Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 264 din 19 iulie 2007  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 264 din 19 iulie 2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 27 iulie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 17, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Locuinţele pentru medicii rezidenţi construite de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe pe terenurile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Sãnãtãţii Publice sunt administrate direct de Ministerul Sãnãtãţii Publice sau de autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti în numele Ministerului Sãnãtãţii Publice. Activitatea extrabugetarã ocazionatã de administrare se reglementeazã prin norme aprobate prin hotãrâre a Guvernului."
2. La articolul 40, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Medicamentele, serurile, vaccinurile, dezinfectantele, insecticidele, materialele sanitare, produsele tehnico-medicale, consumabilele şi alte materiale specifice cuprinse în rezerva pentru situaţii speciale, începând cu 1 septembrie 2007, constituie rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice."
3. La articolul 52, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) implementeazã şi deruleazã programele naţionale de sãnãtate, conform strategiei aprobate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;".
4. La articolul 93, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Cheltuielile ocazionate de activitãţile desfãşurate în camera de gardã din cadrul spitalelor sunt cuprinse în structura tarifului pe caz rezolvat."
5. La articolul 93, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Cheltuielile ocazionate de activitatea desfãşuratã în camera de gardã din cadrul spitalelor în trimestrul I al anului 2007 sunt cuprinse în structura tarifelor pe caz rezolvat. Cheltuielile înregistrate în trimestrul I al anului 2007 se regularizeazã pe parcursul anului 2007, în cadrul tarifului pe caz rezolvat."
6. Articolul 111 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 111. - (1) Conducerea serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti este formatã din:
a) manager general, care poate fi medic, economist sau jurist cu studii în management;
b) un comitet director format din managerul general, directorul medical, directorul economic, directorul tehnic şi asistentul-şef.
(2) Funcţiile specifice comitetului director se ocupã prin concurs, organizat de managerul general.
(3) Pânã la ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director, conducerea interimarã a serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti se numeşte prin act administrativ al autoritãţii de sãnãtate publicã.
(4) Managerul general şi membrii comitetului director nu pot beneficia de sponsorizãri şi/sau finanţãri, direct ori indirect, pentru participare la conferinţe, congrese şi alte tipuri de manifestãri, de cãtre firmele care comercializeazã produse farmaceutice şi/sau materiale sanitare ori firmele care reprezintã interesele acestora, firmele de aparaturã medicalã, precum şi firmele care comercializeazã ambulanţe şi alte vehicule de intervenţie sau reprezentanţii acestora. În situaţii speciale, bine justificate, se pot obţine excepţii doar cu aprobarea ministrului sãnãtãţii publice.
(5) Coordonarea activitãţii compartimentului de urgenţã se realizeazã la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti de un medic specialist sau primar în medicinã de urgenţã, anestezieterapie intensivã ori cu atestat în domeniul asistenţei medicale de urgenţã prespitaliceascã. La nivelul substaţiilor, în lipsa unui medic, compartimentul de urgenţã poate fi coordonat de un asistent medical.
(6) Coordonarea activitãţii de consultaţii de urgenţã la domiciliu se va efectua de cãtre un medic specialist sau medic primar în medicinã de familie, medicinã generalã, pediatrie ori medicinã internã.
(7) Coordonarea activitãţii de transport sanitar neasistat se realizeazã de cãtre un asistent medical.
(8) Funcţia de manager general se va ocupa prin concurs, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. Managerul general încheie cu autoritatea de sãnãtate publicã un contract de management pe o perioadã de maximum 3 ani, în conţinutul cãruia sunt prevãzuţi atât indicatorii specifici de performanţã, cât şi clauzele contractuale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor. Contractul de management poate fi prelungit dupã încetarea mandatului pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de management poate fi reziliat în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute în acesta.
(9) Contractul individual de muncã al persoanelor care ocupã funcţia de manager general în cadrul serviciului de ambulanţã judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului. Pe perioada executãrii contractului de management, managerul general beneficiazã de un salariu de bazã şi de alte drepturi salariale stabilite potrivit prevederilor legale în vigoare, precum şi de asigurãri sociale de sãnãtate, pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale de stat, în condiţiile plãţii contribuţiilor prevãzute de lege.
