Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 346 din 3 decembrie 2007  privind masuri pentru asigurarea sigurantei in aprovizionarea cu gaze naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 346 din 3 decembrie 2007 privind masuri pentru asigurarea sigurantei in aprovizionarea cu gaze naturale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 7 decembrie 2007
LEGE nr. 346 din 3 decembrie 2007
privind mãsuri pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 7 decembrie 2007


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Scopul prezentei legi este de a asigura un nivel corespunzãtor de siguranţã în aprovizionarea cu gaze naturale prin mãsuri transparente, nediscriminatorii şi compatibile cu exigenţele unei pieţe concurenţiale a gazelor naturale.
ART. 2
Prezenta lege stabileşte rolul şi responsabilitãţile autoritãţilor şi operatorilor de pe piaţa internã de gaze naturale, precum şi aplicarea mãsurilor speciale ce se impun pentru a asigura un nivel corespunzãtor de siguranţã în aprovizionarea cu gaze naturale.

CAP. II
Definiţii

ART. 3
În sensul prezentei legi, urmãtorii termeni şi expresii se definesc astfel:
a) siguranţa aprovizionãrii cu gaze naturale - totalitatea mãsurilor speciale privind aprovizionarea cu gaze naturale luate de cãtre autoritãţi şi operatorii de pe piaţa internã în scopul satisfacerii cererii de gaze naturale, precum şi al diversificãrii surselor şi al asigurãrii livrãrilor cãtre clienţi la parametri optimi de funcţionare şi securitate tehnicã;
b) contract de furnizare pe termen lung - un contract de aprovizionare cu gaze naturale încheiat pe o perioadã de minimum 10 ani;
c) situaţii de urgenţã - situaţii imprevizibile care pot conduce, la nivel naţional, la dezechilibre între cererea şi oferta de gaze naturale de pe piaţa internã, determinate de cel puţin una din urmãtoarele condiţii:
1. diminuarea majorã a aprovizionãrii cu mai mult de 20% a cantitãţilor de gaze naturale importate;
2. diminuarea majorã a aprovizionãrii cu mai mult de 20% a cantitãţilor de gaze naturale din producţia internã, cauzatã de accidente;
3. apariţia unor temperaturi extrem de joase la nivelul întregii ţãri sau în zone însemnate ale ţãrii, pe perioade îndelungate de timp, care conduc la un consum excesiv de gaze naturale;
d) consum excesiv de gaze naturale - consumul care depãşeşte în perioada sezonului rece, respectiv din luna octombrie şi pânã în luna martie, cu minimum 20% nivelul mediu zilnic înregistrat în perioade climatice reci, constatate statistic la fiecare 20 de ani, având drept consecinţã dezechilibrarea Sistemului naţional de transport al gazelor naturale, denumit în continuare SNT;
e) Dispeceratul naţional de gaze naturale - dispeceratul operatorului Sistemului naţional de transport al gazelor naturale.

