Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 322 din 27 mai 2002  privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea   Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 322 din 27 mai 2002 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 12 iunie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146 din 9 noiembrie 2001 pentru completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 19 noiembrie 2001, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANTA DE URGENTA
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei
Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor"
2. Articolul I va avea urmãtorul cuprins:
"<>Art. I. - Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 11/1994, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 42^2, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 42^2. - Producãtorul este exonerat de rãspundere pentru pagubele generate de produsele cu defect, dacã dovedeşte existenta uneia dintre situaţiile urmãtoare:>>
2. Articolul 42^3 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 42^3. - Rãspunderea producãtorului poate fi limitatã de instanta competenta dacã paguba este cauzatã, împreunã, de defectul produsului şi culpa consumatorului vãtãmat sau prejudiciat ori a altei persoane, pentru care aceasta este ţinuta sa rãspundã.>>
3. La articolul 46 alineatul 1, literele c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
<<c) încãlcarea dispoziţiilor art. 5, art. 7 lit. b) prima, a 2-a şi a 5-a liniuta, lit. c) a 3-a şi a 4-a liniuta, art. 9, art. 10 lit. a)-f) şi art. 11, cu amenda contravenţionalã de la 5.000.000 lei la 30.000.000 lei;
d) încãlcarea dispoziţiilor art. 13 alin. 1, art. 14 alin. 1, art. 17-25 şi art. 26 alin. 1 şi 2, cu amenda contravenţionalã de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei.>>
4. La articolul 46, dupã alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
<<Sancţiunile se pot aplica şi persoanelor juridice.>>
5. Articolul 49 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 49. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 46 şi 46^1 se fac de cãtre agenţii constatatori, respectiv reprezentanţii împuterniciţi ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi de reprezentanţii împuterniciţi ai altor organe ale administraţiei publice, potrivit competentelor stabilite prin actele normative în vigoare.>>
6. Articolul 50^1 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 50^1. - Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor agentul constatator poate dispune urmãtoarele mãsuri:
1. oprirea definitiva a comercializãrii şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor care:
a) sunt periculoase, falsificate sau contrafãcute;
b) au termenul de valabilitate expirat sau data durabilitatii minimale depãşitã;
c) sunt interzise consumului uman prin reglementãri legale;
2. oprirea temporarã a prestãrii serviciilor, importului, fabricaţiei, comercializãrii produselor sau a utilizãrii acestora la prestarea serviciilor, pana la remedierea deficienţelor, în cazul în care:
a) produsele nu sunt testate şi/sau certificate conform normelor legale;
b) produsele nu îndeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, fãrã ca acestea sa fie periculoase;
c) produsele nu prezintã elementele de identificare şi de caracterizare, precum şi documentele de însoţire, conform prevederilor art. 18-22;
d) se presteazã servicii care pot pune în pericol viata, sãnãtatea sau securitatea consumatorilor;
3. distrugerea produselor periculoase oprite definitiv de la comercializare, dacã aceasta constituie singurul mijloc care face sa înceteze pericolul.>>
7. Articolul 50^2 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 50^2. - O data cu aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale agentul constatator poate propune una dintre urmãtoarele sancţiuni complementare:
a) închiderea temporarã a unitãţii pe o durata de cel mult 6 luni;
b) închiderea temporarã a unitãţii pe o durata de la 6 luni la 12 luni;
c) închiderea definitiva a unitãţii;
d) suspendarea sau retragerea definitiva, dupã caz, a avizului, acordului sau a autorizaţiei de exercitare a unei activitãţi.
Sancţiunea complementara prevãzutã la alin. 1 lit. a) poate fi aplicatã în cazurile în care se constata:
a) lipsa condiţiilor igienico-sanitare sau sanitare veterinare;
b) folosirea unor spaţii şi condiţii necorespunzãtoare pentru producţie, depozitare sau comercializare;
c) nerespectarea condiţiilor impuse de producãtori privind manipularea, transportul, depozitarea şi comercializarea, dacã acestea sunt de natura sa modifice, în mod periculos, caracteristicile iniţiale ale produsului respectiv;
d) lipsa specificatiilor tehnice, a instrucţiunilor şi a procedurilor de lucru la producãtori şi prestatorii de servicii;
e) lipsa certificatelor sau a avizelor necesare eliberate de laboratoarele de încercãri sau de omologari specifice;
f) lipsa certificatelor de conformitate.
