Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 318 din 13 octombrie 2009  pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind legislatia aplicabila relatiilor de munca, securitate sociala si securitate si sanatate in munca legate de construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea, la Calafat-Vidin, semnat la Bucuresti la 25 iulie 2008 si la Sofia la 26 august 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 318 din 13 octombrie 2009 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind legislatia aplicabila relatiilor de munca, securitate sociala si securitate si sanatate in munca legate de construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea, la Calafat-Vidin, semnat la Bucuresti la 25 iulie 2008 si la Sofia la 26 august 2008

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 693 din 15 octombrie 2009
LEGE nr. 318 din 13 octombrie 2009
pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind legislaţia aplicabilã relaţiilor de muncã, securitate socialã şi securitate şi sãnãtate în muncã legate de construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de frontierã între cele douã ţãri, peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin, semnat la Bucureşti la 25 iulie 2008 şi la Sofia la 26 august 2008
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 693 din 15 octombrie 2009


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratificã Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind legislaţia aplicabilã relaţiilor de muncã, securitate socialã şi securitate şi sãnãtate în muncã legate de construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de frontierã între cele douã ţãri, peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin, semnat la Bucureşti la 25 iulie 2008 şi la Sofia la 26 august 2008.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor <>art. 75 şi ale <>art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã .

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU PEREŞ

Bucureşti, 13 octombrie 2009.
Nr. 318.


ACORD
între Guvernul României şi Guvernul Republicii
Bulgaria privind legislaţia aplicabilã relaţiilor de muncã,
securitate socialã şi securitate şi sãnãtate în muncã
legate de construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de
frontierã între cele douã ţãri, peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin

Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria, denumite în continuare pãrţi contractante,
recunoscând relaţiile de prietenie, cooperare şi bunã vecinãtate existente între cele douã state şi dorind sã promoveze în continuare aceste relaţii prin dezvoltarea infrastructurii de transport ce asigurã legãturile dintre cele douã state, care are o semnificaţie specialã pentru integrarea lor europeanã, în conformitate cu acordurile internaţionale în vigoare privind îmbunãtãţirea reţelei de transport european şi regional,
în baza prevederilor Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de frontierã între cele douã ţãri, peste fluviul Dunãrea, semnat la Bucureşti la 5 iunie 2000,
urmãrind sã convinã aspectele privind munca şi afacerile sociale legate de construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de frontierã între cele douã state, peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Domeniul acordului