(10) În termen de 30 de zile de la ocuparea postului prin concurs, membrii comitetului director vor încheia cu managerul general un contract de administrare pe o perioadã de maximum 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi atât indicatorii specifici de performanţã, cât şi clauzele contractuale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor. Contractul de administrare poate fi prelungit dupã încetarea mandatului pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate fi reziliat în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute în acesta.
(11) Contractul individual de muncã al persoanelor care fac parte din comitetul director se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului. Pe perioada executãrii contractului de administrare, membrii comitetului director beneficiazã de un salariu de bazã şi de alte drepturi salariale stabilite potrivit prevederilor legale în vigoare, precum şi de asigurãri sociale de sãnãtate, pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale de stat, în condiţiile plãţii contribuţiilor prevãzute de lege.
(12) Personalul de specialitate medico-sanitar care ocupã funcţii de conducere specifice comitetului director şi are contractul individual de muncã suspendat poate desfãşura activitate medicalã în cadrul serviciului de ambulanţã respectiv. Activitatea medicalã se desfãşoarã în cadrul funcţiei de conducere ocupate, iar programul de lucru se stabileşte de comun acord cu managerul general.
(13) Conţinutul contractului de management şi al contractului de administrare, pentru managerul general şi, respectiv, pentru membrii comitetului director, vor fi stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(14) Salarizarea personalului de conducere şi a personalului de execuţie din cadrul serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti se stabileşte potrivit legii.
(15) Funcţia de manager general este incompatibilã cu:
a) exercitarea unor funcţii în cadrul unei autoritãţi executive, legislative ori judecãtoreşti, pe toatã durata mandatului, precum şi cu deţinerea de orice alte funcţii salarizate;
b) deţinerea mai multor funcţii de manager salarizate sau nesalarizate;
c) deţinerea unei funcţii de conducere salarizate în cadrul Colegiului Medicilor din România, Colegiului Medicilor Dentişti din România, Colegiului Farmaciştilor din România, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România sau al filialelor locale ale acestora ori al organizaţiilor sindicale de profil.
(16) Constituie conflict de interese deţinerea de pãrţi sociale sau de acţiuni de cãtre membrii comitetului director personal ori de cãtre rudele şi afinii lor pânã la gradul al IV-lea inclusiv la societãţi comerciale sau organizaţii nonguvernamentale care stabilesc relaţii comerciale cu serviciul de ambulanţã respectiv.
(17) Managerul general şi membrii comitetului director au obligaţia de a depune o declaraţie de interese, precum şi de a semna o declaraţie cu privire la incompatibilitãţile prevãzute la alin. (15), în termen de 15 zile de la numirea în funcţie, la Ministerul Sãnãtãţii Publice. Aceste declaraţii vor fi actualizate ori de câte ori intervin schimbãri care trebuie înscrise în ele. Actualizarea se face în termen de 30 de zile de la data începerii modificãrii sau încetãrii funcţiilor ori activitãţilor. Declaraţiile se vor afişa pe site-ul serviciului de ambulanţã respectiv. Modelul declaraţiei de interese şi cel al declaraţiei referitoare la incompatibilitãţi se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice."
7. La articolul 174, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor pentru spitalele publice se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea managerului spitalului, prin autoritãţile de sãnãtate publicã sau la iniţiativa Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a serviciilor deconcentrate ale acestuia, în funcţie de indicatorii anuali de eficienţã. Dacã propunerile solicitate determinã modificãri în structura fizicã a clãdirilor în care funcţioneazã spitalele publice, care sã implice fonduri financiare din partea autoritãţilor administraţiei publice locale, este necesar avizul consiliului judeţean sau local, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti. În situaţia în care autoritãţile administraţiei publice locale nu transmit un rãspuns în termen de 30 de zile, se considerã cã propunerile sunt acceptate."
8. La articolul 174, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Structura organizatoricã a unitãţilor sanitare publice cu paturi din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea managerului, sau la iniţiativa Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Structura organizatoricã a unitãţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se stabileşte prin ordin al ministrului, respectiv prin decizie a conducãtorului instituţiei, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii Publice."
9. La articolul 178, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza criteriilor de performanţã stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, pânã la ocuparea postului prin concurs. Ministrul sãnãtãţii publice numeşte prin ordin un manager interimar pânã la ocuparea prin concurs a postului de manager."
