Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 346 din 21 iulie 2006  privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 346 din 21 iulie 2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 28 iulie 2006

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Apãrãrii este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, care conduce şi desfãşoarã, potrivit legii, activitãţile în domeniul apãrãrii ţãrii.
(2) Ministerul Apãrãrii este format din structuri centrale, structuri şi forţe subordonate acestora.
ART. 2
Sistemul de structuri centrale, structuri şi forţe ale Ministerului Apãrãrii constituie Armata României, denumitã în continuare armata.
ART. 3
(1) Ministerul Apãrãrii are personalitate juridicã şi reprezintã în justiţie structurile armatei care nu au personalitate juridicã. Structurile ministerului care au personalitate juridicã, potrivit legii, pot fi reprezentate în justiţie de organele de specialitate ale Ministerului Apãrãrii, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii.
(2) Ministerul Apãrãrii are sediul în municipiul Bucureşti, strada Izvor nr. 3-5, sectorul 5.
(3) Ministerul Apãrãrii rãspunde în faţa Parlamentului, a Guvernului şi a Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii pentru modul de aplicare, în domeniul sãu de activitate, a prevederilor Constituţiei, legilor, hotãrârilor Guvernului şi ale Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, ale celorlalte acte normative şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte.
ART. 4
Ministerul Apãrãrii coopereazã, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, cu celelalte ministere şi organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, autoritãţi administrative autonome, organizaţii neguvernamentale, operatori economici, cu structurile politico-militare şi de conducere militarã ale altor state, precum şi ale organizaţiilor internaţionale la care România este parte.

CAP. II
Atribuţiile şi responsabilitãţile Ministerului Apãrãrii

ART. 5
(1) Ministerul Apãrãrii are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) constituirea structurii de forţe şi realizarea capacitãţii de luptã a armatei pentru îndeplinirea misiunilor specifice ce revin acesteia;
b) înfiinţarea, desfiinţarea, dislocarea şi redislocarea de unitãţi şi formaţiuni;
c) elaborarea proiectelor de acte normative privind apãrarea ţãrii;
d) apãrarea drepturilor şi intereselor legitime proprii în raporturile cu autoritãţile publice, instituţiile de orice naturã, precum şi cu orice persoanã fizicã sau juridicã, românã ori strãinã, prin structuri proprii;
e) încheierea tratatelor la nivel departamental şi a înţelegerilor tehnice în domeniul cooperãrii cu armatele altor state;
f) coordonarea politicii şi activitãţile de integrare în organizaţiile internaţionale la care România este parte, pentru structurile proprii, întreţinerea şi dezvoltarea relaţiilor de cooperare politico-militarã cu celelalte state şi asigurarea reprezentãrii armatei în raporturile cu armatele altor state;
g) managementul informaţiilor pentru apãrare, al activitãţii de informaţii, contrainformaţii şi securitate militare, precum şi colaborarea cu serviciile/structurile de informaţii, contrainformaţii şi securitate ale altor state sau organizaţii internaţionale la care România este parte;
h) realizarea planificãrii integrate a apãrãrii;
i) finanţarea şi asigurarea execuţiei bugetului propriu;
j) instruirea comandamentelor şi trupelor, pregãtirea de specialitate a personalului în activitate şi în rezervã;
k) informatizarea tuturor domeniilor sale de activitate;
l) managementul resurselor umane, organizarea şi conducerea învãţãmântului militar;
m) protecţia mediului în activitãţile pe care le desfãşoarã;
n) organizarea şi conducerea activitãţii de informare şi relaţii publice;
o) emiterea regulamentelor specifice pentru organizarea şi funcţionarea structurilor militare, a comitetelor şi consiliilor constituite pentru luarea deciziilor;
p) creşterea calitãţii vieţii personalului, asigurarea asistenţei religioase a personalului militar şi civil, precum şi a asistenţei sociale, medicale şi juridice a acestuia, în conformitate cu prevederile legale;
q) implementarea, la nivelul ministerului, a politicilor publice şi a programelor de reformã a administraţiei publice;
r) conducerea activitãţilor de logisticã;
s) înzestrarea cu armament, tehnicã de luptã, echipamente şi materiale specifice armatei, relaţiile cu industria naţionalã de apãrare şi cooperãrile internaţionale în domeniu;
ş) coordonarea activitãţii de comerţ exterior privind importul şi exportul de produse cu destinaţie militarã, în condiţiile legii;
t) aprobarea, în limita competenţei sale, a documentaţiilor tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii proprii, executarea lucrãrilor de investiţii proprii, precum şi urmãrirea executãrii, la termenele stabilite, a tuturor lucrãrilor de investiţii;
ţ) mobilizarea armatei, constituirea forţelor de rezervã, rechiziţionarea de bunuri şi chemarea persoanelor fizice la prestãri de serviciu în interes public;
u) editarea de publicaţii în domeniile proprii de activitate;
v) cercetarea ştiinţificã, invenţii şi inovaţii în armatã, precum şi protecţia drepturilor de proprietate intelectualã asupra rezultatelor cercetãrii;
x) controlul intern şi auditul public intern.