Prevederile prezentului acord stabilesc legislaţia din România, respectiv Republica Bulgaria aplicabilã relaţiilor de muncã, securitãţii sociale şi securitãţii şi sãnãtãţii în muncã în procesul de proiectare, construcţie şi autorizare a podului peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin, în ceea ce priveşte:
- contractele de muncã;
- permisele de muncã;
- securitatea socialã;
- securitatea şi sãnãtatea în muncã;
- controlul exercitat de cãtre autoritãţile competente pentru domeniile menţionate anterior.
ART. 2
Definiţii
În înţelesul prezentului acord:
1. teritoriul statului pãrţii contractante reprezintã teritoriul României, respectiv teritoriul Republicii Bulgaria;
2. şantier reprezintã zona special amenajatã şi delimitatã corespunzãtor, situatã pe uscat şi pe fluviul Dunãrea, în zonele de frontierã de pe teritoriul statelor pãrţilor contractante unde se efectueazã lucrãrile de construire a podului peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin, pe baza autorizaţiei de construire;
3. autoritate contractantã reprezintã Ministerul Transporturilor din Republica Bulgaria, pentru pod;
4. angajaţi reprezintã lucrãtorii, experţii, consultanţii, personalul administrativ şi orice alt personal, încadraţi cu contract individual de muncã de cãtre un angajator în legãturã cu lucrãrile de şantier, indiferent de cetãţenie;
5. angajator român reprezintã o societate comercialã cu sediul în România, precum şi societatea comercialã strãinã care a înfiinţat în România filiale, sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte sedii secundare în conformitate cu legislaţia românã;
6. angajator bulgar reprezintã o societate comercialã cu sediul în Republica Bulgaria, precum şi societatea comercialã strãinã care a înfiinţat în Republica Bulgaria filiale, sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte sedii secundare, în conformitate cu legislaţia bulgarã. Societatea comercialã strãinã care a înfiinţat atât în România, cât şi în Republica Bulgaria, cu respectarea legislaţiei aplicabile în fiecare dintre cele douã state, filiale, precum şi sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte sedii secundare este consideratã angajator bulgar;
7. angajator strãin reprezintã o societate comercialã cu sediul pe teritoriul unui stat terţ, care nu a înfiinţat în România sau în Republica Bulgaria filiale, precum şi sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte sedii secundare;
8. securitatea şi sãnãtatea în muncã reprezintã ansamblul de activitãţi instituţionalizate având ca scop asigurarea celor mai bune condiţii în desfãşurarea procesului de muncã, apãrarea vieţii, integritãţii fizice şi psihice, sãnãtãţii lucrãtorilor şi a altor persoane participante la procesul de muncã.
ART. 3
Legislaţia aplicabilã
În vederea stabilirii legislaţiei aplicabile pe şantier, pãrţile contractante convin asupra urmãtoarelor reguli:
1. Angajatorii români, precum şi toţi angajaţii acestora sunt supuşi legislaţiei române, indiferent dacã lucrãrile pe care aceştia le executã se realizeazã pe teritoriul României sau pe teritoriul Republicii Bulgaria.
2. Angajatorii bulgari, precum şi toţi angajaţii acestora sunt supuşi legislaţiei bulgare, indiferent dacã lucrãrile pe care aceştia le executã se realizeazã pe teritoriul României sau pe teritoriul Republicii Bulgaria.
3. Angajatorii strãini, precum şi toţi angajaţii acestora sunt supuşi legislaţiei române, dacã lucrãrile pe care aceştia le executã se realizeazã doar pe teritoriul României.
4. Angajatorii strãini, precum şi toţi angajaţii acestora sunt supuşi legislaţiei bulgare, dacã lucrãrile pe care aceştia le executã se realizeazã pe teritoriul Republicii Bulgaria sau pe teritoriul României şi pe teritoriul Republicii Bulgaria.
5. Angajaţii sunt supuşi legislaţiei aplicabile angajatorului, potrivit regulilor stabilite la pct. 1-4 ale prezentului articol.
6. Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse din România*) şi Ministerul Muncii şi Politicii Sociale din Republica Bulgaria vor elibera angajatorilor un formular în limbile românã şi bulgarã.
---------
*) Potrivit <>art. 14 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã prin <>Legea nr. 186/2009 , se înfiinţeazã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin reorganizarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.

