Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 294 din 27 iunie 2003  privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2002 pentru modificarea si completarea   Legii protectiei mediului nr. 137/1995     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 294 din 27 iunie 2003 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2002 pentru modificarea si completarea Legii protectiei mediului nr. 137/1995

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 14 iulie 2003

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91 din 20 iunie 2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 , cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul I punctul 5, litera b^1) a articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"b^1) obligativitatea efectuãrii unei evaluãri de mediu înaintea aprobãrii planurilor şi programelor;"
2. La articolul I punctul 9, alineatul 2 al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale prevãd în bugetele proprii fonduri pentru programe de protecţie a mediului şi colaboreazã cu autoritãţile teritoriale pentru protecţia mediului pentru realizarea acestora."
3. La articolul I punctul 10, articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Coordonarea şi controlul activitãţii de protecţie a mediului revin autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, autoritãţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, precum şi instituţiilor abilitate prin prezenta lege pentru domeniile lor de responsabilitate."
4. La articolul I, partea introductivã a punctului 11, titlul capitolului I^1 şi articolele 7^1 şi 7^2 vor avea urmãtorul cuprins:
"11. Dupã articolul 7 se introduce capitolul I^1 cu articolele 7^1 -7^4 cu urmãtorul cuprins:

CAPITOLUL I^1
Evaluarea de mediu pentru planuri şi programe
Art. 7^1. - Evaluarea de mediu are ca scop integrarea obiectivelor şi cerinţelor de protecţie a mediului în pregãtirea şi adoptarea planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului.
Art. 7^2. - Fac obiectul evaluãrii de mediu planurile şi programele definite în anexa.
Sunt supuse evaluãrii de mediu planurile şi programele din urmãtoarele domenii: amenajarea teritoriului şi urbanism, utilizarea terenurilor, agricultura, silvicultura, pescuit, transport, telecomunicaţii, turism, energie, industrie, inclusiv activitatea de extracţie a substanţelor minerale utile, gospodãrirea deşeurilor, gospodãrirea apelor.
Raportul de mediu, care cuprinde şi rezultatul evaluãrii de mediu pentru planurile şi programele prevãzute la alin. 1 şi 2, se anexeazã la planul sau la programul înaintat spre aprobare la nivel naţional, regional sau local.
Autoritãţile competente emit aviz de mediu pentru planuri şi programe, ca urmare a efectuãrii evaluãrii de mediu şi a analizarii raportului de mediu. Avizul de mediu pentru planuri şi programe are aceeaşi perioada de valabilitate ca şi planul sau programul pentru care a fost emis, în cazul în care nu intervin modificãri ale respectivului plan sau program.
Procedura de evaluare de mediu, structura raportului de mediu şi condiţiile de emitere a avizului de mediu pentru planuri şi programe, inclusiv cele cu efecte transfrontiera, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
Aprobarea planurilor şi programelor prevãzute la alin. 2, la orice nivel ierarhic, este condiţionatã de existenta avizului de mediu pentru respectivul plan sau program."
5. La articolul I punctul 12, alineatele 3, 5 şi 7 ale articolului 8 vor avea urmãtorul cuprins:
"Solicitarea şi obţinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice sau private de investiţii noi ori de modificare a celor existente, inclusiv pentru proiecte de dezafectare, aferente activitãţilor cu impact semnificativ asupra mediului.
.............................................................
Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de mediu sunt obligatorii atât pentru desfãşurarea activitãţilor existente, cat şi la începerea activitãţilor noi, numai pentru acele activitãţi stabilite prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
..............................................................
Instalaţiile noi şi cele existente folosite în anumite categorii de activitãţi industriale se supun procedurii de autorizare în vederea obţinerii acordului/autorizaţiei integrate de mediu, cu luarea în considerare a celor mai bune tehnici disponibile, fãrã antrenarea unor costuri excesive conform reglementãrilor specifice în vigoare."
6. La articolul I punctul 14, alineatul 2 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Acordul şi autorizaţia de mediu se suspenda pentru nerespectarea prevederilor acestora sau ale programelor pentru conformare, dupã o somaţie prealabilã, cu termen; suspendarea se menţine pana la eliminarea cauzelor, dar nu mai mult de 6 luni. Autoritatea competenta pentru protecţia mediului dispune, dupã expirarea termenului de suspendare, anularea acordului şi autorizaţiei de mediu, dupã caz, şi oprirea execuţiei proiectului sau încetarea activitãţii atunci când nu s-au îndeplinit condiţiile stabilite în somaţie. Dispoziţiile de suspendare, precum şi cele de încetare a proiectului sau activitãţii sunt executorii."
