Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 28 din 15 ianuarie 2007  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, republicata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 28 din 15 ianuarie 2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, republicata

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 19 ianuarie 2007
LEGE nr. 28 din 15 ianuarie 2007
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, republicatã
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 19 ianuarie 2007


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 15 octombrie 2002, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, litera b) se abrogã.
2. La articolul 2, litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) Convenţia brevetului european - Convenţia privind brevetul european, adoptatã la M'fcnchen la 5 octombrie 1973, astfel cum a fost amendatã prin Actul de revizuire a art. 63 din Convenţia din 17 decembrie 1991 şi prin deciziile Consiliului de administraţie al Organizaţiei Europene a Brevetelor din 21 decembrie 1978, 13 decembrie 1994, 20 octombrie 1995, 5 decembrie 1996 şi 10 decembrie 1998, precum şi prin Actul de revizuire a acesteia, adoptat la M'fcnchen la 29 noiembrie 2000;".
3. La articolul 2, dupã litera j) se introduce o nouã literã, litera j^1, cu urmãtorul cuprins:
"j^1) predecesor - persoana fizicã sau juridicã îndreptãţitã la brevet anterior depunerii cererii de brevet;".
4. La articolul 4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã douã sau mai multe persoane au creat aceeaşi invenţie, independent una de alta, dreptul la brevet aparţine aceleia care a depus o cerere de brevet a cãrei datã de depozit este cea mai veche."
5. La articolul 4, alineatul 3 se abrogã.
6. La articolul 7, literele a)-c) ale alineatului 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) un material biologic care este izolat din mediul natural sau este produs prin orice procedeu tehnic, chiar dacã înainte se producea în naturã;
b) plante sau animale, dacã posibilitatea tehnicã de realizare a invenţiei nu se limiteazã la un anumit soi de plante sau la o anumitã rasã de animale;
c) un procedeu microbiologic sau la un alt procedeu tehnic ori un produs, altul decât un soi de plante sau o rasã de animale, obţinut prin acest procedeu;".
7. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Nu sunt considerate invenţii, în sensul art. 7, în special:
a) descoperirile, teoriile ştiinţifice şi metodele matematice;
b) creaţiile estetice;
c) planurile, principiile şi metodele în exercitarea de activitãţi mentale, în materie de jocuri sau în domeniul activitãţilor economice, precum şi programele de calculator;
d) prezentãrile de informaţii.
Prevederile alin. 1 nu exclud brevetabilitatea obiectelor sau activitãţilor prevãzute în acest alineat decât în mãsura în care cererea de brevet de invenţie ori brevetul de invenţie se referã la astfel de obiecte sau activitãţi considerate în sine."
8. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Nu se acordã brevet de invenţie, potrivit prezentei legi, pentru:
a) invenţiile a cãror exploatare comercialã este contrarã ordinii publice sau bunelor moravuri, inclusiv cele dãunãtoare sãnãtãţii şi vieţii persoanelor, animalelor ori plantelor, şi care sunt de naturã sã aducã atingeri grave mediului, cu condiţia ca aceastã excludere sã nu depindã numai de faptul cã exploatarea este interzisã printr-o dispoziţie legalã;
b) soiurile de plante şi rasele de animale, precum şi procedeele esenţial biologice pentru obţinerea plantelor sau animalelor. Prevederea nu se aplicã procedeelor microbiologice şi produselor obţinute prin aceste procedee;
c) invenţiile având ca obiect corpul uman în diferitele stadii ale formãrii şi dezvoltãrii sale, precum şi simpla descoperire a unuia dintre elementele sale, inclusiv secvenţa sau secvenţa parţialã a unei gene;
d) metodele de tratament al corpului uman sau animal, prin chirurgie ori prin terapie, şi metodele de diagnosticare practicate asupra corpului uman sau animal.
Dispoziţiile alin. 1 lit. d) nu se aplicã produselor, în special substanţe sau compoziţii pentru utilizare în oricare dintre aceste metode."
9. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - O invenţie este nouã dacã nu este cuprinsã în stadiul tehnicii.
Stadiul tehnicii cuprinde toate cunoştinţele care au devenit accesibile publicului printr-o descriere scrisã ori oralã, prin folosire sau în orice alt mod, pânã la data depozitului cererii de brevet de invenţie.
Stadiul tehnicii cuprinde, de asemenea, conţinutul cererilor depuse la OSIM şi al cererilor internaţionale pentru care s-a deschis fazã naţionalã în România sau europene desemnând România, aşa cum acestea au fost depuse, care au o datã de depozit anterioarã celei prevãzute la alin. 2 şi care au fost publicate la sau dupã aceastã datã, potrivit legii.
Prevederile alin. 2 şi 3 nu vor exclude brevetabilitatea oricãrei substanţe sau compoziţii cuprinse în stadiul tehnicii, pentru utilizarea acesteia într-o metodã dintre cele prevãzute la art. 9 alin. 1 lit. d), dacã utilizarea sa în oricare dintre aceste metode nu este cuprinsã în stadiul tehnicii.
Prevederile alin. 2 şi 3 nu vor exclude brevetabilitatea oricãrei substanţe sau compoziţii prevãzute la alin. 4, pentru orice altã utilizare specificã în orice metodã dintre cele prevãzute la art. 9 alin. 1 lit. d), dacã aceastã utilizare nu este cuprinsã în stadiul tehnicii."
10. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În aplicarea art. 10, divulgarea invenţiei nu este luatã în considerare dacã a intervenit în intervalul de 6 luni înaintea datei de depozit a cererii de brevet şi dacã rezultã direct sau indirect ca urmare a:
a) unui abuz evident în privinţa solicitantului sau predecesorului în drepturi al acestuia;
b) faptului cã solicitantul sau predecesorul în drepturi al acestuia a expus invenţia într-o expoziţie internaţionalã oficialã sau oficial recunoscutã, în sensul Convenţiei privind expoziţiile internaţionale, semnatã la Paris la 22 noiembrie 1928, cu revizuirile ulterioare.
Prevederile alin. 1 lit. b) sunt aplicabile numai dacã la înregistrarea cererii de brevet de invenţie solicitantul declarã cã invenţia a fost expusã efectiv şi dacã, în termenul şi în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi, depune un document în susţinerea declaraţiei sale."
11. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - O invenţie este consideratã ca implicând o activitate inventivã dacã, pentru o persoanã de specialitate, ea nu rezultã în mod evident din cunoştinţele cuprinse în stadiul tehnicii.
Cererile de brevet prevãzute la art. 10 alin. 3, deşi fac parte din stadiul tehnicii, nu sunt luate în considerare pentru aprecierea activitãţii inventive."
12. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - O invenţie este consideratã ca fiind susceptibilã de aplicare industrialã dacã obiectul sãu poate fi fabricat sau utilizat într-un domeniu industrial, inclusiv în agriculturã.
Aplicabilitatea industrialã a unei secvenţe sau a unei secvenţe parţiale a unei gene trebuie sã fie dezvãluitã în cererea de brevet de invenţie."
13. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Cererea de brevet de invenţie, redactatã în limba românã, trebuie sã cuprindã:
a) solicitarea acordãrii unui brevet;
b) datele de identificare a solicitantului;
c) o descriere a invenţiei;
d) una sau mai multe revendicãri;
e) desenele la care se face referire în descriere sau revendicãri.
Dacã solicitantul nu este acelaşi cu inventatorul, cererea de brevet de invenţie va conţine şi indicaţii care sã permitã stabilirea identitãţii inventatorului şi va fi însoţitã de un document din care sã reiasã modul în care solicitantul a dobândit dreptul la acordarea brevetului.
Documentul prevãzut la alin. 2 va putea fi depus pânã la luarea unei hotãrâri asupra cererii de brevet.
Depunerea cererii de brevet poate fi fãcutã de persoana îndreptãţitã la acordarea brevetului, personal sau în orice mod prescris de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
În toate procedurile în faţa OSIM, solicitantul este considerat a fi persoana îndreptãţitã la acordarea brevetului.
Cererea de brevet se depune la OSIM, la alegerea solicitantului, pe hârtie sau sub o altã formã şi printr-un mijloc de transmitere acceptat de OSIM şi prevãzut de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
Cererea de brevet este însoţitã de un rezumat care se depune cel mai târziu cu douã luni înainte de data publicãrii cererii.
Rezumatul serveşte în mod exclusiv informãrii tehnice; acesta nu poate fi luat în considerare pentru alte scopuri, în special pentru determinarea întinderii protecţiei solicitate şi nici pentru aplicarea prevederilor art. 10 alin. 3."
14. La articolul 15, partea introductivã şi litera a) ale alineatului 1 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Data de depozit a cererii de brevet de invenţie este data la care au fost înregistrate urmãtoarele:
a) o indicaţie explicitã sau implicitã cã se solicitã acordarea unui brevet de invenţie;".
15. La articolul 15, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care cererea de brevet de invenţie nu conţine o parte care, la prima vedere, sã parã a fi o descriere, în scopul acordãrii datei de depozit, în cererea de brevet de invenţie poate fi fãcutã referire, în limba românã, la o cerere depusã anterior la un oficiu care înlocuieşte descrierea, cu respectarea prevederilor regulamentului de aplicare a prezentei legi. În caz contrar, nu se acordã datã de depozit, iar cererea nu va fi tratatã ca o cerere de brevet de invenţie."
16. La articolul 16, alineatul 1 se abrogã.
17. La articolul 16, alineatele 2 şi 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Persoanele fizice sau juridice pot, pentru motive justificate, sã depunã descrierea, revendicãrile şi desenele într-o limbã strãinã, cu condiţia ca, în termen de douã luni de la înregistrarea cererii sau, dupã caz, de la data deschiderii fazei naţionale, sã depunã la OSIM o traducere conformã, în limba românã, a acestor documente şi sã fie plãtitã taxa legalã.
..........................................................
Dacã sunt îndeplinite prevederile art. 14 alin. 1 sau ale art. 16 alin. 2, depozitul cererii produce efectele unui depozit naţional reglementar."
18. La articolul 16, dupã alineatul 5 se introduce un nou alineat, alineatul 6, cu urmãtorul cuprins:
"Prin depozit naţional reglementar se înţelege orice depozit care este suficient pentru stabilirea datei la care a fost depusã cererea, oricare ar fi fost soarta ulterioarã a acesteia."
19. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Orice persoanã care a depus, în conformitate cu art. 14 alin. 1 şi art. 16 alin. 2, o cerere de brevet la OSIM sau succesorul sãu în drepturi beneficiazã de un drept de prioritate, cu începere de la data depozitului cererii faţã de orice alt depozit, privind aceeaşi invenţie, având o datã ulterioarã."
20. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Invenţia trebuie sã fie dezvãluitã în cererea de brevet suficient de clar şi complet, astfel încât o persoanã de specialitate în domeniu sã o poatã realiza.
Dacã invenţia se referã la un material biologic sau la utilizarea unui material biologic la care publicul nu a avut acces şi care nu poate fi descris în cererea de brevet de invenţie într-un mod care sã permitã unei persoane de specialitate în domeniu sã realizeze invenţia, condiţiile prevãzute la alin. 1 sunt considerate îndeplinite numai dacã solicitantul dovedeşte printr-un document cã, anterior datei de depozit a cererii de brevet de invenţie, materialul biologic a fãcut obiectul unui depozit la o autoritate de depozit internaţionalã.
