Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 375 din 11 iunie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 375 din 11 iunie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 21 iunie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 129 din 31 august 2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, adoptatã în temeiul art. 1 lit. J pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 2 septembrie 2000, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În sensul prezentei ordonanţe, adultii sunt persoanele care au varsta la care pot stabili raporturi de munca şi pot participa la programe de formare profesionalã, în condiţiile legii."
2. La articolul 2, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Societãţile comerciale, companiile şi societãţile naţionale, regiile autonome şi alte unitãţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, unitãţile şi instituţiile finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare, denumite în continuare angajatori, vor lua toate mãsurile sa asigure condiţii salariaţilor pentru a avea acces la formare profesionalã. Drepturile şi obligaţiile ce revin angajatorilor şi salariaţilor în perioada în care salariaţii participa la programele de formare profesionalã vor fi prevãzute în contractul colectiv sau, dupã caz, în contractul individual de munca.
(3) Persoanele aflate în cãutarea unui loc de munca pot participa, în condiţiile legii, la programele de formare profesionalã organizate de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca sau de alţi furnizori de formare profesionalã autorizaţi, în condiţiile legii."
3. La articolul 5, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Competentele profesionale se dobândesc pe cale formala, non-formala sau informala care, în sensul prevederilor prezentei ordonanţe, se definesc astfel:
a) prin calea formala se înţelege parcurgerea unui program organizat de un furnizor de formare profesionalã;
b) prin calea non-formala se înţelege practicarea unor activitãţi specifice direct la locul de munca sau autoinstruirea;
c) prin calea informala se înţelege modalitãţile de formare profesionalã neinstitutionalizate, nestructurate şi neintentionate - contact nesistematic cu diferite surse ale câmpului socio-educaţional, familie, societate sau mediu profesional."
4. La articolul 5, partea introductivã a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Formarea profesionalã a adulţilor se organizeazã pentru iniţiere, calificare, perfecţionare, specializare, recalificare, definite astfel:"
5. La articolul 6, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Furnizorii de formare profesionalã prevãzuţi la alin. (1) pot presta servicii de formare profesionalã, cu respectarea standardelor de pregãtire profesionalã, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta."
6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Formarea profesionalã a adulţilor se organizeazã în mod distinct pe niveluri de pregãtire, profesii, ocupaţii, meserii şi specialitãţi, ţinându-se seama de nevoile angajatorilor, de competentele de baza ale adulţilor, de cerinţele posturilor pe care aceştia le ocupa şi de posibilitãţile lor de promovare sau de încadrare în munca, precum şi de cerinţele de pe piata muncii şi aspiraţiile adulţilor. În cadrul formãrii profesionale a adulţilor funcţioneazã sistemul de credite transferabile. Pe baza cumulãrii acestora se poate atesta dobândirea de competente profesionale noi.
(2) Formele de realizare a formãrii profesionale a adulţilor sunt:
a) cursuri organizate de furnizorii de formare profesionalã;
b) cursuri organizate de angajatori în cadrul unitãţilor proprii;
c) stagii de practica şi specializare în unitãţi din ţara sau din strãinãtate;
d) alte forme de pregãtire profesionalã prevãzute de lege."
7. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, în baza planurilor naţionale de dezvoltare şi de acţiune a programelor de guvernare şi a strategiilor sectoriale, elaboreazã politici şi strategii naţionale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesionalã a adulţilor, pe care le supun spre aprobare Guvernului.
(2) Strategiile sectoriale şi teritoriale privind formarea profesionalã a adulţilor se elaboreazã de ministere, agenţii naţionale şi alte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, dupã caz, cu consultarea autoritãţilor administraţiei publice locale.
(3) Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca îndeplineşte urmãtoarele atribuţii în domeniul formãrii forţei de munca:
a) coordoneazã la nivel naţional activitatea de formare profesionalã a persoanelor aflate în cãutarea unui loc de munca, potrivit legii, pune în aplicare politicile şi strategiile privind calificarea şi recalificarea persoanelor aflate în cãutarea unui loc de munca;
b) organizeazã programe de formare profesionalã pentru aceste categorii de adulti prin centre proprii, prin centre private sau prin furnizori de formare profesionalã autorizaţi;
c) atribuie programe de formare profesionalã prin încredinţare directa, prin selecţie de oferte sau prin licitaţie, în condiţiile legii."
8. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Pentru realizarea formãrii profesionale a propriilor salariaţi angajatorii vor consulta organizaţiile sindicale sau, dupã caz, reprezentanţii salariaţilor în vederea elaborãrii planurilor de formare profesionalã în concordanta cu programele de dezvoltare şi cu strategiile sectoriale şi teritoriale."
9. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Formarea profesionalã a adulţilor se realizeazã prin programe de formare profesionalã ce cuprind totalitatea activitãţilor de pregãtire teoreticã şi/sau practica în vederea realizãrii obiectivelor de formare de competente pentru un anumit domeniu."
10. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Programele de formare profesionalã se organizeazã de furnizorii de formare profesionalã pentru ocupaţii, meserii, specialitãţi şi profesii, denumite în continuare ocupaţii, cuprinse în Clasificarea ocupatiilor din România - C.O.R., precum şi pentru competente profesionale comune mai multor ocupaţii.
(2) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, a Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, a Consiliului pentru Standarde Ocupationale şi Atestare, a ministerelor, a agentiilor naţionale, a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, precum şi a organizaţiilor profesionale, vor elabora Registrul naţional al calificarilor profesionale din România, care va fi aprobat şi actualizat prin hotãrâre a Guvernului."
11. La articolul 12, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Programele de formare profesionalã asigura dobândirea unor competente profesionale în conformitate cu standardele ocupationale recunoscute la nivel naţional, aprobate în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare."
12. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Programele de formare profesionalã cuprind, în principal, urmãtoarele elemente:
a) obiectivele programului de formare profesionalã exprimate în competentele profesionale ce urmeazã sa fie dobândite de fiecare persoana care urmeazã programul;
b) durata de pregãtire pentru realizarea obiectivelor propuse;
c) numãrul minim şi maxim de participanţi pentru un ciclu sau o serie de pregãtire;
d) calificarea persoanelor cu atribuţii de instruire teoreticã şi practica, denumite în continuare formatori;
e) programa de pregãtire;
f) mijloacele şi metodele prin care se asigura transmiterea şi asimilarea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor practice necesare ocupaţiei respective;
g) dotãrile, echipamentele şi materialele necesare formãrii;
h) procedura de evaluare în conformitate cu obiectivele specifice programului de formare profesionalã.
(2) Programa de pregãtire poate fi structuratã pe module cuantificate în credite transferabile.
(3) Furnizorii de formare profesionalã care organizeazã programe şi pentru persoane cu nevoi speciale vor adapta programele în mod corespunzãtor în vederea asigurãrii accesului egal şi nediscriminatoriu al acestor categorii de persoane la formarea profesionalã.
(4) În vederea utilizãrii superioare a resurselor umane şi materiale furnizorii de formare profesionalã se pot asocia, în condiţiile legii, cu unitãţi sau instituţii de învãţãmânt acreditate, care desfãşoarã activitãţi de formare profesionalã."
13. La articolul 16, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Furnizorii de formare profesionalã vor inregistra contractele de formare profesionalã la direcţiile generale judeţene de munca şi solidaritate socialã sau a municipiului Bucureşti, dupã caz."
14. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Formarea profesionalã se poate realiza şi prin ucenicie la locul de munca, prin care absolvenţii de gimnaziu, cu sau fãrã certificat de capacitate, pot obţine o calificare profesionalã.
(2) Condiţiile în care se desfãşoarã formarea profesionalã prin ucenicie la locul de munca, drepturile şi obligaţiile ucenicului şi ale furnizorului de formare profesionalã se reglementeazã prin normele metodologice elaborate pentru aplicarea prezentei ordonanţe."
15. Titlul capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Autorizarea furnizorilor de formare profesionalã"
16. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Furnizorii de formare profesionalã pot organiza programe de formare profesionalã, finalizate prin certificate de calificare sau de absolvire cu recunoaştere nationala, numai dacã au prevãzut în statut sau, dupã caz, în autorizaţia pentru desfãşurarea unor activitãţi independente, activitãţi de formare profesionalã şi sunt autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Programele postuniversitare de educaţie permanenta, furnizate de instituţiile de învãţãmânt superior acreditate, precum şi alte programe de formare profesionalã a adulţilor de nivel universitar, organizate în învãţãmântul superior, se supun numai mecanismelor specifice de autorizare şi acreditare academica.
(3) Angajatorii pot organiza programe de formare profesionalã pentru salariaţii proprii, în baza cãrora elibereazã certificate de absolvire recunoscute numai în cadrul unitãţilor respective.