7. La articolul I punctul 15, articolul 10^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - Litigiile generate de eliberarea, revizuirea, anularea sau de suspendarea avizului, acordului ori a autorizaţiei de mediu se soluţioneazã potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare."
8. La articolul I punctul 18, alineatul 2 al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Taxele prevãzute la alin. 1 se fac venit la Fondul pentru mediu."
9. În articolul I punctul 19, la articolul 14, alineatul 3 se modifica şi se introduce un nou alineat, alineatul 4, cu urmãtorul cuprins:
"Sumele încasate din tarife se utilizeazã de autoritãţile publice pentru protecţia mediului pentru finanţarea unor cheltuieli materiale, inclusiv pentru constituirea fondului pentru stimularea personalului, costul abonamentelor telefonice, expertize tehnice, dotãri şi investiţii specifice. Acestea se evidenţiazã într-un cont distinct şi se gestioneazã în regim extrabugetar.
Autoritãţile publice pentru protecţia mediului constituie un fond de stimulare a personalului prin utilizarea unui procent de 25% obţinut din încasarea tarifelor prevãzute la alin. 1 şi prin utilizarea sumelor prevãzute la art. 83 alin. 5. Metodologia de utilizare a fondului de stimulare se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii centrale pentru protecţia mediului."
10. La articolul I punctul 20, alineatele 1 şi 2 ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - La modificarea sau încetarea activitãţilor cu impact asupra mediului, precum şi la schimbarea titularului unei activitãţi, inclusiv prin vânzãri de active, fuziune, divizare, concesionare, dizolvare urmatã de lichidare, lichidare în condiţiile legii, este obligatorie efectuarea bilanţului de mediu de cãtre titularul activitãţii, în scopul stabilirii obligaţiilor şi costurilor privind refacerea calitãţii mediului în zona de impact a activitãţilor desfãşurate pe amplasament.
Pe baza bilanţului de mediu şi a propunerii de program pentru conformare, prezentate de titularul activitãţii, autoritatea competenta pentru protecţia mediului emite avizul de mediu."
11. La articolul I punctul 22, articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Activitãţile privind fabricarea, introducerea pe piata, utilizarea, depozitarea temporarã sau definitiva, transportul intern, eliminarea, manipularea, precum şi introducerea şi scoaterea din ţara a substanţelor şi preparatelor chimice periculoase sunt supuse unui regim special de reglementare şi gestionare."
12. La articolul I, punctul 23, respectiv articolul 17, se abroga.
13. La articolul I, punctul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"24. Dupã articolul 17 se introduc articolele 17^1 şi 17^2 cu urmãtorul cuprins:
<<Art. 17^1. - Transportul internaţional şi tranzitul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase se realizeazã conform acordurilor şi convenţiilor privind transportul internaţional al mãrfurilor periculoase, la care România este parte.
Art. 17^2. - Importul şi exportul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase restrictionate sau interzise la utilizare de cãtre anumite state sau de cãtre România se realizeazã în conformitate cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.>>"
14. La articolul I punctul 26, articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cele pentru protecţia mediului sunt obligate sa ia mãsuri de prevenire şi limitare a impactului substanţelor şi preparatelor chimice periculoase asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului."
15. La articolul I punctul 28, litera a) a articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa aplice reglementãrile legale privind substantele şi preparatele chimice periculoase, stabilite conform art. 16;"
16. La articolul I punctul 34, articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Autoritãţile administraţiei publice locale, persoanele fizice şi juridice care au în profilul lor activitãţi de gestionare a deşeurilor au atribuţii şi obligaţii în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cele specifice din domeniul gestionãrii deşeurilor."