Revendicãrile definesc obiectul protecţiei solicitate şi trebuie sã fie clare, concise şi sã fie susţinute de descrierea invenţiei."
21. La articolul 19, alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Într-o cerere rezultatã în urma divizãrii se pot revendica numai obiecte care nu depãşesc dezvãluirea din cererea iniţialã. Cererile rezultate în urma divizãrii care îndeplinesc aceastã cerinţã au aceeaşi datã de depozit ca şi cererea iniţialã şi fiecare va beneficia de dreptul de prioritate revendicat în aceasta."
22. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Orice persoanã care a depus, în mod regulamentar, în orice stat parte la Convenţia de la Paris pentru protecţia proprietãţii industriale sau stat membru la Organizaţia Mondialã a Comerţului, o cerere de brevet de invenţie, de model de utilitate sau de certificat de utilitate ori succesorul sãu în drepturi beneficiazã, pentru a efectua depunerea unei cereri ulterioare de brevet de invenţie în România pentru aceeaşi invenţie, de un drept de prioritate pe o perioadã de 12 luni calculatã de la data de depozit a cererii anterioare.
Orice depozit care are valoarea unui depozit naţional reglementar potrivit legislaţiei naţionale a oricãrui stat parte la Convenţia de la Paris sau stat membru la Organizaţia Mondialã a Comerţului în care a fost constituit va fi recunoscut ca dând naştere unui drept de prioritate.
O cerere de brevet european desemnând România şi pentru care a fost acordatã o datã de depozit are în România valoarea unui depozit naţional reglementar, luându-se în considerare, atunci când este cazul, şi prioritatea revendicatã pentru cererea de brevet european.
Solicitantul unei cereri de brevet de invenţie poate beneficia de prioritatea unei cereri de brevet anterioare pentru aceeaşi invenţie, dacã depune odatã cu cererea de brevet o declaraţie în care revendicã prioritatea cererii anterioare, justificatã prin acte de prioritate, în condiţiile regulamentului de aplicare a prezentei legi.
Într-o cerere de brevet se poate recunoaşte revendicarea unor prioritãţi multiple, cu condiţia respectãrii prevederilor alin. 1, numai pentru acele elemente ale cererii de brevet care sunt cuprinse în cererea sau în cererile a cãror prioritate este revendicatã; prioritãţile multiple pot fi revendicate, dupã caz, şi pentru aceeaşi revendicare.
Prioritatea poate fi recunoscutã doar pentru acele elemente care sunt clar dezvãluite în cererea de brevet luatã în totalitatea sa.
Prioritatea poate fi recunoscutã şi pentru o cerere de brevet care revendicã sau ar fi putut revendica prioritatea unei cereri de brevet anterioare, la o datã de înregistrare ulterioarã datei de expirare a termenului de prioritate, dar nu mai mult de douã luni de la data expirãrii acestui termen, cu plata taxei legale, dacã:
a) o cerere expresã este formulatã în acest sens, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi;
b) cererea este formulatã în termen;
c) cererea prezintã motivele pentru care termenul de prioritate nu a fost respectat;
d) OSIM constatã cã cererea de brevet ulterioarã nu a fost depusã în termenul de prioritate, deşi solicitantul a depus toate diligenţele în acest scop, sau când nerespectarea termenului nu s-a produs cu intenţie.
În cazul în care solicitantul cererii de brevet de invenţie revendicã un drept de prioritate aparţinând altei persoane, pentru recunoaşterea prioritãţii este necesarã depunerea la OSIM a unei autorizaţii din partea cedentului, din care sã rezulte cã solicitantul are dreptul sã revendice prioritatea cererii anterioare.
Termenul de depunere a autorizaţiei este de maximum 3 luni de la revendicarea prioritãţii."
23. Articolul 21 se abrogã.
24. Dupã articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 21^1. - Dacã într-un termen de 12 luni de la data de depozit a unei cereri de brevet de invenţie acordatã de OSIM este depusã o cerere de brevet de invenţie ulterioarã, de cãtre solicitantul cererii anterioare sau de cãtre succesorul sãu în drepturi, atunci în cererea ulterioarã poate fi revendicat un drept de prioritate pentru aceeaşi invenţie, denumit drept de prioritate internã. Dacã a fost revendicat un drept de prioritate internã într-o cerere ulterioarã, cererea anterioarã a cãrei prioritate a fost revendicatã este consideratã ca fiind retrasã, dacã nu s-a luat o hotãrâre.
Prioritatea internã poate fi revendicatã odatã cu depunerea cererii ulterioare sau într-un termen de douã luni de la data depunerii acestei cereri.
Prioritatea internã a unei cereri anterioare, revendicatã într-o cerere ulterioarã, nu va fi recunoscutã dacã:
a) cel puţin una dintre cererile de brevet de invenţie a beneficiat de o prioritate, în condiţiile prevãzute la art. 17;
b) în cererea anterioarã au fost revendicate prioritãţi interne şi una dintre ele are datã anterioarã termenului de 12 luni calculat de la data de depozit a cererii ulterioare;
c) actul de prioritate internã nu a fost depus în termenul prevãzut de regulamentul de aplicare a prezentei legi."
25. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - În cazul în care solicitantul a omis sã revendice prioritatea odatã cu depunerea cererii, revendicarea poate fi fãcutã în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi, cel mai târziu în termen de douã luni de la aceastã datã, cu plata taxei legale.
