Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 280 din 7 decembrie 2011  privind modificarea Legii nr. 265/2010 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 280 din 7 decembrie 2011 privind modificarea Legii nr. 265/2010 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 877 din 12 decembrie 2011

    Parlamentul României adoptã prezenta lege.

    ART. I
    Legea nr. 265/2010 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontierã Române şi pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 872 din 28 decembrie 2010, se modificã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul I, punctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "2. La articolul 2, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
    «a) zona de competenţã:
    1. suprafaţa din teritoriul naţional constituitã din zona de frontierã, suprafaţa şi imobilele porturilor şi aeroporturilor deschise traficului internaţional, Dunãrea maritimã, apele maritime interioare, marea teritorialã, zona contiguã, zona economicã exclusivã, Canalul Dunãre-Marea Neagrã şi Canalul Sulina situat în afara zonei de frontierã, în care Poliţia de Frontierã Românã îşi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege;
    2. întreaga suprafaţã a teritoriului naţional, numai pentru îndeplinirea atribuţiilor privind prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale;»".
    2. La articolul I, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
    "4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
    «Art. 6. - Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
    a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã;
    b) Garda de Coastã;
    c) inspectorate teritoriale ale poliţiei de frontierã, corespondente fiecãrui stat vecin la frontiera externã, astfel cum este definitã la art. 1 lit. e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 243/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã, la nivelul fiecãrui judeţ situat la frontiera de stat a României;
    e) sectoare ale poliţiei de frontierã;
    f) puncte ale poliţiei de frontierã;
    g) instituţii de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului;
    h) centre, birouri şi puncte de contact;
    i) grupuri de nave ale poliţiei de frontierã;
    j) alte unitãţi.»"
    3. La articolul I, punctul 5 va avea urmãtorul cuprins:
    "5. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
    «Art. 12. - (1) La nivel teritorial, Poliţia de Frontierã Românã organizeazã Garda de Coastã, inspectorate teritoriale, servicii teritoriale, grupuri de nave, sectoare şi alte unitãţi ale poliţiei de frontierã; în punctele de trecere a frontierei de stat se organizeazã şi funcţioneazã puncte ale poliţiei de frontierã.
    (2) În zona de competenţã corespunzãtoare judeţelor Tulcea şi Constanţa se organizeazã şi funcţioneazã Garda de Coastã, cu personalitate juridicã.
    (3) Garda de Coastã are în structura sa organizatoricã servicii, servicii teritoriale, grupuri de nave, sectoare şi puncte ale poliţiei de frontierã, înfiinţate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor. Intern se organizeazã în servicii, birouri, compartimente şi centru de pregãtire.
    (4) Pentru frontiera cu fiecare stat vecin la frontiera externã, exceptând judeţele Tulcea şi Constanţa, se organizeazã şi funcţioneazã câte un inspectorat teritorial cu personalitate juridicã, iar în judeţele care au ca limitã frontiera de stat se organizeazã servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã.
    (5) În cadrul inspectoratelor teritoriale şi al Gãrzii de Coastã se organizeazã şi funcţioneazã servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã.
    (6) La frontiera pe apã şi la ţãrmul Mãrii Negre, în cadrul grupurilor de nave, al sectoarelor poliţiei de frontierã se organizeazã şi funcţioneazã componenta navalã a Poliţiei de Frontierã Române.
    (7) Garda de Coastã, inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontierã, grupurile de nave, serviciile teritoriale şi sectoarele poliţiei de frontierã sunt conduse de un şef, ajutat de adjuncţi.
    (8) Şeful Gãrzii de Coastã este numit şi eliberat din funcţie prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (9) Şefii inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (10) Adjuncţii şefului Gãrzii de Coastã şi ai şefilor inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, la propunerea şefului Gãrzii de Coastã, respectiv a şefilor inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã, în condiţiile legii.
    (11) Şefii grupurilor de nave, ai sectoarelor poliţiei de frontierã, adjuncţii acestora, precum şi şefii punctelor poliţiei de frontierã rutiere, feroviare şi portuare sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de şeful Gãrzii de Coastã, respectiv de şefii inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã, în condiţiile legii.
    (12) Şefii serviciilor teritoriale sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, la propunerea şefului Gãrzii de Coastã, respectiv a şefilor inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã, în condiţiile legii.
    (13) Şefii punctelor poliţiei de frontierã aeroportuare, precum şi adjuncţii acestora, şefii centrelor, birourilor, punctelor de contact şi directorii instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (14) Adjuncţii directorilor instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, la propunerea directorilor instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului, în condiţiile legii.»"
    4. La articolul I, punctul 6 va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
    «Art. 14. - (1) Garda de Coastã şi inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontierã au la nivel teritorial, ca structuri de execuţie, sectoare şi grupuri de nave care au competenţã teritorialã limitatã.
    (2) Locul de dispunere şi zona de competenţã teritorialã ale sectorului şi grupului de nave se stabilesc prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã.
    (3) Sectorul şi grupul de nave se organizeazã pe compartimente, ture şi echipaje, conform specificului activitãţilor, potrivit dispoziţiei inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã.»"
