Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 263 din 16 iunie 2004  privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 263 din 16 iunie 2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 568 din 28 iunie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta lege reglementeazã asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare a colectivitãţilor locale arondate, denumite în continuare centre de permanenţã.
ART. 2
Centrele de permanenţã sunt unitãţi sanitare, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã în afara programului normal de lucru al cabinetelor medicale individuale, deservite de medici de familie şi care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare.
ART. 3
Centrele de permanenţã se organizeazã în zone izolate sau greu accesibile ori în localitãţile care nu pot asigura continuitatea asistenţei medicale primare.
ART. 4
Zonele în care se înfiinţeazã centre de permanenţã sunt stabilite de direcţiile de sãnãtate publicã, cu acordul caselor de asigurãri sociale de sãnãtate şi al consiliilor locale.

CAP. II
Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de permanenţã

ART. 5
(1) Atribuţiile direcţiilor de sãnãtate publicã privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) arondarea teritorialã a localitãţilor la centrele de permanenţã;
b) asigurarea dotãrii truselor de urgenţã cu medicamente şi materiale sanitare;
c) instruirea personalului medico-sanitar cu privire la acordarea asistenţei medicale de urgenţã;
d) controlul organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii.
(2) Costurile medicamentelor şi ale materialelor sanitare necesare pentru trusele de urgenţã ale centrelor de permanenţã se suportã din fondurile alocate programului naţional de sãnãtate privind reabilitarea serviciilor de urgenţã prespitaliceascã.
ART. 6
Atribuţiile consiliilor locale privind funcţionarea centrelor de permanenţã constau în:
a) asigurarea spaţiilor necesare desfãşurãrii activitãţii centrelor de permanenţã;
b) asigurarea personalului auxiliar;
c) asigurarea dotãrii minimale necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã, stabilitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
d) asigurarea utilitãţilor necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã.
ART. 7
Continuitatea asistenţei medicale primare este asiguratã de:
a) medicii de familie asociaţi din mai multe localitãţi în centre de permanenţã, care vor funcţiona în regim de camerã de gardã, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, rezolvând situaţiile de urgenţã şi acordând, dupã caz şi cu precãdere, solicitanţilor din teritoriul arondat, servicii medicale în pachetul de servicii medicale de bazã prevãzut în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale primare în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenţa medicalã primarã;
b) medicii de familie care domiciliazã în localitatea respectivã în zonele în care nu existã posibilitatea asocierii medicilor în vederea organizãrii unui centru de permanenţã, precum localitãţi izolate, greu accesibile, cu un numãr mic de locuitori şi cu numãr redus de medici.
ART. 8
(1) Centrele de permanenţã vor funcţiona cu un numãr de minimum 5 medici de familie, care îşi desfãşoarã activitatea în cabinetele medicale din teritoriul arondat centrului respectiv.
(2) În situaţia în care medicii de familie nu pot fi asiguraţi din unitãţile administrativ-teritoriale respective, pot participa la asociere medici din unitãţile şcolare şi/sau de la unitãţile administrativ-teritoriale, altele decât cele arondate centrului.
(3) Direcţiile de sãnãtate publicã numesc pentru fiecare centru de permanenţã un medic coordonator dintre medicii de familie asociaţi.
ART. 9
(1) Personalul mediu sanitar este asigurat de medicii de familie asociaţi, conform unui grafic stabilit de comun acord.
(2) Plata personalului mediu sanitar prevãzut la alin. (1) se face de cãtre medicul de familie, prin tariful orar stabilit în funcţie de salariul negociat pentru orele efectiv prestate în afara programului de lucru stabilit, finanţat din fondul special prevãzut în contractul-cadru pentru acoperirea cheltuielilor asistenţei medicale în regim de continuitate.
ART. 10
Centrul de permanenţã este deservit de ambulanţele celei mai apropiate substaţii a serviciului judeţean de ambulanţã.
ART. 11
Programul de funcţionare a centrelor de permanenţã se stabileşte între orele 15,00-8,00 în zilele lucrãtoare şi permanent, în zilele nelucrãtoare.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 12
Medicii de familie asociaţi în centre de permanenţã au obligaţia de a afişa la cabinetul medical individual în care îşi desfãşoarã activitatea în timpul programului de lucru urmãtoarele date:
a) centrul de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
b) numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
c) programul fiecãruia dintre medicii asociaţi;
d) numãrul de telefon al substaţiei serviciului judeţean de ambulanţã.
ART. 13
(1) În situaţia în care nu existã spaţiu disponibil pentru organizarea unui centru de permanenţã independent, rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate poate fi asiguratã prin rotaţie de cãtre medicii de familie asociaţi în acest scop, la sediul fiecãrui cabinet medical individual.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) fiecare medic de familie are obligaţia de a afişa la cabinetul medical individual programarea şi locul unde se asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã, numele medicului, numãrul de telefon al cabinetului medical individual programat, precum şi numãrul de telefon la care poate fi apelatã substaţia serviciului judeţean de ambulanţã.
ART. 14
Centrele de permanenţã înfiinţate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi îşi vor reorganiza activitatea conform prevederilor acesteia.
ART. 15
Pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi se vor elabora de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã şi se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 16
(1) Prezenta lege intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi, orice dispoziţii contrare se abrogã.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 16 iunie 2004.
Nr. 263.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016