Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 284 din 15 mai 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile de transport public local de calatori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 284 din 15 mai 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile de transport public local de calatori

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 3 iunie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 86 din 30 august 2001 privind serviciile de transport public local de cãlãtori, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie 2001, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:

"ORDONANTA
privind serviciile regulate de transport public local
de cãlãtori"

2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta are ca obiect stabilirea cadrului de organizare, reglementare, control, monitorizare şi gestionare a bunurilor publice aferente şi a serviciului regulat de transport public local de persoane, cu mijloace rutiere de transport în comun, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(2) Nu fac obiectul prezentei ordonanţe serviciile de transport cu taximetre şi serviciile de transport de mãrfuri."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Serviciul regulat de transport public local de persoane, denumit în continuare transport public local de cãlãtori, are la baza urmãtoarele principii:
a) respectarea drepturilor şi intereselor legitime ale cãlãtorilor;
b) asigurarea deplasarii în condiţii de siguranta şi de confort;
c) protecţia mediului;
d) tratament egal şi nediscriminatoriu pentru toţi utilizatorii;
e) servicii de calitate, în condiţiile unor tarife accesibile pentru cãlãtori;
f) administrarea eficienta a bunurilor proprietate publica şi a fondurilor bãneşti;
g) dezvoltarea durabila."
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Face parte din categoria transportului public local de cãlãtori transportul de persoane care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este efectuat pe raza teritorial-administrativã a unui oraş sau a unei comune, denumite în continuare localitãţi;
b) se executa pe rute şi cu programe de circulaţie prestabilite, iar cãlãtorii sunt imbarcati sau debarcati în puncte de oprire fixe;
c) se percepe un tarif de transport, încasat de operatorul de transport.
(2) Se considera transport public local de cãlãtori şi transportul regulat special urban de persoane, dacã întruneşte condiţiile prevãzute la alin. (1), prin care se asigura transportul unor persoane sau al unor grupuri de persoane, cum ar fi al elevilor şi studenţilor la instituţiile de învãţãmânt şi retur, al personalului care face naveta, precum şi transportul care se desfãşoarã pe anumite rute, cum ar fi transportul între locul de munca şi domiciliul aflate în aceeaşi localitate."
5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Prin mijloacele de transport rutier în comun se înţelege vehiculele destinate în mod special transportului public local de cãlãtori. Acestea pot fi:
a) autobuze urbane, autovehicule destinate şi echipate pentru transportul de persoane şi al bagajelor acestora, destinate pentru transportul de pasageri, asezati pe scaune sau în picioare, având cel puţin 17 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto;
b) tramvaie;
c) troleibuze;
d) minibuze sau microbuze, autovehicule destinate prin construcţie transportului a 10-17 persoane pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 de persoane pe scaune şi în picioare."
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Pentru asigurarea dezvoltãrii durabile în domeniul transportului public local de cãlãtori consiliile locale stabilesc strategia de dezvoltare, modernizare şi funcţionare pe termen mediu şi lung a acestor transporturi, ţinând seama de planurile de urbanism şi de programele de dezoltare economico-socialã a localitãţii."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Transportul public local de cãlãtori se organizeazã pentru a satisface cu prioritate nevoile populaţiei, precum şi ale instituţiilor publice şi ale agenţilor economici de pe raza administrativ-teritorialã a localitãţii."
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Sunt abilitate sa organizeze, sa reglementeze, sa monitorizeze şi sa controleze executarea transportului public local de cãlãtori consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia de a întreprinde mãsurile necesare pentru extinderea, dezvoltarea şi modernizarea transportului public local de cãlãtori în zona de autoritate.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale, prin serviciile de specialitate, vor organiza, vor monitoriza şi vor controla activitatea operatorilor de transport public local de cãlãtori.
(4) Consiliile judeţene vor asigura serviciile de specialitate necesare coordonãrii activitãţii consiliilor locale privind dezvoltarea transportului public local de cãlãtori, transportului judeţean de cãlãtori şi infrastructurii aferente."