    5. La articolul I, punctul 7 va avea urmãtorul cuprins:
    "7. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
    «Art. 21. - (1) În zona de competenţã, la frontiera externã, Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarele atribuţii generale:
    a) executã supravegherea şi controlul la trecerea frontierei de stat a României, previne şi combate migraţia ilegalã şi criminalitatea transfrontalierã în zona de competenţã, precum şi orice altã încãlcare a regimului juridic al frontierei de stat;
    b) apãrã viaţa, integritatea corporalã şi libertatea persoanelor, proprietatea publicã şi privatã, celelalte drepturi şi interese legitime ale cetãţenilor şi comunitãţii;
    c) realizeazã controlul documentelor pentru trecerea frontierei de stat în punctele de trecere deschise traficului internaţional, la intrarea în şi la ieşirea din zonele libere, în punctele de mic trafic şi treceri simplificate sau în alte locuri, dupã caz, potrivit legii;
    d) asigurã derularea fluentã, corectã şi civilizatã a traficului de cãlãtori şi mãrfuri prin punctele de trecere a frontierei de stat, împreunã cu celelalte autoritãţi care au, potrivit legii, competenţe de control privind trecerea frontierei de stat;
    e) asigurã controlul trecerii peste frontiera de stat, în condiţiile legii, a armelor, muniţiilor, armelor de panoplie şi de autoapãrare, muniţiilor aferente acestora, substanţelor explozive şi a dispozitivelor încãrcate cu substanţe toxice ori radioactive;
    f) supravegheazã, prin observare directã permanentã, spaţiul aerian adiacent frontierei de stat şi mãrii teritoriale;
    g) asigurã aplicarea prevederilor tratatelor, acordurilor, convenţiilor şi protocoalelor cu privire la frontiera de stat şi la controlul trecerii frontierei, încheiate de România cu statele vecine, cu alte state, cu organizaţii internaţionale sau regionale;
    h) încheie tratate, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, şi documente de cooperare internaţionalã, cu autoritãţi similare din alte state, în domeniile specifice de activitate, cu respectarea legislaţiei interne şi a normelor de drept internaţional relevante;
    i) asigurã supravegherea, controlul şi întreţinerea semnelor de frontierã;
    j) organizeazã şi realizeazã cooperarea, în domeniile specifice de activitate, cu organele similare ale statelor vecine, ale altor state sau comunitãţi de state, conform înţelegerilor bi- sau multilaterale la care România este parte;
    k) organizeazã acţiuni pentru descoperirea şi identificarea persoanelor care au încãlcat sau despre care se deţin date cã intenţioneazã sã încalce normele regimului juridic al frontierei de stat, precum şi alte prevederi legale stabilite în competenţã;
    l) culege, stocheazã, prelucreazã, valorificã şi face schimb de date şi informaţii, în condiţiile stabilite de lege pentru Poliţia Românã, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale, cu autoritãţile publice interesate, pe bazã de protocol, şi cu organisme similare din alte state, pe baza înţelegerilor la care România este parte;
    m) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile contravenţionale, potrivit legii;
    n) coordoneazã activitãţile personalului celorlalte instituţii sau ale operatorilor economici care, potrivit legii, îşi desfãşoarã activitatea în punctul de trecere a frontierei de stat, în legãturã cu trecerea frontierei de stat, şi urmãreşte respectarea legii de cãtre întregul personal din punctul de trecere;
    o) asigurã menţinerea ordinii şi liniştii publice în punctele de trecere a frontierei de stat, iar, la solicitarea altor autoritãţi ale statului, participã la astfel de acţiuni în localitãţile din zona de frontierã;
    p) participã, împreunã cu alte formaţiuni ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în colaborare cu forţe ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu unitãţi de protecţie civilã şi cu alte autoritãţi prevãzute de lege, la activitãţile de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, calamitãţi naturale şi catastrofe, precum şi de limitare şi înlãturare a urmãrilor provocate de astfel de evenimente;
    q) participã, împreunã cu autoritãţile teritoriale pentru protecţia mediului şi cu organele de frontierã ale statelor vecine, dupã caz, la luarea mãsurilor necesare pentru prevenirea riscurilor ecologice şi a producerii daunelor, precum şi, în caz de accidente care afecteazã factorii de mediu, la eliminarea efectelor acestora;
    r) efectueazã, prin laboratoarele şi experţii proprii acreditaţi la nivelul Poliţiei de Frontierã Române, constatãri tehnico-ştiinţifice şi expertize criminalistice, dispuse conform normelor legale în vigoare;
    s) organizeazã şi coordoneazã, prin Punctul Naţional de Contact Frontex din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, activitãţi sub egida Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperãrii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene, denumitã în continuare Agenţia Frontex, pe teritoriul României, conform Regulamentului (CE) nr. 2.007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperãrii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene;
    t) participã, cu poliţişti de frontierã şi cu echipamente tehnice puse la dispoziţia Agenţiei Frontex, în operaţiunile/activitãţile comune organizate de cãtre Agenţia Frontex, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene;
    u) desfãşoarã activitãţi pentru constatarea faptelor penale şi, prin organele de cercetare penalã ale poliţiei judiciare din cadrul Poliţiei de Frontierã Române, efectueazã cercetãri în legãturã cu acestea, conform legii;
    v) exercitã orice alte atribuţii stabilite prin lege.
