Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 338 din 18 decembrie 2015  pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 338 din 18 decembrie 2015 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 18 decembrie 2015

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    ART. 1
    Prezenta lege aprobă plafoanele unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispoziţiilor art. 26 alin. (2) şi art. 29 alin. (1) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată.
    ART. 2
    (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2016 de -2,80%, iar în anul 2017 de -2,77%.
    (2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este de 7,7% în anul 2016 şi de 7,4% în anul 2017.
    ART. 3
    (1) Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfârşitul anului 2016, este de 41,0% din produsul intern brut.
    (2) În anul 2016 plafoanele privind finanţările rambursabile, care pot fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum şi cele privind tragerile din finanţările rambursabile contractate, sau care urmează a fi contractate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, sunt în sumă de 1.200,0 milioane lei fiecare. Valoarea aferentă finanţărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.
    (3) Plafoanele prevăzute la alin. (2) nu cuprind finanţările rambursabile destinate refinanţării datoriei publice locale, precum şi finanţările rambursabile destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană, inclusiv cele cuprinse în Planul elen de reconstrucţie şi dezvoltare economică a Balcanilor - HIPERB.
    (4) Plafonul privind emiterea de garanţii de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor Publice şi de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2016, este de 8.000,0 milioane lei.
    (5) În anul 2016, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale şi ale cheltuielilor de personal, potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 69/2010, republicată, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din aceeaşi lege şi sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    (6) Plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale şi ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat, în anul 2016, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, şi sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (7) În anul 2016, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de -9.836,5 milioane lei.
    ART. 4
    (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administraţiei publice de -1% din produsul intern brut.
    (2) Nivelul plafoanelor soldului structural anual al administraţiei publice este prevăzut în anexa nr. 3, prin derogare de la prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 69/2010, republicată; prezenta lege nu prevede cale de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu prevăzut la alin. (1). Ajustarea soldului structural anual al administraţiei publice se face începând cu anul 2018.
    (3) În anul 2016, prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, republicată, nu se aplică.
    ART. 5
    Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, în concordanţă cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicată, precum şi cu încadrarea în plafoanele prevăzute în prezenta lege.
    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta lege.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU


    Bucureşti, 18 decembrie 2015.
    Nr. 338.


    ANEXA 1

                      Plafoane nominale ale cheltuielilor
                    totale şi ale cheltuielilor de personal
                                 pe anul 2016*)
──────────
    *) Nu includ asistenţa financiară din partea Uniunii Europene sau alţi donatori.
──────────


                                                                        - milioane lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────┐
│ │Cheltuieli totale│ din care: │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │cheltuieli de │
│ │ │ personal │
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul general consolidat │ 238.875,5│ 57.334,9│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul de stat │ 123.260,9│ 21.596,6│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul general centralizat al unităţilor │ │ │
│administrativ-teritoriale**) │ 64.174,2│ 25.274,9│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul asigurărilor sociale de stat │ 52.369,8│ 190,7│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul asigurărilor pentru şomaj │ 1.385,4│ 102,6│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de│ │ │
│sănătate**) │ 26.352,2│ 177,0│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral│ │ │
│şi/sau parţial din venituri proprii**) │ 21.244,5│ 9.708,3│
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│Alte bugete componente ale bugetului general │ │ │
│consolidat**) │ 5.517,9│ 284,8│
└──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┘

──────────
    **) Estimări.
──────────


    ANEXA 2

               Plafoanele nominale ale soldului bugetului general
               consolidat şi ale principalelor bugete componente
                                pentru anul 2016

                                                           - milioane lei -
┌────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Bugetul general consolidat │ -20.905,5│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│din care: │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Bugetul de stat │ -27.200,1│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Bugetul asigurărilor sociale de stat │ 228,9│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de │ │
│sănătate │ 0,0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Bugetul asigurărilor pentru şomaj │ 508,4│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral │ │
│şi/sau parţial din venituri proprii │ 1.841,4│
└────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘



    ANEXA 3

                         Plafoanele soldului structural
                        anual al administraţiei publice

                                                                  % din PIB
┌────────────────────────────┬─────────┬────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ 2013*) │ 2014*) │ 2015*) │ 2016*) │ 2017*) │
├────────────────────────────┼─────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│Sold structural anual al │ │ │ │ │ │
│administraţiei publice │ -1,1 │ -0,6 │ -0,7 │ -2,73 │ -2,86 │
└────────────────────────────┴─────────┴────────┴────────┴────────┴────────┘

──────────
    *) Estimări.
──────────


                                     --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016