CAP. III
Responsabilitãţile autoritãţilor publice centrale

ART. 4
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, se înfiinţeazã, prin decizie a primului-ministru, Comisia de coordonare, având rolul de a elabora anual Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã şi de a aviza şi monitoriza mãsurile necesare pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale, comisie interministerialã, fãrã personalitate juridicã, cu caracter nepermanent.
(2) Din Comisia de coordonare fac parte câte un reprezentant, la nivel de secretar de stat, din Ministerul Economiei şi Finanţelor şi din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, directorul general al operatorului SNT, directorul general al Dispeceratului naţional de gaze naturale, precum şi câte un reprezentant al operatorilor din sectorul gazelor naturale şi al asociaţiilor reprezentative de consumatori. Componenţa nominalã a comisiei se aprobã prin decizie a primului-ministru.
(3) În situaţii de urgenţã, operatorul SNT notificã, prin Dispeceratul naţional de gaze naturale, Comisia de coordonare, care se considerã convocatã în regim de urgenţã.
(4) În termen de 45 de zile de la înfiinţare, Comisia de coordonare, aflatã în subordinea Guvernului României, elaboreazã şi supune spre aprobare acestuia regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 5
(1) Comisia de coordonare elaboreazã anual Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã, pe baza propunerilor înaintate de cãtre operatorul SNT prin Dispeceratul naţional de gaze naturale, în baza informaţiilor furnizate de operatorii de pe piaţa internã de gaze naturale.
(2) Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã se comunicã Comisiei Europene de cãtre Comisia de coordonare.
(4) În îndeplinirea atribuţiilor sale privind aplicarea Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã, Comisia de coordonare ţine cont de:
a) mãsurile imediate luate de operatorii economici din sectorul gazelor naturale şi din cele conexe acestuia, ca reacţie la diminuarea majorã a aprovizionãrii cu gaze naturale;
b) alte mãsuri aprobate de Guvern privind siguranţa aprovizionãrii cu gaze naturale în situaţii de urgenţã.
(5) Comisia de coordonare semnaleazã preşedintelui grupului de coordonare pentru gaze naturale de pe lângã Comisia Europeanã, cu aprobarea prealabilã a Guvernului, cazurile pe care le considerã imposibil de gestionat dupã aplicarea Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã, datoritã amplorii şi caracterului excepţional al acestora.
(6) În oricare dintre situaţiile de urgenţã definite potrivit art. 3 lit. c) Comisia de coordonare este convocatã, în termen util, de cãtre primul-ministru.
ART. 6
(1) La elaborarea Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã se au în vedere urmãtoarele:
a) existenţa capacitãţii depozitelor de înmagazinare şi volumul util de gaze naturale din acestea, precum şi investiţiile necesare pentru asigurarea capacitãţii depozitelor de înmagazinare pentru situaţii de urgenţã;
b) capacitatea de extracţie din depozitele de înmagazinare;
c) asigurarea de cãtre operatorul SNT a capacitãţii de transport a conductelor de gaze naturale pentru a face posibilã preluarea şi direcţionarea cantitãţilor de gaze naturale spre zonele cu risc de a fi afectate, precum şi extinderea SNT în vederea alimentãrii acestora;
d) existenţa unui grad corespunzãtor de lichiditate a pieţelor care sã permitã achiziţia unor cantitãţi de gaze naturale negociabile;
e) flexibilitatea SNT;
f) dezvoltarea ofertei de contracte cu clauze de întreruperi;
g) utilizarea, în baza programului naţional prevãzut la lit. q), a unor combustibili alternativi de rezervã în instalaţiile industriale şi de producere a energiei;
h) existenţa şi dezvoltarea capacitãţilor transfrontaliere de transport de gaze naturale;
i) cooperarea între operatorii de sisteme de transport din statele membre învecinate pentru coordonarea furnizãrii de gaze naturale;
j) coordonarea activitãţilor de furnizare a gazelor naturale între operatorii de sisteme de distribuţie şi transport;
k) producţia internã de gaze naturale;
l) flexibilitatea producţiei interne de gaze naturale;
m) flexibilitatea importului de gaze naturale;
n) diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze naturale;
o) contractele de furnizare pe termen lung pentru achiziţia gazelor naturale;
p) optimizarea investiţiilor în infrastructura pentru extinderea capacitãţilor de transport, a capacitãţilor de transport, înlocuirea conductelor cu durata de viaţã expiratã în vederea reducerii pierderilor de gaze naturale şi asigurarea siguranţei în alimentarea cu gaze naturale, precum şi pentru importul de gaze prin terminale de regazificare şi prin conducte;
q) Programul naţional privind limitarea şi/sau sistarea furnizãrii gazelor naturale, ce cuprinde lista consumatorilor întreruptibili şi ordinea în care va fi limitatã şi/sau sistatã furnizarea gazelor naturale pentru aceştia, tipul şi cantitãţile de combustibili alternativi ce vor fi utilizate de consumatori pe perioada întreruperii;
r) implementarea unui sistem de management al dispecerizãrii SNT prin automatizarea şi teletransmisia datelor la distanţã.
(2) Guvernul României adoptã mãsuri speciale pentru a asigura capacitatea corespunzãtoare a instalaţiilor de stocare, înmagazinare şi transport a gazelor naturale pe teritoriul sãu şi siguranţa aprovizionãrii.
(3) În conformitate cu prevederile <>art. 5 lit. b) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ministerul Economiei şi Finanţelor elaboreazã programul naţional menţionat la alin. (1) lit. q).
ART. 7
(1) Situaţiile de urgenţã constatate de operatorul SNT prin Dispeceratul naţional de gaze naturale se notificã Comisiei de coordonare, care verificã dacã sunt îndeplinite una sau mai multe dintre condiţiile prevãzute la art. 3 lit. c).
(2) Dacã situaţia de urgenţã notificatã de operatorul SNT prin Dispeceratul naţional de gaze naturale este consideratã justificatã, dupã verificarea prevãzutã la alin. (1), Comisia de coordonare confirmã, în termen de 24 de ore, apariţia situaţiei de urgenţã.
(3) În situaţiile de urgenţã confirmate potrivit alin. (2), operatorul SNT, prin Dispeceratul naţional de gaze naturale, dispune în mod operativ mãsurile necesare pentru rezolvarea rapidã a situaţiilor de crizã şi echilibrarea SNT, în conformitate cu Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã.
(4) În cazul în care Comisia de coordonare nu confirmã situaţia de urgenţã, în termenul prevãzut la alin. (2), Dispeceratul naţional de gaze naturale poate dispune mãsurile necesare pentru rezolvarea rapidã a situaţiilor de crizã.
(5) Pe perioada situaţiilor de urgenţã, mãsurile dispuse în conformitate cu prevederile Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã sunt obligatorii şi prevaleazã în faţa înţelegerilor contractuale şi reglementãrilor specifice sectorului gazelor naturale.
(6) În termen de cel mult 24 de ore de la notificarea Dispeceratului naţional de gaze naturale privind încetarea cauzelor care au determinat confirmarea situaţiei de urgenţã, Comisia de coordonare declarã încetarea acesteia.
(7) Comisia de coordonare publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã cel târziu la data de 31 iulie a fiecãrui an, un raport care va cuprinde constatãrile rezultate din monitorizarea aspectelor legate de siguranţa aprovizionãrii cu gaze naturale, potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (1) lit. p) pct. 10 din Legea nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi:
a) impactul, din punctul de vedere al concurenţei şi al obligaţiei de serviciu public, al mãsurilor adoptate în temeiul art. 8;
b) nivelul existent al capacitãţii de înmagazinare şi de extracţie;
c) durata contractelor de achiziţie a gazelor naturale pe termen lung încheiate de cãtre societãţile comerciale care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, în special durata rãmasã, pe baza datelor oferite de societãţile în cauzã, exclusiv informaţiile sensibile din punct de vedere comercial;
d) informaţii privind gradul de lichiditate a pieţei de gaze naturale;
e) cadrul de reglementare a mãsurilor de promovare corespunzãtoare noilor investiţii aferente producţiei, înmagazinãrii şi transportului gazelor naturale, inclusiv gazului natural lichefiat (GNL), avându-se în vedere şi prevederile <>art. 69^1-69^9 din Legea nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IV
Siguranţa aprovizionãrii pentru anumiţi consumatori