(4) Certificatele prevãzute la alin. (3) au recunoaştere nationala numai dacã angajatorii sunt autorizaţi ca furnizori de formare profesionalã."
17. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã va fi coordonata de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) În vederea autorizãrii furnizorilor de formare profesionalã Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor poate infiinta comisii de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare comisii de autorizare."
18. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Comisiile de autorizare sunt constituite din 5 membri, dintre care un preşedinte şi 4 experţi sau specialişti din domeniul ocupatiilor pentru care se face autorizarea.
(2) Membri în comisiile de autorizare sunt:
a) directorul direcţiei generale judeţene de munca şi solidaritate socialã, respectiv a municipiului Bucureşti, care are calitatea de preşedinte;
b) un expert sau specialist al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) un expert sau specialist al agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d) un expert sau specialist, reprezentant al asociaţiilor patronale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens;
e) un expert sau specialist al organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel judeţean, propus prin consens.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce le revin comisiile de autorizare pot folosi şi alţi experţi sau specialişti pe domenii ocupationale. Pentru activitatea desfasurata membrii comisiilor de autorizare şi specialiştii sunt indemnizati pe baza unor tarife stabilite de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(4) Cheltuielile necesare pentru plata indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare, precum şi ale specialiştilor pe domenii ocupationale, folosiţi de aceste comisii, se efectueazã din venituri extrabugetare ale Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, conform art. 26.
(5) Sediile comisiilor de autorizare se afla la direcţiile generale judeţene de munca şi solidaritate socialã, respectiv a municipiului Bucureşti.
(6) Pentru exercitarea atribuţiilor ce le revin comisiile de autorizare sunt ajutate de secretariate tehnice care au sediul la direcţiile generale judeţene de munca şi solidaritate socialã sau la Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti. Secretariatele tehnice sunt formate din doua persoane desemnate de directorul direcţiei generale judeţene de munca şi solidaritate socialã din personalul propriu. În municipiul Bucureşti secretariatul tehnic este format din doua persoane desemnate de directorul general al Direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti din personalul propriu."
19. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Comisiile de autorizare au urmãtoarele atribuţii:
a) autorizeaza furnizorii de formare profesionalã;
b) oferã consultanţa şi informaţii furnizorilor de formare profesionalã;
c) monitorizeazã activitatea furnizorilor de formare profesionalã şi organizarea examenelor de absolvire şi, dupã caz, retrag autorizaţia acestora;
d) coordoneazã organizarea examenelor de absolvire la terminarea cursurilor de iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare profesionalã şi alte forme specifice.
(2) Secretariatele tehnice au urmãtoarele atribuţii:
a) primesc dosarele furnizorilor de formare, verifica conţinutul şi organizeazã evidenta acestora;
b) înainteazã preşedintelui comisiei de autorizare dosarul furnizorului de formare profesionalã;
c) înregistreazã tabelele nominale cu participanţii la programele de formare profesionalã, care au încheiat contracte cu furnizorii."
20. Articolul 22 se abroga.
21. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Autorizarea furnizorilor de formare profesionalã se face pe baza criteriilor de evaluare, pentru o perioada de 4 ani.
(2) Autorizarea se acorda pentru fiecare dintre ocupatiile pentru care furnizorii de formare profesionalã organizeazã programe de formare profesionalã.
(3) Filialele furnizorilor de formare profesionalã şi centrele de formare profesionalã, fãrã personalitate juridicã, sunt considerate unitãţi distincte şi se supun separat procedurii de autorizare.
(4) Autorizarea se certifica printr-un document ale cãrui forma, conţinut şi regim de eliberare se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii."
22. La articolul 24, alineatul (1) litera c) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) resursele necesare desfãşurãrii programelor de formare profesionalã.
(2) Pentru a fi autorizaţi furnizorii de formare profesionalã trebuie sa facã dovada ca realizeazã programele de formare profesionalã cu formatori care au profiluri sau specialitatea corespunzãtoare programei de pregãtire. Începând cu data de 1 ianuarie 2010, pentru a fi autorizaţi furnizorii de formare profesionalã trebuie sa facã dovada ca realizeazã programele de formare profesionalã cu formatori care au pregãtirea pedagogica specifica formãrii profesionale a adulţilor şi pregãtirea de specialitate corespunzãtoare programei de pregãtire."