Actele de prioritate se depun într-un termen de 16 luni de la data celei mai vechi prioritãţi sau, dupã caz, în 4 luni de la data deschiderii fazei naţionale.
În cazul în care OSIM considerã cã în procedura de examinare este necesarã traducerea unei cereri de brevet anterioare, care a servit ca bazã pentru revendicarea prioritãţii, invitã solicitantul sã depunã o traducere conformã în limba românã a cererii anterioare, cu respectarea prevederilor regulamentului de aplicare a prezentei legi.
În cazul neîndeplinirii prevederilor alin. 2 sau ale art. 20, OSIM hotãrãşte, în termen de 6 luni de la data de depozit sau de la data deschiderii fazei naţionale, cã prioritatea nu este recunoscutã."
26. La articolul 23, alineatele 4-6 vor avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care hotãrârea de acordare a brevetului este luatã înaintea datei de expirare a termenului prevãzut la alin. 1, cererea de brevet de invenţie este publicatã împreunã cu menţiunea privind hotãrârea de acordare.
Cererile de brevet de invenţie prevãzute la art. 42 alin. 2 vor fi publicate în termen de 3 luni de la data declasificãrii informaţiilor cuprinse în acestea.
Publicarea cererii se menţioneazã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã şi se face în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi."
27. Dupã alineatul 5 al articolului 23 se introduce un nou alineat, alineatul 5^1, cu urmãtorul cuprins:
"Cererea de brevet de invenţie nu se publicã dacã pânã la expirarea termenului de 18 luni o hotãrâre de respingere a fost luatã sau dacã cererea a fost retrasã ori declaratã ca fiind consideratã retrasã."
28. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - La cererea solicitantului, OSIM întocmeşte un raport de documentare însoţit, dupã caz, de o opinie scrisã privind brevetabilitatea şi publicã raportul de documentare, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
Dacã raportul de documentare nu a fost fãcut public odatã cu cererea, acesta se va publica ulterior."
29. La articolul 25, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru cererile de brevet de invenţie care conţin informaţii clasificate ca secrete de stat, solicitarea examinãrii poate fi cerutã la data de depozit a cererii sau în termen de 3 luni de la declasificare, dar nu mai târziu de 30 de luni înainte de expirarea duratei brevetului, prevãzutã la art. 31."
30. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - OSIM examineazã dacã:
A. cererea de brevet de invenţie respectã:
a) dispoziţiile art. 6;
b) condiţiile privind depozitul, prevãzute la art. 14-16;
c) condiţiile pentru recunoaşterea prioritãţii prevãzute la art. 20, 21^1 şi 22;
d) condiţia de unitate a invenţiei, prevãzutã la art. 19 alin. 1;
B. invenţia care constituie obiectul cererii:
a) este dezvãluitã potrivit art. 18;
b) nu este exclusã de la brevetare, potrivit art. 8 alin. 1, sau nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 9;
c) îndeplineşte condiţiile de brevetabilitate prevãzute la art. 7 şi art. 10-13."
31. La articolul 27, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"La cererea OSIM sau din iniţiativa sa, solicitantul ori succesorul sãu în drepturi poate modifica cererea de brevet pânã la luarea unei hotãrâri, cu condiţia ca dezvãluirea invenţiei sã nu depãşeascã conţinutul cererii la data de depozit."
32. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - OSIM hotãrãşte prin Comisia de examinare de specialitate, pe baza raportului de examinare a cererii de brevet de invenţie, acordarea brevetului de invenţie sau respingerea cererii de brevet.
OSIM hotãrãşte respingerea cererii de brevet de invenţie în urmãtoarele situaţii:
a) cererea de brevet de invenţie nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 6, art. 16 alin. 2 şi 5 şi la art. 41 alin. 2;
b) invenţia care constituie obiectul cererii este exclusã de la brevetare, potrivit prevederilor art. 8, sau se încadreazã în prevederile art. 9 ori nu îndeplineşte condiţiile de brevetabilitate prevãzute la art. 7, 10, 12 şi 13;
c) invenţia care constituie obiectul cererii nu îndeplineşte condiţiile art. 18;
d) termenul de deschidere a fazei naţionale pentru cererile înregistrate internaţional a fost depãşit;
e) la expirarea unui termen de 12 luni de la data la care cererile aflate în situaţia prevãzutã la alin. 4 lit. b) au fost considerate retrase;
f) s-a solicitat respingerea cererii de brevet de invenţie, potrivit art. 65 alin. 2 lit. c);
g) solicitantul, altul decât inventatorul, nu a fãcut dovada, în cadrul termenului prevãzut la art. 29 alin. 2, cã este îndreptãţit la acordarea brevetului;
h) nu s-a solicitat examinarea cererii de brevet de invenţie în vederea acordãrii brevetului în termenele prevãzute la art. 25.
OSIM ia act de retragerea cererii de brevet de invenţie dacã solicitantul cere retragerea în scris, în mod expres.
Sunt declarate ca fiind considerate retrase cererile de brevet de invenţie aflate în urmãtoarele situaţii:
a) inventatorii nu au fost declaraţi în termen de 18 luni de la data solicitãrii examinãrii în fond;
b) solicitantul nu a dat curs notificãrilor OSIM, în termenul acordat de OSIM, privind aducerea formei descrierii şi desenelor în concordanţã cu conţinutul revendicãrilor admise;
c) cererea a constituit baza revendicãrii prioritãţii într-o cerere ulterioarã depusã pe cale naţionalã sau pe cale internaţionalã, pentru care s-a deschis fazã naţionalã în România;
d) cererea de brevet de invenţie se aflã în situaţia prevãzutã la art. 65 alin. 2 lit. b);
e) solicitantul nu a depus revendicãrile în termenul prevãzut la art. 15 alin. 7;
f) una dintre taxele legale, respectiv de înregistrare, de depunere ulterioarã a revendicãrilor, de deschidere a fazei naţionale, de publicare, de examinare, nu a fost plãtitã în cuantumul şi la termenele prevãzute de lege şi de regulamentul de aplicare a prezentei legi;
g) cererea de brevet pentru care s-a luat o hotãrâre de acordare şi pentru care nu a fost achitatã, în termenul prevãzut de lege, taxa de publicare, tipãrire şi eliberare a brevetului.
