Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 372 din 20 septembrie 2004  pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Comisia Pregatitoare a Organizatiei Tratatului de interzicere totala a experientelor nucleare privind desfasurarea activitatilor referitoare la instalatiile de monitorizare internationala in aplicarea Tratatului de interzicere totala a experientelor nucleare, inclusiv a activitatilor ulterioare certificarii, semnat la Viena la 13 iunie 2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 372 din 20 septembrie 2004 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Comisia Pregatitoare a Organizatiei Tratatului de interzicere totala a experientelor nucleare privind desfasurarea activitatilor referitoare la instalatiile de monitorizare internationala in aplicarea Tratatului de interzicere totala a experientelor nucleare, inclusiv a activitatilor ulterioare certificarii, semnat la Viena la 13 iunie 2003

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 28 septembrie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.


ARTICOL UNIC
Se ratificã Acordul dintre Guvernul României şi Comisia Pregãtitoare a Organizaţiei Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare privind desfãşurarea activitãţilor referitoare la instalaţiile de monitorizare internaţionalã în aplicarea Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare, inclusiv a activitãţilor ulterioare certificãrii, semnat la Viena la 13 iunie 2003.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 20 septembrie 2004.
Nr. 372.

ACORD*)
între Guvernul României şi Comisia Pregãtitoare a
Organizaţiei Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare
privind desfãşurarea activitãţilor referitoare la
instalaţiile de monitorizare internaţionalã în aplicarea Tratatului
de interzicere totalã a experienţelor nucleare,
inclusiv a activitãţilor ulterioare certificãrii

În conformitate cu paragraful 12(b) din textul privind înfiinţarea Comisiei Pregãtitoare a Organizaţiei Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare, anexat la hotãrârea de înfiinţare a Comisiei Pregãtitoare a Organizaţiei Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare (Comisia), adoptatã la întrunirea statelor semnatare ale Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare (CTBT) la data de 19 noiembrie 1996, la New York, Guvernul României şi Comisia, denumite în continuare pãrţi, cu scopul de a înlesni activitãţile Comisiei în vederea:
a) inventarierii staţiilor de monitorizare existente pe teritoriul României;
b) evaluãrii amplasamentelor staţiilor de monitorizare existente pe teritoriul României;
c) modernizãrii sau înfiinţãrii de staţii de monitorizare pe teritoriul României; şi/sau
d) certificãrii staţiilor de monitorizare de pe teritoriul României, conform standardelor Sistemului Internaţional de Monitorizare (IMS),
şi pentru a facilita testarea în regim continuu, funcţionarea provizorie, dupã caz, şi întreţinerea IMS în vederea menţinerii eficacitãţii tratatului, au convenit, în conformitate cu prevederile CTBT, în particular art. I-IV şi partea I a Protocolului, urmãtoarele:
---------
*) Traducere.