17. La articolul I punctul 45, partea introductivã şi literele a-c) şi f) ale articolului 34 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Persoanele fizice şi juridice autorizate care desfãşoarã activitãţi în domeniul nuclear au urmãtoarele obligaţii:
a) sa evalueze, direct sau prin forurile organizate, riscul potenţial, sa efectueze bilanţul de mediu pentru activitãţile existente şi sa solicite şi sa obţinã autorizaţie de mediu;
b) sa aplice procedurile şi sa prevadã echipamentele pentru activitãţile noi, care sa permitã realizarea nivelului raţional cel mai scãzut al dozelor şi riscurilor asupra populaţiei şi mediului, şi sa solicite şi sa obţinã acord şi autorizaţie de mediu;
c) sa aplice, prin sisteme proprii, programe de supraveghere a contaminarii radioactive a mediului, care sa asigure respectarea condiţiilor de eliminare a substanţelor radioactive prevãzute în autorizaţie şi menţinerea dozelor radioactive în limitele admise;
..............................................................
f) sa verifice continuu corectitudinea presupunerilor fãcute prin evaluarile probabilistice privind consecinţele radiologice ale eliberarilor radioactive."
18. La articolul I punctul 46, alineatul 5 al articolului 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Deţinãtorii cu orice titlu, care aplica mãsurile prevãzute la alin. 4 sunt scutiţi de impozit; deţinãtorii particulari vor fi compensaţi în raport cu valoarea lucrãrilor de refacere întreprinse."
19. La articolul I punctul 48, dupã litera d) a articolului 40 se introduc literele e), f) şi g) cu urmãtorul cuprins:
"e) sa nu spele obiecte, produse, ambalaje, materiale care pot produce impurificarea apelor de suprafata;
f) sa nu deverseze în apele de suprafata sau subterane ape uzate, fecaloid menajere, substanţe petroliere sau periculoase, ape cu conţinut toxic care conţin substanţe periculoase;
g) sa nu arunce şi sa nu depoziteze pe maluri, în albiile râurilor şi în zonele umede deşeuri de orice fel şi sa nu introducã în acestea explozibile, tensiune electrica, narcotice sau alte substanţe periculoase."
20. La articolul I punctul 50, partea introductivã a articolului 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului, cu consultarea celorlalte autoritãţi publice centrale competente, elaboreazã normele tehnice şi regulamentele de aplicare privind:"
21. La articolul I punctul 51, partea introductivã a articolului 47 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - Persoanele fizice şi juridice au urmãtoarele obligaţii în domeniu:"
22. La articolul I, dupã punctul 51 se introduc punctele 51^1 şi 51^2 cu urmãtorul cuprins:
"51^1. Partea introductivã a articolului 49 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 49. - Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului, cu consultarea celorlalte autoritãţi publice centrale competente, stabileşte:>>
51^2. Dupã articolul 49 se introduce articolul 49^1 cu urmãtorul cuprins:
<<Art. 49^1. - Acordul şi autorizaţia de mediu pentru activitãţile miniere care utilizeazã substanţe periculoase în procesul de prelucrare şi concentrare se emit de Guvern, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, pentru capacitãţi de producţie mai mari de 5 milioane de tone/an şi/sau dacã suprafata pe care îşi desfãşoarã activitatea este mai mare de 1.000 ha.>>"
23. La articolul I, punctul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"54. Partea introductivã şi litera c) ale articolului 52 vor avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 52. - În scopul asigurãrii protecţiei calitãţii solului, deţinãtorii de terenuri cu orice titlu, precum şi orice persoana fizica sau juridicã care desfãşoarã o activitate pe un teren fãrã a avea un titlu asupra lui au urmãtoarele obligaţii:
..............................................................
c) sa nu arda miristile, stuful, tufarisurile sau vegetatia ierboasa fãrã acceptul autoritãţii competente pentru protecţia mediului şi fãrã informarea în prealabil a serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenta;>>"
24. La articolul I punctul 56, partea introductivã a articolului 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Deţinãtorii, cu orice titlu, şi administratorii pãdurilor, vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier şi ai pajiştilor au urmãtoarele obligaţii:"
25. La articolul I punctul 58, litera b) a articolului 54 va avea urmãtorul cuprins:
"b) sa refacã terenurile afectate, sa asigure încadrarea lor în peisajul zonei şi sa le aducã la parametrii productivi şi ecologici naturali sau la un nou ecosistem funcţional, sa monitorizeze zona, constituind în acest scop fondul de garanţie necesar conform prevederilor legale."