Toate hotãrârile OSIM privind cererile de brevet de invenţie sunt motivate, se înscriu în Registrul naţional al cererilor de brevet de invenţie depuse şi se comunicã solicitantului în termen de o lunã de la data luãrii hotãrârii. În acelaşi registru se înscriu şi menţiunile privind cererile de brevet retrase sau menţiunile privind declaraţiile conform cãrora cererile de brevet sunt considerate ca fiind retrase, care, de asemenea, se comunicã solicitantului.
Menţiunea hotãrârii de acordare a brevetului de invenţie sau de respingere a cererii de brevet se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã, în termen de o lunã de la data la care a expirat termenul prevãzut de lege pentru formularea contestaţiei şi în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
OSIM publicã menţiunea hotãrârii de acordare a brevetului şi, odatã cu publicarea, pune la dispoziţia publicului descrierea şi desenele brevetului, sub condiţia achitãrii taxei de publicare, tipãrire şi eliberare a brevetului.
În cazul în care taxa de publicare, tipãrire şi eliberare a brevetului nu este achitatã în termenul prevãzut de lege, cererea de brevet este consideratã retrasã, iar brevetul este considerat ca nefiind acordat.
Hotãrârea de acordare a brevetului va avea efect începând cu data publicãrii menţiunii acesteia în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã.
În cazul hotãrârilor de acordare a unui brevet de invenţie care conţine informaţii clasificate, dupã declasificarea acestora se aplicã prevederile alin. 7 şi 9 şi ale art. 23 alin. 4.
În cazul decesului solicitantului, persoanã fizicã, sau în cazul dizolvãrii persoanei juridice solicitante, procedura de examinare se suspendã pânã la comunicarea la OSIM a succesorului în drepturi, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
Când se instituie proceduri judiciare în privinţa dreptului la brevet sau a dreptului la acordarea brevetului, procedura de brevetare se suspendã pânã când hotãrârea judecãtoreascã rãmâne definitivã şi irevocabilã.
Persoana interesatã va comunica la OSIM hotãrârea prevãzutã la alin. 12."
33. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - OSIM poate proceda din oficiu la revocarea hotãrârilor sale, pentru neîndeplinirea condiţiilor prevãzute în prezenta lege, pânã la comunicarea acestora.
Dacã OSIM constatã pe baza unor dovezi temeinice cã solicitantul, altul decât inventatorul, nu este îndreptãţit la acordarea brevetului de invenţie, se poate proceda la amânarea comunicãrii hotãrârii luate, fãrã a depãşi un termen de 6 luni de la data acesteia; în cazul în care în acest termen solicitantul nu poate dovedi cã are calitatea de persoanã îndreptãţitã la acordarea brevetului, hotãrârea de acordare se revocã potrivit alin. 1 şi cererea de brevet se respinge."
34. Alineatul 2 al articolului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Data eliberãrii brevetului de invenţie este data la care menţiunea hotãrârii de acordare este publicatã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã."
35. Alineatele 1 şi 3 ale articolului 31 vor avea urmãtorul cuprins:
"Durata brevetului de invenţie este de 20 de ani, cu începere de la data de depozit.
..............................................................
Pentru medicamente sau produsele fitofarmaceutice brevetate se poate obţine un certificat suplimentar de protecţie, în condiţiile Regulamentului (CEE) nr. 1768/92 al Consiliului din 18 iunie 1992 privind instituirea unui certificat suplimentar de protecţie pentru medicamente şi ale Regulamentului (CE) nr. 1610/96 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 1996 privind instituirea unui certificat suplimentar de protecţie pentru produse fitofarmaceutice."
36. Articolul 32 se abrogã.
37. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Brevetul de invenţie conferã titularului sãu un drept exclusiv de exploatare a invenţiei pe întreaga sa duratã.
Este interzisã efectuarea, fãrã consimţãmântul titularului, a urmãtoarelor acte:
a) fabricarea, folosirea, oferirea spre vânzare, vânzarea sau importul în vederea folosirii, oferirii spre vânzare ori vânzãrii, în cazul în care obiectul brevetului este un produs;
b) utilizarea procedeului, precum şi folosirea, oferirea spre vânzare, vânzarea sau importul în aceste scopuri al produsului obţinut direct prin procedeul brevetat, în cazul în care obiectul brevetului este un procedeu.
Întinderea protecţiei conferite de brevet sau de cererea de brevet este determinatã de conţinutul revendicãrilor. Totodatã, descrierea şi desenele invenţiei servesc la interpretarea revendicãrilor.
Pe perioada pânã la acordarea brevetului, întinderea protecţiei conferitã de cererea de brevet este determinatã de revendicãrile publicate potrivit art. 23.
Brevetul, aşa cum a fost acordat ori modificat în procedura de revocare sau de anulare în parte, va determina retroactiv protecţia conferitã de cererea de brevet, în mãsura în care aceasta nu a fost extinsã.
Pentru determinarea întinderii protecţiei conferite de brevet se va ţine seama de orice element echivalent unui element specificat în revendicãri. Dacã obiectul brevetului este un procedeu, protecţia conferitã de brevet se extinde la produsul obţinut în mod direct prin procedeul brevetat.