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Statul sprijinã, prin mãsuri legislative şi economice, dezvoltarea cantitativã şi calitativã a transportului public local de cãlãtori, precum şi a infrastructurii aferente acestuia.
(2) Principalele obiective urmãrite de autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în domeniul transportului public local de cãlãtori sunt:
a) îmbunãtãţirea condiţiilor de viata a cetãţenilor prin promovarea calitãţii şi eficientei transportului public local de cãlãtori;
b) creşterea calitãţii vieţii cetãţenilor prin susţinerea dezvoltãrii economice a localitãţilor şi prin realizarea unei infrastructuri edilitare moderne;
c) acordarea de facilitãţi unor categorii de persoane;
d) asigurarea capacitãţii suficiente de transport pe rute aglomerate."
10. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Acoperirea financiarã a costului cãlãtoriilor efectuate de persoanele care beneficiazã, potrivit legii, de gratuitate se asigura din bugetul de stat, din bugetele locale sau din bugetele altor instituţii stabilite prin lege.
(2) Acoperirea influentelor financiare rezultate din reduceri de tarif la legitimatiile gratuite şi la abonamentele pentru transportul public local de cãlãtori, aprobate de consiliile judeţene sau locale pentru anumite categorii de persoane, se asigura din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor sau ale judeţelor, dupã caz.
(3) Condiţiile concrete în care va fi subventionat sau suportat costul cãlãtoriilor, potrivit prevederilor alin. (1) şi (2), se vor stabili prin contractul de concesiune a transportului public local de cãlãtori, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
11. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"Organizarea şi funcţionarea transportului public local de cãlãtori"
12. La capitolul II, titlul secţiunii 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Organizarea transportului public local de cãlãtori"
13. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Raporturile dintre autoritãţile administraţiei publice locale şi operatorii de transport public local de cãlãtori se bazeazã pe relaţii contractuale, stabilite în conformitate cu contractul de concesiune a serviciului respectiv."
14. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Pentru realizarea transportului public local de cãlãtori consiliile locale pot utiliza unul sau mai mulţi operatori de transport, autorizaţi în condiţiile legii, cãrora le încredinţeazã prin licitaţie contractul de concesiune a transportului respectiv.
(2) Concesiunea transportului public local de cãlãtori se face în condiţiile stabilite prin contractul-cadru de concesiune şi prin regulamentul-cadru de concesiune a transportului public local de cãlãtori. Contractul-cadru şi regulamentulcadru de concesiune a transportului public local de cãlãtori, precum şi normele specifice privind desfãşurarea acestuia vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei Publice, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe.
(3) Pe durata concesionarii, în conformitate cu competentele şi cu atribuţiile ce le revin potrivit legii, autoritãţile administraţiei publice locale pãstreazã prerogativele privind adoptarea politicilor şi strategiilor de dezvoltare a serviciilor, inclusiv a programelor de dezvoltare a transportului public local de cãlãtori, precum şi dreptul de a urmãri, a controla şi a supraveghea îndeplinirea obligaţiei efectuãrii transportului public local de cãlãtori privind:
a) respectarea şi îndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate de operatorii de transport public local de cãlãtori;
b) derularea ritmica a serviciilor prestate, respectarea traseelor stabilite şi a orarelor zilnice şi saptamanale;
c) modul de administrare, exploatare, conservare şi menţinere în funcţiune, dezvoltare şi/sau modernizare a mijloacelor de transport şi a infrastructurii aferente transportului public local de cãlãtori;
d) modul de formare şi de stabilire a tarifelor pentru transportul public local de cãlãtori."
15. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente transportului public local de cãlãtori se fac cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice şi a principiilor autonomiei financiare a operatorilor de transport public local de cãlãtori privind suportarea de cãtre utilizatori şi recuperarea integrala, prin tarif, a costurilor de exploatare, reabilitare şi dezvoltare. Se va tine seama de interesul general, de tarifele practicate şi de condiţiile de transport oferite beneficiarilor.
