Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 350 din 2 decembrie 2005  privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 350 din 2 decembrie 2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.128 din 14 decembrie 2005
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Scop

ART. 1
Prezenta lege are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilã din fonduri publice, precum şi cãile de atac al actului sau deciziei autoritãţilor finanţatoare care aplicã procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilã.

SECŢIUNEA a 2-a
Definiţii

ART. 2
În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) activitate generatoare de profit - activitate care produce un profit în mod direct pentru o persoanã fizicã sau juridicã;
b) autoritate finanţatoare - orice autoritate publicã, astfel cum este definitã aceasta în Constituţia României, inclusiv autoritatea judecãtoreascã, precum şi orice instituţie publicã de interes general, regional sau local, care are calitatea de ordonator principal de credite, în condiţiile legii;
c) beneficiar - solicitantul cãruia i se atribuie contractul de finanţare nerambursabilã în urma aplicãrii procedurii selecţiei publice de proiecte;
d) cheltuieli eligibile - cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanţarea nerambursabilã;
e) contract de finanţare nerambursabilã - contract încheiat, în condiţiile legii, între o autoritate publicã, denumitã în continuare autoritate finanţatoare, şi un beneficiar;
f) finanţare nerambursabilã - alocaţie financiarã directã din fonduri publice, în vederea desfãşurãrii de cãtre persoane fizice sau persoane juridice fãrã scop patrimonial a unor activitãţi nonprofit care sã contribuie la realizarea unor acţiuni sau programe de interes public general, regional sau local;
g) fonduri publice - sume alocate din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele locale, bugetele instituţiilor publice finanţate din venituri extrabugetare, ajutoare financiare externe acordate României sau instituţiilor publice şi credite externe contractate ori garantate de cãtre stat sau de autoritãţi ale administraţiei publice locale, precum şi împrumuturi interne contractate de autoritãţi ale administraţiei publice locale;
h) solicitant - orice persoanã fizicã sau juridicã fãrã scop patrimonial care depune o propunere de proiect.

SECŢIUNEA a 3-a
Domeniu de aplicare

ART. 3
(1) Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã, solicitanţii trebuie sã fie persoane fizice sau persoane juridice fãrã scop patrimonial - asociaţii ori fundaţii constituite conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii.
(2) Prevederile prezentei legi se aplicã pentru atribuirea oricãrui contract de finanţare nerambursabilã din fondurile publice, cu excepţia celor finanţate din fonduri externe nerambursabile.
(3) Regimul juridic instituit prin prezenta lege pentru finanţãrile nerambursabile nu este aplicabil fondurilor speciale de intervenţie în caz de calamitate şi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate şi nu aduce atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.
(4) Finanţãrile nerambursabile nu se acordã pentru activitãţi generatoare de profit şi nici pentru activitãţi din domeniile reglementate de <>Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare.
(5) Potrivit dispoziţiilor prezentei legi, nu se acordã finanţãri nerambursabile pentru activitãţi ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu excepţia cazului în care aceasta reprezintã o componentã indispensabilã proiectului.

SECŢIUNEA a 4-a
Principii de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilã

ART. 4
Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilã sunt:
a) libera concurenţã, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca persoana fizicã sau juridicã ce desfãşoarã activitãţi nonprofit sã aibã dreptul de a deveni, în condiţiile legii, beneficiar;
b) eficacitatea utilizãrii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor care sã facã posibilã evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã;
c) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã;
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selecţie şi a criteriilor pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã, astfel încât orice persoanã fizicã sau juridicã ce desfãşoarã activitãţi nonprofit sã aibã şanse egale de a i se atribui contractul respectiv;
e) excluderea cumulului, în sensul cã aceeaşi activitate urmãrind realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finanţare nerambursabilã de la aceeaşi autoritate finanţatoare;
f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitãţii destinãrii fondurilor nerambursabile unei activitãţi a cãrei executare a fost deja începutã sau finalizatã la data încheierii contractului de finanţare;
g) confinanţarea, în sensul cã finanţãrile nerambursabile trebuie însoţite de o contribuţie de minimum 10% din valoarea totalã a finanţãrii din partea beneficiarului.