23. La articolul 25, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Autorizarea poate fi retrasã de comisia de autorizare dacã se constata nerespectarea condiţiilor de autorizare şi a programelor pentru care furnizorul de formare profesionalã a fost autorizat sau dacã, în mod repetat, rezultatele la examenele de absolvire sunt nesatisfacatoare.
..................................................................
(3) Furnizorul de formare profesionalã cãruia i s-a retras de doua ori autorizarea pentru aceeaşi ocupaţie pierde dreptul de a mai organiza programe de formare profesionalã pentru aceasta."
24. Dupã articolul 25 se introduce articolul 25^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 25^1. - Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor are urmãtoarele atribuţii în activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã:
a) indruma metodologic, coordoneazã şi controleazã activitatea comisiilor de autorizare şi a secretariatelor tehnice ale acestora;
b) aproba programele-cadru de formare profesionalã definitã conform art. 4, în baza cãrora furnizorii de formare profesionalã elaboreazã programele de formare profesionalã prevãzute la art. 10;
c) în colaborare cu Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii elaboreazã criterii şi proceduri de evaluare a furnizorilor de formare profesionalã în vederea autorizãrii sau retragerii autorizaţiei, precum şi metodologia certificãrii formãrii profesionale a adulţilor;
d) rezolva contestaţiile depuse de furnizorii de formare profesionalã în legatura cu activitatea comisiilor de autorizare;
e) monitorizeazã furnizorii de formare profesionalã."
25. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Pentru acoperirea cheltuielilor de autorizare furnizorii de formare profesionalã vor plati taxe de autorizare, care se gestioneazã în regim extrabugetar de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Nivelul taxelor de autorizare este de 3 salarii medii pe economie.
(3) Sumele încasate din taxele de autorizare necheltuite pana la sfârşitul anului se reporteazã în anul urmãtor pentru a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
(4) Din taxele de autorizare plãtite de furnizorii de formare profesionalã se vor suporta cheltuielile pentru funcţionarea comisiilor de autorizare, cheltuielile cu salarizarea secretariatelor tehnice, cheltuielile materiale pentru servicii şi cheltuielile de capital."
26. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor întocmeşte Registrul naţional al furnizorilor de formare profesionalã a adulţilor, care cuprinde toţi furnizorii de formare profesionalã autorizaţi."
27. Dupã articolul 27 se introduce capitolul III^1 cu urmãtorul titlu:

"CAPITOLUL III^1
Evaluarea şi certificarea formãrii profesionale a adulţilor"

28. Articolul 28 se abroga.
29. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - Participanţii la programele de formare profesionalã şi persoanele care se califica prin ucenicie la locul de munca susţin examene de absolvire la terminarea stagiilor de pregãtire teoreticã sau practica."
30. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Examenul de absolvire reprezintã un set de probe teoretice şi/sau practice prin care se constata dobândirea competentelor specifice programului de formare profesionalã.
(2) Examenul de absolvire se susţine în fata unei comisii constituite din 2-3 specialişti din afarã furnizorilor de formare profesionalã şi 1-3 reprezentanţi ai furnizorilor de formare profesionalã care au organizat programul de formare profesionalã.
(3) La examen pot asista şi reprezentanţi ai beneficiarilor programelor de formare profesionalã."
31. Dupã articolul 30 se introduce articolul 30^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 30^1. - Metodologia certificãrii formãrii profesionale a adulţilor, elaborata de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, se aproba prin ordin comun al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I."
32. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) În funcţie de tipul programului şi de formele de realizare a formãrii profesionale, furnizorul de formare profesionalã autorizat poate elibera urmãtoarele tipuri de certificate:
a) pentru cursuri de calificare sau recalificare şi pentru ucenicie la locul de munca, certificat de calificare profesionalã;
b) pentru cursuri şi stagii de iniţiere, precum şi pentru cursuri şi stagii de perfecţionare sau de specializare, certificat de absolvire.
(2) În cazul programelor de formare profesionalã structurate pe module, la terminarea fiecãrui modul, dupã susţinerea testului de evaluare, se elibereazã certificat de absolvire cu menţionarea competentelor profesionale dobândite, cuantificate în credite transferabile.
(3) Certificatele de calificare profesionalã şi de absolvire sunt tipãrite de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, poarta antetul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi au regimul actelor de studii.
