Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 344 din 29 noiembrie 2005  privind unele masuri pentru asigurarea respectarii drepturilor de proprietate intelectuala in cadrul operatiunilor de vamuire    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 344 din 29 noiembrie 2005 privind unele masuri pentru asigurarea respectarii drepturilor de proprietate intelectuala in cadrul operatiunilor de vamuire

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.093 din 5 decembrie 2005

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Dispoziţiile prezentei legi se aplicã mãrfurilor susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã, care:
a) intrã sau ies de pe teritoriul României, inclusiv în/din zone libere sau antrepozite libere;
b) sunt declarate la autoritatea vamalã în vederea plasãrii sub un regim vamal definitiv sau suspensiv ori în vederea reexportului;
c) sunt plasate sub un regim vamal suspensiv;
d) se aflã sub supraveghere vamalã, în orice alte situaţii;
e) nu au fost declarate la intrarea sau ieşirea din ţarã şi sunt descoperite de autoritatea vamalã în timpul controalelor vamale efectuate potrivit legii;
f) au intrat în proprietatea privatã a statului prin confiscare sau abandon la autoritatea vamalã.
ART. 2
(1) Prezenta lege nu se aplicã mãrfurilor care sunt obiect al dreptului de proprietate intelectualã protejat şi care au fost fabricate cu consimţãmântul titularului dreptului, dar se aflã fãrã consimţãmântul acestuia în una dintre situaţiile la care face referire art. 1.
(2) Prezenta lege nu se aplicã mãrfurilor la care se referã alin. (1), care sunt fabricate sau sunt protejate de un alt drept de proprietate intelectualã, în alte condiţii decât cele convenite cu titularul dreptului.
(3) Prezenta lege nu se aplicã bunurilor aflate în bagajele cãlãtorilor sau în colete trimise ori primite de persoane fizice cu caracter necomercial, bunuri care se încadreazã în limita permisã de lege pentru a fi scutite de la plata drepturilor de import şi pentru care nu existã indicii materiale cã mãrfurile ar face parte dintr-un trafic comercial.
ART. 3
(1) În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
1. drept de proprietate intelectualã: dreptul de autor, drepturile conexe, dreptul asupra mãrcilor de produs sau de serviciu protejate, dreptul asupra desenelor şi modelelor industriale, dreptul asupra indicaţiilor geografice, dreptul asupra brevetelor de invenţie, dreptul asupra certificatelor suplimentare de protecţie, dreptul asupra soiurilor de plante;
2. drept de autor: dreptul de proprietate intelectualã recunoscut persoanei fizice sau persoanelor fizice care au creat o operã originalã de creaţie intelectualã în domeniul literar, artistic sau ştiinţific, oricare ar fi modalitatea de creaţie, modul sau forma concretã de exprimare şi independent de valoarea şi destinaţia lor, ori altor titulari legali, persoane juridice sau fizice;
3. drepturi conexe: drepturile de proprietate intelectualã, altele decât drepturile de autor, de care beneficiazã artiştii interpreţi sau executanţi pentru propriile interpretãri sau execuţii, producãtorii de înregistrãri sonore şi producãtorii de înregistrãri audiovizuale, pentru propriile înregistrãri, şi organismele de radiodifuziune şi televiziune, pentru propriile emisiuni şi servicii de programe;
4. marcã de produs sau de serviciu: un semn susceptibil de reprezentare graficã, ce serveşte la deosebirea produselor ori serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altor persoane. Pot sã constituie mãrci semnele distinctive cum ar fi: cuvintele, inclusiv numele de persoane, desenele, literele, cifrele, elementele figurative, formele tridimensionale, respectiv forma produsului sau ambalajul sãu, combinaţiile de culori, precum şi orice combinaţie a acestor semne;
5. desen sau model industrial: aspectul nou al unui produs având o funcţie utilitarã;
6. indicaţie geograficã: denumirea care serveşte la identificarea unui produs originar dintr-o ţarã, regiune sau localitate a unui stat, în cazurile în care o calitate, reputaţie sau alte caracteristici determinante pot fi, în mod esenţial, atribuite acestei origini geografice;
7. brevet de invenţie: titlu de protecţie care poate fi obţinut pentru orice invenţie, ce are ca obiect un produs sau un procedeu, în toate domeniile tehnologice, cu condiţia ca invenţia sã fie nouã, sã implice o activitate inventivã şi sã fie susceptibilã de o aplicare industrialã;
8. certificat suplimentar de protecţie: titlu de protecţie care poate fi acordat pentru orice produs protejat pe teritoriul României prin brevet de invenţie în vigoare şi care, înainte de punerea pe piaţã, a fost analizat ca medicament sau ca produs fitosanitar;
9. brevet de soi: titlu de protecţie care poate fi acordat pentru un soi de plante protejat;
10. titularul dreptului:
a) deţinãtorul unui drept de proprietate intelectualã sau reprezentantul sãu;
b) orice altã persoanã autorizatã sã utilizeze acest drept sau reprezentantul acesteia;
11. mãrfuri contrafãcute:
a) orice marfã, inclusiv ambalajul sãu, care poartã, fãrã autorizare, o marcã identicã ori care nu se deosebeşte în aspectele sale esenţiale de o marcã de produs sau de serviciu legal înregistratã pentru acelaşi tip de marfã şi care, din acest motiv, încalcã drepturile titularului acestei mãrci;
b) orice simbol al unei mãrci de produs sau de serviciu (inclusiv logo, etichetã, autoadeziv, broşurã, instrucţiuni de utilizare sau document de garanţie care poartã un astfel de simbol), chiar dacã este prezentat separat şi care se aflã în aceeaşi situaţie cu mãrfurile prevãzute la lit. a);
c) orice ambalaj care poartã mãrci de produse contrafãcute, prezentate separat, în aceleaşi condiţii ca şi mãrfurile definite la lit. a);
12. mãrfuri pirat: toate copiile fabricate fãrã consimţãmântul titularului dreptului sau al persoanei legal autorizate de acesta în ţara de producere şi care sunt executate, direct ori indirect, dupã un produs purtãtor al dreptului de autor sau al drepturilor conexe ori al unui drept asupra modelelor şi desenelor industriale, dacã realizarea de astfel de copii ar constitui o încãlcare a dreptului de proprietate intelectualã respectiv;
13. mãrfuri care aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã:
a) mãrfuri contrafãcute;
b) mãrfuri pirat;
c) mãrfuri care aduc atingere drepturilor asupra unui brevet de invenţie sau unui certificat suplimentar de protecţie ori unei indicaţii geografice sau unui brevet de soi.
(2) Se asimileazã mãrfurilor prevãzute la alin. (1) pct. 13, dupã caz, orice tipar sau matriţã destinatã ori adaptatã fabricãrii unor astfel de mãrfuri care aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã, cu condiţia ca folosirea acestor tipare sau matriţe sã aducã atingere titularului dreptului.