26. La articolul I, partea introductivã a punctului 63 şi litera v) care se introduce la articolul 65 vor avea urmãtorul cuprins:
"63. La articolul 65, partea introductivã, literele a)-e), g, n)-p) şi s) vor avea urmãtorul cuprins, iar dupã litera t) se introduc literele u) şi v) cu urmãtorul cuprins:
..............................................................
v) realizeazã activitãţile de elaborare şi implementare a politicilor, strategiilor şi reglementãrilor de protecţia mediului cu sprijinul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului."*)



────────────
*) Conform <>Ordonanţei de urgenta nr. 64/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, autoritatea în domeniu este Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.


27. La articolul I, dupã punctul 63 se introduce punctul 63^1 cu urmãtorul cuprins:
"63^1. Dupã articolul 65 se introduce articolul 65^1 cu urmãtorul cuprins:
<<Art. 65^1. - Structura organizatoricã, numãrul de personal, atribuţiile şi competentele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.>>"
28. La articolul I, dupã punctul 70 se introduce punctul 70^1 cu urmãtorul cuprins:
"70^1. Partea introductivã a articolului 72 va avea urmãtorul cuprins:
<<Art. 72. - Autoritatea publica centrala pentru apãrarea nationala are urmãtoarele atribuţii:>>"
29. La articolul I punctul 78, dupã litera a) a articolului 80 se introduc literele a^1) şi a^2) cu urmãtorul cuprins:
"a^1) respecta condiţiile acordului de mediu şi/sau autorizaţiei de mediu;
a^2) realizeazã obligaţiile de mediu la termenele stabilite prin avizul de privatizare;"
30. La articolul I, dupã punctul 79 se introduce punctul 79^1 cu urmãtorul cuprins:
"79^1. Alineatul 2 al articolului 81 va avea urmãtorul cuprins:
Titularii activitãţilor nominalizate în zonele cu risc înalt de poluare, conform art. 65 lit. t), sunt obligaţi sa încheie poliţe de asigurare pentru daune."
31. La articolul I punctul 80, literele a), f), k), o), p) şi q) ale alineatului 1 al articolului 83 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) obligaţia persoanelor fizice şi juridice de solicitare a avizului, acordului şi autorizaţiei de mediu, menţionate la art. 8 alin. 2, 3, 5 şi 7, art. 29 lit. a), art. 34 lit. a) şi b), art. 54 lit. a) şi la art. 80 lit. a);
..............................................................
f) obligaţiile proprietarilor şi deţinãtorilor de terenuri cu orice titlu sau fãrã titlu, menţionate la art. 45 şi la art. 52 lit. a)-d);
..............................................................
k) obligaţia agenţilor economici nominalizaţi în zonele cu risc înalt de poluare, prevãzutã la art. 81 alin. 2;
..............................................................
o) obligaţiile persoanelor fizice şi juridice de a asigura mãsuri şi dotãri speciale pentru izolarea şi protecţia fonica a surselor generatoare de zgomot şi vibratii, prevãzute la art. 47 lit. e);
p) obligaţiile persoanelor fizice şi juridice, prevãzute la art. 15 alin. 3, art. 29 alin. 1 lit. c) şi alin. 2, art. 35 alin. 2, 3, 4, 6 şi 7 şi la art. 54 lit. b);
q) obligaţiile persoanelor fizice şi juridice, prevãzute la art. 40 lit. a)-c) şi e)-g);"
32. La articolul I punctul 80, la articolul 83 se introduc alineatele 4 şi 5 cu urmãtorul cuprins:
"Contravenientul poate achitã, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute în actul normativ, agentul constatator fãcând menţiune despre aceasta posibilitate în procesul-verbal.
Amenzile aplicate în temeiul unei legi, ordonanţe sau hotãrâri a Guvernului din domeniul protecţiei mediului şi a apelor se fac venit la bugetul de stat în cota de 75%, diferenţa de 25% revenind autoritãţii din care face parte agentul constatator şi va fi evidenţiatã în contul prevãzut la art. 14 alin. 3, având regimul stabilit în textul aceluiaşi alineat."
33. La articolul I punctul 81, alineatul 2 al articolului 84 va avea urmãtorul cuprins:
"Prezenta lege se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare."
34. La articolul I punctul 82, articolul 85 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 85. - Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 3 luni sau cu amenda de la 50.000.000 lei la 75.000.000 lei continuarea activitãţii dupã aplicarea sancţiunii contravenţionale prevãzute de art. 83 alin. 1 lit. a), fãrã obţinerea acordului şi/sau autorizaţiei de mediu prevãzute de art. 80 lit. a).