CAP. II
Proceduri de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilã

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii şi reguli generale

ART. 5
Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilã se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte, procedurã care permite atribuirea unui contract de finanţare nerambursabilã din fonduri publice, prin selectarea acestuia de cãtre o comisie, cu respectarea principiilor prevãzute la art. 4.
ART. 6
Procedura de selecţie de proiecte cuprinde urmãtoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea finanţãrilor nerambursabile;
b) publicarea anunţului de participare;
c) înscrierea candidaţilor;
d) transmiterea documentaţiei;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitãţii, înregistrãrii şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã şi financiarã;
g) evaluarea propunerilor de proiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilã;
j) publicarea anunţului de atribuire a contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilã.
ART. 7
Proiectele vor cuprinde informaţii despre scopul, obiectivele specifice, activitãţile, costurile asociate şi rezultatele urmãrite, evaluabile pe baza unor indicatori precişi, a cãror alegere este justificatã.
ART. 8
Evaluarea în sistem competitiv a proiectelor se va face în conformitate cu criteriile generale de evaluare prevãzute în prezenta lege, precum şi cu criteriile specifice de evaluare care vor fi elaborate de fiecare autoritate finanţatoare.
ART. 9
Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã fãrã scop patrimonial care desfãşoarã activitãţi nonprofit menite sã sprijine realizarea unor obiective de interes public general, regional sau local are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã.
ART. 10
Atribuirea de contracte de finanţare nerambursabilã se va face în limita fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetele autoritãţilor finanţatoare.
ART. 11
Procedurile de planificare şi executare a plafoanelor fondurilor destinate finanţãrii nerambursabile, procedurile de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilã, contractele de finanţare nerambursabilã încheiate de autoritatea finanţatoare cu beneficiarii, precum şi rapoartele de execuţie bugetarã privind finanţãrile nerambursabile constituie informaţii de interes public, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
ART. 12
(1) Pentru aceeaşi activitate nonprofit un beneficiar nu poate contracta decât o singurã finanţare nerambursabilã de la aceeaşi autoritate finanţatoare în decursul unui an fiscal.
(2) În cazul în care un beneficiar contracteazã, în cursul aceluiaşi an calendaristic, mai mult de o finanţare nerambursabilã de la aceeaşi autoritate finanţatoare, nivelul finanţãrii nu poate depãşi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autoritãţii finanţatoare respective.
(3) În vederea participãrii la o procedurã de selecţie, solicitanţii sunt obligaţi sã prezinte autoritãţii finanţatoare o declaraţie pe propria rãspundere care sã dovedeascã încadrarea în prevederile alin. (1) şi (2).
ART. 13
Cheltuielile eligibile vor putea fi plãtite în baza unui contract de finanţare nerambursabilã numai în mãsura în care sunt justificate şi oportune şi au fost contractate în perioada executãrii contractului.
ART. 14
(1) Numãrul de participanţi la procedura de selecţie de proiecte nu este limitat.
(2) Autoritatea finanţatoare trebuie sã repete procedura de selecţie de proiecte în cazul în care existã un singur participant.
(3) În cazul în care în urma repetãrii procedurii numai un participant a depus propunerea de proiect, autoritatea finanţatoare are dreptul de a atribui contractul de finanţare nerambursabilã acestuia, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Transparenţã şi publicitate

ART. 15
(1) Autoritãţile finanţatoare stabilesc un program anual propriu pentru acordarea de finanţãri nerambursabile, în condiţiile prezentei legi, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în cel mult 30 de zile de la aprobarea bugetului propriu al autoritãţii finanţatoare.
(2) Programul anual poate cuprinde una sau mai multe sesiuni de selecţie a proiectelor.
(3) Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a programului anual pentru acordarea de finanţãri nerambursabile nu creeazã autoritãţii finanţatoare obligaţia de a efectua respectiva procedurã de selecţie.
ART. 16
(1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a face cunoscutã în mod public intenţia de a atribui contracte de finanţare. Anunţul de participare se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul autoritãţii finanţatoare de interes general sau regional, respectiv în cel puţin douã cotidiene locale şi pe site-ul autoritãţii finanţatoare locale.
(2) În scopul asigurãrii unei transparenţe maxime, autoritatea finanţatoare va face cunoscut anunţul de participare şi prin alte mijloace de informare locale, naţionale sau internaţionale, dupã caz. Anunţul de participare trebuie sã menţioneze numãrul şi data apariţiei Monitorului Oficial al României, Partea a VI-a, în conformitate cu prevederile alin. (1), şi nu va cuprinde decât informaţiile publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a.
ART. 17
Autoritatea finanţatoare de interes general sau regional are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunţ de atribuire a contractului de finanţare nerambursabilã, nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului.
ART. 18
(1) La finalul exerciţiului bugetar, autoritatea finanţatoare are obligaţia întocmirii unui raport cu privire la contractele de finanţare nerambursabilã încheiate în cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finanţate, beneficiarii şi rezultatele contractului.
(2) Raportul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, precum şi pe site-ul propriu al autoritãţii finanţatoare de interes general sau regional.
ART. 19
(1) Regia Autonomã "Monitorul Oficial" are obligaţia de a publica în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, anunţurile şi raportul prevãzute la art. 15-18, în termen de cel mult 12 zile de la data înregistrãrii acestora.
(2) În cazul în care, din motive de urgenţã, autoritatea finanţatoare accelereazã aplicarea procedurii de selecţie publicã de proiecte potrivit prevederilor art. 20 alin. (2), Regia Autonomã "Monitorul Oficial" are obligaţia de a publica anunţul de participare în termen de cel mult 5 zile de la data înregistrãrii acestuia.