10. La articolul 178, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Contractul individual de muncã al persoanelor care ocupã funcţia de manager în aceeaşi unitate sanitarã se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului.
(6) Pe perioada executãrii contractului de management, managerul persoanã fizicã beneficiazã de un salariu de bazã şi de alte drepturi salariale stabilite potrivit prevederilor legale în vigoare, precum şi de asigurãri sociale de sãnãtate, pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale de stat, în condiţiile plãţii contribuţiilor prevãzute de lege."
11. La articolul 179, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Pânã la ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director al spitalelor publice, conducerea interimarã a spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii Publice se numeşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, iar pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, prin act administrativ al instituţiilor respective."
12. La articolul 180 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) exercitarea oricãror alte funcţii salarizate, nesalarizate sau/şi indemnizate inclusiv în cadrul unei autoritãţi executive, legislative ori judecãtoreşti, cu excepţia funcţiilor sau activitãţilor în domeniul didactic şi de studiu profesional, al cercetãrii ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice;".
13. La articolul 183, dupã alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alineatele (5)-(8), cu urmãtorul cuprins:
"(5) În termen de 30 de zile de la ocuparea postului prin concurs, membrii comitetului director vor încheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe o perioadã de maximum 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi atât indicatorii specifici de performanţã, cât şi normele legale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor. Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute în acesta.
(6) Contractul individual de muncã al persoanelor care ocupã funcţii de conducere specifice comitetului director în aceeaşi unitate sanitarã se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului.
(7) Pe perioada executãrii contractului de administrare, membrii comitetului director beneficiazã de un salariu de bazã şi de alte drepturi salariale stabilite potrivit prevederilor legale în vigoare, precum şi de asigurãri sociale de sãnãtate, pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale de stat, în condiţiile plãţii contribuţiilor prevãzute de lege.
(8) Modelul contractului de administrare se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice sau prin act administrativ al conducãtorilor ministerelor ori instituţiilor cu reţea sanitarã proprie."
14. Dupã articolul 183 se introduc trei noi articole, articolele 183^1-183^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 183^1. - (1) Personalul de specialitate medico-sanitar care ocupã funcţii de conducere specifice comitetului director şi are contractul individual de muncã suspendat poate desfãşura activitate medicalã în unitatea sanitarã respectivã. Programul de lucru se stabileşte de comun acord cu managerul spitalului.
(2) Personalul de specialitate medico-sanitar prevãzut la alin. (1) desfãşoarã activitate medicalã în cadrul funcţiei de conducere ocupate.
(3) Membrii comitetului director, şefii de secţie, şefii de laboratoare sau şefii de servicii medicale nu mai pot desfãşura nicio altã funcţie de conducere prin cumul de funcţii.
Art. 183^2. - În situaţia în care Ministerul Sãnãtãţii Publice, care a încheiat contractul de management, constatã disfuncţionalitãţi în organizarea şi funcţionarea spitalului public, managerul este obligat sã respecte cu stricteţe mãsurile impuse de cãtre ministrul sãnãtãţii publice.
Art. 183^3. - Contractul de management şi, respectiv, contractul de administrare înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la revocarea din funcţie a managerului, în cazul nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public, prevãzuţi în ordinul ministrului sãnãtãţii publice, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor managerului;
c) prin acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
d) la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevãzute de lege;
e) în cazul nerespectãrii termenului de înlãturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului;
g) în cazul insolvenţei, falimentului persoanei juridice, manager al spitalului;
h) la împlinirea vârstei de pensionare prevãzute de lege;
i) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sãnãtatea pacienţilor sau a salariaţilor;
j) în cazul neacceptãrii de cãtre oricare dintre membrii comitetului director a oricãrei forme de control efectuate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
k) în cazul refuzului colaborãrii cu organele de control desemnate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
l) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare constatate de organele de control şi instituţiile abilitate în condiţiile legii."
15. La articolul 184, alineatele (4) şi (10) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) La numirea în funcţie, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu vor încheia cu spitalul public, reprezentat de managerul acestuia, un contract de administrare cu o duratã de 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi indicatori specifici de performanţã. Contractul de administrare poate fi prelungit şi poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanţã. Pe perioada existenţei contractului de administrare, eventualul contract individual de muncã se suspendã. Conţinutul contractului şi metodologia de încheiere a acestuia se vor stabili prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. Dacã şeful de secţie selectat prin concurs se aflã în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, acesta este obligat sã le înlãture în termen de maximum 30 de zile sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului de administrare.