Constituie infracţiuni urmãtoarele fapte, dacã au fost de natura sa punã în pericol viata ori sãnãtatea umanã, animala sau vegetala:
a) defrişarea vegetatiei lemnoase din afarã fondului forestier, situata pe terenuri cu pante foarte mari sau la limita superioarã de altitudine a vegetatiei forestiere, cu încãlcarea prevederilor art. 53 lit. e);
b) provocarea de poluare accidentala datoritã nesupravegherii executãrii lucrãrilor noi, functionarii instalaţiilor, echipamentelor tehnologice şi de tratare şi neutralizare, menţionate în prevederile acordului şi/sau autorizaţiei de mediu, cu încãlcarea prevederilor art. 80 lit. e);
c) provocarea de poluare prin evacuarea, cu ştiinţa, în apa, în atmosfera sau pe sol a unor deşeuri sau substanţe periculoase, cu nerespectarea prevederilor art. 80 lit. i);
d) nerespectarea restrictiilor sau interdictiilor stabilite pentru protecţia apei şi a atmosferei, potrivit prevederilor art. 40 lit. a)-g) şi ale art. 47 lit. a)-d);
e) folosirea de momeli periculoase şi de mijloace electrice pentru omorarea animalelor sãlbatice şi a pestilor, în scopul consumului sau al comercializãrii, cu încãlcarea prevederilor art. 29 alin. 1 lit. g) şi alin. 2;
f) producerea de zgomote peste limitele admise, dacã prin aceasta se pune în pericol grav sãnãtatea umanã, cu nerespectarea prevederilor art. 47 lit. e);
g) nerespectarea restrictiilor şi a interdictiilor la vanat şi pescuit ale unor specii protejate sau oprite temporar prin lege şi în zonele cu regim de protecţie integrala, potrivit prevederilor art. 53 lit. h), h^1) şi h^2);
h) continuarea activitãţii dupã suspendarea acordului sau autorizaţiei de mediu, cu încãlcarea prevederilor art. 10 alin. 2;
i) nesupravegherea şi neasigurarea depozitelor de deşeuri şi substanţe periculoase, precum şi nerespectarea obligaţiei de depozitare a ingrasamintelor chimice şi produselor de uz fitosanitar numai ambalate şi în locuri protejate, potrivit art. 29 alin. 1 lit. c) şi alin. 2;
j) prezentarea în lucrãrile privind evaluarea impactului asupra mediului a unor concluzii şi informaţii false, cu încãlcarea prevederilor art. 12 alin. 6;
k) producerea şi/sau importul în scopul introducerii pe piata şi utilizarea unor substanţe şi preparate chimice periculoase fãrã respectarea prevederilor art. 21 lit. e) şi introducerea pe teritoriul României a deşeurilor de orice natura în scopul eliminãrii şi/sau valorificãrii acestora, fãrã respectarea prevederilor art. 23;
l) importul şi exportul unor substanţe şi preparate chimice periculoase interzise sau restrictionate în baza art. 17^2;
m) transportul şi tranzitul de substanţe şi preparate chimice periculoase fãrã respectarea prevederilor art. 17^1 sau a prevederilor art. 23^1, în cazul deşeurilor periculoase;
n) omisiunea de a raporta prompt despre orice accident major, cu încãlcarea prevederilor art. 21 lit. d) şi ale art. 80 lit. f);
o) producerea, livrarea şi utilizarea ingrasamintelor chimice şi a produselor de uz fitosanitar neautorizate, cu nerespectarea prevederilor art. 26;
p) nerespectarea interdictiilor în legatura cu utilizarea pe terenuri agricole de produse de uz fitosanitar sau îngrãşãminte chimice, potrivit prevederilor art. 29 alin. 1 lit. d)-f) şi alin. 2;
q) provocarea datoritã nesupravegherii surselor de radiatii ionizante a contaminarii mediului şi/sau a expunerii populaţiei la radiatii ionizante, omisiunea de a raporta prompt creşterea peste limitele admise a contaminarii mediului, aplicarea necorespunzãtoare sau neluarea mãsurilor de intervenţie în caz de accident nuclear, cu încãlcarea prevederilor art. 34 lit. c)-e);
r) descãrcarea apelor uzate şi a deşeurilor de pe nave sau platforme plutitoare direct în apele naturale sau provocarea, cu ştiinţa, de poluare prin evacuarea sau scufundarea în apele naturale, direct sau de pe nave ori platforme plutitoare, a unor substanţe sau deşeuri periculoase, cu încãlcarea prevederilor art. 40 lit. d);
s) ascunderea unor date sau difuzarea de cãtre functionarii publici de informaţii false în legatura cu calitatea mediului şi sãnãtatea umanã, cu încãlcarea prevederilor art. 69;
