Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 390 din 13 iunie 2002  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Romane pentru Investitii Straine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 390 din 13 iunie 2002 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Romane pentru Investitii Straine

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 24 iunie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
(1) Agenţia Romana pentru Investiţii Strãine, denumita în continuare Agenţie, se înfiinţeazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, prin reorganizarea Departamentului pentru Relaţia cu Investitorii Strãini, din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, şi a Direcţiei generale pentru promovarea investiţiilor, din cadrul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Agenţia rãspunde de aplicarea politicii Guvernului pentru promovarea şi atragerea investiţiilor strãine directe.
(3) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Primaverii nr. 22, sectorul 1.
ART. 2
(1) În realizarea obiectului sau de activitate Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã elaborarea strategiilor de promovare a investiţiilor strãine directe în România şi a programelor de acţiune pentru atragerea capitalului strãin în economie, colaborand cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice locale, în conformitate cu prioritãţile şi cu programul de dezvoltare economicã a tarii;
b) monitorizeazã respectarea prevederilor legale privind regimul investiţiilor strãine în România şi face propuneri Guvernului pentru îmbunãtãţirea legislaţiei în domeniu;
c) acţioneazã, inclusiv prin consultãri cu investitorii romani şi strãini, cu organizaţiile profesionale, cu patronatele, cu Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti şi camerele de comerţ şi industrie teritoriale, cu agenţiile de dezvoltare regionala, pentru menţinerea permanenta a unui mediu de afaceri favorabil promovãrii investiţiilor directe, prin asigurarea armonizarii legislative în domeniu, simplificarea procedurilor şi eliminarea barierelor administrative;
d) coordoneazã activitatea de promovare, pe plan intern şi internaţional, a investiţiilor strãine directe în România, asigurând aducerea la îndeplinire a obiectivelor strategiei naţionale în acest domeniu;
e) acorda, la cerere, investitorilor strãini asistenta de specialitate în contactarea companiilor şi organizaţiilor româneşti şi furnizeazã informaţiile necesare pentru înfiinţarea de societãţi comerciale în România, precum şi informaţii referitoare la mediul de afaceri romanesc;
f) lucreazã în strânsã legatura cu firmele româneşti şi asigura o comunicare efectivã între acestea şi companiile strãine;
g) desfãşoarã activitatea de promovare a investiţiilor strãine, în corelatie cu strategiile Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, ale Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare şi cu strategiile pentru acest domeniu ale ministerelor economice, pentru a susţine o prezentare coerenta a ofertei româneşti de privatizare pe plan internaţional;
h) informeazã periodic Guvernul cu privire la volumul, originea, structura domeniului de activitate şi la tendinta investiţiilor strãine directe; în acest scop, lunar, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, Banca Nationala a României, Direcţia Generalã a Vamilor, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare şi celelalte instituţii publice sau private care înregistreazã, conform legii, informaţii privind investiţiile strãine directe în România vor comunica Agenţiei datele pe care le deţin referitoare la elementele prevãzute mai sus;
i) promoveazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, o imagine atractiva privind politica şi realitatile economice, climatul investitional din România în mediile de afaceri internaţionale; în acest scop va elabora şi va difuza materiale promotionale - broşuri, pliante, afişe, informaţii pe suport CD-ROM, pagina de Internet şi altele asemenea, studii şi analize privind investiţiile strãine directe în România - şi va organiza manifestãri promotionale, seminarii şi conferinţe;
j) va fi sprijinita de Ministerul Afacerilor Externe în identificarea şi atragerea de surse de finanţare internaţionale; totodatã va contribui la constituirea unei baza de date actualizate permanent privind surse externe de finanţare, respectiv domenii de interes pentru partenerii externi;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul sau de activitate.
(2) Agenţia participa şi reprezintã România la lucrãrile instituţiilor şi asociaţiilor internaţionale din domeniul promovãrii investiţiilor strãine directe şi urmãreşte realizarea programelor de asistenta tehnica din strãinãtate în domeniul investiţiilor strãine directe.