(2) Ministerul Apãrãrii îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea structurilor centrale

ART. 6
(1) Structurile centrale ale Ministerului Apãrãrii, subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii, sunt: Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã, Departamentul pentru armamente, Statul Major General, Secretariatul general, Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii, Direcţia management resurse umane, Direcţia financiar-contabilã, Direcţia instanţelor militare, Corpul de control şi inspecţie, Direcţia audit intern şi Direcţia medicalã.
(2) În subordinea nemijlocitã a ministrului apãrãrii funcţioneazã consilierii ministrului, Cabinetul ministrului, Direcţia instanţelor militare şi alte structuri.
(3) Personalul Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al Secţiei combaterea infracţiunilor de corupţie sãvârşite de militari din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie se subordoneazã ministrului apãrãrii numai în ceea ce priveşte aspectele de naturã administrativã, stabilite prin ordin comun al ministrului apãrãrii, al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Structurile centrale prevãzute la alin. (1) şi (3) pot avea în compunere, dupã caz, centre, direcţii generale, direcţii, oficii, servicii, secţii, birouri sau compartimente, constituite potrivit criteriilor stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii.
(5) Pentru îndeplinirea misiunilor ce revin Ministerului Apãrãrii, prin hotãrâre a Guvernului se pot înfiinţa şi organiza, în condiţiile legii, structuri ale acestuia care îşi desfãşoarã activitatea în strãinãtate. Pentru aceasta, Ministerul Apãrãrii este autorizat sã achiziţioneze bunuri mobile şi imobile în ţãrile în care aceste structuri îşi desfãşoarã activitatea.
(6) Pentru executarea conducerii structurilor prevãzute la alin. (1)-(5) sunt prevãzute în statele de organizare funcţiile corespunzãtoare.
(7) Atribuţiile structurilor centrale se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ministerului Apãrãrii, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 7
Structurile centrale au în subordine, dupã caz, state majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamente, direcţii, instituţii militare de învãţãmânt, instituţii de cercetare ştiinţificã, formaţiuni şi alte structuri.

CAP. IV
Domenii de responsabilitate ale structurilor centrale

ART. 8
Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare coordoneazã îndeplinirea obligaţiilor internaţionale asumate, asigurã aplicarea politicii de apãrare şi planificarea integratã a apãrãrii şi coordoneazã cooperarea politico-militarã internaţionalã.
ART. 9
Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã coordoneazã relaţia cu Parlamentul şi activitatea legislativã, asigurã asistenţa juridicã şi reprezintã interesele Ministerului Apãrãrii în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe cu activitate jurisdicţionalã, asigurã relaţiile cu alte autoritãţi publice, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, îndrumã activitatea de armonizare a actelor normative şi asigurã asistenţa juridicã pentru încheierea înţelegerilor tehnice în vederea cooperãrii cu forţele armate strãine, conduce activitãţile care privesc informarea publicã şi mass-media militare, regimul juridic al patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii şi coordoneazã activitatea de soluţionare a problemelor sociale ale personalului.