................................................................................................
(10) Medicii, indiferent de sex, care împlinesc vârsta de 65 de ani dupã dobândirea funcţiei de conducere, care fac parte din comitetul director al spitalului public sau exercitã funcţia de şef de secţie, şef de laborator ori şef de serviciu medical, vor fi pensionaţi conform legii. Medicii în vârstã de 65 de ani nu pot participa la concurs şi nu pot fi numiţi în niciuna dintre funcţiile de conducere, care fac parte din comitetul director al spitalului public sau şef de secţie, şef de laborator ori şef de serviciu medical."
16. La articolul 190, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Finanţarea Spitalului Clinic Universitar de Urgenţã Elias se asigurã dupã cum urmeazã:
a) de la bugetul de stat, pentru activitãţile prevãzute la alin. (2) lit. a) şi b), prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice în bugetul Academiei Române;
b) pentru activitatea didacticã şi de cercetare fundamentalã se alocã fonduri de la bugetul de stat prin bugetul Academiei Române şi prin bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
c) pentru compartimentul de primire urgenţe se alocã sume de la bugetul de stat prin bugetul Academiei Române."
17. La articolul 190, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Bugetele locale participã la finanţarea unor cheltuieli de administrare şi funcţionare, respectiv bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale, consolidare, extindere şi modernizare, dotãri cu echipamente medicale, a unitãţilor sanitare publice de interes judeţean sau local, în limita creditelor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie în bugetele locale."
18. La articolul 211, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Asiguraţii au dreptul la pachetul de bazã de servicii medicale de la data începerii plãţii contribuţiei la fond, urmând ca sumele restante sã fie recuperate de casele de asigurãri de sãnãtate şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii, inclusiv accesoriile aplicate pentru creanţele bugetare."
19. La articolul 217, alineatele (2) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Drepturile prevãzute la alin. (1) se stabilesc pe baza contractului-cadru care se elaboreazã de CNAS pe baza consultãrii Colegiului Medicilor din România, denumit în continuare CMR, Colegiului Medicilor Dentişti din România, denumit în continuare CMDR, Colegiului Farmaciştilor din România, denumit în continuare CFR, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, denumit în continuare OAMMR, Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor, denumit în continuare OBBC, precum şi a organizaţiilor patronale şi sindicale reprezentative din domeniul medical, pânã la data de 30 septembrie a anului în curs pentru anul urmãtor. Proiectul se avizeazã de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului. În cazul nefinalizãrii elaborãrii contractului-cadru în termenul prevãzut, se prelungeşte prin hotãrâre a Guvernului aplicabilitatea contractului-cadru din anul în curs.
...............................................................................................
(5) CNAS va elabora norme metodologice de aplicare a contractului-cadru, cu consultarea CMR, CFR, CMDR, OAMMR, OBBC, precum şi a organizaţiilor patronale şi sindicale reprezentative din domeniul medical, pânã la data de 15 noiembrie a anului în curs pentru anul urmãtor, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui CNAS."
20. La articolul 259, alineatele (7) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(7) Persoanele care au obligaţia de a se asigura şi nu pot dovedi plata contribuţiei sunt obligate, pentru a obţine calitatea de asigurat:
a) sã achite contribuţia legalã lunarã pe ultimele 6 luni, dacã nu au realizat venituri impozabile pe perioada termenelor de prescripţie privind obligaţiile fiscale, calculatã la salariul minim brut pe ţarã în vigoare la data plãţii, calculându-se majorãri de întârziere;
b) sã achite pe întreaga perioadã a termenelor de prescripţie privind obligaţiile fiscale contribuţia legalã lunarã calculatã asupra veniturilor impozabile realizate, precum şi obligaţiile fiscale accesorii de platã prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã au realizat venituri impozabile pe toatã aceastã perioadã;
c) sã achite atât contribuţia legalã lunarã şi obligaţiile fiscale accesorii prevãzute la lit. b) pentru perioada în care au realizat venituri impozabile, cât şi contribuţia legalã lunarã, precum şi majorãrile de întârziere prevãzute la lit. a) sau, dupã caz, obligaţiile fiscale accesorii, pentru perioada în care nu au fost realizate venituri impozabile pe o perioadã mai mare de 6 luni. Aceastã prevedere se aplicã situaţiilor în care în cadrul termenelor de prescripţie fiscalã existã atât perioade în care s-au realizat venituri impozabile, cât şi perioade în care nu s-au realizat astfel de venituri. În cazul în care perioada în care nu s-au realizat venituri impozabile este mai micã de 6 luni, se achitã contribuţia legalã lunarã proporţional cu perioada respectivã, inclusiv majorãrile de întârziere şi obligaţiile fiscale accesorii, dupã caz.