ART. 8
Obligaţia de serviciu public în sectorul gazelor naturale, aşa cum acesta este definit în <>Legea nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se instituie în sarcina tuturor deţinãtorilor de licenţã în sectorul gazelor naturale, precum şi în sarcina tuturor producãtorilor de gaze naturale.
ART. 9
Instituirea obligaţiei de serviciu public are în vedere satisfacerea interesului general al consumatorilor, luându-se în considerare urmãtoarele:
a) exploatarea instalaţiilor şi echipamentelor utilizate în acest sector, în condiţii de protecţie a integritãţii persoanei şi a bunurilor acesteia;
b) exploatarea instalaţiilor şi echipamentelor utilizate în acest sector, în condiţii de protecţie a mediului şi de eficienţã energeticã;
c) asigurarea siguranţei şi continuitãţii alimentãrii cu gaze naturale, pe perioada sezonului rece, a consumatorilor prevãzuţi la art. 10 alin. (2);
d) calitatea serviciului prestat.
ART. 10
(1) Dispeceratul naţional de gaze naturale notificã producãtorilor interni, operatorilor sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, operatorilor depozitelor de înmagazinare şi furnizorilor licenţiaţi situaţiile de urgenţã confirmate conform prevederilor art. 7 alin. (2).
(2) În situaţiile de urgenţã notificate, furnizorii şi producãtorii interni de gaze naturale au obligaţia de a disponibiliza cantitãţile de gaze naturale necesare pentru a asigura consumul:
a) consumatorilor casnici;
b) instituţiilor care asigurã servicii medicale şi unitãţilor de învãţãmânt, precum şi instituţiilor de asistenţã socialã care asigurã îngrijirea copiilor, persoanelor vârstnice sau persoanelor cu diferite grade de handicap;
c) centralelor de furnizare a agentului termic care nu au posibilitatea de a folosi combustibil alternativ;
d) instituţiilor publice de la nivel central şi local, instituţiilor din domeniul culturii şi cultelor, precum şi organizaţiilor neguvernamentale de utilitate publicã.
(3) Ordinea în care se va asigura alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor prevãzuţi la alin. (2) este obligatorie.
ART. 11
Operatorul SNT, operatorii sistemelor de înmagazinare şi de distribuţie a gazelor naturale, în situaţiile notificate, conform prevederilor art. 10 alin. (1), de Dispeceratul naţional de gaze naturale, vor presta cu prioritate serviciile aferente furnizãrii gazelor naturale pentru consumatorii prevãzuţi la art. 10 alin. (2).
ART. 12
(1) În situaţiile de urgenţã, precum şi pe perioada sezonului rece, respectiv din luna octombrie şi pânã în luna martie, furnizorii de gaze naturale nu vor putea dispune întreruperea alimentãrii cu gaze naturale pentru motiv de neplatã la termen a contravalorii facturilor, cu excepţia situaţiilor neprevãzute de naturã tehnicã, la urmãtoarele categorii de consumatori:
a) persoanelor care beneficiazã de asistenţã socialã, în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încãlzirea locuinţei, precum şi a unor facilitãţi populaţiei pentru plata energiei termice, aprobatã prin <>Legea nr. 245/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) persoanelor care prezintã handicap;
c) consumatorilor prevãzuţi la art. 10 alin. (2) lit. b).
(2) De asemenea, în situaţiile de urgenţã, precum şi pe perioada sezonului rece nu se programeazã şi nu se executã lucrãri de întreţineri curente sau lucrãri de racordãri care impun întreruperea alimentãrii cu gaze naturale pentru o perioadã continuã ce depãşeşte 12 ore.
ART. 13
(1) Pe perioada situaţiilor de urgenţã, operatorii din sectorul gazelor naturale au urmãtoarele obligaţii:
a) în cazul producãtorilor titulari de acorduri petroliere, sã mobilizeze întreaga capacitate de producţie, în limita capacitãţilor maxime de extracţie aprobate de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale;
b) în cazul operatorilor depozitelor de înmagazinare subteranã, sã mobilizeze întreaga capacitate de extracţie a gazelor naturale;
c) în cazul operatorului SNT, sã preia cantitãţile suplimentare de gaze naturale puse la dispoziţie de producãtori şi de operatorii depozitelor de înmagazinare şi sã asigure serviciile de transport al gazelor naturale, în condiţiile prevãzute în Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţã;
d) în cazul operatorilor de distribuţie, sã întreprindã mãsurile de limitare/sistare a gazelor naturale, conform Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţã şi programului naţional prevãzut la art. 6 alin. (1) lit. q), şi sã asigure alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor, potrivit prevederilor legale privind obligaţia de serviciu public.
(2) Pe perioada situaţiilor de urgenţã, consumatorii înscrişi în lista prevãzutã la art. 6 alin. (1) lit. q) şi pentru care s-a dispus mãsura limitãrii/sistãrii gazelor naturale au obligaţia sã întreprindã mãsurile de punere în siguranţã a echipamentelor şi instalaţiilor, respectiv sã treacã la utilizarea de combustibili alternativi, dupã caz.
ART. 14