ART. 10
Departamentul pentru armamente elaboreazã şi coordoneazã politicile de achiziţii în cadrul ministerului, în calitate de autoritate de reglementare în domeniu, gestioneazã relaţiile cu industria naţionalã de apãrare, asigurã managementul programelor de achiziţii pentru sisteme de armamente şi echipamente majore şi al contractelor aferente, precum şi al activitãţilor de cercetare-dezvoltare, planificã şi desfãşoarã activitatea de cooperare internaţionalã în domeniul armamentelor, realizeazã supravegherea calitãţii la furnizorii de echipamente şi tehnicã militarã, coordoneazã activitatea de formare, specializare şi perfecţionare a ofiţerilor de logisticã în domeniul tehnico-ingineresc şi a altor specialişti necesari armatei, activitatea de metrologie şi standardizare tehnicã şi realizeazã controlul specific domeniului de competenţã pentru importurile şi exporturile de produse speciale.
ART. 11
Fiecare departament este condus de un secretar de stat, care este şi şef al departamentului.
ART. 12
(1) Statul Major General asigurã, conform legii, conducerea, organizarea, planificarea şi operaţionalizarea forţelor, ridicarea gradualã a capacitãţii de luptã şi mobilizarea armatei, conducerea operaţiilor întrunite, antrenarea comandamentelor şi trupelor, pregãtirea de bazã şi de specialitate a personalului militar în activitate şi în rezervã, managementul carierei individuale a personalului militar, planificarea armamentelor, standardizarea în domeniul militar, implementarea sistemului comandã, control, comunicaţii, computere, informaţii, informaticã, supraveghere, recunoaştere, logisticã şi infrastructurã, desfãşurarea relaţiilor militare internaţionale, asistenţa religioasã în Ministerul Apãrãrii şi încheierea înţelegerilor tehnice cu armatele altor state, promoveazã valorile specifice culturii militare şi de educaţie civicã.
(2) Statul Major General pregãteşte şi conduce structurile militare care participã la misiuni militare în afara teritoriului statului naţional.
(3) La nivelul Statului Major General se constituie Comitetul Şefilor Statelor Majore, cu rol consultativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului apãrãrii.
ART. 13
(1) Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii asigurã obţinerea, prelucrarea, verificarea, stocarea şi valorificarea informaţiilor şi datelor referitoare la factorii de risc şi ameninţãrile interne şi externe, militare şi non-militare, care pot afecta securitatea naţionalã în domeniul militar, coordoneazã aplicarea mãsurilor contrainformative şi cooperarea atât cu serviciile/structurile departamentale naţionale şi de informaţii, cât şi cu cele ale statelor membre ale alianţelor, coaliţiilor şi organizaţiilor internaţionale la care România este parte şi asigurã securitatea informaţiilor clasificate naţionale, NATO şi Uniunea Europeanã la nivelul Ministerului Apãrãrii.
(2) Personalul Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii îşi desfãşoarã activitatea deschis sau acoperit, în raport cu nevoile de realizare a securitãţii naţionale în domeniul militar. Pentru culegerea de informaţii în teatrele de operaţii şi pentru lupta împotriva terorismului, Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii poate avea în subordine structuri combatante.
(3) Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii este condusã de un director general, cadru militar în activitate. Directorul general este numit de cãtre ministrul apãrãrii, cu aprobarea Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii. Funcţia de director general este asimilatã funcţiei de secretar de stat.
(4) Unele categorii de tehnicã şi bunuri specifice se achiziţioneazã, în condiţiile legii, prin structuri specializate proprii, de la parteneri interni sau externi.
ART. 14
(1) Secretariatul general asigurã realizarea şi coordonarea lucrãrilor de secretariat, gestioneazã ansamblul relaţiilor şi circulaţia documentelor la nivelul structurilor centrale, între minister şi autoritãţile şi instituţiile publice, organizaţiile neguvernamentale, persoanele juridice şi fizice, monitorizeazã elaborarea şi transmiterea principalelor raportãri periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare.
