Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 337 din 17 iulie 2006  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 337 din 17 iulie 2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 20 iulie 2006
LEGE nr. 337 din 17 iulie 2006
pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 20 iulie 2006

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanta de urgenta reglementeazã procedurile de atribuire a contractului de achiziţie publica, a contractului de concesiune de lucrãri publice şi a contractului de concesiune de servicii, precum şi modalitãţile de soluţionare a contestaţiilor formulate impotriva actelor emise în legatura cu aceste proceduri."
2. La articolul 2, litera f) a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"f) eficienta utilizãrii fondurilor publice;".
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) acceptarea ofertei câştigãtoare - actul juridic prin care autoritatea contractantã isi manifesta acordul de a se angaja juridic în contractul de achiziţie publica ce va fi încheiat cu ofertantul a cãrui oferta a fost desemnatã câştigãtoare;
b) acord-cadru - înţelegerea scrisã intervenita între una sau mai multe autoritãţi contractante şi unul sau mai mulţi operatori economici, al carei scop este stabilirea elementelor/condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele de achiziţie publica ce urmeazã a fi atribuite într-o perioada data, în mod special în ceea ce priveşte preţul şi, dupã caz, cantitãţile avute în vedere;
c) candidat - oricare operator economic care a depus candidatura în cazul unei proceduri de licitaţie restrânsã, negociere sau dialog competitiv;
d) candidatura - documentele prin care un candidat isi demonstreaza situaţia personalã, capacitatea de exercitare a activitãţii profesionale, situaţia economicã şi financiarã, capacitatea tehnica şi profesionalã, în vederea obţinerii invitatiei de participare pentru depunerea ulterioara a ofertei, în cazul aplicãrii unei proceduri de licitaţie restrânsã, negociere sau dialog competitiv;
e) concurent - oricare operator economic care a prezentat un proiect în cadrul unui concurs de soluţii;
f) contract de achiziţie publica - contractul care include şi categoria contractului sectorial, astfel cum este definit la art. 229 alin. (2), cu titlu oneros, încheiat în scris între una sau mai multe autoritãţi contractante, pe de o parte, şi unul sau mai mulţi operatori economici, pe de alta parte, având ca obiect execuţia de lucrãri, furnizarea de produse sau prestarea de servicii, în sensul prezentei ordonanţe de urgenta;
g) contract de concesiune de lucrãri publice - contractul care are aceleaşi caracteristici ca şi contractul de lucrãri, cu deosebirea ca în contrapartida lucrãrilor executate contractantul, în calitate de concesionar, primeşte din partea autoritãţii contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata rezultatul lucrãrilor pe o perioada determinata sau acest drept însoţit de plata unei sume de bani prestabilite;
h) contract de concesiune de servicii - contractul care are aceleaşi caracteristici ca şi contractul de servicii, cu deosebirea ca în contrapartida serviciilor prestate contractantul, în calitate de concesionar, primeşte din partea autoritãţii contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata serviciile pe o perioada determinata sau acest drept însoţit de plata unei sume de bani prestabilite;
i) contractant - ofertantul care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract de achiziţie publica;
j) documentaţie de atribuire - documentaţia ce cuprinde toate informaţiile legate de obiectul contractului de achiziţie publica şi de procedura de atribuire a acestuia, inclusiv caietul de sarcini sau, dupã caz, documentaţia descriptivã;
k) drept special sau exclusiv - dreptul care rezulta din orice forma de autorizare acordatã, conform prevederilor legale sau ca urmare a emiterii unor acte administrative, de o autoritate competenta şi care are ca efect rezervarea desfãşurãrii de activitãţi în domeniul anumitor servicii publice numai de cãtre una sau de cãtre un numãr limitat de persoane, afectand în mod substanţial posibilitatea altor persoane de a desfasura o astfel de activitate;
l) fonduri publice - sume alocate din bugetele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare;