    (2) În zona de competenţã pe apã, la frontiera externã, Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) supravegheazã şi asigurã respectarea drepturilor statului român în apele din zona de competenţã;
    b) previne şi combate pirateria, acţiunile teroriste şi faptele circumscrise crimei organizate în apele aflate sub jurisdicţia statului român;
    c) executã, direct sau împreunã cu autoritatea vamalã, controlul navelor şi al ambarcaţiunilor despre care se deţin date şi informaţii cã desfãşoarã activitãţi ilegale în zona de competenţã ori sunt surprinse desfãşurând asemenea activitãţi;
    d) executã controlul navelor şi al ambarcaţiunilor, împreunã cu unitãţile teritoriale pentru protecţia mediului, în caz de evacuare a apelor uzate în emisar sau în caz de producere a unei poluãri accidentale;
    e) participã la supravegherea, controlul şi asigurarea protecţiei şi conservãrii fondului cinegetic şi piscicol natural, prin prevenirea şi combaterea vânatului şi pescuitului ilegal, precum şi a exploatãrii ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice din apele aflate în zona de competenţã;
    f) organizeazã şi desfãşoarã acţiuni de cãutare a navelor aflate în pericol în apele din zona de competenţã şi în marea liberã şi participã la salvarea echipajelor acestora în caz de necesitate, iar, la solicitare, desfãşoarã acţiuni de salvare a navelor şi a încãrcãturii lor, conform dreptului maritim internaţional;
    g) executã supravegherea şi participã la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa navigaţiei în apele din zona de competenţã şi în porturi, în colaborare cu organele zonale ale cãpitãniilor de port;
    h) interzice, direct sau cu participarea, la cerere, a unitãţilor de nave ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, accesul navelor strãine în anumite zone, sectoare sau raioane ale mãrii teritoriale şi cãilor navigabile fluviale aflate sub jurisdicţia statului român, prin suspendarea temporarã a dreptului de trecere inofensivã, conform legii;
    i) asigurã protecţia şi participã la apãrarea obiectivelor de importanţã deosebitã aflate în apele din zona de competenţã, în colaborare cu unitãţile de nave ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu alte forţe, în conformitate cu planurile aprobate din timp;
    j) participã, cu poliţişti de frontierã şi mijloace navale, în cadrul operaţiunilor/proiectelor comune organizate de Agenţia Frontex.
    (3) În zona de competenţã la frontiera internã, Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã cooperarea transfrontalierã şi schimbul de date şi informaţii cu structurile similare din statele vecine, conform acordurilor de frontierã, şi deruleazã acţiuni ce au ca scop asigurarea respectãrii acordurilor/tratatelor de frontierã;
    b) coordoneazã misiunile derulate pe linia supravegherii şi controlului frontierelor, la un nivel specializat, în cazul în care România decide reintroducerea controalelor la frontierele interne, conform normelor prevãzute în Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de cãtre persoane (Codul frontierelor Schengen);
    c) coordoneazã şi asigurã aplicarea prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine pe linia marcãrii liniei de frontierã, protecţiei, întreţinerii şi reconstituirii culoarului şi semnelor de frontierã;
    d) centralizeazã, la nivel teritorial, datele statistice privind migraţia ilegalã şi coordoneazã, cu celelalte structuri în domeniu, activitãţile desfãşurate pe aceastã linie;
    e) asigurã, potrivit cadrului legal privind cooperarea poliţieneascã internaţionalã, efectuarea schimbului operativ de date şi informaţii în domeniul transfrontalier prin centrele, birourile şi punctele comune de contact constituite în baza tratatelor internaţionale.»"
    6. La articolul I punctul 10, alineatul (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 24. - (1) În punctele de trecere a frontierei de stat, în apele de frontierã de la frontiera externã, pe Dunãrea maritimã, apele maritime interioare, marea teritorialã, zona contiguã, zona economicã exclusivã, Canalul Dunãre-Marea Neagrã şi Canalul Sulina situat în afara zonei de frontierã, organele de cercetare penalã ale poliţiei judiciare din cadrul Poliţiei de Frontierã Române efectueazã urmãrirea penalã pentru orice infracţiune de frontierã, care nu este datã în mod obligatoriu, prin lege, în competenţa altor organe de urmãrire penalã."
    7. Articolul III va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. III. - Prevederile prezentei legi intrã în vigoare la data eliminãrii controalelor la frontierele interne, stabilitã prin decizie a Consiliului Uniunii Europene, cu excepţia prevederilor art. I pct. 9 cu referire la art. 23 alin. (1)."
    ART. II
    Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontierã Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 29 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 81/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) zona de competenţã:
    1. suprafaţa din teritoriul naţional constituitã din zona de frontierã, suprafaţa şi imobilele aeroporturilor şi porturilor situate în interiorul ţãrii, deschise traficului internaţional, Dunãrea interioarã, braţul Mãcin, Dunãrea maritimã, Canalul Dunãre - Marea Neagrã, Canalul Sulina situat în afara zonei de frontierã, apele maritime interioare şi marea teritorialã, precum şi zona contiguã şi zona economicã exclusivã ale României, în care Poliţia de Frontierã Românã îşi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege;
    2. întreaga suprafaţã a teritoriului naţional, numai pentru îndeplinirea atribuţiilor privind prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale;".
