Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 333 din 4 iulie 2001  privind unele masuri pentru diminuarea consecintelor incetarii rascumpararii de unitati de fond de catre Fondul National de Investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 333 din 4 iulie 2001 privind unele masuri pentru diminuarea consecintelor incetarii rascumpararii de unitati de fond de catre Fondul National de Investitii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 4 iulie 2001
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta lege stabileşte cadrul juridic pentru acordarea de ajutoare financiare unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii, unele mãsuri pentru recuperarea sumelor investite la acest fond, precum şi pentru reglementarea unor raporturi între Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. şi Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare.

CAP. 2
Acordarea de ajutoare financiare unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii
ART. 2
Persoanele fizice care au investit la Fondul Naţional de Investiţii beneficiazã de ajutor financiar în cuantumul şi în condiţiile prevãzute de prezenta lege.
ART. 3
(1) Beneficiazã de un ajutor financiar de pana la 10.000.000 lei persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au investit în unitãţi de fond la Fondul Naţional de Investiţii şi nu au efectuat nici o rãscumpãrare de unitãţi de fond;
b) au un venit net lunar pe membru de familie, în luna depunerii cererii pentru acordarea ajutorului financiar, de pana la 1.000.000 lei.
(2) În sensul prezentei legi, prin termenul familie se înţelege soţul, sotia şi copiii minori aflaţi în întreţinerea acestora. Se asimileazã termenului familie şi persoana singura care are copii în întreţinere.
(3) În cazul în care suma care a fost investitã este mai mica decât ajutorul financiar prevãzut la alin. (1), ajutorul care se acorda persoanei în cauza se reduce pana la limita sumei investite.
ART. 4
(1) Plata ajutorului financiar prevãzut la art. 2 se face de cãtre Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare, pe baza cererii persoanei îndreptãţite, a declaraţiei autentice pe propria rãspundere a acesteia, referitoare la îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 3, şi a carnetului de investitor.
(2) Cererea de acordare a ajutorului financiar prevãzut de prezenta lege se depune în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prin care se aproba normele metodologice de aplicare a prezentei legi, sub sancţiunea decãderii.
(3) Depunerea cererilor pentru acordarea ajutorului financiar şi plata sumelor datorate cu acest titlu se fac prin intermediul bãncii prin care Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare îşi deruleazã operaţiunile financiare.
(4) Plata sumelor cu titlu de ajutor financiar se face în ordinea înregistrãrii cererilor, în limita soldului disponibil al Fondului pentru ajutor financiar al unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii.
ART. 5
Sumele cu titlu de ajutor financiar încasate necuvenit se recupereazã de la persoana în cauza, în condiţiile legii.

CAP. 3
Fondul pentru ajutor financiar al unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii
ART. 6
În scopul acordãrii ajutoarelor financiare prevãzute la art. 2 se constituie Fondul pentru ajutor financiar al unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii, care se administreazã şi se utilizeazã, în conformitate cu prevederile prezentei legi, de cãtre Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare.
ART. 7
Fondul prevãzut la art. 6 se constituie din urmãtoarele surse:
a) contribuţia societãţilor comerciale cu capital integral de stat, din fondul propriu de rezerva al acestora, în cuantumul care se aproba prin hotãrâre a Guvernului;
b) dobânzi încasate pentru plasamentele financiare, pe termen scurt, efectuate din disponibilul fondului;
c) vãrsãminte, donaţii, fãcute de persoane fizice sau juridice, precum şi alte surse, în condiţiile legii.
ART. 8
Dupã plata ajutorului financiar prevãzut de prezenta lege, efectuarea şi deducerea cheltuielilor de administrare, soldul Fondului pentru ajutor financiar al unor investitori la Fondul Naţional de Investiţii se vãrsa la trezoreria statului, într-un cont special deschis cu aceasta destinaţie, pe seama Ministerului Finanţelor Publice, şi se utilizeazã pentru rãscumpãrarea titlurilor de stat, în vederea diminuãrii datoriei publice interne.