m) întreprindere publica - persoana juridicã ce desfãşoarã activitãţi economice şi asupra cãreia se exercita direct sau indirect, ca urmare a unor drepturi de proprietate, a participatiilor financiare sau a regulilor specifice prevãzute în actul de înfiinţare a întreprinderii respective, influenta dominanta a unei autoritãţi contractante, astfel cum este definitã aceasta la art. 8 lit. a), b) sau c); prezumţia de exercitare a influentei dominante se aplica în orice situaţie în care, în raport cu o astfel de persoana, una sau mai multe autoritãţi contractante definite conform art. 8 lit. a), b) sau c) se afla, direct ori indirect, în cel puţin unul dintre urmãtoarele cazuri:
- deţin majoritatea capitalului subscris;
- deţin controlul majoritãţii voturilor în organul de conducere, cum ar fi adunarea generalã;
- pot numi în componenta consiliului de administraţie, a organului de conducere sau de supervizare mai mult de jumãtate din numãrul membrilor acestuia;
n) licitaţie electronica - procesul repetitiv realizat dupã o prima evaluare completa a ofertelor, în care ofertanţii au posibilitatea, exclusiv prin intermediul mijloacelor electronice, de a reduce preţurile prezentate şi/sau de a îmbunãtãţi alte elemente ale ofertei; evaluarea finala trebuie sa se realizeze în mod automat prin mijloacele electronice utilizate;
o) mijloace electronice - utilizarea echipamentelor electronice pentru procesarea şi stocarea de date care sunt difuzate, transmise şi recepţionate prin cablu, radio, mijloace optice sau prin alte mijloace electromagnetice;
p) ofertant - oricare operator economic care a depus oferta;
q) oferta - actul juridic prin care operatorul economic isi manifesta vointa de a se angaja din punct de vedere juridic într-un contract de achiziţie publica; oferta cuprinde propunerea financiarã şi propunerea tehnica;
r) operator economic - oricare furnizor de produse, prestator de servicii ori executant de lucrãri - persoana fizica/juridicã, de drept public sau privat, ori grup de astfel de persoane cu activitate în domeniul care oferã în mod licit pe piata produse, servicii şi/sau execuţie de lucrãri;
s) operatorul sistemului electronic de achiziţii publice - persoana juridicã de drept public care asigura autoritãţilor contractante suportul tehnic destinat aplicãrii, prin mijloace electronice, a procedurilor de atribuire;
s) procedura de atribuire - etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractantã şi de cãtre candidaţi/ofertanţi pentru ca acordul pãrţilor privind angajarea în contractul de achiziţie publica sa fie considerat valabil; procedurile de atribuire sunt: licitaţia deschisã, licitaţia restrânsã, dialogul competitiv, negocierea, cererea de oferte, concursul de soluţii;
t) propunere financiarã - parte a ofertei ce cuprinde informaţiile cu privire la preţ, tarif, alte condiţii financiare şi comerciale corespunzãtoare satisfacerii cerinţelor solicitate prin documentaţia de atribuire;
t) propunere tehnica - parte a ofertei elaborata pe baza cerinţelor din caietul de sarcini sau, dupã caz, din documentaţia descriptivã;
u) «scris» sau «în scris» - orice ansamblu de cuvinte şi cifre care pot fi citite, reproduse şi apoi comunicate. Acest ansamblu poate include şi informaţii transmise şi stocate prin mijloace electronice;
v) sistemul electronic de achiziţii publice - SEAP desemneazã sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin internet la o adresa dedicata, utilizat în scopul aplicãrii prin mijloace electronice a procedurilor de atribuire;
x) Tratat - Tratatul pentru înfiinţarea Comunitãţii Europene, încheiat la 25 martie 1957, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
y) vocabularul comun al achiziţiilor publice - CPV - desemneazã nomenclatorul de referinta aplicabil contractelor de achiziţie publica, adoptat prin Regulamentul nr. 2.195/2002/CE al Parlamentului European şi al Consiliului privind vocabularul comun al achiziţiilor publice, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 340 din 16 decembrie 2002, asigurând corespondenta cu alte nomenclatoare existente;
z) zile - zilele calendaristice, în afarã cazului în care se menţioneazã ca sunt zile lucrãtoare."
4. La capitolul I, dupã titlul secţiunii a 3-a se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - Contractele de achiziţie publica sunt:
a) contracte de lucrãri;
b) contracte de furnizare;
c) contracte de servicii."
5. La articolul 4, litera c) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"c) fie realizarea prin orice mijloace a unei construcţii care corespunde necesitãţii şi obiectivelor autoritãţii contractante, în mãsura în care acestea nu corespund prevederilor lit. a) şi b)."
6. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contractul de achiziţie publica ce are ca obiect principal furnizarea de produse şi, cu titlu accesoriu, operaţiuni/lucrãri de instalare şi punere în funcţiune a acestora este considerat contract de furnizare."
7. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Contractul de servicii este acel contract de achiziţie publica, altul decât contractul de lucrãri sau de furnizare, care are ca obiect prestarea unuia sau mai multor servicii, astfel cum acestea sunt prevãzute în anexele nr. 2A şi 2B."
8. La articolul 9, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) atribuirea contractului de achiziţie publica de cãtre un operator economic, în cazul în care respectivul contract este finanţat/subventionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de cãtre o autoritate contractantã;".
9. La articolul 12, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) îndeplinirea contractului necesita impunerea unor mãsuri speciale de siguranta, pentru protejarea unor interese naţionale, potrivit prevederilor legale în vigoare;".
10. La articolul 12, litera c) se abroga.
11. La articolul 13, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) are ca obiect cumpãrarea sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clãdiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora. Atribuirea contractelor de servicii financiare care se încheie, indiferent de forma, în legatura cu contractul de cumpãrare sau de închiriere respectiv, se supune prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta;".
12. La articolul 14, litera c) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) aplicãrii unei proceduri specifice unor organisme şi instituţii.
(2) Autoritãţile contractante au obligaţia de a informa Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice asupra acordurilor prevãzute la alin. (1) lit. a), existente în domeniul lor de activitate."
13. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica pentru atribuirea contractului de servicii unei alte autoritãţi contractante sau unei asocieri de autoritãţi contractante, în cazul în care acestea beneficiazã de un drept exclusiv pentru prestarea serviciilor respective, în virtutea legii ori a altor acte cu caracter normativ care sunt publicate, în mãsura în care acestea sunt compatibile cu prevederile Tratatului."
14. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autoritatea contractantã are dreptul de a organiza un concurs de soluţii, respectiv o procedura specialã prin care achiziţioneazã, îndeosebi în domeniul amenajãrii teritoriului, al proiectãrii urbanistice şi peisagistice, al arhitecturii sau în cel al prelucrãrii datelor, un plan sau un proiect, prin selectarea acestuia pe baze concurentiale de cãtre un juriu, cu sau fãrã acordarea de premii."
15. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Autoritatea contractantã are dreptul de a achizitiona direct produse, servicii sau lucrãri, în mãsura în care valoarea achiziţiei, estimatã conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depãşeşte echivalentul în lei a 5.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, serviciu sau lucrare. Achiziţia se realizeazã pe baza de document justificativ care, în acest caz, se considera a fi contract de achiziţie publica, iar obligaţia respectãrii prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta se limiteazã numai la prevederile art. 204 alin. (2)."
16. La articolul 20, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a atribui contractul de achiziţie publica prin aplicarea procedurilor de licitaţie deschisã sau licitaţie restrânsã."
17. La articolul 21, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Orice autoritate contractantã are dreptul de a aplica procedurile de atribuire prevãzute la art. 18, prin utilizarea mijloacelor electronice."
18. La articolul 49, dupã alineatul (6), se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Regia Autonomã «Monitorul Oficial» publica anunţurile transmise spre publicare în cel mult 8 zile de la data înregistrãrii acestora. În cazul anunţului de participare prevãzut la art. 114, Regia Autonomã «Monitorul Oficial» publica anunţul respectiv în cel mult 4 zile de la data înregistrãrii."
19. Articolul 67 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 67. - Persoana fizica sau juridicã care a participat la întocmirea documentaţiei de atribuire are dreptul, în calitate de operator economic, de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, dar numai în cazul în care implicarea sa în elaborarea documentaţiei de atribuire nu este de natura sa distorsioneze concurenta."
20. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Persoanele fizice sau juridice care participa direct în procesul de verificare/evaluare a candidaturilor/ ofertelor nu au dreptul de a fi candidat, ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, sub sancţiunea excluderii din procedura de atribuire."
21. La articolul 69, literele a) şi c) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) persoane care deţin pãrţi sociale, pãrţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi ori persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi;
...........................................................................
c) persoane despre care se constata ca pot avea un interes de natura sa le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor."
22. La articolul 110, partea introductivã şi litera a) ale alineatului (1) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 110. - (1) Autoritatea contractantã are dreptul de a aplica procedura de negociere, cu publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când, în urma aplicãrii licitaţiei deschise, licitaţiei restrânse sau a dialogului competitiv, nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse numai oferte inacceptabile ori neconforme. Aplicarea procedurii de negociere în acest caz este posibila numai dupã anularea procedurii iniţiale de licitaţie deschisã, licitaţie restrânsã sau dialog competitiv şi numai dacã cerinţele iniţiale prevãzute în documentaţia de atribuire nu sunt modificate substanţial;".