CAP. II
Cererea de intervenţie a autoritãţii vamale

SECŢIUNEA 1
Mãsuri prealabile depunerii cererii de intervenţie a autoritãţii vamale

ART. 4
(1) În cazul în care nu este depusã o cerere de intervenţie sau în perioada de acceptare a acesteia, autoritatea vamalã poate sã suspende operaţiunea de vãmuire şi/sau sã reţinã pe o perioadã de 3 zile lucrãtoare mãrfurile aflate în una dintre situaţiile la care face referire art. 1, dacã are suspiciunea cã aceste mãrfuri aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã.
(2) Cu privire la aceastã mãsurã autoritatea vamalã notificã titularului dreptului şi declarantului/deţinãtorului destinatarului mãrfurilor, dacã aceştia din urmã sunt cunoscuţi.
(3) Termenul prevãzut la alin. (1) curge de la data la care titularul dreptului a primit notificarea.
(4) Dacã în termenul prevãzut la alin. (1) titularul dreptului nu depune o cerere de intervenţie, autoritatea vamalã ridicã mãsura de reţinere a mãrfurilor şi/sau acordã liberul de vamã, dacã celelalte condiţii legale sunt îndeplinite.
(5) În situaţia prevãzutã la alin. (1), autoritatea vamalã poate sã solicite titularului dreptului informaţii referitoare la dreptul protejat, înaintea notificãrii acestuia în legãturã cu o posibilã încãlcare a unui drept de proprietate intelectualã.