7. Autoritatea contractantã va elabora o listã cu angajatorii care desfãşoarã activitãţi pentru realizarea obiectivului, cuprinzând datele de identificare, obiectul activitãţilor concrete pe care le vor realiza, numãrul angajaţilor, datele de identificare ale acestora, durata desfãşurãrii activitãţii, precum şi orice alte elemente relevante. Lista va fi actualizatã lunar. Înainte de a demara orice activitate specificã, angajatorii vor fi înregistraţi în lista menţionatã. Lista va fi pusã la dispoziţia autoritãţilor române şi bulgare responsabile pentru controlul aspectelor menţionate la art. 1 al prezentului acord.
8. Procesarea datelor menţionate la punctul anterior se va realiza în conformitate cu legislaţia respectivã privind protecţia datelor.
ART. 4
Egalitate de tratament
1. Angajaţii supuşi prevederilor prezentului acord vor beneficia de egalitate de tratament cu lucrãtorii, cetãţeni ai statului a cãrui legislaţie este aplicabilã angajatorului, în ceea ce priveşte încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractului individual de muncã, condiţiile de muncã, securitate şi sãnãtate în muncã, asigurãrile sociale, fiscalitatea, protecţia legalã a bunurilor, drepturile individuale, precum şi accesul la autoritãţile judecãtoreşti şi administrative.
2. Egalitatea de tratament se va corela cu prevederile Acordului bilateral privind evitarea dublei impuneri.
3. Contractul individual de muncã nu va putea stabili nicio derogare de la principiul egalitãţii prevãzut la pct. 1 al prezentului articol.
ART. 5
Contracte de muncã
1. Angajatorul este obligat sã încheie cu angajatul un contract individual de muncã, în forma şi cu respectarea prevederilor prevãzute de legislaţia aplicabilã.
2. Încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor de muncã sunt supuse legislaţiei stabilite potrivit regulilor prevãzute la art. 3 al prezentului acord.
3. Angajatul va primi un contract de muncã într-o limbã pe care o înţelege.
4. Contractele de muncã încheiate între angajat şi angajator sunt înregistrate:
a) pentru angajatorii supuşi legislaţiei române, la inspectoratul teritorial de muncã, în condiţiile legii;
b) pentru angajatorii supuşi legislaţiei bulgare, la Oficiul Naţional de Venituri.
ART. 6
Permise de muncã
1. Angajaţii, cetãţeni români, care îşi desfãşoarã activitatea la un angajator bulgar sau angajator strãin supus legislaţiei bulgare, potrivit prevederilor art. 3 al prezentului acord, sunt exceptaţi de la obţinerea permisului de muncã, dacã este necesar.
2. Angajaţii, cetãţeni bulgari, care îşi desfãşoarã activitatea la un angajator român sau angajator strãin supus legislaţiei române, potrivit prevederilor art. 3 al prezentului acord, sunt exceptaţi de la obţinerea permisului de muncã, dacã este necesar.
3. Angajaţii cetãţeni strãini sunt supuşi prevederilor legale privind încadrarea în muncã a strãinilor din statul a cãrui legislaţie îi este aplicabilã angajatorului, potrivit prevederilor art. 3 al prezentului acord.
4. Permisul de muncã se va elibera cu respectarea prevederilor legislaţiei aplicabile angajatorului.
5. Autoritãţile celor douã pãrţi contractante îşi vor comunica, la cerere, informaţii privind permisele de muncã eliberate.
ART. 7
Securitate socialã
În domeniul securitãţii sociale, angajaţii şi angajatorii sunt supuşi prevederilor legislaţiei naţionale sau reglementãrilor comunitare în domeniu, dupã cum este cazul.
ART. 8
Securitate şi sãnãtate în muncã
1. În domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, angajaţii şi angajatorii sunt supuşi prevederilor legislaţiei stabilite conform regulilor prevãzute la art. 3 al prezentului acord.
2. Ministerul Sãnãtãţii Publice*) din România are toate competenţele stabilite de legislaţia românã în domeniul sãnãtãţii publice şi al sãnãtãţii în muncã.
-----------
*) Potrivit <>art. 15 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã prin <>Legea nr. 186/2009 , se înfiinţeazã Ministerul Sãnãtãţii, prin reorganizarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.