(2) Pentru finanţarea investiţiilor necesare în vederea dezvoltãrii şi modernizãrii infrastructurii transportului public local de cãlãtori, consiliile locale şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pot contracta credite interne şi/sau externe ori pot concesiona infrastructura aferentã transportului public local de cãlãtori, în condiţiile legii, pe o perioada limitatã, în funcţie de specificul activitãţii.
(3) Bunurile pe care concedentii infrastructurii aferente sau ai mijloacelor de transport le realizeazã din fonduri proprii rãmân în proprietatea acestora pe toatã durata contractului de concesiune, precum şi dupã expirarea acestuia, dacã nu s-a convenit altfel.
(4) În sensul prezentei ordonanţe, prin infrastructura aferentã transportului public local de cãlãtori se înţelege:
a) baza materialã pentru întreţinere, reparare şi parcare a mijloacelor de transport deţinute;
b) calea de rulare a tramvaielor;
c) liniile de contact electrice pentru tramvaie şi troleibuze;
d) staţiile de transformare aferente liniilor de contact electrice."
16. La capitolul II, titlul secţiunii a 2-a va avea urmãtorul cuprins:
"Operatorii de transport public local de cãlãtori"
17. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Operatorii de transport public local de cãlãtori sunt societãţile comerciale sau regiile autonome deţinãtoare de licenţe de transport şi de licenţe de execuţie pentru autovehicule, eliberate de filiala judeteana a Autoritãţii Rutiere Romane şi autorizate de comisia de autorizare, constituitã conform prevederilor art. 22, care presteazã servicii publice în condiţiile stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale, în temeiul legii şi al prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Operatorii de transport public local de cãlãtori beneficiazã de acelaşi regim juridic, indiferent de forma de organizare sau de proprietate, ca şi operatorii de transport public judeţean sau interjudetean."
18. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Operatorii de transport public local de cãlãtori cu capital public pot fi privatizati, în condiţiile legii, numai pe baza hotãrârii consiliului local sau judeţean sub a cãrui autoritate îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Privatizarea, respectiv vânzarea bunurilor aparţinând infrastructurii aferente transportului public local de cãlãtori din domeniul privat al unitãţii administrativ-teritoriale, se face numai în cadrul procedurii de concesionare a transportului public local de cãlãtori, prin licitaţie publica."
19. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Operatorii de transport public local de cãlãtori, care executa transport public local, sunt de interes local şi îşi desfãşoarã activitatea pe raza administrativ-teritorialã a localitãţii.
(2) Operatorii de transport public local de cãlãtori îşi pot desfasura activitatea şi în cadrul altor localitãţi, prin filiale înregistrate şi autorizate conform prevederilor legale în vigoare.
(3) În cazul prestãrii mai multor tipuri de servicii de transport public local sau judeţean operatorul de transport respectiv va tine o evidenta separatã a activitãţilor desfãşurate, cu contabilitate distinctã pentru fiecare tip de serviciu şi localitate de operare, dupã caz, astfel încât activitãţile sale, conform licenţelor de transport obţinute, sa poatã fi evaluate, monitorizate şi controlate."
20. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Operatorii de transport public local de cãlãtori îşi exercita obligaţiile potrivit termenelor şi condiţiilor prevãzute în contractul de concesiune a transportului public local de cãlãtori şi în acord cu normele specifice transportului public, elaborate de autoritatea competenta, completate de reglementãrile specifice aprobate de consiliul local respectiv."
21. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În cazul în care autoritatea administraţiei publice locale a desemnat doi sau mai mulţi operatori de transport, se va încheia câte un contract de concesiune cu fiecare dintre aceştia, pentru trasee diferite sau pentru acelaşi traseu, dacã traseul respectiv nu poate fi deservit de un singur operator.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), în contractele de concesiune a transportului public local de cãlãtori se vor stabili clauze privitoare la valabilitatea legitimatiilor de cãlãtorie emise de fiecare dintre operatorii de transport public local, pe toate mijloacele de transport în comun.
