Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 289 din 11 octombrie 2005  privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea fenomenului infractional in domeniul transportului pe calea ferata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 289 din 11 octombrie 2005 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea fenomenului infractional in domeniul transportului pe calea ferata

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 922 din 17 octombrie 2005
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
(1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţã a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranţã a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei cãii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativã a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrãrilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localitãţilor zonele de siguranţã vor fi în mod obligatoriu semnalizate.
ART. 2
Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzãtoare din perimetrul staţiilor de cale feratã, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea.
ART. 3
(1) Persoanã neautorizatã este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoanã care nu are calitatea de angajat al cãilor ferate sau care, deşi are aceastã calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţã a infrastructurii feroviare publice sau, dupã caz, în zonele prevãzute la art. 2.
(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intrã sau staţioneazã în zona de siguranţã, dacã prezenţa ori staţionarea acestora este motivatã de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrãri la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietãţi private aflate în interiorul zonei de siguranţã.
ART. 4
(1) Fapta persoanei neautorizate de a pãtrunde, fãrã drept, în zonele prevãzute la art. 1 şi 2 şi de a refuza pãrãsirea lor constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendã de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.
(2) În cazul în care fapta se sãvârşeşte de o persoanã având asupra sa o armã, de douã sau mai multe persoane împreunã, în timpul nopţii ori prin violenţã, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
ART. 5
(1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a cãii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infracţiunea de distrugere şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani.
(2) Tentativa la faptele prevãzute la alin. (1) se pedepseşte.
ART. 6
(1) Sustragerea de componente ale cãii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie constituie infracţiunea de furt calificat şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani.
(2) Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare gravã în activitatea de transport pe calea feratã sau a produs poluarea mediului înconjurãtor ori degradarea gravã a solului se pedepseşte cu închisoare de la 12 la 20 de ani.
(3) Tentativa la faptele prevãzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.
ART. 7
Dacã faptele prevãzute la art. 5 şi 6 sunt sãvârşite de cãtre un angajat al cãii ferate sau de cãtre o persoanã cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea feratã, la maximul pedepsei prevãzute pentru fapta comisã se poate adãuga un spor de pânã la 2 ani.
ART. 8
Infracţiunile contra vieţii şi integritãţii corporale, sãvârşite asupra unui angajat al cãilor ferate sau a unei alte persoane cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea feratã, în timpul activitãţii, se sancţioneazã cu pedeapsa prevãzutã de lege pentru fapta sãvârşitã, la maximul special, dacã acesta nu este îndestulãtor, putându-se adãuga un spor de pânã la 3 ani, care nu poate depãşi o treime din acest maxim.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe cãile ferate române, republicatã, cu modificãrile ulterioare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
MIRON TUDOR MITREA

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 11 octombrie 2005.
Nr. 289.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016