(1) Prin derogare de la prevederile <>art. 42 din Legea nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, consumatorii care au încheiat contracte pentru servicii întreruptibile de transport sau care, potrivit prevederilor prezentei legi, pot fi limitaţi/întrerupţi pe perioada situaţiilor de urgenţã, au dreptul de a revinde cantitãţile de gaze naturale contractate şi care nu le pot fi livrate ca urmare a întreruperii sau a declarãrii situaţiei naţionale de urgenţã.
(2) Vânzarea gazelor naturale în condiţiile alin. (1) poate fi realizatã numai cãtre furnizorii care au de îndeplinit obligaţii de serviciu public, în baza contractelor încheiate cu aceştia, cu avizul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. Orice astfel de contract se depune în copie la Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei în termen de cel mult 10 zile de la încheiere.
(3) La încheierea contractelor prevãzute la alin. (2), pãrţile vor avea în vedere ca acestea sã nu influenţeze sau sã denatureze concurenţa pe piaţa gazelor naturale.
ART. 15
(1) Operatorul SNT are obligaţia realizãrii de interconectãri cu sistemele similare de transport al gazelor naturale din ţãrile vecine, în vederea creãrii condiţiilor tehnice şi tehnologice pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale.
(2) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, operatorul SNT va întocmi strategia şi etapele privind realizarea interconectãrii SNT, pe care le va supune avizãrii Ministerului Economiei şi Finanţelor, Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi aprobãrii Guvernului României.
(3) În cazul în care existã un nivel de interconectare corespunzãtor, se pot stabili mãsuri de cooperare cu un alt stat membru al Uniunii Europene, incluzând acorduri bilaterale pentru utilizarea facilitãţilor de transport şi/sau înmagazinare a gazelor naturale din statul respectiv, în vederea asigurãrii siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale.
ART. 16
(1) Pentru siguranţa aprovizionãrii cu gaze naturale a consumatorilor, inclusiv în situaţiile de urgenţã, la încheierea ciclului de injecţie, titularii de licenţe de furnizare a gazelor naturale au obligaţia de a deţine în depozitele de înmagazinare subteranã un stoc minim de gaze naturale.
(2) Nivelul minim al stocului de gaze naturale se stabileşte anual, prin decizie a Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, având în vedere în principal capacitãţile de depozitare existente, prognozele de consum, frecvenţa şi durata perioadelor cu temperaturi scãzute, asigurarea unui nivel corespunzãtor consumului intern.
(3) În situaţiile de urgenţã, operatorul SNT are acces liber la cantitãţile înmagazinate şi capacitãţile de extracţie, alocarea acestora pe proprietari urmând a se face potrivit regulilor specifice, elaborate de operatorul SNT, de operatorul depozitului de înmagazinare subteranã şi de proprietarii gazelor naturale, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi şi aprobate de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei.
ART. 17
(1) Consumatorii de gaze naturale înscrişi în lista prevãzutã la art. 6 alin. (1) lit. q), pentru care este prevãzutã trecerea pe combustibili alternativi pentru situaţiile de urgenţã, sunt obligaţi sã îşi asigure stocuri de combustibili alternativi şi sã asigure funcţionarea corespunzãtoare a instalaţiilor de utilizare a acestora.
(2) Consumatorii prevãzuţi la alin. (1), care la data intrãrii în vigoare a prezentei legi nu posedã instalaţii de utilizare a combustibililor alternativi, sunt obligaţi ca, în termen de 5 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, sã achiziţioneze şi sã punã în funcţiune echipamentele necesare.

CAP. V
Contravenţii

ART. 18
Constituie contravenţie şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 50.000 la 100.000 lei:
1. nerespectarea prevederilor art. 11 de cãtre operatorii de pe piaţa internã a gazelor naturale;
2. nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (1);
3. nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (3);
4. nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (3);
5. nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1);
6. nerespectarea prevederilor art. 17 alin. (2);
b) cu amendã de la 10.000 la 50.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) şi art. 17 alin. (1).
ART. 19
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizeazã de cãtre Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, prin personalul propriu autorizat.
(2) Prevederile <>art. 18 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

*

Prezenta lege transpune prevederile Directivei Consiliului Uniunii Europene 2004/67/CE din 26 aprilie 2004 privind mãsurile de garantare a securitãţii aprovizionãrii cu gaz natural, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 127 din 29 aprilie 2004.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VÃCÃROIU

Bucureşti, 3 decembrie 2007.
Nr. 346.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016