Protecţia conferitã printr-un brevet referitor la un material biologic având caracteristici specifice se extinde asupra oricãrui material derivat, pe baza celui brevetat, prin reproducere sau multiplicare, sub formã identicã ori diferenţiat şi cu aceleaşi caracteristici.
Protecţia conferitã printr-un brevet referitor la un procedeu permiţând producerea unui material biologic având caracteristici specifice se extinde asupra materialului biologic direct obţinut prin acest procedeu, asupra oricãrui alt material biologic derivat din materialul biologic direct obţinut prin acel procedeu, precum şi asupra oricãrui alt material obţinut plecându-se de la materialul biologic direct obţinut prin reproducere sau multiplicare, sub formã identicã ori diferenţiat şi având aceleaşi caracteristici.
Protecţia conferitã printr-un brevet de produs conţinând o informaţie geneticã sau constând într-o informaţie geneticã se extinde asupra oricãrui alt material în care produsul este încorporat şi în care informaţia geneticã este conţinutã şi îşi exercitã funcţia, cu excepţia corpului uman în diferite stadii de formare ori dezvoltare.
Protecţia prevãzutã la alin. 7-9 nu se extinde asupra materialului biologic obţinut prin reproducerea sau multiplicarea unui material biologic comercializat ori oferit spre vânzare pe teritoriul României de cãtre titularul de brevet sau cu consimţãmântul acestuia, când reproducerea ori multiplicarea rezultã în mod necesar din utilizarea pentru care materialul biologic a fost pus pe piaţã, cu condiţia ca materialul obţinut sã nu fi fost utilizat ulterior pentru alte reproduceri sau multiplicãri."
38. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Cu începere de la data publicãrii cererii de brevet, în conformitate cu prevederile art. 23 alin. 1-3, cererea asigurã solicitantului, în mod provizoriu, protecţia conferitã potrivit dispoziţiilor art. 33."
39. La articolul 35, litera d) a alineatului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"d) comercializarea sau oferirea spre vânzare pe teritoriul Uniunii Europene a acelor exemplare de produs, obiect al invenţiei, care au fost vândute anterior de titularul de brevet ori cu acordul sãu expres;".
40. La articolul 35, dupã litera d) a alineatului 1 se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
"d^1) folosirea în scopuri experimentale, exclusiv cu caracter necomercial, a obiectului invenţiei brevetate;".
41. Alineatul 5 al articolului 39 va avea urmãtorul cuprins:
"La un brevet acordat pentru invenţiile care conţin informaţii clasificate potrivit prevederilor art. 42 alin. 2, titularul poate renunţa numai dupã declasificarea informaţiilor şi publicarea menţiunii hotãrârii de acordare a brevetului de invenţie şi a descrierii, revendicãrilor şi desenelor invenţiei brevetate, potrivit prevederilor art. 28 alin. 6."
42. Articolul 40 se abrogã.
43. Alineatele 2 şi 3 ale articolului 42 vor avea urmãtorul cuprins:
"Informaţiile din domeniul apãrãrii sau siguranţei naţionale conţinute într-o invenţie creatã pe teritoriul României, obiect al unei cereri de brevet de invenţie, pot fi clasificate de instituţiile în drept ca informaţii secrete de stat; în acest caz, solicitantul este înştiinţat de instituţia care a clasificat informaţiile şi poate beneficia, pe bazã de contract, de acordarea unei compensaţii din partea acestei instituţii, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.
Informaţiile clasificate ca secrete de stat pot fi declasificate numai de instituţia care le-a atribuit acest caracter."
44. Alineatul 2 al articolului 43 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul invenţiilor care conţin informaţii secrete de stat, brevetarea în strãinãtate se poate face numai dacã informaţiile au fost declasificate potrivit art. 42 alin. 3."
45. Alineatul 1 al articolului 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - În cazul invenţiei pentru care o unitate este îndreptãţitã la acordarea brevetului, aceasta are obligaţia de a informa inventatorul asupra stadiului examinãrii cererii de brevet de cãtre OSIM, precum şi asupra stadiului şi rezultatelor aplicãrii sau comercializãrii invenţiei."
46. Dupã alineatul 4 al articolului 45 se introduce un nou alineat, alineatul 5, cu urmãtorul cuprins:
"Contestaţiile având ca obiect numai îndreptarea unor erori materiale sau omisiuni nu sunt supuse plãţii taxelor."
47. La articolul 46, litera a) a alineatului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"a) revendicarea prioritãţii, potrivit art. 20 alin. 5 sau 6 şi art. 22 alin. 1;".
48. La articolul 46, litera c) a alineatului 2 se abrogã.
49. Alineatele 3 şi 4 ale articolului 46 vor avea urmãtorul cuprins:
"De asemenea, dispoziţiile alin. 1 nu se aplicã în situaţiile prevãzute la art. 28 alin. 2 lit. e) şi f), alin. 4 lit. d) şi e) şi la art. 53.
Cererea de repunere în situaţia anterioarã va fi supusã plãţii unei taxe, în cuantumul prevãzut de lege pentru înregistrarea unei contestaţii, cu excepţia cazului prevãzut la art. 28 alin. 4 lit. b), pentru care nu se percep taxe."
50. Alineatele 2 şi 5 ale articolului 48 vor avea urmãtorul cuprins:
"Prevederile alin. 1 se aplicã numai dacã invenţia nu a fost aplicatã sau a fost insuficient aplicatã pe teritoriul României, iar titularul brevetului nu poate sã îşi justifice inacţiunea şi dacã nu s-a ajuns la o înţelegere cu acesta privind condiţiile şi modalitãţile comerciale de aplicare a invenţiei.