(2) Secretariatul general asigurã implementarea, monitorizarea şi evaluarea, la nivelul Ministerului Apãrãrii, a prevederilor cuprinse în strategiile şi programele de reformã ale administraţiei publice, elaborate pe baza Programului de guvernare, precum şi a sistemului de control managerial.
(3) Secretariatul general asigurã gestionarea şi diseminarea documentelor clasificate în domeniul apãrãrii, emise de NATO, Uniunea Europeanã, statele membre ale acestora şi alte state, la nivelul Ministerului Apãrãrii.
ART. 15
Direcţia management resurse umane elaboreazã şi monitorizeazã aplicarea strategiilor, politicilor şi reglementãrilor în domeniile managementului resurselor umane, carierei individuale profesionalizate şi educaţiei militare şi asigurã evidenţa unitarã a personalului Ministerului Apãrãrii.
ART. 16
Corpul de control şi inspecţie exercitã atribuţii specifice de control general, conform legii, şi evaluarea activitãţilor desfãşurate în Ministerul Apãrãrii, în baza ordinului ministrului apãrãrii.
ART. 17
Direcţia financiar-contabilã asigurã îndeplinirea sarcinilor financiar-contabile ce revin ministrului apãrãrii în calitate de ordonator principal de credite.
ART. 18
Direcţia instanţelor militare asigurã managementul funcţiilor militare la nivelul instanţelor militare şi acţioneazã, împreunã cu structurile de resort din Ministerul Apãrãrii, pentru compatibilizarea sistemului jurisdicţional militar cu cel din statele membre NATO.
ART. 19
Direcţia audit intern executã auditarea administrãrii patrimoniului şi utilizãrii fondurilor publice în Ministerul Apãrãrii, în concordanţã cu reglementãrile legale.
ART. 20
Direcţia medicalã coordoneazã asigurarea asistenţei medicale şi sanitar-veterinare, implementeazã politica naţionalã de sãnãtate la nivelul Ministerului Apãrãrii, elaboreazã concepţia privind funcţionarea serviciilor medicale şi sanitar-veterinare.
ART. 21
(1) Ministrul apãrãrii numeşte, în condiţiile legii, şefii/directorii structurilor centrale, şeful cabinetului şi consilierii ministrului, şefii/directorii structurilor prevãzute la art. 6 alin. (4), pânã la nivel de oficiu inclusiv, precum şi persoanele care sunt încadrate în funcţii prevãzute în statele de organizare cu grade de general sau echivalent al acestora.
(2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) secretarii de stat, şeful Statului Major General şi secretarul general al ministerului.
(3) Ministrul apãrãrii numeşte membrii birourilor ataşaţilor apãrãrii României în strãinãtate, la propunerea directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii.

CAP. V
Structura de forţe a armatei

ART. 22
Structura de forţe a armatei cuprinde urmãtoarele categorii de forţe: forţele terestre, forţele aeriene şi forţele navale, precum şi alte forţe.
ART. 23
Forţele terestre sunt formate din: Statul Major al Forţelor Terestre, comandamente operaţionale de nivel operativ şi tactic, structuri luptãtoare, structuri de sprijin de luptã, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unitãţi de instrucţie, instituţii militare de învãţãmânt şi alte structuri stabilite potrivit legii.
ART. 24
Forţele aeriene se compun din: Statul Major al Forţelor Aeriene, comandamente operaţionale, structuri luptãtoare, structuri de sprijin de luptã, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unitãţi de instrucţie, instituţii militare de învãţãmânt şi alte structuri stabilite potrivit legii.
ART. 25
Forţele navale se compun din: Statul Major al Forţelor Navale, comandamente operaţionale/de flotã, structuri luptãtoare, structuri de sprijin de luptã, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unitãţi de instrucţie, instituţii militare de învãţãmânt şi alte structuri stabilite potrivit legii.
ART. 26
Atribuţiile şi competenţele forţelor armatei se stabilesc prin ordine ale ministrului apãrãrii sau ale şefului Statului Major General, atunci când acesta este împuternicit de ministru.
ART. 27
(1) Potrivit destinaţiei şi nivelului de operaţionalizare, forţele armatei sunt organizate în forţe dislocabile şi forţe de generare şi regenerare.