SECŢIUNEA a 2-a
Depunerea şi analizarea cererii de intervenţie a autoritãţii vamale

ART. 5
Pentru intervenţia autoritãţii vamale, titularul dreptului depune o cerere scrisã la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, al cãrei model se stabileşte prin normele de aplicare a prezentei legi.
ART. 6
(1) Cererea de intervenţie trebuie sã conţinã urmãtoarele informaţii obligatorii:
a) datele de identificare a titularului dreptului;
b) o descriere tehnicã exactã şi detaliatã a mãrfurilor originale, precum şi fotografii ale acestora;
c) orice informaţie specificã pe care titularul o deţine în legãturã cu modalitatea de încãlcare a dreptului sãu;
d) numele şi adresa persoanei de contact desemnate de titularul dreptului.
(2) În mãsura în care sunt cunoscute, titularul dreptului va furniza orice alte informaţii pe care le deţine, cum ar fi:
a) valoarea mãrfurilor originale înainte de taxare;
b) locul unde se aflã mãrfurile sau destinaţia lor;
c) detalii pentru identificarea lotului sau a coletelor;
d) data prevãzutã pentru sosirea sau plecarea mãrfurilor;
e) mijloace de transport utilizate;
f) ţara sau ţãrile de fabricaţie şi rutele folosite;
g) diferenţele tehnice între mãrfurile originale şi cele susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã;
h) denumirea şi sediul persoanelor juridice autorizate sã importe, sã exporte sau sã distribuie mãrfurile.
(3) Cererea de intervenţie va fi însoţitã în mod obligatoriu de urmãtoarele documente:
a) declaraţia titularului dreptului cã îşi asumã responsabilitatea faţã de toate persoanele implicate, în situaţia în care acţiunea civilã în justiţie sau plângerea penalã nu îşi urmeazã cursul din cauza unei acţiuni sau omisiuni a titularului dreptului ori în cazul în care instanţa stabileşte cã mãrfurile nu aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã; prin aceeaşi declaraţie, titularul dreptului acceptã sã suporte toate costurile ce decurg din pãstrarea mãrfurilor sub supraveghere vamalã, inclusiv cheltuielile de distrugere a mãrfurilor;
b) dovada cã este titularul dreptului.
(4) În cazul în care cererea de intervenţie nu conţine informaţiile obligatorii prevãzute la alin. (1) şi documentele prevãzute la alin. (3), Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate respinge aceastã cerere printr-o decizie motivatã în care se menţioneazã şi calea de atac; o nouã cerere poate fi depusã numai dupã completarea sa în mod corespunzãtor.
(5) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor analizeazã cererea şi comunicã decizia sa în scris titularului dreptului, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data primirii cererii de intervenţie.
(6) Împotriva deciziei de respingere a cererii de intervenţie a autoritãţii vamale titularul dreptului poate formula plângere la instanţa de contencios administrativ competentã.
(7) Titularul dreptului este obligat ca, în termen de 15 zile de la încetarea protecţiei dreptului de proprietate intelectualã pe teritoriul României, sã înştiinţeze Autoritatea Naţionalã a Vãmilor cu privire la aceasta.

SECŢIUNEA a 3-a
Acceptarea cererii de intervenţie

ART. 7
(1) În cazul în care Autoritatea Naţionalã a Vãmilor acceptã cererea, stabileşte şi perioada de intervenţie, de pânã la un an.
(2) La expirarea acestei perioade şi cu condiţia achitãrii de cãtre titularul dreptului a tuturor costurilor ce decurg din prezenta lege, la solicitarea scrisã a acestuia, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate prelungi perioada de intervenţie cu cel mult un an.
ART. 8
Prevederile art. 5 şi 6 se aplicã în mod corespunzãtor solicitãrilor de prelungire a perioadei de intervenţie.