3. Ministerul Sãnãtãţii Publice din România va controla, prin structurile cu atribuţii în domeniul sãnãtãţii ocupaţionale, modul de efectuare a examenelor medicale preventive lucrãtorilor supuşi legislaţiei române.
4. Evenimentele de sãnãtate ce survin lucrãtorilor, indiferent de cetãţenie, sunt asigurate prin sistemul de asigurãri de sãnãtate şi sociale care îi este aplicabil angajatorului.
5. Ministerul Sãnãtãţii din Republica Bulgaria are toate competenţele stabilite de legislaţia bulgarã în domeniul sãnãtãţii publice.
6. Agenţia Executivã "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria are toate competenţele în domeniul sãnãtãţii şi securitãţii în muncã, potrivit legislaţiei bulgare.
ART. 9
Asistenţã medicalã
1. Pentru asistenţa medicalã acordatã în aplicarea prezentului acord angajaţilor care sunt cetãţeni UE sau sunt stabiliţi permanent pe teritoriul unui stat membru UE, se va aplica Regulamentul Consiliului nr. 1.408/71 din 14 iunie 1971 privind aplicarea sistemelor de securitate socialã angajaţilor, lucrãtorilor independenţi şi membrilor de familie ai acestora care se deplaseazã în interiorul Comunitãţilor.
2. Pentru angajaţii cetãţeni ai unor state terţe, asistenţa medicalã va intra sub incidenţa aranjamentelor dintre Ministerul Sãnãtãţii din Republica Bulgaria şi Ministerul Sãnãtãţii Publice din România.
ART. 10
Control
1. Inspecţia Muncii din România are toate competenţele de control stabilite de legislaţia românã şi este responsabilã cu asigurarea controlului aplicãrii prevederilor legale referitoare la relaţiile de muncã, la securitatea şi sãnãtatea în muncã, precum şi la protecţia angajaţilor, indiferent de cetãţenia acestora.
2. Inspecţia Sanitarã de Stat din România are toate competenţele de control stabilite de legislaţia românã privind sãnãtatea în muncã.
3. Competenţa Inspecţiei Muncii din România se va exercita asupra tuturor angajaţilor şi angajatorilor supuşi legislaţiei române potrivit regulilor stabilite la art. 3 al prezentului acord.
4. Agenţia Executivã "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria are toate competenţele de control prevãzute de legislaţia bulgarã şi îşi exercitã controlul în ceea ce priveşte implementarea prevederilor legale privind relaţiile de muncã şi securitatea şi sãnãtatea la locul de muncã ale angajaţilor, indiferent de cetãţenia acestora.
5. Competenţa Agenţiei Executive "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria se va exercita asupra tuturor angajaţilor şi angajatorilor supuşi legislaţiei bulgare potrivit regulilor stabilite la art. 3 al prezentului acord.
6. Controlul privind respectarea prevederilor referitoare la eliberarea permiselor de muncã va fi realizat de cãtre instituţiile competente, conform legislaţiei aplicabile.
ART. 11
Accesul Inspecţiei Muncii
1. Accesul Inspecţiei Muncii din România nu poate fi restricţionat pe teritoriul României prin invocarea faptului cã angajatorul este supus legislaţiei bulgare. În acest caz, Inspecţia Muncii va verifica formularul prevãzut la art. 3 al prezentului acord, eliberat de autoritãţile competente bulgare. Angajatorii au obligaţia sã prezinte acest formular.
2. Accesul Agenţiei Executive "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria nu poate fi restricţionat pe teritoriul Republicii Bulgaria prin invocarea faptului cã angajatorul este supus legislaţiei române. În acest caz, Agenţia Executivã "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria va verifica formularul prevãzut la art. 3 al prezentului acord, eliberat de autoritãţile competente române. Angajatorii au obligaţia sã prezinte acest formular.
ART. 12
Cooperarea între Inspecţiile Muncii
Inspecţia Muncii din România şi Agenţia Executivã "Inspectoratul General de Muncã" din Republica Bulgaria vor conveni un protocol de cooperare în domeniul lor de competenţã.
ART. 13
Cooperarea între instituţiile competente
1. Instituţiile competente ale celor douã pãrţi contractante se vor informa reciproc asupra mãsurilor administrative luate în vederea aplicãrii prevederilor prezentului acord, precum şi asupra modificãrilor legislaţiei naţionale, în mãsura în care aceste modificãri afecteazã aplicarea prezentului acord.
2. În scopul rezolvãrii pe cale amiabilã a problemelor legate de aplicarea prezentului acord, autoritãţile celor douã pãrţi contractante îşi vor acorda sprijin reciproc.
3. Instituţiile competente îşi vor furniza reciproc informaţii generale referitoare la:
a) prevederi legislative şi administrative în domeniu;
b) condiţii de deplasare, intrare, şedere, acces la angajare, muncã şi securitate socialã;
c) informaţii specifice despre clauzele contractului de muncã.
ART. 14
Neinfluenţa privind frontiera
Prevederile prezentului acord nu afecteazã în niciun fel poziţiile celor douã pãrţi contractante cu privire la traseul frontierei pe Dunãre dintre România şi Republica Bulgaria.
ART. 15
Intrarea în vigoare şi durata
1. Prezentul acord va intra în vigoare la data ultimei notificãri prin care pãrţile contractante îşi vor fi comunicat reciproc îndeplinirea procedurilor lor legale interne, necesare pentru intrarea acestuia în vigoare.
2. Prezentul acord poate fi modificat pe baza unei înţelegeri reciproce scrise între pãrţile contractante. Modificãrile vor intra în vigoare în conformitate cu prevederile pct. 1 al prezentului articol.
3. Acordul îşi va înceta valabilitatea la data închiderii şantierului.

Semnat la Bucureşti la data de 25 iulie 2008 şi la Sofia la data de 26 august 2008, în douã exemplare originale, fiecare în limbile românã, bulgarã şi englezã, toate textele fiind egal autentice. În caz de divergenţe de interpretare a acordului, textul în limba englezã va prevala.

Pentru Guvernul României,
Paul Pãcuraru,
ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse

Pentru Guvernul Republicii Bulgaria,
Emilia Maslarova,
ministrul muncii şi politicii sociale


------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016