Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 293 din 27 iunie 2003  privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/2003 pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 293 din 27 iunie 2003 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 501 din 10 iulie 2003

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. I
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15 din 20 martie 2003 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 28 martie 2003, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul unic, punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Literele b), d), g) şi h^1) ale articolului 2 vor avea urmãtorul cuprins:
b) proiect public-privat - proiectul care se realizeazã în întregime sau în majoritate cu resurse financiare proprii ori atrase de cãtre investitor, pe baza unui model de parteneriat public-privat, în urma cãruia va rezulta un bun public; bunul public poate fi realizat şi prin intermediul unei companii de proiect;
..............................................................
d) companie de proiect - societate comercialã rezidenţã în România, constituitã de investitorul privat şi autoritatea publica prin unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea acesteia, funcţionând în baza legii, având drept unic scop proiectarea, finanţarea, construcţia, exploatarea, întreţinerea şi transferul bunului public rezultat în baza unui proiect de parteneriat public-privat;
...............................................................
g) autoritate publica centrala - Guvernul României, reprezentat de unul ori mai multe ministere, direct sau prin unitãţile aflate în subordinea, respectiv sub autoritatea acestora, autoritãţi sau instituţii publice, responsabile pentru proiectele de parteneriat public-privat de interes naţional;
...............................................................
h^1) document atasat scrisorii de intenţie - documentul depus de investitori împreunã cu scrisoarea de intenţie; documentul atasat scrisorii de intenţie cuprinde toate informaţiile şi documentele solicitate de autoritatea publica prin anunţul de intenţie, care atesta eligibilitatea şi capacitatea investitorului de a realiza proiectul."
2. La articolul unic, dupã punctul 1 se introduc punctele 1^1 -1^4 cu urmãtorul cuprins:
"1^1. Alineatul (1) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 6. - (1) Dupã încheierea selecţiei documentelor ataşate şi a scrisorilor de intenţie exprimate, autoritatea publica încheie câte un acord de proiect, în termen de 15 zile, cu fiecare dintre investitorii care îndeplinesc condiţiile conţinute în anunţul publicat, în conformitate cu prevederile art. 4.
1^2. Dupã alineatul (3) al articolului 6 se introduc alineatele (3^1) şi (3^2) cu urmãtorul cuprins:
(3^1) În paralel cu analiza scrisorilor şi a documentelor ataşate depuse de investitori, autoritatea publica elaboreazã studiul de fezabilitate a proiectului.
(3^2) Studiul de fezabilitate este proprietatea exclusiva a autoritãţii publice.
1^3. Alineatul (4) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
(4) Comisia numita conform alin. (3) va prezenta autoritãţii publice rezultatele negocierii condiţiilor de realizare a proiectului şi propunerile de continuare a negocierii cu investitorii selecţionaţi, pe baza studiului de fezabilitate.
1^4. Articolul 7 se abroga."
3. La articolul unic punctul 2, alineatul (1) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Contractul de parteneriat public-privat în forma negociata este supus spre aprobare Guvernului sau autoritãţii publice locale, potrivit competentei şi atribuţiilor legale aferente categoriei bunului public în cauza."
4. La articolul unic, dupã punctul 2 se introduce punctul 2^1 cu urmãtorul cuprins:
"2^1. Alineatul (3) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
(3) Terenurile aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale pe care se executa proiecte de parteneriat public-privat, inclusiv cele destinate amplasarii instalaţiilor, clãdirilor şi dotãrilor aferente, şi terenurile expropriate, potrivit prevederilor alin. (2), trec gratuit în administrarea investitorului sau a companiei de proiect, dupã caz, prin hotãrâre a Guvernului sau a autoritãţii administraţiei publice locale, dupã caz."
5. La articolul unic punctul 3, alineatele (3^1) şi (3^2) ale articolului 12 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3^1) Dreptul de uzufruct asupra instalaţiilor, clãdirilor, inclusiv a clãdirilor nefinalizate, precum şi a dotãrilor aferente proiectului de parteneriat public-privat, proprietate privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, se poate transmite investitorului sau companiei de proiect, dupã caz, prin hotãrâre a Guvernului sau a autoritãţii publice locale, dupã caz.
(3^2) Bunurile prevãzute la alin. (3^1) şi/sau dreptul de uzufruct asupra acestora pot constitui, pe perioada existenţei acesteia, aport în natura, în cazul infiintarii unei companii de proiect având scopul prevãzut la art. 2 lit. d)."
6. La articolul unic, dupã punctul 3 se introduc punctele 4 şi 5 cu urmãtorul cuprins:
"4. Dupã alineatul (2) al articolului 13 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
(3) În cazul în care pentru finanţarea proiectelor de parteneriat public-privat intervin fonduri rambursabile şi nerambursabile provenite ca urmare a:
a) unui tratat sau a unui acord internaţional ce vizeazã implementarea ori exploatarea unui proiect, în comun cu unul sau mai mulţi parteneri strãini;
b) unui tratat, acord internaţional sau a altor asemenea documente referitoare la stationarea de trupe;
c) unor contracte de împrumut sau de finanţare încheiate de autoritatea publica cu organisme financiare internaţionale sau alţi donatori/creditori,
procedurilor pregãtirii proiectului, selecţiei investitorilor, negocierilor condiţiilor de realizare a proiectului le sunt aplicabile reglementãrile specifice ale acelor finanţatori.
5. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 14. - În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, autoritatea publica centrala va elabora norme metodologice cu privire la tipurile de proiecte de parteneriat public-privat, modalitatea de definire a proiectelor, forma şi conţinutul studiilor de fezabilitate, forma şi conţinutul documentului atasat, stabilirea criteriilor de analiza a eligibilitãţii investitorilor, metodologia de calcul al costurilor de proiect şi al costului comparativ de referinta, forma şi conţinutul acordului şi ale contractului de proiect, precum şi definirea matricei de repartiţie a riscurilor de proiect, care vor fi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului."
ART. II
<>Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 22 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 5 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Bucureşti, 27 iunie 2003.
Nr. 293.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016