ART. 1
Guvernul României şi Comisia vor coopera pentru a facilita aplicarea prevederilor prezentului acord. Activitãţile care se vor desfãşura în România de cãtre Comisie ori în numele sãu sunt sau vor fi specificate în anexa sau anexele la prezentul acord. Anexe suplimentare pot fi adãugate sau eliminate periodic, cu acordul mutual al pãrţilor, în conformitate cu prevederile art. 19 şi 20.
ART. 2
Activitãţile care urmeazã sã se desfãşoare în numele Comisiei potrivit prevederilor prezentului acord vor fi realizate cu respectarea termenilor şi condiţiilor unui contract sau unor contracte încheiate de cãtre Comisie în confomitate cu prevederile reglementãrilor financiare ale Comisiei. O copie a termenilor tehnici de referinţã ai unui astfel de contract sau contracte va fi furnizatã agentului executiv desemnat în conformitate cu art. 3.
ART. 3
În cazul în care activitãţile decurgând din prevederile prezentului acord urmeazã sã fie desfãşurate de Comisie, aceste activitãţi vor fi îndeplinite de echipa Comisiei care va fi alcãtuitã din persoane desemnate de Comisie, dupã consultarea Guvernului României. Guvernul României va avea dreptul de a refuza orice membru al echipei Comisiei, cu înţelegerea cã şi Comisia va avea dreptul sã propunã noi membri care sã îi înlocuiascã pe cei respinşi. Pentru fiecare activitate desfãşuratã de Comisie, Comisia va desemna un şef de echipã, iar Guvernul României va desemna un agent executiv, care vor fi punctele de contact dintre Comisie şi Guvernul României. Comisia va informa Guvernul României asupra numelui şi funcţiei şefului de echipã, cât mai curând posibil dupã desemnare. Guvernul României va informa Comisia asupra numelui şi funcţiei agentului executiv, cât mai curând posibil dupã desemnare.
ART. 4
Cu cel puţin 14 zile înainte de data propusã pentru sosirea echipei Comisiei la punctul de intrare, şeful echipei Comisiei şi agentul executiv al Guvernului României se vor consulta pentru a înlesni desfãşurarea activitãţilor care urmeazã sã se desfãşoare, inclusiv în ceea ce priveşte aducerea în România de cãtre echipa Comisiei a echipamentelor pentru îndeplinirea activitãţilor stabilite, în conformitate cu prevederile prezentului acord. Pentru activitãţile ulterioare certificãrii, aceste echipamente trebuie sã fie conforme cu manualele de operare ale IMS, adoptate de Comisie, fãrã a aduce atingere art. II paragraful 26(h) din CTBT. În cursul acestor consultãri Guvernul României va informa Comisia asupra punctelor de intrare şi de ieşire prin care echipa Comisiei şi echipamentele vor intra şi vor ieşi de pe teritoriul României.
ART. 5
În cursul consultãrilor menţionate la art. 4, agentul executiv al Guvernului României va anunţa şeful echipei Comisiei în legãturã cu informaţiile necesare pentru ca România sã elibereze documentele care sã permitã echipei Comisiei sã intre şi sã rãmânã pe teritoriul României în scopul desfãşurãrii activitãţilor conforme cu manualele de operare relevante ale IMS, adoptate de Comisie, fãrã a aduce atingere prevederilor art. II paragraful 26(h) din CTBT şi anexei sau anexelor la prezentul acord. Comisia va pune aceste informaţii la dispoziţia agentului executiv al Guvernului României, cât mai curând posibil, dupã încheierea acestor consultãri. În conformitate cu legile şi cu reglementãrile relevante din România, echipa Comisiei va putea intra şi rãmâne pe teritoriul României pe perioada de timp necesarã desfãşurãrii acestor activitãţi. La solicitarea membrilor echipei Comisiei, Guvernul României va acorda vize de intrare sau le va reînnoi, dupã caz, cât mai rapid posibil.
ART. 6
Activitãţile echipei Comisiei, potrivit prevederilor prezentului acord, vor fi organizate în cooperare cu autoritãţile competente din România, pentru a putea fi asiguratã, în cel mai înalt grad posibil, îndeplinirea la timp şi în mod eficient a sarcinilor, cu cât mai puţine inconveniente pentru România şi fãrã a perturba funcţionarea oricãrei instalaţii sau activitãţi în zona în care echipa Comisiei îşi va desfãşura activitãţile.