SECŢIUNEA a 3-a
Data limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte

ART. 20
(1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a stabili şi de a include în anunţul de participare data limitã pentru depunerea propunerilor. Aceasta nu trebuie sã fie mai devreme de 30 de zile de la data publicãrii anunţului de participare.
(2) În cazul în care, din motive de urgenţã, respectarea termenului prevãzut la alin. (1) ar cauza prejudicii autoritãţii finanţatoare, aceasta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii de selecţie de proiecte prin reducerea numãrului de zile, dar nu la mai puţin de 15 zile.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2), autoritatea finanţatoare are obligaţia de a include în anunţul de participare motivele reducerii termenului prevãzut la alin. (1).
(4) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a prelungi termenul de depunere a propunerilor de proiect, cu condiţia comunicãrii în scris a noii date limitã de depunere a propunerilor de proiect, cu cel puţin 6 zile înainte de expirarea termenului iniţial, cãtre toţi solicitanţii care au primit, în condiţiile prezentei legi, un exemplar al documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea proiectului.

SECŢIUNEA a 4-a
Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnicã şi capacitate financiarã

ART. 21
(1) Este exclus dintr-o procedurã pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã, respectiv nu este eligibil solicitantul care se aflã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de platã exigibile a impozitelor şi taxelor cãtre stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat;
b) furnizeazã informaţii false în documentele prezentate;
c) a comis o gravã greşealã în materie profesionalã sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare nerambursabilã, în mãsura în care autoritatea finanţatoare poate aduce ca dovadã mijloace probante în acest sens;
d) face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se aflã deja în stare de dizolvare sau de lichidare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
e) nu prezintã declaraţia menţionatã la art. 12 alin. (3).
(2) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a cere solicitanţilor prezentarea de documente care dovedesc eligibilitatea în sensul prevederilor alin. (1), precum şi documente edificatoare care sã dovedeascã o formã de înregistrare ca persoanã juridicã sau de înregistrare/ atestare ori apartenenţã din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România.
(3) În cazul solicitanţilor persoane fizice având cetãţenia strãinã sau persoane juridice strãine fãrã scop patrimonial, autoritatea finanţatoare are obligaţia de a lua în considerare documentele considerate ca fiind suficiente pentru dovedirea eligibilitãţii în ţara în care solicitantul este rezident.
(4) Dispoziţiile privind capacitatea tehnicã şi economico-financiarã, prevãzute la <>art. 32 şi 33 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 5-a
Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect

ART. 22
(1) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a asigura întocmirea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, care trebuie sã cuprindã cel puţin:
a) informaţii generale privind autoritatea finanţatoare;
b) cerinţele minime de calificare solicitate de autoritatea finanţatoare şi documentele care urmeazã sã fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor respective;
c) termenii de referinţã;
d) instrucţiuni privind datele limitã care trebuie respectate şi formalitãţile care trebuie îndeplinite;
e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
f) informaţii privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã.
(2) Termenii de referinţã conţin caracteristici ale proiectului referitoare la scopul, obiectivele specifice, activitãţile care urmeazã a fi desfãşurate, criteriile de evaluare a rezultatelor.
ART. 23
(1) Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã fãrã scop patrimonial care a obţinut, în condiţiile prezentei legi, un exemplar al documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect are dreptul de a solicita şi de a primi clarificãri din partea autoritãţii finanţatoare.
(2) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a transmite rãspuns la orice solicitare de clarificãri, dar numai la acele solicitãri primite cu cel puţin 6 zile înainte de data limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
(3) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a transmite rãspunsul la solicitãrile de clarificãri cu cel puţin 4 zile înainte de data limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
(4) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a completa din proprie iniţiativã, în vederea clarificãrii, documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi este obligatã sã comunice în scris tuturor solicitanţilor orice astfel de completare. Transmiterea comunicãrii trebuie sã respecte intervalul de timp prevãzut la alin. (3).

SECŢIUNEA a 6-a
Elaborarea, prezentarea şi evaluarea propunerii de proiect

ART. 24
(1) Solicitantul are obligaţia de a elabora propunerea de proiect, în conformitate cu prevederile documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea proiectului.
(2) Propunerea tehnicã se elaboreazã în concordanţã cu cerinţele cuprinse în termenii de referinţã, în aşa fel încât sã asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru evaluarea tehnicã.
(3) Propunerea financiarã se elaboreazã în aşa fel încât sã asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare în vederea evaluãrii financiare.
ART. 25
(1) Propunerea de proiect are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al conţinutului şi trebuie sã fie semnatã, pe propria rãspundere, de cãtre solicitant sau de cãtre o persoanã împuternicitã legal de acesta. Bugetul rãmâne ferm pe toatã durata de îndeplinire a contractului de finanţare nerambursabilã.
(2) Solicitantul are obligaţia de a exprima preţul în lei din propunerea financiarã.
ART. 26
Depunerea, modificarea sau retragerea propunerii de proiect se face cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 42, 43, 45 şi <>art. 48-50 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 27
Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a constitui, pentru atribuirea fiecãrui contract de finanţare nerambursabilã, o comisie de evaluare, în condiţiile art. 51 alin. (1) şi (2), <>art. 53 şi 54 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 28
Evaluarea propunerilor de proiect se face cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor <>cap. VI secţiunea a 4-a din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 7-a
Criterii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã

ART. 29
(1) Criteriile de selecţie pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilã trebuie sã facã posibilã evaluarea, pe baze competitive şi concurenţiale, a capacitãţii solicitanţilor de a finaliza activitatea propusã pentru finanţare.
(2) Criteriile de atribuire a contractului de finanţare nerambursabilã trebuie sã facã posibilã evaluarea calitãţii propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare, urmând sã fie publicate în anunţul de participare.
ART. 30
Autoritatea finanţatoare are obligaţia sã precizeze în anunţul de participare şi în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect criteriile pe baza cãrora se atribuie contractul şi care, odatã stabilite, nu pot fi schimbate pe toatã durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului de finanţare nerambursabilã.
ART. 31
(1) Proiectul sau proiectele stabilite ca fiind câştigãtoare sunt acelea care întrunesc punctajul cel mai mare, rezultat din aplicarea unui algoritm de calcul, fiind cele mai avantajoase din punct de vedere tehnico-financiar.
(2) Algoritmul de calcul prevãzut la alin. (1) se stabileşte prin luarea în considerare, alãturi de buget, a unor variate criterii de evaluare a propunerii, în funcţie de specificul fiecãrui contract de finanţare nerambursabilã. Aceste criterii trebuie sã fie definite clar de fiecare autoritate finanţatoare, prin elaborarea unor norme specifice care sã aibã legãturã concretã cu specificul contractului şi care, dupã ce au fost stabilite, sã nu poatã fi schimbate pe toatã durata de aplicare a procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã.
(3) Autoritatea finanţatoare este obligatã sã precizeze în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei criteriile de evaluare a propunerii de proiect prevãzute la alin. (2), în ordinea importanţei lor pentru evaluarea propunerii, precum şi algoritmul de calcul detaliat care va fi aplicat.