    2. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
    a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã;
    b) Garda de Coastã;
    c) inspectorate teritoriale ale poliţiei de frontierã;
    d) servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã;
    e) sectoare ale poliţiei de frontierã;
    f) grupuri de nave ale poliţiei de frontierã;
    g) puncte ale poliţiei de frontierã;
    h) instituţii de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului;
    i) centre, birouri şi puncte de contact;
    j) alte unitãţi."
    3. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) La nivel teritorial, Poliţia de Frontierã Românã organizeazã Garda de Coastã, inspectorate teritoriale, grupuri de nave, sectoare şi alte unitãţi ale poliţiei de frontierã; în punctele de trecere a frontierei de stat se organizeazã şi funcţioneazã puncte ale poliţiei de frontierã.
    (2) În zona de competenţã corespunzãtoare judeţelor Tulcea şi Constanţa se organizeazã şi funcţioneazã Garda de Coastã, cu personalitate juridicã.
    (3) Garda de Coastã are în structura sa organizatoricã servicii teritoriale, grupuri de nave, sectoare şi puncte ale poliţiei de frontierã, înfiinţate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor. Intern se organizeazã în servicii, birouri, compartimente şi centru de pregãtire.
    (4) La frontiera cu fiecare stat vecin, exceptând judeţele Tulcea şi Constanţa, se organizeazã şi funcţioneazã inspectorate teritoriale cu personalitate juridicã. În judeţele care au ca limitã frontiera de stat, se organizeazã servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã. În judeţele Brãila şi Ialomiţa se organizeazã sectoare ale poliţiei de frontierã, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (5) În cadrul inspectoratelor teritoriale şi al Gãrzii de Coastã se organizeazã şi funcţioneazã servicii teritoriale ale poliţiei de frontierã.
    (6) La frontiera pe apã şi la ţãrmul Mãrii Negre, în cadrul grupurilor de nave şi al sectoarelor poliţiei de frontierã, se organizeazã şi funcţioneazã componenta navalã a Poliţiei de Frontierã Române.
    (7) Garda de Coastã, inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontierã, serviciile teritoriale, grupurile de nave şi sectoarele poliţiei de frontierã sunt conduse de un şef, ajutat de adjuncţi.
    (8) Şeful Gãrzii de Coastã este numit şi eliberat din funcţie prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (9) Şefii inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (10) Adjuncţii şefului Gãrzii de Coastã şi ai şefilor inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, la propunerea şefului Gãrzii de Coastã, respectiv a şefilor inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã, în condiţiile legii.
    (11) Şefii grupurilor de nave şi ai sectoarelor poliţiei de frontierã, adjuncţii acestora, precum şi şefii punctelor poliţiei de frontierã rutiere, feroviare şi portuare sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de şeful Gãrzii de Coastã, respectiv de şefii inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontierã, în condiţiile legii.
    (12) Şefii punctelor poliţiei de frontierã aeroportuare, precum şi adjuncţii acestora, şefii centrelor, birourilor, punctelor de contact şi directorii instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, în condiţiile legii.
    (13) Adjuncţii directorilor instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, la propunerea directorilor instituţiilor de învãţãmânt pentru pregãtirea şi specializarea personalului, în condiţiile legii."
    4. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) Inspectoratele teritoriale se organizeazã intern pe servicii, birouri şi compartimente, dupã caz, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (2) Serviciile teritoriale ale poliţiei de frontierã se organizeazã intern pe birouri şi compartimente, dupã caz, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor."
    5. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - (1) Garda de Coastã şi inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontierã au la nivel teritorial, ca structuri de execuţie, sectoare şi grupuri de nave care au competenţã teritorialã limitatã.
    (2) Locul de dispunere şi zona de competenţã teritorialã ale sectorului şi/sau grupului de nave se stabilesc prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã.
    (3) Sectorul şi grupul de nave se organizeazã pe compartimente, ture şi echipaje, conform specificului activitãţilor, potrivit dispoziţiei inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã."
