Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 40 din 27 mai 1996  pentru ratificarea Protocolului referitor la amendarea Conventiei privind aviatia civila internationala, semnat la Montreal la 6 octombrie 1980 (articolul 83 bis)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 40 din 27 mai 1996 pentru ratificarea Protocolului referitor la amendarea Conventiei privind aviatia civila internationala, semnat la Montreal la 6 octombrie 1980 (articolul 83 bis)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 112 din 31 mai 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratifica Protocolul referitor la amendarea Convenţiei privind aviaţia civilã internationala, semnat la Montreal la 6 octombrie 1980 (articolul 83 bis).

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 7 februarie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
ION SOLCANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 13 mai 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE


PROTOCOL
referitor la amendarea Convenţiei privind aviaţia civilã internationala, semnat la Montreal la 6 octombrie 1980 (articolul 83 bis)*)

-------------
*) Traducere.

Adunarea Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale,
reunita în a 23-a sa Sesiune, la Montreal la 6 octombrie 1980,
luind act de rezoluţiile A21-22 şi A22-28 privind încheierea, folosirea în sistem charter şi alternativ a unor aeronave în operarea internationala,
luind act de proiectul de amendare a Convenţiei privind aviaţia civilã internationala, pregãtit de cea de-a 23-a Sesiune a Comitetului juridic,
luind act de dorinta generalã a statelor contractante de a se permite transferul anumitor funcţii şi obligaţii de la statul de înmatriculare la statul operatorului de aeronava în caz de închiriere, folosire în sistem charter ori alternativ sau în cazul oricãror aranjamente similare în legatura cu o astfel de aeronava,
considerind ca este necesar sa amendeze, în scopul mai sus menţionat, Convenţia privind aviaţia civilã internationala, încheiatã la Chicago la 7 decembrie 1944,
1. Aproba, în conformitate cu prevederile art. 94 a) al convenţiei menţionate mai sus, urmãtorul amendament propus a fi adus la convenţie:
Sa se insereze, dupã articolul 83, articolul 83 bis:

"ARTICOLUL 83 BIS
Transferul anumitor funcţii şi obligaţii
a) Independent de prevederile art. 12, 30, 31 şi 32 a), în cazul în care o aeronava înmatriculatã într-un stat contractant este exploatatã în baza unui acord de închiriere, folosire în sistem charter ori alternativ sau a oricãrui aranjament similar, de cãtre un operator care îşi are sediul principal de afaceri sau, în lipsa acestuia, resedinta permanenta într-un alt stat contractant, statul de înmatriculare poate, prin înţelegere cu acel alt stat, sa-i transfere acestuia, în totalitate sau în parte, funcţiile şi obligaţiile sale ce îi revin ca stat de înmatriculare a acelei aeronave, în conformitate cu art. 12, 30, 31 şi 32 a). Statul de înmatriculare va fi eliberat de responsabilitate în ceea ce priveşte funcţiile şi obligaţiile transferate.
b) Transferul nu va fi valabil în privinta altor state contractante, înainte ca acordul între state, prin care este concretizat transferul, sa fi fost înregistrat la Consiliu şi publicat conform art. 83 sau înainte ca existenta şi cuprinsul acordului sa fi fost comunicate direct autoritãţilor altui stat sau statelor contractante interesate de cãtre un stat parte la acord.
c) Prevederile paragrafelor a) şi b) de mai sus se vor aplica, de asemenea, în cazurile menţionate în art. 77."
2. Specifica, în conformitate cu prevederile art. 94 a) al convenţiei menţionate, cifra nouãzeci şi opt ca numãr al statelor contractante, a cãror ratificare este necesarã pentru intrarea în vigoare a amendamentului menţionat mai sus, şi
3. Decide ca secretarul general al Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale sa întocmeascã un protocol în limbile engleza, franceza, rusa şi spaniola, fiecare avînd aceeaşi valabilitate, incluzind amendamentul propus mai sus, precum şi urmãtoarele probleme:
a) Protocolul va fi semnat de cãtre preşedintele Adunãrii şi de cãtre secretarul sau general.
b) Protocolul va fi deschis spre ratificare de cãtre oricare stat care a ratificat sau a aderat la Convenţia privind aviaţia civilã internationala.
c) Instrumentele de ratificare vor fi depuse la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale.
d) Protocolul va intra în vigoare, pentru statele care l-au ratificat, la data depunerii celui de-al nouãzeci şi optulea instrument de ratificare.
e) Secretarul general va notifica imediat, tuturor statelor contractante, data depunerii fiecãrui instrument de ratificare a protocolului.
f) Secretarul general va notifica imediat, tuturor statelor care sînt pãrţi la convenţie, data la care protocolul intra în vigoare.
g) Protocolul va intra în vigoare, în ceea ce priveşte oricare stat contractant care ratifica protocolul dupã data menţionatã mai sus, dupã ce acest stat a depus instrumentele sale de ratificare la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale.
În consecinta, în conformitate cu decizia de mai sus a Adunãrii, acest protocol a fost întocmit de cãtre secretarul general al Organizaţiei.
Drept pentru care, preşedintele şi secretarul general al celei de-a 23-a Sesiuni a Adunãrii Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale, fiind autorizaţi în acest sens de cãtre Adunare, semneazã acest protocol.
Încheiat la Montreal la 6 octombrie 1980, într-un singur exemplar, în limbile engleza, franceza, rusa şi spaniola, fiecare dintre texte avînd aceeaşi valabilitate. Acest protocol va rãmîne depozitat în arhivele Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale şi copii autentificate pentru conformitate vor fi transmise de cãtre secretarul general al Organizaţiei tuturor statelor care sînt pãrţi la Convenţia privind aviaţia civilã internationala, încheiatã la Chicago la 7 decembrie 1944.

R. S. Nyaga,
preşedinte al celei de-a 23-a Sesiuni a Adunãrii

Yves Lambert,
secretar general
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016