(8) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (7) termenele de prescripţie privind obligaţiile fiscale se calculeazã începând cu data primei solicitãri de acordare a serviciilor medicale, la notificarea caselor de asigurãri de sãnãtate sau la solicitarea persoanelor în vederea dobândirii calitãţii de asigurat, dupã caz."
21. Articolul 268 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 268. - (1) Pe lângã CNAS şi casele de asigurãri de sãnãtate funcţioneazã comisii de experţi pentru implementarea programelor naţionale de sãnãtate, finanţate din fond, precum şi alte activitãţi stabilite prin ordin al preşedintelui CNAS.
(2) Membrii comisiilor de experţi prevãzute la alin. (1) beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, respectiv din salariul funcţiei de preşedinte-director general al casei de asigurãri de sãnãtate, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe. Indemnizaţiile şi cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea în comisiile de experţi sunt suportate de CNAS, respectiv de casa de asigurãri de sãnãtate la nivelul cãreia funcţioneazã comisia. Regulamentul de organizare şi funcţionare şi atribuţiile comisiilor de experţi se stabilesc prin ordin al preşedintelui CNAS."
22. La articolul 321, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 321. - (1) Cardul european se elibereazã asiguratului de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate la care acesta este asigurat. De la 1 ianuarie 2008 costul cardului european de asigurãri de sãnãtate se suportã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate."
23. Articolul 338 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 338. - În bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate vor fi alocate sume pentru cardul naţional, astfel încât acesta sã poatã fi implementat la 1 ianuarie 2008."
24. Articolul 385 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 385. - (1) Medicii se pensioneazã la vârsta de 65 de ani, indiferent de sex.
(2) La cerere, medicii se pot pensiona anticipat, la vârstele prevãzute în Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã îndeplinesc condiţiile de stagiu de cotizare prevãzute în lege pentru pensia anticipatã sau pentru pensia anticipatã parţialã.
(3) În unitãţile sanitare publice, medicii membri titulari sau membri corespondenţi ai Academiei Române şi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, profesorii universitari şi cercetãtorii ştiinţifici gradul I, doctorii în ştiinţe medicale, care desfãşoarã activitãţi medicale, pot continua, la cerere, activitatea medicalã pânã la împlinirea vârstei de 70 de ani. Peste aceastã vârstã medicii, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, pot fi menţinuţi în activitate conform dispoziţiilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Medicale, cu modificãrile ulterioare. De acelaşi drept pot beneficia şi medicii, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române.
(4) Medicii care au depãşit limita de vârstã prevãzutã la alin. (1) pot profesa în continuare în unitãţi sanitare private. Desfãşurarea activitãţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Colegiului Medicilor din România, eliberat pe baza certificatului de sãnãtate şi a asigurãrii de rãspundere civilã, pentru greşeli în activitatea profesionalã, încheiatã pentru anul respectiv.
(5) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de personal medical, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, medicii îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Colegiului Medicilor din România şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(6) Medicii deţinuţi sau internaţi din motive politice, aflaţi în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi menţinuţi, la cerere, în activitatea profesionalã, pe baza certificatului anual de sãnãtate, pânã la vârsta de 70 de ani. Aceste prevederi se aplicã şi medicilor care, din motive politice, au fost obligaţi sã îşi întrerupã studiile o anumitã perioadã, obţinându-şi licenţa cu întârziere, ori celor care au fost împiedicaţi sã îşi reia activitatea profesionalã.
(7) Medicii care au împlinit vârsta de pensionare prevãzutã la alin. (1) nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, al ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie, al autoritãţilor de sãnãtate publicã, al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, al caselor judeţene de asigurãri de sãnãtate şi a municipiului Bucureşti, precum şi în cadrul spitalelor publice şi al oricãrei alte unitãţi sanitare publice.