    6. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 21. - În zona de competenţã, Poliţia de Frontierã Românã are urmãtoarele atribuţii generale:
    a) executã supravegherea şi controlul la trecerea frontierei de stat a României, previne şi combate migraţia ilegalã şi criminalitatea transfrontalierã în zona de competenţã, precum şi orice altã încãlcare a regimului juridic al frontierei de stat;
    b) apãrã viaţa, integritatea corporalã şi libertatea persoanelor, proprietatea publicã şi privatã, celelalte drepturi şi interese legitime ale cetãţenilor şi comunitãţii;
    c) realizeazã controlul documentelor pentru trecerea frontierei de stat în punctele de trecere deschise traficului internaţional, la intrarea în şi la ieşirea din zonele libere, în punctele de mic trafic şi treceri simplificate sau în alte locuri, dupã caz, potrivit legii;
    d) asigurã derularea fluentã, corectã şi civilizatã a traficului de cãlãtori şi mãrfuri prin punctele de trecere a frontierei de stat, împreunã cu celelalte autoritãţi care au, potrivit legii, competenţe de control privind trecerea frontierei de stat;
    e) asigurã controlul trecerii peste frontiera de stat, în condiţiile legii, a armelor, muniţiilor, armelor de panoplie şi de autoapãrare, muniţiilor aferente acestora, substanţelor explozive şi a dispozitivelor încãrcate cu substanţe toxice ori radioactive;
    f) supravegheazã, prin observare directã permanentã, spaţiul aerian adiacent frontierei de stat şi mãrii teritoriale;
    g) asigurã aplicarea prevederilor tratatelor, acordurilor, convenţiilor şi protocoalelor cu privire la frontiera de stat şi la controlul trecerii frontierei, încheiate de România cu statele vecine, cu alte state, cu organizaţii internaţionale sau regionale;
    h) încheie tratate, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, şi documente de cooperare internaţionalã, cu autoritãţi similare din alte state, în domeniile specifice de activitate, cu respectarea legislaţiei interne şi a normelor de drept internaţional relevante;
    i) asigurã supravegherea, întreţinerea şi controlul semnelor de frontierã;
    j) organizeazã şi realizeazã cooperarea, în domeniile specifice de activitate, cu organele similare ale statelor vecine, ale altor state sau comunitãţi de state, conform înţelegerilor bi- sau multilaterale la care România este parte;
    k) organizeazã acţiuni pentru descoperirea şi identificarea persoanelor care au încãlcat sau despre care se deţin date cã intenţioneazã sã încalce normele regimului juridic al frontierei de stat, precum şi alte prevederi legale stabilite în competenţã;
    l) culege, stocheazã, prelucreazã, valorificã şi face schimb de date şi informaţii, în condiţiile stabilite de lege pentru Poliţia Românã, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale, cu autoritãţile publice interesate, pe bazã de protocol, şi cu organisme similare din alte state, pe baza înţelegerilor la care România este parte;
    m) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile contravenţionale, potrivit legii;
    n) coordoneazã activitãţile personalului celorlalte instituţii sau ale operatorilor economici care, potrivit legii, îşi desfãşoarã activitatea în punctul de trecere a frontierei de stat, în legãturã cu trecerea frontierei de stat, şi urmãreşte respectarea legii de cãtre întregul personal din punctul de trecere;
    o) asigurã menţinerea ordinii şi liniştii publice în punctele de trecere a frontierei de stat, iar la solicitarea altor autoritãţi ale statului participã la astfel de acţiuni în localitãţile din zona de frontierã;
    p) participã, împreunã cu alte formaţiuni ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în colaborare cu forţe ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu unitãţi de protecţie civilã şi cu alte autoritãţi prevãzute de lege, la activitãţile de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, calamitãţi naturale şi catastrofe, precum şi de limitare şi înlãturare a urmãrilor provocate de astfel de evenimente;
    q) participã, împreunã cu autoritãţile teritoriale pentru protecţia mediului şi cu organele de frontierã ale statelor vecine, dupã caz, la luarea mãsurilor necesare pentru prevenirea riscurilor ecologice şi a producerii daunelor, precum şi, în caz de accidente care afecteazã factorii de mediu, la eliminarea efectelor acestora;
    r) efectueazã, prin laboratoarele şi experţii proprii acreditaţi la nivelul Poliţiei de Frontierã Române, constatãri tehnicoştiinţifice şi expertize criminalistice, dispuse conform normelor legale în vigoare;
    s) organizeazã şi coordoneazã, prin Punctul Naţional de Contact Frontex din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, activitãţi sub egida Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperãrii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene, denumitã în continuare Agenţia Frontex, pe teritoriul României, conform Regulamentului (CE) nr. 2.007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperãrii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene;
    t) participã cu poliţişti de frontierã şi cu echipamente tehnice puse la dispoziţia Agenţiei Frontex în operaţiunile/proiectele comune organizate de cãtre Agenţia Frontex, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene;
    u) desfãşoarã activitãţi pentru constatarea faptelor penale şi, prin organele de cercetare penalã ale poliţiei judiciare din cadrul Poliţiei de Frontierã Române, efectueazã cercetãri în legãturã cu acestea, conform legii;
    v) exercitã orice alte atribuţii stabilite prin lege."
    7. La articolul 24, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 24. - (1) În punctele de trecere a frontierei de stat, în apele de frontierã, pe Dunãrea interioarã, braţul Mãcin, Dunãrea maritimã, Canalul Dunãre-Marea Neagrã, Canalul Sulina situat în afara zonei de frontierã, apele maritime interioare şi marea teritorialã, precum şi zona contiguã şi zona economicã exclusivã ale României, în care Poliţia de Frontierã Românã, organele de cercetare ale poliţiei judiciare din cadrul Poliţiei de Frontierã Române efectueazã cercetarea penalã pentru orice infracţiune care nu este datã în mod obligatoriu în competenţa altor organe de cercetare."
    8. Dupã articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 25^1. - (1) Poliţia de Frontierã Românã coopereazã cu celelalte structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu alte instituţii din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, în vederea asigurãrii resurselor logistice şi a personalului pentru participarea la operaţiunile/activitãţile comune organizate de cãtre Agenţia Frontex, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, potrivit cerinţelor de misiune.
    (2) Drepturile de diurnã, cazare şi hranã ale personalului participant la operaţiunile/activitãţile comune organizate de cãtre Agenţia Frontex, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului."