(2) Forţele dislocabile sunt destinate îndeplinirii întregii game de misiuni, conform angajamentelor internaţionale în domeniul securitãţii şi apãrãrii la care România este parte, şi cuprind forţe luptãtoare, de sprijin, de suport logistic şi pentru operaţii speciale, structurate modular, cu disponibilitãţi acţionale şi de transport în orice teatru de acţiuni militare, capabile sã se autosusţinã şi sã îşi asigure protecţia, compatibile cu armatele statelor aliate.
(3) Forţele de generare şi regenerare sunt destinate sprijinului forţelor dislocabile şi îndeplinirii unor misiuni pe teritoriul statului naţional şi în proximitatea acestuia şi cuprind structuri luptãtoare, de sprijin de luptã şi suport logistic, precum şi structuri de învãţãmânt militar şi instrucţie din toate categoriile de forţe ale armatei.
ART. 28
Forţele dislocabile sunt formate din comandamente, mari unitãţi şi unitãţi cu un nivel de încadrare de cel puţin 90% la personal şi 100% la tehnicã de luptã, faţã de necesarul de rãzboi.
ART. 29
Forţele de generare şi regenerare sunt formate din comandamente, mari unitãţi şi unitãţi din toate categoriile de forţe ale armatei, cu un nivel de încadrare cu personal, în timp de pace, între 40% şi 70%, iar la tehnicã de luptã de cel puţin 80%, faţã de necesarul de rãzboi.
ART. 30
Potrivit misiunilor, structurile de forţe sunt:
a) structuri luptãtoare destinate ducerii acţiunilor militare, care cuprind: brigãzi mecanizate şi similare, de vânãtori de munte, mari unitãţi şi unitãţi de rachete sol-aer, escadrile de aviaţie, divizioane de fregate, nave purtãtoare de artilerie, rachete torpile şi scafandri, batalioane de paraşutişti, infanterie marinã şi de informaţii, batalioane/companii de operaţii speciale şi alte structuri constituite pentru luptã;
b) structuri de sprijin de luptã destinate sprijinului strategic, operativ şi tactic al acţiunilor militare, care cuprind: brigãzi de artilerie şi geniu, unitãţi şi subunitãţi de rachete şi artilerie antiaerianã pentru forţele terestre şi de radiolocaţie, regimente şi batalioane de geniu, cercetare, de comunicaţii şi informaticã, apãrare nuclearã, bacteriologicã şi chimicã, batalioane şi subunitãţi de poliţie militarã, divizioane şi nave pentru sprijin maritim şi fluvial, alte unitãţi, formaţiuni şi subunitãţi de sprijin de luptã;
c) structuri logistice destinate asigurãrii tehnico-materiale, mentenanţei, transporturilor, asistenţei medicale şi sanitar-veterinare, cazãrii şi cartiruirii trupelor, care cuprind: brigãzi şi batalioane logistice, depozite de armament, muniţii şi materiale, spitale militare de campanie, unitãţi de mentenanţã, alte formaţiuni logistice;
d) forţe pentru operaţii speciale, care constituie componenta specializatã de intervenţie rapidã, cu elemente componente din toate categoriile de forţe ale armatei, instruitã şi dotatã pentru executarea misiunilor specifice de cercetare specialã, acţiune directã şi asistenţã militarã pe teritoriul statului român sau în alte teatre de operaţii, împreunã cu forţele speciale ale coaliţiilor şi alianţelor la care România este parte, potrivit legii;
e) structuri de învãţãmânt militar şi instrucţie destinate instrucţiei individuale de bazã şi perfecţionãrii pregãtirii de specialitate a personalului militar în activitate şi în rezervã.
ART. 31
(1) Conducerea operaţionalã a forţelor pentru operaţii speciale se exercitã de şeful Statului Major General, iar în situaţia participãrii la operaţii militare în afara teritoriului statului naţional, potrivit înţelegerilor tehnice încheiate cu partenerii strãini.
(2) Forţele pentru operaţii speciale coopereazã cu celelalte structuri specializate ale statului.

