Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 249 din 22 iulie 2005  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 249 din 22 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 28 iulie 2005

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera c) se introduce litera d) cu urmãtorul cuprins:
"d) orice alta persoana juridicã de drept privat care desfãşoarã şi activitãţi economice."
2. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Judecãtorul-sindic este nominalizat, în fiecare caz, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dintre judecãtorii desemnaţi ca judecãtori-sindici, în temeiul art. 50 din aceasta lege."
3. La articolul 11 alineatul (1), literele c) şi i) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) desemnarea administratorului sau a lichidatorului, stabilirea atribuţiilor acestora, controlul asupra activitãţii lor şi, dacã este cazul, înlocuirea lor. Desemnarea are caracter provizoriu pana la prima adunare a creditorilor, care poate decide menţinerea sau schimbarea administratorului ori a lichidatorului numit de judecãtorul-sindic. Pentru desemnarea provizorie, judecãtorul-sindic tine cont de eventuale cereri ale creditorilor petenti şi poate respinge aceste cereri numai motivat;
........................................................................................
i) soluţionarea obiectiilor la rapoartele administratorului sau lichidatorului;".
4. La articolul 23, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Creditorii nemultumiti pot contesta decizia prevãzutã la alin. (1), în termen de 3 zile de la pronunţare, la judecãtorul-sindic, care va soluţiona de urgenta şi deodatã toate contestaţiile printr-o încheiere prin care va desemna administratorul propus de creditori sau, dupã caz, va menţine administratorul desemnat prin hotãrârea de deschidere a procedurii în situaţia în care administratorul ales de creditori nu îndeplineşte condiţiile legale pentru a fi numit ori se afla într-un caz de incompatibilitate."
5. La articolul 38, alineatele (1) şi (7) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Dacã cererea debitorului corespunde condiţiilor stabilite la art. 32, 33 şi 35, judecãtorul-sindic va pronunţa o încheiere de deschidere a procedurii, iar dacã prin declaraţia prevãzutã la art. 33 alin. (1) lit. g) debitorul îşi va arata intenţia de intrare în faliment, judecãtorul-sindic va pronunţa o încheiere de deschidere a procedurii falimentului. Încheierile vor fi notificate în condiţiile art. 75. În cazul în care creditorii se opun deschiderii procedurii în termen de 15 zile de la publicarea notificãrii, judecãtorul-sindic va tine, în termen de 10 zile, o şedinţa la care vor fi citaţi debitorul şi creditorii care se opun deschiderii procedurii, în urma cãreia va soluţiona, deodatã, printr-o sentinta, toate opoziţiile.
........................................................................................
(7) Dacã debitorul nu contesta în termenul prevãzut la alin. (3) ca ar fi în stare de insolventa, judecãtorul-sindic va da o sentinta de deschidere a procedurii. Dacã debitorul nu contesta starea de insolventa şi solicita deschiderea procedurii falimentului, judecãtorul-sindic va pronunţa o hotãrâre de deschidere a procedurii falimentului."
6. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - Prin hotãrârea de deschidere a procedurii judecãtorul-sindic va desemna, în condiţiile art. 11 alin. (1) lit. c), un administrator, stabilindu-i atribuţiile, potrivit art. 24, precum şi remuneraţia, în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a Guvernului. În cazul în care judecãtorul-sindic pronunţa deschiderea procedurii falimentului, va numi prin aceeaşi încheiere un lichidator, stabilindu-i remuneraţia în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a Guvernului."
7. La articolul 92 alineatul (5), literele D, H şi I vor avea urmãtorul cuprins:
"D. fuziunea debitorului, în condiţiile legii;
........................................................................................
H. modificarea actului constitutiv al debitorului, în condiţiile legii;
I. emiterea de titluri de valoare de cãtre debitor sau oricare dintre persoanele menţionate la lit. C şi D, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi de <>Legea nr. 297/2004 privind piata de capital. Pentru înscrierea în plan a unei emisiuni de titluri de valoare, este necesar acordul expres, în scris, al creditorului care urmeazã sa primeascã titlurile de valoare emise, acord ce se va da înainte de admiterea planului de cãtre judecãtorul-sindic, în conformitate cu prevederile art. 97 alin. (3)."
8. Alineatul (6) al articolului 92 se abroga.
9. Alineatul (1) al articolului 93 se abroga.
10. Articolul 96 se abroga.
11. La articolul 99, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 99. - (1) La începutul şedinţei de vot administratorul judiciar va informa creditorii despre voturile valabile exprimate în scris.
(2) Urmãtoarele categorii de creditori vor vota separat:
a) creditorii titulari de creanţe garantate;
b) creditorii bugetari;
c) creditorii chirografari.
Un plan va fi socotit acceptat de o categorie de creditori dacã titularii majoritãţii creanţelor din acea categorie voteazã în favoarea planului."
12. La articolul 99, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (2^1 ) cu urmãtorul cuprins:
"(2^1 ) Creditorii care, direct sau indirect, controleazã, sunt controlati sau se afla sub control comun cu debitorul, în sensul legislaţiei pieţei de capital, pot participa la şedinţa, dar pot vota cu privire la plan doar în cazul în care acesta le acorda mai puţin decât ar primi în cazul falimentului."
13. La articolul 99, alineatele (5) şi (8) se abroga.
14. Articolul 100 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 100. - La data stabilitã, un plan va fi confirmat de judecãtorul-sindic, dacã sunt întrunite urmãtoarele condiţii:
A. cel puţin doua dintre categoriile de creanţe menţionate la art. 99 alin. (2) accepta planul;
B. în situaţia în care exista doar doua categorii de creditori, planul este acceptat de creditorii care deţin doua treimi din valoarea masei credale;
C. dacã exista o singura categorie de creditori, planul este acceptat de creditorii care deţin 75% din valoarea masei credale."
15. La articolul 104, alineatul (3) se abroga.
16. La articolul 114, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cu excepţia cazurilor prevãzute expres de lege, lichidarea va începe îndatã dupã finalizarea de cãtre lichidator a inventarierii bunurilor din averea debitorului. Bunurile vor putea fi vândute în bloc - ca un ansamblu în stare de funcţionare sau individual. Dacã bunurile nu se pot vinde prin licitaţie publica, acestea vor fi vândute prin negociere directa."
17. La articolul 115 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) vânzarea la licitaţie."
18. La articolul 122, punctul 10 se abroga.
19. Articolul 140 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 140. - (1) Executarea silitã impotriva persoanelor prevãzute la art. 137 alin. (1) se efectueazã de cãtre executorul judecãtoresc conform Codului de procedura civilã.
(2) Dupã închiderea procedurii falimentului, sumele rezultate din executarea silitã vor fi repartizate de cãtre executorul judecãtoresc, în conformitate cu prevederile prezentei legi, în temeiul tabelului definitiv consolidat pus la dispoziţia sa de cãtre lichidator."

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
DAN RADU RUSANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 22 iulie 2005.
Nr. 249.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016