    9. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - (1) În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, poliţistul de frontierã poate folosi arme neletale destinate pentru autoapãrare, bastoane din cauciuc sau tomfe, bastoane cu energie electrostaticã, dispozitive cu substanţe iritant-lacrimogene şi paralizante, cãtuşe, câini de serviciu, precum şi alte mijloace de imobilizare care nu pun în pericol viaţa sau nu produc o vãtãmare corporalã gravã.
    (2) Folosirea mijloacelor prevãzute la alin. (1) se va face în mod gradual, dupã avertizarea prealabilã, atunci când timpul permite, asupra utilizãrii unor asemenea mijloace şi acordarea timpului necesar pentru încetarea acţiunilor şi conformarea la solicitãrile legale ale poliţistului de frontierã.
    (3) Folosirea mijloacelor prevãzute la alin. (1) nu trebuie sã depãşeascã nevoile reale pentru împiedicarea sau neutralizarea acţiunilor agresive."
    10. Dupã articolul 32 se introduc douã noi articole, articolele 32^1 şi 32^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 32^1. - (1) În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, poliţistul de frontierã poate face uz de armã în condiţiile şi în situaţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
    (2) Poliţistul de frontierã poate face uz de armã în caz de legitimã apãrare sau în stare de necesitate, în condiţiile legii.
    (3) Prin uz de armã se înţelege executarea tragerii cu arma de foc asupra persoanelor, animalelor sau bunurilor.
    Art. 32^2. - (1) Atunci când folosirea altor mijloace de imobilizare sau constrângere nu a dat rezultate, în caz de absolutã necesitate, poliţistul de frontierã poate face uz de armã în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, în urmãtoarele situaţii:
    a) pentru a asigura apãrarea oricãrei persoane împotriva unor violenţe ilegale şi iminente, prin care se poate provoca moartea sau rãnirea gravã a acesteia, ori pentru a preveni sãvârşirea unei infracţiuni prin acte de violenţã ce implicã o ameninţare gravã asupra vieţii sau integritãţii corporale ale unei persoane;
    b) când întâmpinã rezistenţã la reţinerea unei persoane care, dupã sãvârşirea unei infracţiuni prin acte de violenţã, nu se supune imobilizãrii, încercând sã fugã, iar rãmânerea acesteia în stare de libertate poate pune în pericol viaţa sau integritatea corporalã a persoanelor;
    c) pentru executarea unui mandat de arestare preventivã, dacã persoana respectivã încearcã sã fugã, iar rãmânerea acesteia în stare de libertate poate pune în pericol viaţa sau integritatea corporalã a persoanelor;
    d) pentru a împiedica fuga de sub escortã sau evadarea unei persoane aflate în stare legalã de deţinere, dacã rãmânerea acesteia în stare de libertate poate pune în pericol viaţa ori integritatea corporalã a persoanelor;
    e) împotriva grupurilor de persoane sau a persoanelor care încearcã sã pãtrundã fãrã drept şi prin violenţã în sediile ori în perimetrele autoritãţilor şi instituţiilor publice, tulburând, astfel, grav, ordinea şi liniştea publicã sau punând în pericol viaţa ori integritatea corporalã a persoanelor;
    f) împotriva oricãrui mijloc de transport folosit de persoana sau persoanele implicate în situaţiile prevãzute la lit. a)-e), precum şi împotriva conducãtorului acestuia, care refuzã sã opreascã la semnalele regulamentare;
    g) împotriva animalelor care, vãdit, pun în pericol viaţa sau integritatea corporalã a sa ori a altor persoane.
    (2) Se interzice uzul de armã:
    a) împotriva copiilor, femeilor cu semne vizibile de sarcinã şi a persoanelor cu semne vizibile de invaliditate, cu excepţia cazurilor în care înfãptuiesc un atac armat sau în grup, care pune în pericol viaţa ori integritatea corporalã a unei persoane;
    b) în situaţiile în care s-ar primejdui viaţa altor persoane ori s-ar viola teritoriul, spaţiul aerian sau apele naţionale ale unui stat vecin.
    (3) Uzul de armã se face numai dupã somaţia: «Poliţia de frontierã, stai!». În caz de nesupunere, se someazã din nou prin cuvintele: «Stai cã trag!». Dacã cel în cauzã nu se supune nici de aceastã datã, se someazã prin tragerea focului de armã în sus, în plan vertical.
    (4) În cazul în care, dupã executarea somaţiei legale, potrivit alin. (3), persoana în cauzã nu se supune, se poate face uz de armã împotriva acesteia.
    (5) Uzul de armã se poate face fãrã somaţie doar în urmãtoarele situaţii şi condiţii:
    a) în legitimã apãrare sau stare de necesitate, dacã nu existã timpul necesar pentru aceasta;
    b) împotriva mijloacelor de transport, prin executarea tragerii asupra pneurilor sau componentelor ce asigurã deplasarea, în scopul imobilizãrii acestora;
    c) împotriva animalelor care, vãdit, pun în pericol viaţa sau integritatea corporalã a sa ori a altor persoane.
    (6) Uzul de armã, în condiţiile şi situaţiile prevãzute în prezentul articol, se face în aşa fel încât sã ducã la imobilizarea celor împotriva cãrora se foloseşte arma, trãgându-se, pe cât posibil, la picioare, pentru a evita cauzarea morţii acestora.
    (7) În cazul folosirii armelor împotriva mijloacelor de transport, focul se executã asupra pneurilor sau componentelor ce asigurã deplasarea, în scopul imobilizãrii acestora."