23. La articolul 119, literele b) şi c) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) adresa la care vor avea loc negocierile şi data lansãrii acestora;
c) limba/limbile în care se vor derula negocierile;".
24. La articolul 122, litera a) se abroga.
25. La articolul 151, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 151. - (1) Autoritatea contractantã are dreptul de a utiliza un sistem de achiziţie dinamic numai prin intermediul SEAP şi numai pentru achiziţia unor produse de uz curent, ale cãror caracteristici general disponibile pe piata satisfac nevoile autoritãţii contractante."
26. La articolul 177, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul utilizãrii listelor oficiale ale operatorilor economici desemnaţi, autoritãţile contractante vor solicita adeverinte suplimentare, care sa ateste îndeplinirea obligaţiilor de plata a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
27. La articolul 181, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt conduse de un administrator judiciar sau activitãţile sale comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;".
28. La articolul 188, dupã litera f) a alineatului (3) se introduce o noua litera, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) informaţii privind partea/pãrţile din contract ce urmeazã sa fie îndeplinite de cãtre subcontractanţi şi specializarea acestora."
29. La articolul 190, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care ofertantul/candidatul isi demonstreaza capacitatea tehnica şi profesionalã invocand şi susţinerea acordatã, în conformitate cu prevederile alin. (1), de cãtre o alta persoana, atunci acesta are obligaţia de a dovedi susţinerea de care beneficiazã, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispoziţie ofertantului/candidatului resursele tehnice şi profesionale invocate. Persoana care asigura susţinerea tehnica nu trebuie sa se afle în situaţia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 şi 181."
30. La articolul 215, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Restrictionarea nejustificatã a accesului la dosarul achiziţiei publice atrage sancţionarea de cãtre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a conducatorului autoritãţii contractante, conform prevederilor prezentei legi."
31. La articolul 225, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) concesionarul sa atribuie contracte unor terţe pãrţi, într-un procent de minimum 30% din valoarea totalã a lucrãrilor care fac obiectul concesiunii, lãsând candidaţilor posibilitatea de a majorã partea/pãrţile din contract pe care urmeazã sa le subcontracteze;".
32. La articolul 235, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) livrarea de combustibili gazosi, energie termica sau energie electrica prin reţele de natura celor prevãzute la lit. a)."
33. Articolul 236 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 236. - Livrarea combustibililor gazosi sau a energiei termice prin reţelele publice de o autoritate contractantã din categoria celor definite la art. 8 lit. d) sau e) nu se considera activitate relevanta în sensul art. 235, dacã se îndeplinesc în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) operatorul economic produce energia termica sau combustibilii gazosi ca o consecinta inevitabila a unei alte activitãţi decât cele considerate de prezenta ordonanta de urgenta ca fiind activitãţi relevante;
b) livrarea de combustibili gazosi sau de energie termica prin reţelele publice este facuta numai cu scopul de a exploata în mod economic aceasta producţie, iar cifra de afaceri rezultatã din alimentarea reţelelor respective nu depãşeşte 20% din cifra de afaceri totalã realizatã, avându-se în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul în curs."
34. Articolul 237 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 237. - Livrarea energiei electrice prin reţelele publice de o autoritate contractantã din categoria celor definite la art. 8 lit. d) sau e) nu se considera activitate relevanta în sensul art. 235, dacã se îndeplinesc în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) operatorul economic produce energia electrica în scopul efectuãrii unei alte activitãţi decât cele considerate de prezenta ordonanta de urgenta ca fiind activitãţi relevante;
b) livrarea de energie electrica prin reţelele publice depinde doar de consumul propriu al operatorului economic, iar cantitatea transportatã prin reţelele respective nu depãşeşte 30% din producţia totalã de energie electrica a acestuia, avându-se în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul în curs."
35. La articolul 238, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 238. - (1) Este consideratã activitate relevanta în sectorul de utilitate publica prevãzut la art. 229 alin. (2) lit. c) punerea la dispoziţie sau exploatarea de reţele destinate sa asigure, în beneficiul publicului, servicii de transport pe calea feratã şi servicii de transport terestru de cãlãtori, pe baza de grafic, cum ar fi transportul în comun cu autobuze, tramvaie, metrou, troleibuze sau transport pe cablu."