CAP. III
Condiţiile în care se face intervenţia autoritãţii vamale

ART. 9
Pe baza cererii de intervenţie acceptate şi, când este cazul, dupã consultarea titularului dreptului, autoritatea vamalã reţine mãrfurile susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã şi/sau suspendã operaţiunea de vãmuire, notificând în scris aceastã mãsurã atât titularului dreptului, cât şi declarantului/deţinãtorului/destinatarului mãrfurilor.
ART. 10
(1) În cazul în care autoritatea vamalã a reţinut mãrfurile susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã şi/sau a suspendat operaţiunea de vãmuire, mãrfurile pot fi distruse, fãrã sã se urmeze procedura prevãzutã la art. 11, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) titularul dreptului informeazã în scris autoritatea vamalã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii prevãzute la art. 9, cã mãrfurile reţinute aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã; în cazul mãrfurilor perisabile, termenul este de 3 zile lucrãtoare;
b) titularul dreptului depune la autoritatea vamalã, în termenul prevãzut la lit. a), acordul scris al declarantului/ deţinãtorului/destinatarului mãrfurilor cã abandoneazã aceste mãrfuri, în vederea distrugerii; acest acord poate fi transmis autoritãţii vamale direct de cãtre declarantul/deţinãtorul/destinatarul mãrfurilor.
(2) Condiţia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se prezumã a fi îndeplinitã dacã în termenul prevãzut la alin. (1) lit. a) declarantul/deţinãtorul/destinatarul mãrfurilor nu se opune în mod expres, în scris, reţinerii şi/sau suspendãrii operaţiunii de vãmuire ori distrugerii mãrfurilor.
(3) Autoritatea vamalã preleveazã în mod obligatoriu eşantioane din mãrfurile care urmeazã sã fie distruse, conform reglementãrilor vamale, urmând ca acestea sã fie pãstrate în vederea constituirii de probe în instanţã, dacã va fi cazul.
(4) Cheltuielile de distrugere vor fi suportate de titularul dreptului.
(5) Dacã declarantul/deţinãtorul/destinatarul mãrfurilor contestã mãsura reţinerii şi/sau a suspendãrii operaţiunii de vãmuire ori se opune distrugerii mãrfurilor, se urmeazã procedura prevãzutã la art. 11.
ART. 11
(1) Dacã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii privind reţinerea mãrfurilor şi/sau suspendarea operaţiunii de vãmuire, titularul dreptului nu face dovada formulãrii unei acţiuni civile în justiţie sau a unei plângeri penale şi dacã dispoziţiile art. 10 nu sunt aplicabile, autoritatea vamalã dispune eliberarea mãrfurilor şi/sau acordarea liberului de vamã, dacã celelalte condiţii legale sunt îndeplinite.
(2) În cazuri întemeiate, la cererea scrisã a titularului dreptului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate prelungi termenul prevãzut la alin. (1) cu cel mult 10 zile lucrãtoare.
(3) În cazul mãrfurilor perisabile, susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã, perioada la care se face referire la alin. (1) este de 3 zile lucrãtoare, fãrã posibilitatea de a fi prelungitã.
(4) În situaţia în care titularul dreptului formuleazã o acţiune civilã în instanţã sau o plângere penalã, autoritatea vamalã reţine mãrfurile pânã la data când hotãrârea judecãtoreascã rãmâne definitivã şi irevocabilã.
ART. 12