CAP. VI
Conducerea Ministerului Apãrãrii

ART. 32
(1) Ministerul Apãrãrii este condus şi reprezentat de ministrul apãrãrii.
(2) În exercitarea conducerii, ministrul apãrãrii este ajutat de secretarii de stat, de şeful Statului Major General şi de secretarul general.
(3) Ministrul apãrãrii poate delega prin ordin competenţa îndeplinirii unor atribuţii aflate în responsabilitatea sa.
(4) Secretarii de stat sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului apãrãrii.
(5) Şeful Statului Major General este militarul cu rangul de conducere cel mai înalt din armatã, numit de Preşedintele României, la propunerea ministrului apãrãrii, cu avizul primului-ministru, pentru o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu pânã la un an. În funcţia de şef al Statului Major General poate fi numit locţiitorul acestuia sau unul dintre şefii categoriilor de forţe ale armatei.
(6) Prevederile alin. (5) referitoare la durata mandatului nu se aplicã în caz de mobilizare sau de rãzboi, precum şi pe timpul stãrii de asediu sau de urgenţã.
(7) Secretarul general al Ministerului Apãrãrii este înalt funcţionar public, numit potrivit legii.
(8) În Ministerul Apãrãrii se constituie Colegiul Ministerului Apãrãrii, cu rol consultativ, precum şi Consiliul de Planificare a Apãrãrii, Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor, Consiliul de Achiziţii şi Consiliul de Standardizare şi Interoperabilitate, cu rol deliberativ. Organizarea şi funcţionarea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului apãrãrii.
ART. 33
(1) În exercitarea competenţelor conferite de lege, ministrul apãrãrii emite ordine şi instrucţiuni.
(2) Secretarii de stat, secretarul general al ministerului, directorul general şi şefii/directorii direcţiilor din structurile centrale emit dispoziţii, potrivit competenţelor specifice.
(3) Şeful Statului Major General emite ordine cu conţinut militar şi dispoziţii, potrivit domeniilor de competenţã.
(4) Comandanţii/şefii unitãţilor militare înscriu în ordinul de zi pe unitate, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii, ordinele/dispoziţiile date în exercitarea misiunilor şi atribuţiilor ce le revin, potrivit legii.
ART. 34
Pe timpul absenţei ministrului, conducerea Ministerului Apãrãrii se exercitã de cãtre secretarul de stat desemnat de ministru.
ART. 35
Conducerea structurilor de forţe se realizeazã de comandanţi/şefi ai acestora numiţi conform competenţelor stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii.

CAP. VII
Personalul Ministerului Apãrãrii

ART. 36
(1) Personalul Ministerului Apãrãrii este format din personal militar şi personal civil.
(2) Nomenclatorul funcţiilor de general din Armata României se aprobã de cãtre Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii.
(3) Transformarea unei funcţii de general într-o funcţie civilã se aprobã de cãtre Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii, la propunerea ministrului apãrãrii.
ART. 37
Evidenţa efectivelor Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii se ţine separat de cea a efectivelor Ministerului Apãrãrii. Finanţarea Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii se realizeazã din fonduri bugetare aprobate cu aceastã destinaţie. Modul de planificare, evidenţã şi utilizare a fondurilor necesare se stabileşte de ministrul apãrãrii, similar reglementãrilor privind cheltuielile operative.
ART. 38
(1) În necesarul de efective ale Ministerului Apãrãrii nu se includ:
a) cadrele militare care îşi desfãşoarã activitatea în alte structuri ale administraţiei publice centrale de specialitate, alte structuri centrale şi unitãţi bugetare, precum şi în cele subordonate acestora. Finanţarea lor se asigurã în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) personalul militar şi civil din structurile finanţate de la alte capitole bugetare decât "Apãrare naţionalã" din bugetul Ministerului Apãrãrii, precum şi cel din structurile care se finanţeazã integral din venituri proprii;
c) militarii în termen şi cu termen redus, soldaţii şi gradaţii voluntari, aflaţi în perioada instrucţiei de bazã, elevii şi studenţii instituţiilor militare de învãţãmânt, cadrele militare aflate la cursurile de bazã. Finanţarea lor se face din bugetul Ministerului Apãrãrii;
d) personalul Oficiului Naţional pentru Cultul Eroilor.