(3) În astfel de cazuri între primarul localitãţii şi operatorii de transport public local se va încheia un contract de distribuţie a încasãrilor provenite din vânzarea legitimatiilor de cãlãtorie, în care se va stabili modul concret în care se vor calcula veniturile cuvenite fiecãrui operator de transport."
22. Dupã articolul 17 se introduce articolul 17^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1 - (1) Legitimatiile de cãlãtorie vor fi tipãrite sub autoritatea consiliilor locale şi vor fi înregistrate şi gestionate ca documente cu regim special.
(2) Prin legitimatii de cãlãtorie se înţelege: bilete, abonamente şi autorizaţii de cãlãtorie gratuita."
23. La capitolul III, titlul secţiunii 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Drepturile şi obligaţiile cãlãtorilor şi operatorilor de transport public local de cãlãtori"
24. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Garantarea dreptului de a beneficia de transport public local de cãlãtori, pentru toţi utilizatorii, persoane fizice, va fi prevãzutã în regulamentul serviciului, care va fi aprobat de consiliul local.
(2) Cãlãtorii au dreptul de acces la informaţiile publice cu privire la transportul public local de cãlãtori, atât operatorul de transport, cat şi autoritãţile administraţiei publice locale având obligaţia de a comunica informaţiile cu privire la indicatorii de calitate a serviciului, la structura tarifara şi la clauzele contractuale, care sunt considerate de interes public.
(3) Hotãrârile consiliilor locale cu privire la transportul public local de cãlãtori vor fi aduse la cunostinta publica. Cãlãtorii persoane fizice au dreptul sa conteste hotãrârile, în condiţiile legii, în vederea prevenirii sau repararii unui prejudiciu direct ori indirect, determinat de acestea.
(4) Cãlãtorii au obligaţia sa achite costul legitimatiilor valabile pentru cãlãtoriile pe care le efectueazã, conform tarifelor menţionate lizibil pe acestea."
25. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Drepturile operatorilor de transport public local de cãlãtori sunt prevãzute în legislaţia în vigoare, precum şi în regulamentele privind efectuarea transportului public local de cãlãtori, conform prevederilor contractelor de concesiune.
(2) La încheierea contractelor de concesiune se va tine seama de urmãtoarele principii:
a) încasarea tarifelor aferente transportului public local de cãlãtori prestat;
b) actualizarea tarifelor cu indicele preţurilor de consum;
c) modificarea tarifului, în situaţiile de schimbare semnificativã a echilibrului contractual, se realizeazã numai în cazul în care serviciul nu este subventionat;
d) întreruperea executãrii transportului public local de cãlãtori, în cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale de cãtre autoritatea administraţiei publice locale, conform legislaţiei şi normelor în vigoare."
26. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Operatorii de transport public local de cãlãtori au fata de cãlãtori urmãtoarele obligaţii:
a) sa respecte regulile asumate prin contractul de concesiune;
b) sa serveascã toţi cãlãtorii, fãrã discriminare, pe traseele cuprinse în contractul de concesiune;
c) sa respecte angajamentele luate prin contractele de concesiune cu privire la indicatorii de performanta stabiliţi de consiliile locale;
d) sa furnizeze autoritãţii administraţiei publice locale informaţiile solicitate şi sa asigure accesul la toate informaţiile necesare, în vederea verificãrii, evaluãrii, functionarii şi dezvoltãrii transportului public local de cãlãtori, în conformitate cu clauzele contractului de concesiune şi cu prevederile legale în vigoare;
e) sa reducã costurile de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale prevãzute de normele legale în vigoare pentru achiziţiile de lucrãri, bunuri şi servicii.