(1) În cazul mãrfurilor susceptibile a aduce atingere drepturilor asupra desenelor şi modelelor industriale, brevetelor de invenţie, certificatelor suplimentare de protecţie sau brevetelor de soi, declarantul/deţinãtorul/destinatarul mãrfurilor are posibilitatea de a obţine eliberarea mãrfurilor şi/sau acordarea liberului de vamã, cu constituirea unei garanţii, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) titularul dreptului sã fi depus la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor dovada formulãrii unei acţiuni civile în justiţie sau a unei plângeri penale;
b) sã nu se fi dispus pe cale judiciarã mãsura sechestrãrii sau indisponibilizãrii mãrfurilor, înainte de expirarea termenului prevãzut la art. 11;
c) toate formalitãţile vamale sã fi fost îndeplinite, potrivit legii.
(2) Garanţia prevãzutã la alin. (1) trebuie sã fie suficientã pentru a proteja interesele titularului dreptului şi se constituie potrivit normelor de aplicare a prezentei legi; constituirea garanţiei nu aduce atingere altor posibilitãţi de acţiune disponibile titularului dreptului, potrivit legii.
(3) În cazul în care acţiunea civilã în justiţie sau plângerea penalã a fost formulatã altfel decât din iniţiativa titularului dreptului asupra desenelor şi modelelor industriale, brevetelor de invenţie, certificatelor suplimentare de protecţie sau brevetelor de soi, garanţia va fi disponibilizatã dacã, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data notificãrii titularului dreptului, acesta nu face dovada iniţierii unei proceduri legale privind mãrfurile la care face referire alin. (1).
(4) Termenul prevãzut la alin. (3) poate fi prelungit cu cel mult 10 zile lucrãtoare.
ART. 13
(1) Pentru a se stabili dacã s-a adus atingere unui drept de proprietate intelectualã, autoritatea vamalã va comunica titularului dreptului, la cererea scrisã a acestuia, informaţii privind numele şi adresa declarantului/destinatarului/deţinãtorului mãrfurilor, originea şi ţara de expediţie a mãrfurilor susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã, dacã autoritatea vamalã deţine aceste informaţii.
(2) Titularul dreptului care primeşte informaţiile prevãzute la alin. (1) nu le poate utiliza decât în scopul aplicãrii prevederilor cuprinse la art. 10-12.
(3) Utilizarea acestor informaţii în alte condiţii decât cele prevãzute la alin. (2) atrage angajarea rãspunderii titularului dreptului şi suspendarea intervenţiei.
(4) Dacã titularul dreptului continuã sã încalce obligaţia prevãzutã la alin. (2), autoritatea vamalã poate refuza prelungirea perioadei de intervenţie.
ART. 14
(1) Autoritatea vamalã va permite titularului dreptului şi declarantului/destinatarului/deţinãtorului mãrfurilor sã examineze mãrfurile susceptibile a aduce atingere unui drept de proprietate intelectualã, pentru care s-a luat mãsura reţinerii şi/sau a suspendãrii operaţiunii de vãmuire.
(2) La solicitarea expresã a titularului dreptului, biroul vamal poate sã preleveze eşantioane şi sã le punã la dispoziţie acestuia, numai pentru a fi analizate în scopul utilizãrii rezultatului analizei în instanţã.
(3) Când eşantioanele nu sunt distruse ca urmare a analizei, titularul dreptului le va returna dupã efectuarea acesteia, pe cât posibil înainte de eliberarea mãrfurilor şi/sau acordarea liberului de vamã.
(4) Toate cheltuielile şi responsabilitãţile legate de analiza acestor eşantioane sunt în sarcina titularului dreptului.