(3) În vederea asigurãrii unor condiţii corespunzãtoare de asistare a investitorilor strãini în teritoriu pentru identificarea celor mai atractive amplasamente pentru investiţiile strãine, inclusiv prin acordarea de consultanţa şi informaţii în perioada anterioarã şi ulterioara realizãrii investiţiei, Agenţia va colabora cu agenţiile de dezvoltare regionala.
(4) Ministerele vor colabora cu Agenţia în vederea realizãrii obiectivelor din domeniul sau de activitate.
(5) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale Agenţia are dreptul sa solicite informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat.
ART. 3
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele conduce intreaga activitate a Agenţiei şi o reprezintã în raporturile cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Preşedintele îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
ART. 4
(1) Agenţia are un secretar general, care este funcţionar public de cariera, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(3) Secretarul general al Agenţiei poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia ori încredinţate de preşedinte.
ART. 5
(1) Numãrul maxim de posturi şi structura organizatoricã a Agenţiei se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(2) În cadrul structurii organizatorice a Agenţiei, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza servicii, birouri, precum şi colective temporare de lucru.
(3) Coordonarea şi atribuţiile compartimentelor din aparatul propriu al Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al preşedintelui.
ART. 6
(1) Personalul Agenţiei se încadreazã pe baza de concurs, conform structurii organizatorice şi în limita numãrului de posturi prevãzut prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Salarizarea personalului de conducere şi de execuţie al Agenţiei se face conform prevederilor cap. II din anexa nr. I la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele mãsuri referitoare la salarizarea funcţionarilor publici şi a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum şi a personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 386/2001 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Numãrul maxim de posturi ale aparatului de lucru al Guvernului şi al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se reduce cu numãrul de posturi aferent exercitãrii atribuţiilor şi competentelor preluate de Agenţie.
ART. 7
(1) Mijloacele fixe şi obiectele de inventar aferente activitãţii de promovare a investiţiilor strãine aflate în dotarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei - Direcţia generalã de promovare a investiţiilor şi a Departamentului pentru Relaţia cu Investitorii Strãini din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se preiau de Agenţie, pe baza de protocol de predare-primire încheiat în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi Agenţia preia toate drepturile şi obligaţiile aferente activitãţii de promovare a investiţiilor strãine, inclusiv cele decurgând din <>Legea nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, de la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi de la Departamentul pentru Relaţia cu Investitorii Strãini, asa cum sunt recunoscute sau stabilite prin acte normative, acorduri şi prin contracte încheiate de aceste instituţii cu terţe persoane fizice sau juridice romane ori strãine.
(3) Agenţia are în dotare un numãr de autoturisme, cu un consum lunar de carburanţi, potrivit prevederilor legale.
ART. 8
(1) Bugetul Agenţiei se aproba ca anexa la legea anuala a bugetului de stat.
(2) Corespunzãtor atribuţiilor preluate de Agenţie, se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa introducã modificãri în structura bugetului de stat pe anul 2002 şi, respectiv, în structura bugetului Secretariatului General al Guvernului şi al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.
(3) Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei vor transmite Ministerului Finanţelor Publice modificãrile corespunzãtoare prevederilor prezentei legi în structura bugetelor proprii, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 9
Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei vor prezenta spre aprobare Guvernului noile atribuţii şi structuri organizatorice, în conformitate cu prevederile prezentei legi, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 159/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Investitorii Strãini, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 15 ianuarie 2001, şi se modifica în mod corespunzãtor urmãtoarele acte normative: <>Hotãrârea Guvernului nr. 985/2001 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 15 octombrie 2001, <>Hotãrârea Guvernului nr. 161/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 5 martie 2002, <>Hotãrârea Guvernului nr. 21/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 905/2001 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Roman de Comerţ Exterior, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 26 septembrie 2001.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 22 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016