(2) Evidenţa efectivelor prevãzute la alin. (1) se ţine separat.
ART. 39
Personalul Ministerului Apãrãrii este organizat şi îşi desfãşoarã activitatea conform legislaţiei specifice fiecãrei categorii de personal şi reglementãrilor interne ale ministerului.

CAP. VIII
Dispoziţii comune

ART. 40
Ministerul Apãrãrii asigurã, potrivit legii, asistenţa medicalã a personalului propriu, a cadrelor militare în rezervã şi în retragere, a familiilor şi urmaşilor acestora, precum şi drepturile la pensie ale cadrelor militare.
ART. 41
(1) Cadrele militare în rezervã, cele în retragere, familiile acestora, precum şi personalul civil din Ministerul Apãrãrii beneficiazã, ca mãsurã de protecţie socialã, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii în folosirea centrelor de refacere a capacitãţii de muncã, sanatoriilor, cãminelor de garnizoanã, cluburilor militare şi altor facilitãţi recreative şi sportive.
(2) Personalul poate beneficia de folosirea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie, potrivit ordinului ministrului apãrãrii.
ART. 42
(1) Pentru rezolvarea situaţiei locative a cadrelor militare, a soldaţilor şi a gradaţilor voluntari, precum şi a personalului civil din armatã, Ministerul Apãrãrii poate desfãşura programe pentru construirea de locuinţe proprietate personalã, din fondurile beneficiarilor, pe terenuri disponibile, proprietate publicã a statului, aflate în administrarea ministerului.
(2) Terenurile prevãzute la alin. (1) se trec, în condiţiile legii, din domeniul public în domeniul privat al statului, proprietarii locuinţelor dobândind, potrivit hotãrârii Guvernului, un drept de folosinţã oneros asupra terenurilor, pe durata existenţei construcţiilor.
ART. 43
Celelalte drepturi şi obligaţii ale personalului militar şi civil sunt prevãzute de lege şi de alte acte normative.
ART. 44
În cadrul Ministerului Apãrãrii se pot constitui colegii, consilii, comitete sau comisii profesionale. Organizarea şi funcţionarea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului apãrãrii.
ART. 45
Statele de organizare ale structurilor Ministerului Apãrãrii se elaboreazã, se avizeazã şi se aprobã conform prevederilor ordinului ministrului apãrãrii.
ART. 46
În Ministerul Apãrãrii se organizeazã propriul sistem de formare şi perfecţionare a personalului militar şi civil, integrat în sistemul naţional de învãţãmânt.
ART. 47
(1) Ministerul Apãrãrii are reţea sanitarã proprie, cãmine de garnizoanã, amenajãri sportive şi recreative, sanatorii, centre de refacere a capacitãţii de muncã, centre de instrucţie, locuinţe de serviciu şi de intervenţie, structuri de presã. Echipamentul şi alte bunuri necesare desfãşurãrii activitãţii specifice pot fi asigurate de cãtre furnizori specializaţi agreaţi, pe bazã de contract, în condiţiile şi sub formele prevãzute de lege.
(2) Ministerul Apãrãrii poate avea în subordine sau în coordonare regii autonome, companii naţionale, agenţii, cluburi militare, formaţii cultural-artistice, cluburi şi asociaţii sportive.
(3) Pe lângã Ministerul Apãrãrii se pot înfiinţa activitãţi finanţate integral din venituri proprii, conform legii.
(4) În cadrul Ministerului Apãrãrii funcţioneazã urmãtoarele instituţii de interes naţional: Muzeul Militar Naţional, Biblioteca Militarã Naţionalã şi Cercul Militar Naţional.
ART. 48
Ministerul Apãrãrii stabileşte, prin ordin al ministrului, propriul sistemul de distincţii şi însemne militare.
ART. 49
Ministerul Apãrãrii asigurã personalul propriu şi tehnica din dotare împotriva riscurilor specifice, precum şi pentru cazurile de rãspundere civilã stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii, în condiţiile legii.