36. Articolul 239 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 239. - Prestarea de servicii de transport efectuate cu autobuze nu este consideratã activitate relevanta în cazul în care şi alţi operatori economici au dreptul sa presteze acelaşi tip de servicii, în aceeaşi zona geograficã şi în aceleaşi condiţii ca şi autoritãţile contractante."
37. La articolul 252, litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) atunci când produsele pot fi achiziţionate în condiţii deosebit de avantajoase de la un operator economic care isi lichideazã definitiv afacerile, de la un administrator judiciar care administreazã afacerile unui operator economic în stare de faliment sau lichidare, printr-un aranjament cu creditorii unui operator economic în stare de faliment sau lichidare ori printr-o alta procedura similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;".
38. La articolul 255, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 255. - (1) Persoana care se considera vãtãmatã într-un drept al sau ori într-un interes legitim printr-un act al autoritãţii contractante, cu încãlcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, are dreptul de a contesta actul respectiv pe cale administrativ-jurisdicţionalã, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta, sau în justiţie, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare."
39. La articolul 257, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În activitatea sa, Consiliul se supune numai legii, iar şedinţele Consiliului sunt legal constituite în prezenta majoritãţii membrilor acestuia."
40. La articolul 266, litera a) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, înainte de încheierea contractului, prin complete specializate, constituite conform regulamentului de organizare şi funcţionare, potrivit art. 291;".
41. La articolul 278, alineatul (8) va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Consiliul poate obliga, la cerere, partea în culpa la plata cheltuielilor efectuate în cursul soluţionãrii contestaţiei."
42. La articolul 279, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 279. - (1) Decizia Consiliului privind modul de soluţionare a contestaţiei se adopta cu votul majoritãţii membrilor completului, aceştia neavând posibilitatea de a se abţine.
...........................................................................
(3) Decizia Consiliului, adoptatã potrivit alin. (1), va fi motivatã şi comunicatã în scris pãrţilor, în termen de 5 zile de la pronunţare. Decizia va fi publicatã pe pagina de internet a Consiliului."
43. La articolul 280, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Deciziile Consiliului privind soluţionarea contestaţiei şi obligarea la plata amenzii pot fi atacate cu plângere, în termen de 10 zile de la comunicare, atât pe motive de nelegalitate, cat şi de netemeinicie, potrivit art. 283."
44. La articolul 283, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Plângerea va fi soluţionatã în complet format din 3 judecãtori."
45. La articolul 286, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care persoana care se considera vãtãmatã solicita plata de despãgubiri, atunci aceasta trebuie sa facã dovada ca:
a) prevederile prezentei ordonanţe de urgenta au fost incalcate; şi
b) ar fi avut o sansa realã de a câştiga contractul, iar aceasta a fost compromisa ca urmare a încãlcãrii prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta."
46. Articolul 288 se abroga.
47. La articolul 293, litera m) va avea urmãtorul cuprins:
"m) refuzul de a transmite Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica, pe care aceasta are dreptul sa le solicite conform prevederilor legale."
48. La articolul 295, alineatul (3) se abroga.
49. La articolul 301, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 301. - (1) Operatorul SEAP este Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei."
50. La articolul 303, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 303. - (1) Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice elaboreazã norme de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta, inclusiv modelul contractului de achiziţie publica, al contractului de concesiune de lucrãri publice şi al contractului de concesiune de servicii, pe care le supune spre adoptare Guvernului în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenta."
51. Dupã articolul 304 se introduce un nou articol, articolul 304^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 304^1. - Începând cu data de 1 ianuarie 2007, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va tine Registrul de monitorizare a contractelor de achiziţii publice, în care sunt înregistrate contractele cu o valoare mai mare de 100.000 euro."
52. La anexa 3A, secţiunea "Anunţul de participare pentru contractele de achiziţie publica", litera (c) a punctului 3 şi punctul 23 vor avea urmãtorul cuprins:
"3. [...] (c) Dupã caz, se precizeazã dacã urmeazã sa fie încheiat un acord-cadru;
...........................................................................
23. Criteriul de atribuire a contractului: "preţul cel mai scãzut" sau "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", precum şi ponderea lor se precizeazã doar în cazul în care nu figureazã în documentaţia de atribuire ori, în cazul aplicãrii dialogului competitiv sau negocierii, în documentaţia descriptivã."

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 17 iulie 2006.
Nr. 337.
_________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016