Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 3 din 21 februarie 1996  pentru ratificarea Dispozitiilor complementare ale statelor referitoare la interpretarea Regulilor uniforme privind contractul de transport international feroviar al calatorilor si bagajelor (CIV), precum si al marfurilor (CIM) - anexele A si B, adoptate la Berna la 26 noiembrie 1993, la Conventia COTIF din 9 mai 1980    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 3 din 21 februarie 1996 pentru ratificarea Dispozitiilor complementare ale statelor referitoare la interpretarea Regulilor uniforme privind contractul de transport international feroviar al calatorilor si bagajelor (CIV), precum si al marfurilor (CIM) - anexele A si B, adoptate la Berna la 26 noiembrie 1993, la Conventia COTIF din 9 mai 1980

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 39 din 23 februarie 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratifica Dispoziţiile complementare ale statelor referitoare la interpretarea Regulilor uniforme privind contractul de transport internaţional feroviar al cãlãtorilor şi bagajelor (CIV), precum şi al mãrfurilor (CIM) - anexele A şi B, adoptate la Berna la 26 noiembrie 1993, la Convenţia COTIF din 9 mai 1980 -, în cazul separarii gestiunii infrastructurii feroviare şi exploatãrii serviciilor de transport ale întreprinderilor feroviare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 13 noiembrie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
ION SOLCANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 8 februarie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE

ANEXA A
DISPOZIŢII COMPLEMENTARE ALE STATELOR
referitoare la interpretarea Regulilor uniforme privind contractul de transport internaţional feroviar al cãlãtorilor şi bagajelor (CIV) - anexa A la Convenţia COTIF -, în cazul separarii gestiunii infrastructurii feroviare şi exploatãrii serviciilor de transport ale întreprinderilor feroviare

1. La înscrierea liniilor feroviare, în sensul art. 2^1 al COTIF, este suficient ca organismul care gestioneazã infrastructura sa fie înscris în lista liniilor CIV.
2. Se considera exploatare, în sensul art. 2^1 şi 2 din CIV, atunci cînd calea feratã în cauza este în acelaşi timp gestionar al infrastructurii şi cea care exploateazã serviciile de transport feroviar.
3. Cu excepţia art. 2 din CIV, prin cale feratã sau cea care exploateazã linia potrivit listei liniilor prevãzute la art. 3 şi 10 ale convenţiei (respectiv art. 26^4 din CIV) se înţelege organismul care exploateazã serviciile de transport feroviar pe liniile CIV.
4. Atît timp cît într-un transport internaţional feroviar acţioneazã un singur organism de exploatare a serviciilor de transport feroviar, autorizãrile acordate de CIV de a adopta reglementãri derogatorii, fie prin tarife, fie convenţional, trebuie sa fie intelese în sensul ca acest organism de exploatare a serviciilor de transport feroviar poate sa încheie acorduri corespunzãtoare, în special în cadrul art. 5^3, art. 17^2, art, 19^4 şi art. 25^2 din CIV.
5. Prezentele dispoziţii complementare intra în vigoare şi se publica în formele prevãzute de legile şi regulamentele fiecãrui stat membru.
Dispoziţiile complementare şi intrarea lor în vigoare sînt comunicate Oficiului Central, care le aduce imediat la cunostinta tuturor celorlalte state membre.

ANEXA B

DISPOZIŢII COMPLEMENTARE ALE STATELOR
referitoare la interpretarea Regulilor uniforme privind contractul de transport internaţional feroviar al mãrfurilor (CIM) - anexa B la Convenţia COTIF -, în cazul separarii gestiunii infrastructurii feroviare şi exploatãrii serviciilor de transport ale întreprinderilor feroviare

1. La înscrierea liniilor feroviare, în sensul art. 2^1 din COTIF, este suficient ca organismul care gestioneazã infrastructura sa fie înscris în lista liniilor CIM.
2. Se considera exploatare, în sensul art. 2^1 şi 2 din CIM, atunci cînd calea feratã în cauza este în acelaşi timp gestionar al infrastructurii şi cea care exploateazã serviciile de transport feroviar.
3. Cu excepţia art. 2 şi a art. 4 lit. c) din CIM, prin cale feratã se înţelege organismul care exploateazã serviciile de transport feroviar pe liniile CIM. La art. 4 lit. c) din CIM, noţiunea cai ferate din parcurs cuprinde şi gestionãrii infrastructurii.
4. Art. 18, 19^4, 20^3 şi 25^3 din CIM reglementeazã rãspunderea predatorului numai între pãrţile la contractul de transport.
5. Atît timp cît într-un transport internaţional feroviar acţioneazã un singur organism care exploateazã serviciile de transport feroviar, autorizãrile acordate de CIM de a adopta reglementãri derogatorii, fie prin tarife, fie convenţional, trebuie sa fie intelese în sensul ca acest organism de exploatare a serviciilor de transport feroviar poate sa încheie acorduri contractuale corespunzãtoare, în special în cadrul art. 21, 27 şi 30 din CIM.
6. Prin cale feratã (reţea) inmatriculatoare în RIP se înţelege organismul care a înmatriculat, conform dispoziţiilor în vigoare, vagoanele destinate a fi utilizate în traficul internaţional.
7. Prin cale feratã (reţea) care procedeazã la admitere în RICO se înţelege organismul care a admis, conform dispoziţiilor în vigoare, conteinerele destinate a fi utilizate în traficul internaţional.
8. Prezentele dispoziţii complementare intra în vigoare şi se publica în formele prevãzute de legile şi regulamentele fiecãrui stat membru.
Dispoziţiile complementare şi intrarea lor în vigoare sînt comunicate Oficiului Central, care le aduce imediat la cunostinta tuturor celorlalte state membre.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016