    11. Dupã articolul 37 se introduce un nou articol, articolul 37^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 37^1. - Dacã uzul de armã şi-a atins scopul prevãzut la art. 32^2 alin. (6) şi (7) sau, dupã caz, la art. 33, se înceteazã recurgerea la un asemenea mijloc."
    12. Articolul 38 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 38. - (1) Fiecare situaţie în care s-a fãcut uz de armã se raporteazã de urgenţã, în mod ierarhic. De îndatã ce va fi posibil, raportul se întocmeşte în scris. Dacã în urma uzului de armã s-a produs moartea sau vãtãmarea unei persoane ori avarierea gravã a unei nave sau aeronave, fapta se comunicã, de îndatã, procurorului competent.
    (2) Poliţistul de frontierã care a fãcut uz de armã este obligat sã acţioneze imediat, pentru a se acorda primul ajutor şi asistenţã medicalã persoanei rãnite.
    (3) Uzul de armã executat în condiţiile prevãzute de lege înlãturã caracterul penal al faptei şi rãspunderea civilã a poliţiştilor de frontierã pentru pagubele produse."
    13. În cuprinsul ordonanţei de urgenţã a Guvernului, sintagma "şeful inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã" se înlocuieşte cu sintagma "şeful serviciului teritorial al poliţiei de frontierã", iar sintagma "inspectoratul judeţean al poliţiei de frontierã" se înlocuieşte cu sintagma "serviciul teritorial al poliţiei de frontierã".
    ART. III
    Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 243/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, dupã litera o) se introduce o nouã literã, litera p), cu urmãtorul cuprins:
    "p) cursã externã - orice cursã aerianã sau navalã care are ca punct de destinaţie ori plecare un port sau aeroport aparţinând unui stat terţ, ce nu presupune schimbarea navei ori aeronavei."
    2. La articolul 14, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul existenţei unor suspiciuni întemeiate sau al unor informaţii referitoare la încãlcarea reglementãrilor legale la trecerea frontierei de stat, şeful punctului de trecere poate solicita, în scris ori verbal, cu confirmarea scrisã, în cel mai scurt timp, şefilor celorlalte autoritãţi din punctul de trecere, efectuarea unui alt control, mai amãnunţit. Autoritãţile solicitate au obligaţia efectuãrii acestui control."
    3. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) La navele care intrã sau ies în/din porturile româneşti în/din curse externe, controlul pentru trecerea frontierei de stat se efectueazã în punctele de trecere a frontierei portuare, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de cãtre persoane (Codul Frontierelor Schengen), în limitele şi condiţiile prevãzute de Tratatul de aderare a României şi Republicii Bulgaria la Uniunea Europeanã, ratificat prin Legea nr. 157/2005.
    (2) În situaţia navelor aflate în tranzit pe Dunãre, modalitatea de efectuare a controlului şi locul în care acesta se desfãşoarã în funcţie de traseele navelor se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    4. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 39. - În zona de frontierã, pe adâncimea de 500 m de la linia de frontierã cãtre interior, cu avizul organelor Poliţiei de Frontierã Române, se pot executa activitãţi cum sunt: mineritul, exploatãrile de ţiţei, de gaze, de ape minerale, de ape termale, exploatãrile forestiere, balastiere sau de cariere, lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare şi irigaţii, îndiguirile, lucrãrile ori construcţiile pe cursurile de apã, lucrãrile de asigurare a condiţiilor de navigaţie, construcţiile şi amenajãrile turistice, de agrement sau de altã naturã, cercetãrile ori prospectãrile geologice."
    5. Articolul 40 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 40. - Pescuitul industrial şi sportiv în apele de frontierã, apele maritime interioare şi în marea teritorialã se efectueazã, în condiţiile legii, în locurile şi sectoarele stabilite de autoritãţile competente, cu avizul prealabil al organelor Poliţiei de Frontierã Române."
    6. Articolul 45 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 45. - (1) Orice activitate în punctele de trecere a frontierei de stat, alta decât efectuarea controlului de frontierã, se poate desfãşura numai dupã obţinerea prealabilã a avizului din partea şefului inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent, respectiv a şefului Gãrzii de Coastã sau a şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, a autoritãţilor administraţiei publice locale şi a altor autoritãţi prevãzute de lege, dupã caz.
    (2) Condiţiile de eliberare de cãtre şeful inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent, respectiv de cãtre şeful Gãrzii de Coastã sau de şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare a avizului prevãzut la alin. (1), precum şi obligaţiile persoanelor avizate se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã. În aviz se menţioneazã obligaţiile persoanelor avizate."