(2) Operatorii de transport public local de cãlãtori rãspund de îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1). În cazul neîndeplinirii obligaţiilor, pot fi sancţionaţi contraventional sau poate fi reziliat, în condiţiile legii, contractul de concesiune."
27. La capitolul III, titlul secţiunii a 2-a va avea urmãtorul cuprins:
"Autorizarea operatorilor de transport public local de cãlãtori"
28. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Operatorii de transport, deţinãtori ai licenţelor eliberate de filiala judeteana a Autoritãţii Rutiere Romane care opereazã în domeniul transportului public local de cãlãtori, trebuie sa îndeplineascã criteriile stabilite prin regulament aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Operatorii de transport public local de cãlãtori, existenţi la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, vor fi autorizaţi în termen de un an de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe.
(3) Sunt supuse autorizãrii atât compartimentele de specialitate ale consiliilor locale, cat şi operatorii de transport public local de cãlãtori.
(4) Autorizarea operatorilor de transport care intenţioneazã sa devinã operatori de transport public local de cãlãtori va fi o condiţie obligatorie de participare la licitaţiile pentru obţinerea contractelor de concesiune.
(5) Autorizarea este valabilã maximum 5 ani, indiferent de specificul serviciului pentru care s-a fãcut autorizarea. La expirarea autorizaţiei operatorul va fi supus, la cerere, unei noi autorizari."
29. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Autorizarea se face de o comisie de autorizare, organizatã la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti, compusa din:
a) un reprezentant al prefectului;
b) un reprezentant al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
c) câte un reprezentant al serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului de Interne şi Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
(2) Componenta nominalã a comisiei de autorizare va fi stabilitã prin ordin al prefectului.
(3) Regulamentul de funcţionare a comisiei de autorizare, precum şi criteriile pentru eliberarea autorizaţiei vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe."
30. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Autoritãţile administraţiei publice locale şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti au competenta exclusiva cu privire la asigurarea, organizarea, coordonarea şi monitorizarea transportului public local de cãlãtori.
(2) Consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pot adopta hotãrâri cu privire la:
a) stabilirea programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii rutiere, precum şi a programelor de înfiinţare sau dezvoltare a unor sisteme de transport public local de cãlãtori, în condiţiile legii;
b) coordonarea proiectãrii şi a executãrii lucrãrilor de investiţii în infrastructura într-o conceptie unitarã, corelata cu programele de dezvoltare economico-socialã a localitãţilor şi de amenajare a teritoriului;
c) aprobarea studiilor de fezabilitate privind reabilitarea, modernizarea şi extinderea dotãrilor publice aferente transportului public local de cãlãtori, aflate în proprietatea sau în administrarea autoritãţilor respective;
d) asocierea intercomunala, în vederea realizãrii unor investiţii de interes comun în domeniul infrastructurii tehnico-edilitare aferente transportului public local de cãlãtori;
e) concesionarea transportului public local de cãlãtori, precum şi concesionarea infrastructurii aferente acestuia, aparţinând patrimoniului public;
f) acordarea de facilitãţi operatorilor de transport pentru încurajarea dezvoltãrii transportului public local de cãlãtori;
g) contractarea sau garantarea, în condiţiile legii, a împrumuturilor pentru finanţarea programelor de investiţii din infrastructura aferentã transportului public local de cãlãtori, aparţinând patrimoniului unitãţilor administrativ-teritoriale. Contractarea de lucrãri noi, extinderi, dezvoltãri de capacitãţi, reabilitari şi modernizãri se face prin licitaţie publica, organizatã potrivit legii;
h) elaborarea şi aprobarea normelor locale şi a regulamentelor de funcţionare a operatorilor de transport care desfãşoarã activitãţi de transport public local de cãlãtori, pe baza normelor-cadru aprobate de Ministerul Administraţiei Publice;
i) stabilirea, aprobarea şi modificarea tarifelor pentru transportul public local de cãlãtori, cu respectarea reglementãrilor în vigoare;
j) stabilirea subventiei care se plãteşte de la bugetul local pentru acoperirea diferenţei dintre costurile înregistrate de operatorul de transport pentru efectuarea serviciului de transport public local de cãlãtori şi sumele efectiv încasate ca urmare a vânzãrii biletelor şi a abonamentelor;
k) asigurarea resurselor bugetare pentru susţinerea totalã sau parţialã a costurilor de transport pentru unele categorii defavorizate de cãlãtori, stabilite prin hotãrâri ale consiliilor locale."
31. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Contractele de concesiune a transportului public local de cãlãtori, precum şi contractele de concesiune a infrastructurii aferente vor cuprinde, dupã caz, clauze privitoare la:
a) cantitatea şi calitatea serviciului prestat şi la indicatorii de performanta;
b) trasee;
c) orarul de funcţionare, pe zile şi ore, şi ritmicitatea serviciului;
d) tarifele practicate şi modul de încasare a subventiei, dacã este cazul;
e) modul de indexare a tarifelor;
f) rãspunderea contractualã;
g) politica de menţinere şi recalificare a forţei de munca, precum şi protecţia acesteia, pe durata valabilitãţii contractului respectiv;
h) forta majorã;
i) durata contractului;
j) rezilierea contractului;
k) condiţiile în care programele de circulaţie pot fi modificate.
(2) Durata contractului de concesiune a transportului public local de cãlãtori se stabileşte de cãtre autoritatea administraţiei publice locale şi nu poate fi mai mica de 5 ani.
(3) Operatorul de transport, titularul contractului de concesiune expirat, are drept de preemţiune dacã participa la o noua licitaţie privind concesionarea transportului public local de cãlãtori.
(4) Pierderea valabilitãţii licenţei de transport sau a autorizaţiei operatorului de transport are drept consecinta anularea contractului de concesiune."
32. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Autoritãţile administraţiei publice locale au, fata de operatorii de transport public local de cãlãtori, urmãtoarele drepturi:
a) sa invite pentru audieri operatorul de transport public local de cãlãtori, în vederea semnalarii unor deficiente apãrute în executarea contractului de concesiune;
b) sa aprobe ajustarile de tarif propuse de cãtre operatorul de transport public local de cãlãtori;
c) sa sanctioneze operatorul de transport public local de cãlãtori, în cazul în care acesta nu opereazã la parametrii de eficienta la care s-a obligat prin contractul de concesiune.
(2) În cazul unor abateri deosebite autoritãţile administraţiei publice locale pot rezilia contractul de concesiune a transportului public local de cãlãtori şi vor solicita comisiei de autorizare retragerea autorizaţiei operatorului cu care au contract de concesiune a transportului public local de cãlãtori."
33. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - În exercitarea competentelor şi a responsabilitãţilor ce le revin autoritãţile administraţiei publice locale vor urmãri:
a) desfãşurarea transportului public local de cãlãtori pe criterii de competitivitate şi concurentialitate;
b) promovarea reabilitãrii infrastructurii aferente transportului public local de cãlãtori;
c) monitorizarea şi controlul periodic al activitãţilor de prestare a transportului public local de cãlãtori şi luarea de mãsuri, în cazul în care operatorul de transport nu asigura performanta pentru care s-a obligat;
d) analiza anuala a indicatorilor de performanta prevãzuţi în contractul de concesiune;
e) adoptarea normelor locale şi negocierea contractelor de concesiune a transportului public local de cãlãtori, precum şi a contractelor de concesiune a infrastructurii aferente acestuia;
f) informarea şi consultarea periodicã a cãlãtorilor asupra politicilor de dezvoltare din domeniul transportului public local de cãlãtori."
34. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Autoritãţile administraţiei publice locale au, fata de operatorii de transport public local de cãlãtori, urmãtoarele obligaţii:
a) asigurarea unui tratament egal şi nediscriminatoriu pentru toţi operatorii de transport public local de cãlãtori din cadrul comunitãţii respective şi a unui mediu de afaceri concurential transparent, prin normele locale adoptate în exercitarea prerogativelor stabilite de prezenta ordonanta;
b) pãstrarea confidenţialitãţii informaţiilor, altele decât cele publice, cu privire la activitatea operatorilor de transport public local de cãlãtori;
c) achitarea subvenţiilor convenite prin contractul de concesiune."
35. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Mijloacele de transport, precum şi alte bunuri care formeazã patrimoniul public şi privat al unitãţilor administrativ-teritoriale şi care sunt utilizate pentru efectuarea transportului public local de cãlãtori şi care constituie infrastructura aferentã acestuia pot fi concesionate sau închiriate, pe perioada concesionarii transportului public local de cãlãtori, operatorului cu care s-a încheiat contractul. Operatorul va achitã o redeventa sau chirie, dupã caz, care va fi stabilitã prin licitaţie o data cu acordarea concesiunii sau închirierii."
36. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Constituie contravenţie, dacã nu a fost sãvârşitã în astfel de condiţii încât sa constituie infracţiune, potrivit Codului penal, şi se sancţioneazã cu amenda urmãtoarele fapte:
a) prestarea uneia dintre activitãţile reglementate de prezenta ordonanta fãrã existenta autorizãrii legale şi/sau fãrã contract de concesiune, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) încredinţarea unui contract de concesiune fãrã licitaţie publica ori unui operator de transport neautorizat, cu amenda de la 60.000.000 lei la 120.000.000 lei.
(2) Consiliile locale şi judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor stabili, printr-o hotãrâre adoptatã în condiţiile legii, faptele care constituie contravenţii în domeniul transportului public local de cãlãtori, altele decât cele prevãzute la alin. (1) sau în alte reglementãri în vigoare."
37. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe autoritãţile administraţiei publice locale din localitãţile în care se impune funcţionarea transportului public local de cãlãtori, precum şi cele din localitãţile în care acesta funcţioneazã, în conformitate cu reglementãrile anterioare, vor iniţia procedurile de concesionare a acestor servicii operatorilor de transport.
(2) În vederea încheierii contractelor de concesiune consiliile locale din cadrul unitãţilor administrativ-teritoriale prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a elabora şi de a comunica operatorilor de transport existenţi, care efectueazã transportul public local de cãlãtori, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, caietele de sarcini întocmite conform modelului elaborat de Ministerul Administraţiei Publice.
(3) În termen de 90 de zile de la comunicarea caietelor de sarcini operatorii de transport se pot prezenta la licitaţie, în conformitate cu regulamentul de licitaţie şi cu caietele de sarcini.
(4) În cazul reorganizãrii operatorilor de transport care au contracte de concesiune, consiliile locale şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pot cere renegocierea contractelor sau pot organiza o licitaţie, în scopul desemnãrii unui nou operator de transport public local de cãlãtori."
38. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - În cazul extinderii transportului public local de cãlãtori pe noi trasee, dupã încheierea contractului de concesiune, noile trasee vor fi atribuite prin licitaţie publica, operatorul de transport existent beneficiind de dreptul de preemţiune."
39. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Contractele de concesiune a transportului public local de cãlãtori, încheiate între operatorii de transport şi autoritãţile administraţiei publice locale, îşi produc efectele pana la momentul încheierii noilor contracte de concesiune a transportului public local de cãlãtori, în conformitate cu dispoziţiile prezentei ordonanţe."
40. Dupã articolul 35 se introduce articolul 36 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - Reglementãrile prezentei ordonanţe se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 , cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 97/1999 privind garantarea furnizarii de servicii publice subvenţionate de transport rutier intern şi de transport pe cãile navigabile interioare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 19/2002 ."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile de transport public local de cãlãtori, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 15 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
BOGDAN NICULESCU-DUVAZ

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 15 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU

-----------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016