ART. 7
Guvernul României va acorda membrilor echipei Comisiei aflaţi pe teritoriul României protecţia şi facilitãţile pe care le va considera necesare pentru asigurarea securitãţii şi confortului fiecãrui membru al echipei Comisiei. Prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite privind privilegiile şi imunitãţile, adoptatã la New York la 13 februarie 1946, la care România a aderat la 5 iulie 1956, se vor aplica mutatis mutandis, pe teritoriul României, activitãţilor Comisiei, oficialilor şi experţilor sãi, pentru aplicarea prevederilor prezentului acord.
ART. 8
Guvernul României va depune toate eforturile rezonabile pentru a asigura cooperarea autoritãţilor locale în desfãşurarea activitãţilor întreprinse de echipa Comisiei. Comisia va întreprinde toate demersurile rezonabile, necesare informãrii agentului executiv al Guvernului României în legãturã cu progresele înregistrate sau cu derularea testãrii, funcţionãrii provizorii şi a activitãţilor de întreţinere, dupã caz, pe teritoriul României.
ART. 9
Guvernul României şi Comisia vor pregãti din timp o listã cu echipamentele care vor fi aduse în România de cãtre echipa Comisiei. Guvernul României va avea dreptul, potrivit consultãrilor specificate în art. 4, sã inspecteze echipamentele aduse în România de echipa Comisiei, pentru a se asigura cã aceste echipamente sunt necesare şi adecvate desfãşurãrii activitãţilor echipei Comisiei. Guvernul României va efectua aceastã inspecţie ori de câte ori considerã necesar, cu excepţia cazului în care şeful echipei Comisiei decide altfel. Şeful echipei va fi informat în mod corespunzãtor când o asemenea inspecţie se realizeazã în absenţa sa. Componentele echipamentelor care necesitã mãsuri speciale de manipulare sau de depozitare din punct de vedere al mãsurilor de securitate vor fi specificate în acest sens de cãtre şeful echipei şi comunicate agentului executiv înainte de sosirea echipei Comisiei la punctul de intrare. Guvernul României va asigura echipei Comisiei condiţiile necesare depozitãrii echipamentelor în condiţii de siguranţã. În scopul prevenirii întârzierilor nejustificate în transportul echipamentelor, Guvernul României va acorda sprijin echipei Comisiei pentru respectarea reglementãrilor şi normelor interne în vigoare privind importul unor astfel de echipamente în România şi, dupã caz, exportul unor asemenea echipamente din România.
ART. 10
Echipamentele şi alte bunuri aparţinând Comisiei, aduse în România pentru aplicarea prevederilor prezentului acord, vor fi scutite de taxe vamale. Agentul executiv va înlesni obţinerea de aprobãri vamale pentru orice astfel de echipamente sau bunuri. Transferul de proprietate asupra oricãrui echipament se efectueazã cu titlu gratuit şi va fi scutit de taxe vamale şi T.V.A. Titlul de proprietate asupra oricãrui echipament transferat României de cãtre Comisie, în vederea instalãrii lui permanente în cadrul instalaţiilor de monitorizare de pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile prezentului acord, va reveni Guvernului României dupã certificarea staţiei.
ART. 11
În conformitate cu prevederile prezentului acord, Comisia va desfãşura în România numai activitãţi nonprofit. În scopul aplicãrii prezentului acord şi a CTBT, Comisia şi bunurile sale vor fi scutite de la plata tuturor impozitelor directe. Guvernul României va întreprinde mãsurile administrative necesare pentru înapoierea sau restituirea, în conformitate cu legile şi reglementãrile naţionale, a oricãror impozite indirecte care sunt incluse în preţul plãtit de cãtre Comisie pentru achiziţii şi pentru contractarea de servicii în conformitate cu prevederile prezentului acord.
ART. 12
(i) Orice date şi rapoarte oficiale întocmite de una dintre pãrţi, referitoare la activitãţile întreprinse în conformitate cu prevederile prezentului acord, vor fi puse la dispoziţia celeilalte pãrţi.