SECŢIUNEA a 8-a
Forme de comunicare

ART. 32
(1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea prevãzute în prezenta lege trebuie sã se transmitã sub formã de document scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii şi al primirii.
(3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu excepţia documentelor care confirmã primirea.
(4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre urmãtoarele forme:
a) scrisoare prin poştã;
b) telegramã;
c) telex;
d) telefax;
e) electronicã.
ART. 33
(1) Autoritatea finanţatoare sau, dupã caz, solicitantul care a transmis documentele prin una dintre formele prevãzute la art. 32 alin. (4) lit. b)-d) are obligaţia de a transmite documentele respective în cel mult 24 de ore şi sub formã de scrisoare prin poştã.
(2) În cazul în care documentele scrise se transmit în formã electronicã, acestora le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnãtura electronicã, astfel încât sã îndeplineascã condiţiile de probã şi de validitate ale unui act juridic.
ART. 34
Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a nu face nici o discriminare între solicitanţi din punctul de vedere al formei în care aceştia transmit sau primesc documente, decizii sau alte comunicãri.

SECŢIUNEA a 9-a
Anularea aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã

ART. 35
Autoritatea finanţatoare are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilã în condiţiile prevãzute la <>cap. VI secţiunea a 7-a din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Încheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractului de finanţare nerambursabilã

ART. 36
(1) Încheierea şi îndeplinirea contractului de finanţare nerambursabilã se fac cu respectarea dispoziţiilor <>art. 71 şi 74 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) La încheierea contractului de finanţare nerambursabilã, beneficiarul este obligat sã semneze o declaraţie de imparţialitate al cãrei conţinut este prevãzut în anexã.
ART. 37
(1) Autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul de finanţare nerambursabilã ca plãţile cãtre beneficiar sã se facã în tranşe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente, în funcţie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata şi evoluţia în timp a activitãţii finanţate ori de costurile interne de organizare şi funcţionare ale beneficiarului.
(2) Autoritatea finanţatoare nu va elibera beneficiarului ultima tranşã a finanţãrii nerambursabile mai înainte de validarea raportului final de activitate şi a raportului financiar, pe care beneficiarul este obligat sã le depunã la sediul autoritãţii finanţatoare în termen de cel mult 30 de zile de la terminarea activitãţii.
(3) Validarea se va face în termen de cel mult 30 de zile de la depunerea de cãtre beneficiar a raportului final de activitate şi a raportului financiar.
(4) Autoritatea finanţatoare îşi rezervã dreptul de a face verificãri atât în perioada derulãrii contractului de finanţare nerambursabilã, cât şi ulterior validãrii celor douã rapoarte, în scopul completãrii dosarului finanţãrii nerambursabile, dar nu mai târziu de 3 luni de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3).
(5) Dispoziţiile art. 75, 76, art. 77 alin. (1), <>art. 78 şi 79 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi contractelor de finanţare nerambursabilã din fonduri publice.
ART. 38
(1) Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţioneazã, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrãri sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevãzutã de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Contractele de finanţare nerambursabile vor prevedea, sub sancţiunea nulitãţii, calitatea Curţii de Conturi de a exercita controlul financiar asupra derulãrii activitãţii nonprofit finanţate din fondurile publice.

CAP. IV
Cãi de atac

ART. 39
Actele sau deciziile care determinã ori sunt rezultatul încãlcãrii prevederilor prezentei legi pot fi atacate în temeiul dispoziţiilor art. 80-83, art. 85-91 şi ale <>art. 93-96 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 40
Dispoziţiile <>art. 98-101 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul contractelor de finanţare nerambursabilã din fonduri publice.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 41
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã în mod corespunzãtor cu dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 42
Prezenta lege intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAŞ

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 2 decembrie 2005.
Nr. 350.

ANEXĂ

DECLARAŢIA DE IMPARŢIALITATE
Reprezintã conflict de interese orice situaţie care îl împiedicã pe beneficiar în orice moment sã acţioneze în conformitate cu obiectivele autoritãţii finanţatoare, precum şi situaţia în care executarea obiectivã şi imparţialã a funcţiilor oricãrei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisã din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o altã persoanã.
Subsemnatul, ca persoanã fizicã sau ca persoanã cu drept de reprezentare a organizaţiei solicitante în ceea ce priveşte implementarea proiectului, mã oblig sã iau toate mãsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, aşa cum este acesta definit mai sus, şi, de asemenea, mã oblig sã informez autoritatea finanţatoare despre orice situaţie ce genereazã sau ar putea genera un asemenea conflict.

Numele şi prenumele:

Funcţia:

Semnãtura şi ştampila:
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016