CAP. IV
Prevederi aplicabile mãrfurilor care aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã

ART. 15
Mãrfurile pentru care s-a dovedit cã aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã nu pot intra sau ieşi de pe teritoriul României ori în/din zonele libere sau antrepozite libere, nu pot fi importate, exportate, reexportate, plasate sub un regim vamal suspensiv.
ART. 16
(1) Mãrfurile prevãzute la art. 15 pot avea urmãtoarele destinaţii:
a) distrugerea, conform normelor legale în vigoare;
b) predarea cu titlu gratuit, în funcţie de natura bunurilor, cãtre instituţii din domeniul ocrotirii sociale, organizaţii sau asociaţii nonprofit cu caracter umanitar, asociaţii ori cluburi sportive, instituţii de învãţãmânt sau persoane fizice care au avut de suferit de pe urma dezastrelor, dacã existã acordul scris al titularului dreptului şi dacã sunt mãrfuri apte pentru consumul sau uzul persoanelor fizice, cu condiţia de a nu fi comercializate.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) nu exclude valorificarea de cãtre titular a drepturilor sale pe cale judiciarã, potrivit legii.

CAP. V
Contravenţii

ART. 17
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) fapta declarantului/destinatarului/deţinãtorului mãrfurilor de a introduce sau scoate de pe teritoriul României mãrfurile stabilite cã aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã;
b) neîndeplinirea de cãtre titularul dreptului a obligaţiei prevãzute la art. 6 alin. (7);
c) neîndeplinirea obligaţiei de a nu comercializa mãrfurile preluate în condiţiile art. 16 alin. (1) lit. b).
(2) Contravenţiile se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON).
(3) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. a), mãrfurile care fac obiectul contravenţiei se confiscã, iar dacã nu mai pot fi identificate, contravenientul este obligat la plata contravalorii acestora; termenul de prescripţie pentru aplicarea sancţiunii în cazul acestei contravenţii curge de la data la care se stabileşte, în condiţiile prezentei legi, cã mãrfurile aduc atingere unui drept de proprietate intelectualã.
(4) Sancţiunile pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
(5) Contravenţiile se constatã şi sancţiunile se aplicã prin proces-verbal încheiat potrivit prevederilor <>art. 185 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe personalul vamal care, potrivit atribuţiilor de serviciu, are calitatea de agent constatator al contravenţiilor.
ART. 18
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 17 le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VI
Responsabilitatea autoritãţii vamale şi a titularului dreptului

ART. 19
(1) Acceptarea unei cereri de intervenţie nu îndreptãţeşte titularul dreptului sã solicite autoritãţii vamale o compensaţie sau daune, în situaţia în care mãrfurile prevãzute la art. 1 nu au fost descoperite de autoritatea vamalã.
(2) Reţinerea mãrfurilor susceptibile a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectualã şi/sau suspendarea operaţiunii de vãmuire, în condiţiile prezentei legi, nu angajeazã rãspunderea autoritãţii vamale faţã de persoanele care pot invoca un drept asupra mãrfurilor prevãzute la art. 1, pentru eventualele prejudicii suferite de acestea ca rezultat al intervenţiei autoritãţii vamale.
ART. 20
Cheltuielile legate de depozitarea, manipularea şi pãstrarea mãrfurilor sub supraveghere vamalã, precum şi cheltuielile de distrugere sau alte cheltuieli similiare sunt în sarcina titularului dreptului.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 21
(1) Pentru cererile de intervenţie depuse în baza prevederilor <>Legii nr. 202/2000 privind unele mãsuri pentru asigurarea respectãrii drepturilor de proprietate intelectualã în cadrul operaţiunilor de vãmuire, cu modificãrile ulterioare, perioada de intervenţie rãmâne valabilã pânã la expirarea termenului aprobat, dacã titularul dreptului depune declaraţia prevãzutã la art. 6 alin. (3) lit. a).
(2) Mãsurile de reţinere a mãrfurilor şi de suspendare a operaţiunilor de vãmuire iniţiate de autoritatea vamalã, potrivit <>Legii nr. 202/2000 , cu modificãrile ulterioare, vor fi finalizate potrivit dispoziţiilor prezentei legi.
ART. 22
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, precum şi Oficiul Român pentru Drepturile de Autor vor pune la dispoziţie autoritãţii vamale informaţiile necesare pentru identificarea drepturilor protejate şi a titularilor acestora.
ART. 24
(1) Prezenta lege intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>Legea nr. 202/2000 privind unele mãsuri pentru asigurarea respectãrii drepturilor de proprietate intelectualã în cadrul operaţiunilor de vãmuire, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 588 din 21 noiembrie 2000, cu modificãrile ulterioare.
ART. 25
În termenul prevãzut la art. 24 alin. (1), Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va elabora normele de aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NĂSTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 29 noiembrie 2005.
Nr. 344.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016