.............................................................
În afara situaţiilor prevãzute la alin. 2, o licenţã obligatorie poate fi autorizatã de Tribunalul Bucureşti:
a) în situaţii de urgenţã naţionalã;
b) în alte situaţii de extremã urgenţã;
c) în situaţii de utilizare publicã, în scopuri necomerciale."
51. La articolul 48, alineatul 4 se abrogã.
52. La articolul 48, litera c) a alineatului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"c) utilizarea autorizatã în raport cu brevetul anterior este netransmisibilã, cu excepţia cazului în care este transmis şi brevetul ulterior."
53. Dupã alineatul 1 al articolului 49 se introduce un nou alineat, alineatul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"Beneficiarul licenţei obligatorii poate fi inclusiv Guvernul sau terţii autorizaţi de acesta."
54. Alineatele 4-6 ale articolului 49 vor avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care titularul unui brevet pentru soi de plantã nu îl poate exploata fãrã sã aducã atingere unui brevet de invenţie anterior, acesta poate solicita o licenţã obligatorie pentru invenţia protejatã prin acest brevet.
În cazul în care titularul unui brevet de invenţie referitor la o invenţie din domeniul biotehnologiei nu poate sã o exploateze fãrã sã aducã atingere unui brevet de soi de plantã anterior, acesta poate solicita o licenţã obligatorie pentru exploatarea soiului de plantã, protejat prin brevet.
În cazul în care o licenţã obligatorie este autorizatã pentru a remedia o practicã anticoncurenţialã, nu sunt aplicabile dispoziţiile art. 48 alin. 3 şi 5 şi ale art. 49 alin. 2."
55. La articolul 50, alineatul 2 se abrogã.
56. Articolul 52 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 52. - Hotãrârile judecãtoreşti definitive şi irevocabile privind acordarea sau, dupã caz, retragerea licenţei obligatorii se comunicã de persoana interesatã la OSIM, care le înregistreazã în Registrul naţional al cererilor de brevet de invenţie ori, dupã caz, în Registrul naţional al brevetelor de invenţie şi publicã menţiunea acestor hotãrâri în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã în termen de o lunã de la comunicare."
57. Articolul 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Orice hotãrâre luatã de Comisia de examinare poate fi contestatã la OSIM în termen de 3 luni de la comunicare.
Contestaţia poate avea ca obiect şi o limitare a brevetului, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi."
58. Articolul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - Orice persoanã are dreptul sã formuleze în scris şi motivat, la OSIM, o cerere de revocare a brevetului de invenţie, în termen de 6 luni de la publicarea menţiunii acordãrii acestuia, dacã:
a) obiectul brevetului nu este brevetabil, potrivit art. 7-10, 12 şi 13;
b) obiectul brevetului nu dezvãluie invenţia suficient de clar şi complet, astfel încât o persoanã de specialitate în domeniu sã o poatã realiza;
c) obiectul brevetului depãşeşte conţinutul cererii, aşa cum a fost depusã.
Dacã motivele de revocare se referã numai la o parte a brevetului, acesta va fi revocat în parte."
59. Dupã articolul 54 se introduc trei noi articole, articolele 54^1-54^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 54^1. - Contestaţia sau, dupã caz, cererea de revocare se soluţioneazã, în termen de 3 luni de la înregistrarea acesteia la OSIM, de cãtre o comisie de reexaminare din Departamentul de apeluri din cadrul OSIM.
Atribuţiile comisiei de reexaminare, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor şi a cererilor de revocare sunt prevãzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi.
Art. 54^2. - Un brevet de invenţie acordat de OSIM, precum şi un brevet european cu efecte în România pot fi anulate, la cerere, dacã se constatã cã:
a) obiectul brevetului nu este brevetabil, potrivit art. 7-10, 12 şi 13;
b) obiectul brevetului nu dezvãluie invenţia suficient de clar şi complet, astfel încât o persoanã de specialitate în domeniu sã o poatã realiza;
c) obiectul brevetului depãşeşte conţinutul cererii, aşa cum a fost depusã;
d) protecţia conferitã de brevet a fost extinsã;
e) titularul de brevet nu era îndreptãţit la acordarea brevetului.
Dacã motivele de anulare se referã numai la o parte a brevetului, acesta va fi anulat în parte.
Anularea brevetului va avea efect retroactiv, începând cu data de depozit.
Art. 54^3. - Cererea de anulare se poate face dupã împlinirea termenului prevãzut la art. 54, în care poate fi formulatã o cerere de revocare, cu excepţia situaţiilor înscrise la art. 54^2 alin. 1 lit. d) şi e), pe toatã durata de valabilitate a brevetului, şi se judecã de cãtre Tribunalul Bucureşti. Hotãrârile Tribunalului Bucureşti pot fi atacate cu apel la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la comunicare.
Hotãrârile Curţii de Apel Bucureşti pot fi atacate cu recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în termen de 30 de zile de la comunicare.
Hotãrârea de anulare definitivã şi irevocabilã se înregistreazã la OSIM de cãtre persoana interesatã.
Menţiunea hotãrârii de anulare se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã în termen de 60 de zile de la înregistrarea hotãrârii la OSIM."
60. Alineatul 1 al articolului 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - Neîndeplinirea uneia sau mai multor condiţii de formã privind cererea de brevet de invenţie nu poate constitui motiv de revocare ori de anulare, în tot sau în parte, a brevetului de invenţie, decât în cazul în care aceasta este rezultatul unei intenţii frauduloase."