    7. La articolul 75, literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "e) accesul la uscat fãrã aprobarea şefului punctului de trecere a membrilor echipajelor navelor româneşti de transport de mãrfuri care, din motive justificate, sunt obligate sã staţioneze în raza portului; neprezentarea, dupã plecarea navei, a marinarilor rãmaşi pe teritoriul României la agenţia companiei de navigaţie de care aparţine nava, pentru a li se rezolva situaţia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor strãini îmbarcaţi pe navele aflate în porturile româneşti care navigheazã între porturile Constanţa, Sulina şi Moldova Veche fãrã paşaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fãrã aprobarea şefului punctului de trecere; desfãşurarea oricãrei activitãţi în punctele de trecere a frontierei de stat, alta decât efectuarea controlului de frontierã, fãrã avizul, dupã caz, al şefului inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent, al şefului Gãrzii de Coastã, al şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administraţiei publice locale sau al altei autoritãţi prevãzute de lege; nerespectarea obligaţiilor prevãzute în avizul eliberat de şeful inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent, de şeful Gãrzii de Coastã sau de şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit prevederilor art. 45 alin. (1);
    f) accesul persoanelor în fâşia de protecţie a frontierei de stat, fãrã documente de identitate şi fãrã aprobarea şefului formaţiunii locale a poliţiei de frontierã; accesul persoanelor în insulele şi ostroavele de formaţiune nouã din apele de frontierã înainte de determinarea apartenenţei acestora; desfãşurarea activitãţilor prevãzute la art. 39 fãrã avizul şefului inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã sau al şefului Gãrzii de Coastã; efectuarea pescuitului în apele de frontierã, apele maritime interioare şi în marea teritorialã în alte locuri sau în alte sectoare decât cele stabilite de autoritãţile competente ori fãrã avizul prealabil al şefului inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent sau al şefului Gãrzii de Coastã; pãstrarea bãrcilor şi ambarcaţiunilor aflate pe apele de frontierã sau pe apele maritime interioare în alte locuri decât cele stabilite de autoritãţile competente ori neluarea de cãtre cei care le deţin a mãsurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegalã a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitãţi ilicite; desfãşurarea activitãţilor de agrement şi sportive în apele de frontierã, marea interioarã şi marea teritorialã, fãrã aprobarea cãpitãniei de port sau, dupã caz, a administraţiei publice locale ori fãrã avizul şefului sectorului poliţiei de frontierã; acostarea fãrã drept a navelor, a ambarcaţiunilor cu excursionişti în alte locuri decât porturile sau locurile special amenajate în acest scop; pãşunatul animalelor în timpul zilei dincolo de fâşia de protecţie a frontierei de stat; pãşunatul animalelor în timpul nopţii în alte locuri decât cele stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale sau fãrã avizul şefului sectorului poliţiei de frontierã; vânãtoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adâncimea de 500 m de la fâşia de protecţie a frontierei de stat cãtre interior, pentru frontiera de uscat, şi de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apã; desfãşurarea vânãtorii prevãzute la art. 44 alin. (2), fãrã avizul prealabil al şefului sectorului poliţiei de frontierã; fixarea pe bandã magneticã, pe hârtie sau pe alt suport, a imaginilor care redau porţiuni din teritoriul statelor vecine de persoanele care se deplaseazã ori care desfãşoarã diferite activitãţi în apropierea frontierei de stat, dacã acest lucru este prevãzut în acordurile sau convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontierã, dacã acest lucru este prevãzut în acordurile sau convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine; comiterea sau proferarea, de persoanele care se deplaseazã ori desfãşoarã activitãţi în apropierea frontierei de stat, de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetãţenilor acestuia, dacã acestea sunt prevãzute în acordurile sau convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine."
    8. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţã a Guvernului, sintagma "şeful inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã" se înlocuieşte cu sintagma "şeful serviciului teritorial al poliţiei de frontierã", iar sintagma "inspectoratul judeţean al poliţiei de frontierã" se înlocuieşte cu sintagma "serviciul teritorial al poliţiei de frontierã".
    ART. IV
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se înfiinţeazã Garda de Coastã, prin reorganizarea Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontierã Tulcea şi a Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontierã Constanţa, care se desfiinţeazã.
    (2) Garda de Coastã preia, pe baza protocolului de predarepreluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, drepturile, obligaţiile şi personalul structurilor care se desfiinţeazã, prevãzute la alin. (1), precum şi patrimoniul aferent stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. V
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, în judeţele Brãila şi Ialomiţa se înfiinţeazã sectoare ale poliţiei de frontierã, prin reorganizarea Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontierã Brãila şi a Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontierã Ialomiţa, care se desfiinţeazã.
    (2) Garda de Coastã, Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontierã Galaţi şi Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontierã Cãlãraşi preiau, dupã caz, pe baza protocolului de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, drepturile şi obligaţiile structurilor care se desfiinţeazã, prevãzute la alin. (1), precum şi patrimoniul aferent stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Personalul aferent structurilor care se desfiinţeazã, prevãzute la alin. (1), va fi preluat în totalitate de Garda de Coastã, Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontierã Galaţi şi Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontierã Cãlãraşi.
    ART. VI
    Prevederile art. III pct. 1 cu referire la art. 1 lit. p) şi ale art. III pct. 3 cu referire la art. 27 intrã în vigoare la data eliminãrii controalelor la frontierele interne, stabilitã prin decizie a Consiliului Uniunii Europene.
    ART. VII
    Guvernul emite hotãrârea prevãzutã la art. II pct. 8, cu referire la art. 25^1 alin. (2), în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
    ART. VIII
    Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontierã Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 29 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 81/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 243/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cele aduse prin prezenta lege, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

    Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             ROBERTA ALMA ANASTASE

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                               MIRCEA-DAN GEOANÃ

    Bucureşti, 7 decembrie 2011.
    Nr. 280.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016