ART. 50
(1) Ministerul Apãrãrii poate valorifica activele corporale şi necorporale excedentare din patrimoniul sãu, tehnica, armamentul, muniţiile şi materialele atipice sau excedentare scoase din înzestrare, în condiţiile concurenţiale prevãzute de lege, prin Compania Naţionalã "Romtehnica" - S.A., aflatã în coordonarea acestui minister, şi potrivit regulamentului companiei, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Sumele obţinute din valorificãri se considerã venituri proprii, se reţin de Ministerul Apãrãrii şi se utilizeazã pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital.
ART. 51
Ministerul Apãrãrii dispune de un parc propriu de autovehicule, conform statelor de organizare, de sisteme şi mijloace de comunicaţii şi informaticã, precum şi de alte tipuri de tehnicã şi materiale stabilite prin normele de înzestrare.
ART. 52
(1) Ministerul Apãrãrii dispune de bunurile proprietate privatã ale acestuia şi administreazã bunurile din domeniul public sau privat al statului, aflate în patrimoniul sãu, putând sã le concesioneze, sã le închirieze ori sã le valorifice, în funcţie de regimul lor juridic, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
(2) Ministerul Apãrãrii poate pune la dispoziţie, cu aprobarea şi în condiţiile stabilite de Guvern, persoanelor juridice române sau strãine, pe termen limitat, bunuri aflate în administrarea sa, în scopul realizãrii unor proiecte în beneficiul instituţiei militare.
(3) Prin hotãrâre a Guvernului sau prin ordin al ministrului apãrãrii, dupã caz, se pot transmite imobile aflate în domeniul public ori privat al statului şi în administrarea sa, în folosinţã gratuitã, pe termen limitat, organizaţiilor neguvernamentale recunoscute prin hotãrâre a Guvernului ca fiind de utilitate publicã şi care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul apãrãrii.
ART. 53
(1) Ministerul Apãrãrii poate angaja şi executa, la cerere, prin unitãţile sale, prestãri de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, în domeniile şi în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii.
(2) Structurile de forţe presteazã servicii cu caracter obligatoriu prevãzute de lege. Tarifele aferente acestor servicii, inclusiv cele în regim de urgenţã, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului. Cu sumele rezultate în urma executãrii acestor activitãţi, încasate în cadrul aceluiaşi exerciţiu financiar, se reconstituie creditele bugetare utilizate în acest scop.
ART. 54
(1) La cererea forţelor armate strãine, Ministerul Apãrãrii poate asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului naţional, cât şi în afara acestuia.
(2) Asigurarea sprijinului logistic se poate realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apãrãrii. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituie cu fondurile rambursate în cursul aceluiaşi exerciţiu bugetar de forţele armate strãine.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apãrãrii este abilitat sã încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor strãini.
ART. 55
Fondurile necesare desfãşurãrii activitãţilor în Ministerul Apãrãrii se asigurã de la bugetul de stat, precum şi din alte surse legal constituite.
ART. 56
Ministerul Apãrãrii are dreptul, numai în îndeplinirea atribuţiilor sale, sã solicite şi sã obţinã, în condiţiile legii, de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, de la operatorii economici şi de la orice alte persoane juridice sau persoane fizice, informaţii, date ori documente.
ART. 57
(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Apãrãrii elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotãrâre privind organigrama structurilor centrale şi numãrul total de posturi ale acestora.
(2) Numãrul de personal şi repartiţia funcţiilor pe categorii de personal şi corpuri de militari se stabilesc anual prin hotãrâre a Guvernului, cu avizul Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii.
ART. 58
(1) Prevederile prezentei legi se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în mãsura în care acestea nu conţin dispoziţii contrare.
(2) Prevederile art. 13 alin. (3) referitoare la asimilarea funcţiei de director general cu cea de secretar de stat intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007. Pânã la aceastã datã, rangul directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii este de subsecretar de stat.
ART. 59
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 7 februarie 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 389/2001 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 21 iulie 2006.
Nr. 346.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016