t) continuarea activitãţii dupã dispunerea încetãrii acesteia, cu încãlcarea prevederilor art. 80 lit. c);
u) luarea mãsurilor de eliminare totalã a substanţelor şi preparatelor chimice periculoase care au devenit deşeuri, cu nerespectarea prevederilor art. 21 lit. c);
v) refuzul intervenţiei în cazul poluarii accidentale a apelor şi a zonelor de coasta, potrivit prevederilor art. 40 lit. c);
x) controlul, la introducerea şi scoaterea din ţara a substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, pe baza reglementãrilor autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi a celor privind transportul internaţional al mãrfurilor periculoase, introducerea în ţara a culturilor de microorganisme, plante şi animale vii din flora şi fauna salbatica fãrã acordul eliberat de autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului, cu încãlcarea prevederilor art. 20 şi ale art. 35 alin. 5.
Infracţiunile menţionate la alin. 2 se pedepsesc dupã cum urmeazã:
a) cu închisoare de la 3 luni la 1 an sau cu amenda de la 40.000.000 lei la 60.000.000 lei, dacã faptele sãvârşite au fost de natura sa punã în pericol viata ori sãnãtatea umanã, animala sau vegetala, pentru cele prevãzute la lit. a)-d);
b) cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda de la 50.000.000 lei la 75.000.000 lei, pentru cele prevãzute la lit. e)-j);
c) cu închisoare de la 1 la 5 ani, pentru cele prevãzute la lit. k)-t);
d) cu închisoare de la 2 la 7 ani, pentru cele prevãzute la lit. u)-x).
Dacã infracţiunile pedepsite conform alin. 3 lit. c) şi d) au pus în pericol sãnãtatea sau integritatea corporalã a unui numãr mare de persoane, au avut vreuna dintre urmãrile prevãzute în art. 182 din Codul penal ori au cauzat o paguba materialã importanta, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 10 ani şi interzicerea unor drepturi, iar în cazul în care s-a produs moartea uneia sau mai multor persoane ori pagube importante economiei naţionale, pedeapsa este închisoarea de la 7 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.
Tentativa se pedepseşte."
35. La articolul II, dupã litera c) se introduc literele d) şi e) cu urmãtorul cuprins:
"d) prevederile cuprinse la art. 14 alin. 4 privind metodologia de utilizare a fondurilor de stimulare, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenta;
e) prevederile cuprinse la art. 65^1, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenta."
36. La articolul III, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) prevederile cuprinse la art. 8 alin. 5 şi 6, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenta;"
37. La articolul III, litera d) se abroga.
38. La anexa, dupã liniuta a 2-a se introduce o noua liniuta cu urmãtorul cuprins:
"-Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului - autoritate competenta pentru protecţia mediului, organ de specialitate al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului care se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;"
39. La anexa, liniuta a 3-a devine liniuta a 39-a cu urmãtorul cuprins:
"- planuri şi programe - planurile şi programele, inclusiv cele cofinantate de Comunitatea Europeanã, precum şi modificãrile acestora, care se supun pregãtirii şi/sau adoptãrii de cãtre autoritãţile publice la nivel naţional, regional sau local ori care sunt pregãtite de aceste autoritãţi în vederea adoptãrii printr-o procedura legislativã de cãtre Parlament sau Guvern şi care sunt impuse prin prevederi legislative, de reglementare sau administrative;"
40. La anexa, liniuta a 11-a va avea urmãtorul cuprins:
"- autoritãţi publice teritoriale pentru protecţia mediului agenţii pentru protecţia mediului şi Administraţia Rezervatiei Biosferei <<Delta Dunãrii>>;"

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 5 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 17 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

Bucureşti, 27 iunie 2003.
Nr. 294.

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016