61. La articolul 56, alineatele 3 şi 4 vor avea urmãtorul cuprins:
"Dispozitivul hotãrârii de acordare a brevetului de invenţie, luatã de comisia de reexaminare, precum şi dispozitivul hotãrârii definitive şi irevocabile pronunţate de instanţa judecãtoreascã se înscriu în registrele naţionale şi se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã în termen de 60 de zile de la data înregistrãrii acestora la OSIM de cãtre persoana interesatã.
OSIM înscrie în registrele naţionale modificãrile intervenite ca urmare a unor hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile şi le publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã în termen de 60 de zile de la data înregistrãrii acestora la OSIM de cãtre persoana interesatã."
62. Articolul 57 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - Însuşirea fãrã drept, în orice mod, a calitãţii de inventator constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei."
63. Articolul 58 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - Constituie contrafacere faptele sãvârşite cu încãlcarea dispoziţiilor art. 33 alin. 2 şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei.
Acţiunea penalã se pune în mişcare din oficiu.
Pentru prejudiciile cauzate, titularul ori beneficiarul unei licenţe are dreptul la despãgubiri, potrivit dreptului comun, şi poate solicita instanţei judecãtoreşti competente sã dispunã mãsura confiscãrii sau, dupã caz, a distrugerii produselor contrafãcute. Aceste dispoziţii se aplicã şi materialelor şi echipamentelor care au servit nemijlocit la sãvârşirea faptelor de contrafacere.
Încãlcarea drepturilor prevãzute la art. 33 alin. 1 de cãtre terţi dupã publicarea cererii de brevet de invenţie atrage pentru persoanele vinovate obligaţia de despãgubire potrivit dreptului comun, titlul pentru plata despãgubirilor fiind executoriu dupã eliberarea brevetului.
Prin excepţie de la dispoziţiile art. 33 alin. 1, actele prevãzute la art. 33 alin. 2 efectuate de un terţ anterior datei la care s-a publicat cererea de brevet sau datei la care solicitantul i-a fãcut o somaţie, însoţitã de o copie autentificatã a cererii de brevet de invenţie, nu sunt considerate a aduce atingere drepturilor conferite de brevet."
64. Articolul 59 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - În cazul în care actele prevãzute la art. 33 alin. 2 continuã sã fie efectuate şi dupã somare, instanţa, la cerere, poate ordona încetarea acestora pânã la luarea de cãtre OSIM a unei hotãrâri cu privire la cerere. Aceastã mãsurã va putea fi ordonatã cu plata de cãtre solicitant a unei cauţiuni stabilite de instanţã."
65. Alineatul 1 al articolului 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - Divulgarea, de cãtre personalul OSIM, precum şi de cãtre persoanele care efectueazã lucrãri în legãturã cu invenţiile, a datelor cuprinse în cererile de brevet, pânã la publicarea lor, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani."
66. La articolul 63, partea introductivã a alineatului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 63. - Titularul de brevet, precum şi licenţiatul autorizat sã utilizeze drepturile decurgând din brevetul de invenţie pot solicita instanţei judecãtoreşti:".
67. Alineatul 2 al articolului 64 va avea urmãtorul cuprins:
"Competenţele vamale cu privire la asigurarea respectãrii la frontierã a drepturilor privind brevetele de invenţie aparţin Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, potrivit <>Legii nr. 344/2005 privind unele mãsuri pentru asigurarea respectãrii drepturilor de proprietate intelectualã în cadrul operaţiunilor de vãmuire."
68. La articolul 66 se introduce un nou alineat, alineatul 2, cu urmãtorul cuprins:
"Cererile în justiţie în domeniul drepturilor de proprietate industrialã sunt scutite de taxe judiciare."
69. La articolul 68, litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) efectueazã, la cerere, servicii de mediere şi servicii de informare tehnicã din descrierile de invenţii româneşti şi strãine şi din publicaţiile oficiale de proprietate industrialã, precum şi servicii de depozitare în regim nepublic a unor documente conţinând soluţii nebrevetabile de natura celor prevãzute la art. 13 alin. 1;".
70. Articolul 74 se abrogã.
ART. II
(1) Prezenta lege intrã în vigoare la 3 luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor prevãzute la art. 31 alin. 3 şi la art. 35 alin. 1 lit. d), care intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 3 luni de la publicarea prezentei legi, se va supune aprobãrii, prin hotãrâre a Guvernului, regulamentul de aplicare a <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu cele aduse prin prezenta lege.
ART. III
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, numerele curente 4 şi 37 din anexa nr. 1 "Cuantumul şi termenele privind plata taxelor pentru cererile de brevet de invenţie şi brevetele de invenţie" la <>Ordonanţa Guvernului nr. 41/1998 privind taxele în domeniul protecţiei proprietãţii industriale şi regimul de utilizare a acestora, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959 din 29 noiembrie 2006, vor avea urmãtorul cuprins:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"Nr. Obiectul plãţii Termenul de platã Cuantumul Cuantumul
crt. (lei) (euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Publicarea şi tipãrirea 4 luni de la data 360 100
brevetului de invenţie comunicãrii hotãrârii
(descriere, revendicãri şi de acordare a brevetului
desene care nu depãşesc 20
de pagini), precum şi
eliberarea acestuia
..............................................................................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
37. Eliberarea unui certificat 3 luni sau, dupã caz, 36 10
de recunoaştere a 6 luni de la data
efectelor brevetului publicãrii de cãtre
european în România Organizaţia Europeanã a
Brevetelor a menţiunii
eliberãrii brevetului
european "
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. IV
<>Legea nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VÃCÃROIU

Bucureşti, 15 ianuarie 2007.
Nr. 28.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016