(4) Formularele certificatelor de calificare profesionalã şi, respectiv, de absolvire se pun la dispoziţie furnizorilor de formare profesionalã, contra cost, de cãtre Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale prin direcţiile generale judeţene de munca şi solidaritate socialã şi, respectiv, a municipiului Bucureşti.
(5) Certificatele de calificare profesionalã sau de absolvire se elibereazã însoţite de o anexa în care se precizeazã competentele profesionale dobândite."
33. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - La cererea persoanei care doreşte sa fie evaluatã în vederea obţinerii unui certificat cu recunoaştere nationala, competentele profesionale dobândite pe cale formala sau informala, finalizate cu certificate care nu au recunoaştere nationala în condiţiile prezentei ordonanţe, precum şi competentele profesionale dobândite pe cale non-formala pot fi evaluate de centrele de evaluare autorizate. Procedura de evaluare şi certificare va fi reglementatã prin ordin comun al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii."
34. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Formarea şi evaluarea rezultatelor formãrii profesionale a adulţilor se finanţeazã din urmãtoarele surse:
a) fonduri proprii ale angajatorilor;
b) bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
c) sponsorizãri, donaţii, surse externe atrase;
d) taxe de la persoanele participante la programele de formare profesionalã."
35. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Societãţile comerciale, companiile şi societãţile naţionale, unitãţile cooperatiste, regiile autonome şi alte instituţii pot efectua cheltuieli pentru formarea profesionalã a salariaţilor, cheltuieli care se deduc, dupã caz, din impozitul pe profit sau din impozitul pe venit."
36. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - Instituţiile finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale pot finanta cheltuielile cu formarea profesionalã a salariaţilor din surse bugetare sau extrabugetare, potrivit bugetelor proprii aprobate."
37. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Salariaţii care, la cererea angajatorului, participa la programe de formare profesionalã pe o perioada de cel puţin 3 luni, încheie cu acesta acte adiţionale la contractele individuale de munca, prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile dupã absolvire."
38. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Programele de formare profesionalã organizate de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca se finanţeazã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile legii."
39. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Finanţarea formãrii profesionale se poate realiza şi din sponsorizãri, donaţii sau din surse externe.
(2) Condiţiile şi formele în care se acorda furnizorilor de formare profesionalã sprijin financiar din surse externe vor corespunde legislaţiei în vigoare sau prevederilor acordurilor internaţionale de cooperare la care România este parte."
40. La articolul 41, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Furnizorii de formare profesionalã care au în derulare programe mai pot funcţiona în aceasta calitate cel mult 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe. Dupã aceasta data aceştia pot funcţiona numai dacã sunt autorizaţi."
41. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Furnizorii de formare profesionalã care la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe au în derulare programe de formare profesionalã în vederea dobândirii unor competente pentru care nu exista standarde ocupationale, dupã finalizarea acestor programe îşi pot continua activitatea numai în condiţiile prezentei ordonanţe.
(2) În cazuri speciale se pot organiza programe de formare profesionalã pentru dobândirea de competente pentru care nu exista standarde ocupationale, numai cu aprobarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii."
42. - Dupã articolul 42 se introduce articolul 42^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 42^1. - Furnizorii de formare profesionalã autorizaţi sunt scutiţi de plata T.V.A. pentru operaţiunile de formare profesionalã."
43. Articolul 43 se abroga.
44. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - (1) Institutul Naţional de Statistica va include în programul sau de activitate cercetarea statistica periodicã a formãrii profesionale a adulţilor.
(2) Metodologia de realizare a cercetãrii statistice aferente formãrii profesionale a adulţilor, precizarea indicatorilor urmãriţi şi a modului de calcul al acestora, precum şi periodicitatea acestei cercetãri vor fi stabilite de Institutul Naţional de Statistica în colaborare cu Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor."
45. Dupã articolul 45 se introduce articolul 45^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 45^1. - Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, exercita controlul asupra modului în care este organizatã şi se desfãşoarã formarea profesionalã a adulţilor."
46. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii împreunã cu Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor vor elabora şi vor supune spre aprobare Guvernului norme metodologice pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, în termen de 90 de zile de la data publicãrii legii de aprobare a acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I."
47. În cuprinsul ordonanţei denumirile "Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale", "Ministerul Educaţiei Naţionale", "Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã" şi "Comisia Nationala pentru Statistica" se înlocuiesc cu denumirile "Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale", "Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii", "Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca" şi "Institutul Naţional de Statistica".
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 2 septembrie 2000, cu modificãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 27 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016