CAP. 4
Mãsuri pentru recuperarea sumelor investite la Fondul Naţional de Investiţii
ART. 9
(1) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi Consiliul de încredere al Fondului Naţional de Investiţii, cu acordul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, asigura încheierea unui contract pentru efectuarea unui audit complet al activitãţii fondului. Raportul de audit include, fãrã a se limita la acestea, calcularea activelor totale şi a obligaţiilor, precum şi o evaluare generalã a situaţiei financiare a fondului.
(2) Adunarea generalã a investitorilor la Fondul Naţional de Investiţii decide, conform legii, cu privire la continuarea activitãţii fondului, transformarea în fond închis de investiţii, în condiţiile legii, sau lichidarea fondului.
ART. 10
În cazul în care Consiliul de încredere al Fondului Naţional de Investiţii nu îşi îndeplineşte obligaţiile prevãzute la art. 9, acestea se aduc la îndeplinire de cãtre Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare.
ART. 11
Cheltuielile pentru efectuarea auditului prevãzut la art. 9 alin. (1), pentru consultarea investitorilor şi, dupã caz, pentru finalizarea procedurilor de transformare în fond închis de investiţii, în condiţiile legii, se avanseaza de cãtre Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare din fondul prevãzut la art. 6, urmând sa fie recuperate din activele fondului sau din sumele obţinute prin lichidarea activelor acestuia, dacã investitorii hotãrãsc lichidarea.
ART. 12
Dupã finalizarea procedurilor de transformare a Fondului Naţional de Investiţii reprezentanţii acestuia pot solicita instanţelor judecãtoreşti competente ridicarea sechestrului asupra activelor acestuia.
ART. 13
(1) Procedura de transformare a Fondului Naţional de Investiţii în fond închis de investiţii, în condiţiile legii, precum şi organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin regulament al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare.
(2) Membrilor Consiliului de încredere al Fondului Naţional de Investiţii, precum şi persoanelor care au deţinut funcţii de conducere sau au fost angajaţi ai Societãţii Comerciale SOV INVEST - S.A. li se interzice dreptul de a mai desfasura activitãţi specifice pieţelor reglementate şi supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

CAP. 5
Mãsuri pentru reglementarea unor raporturi între Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. şi Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare
ART. 14
(1) Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare preia fãrã plata toate drepturile şi obligaţiile Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A., rezultate din actele juridice încheiate de aceasta cu Fondul Naţional de Investiţii şi/sau cu Societatea Comercialã SOV INVEST S.A., prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege.
(2) Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare se subroga în toate drepturile şi obligaţiile procesuale ale Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. şi dobândeşte calitatea procesuala pe care aceasta o are, la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, în toate procesele şi cererile aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti, indiferent dacã este vorba de faza de judecata sau de executare silitã.
ART. 15
Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare efectueazã toate demersurile legale în vederea conservãrii şi realizãrii drepturilor de creanta rezultate din actele juridice prevãzute la art. 14.
ART. 16
(1) Creanţele Oficiului pentru Recuperarea Creanţelor Bancare, decurgând din actele juridice prevãzute la art. 14, se realizeazã potrivit legii speciale privind valorificarea şi executarea silitã a creanţelor bancare neperformante.
(2) Orice titlu constatator al creanţei Oficiului de Recuperare a Creanţelor Bancare, precum şi orice act încheiat de acesta pentru realizarea creanţelor preluate potrivit art. 14 constituie titlu executoriu, fãrã a fi necesarã investirea cu formula executorie.
ART. 17
Sumele obţinute din realizarea creanţelor prevãzute la art. 14, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în conformitate cu prevederile legale în vigoare, sunt utilizate pentru rãscumpãrarea titlurilor de stat în vederea diminuãrii datoriei publice interne.
ART. 18
Acţiunile în justiţie, indiferent de natura lor, precum şi cãile de atac exercitate de Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare în legatura cu actele juridice preluate în temeiul art. 14 sunt scutite de taxe judiciare de timbru, timbru judiciar şi de orice alte taxe.

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 19
Predarea-preluarea documentelor care atesta drepturile şi obligaţiile prevãzute la art. 14 se face în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, prin protocol încheiat între Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. şi Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare.
ART. 20
În aplicarea prevederilor prezentei legi, în termen de 30 de zile de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Justiţiei elaboreazã norme metodologice care se aproba prin hotãrâre a Guvernului.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

ANEXA 1

ACTELE JURIDICE
indicate la art. 14

1. Convenţia pentru achiziţionarea de unitãţi de fond F.N.I., fãrã numãr, din 16 aprilie 1999 (în valoare de 40 miliarde lei)
2. Convenţia pentru achiziţionarea de unitãţi de fond F.N.I., fãrã numãr, din 8 iulie 1999 (în valoare de 250 miliarde lei)
3. Actul adiţional nr. 1 din 25 august 1999 la Convenţia pentru achiziţionarea de unitãţi de fond F.N.I. din 8 iulie 1999
4. Contractul de cesiune de acţiuni, autentificat sub nr. 756 din 21 iunie 1999, prin care Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. a achiziţionat acţiuni reprezentând 20% din capitalul social al Societãţii Comerciale SOV INVEST - S.A.
5. Contractul de fidejusiune/cauţiune nr. 2.205 din 6 decembrie 1999, încheiat între Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A., Fondul Naţional de Investiţii şi Societatea Comercialã SOV INVEST - S.A.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016