(ii) Confidenţialitatea privind aplicarea prezentului acord va fi asiguratã în conformitate cu CTBT şi cu deciziile relevante ale Comisiei, precum şi cu legislaţia românã, fãrã a aduce atingere obligaţiilor pãrţilor de a respecta prevederile cu privire la confidenţialitate, prevãzute în CTBT.
ART. 13
În scopurile prezentului acord, activitãţile postcertificare pentru o instalaţie IMS vor începe în momentul îndeplinirii urmãtoarelor douã cerinţe:
(i) certificarea instalaţiei IMS de cãtre Comisie în conformitate cu manualele şi procedurile de certificare relevante;
(ii) adoptarea bugetului, incluzând înţelegerile financiare detaliate, dacã acestea existã, pentru exploatarea şi întreţinerea instalaţiei IMS de cãtre Comisie.
ART. 14
Pentru activitãţile postcertificare:
(i) instalaţiile vor fi, de asemenea, testate, exploatate provizoriu, dupã caz, şi întreţinute de cãtre Guvernul României în conformitate cu procedurile şi înţelegerile convenite între pãrţi. Pentru ca Centrul Internaţional de Date (IDC) sã primeascã date de calitate, cu un înalt grad de fiabilitate, aceste proceduri vor fi conforme cu manualele de operare ale IMS, adoptate de cãtre Comisie, cu respectarea prevederilor art. II paragraful 26(h) din CTBT.
(ii) Guvernul României va asigura toate serviciile corespunzãtoare, în conformitate cu manualele de operare ale IMS, adoptate de cãtre Comisie, cu respectarea prevederilor art. II paragraful 26(h) din CTBT, pentru testarea, exploatarea provizorie, dupã caz, şi întreţinerea instalaţiilor de pe teritoriul României, în conformitate cu legile şi cu reglementãrile relevante din România, cheltuielile fiind alocate în conformitate cu art. IV paragrafele 19-21 din CTBT şi cu hotãrârile bugetare relevante ale Comisiei.
(iii) Guvernul României va asigura, la cerere, frecvenţele corespunzãtoare solicitate pentru comunicaţii, în conformitate cu legile şi cu reglementãrile naţionale şi cu planul naţional de utilizare a frecvenţelor.
(iv) Guvernul României va transmite la IDC datele înregistrate sau furnizate de oricare instalaţie de monitorizare de pe teritoriul României, utilizând formatele şi protocoalele care vor fi specificate în manualul de operare al instalaţiei. Asemenea transmisii de date vor fi efectuate de la instalaţia de pe teritoriul României cãtre IDC, utilizându-se cele mai directe şi mai ieftine mijloace disponibile. Toate comunicaţiile de date de la instalaţia de monitorizare sau de la Centrul Naţional de Date cãtre Comisie vor fi scutite de orice fel de taxe stabilite de Guvern sau de altã autoritate competentã din România, cu excepţia taxelor direct legate de costul furnizãrii de servicii, care nu vor depãşi nivelul minim acordat instituţiilor guvernamentale din România.
(v) Guvernul României va asigura protecţia fizicã a instalaţiilor şi echipamentelor aparţinând instalaţiilor de pe teritoriul României, inclusiv liniile de date, echipamentele din teren şi senzorii, costurile aferente fiind alocate în conformitate cu art. IV paragrafele 19-21 din CTBT, precum şi cu hotãrârile bugetare relevante ale Comisiei.
(vi) Guvernul României va lua mãsurile necesare calibrãrii instalaţiilor de pe teritoriul României în conformitate cu manualele de operare ale IMS, adoptate de Comisie, cu respectarea art. II paragraful 26(h) din CTBT.
(vii) Guvernul României va notifica Comisiei în legãturã cu problemele apãrute, informând IDC asupra naturii problemei şi fãcând o estimare a timpului necesar pentru remedierea situaţiei. Guvernul României va notifica, de asemenea, Comisiei în legãturã cu apariţia disfuncţionalitãţilor care afecteazã calitatea datelor provenite de la instalaţiile de monitorizare de pe teritoriul României.