Sancţiunea complementara prevãzutã la alin. 1 lit. b) poate fi aplicatã în cazurile în care se constata:
a) folosirea practicilor de comercializare abuzive sau sãvârşirea repetatã a unor abateri sancţionate de organele de control în decurs de 6 luni de la prima constatare;
b) refuzul agentului economic de a permite, în prima faza, controlul organelor de specialitate şi la care, în urma unui control ulterior, se constata deficiente grave;
c) lipsa licenţei de fabricaţie a produselor alimentare pentru producãtori;
d) nerespectarea sau neacordarea certificatelor de garanţie pentru lucrãrile de prestãri de servicii;
e) utilizarea în activitatea de service a unor piese sau componente neomologate.
Sancţiunea complementara prevãzutã la alin. 1 lit. c) poate fi aplicatã în cazurile în care se constata:
a) importul cu buna-ştiinţa al produselor care nu respecta condiţiile calitative prescrise sau declarate ori care sunt periculoase;
b) prestarea de servicii care pun în pericol viata, sãnãtatea sau siguranta consumatorilor;
c) punerea în vânzare a produselor despre care agenţii economici controlati au cunostinta ca sunt falsificate sau contrafãcute ori care au parametrii de securitate neconformi;
d) reconditionarea unor produse alimentare retrase de la consumul uman ca fiind necorespunzãtoare, prin adãugarea de aditivi sau alte substanţe ce nu se regãsesc în reteta de fabricaţie, în urma cãreia a rezultat un produs destinat comercializãrii în scopul consumului uman;
e) în cazul în care agentul economic nu a sistat livrãrile sau nu a retras de la comercializare ori de la beneficiar produsele pentru care organele abilitate prin lege au constatat ca sunt periculoase sau ca nu îndeplinesc caracteristicile calitative prescrise ori declarate;
f) împiedicarea sub orice forma de cãtre agentul economic sau de cãtre angajaţii acestuia a organelor administraţiei publice însãrcinate cu protecţia consumatorilor şi supravegherea calitãţii produselor şi serviciilor sa îşi exercite atribuţiile de serviciu referitoare la prevenirea şi combaterea faptelor ce pot afecta viata, sãnãtatea ori securitatea consumatorilor sau instigarea oricãrei alte persoane impotriva acestor organe;
g) comercializarea de produse interzise prin reglementãrile legale în vigoare;
h) continuarea desfãşurãrii activitãţii dupã dispunerea mãsurii de închidere temporarã, fãrã obţinerea acordului prevãzut la alin. 8;
i) nerespectarea mãsurilor dispuse în temeiul art. 50^1.
În consecinta, sancţiunea complementara prevãzutã la alin. 1 lit. d) va avea acelaşi regim, o data cu sancţiunea aplicatã menţionatã la alin. 1 lit. a), b) sau c), dupã caz.
Sancţiunea prevãzutã la alin. 1 lit. d) se aplica de cãtre autoritãţile publice competente care vor fi înştiinţate în acest sens.
Sancţiunile prevãzute la alin. 1 lit. a), b) şi c) pot fi aplicate şi în cazurile în care se constata ca nu mai sunt îndeplinite condiţiile acordãrii avizului, acordului sau a autorizaţiei de exercitare a unei activitãţi, dupã caz, precum şi ale normelor şi reglementãrilor privind modul de realizare a acestor activitãţi.
Aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. 1 lit. a), b) şi d) se suspenda numai cu acordul scris al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor sau al oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, dupã remedierea deficienţelor care au condus la aplicarea sancţiunii complementare.>>
8. Dupã articolul 50^2 se introduc articolele 50^3 şi 50^4 cu urmãtorul cuprins:
<<Art. 50^3. - Sancţiunile propuse pentru a fi aplicate potrivit art. 50^1 şi art. 50^2 alin. 1 lit. a)-c) se dispun, direct sau prin delegare, de cãtre conducãtorii autoritãţilor publice prevãzute la art. 49, prin ordin sau decizie.
Art. 50^4. - Sancţiunile contravenţionale complementare dispuse în condiţiile art. 50^1 şi art. 50^2 se vor materializa prin aplicarea de sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.
Procedura de aplicare a acestora se va reglementa prin norme aprobate prin hotãrâre a Guvernului.>>
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 , aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 11/1994, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 25 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 25 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016