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), medicii de familie care au domiciliul în mediul rural şi care îşi exercitã profesia în localitatea de reşedinţã sau în localitãţi din mediul rural limitrofe îşi pot continua activitatea, dupã împlinirea vârstei de pensionare, la cerere, cu aviz anual eliberat de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de Colegiul Medicilor din România, pe baza certificatului de sãnãtate."
25. La articolul 411, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
"h) sã beneficieze, în mod gratuit, de asistenţã medicalã, medicamente şi proteze, începând cu 1 ianuarie 2008, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurãrile sociale de sãnãtate, atât medicii în activitate sau pensionari, cât şi soţul sau soţia şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora."
26. Articolul 484 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 484. - (1) Medicii dentişti, indiferent de sex, se pensioneazã la vârsta de 65 de ani.
(2) În unitãţile sanitare publice, medicii dentişti membri titulari şi corespondenţi ai Academiei Române, profesori universitari, cercetãtori ştiinţifici gradul I, doctori în ştiinţe medicale care desfãşoarã activitãţi medico-dentare pot continua, la cerere, activitatea pânã la împlinirea vârstei de 70 de ani. Peste aceastã vârstã medicii dentişti, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, pot fi menţinuţi în activitate conform dispoziţiilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Medicale, cu modificãrile ulterioare. De acelaşi drept pot beneficia şi medicii dentişti, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române.
(3) Medicii dentişti prevãzuţi la alin. (1) pot cere pensionarea dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de legislaţia de asigurãri sociale de stat.
(4) Medicii dentişti deţinuţi sau internaţi din motive politice, aflaţi în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi menţinuţi, la cerere, în activitatea profesionalã, pe baza certificatului anual de sãnãtate, pânã la vârsta de 70 de ani. Aceste prevederi se aplicã şi medicilor dentişti care, din motive politice, au fost obligaţi sã îşi întrerupã studiile o anumitã perioadã, obţinându-şi licenţa cu întârziere, ori celor care au fost împiedicaţi sã îşi reia activitatea profesionalã.
(5) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de personal medico-dentar, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, medicii dentişti îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Colegiului Medicilor Dentişti din România şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(6) Medicii dentişti care au împlinit vârsta de pensionare prevãzutã la alin. (1) nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, al ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie, al autoritãţilor de sãnãtate publicã, al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, al caselor judeţene de asigurãri de sãnãtate şi a municipiului Bucureşti, precum şi în cadrul spitalelor publice şi al oricãrei alte unitãţi sanitare publice."
27. La articolul 507, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
"h) sã beneficieze, în mod gratuit, de asistenţã medicalã, medicamente şi proteze, începând cu 1 ianuarie 2008, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurãrile sociale de sãnãtate, atât medicii dentişti în activitate sau pensionari, cât şi soţul sau soţia şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora."
28. Articolul 565 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 565. - (1) Farmaciştii, indiferent de sex, se pensioneazã la vârsta de 65 de ani.
(2) În unitãţile sanitare publice farmaciştii membri titulari şi corespondenţi ai Academiei Române, profesori universitari, cercetãtori ştiinţifici gradul I, doctori în ştiinţe farmaceutice care desfãşoarã activitãţi farmaceutice pot continua, la cerere, activitatea pânã la împlinirea vârstei de 70 de ani.
(3) Farmaciştii prevãzuţi la alin. (1) pot cere pensionarea dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de legislaţia de asigurãri sociale de stat.
(4) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de farmacişti, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, farmaciştii îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Colegiului Farmaciştilor din România şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, pe baza certificatului de sãnãtate.
(5) Farmaciştii care au împlinit vârsta de pensionare prevãzutã la alin. (1) nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, al ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie, al autoritãţilor de sãnãtate publicã, al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, al caselor judeţene de asigurãri de sãnãtate şi a municipului Bucureşti, precum şi în cadrul spitalelor publice şi al oricãrei alte unitãţi sanitare publice."
29. La articolul 684, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Directorul general este numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, pentru o perioadã de 3 ani, prin concurs organizat de Consiliul de administraţie, potrivit condiţiilor stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare. Pânã la ocuparea prin concurs a funcţiei de director general, se numeşte, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, un director general interimar."
ART. II
<>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 19 iulie 2007.
Nr. 264.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016