(viii) Comisia va consulta Guvernul României în legãturã cu procedurile prin care Comisia va avea acces la o instalaţie de monitorizare de pe teritoriul României pentru verificarea echipamentelor şi a legãturilor de comunicaţii numai în scopul prezentului acord, cât şi pentru modificarea în caz de nevoie a echipamentelor, dar şi la alte proceduri operaţionale, cu excepţia cazurilor în care Guvernul României îşi asumã responsabilitatea de a opera aceste modificãri. Comisia va avea acces la instalaţie în conformitate cu aceste proceduri.
ART. 15
Guvernul României va asigura transmiterea cu promptitudine de cãtre personalul instalaţiei de monitorizare de pe teritoriul României a rãspunsurilor la solicitãrile Comisiei cu privire la testarea şi funcţionarea provizorie, dupã caz, a instalaţiei şi a echipamentelor aferente acesteia sau la transmisia de date cãtre IDC. Aceste rãspunsuri vor fi elaborate în formatul specificat în manualul de operare al instalaţiei.
ART. 16
Cheltuielile pentru activitãţile legate de aplicarea prezentului acord vor fi stabilite în conformitate cu deciziile bugetare relevante adoptate de Comisie. În particular, cheltuielile asociate cu testarea, operarea provizorie, dupã caz, întreţinerea instalaţiilor de monitorizare, inclusiv asigurarea protecţiei fizice, dupã caz, aplicarea procedurilor de validare a datelor, de transmitere a mostrelor, dacã este cazul, şi de transmitere a datelor de la staţia respectivã cãtre IDC vor fi suportate în conformitate cu art. IV paragrafele 19-21 din CTBT, precum şi cu deciziile bugetare relevante adoptate de cãtre Comisie.
ART. 17
Dupã încheierea fiecãrei activitãţi menţionate în anexã sau anexe, Comisia va furniza României asistenţa tehnicã corespunzãtoare, pe care Comisia o considerã necesarã pentru buna funcţionare a instalaţiilor de pe teritoriul României, ca parte a IMS. Comisia va asigura, de asemenea, asistenţã tehnicã şi sprijin în perioada de funcţionare provizorie, dupã caz, şi de întreţinere a instalaţiilor de monitorizare de pe teritoriul României şi a mijloacelor de comunicaţii corespunzãtoare, în cazul în care România solicitã o astfel de asistenţã şi în limitele bugetului aprobat.
ART. 18
În cazul apariţiei unui diferend între pãrţi în legãturã cu interpretarea şi aplicarea prezentului acord, pãrţile se vor consulta în vederea rezolvãrii operative a diferendului.
ART. 19
Modificarea prezentului acord se va realiza cu acordul pãrţilor. Prin înţelegere reciprocã, pãrţile pot încheia acorduri suplimentare în caz de nevoie.
ART. 20
Anexa la prezentul acord sau anexele care urmeazã sã fie negociate conform art. 1 din acord constituie parte integrantã a acordului şi orice referire la acest acord include referirea şi la anexã sau anexe. În cazul unei neconcordanţe între prevederile anexei şi textul acordului, va prevala textul acordului.
ART. 21
Prezentul acord va intra în vigoare pentru ambele pãrţi la data la care partea românã va comunica Comisiei cã au fost îndeplinite procedurile legale interne pentru intrarea sa în vigoare. Acest acord va rãmâne în vigoare pânã la încheierea unui nou acord între Guvernul României şi Organizaţia Tratatului de interzicere totalã a experienţelor nucleare.

Semnat la Viena la 13 iunie 2003, în douã exemplare originale, în limbile românã şi englezã, ambele texte fiind egal autentice. În cazul apariţiei unor divergenţe de interpretare, textul în limba englezã va prevala.

Pentru Guvernul României,
Lucian Biro,
secretar de stat,
preşedintele Comisiei Naţionale
pentru Controlul Activitãţilor Nucleare

Pentru Comisia Pregãtitoare
a Organizaţiei Tratatului de interzicere totalã
a experienţelor nucleare,
Wolfgang Hoffmann,
secretar executiv al PTS, PrepCom CTBTO

ANEXĂ
-----
la acord
--------

Pentru instalaţia de monitorizare internaţionalã menţionatã mai jos pot fi solicitate oricare dintre sau toate activitãţile urmãtoare:

Inventar
Evaluarea amplasamentului
Instalare
Modernizare
Testare şi evaluare
Certificare
Activitãţi postcertificare
1. Muntele Roşu MLR
Staţia seismicã AS81 Tip 3-C
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016