Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 248 din 9 iunie 2004  privind acceptarea amendamentelor la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii A.910 (22) la Londra la 29 noiembrie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 248 din 9 iunie 2004 privind acceptarea amendamentelor la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii A.910 (22) la Londra la 29 noiembrie 2001

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 542 din 17 iunie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
Se acceptã amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, la care România a aderat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974 , adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia Adunãrii A.910 (22) la Londra la 29 noiembrie 2001.
ART. 2
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va lua mãsurile necesare în vederea punerii în aplicare a amendamentelor prevãzute la art. 1.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
VALER DORNEANU DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 9 iunie 2004.
Nr. 248.

REZOLUŢIA A.910 (22)
adoptatã la 29 noiembrie 2001
(pct. 14 din ordinea de zi)

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul
internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare

Adunarea,
amintind art. VI din Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare (denumitã în continuare Convenţia) şi amendamentele la acest regulament,
luând în considerare amendamentele la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime la cea de-a 73-a sesiune a sa şi comunicate tuturor pãrţilor contractante în conformitate cu paragraful 2 al art. VI din Convenţie, precum şi recomandãrile Comitetului Securitãţii Maritime privind intrarea în vigoare a acestor amendamente,
1. adoptã, în conformitate cu paragraful 3 al art. VI din Convenţie, amendamentele prevãzute în anexa la prezenta rezoluţie;
2. decide, în conformitate cu paragraful 4 al art. VI din Convenţie, ca amendamentele sã intre în vigoare la 29 noiembrie 2003, în afarã de cazul în care pânã la 29 mai 2002 mai mult de o treime din pãrţile contractante au notificat obiecţiile lor cu privire la amendamente;
3. solicitã secretarului general, în conformitate cu paragraful 3 al art. VI din Convenţie, sã comunice aceastã rezoluţie tuturor pãrţilor contractante la Convenţie în vederea acceptãrii;
4. invitã pãrţile contractante sã transmitã obiecţiile lor la amendamente nu mai târziu de 29 mai 2002, dupã care se considerã cã amendamentele au fost acceptate sã intre în vigoare aşa cum s-a stabilit în aceastã rezoluţie.


ANEXĂ
la Rezoluţia A.910 (22)

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul
internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare

1. La regula 3:
- Paragraful a) este amendat dupã cum urmeazã:
"a) Cuvântul «navã» înseamnã orice construcţie, folositã sau susceptibilã de a fi folositã ca mijloc de transport pe apã, inclusiv navele fãrã deplasament, navoplanele şi hidroavioanele."
- Se adaugã un nou paragraf, m), dupã cum urmeazã:
"m) Cuvântul «navoplan» înseamnã o navã multimodalã al cãrei principal mod de deplasare este acela de a zbura la distanţã micã de suprafaţa apei utilizând efectul de suprafaţã."
2. La regula 8, paragraful a) se amendeazã dupã cum urmeazã:
"a) Orice manevrã care se face pentru evitarea unui abordaj trebuie sã corespundã regulilor din aceastã parte şi, dacã împrejurãrile permit, trebuie sã fie executatã în siguranţã, din timp şi conform unei bune practici marinãreşti."
3. La regula 18 se adaugã un nou paragraf, f), dupã cum urmeazã:
"f) i) Atunci când decoleazã, aterizeazã sau zboarã în apropierea suprafeţei apei, un navoplan trebuie menţinut la o distanţã corespunzãtoare de toate celelalte nave şi trebuie sã evite împiedicarea navigaţiei lor.
ii) Un navoplan care se deplaseazã în apropierea suprafeţei apei trebuie sã corespundã regulilor din aceastã parte pentru o navã cu propulsie mecanicã."
4. La regula 23 se adaugã un nou paragraf, c), dupã cum urmeazã, iar paragraful care urmeazã se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
"c) Atunci când decoleazã, aterizeazã sau zboarã în apropierea suprafeţei apei, un navoplan trebuie sã poarte, suplimentar faţã de luminile prevãzute la paragraful a) din aceastã regulã, o luminã roşie intermitentã de intensitate mare, vizibilã pe întreg orizontul."
5. Regula 31 se amendeazã dupã cum urmeazã:
"Un hidroavion sau un navoplan care este în imposibilitate de a purta luminile şi semnele cu caracteristicile sau amplasarea prescrise de regulile din aceastã parte trebuie sã poarte lumini sau semne cât mai apropiate de cele prescrise de aceste reguli."
6. La regula 33, paragraful a) se amendeazã dupã cum urmeazã:
"a) O navã cu lungimea de 12 metri sau mai mare trebuie sã fie prevãzutã cu un fluier, o navã cu lungimea de 20 metri sau mai mare trebuie sã fie prevãzutã cu un clopot suplimentar faţã de fluier, iar o navã cu lungimea de 100 metri sau mai mare trebuie sã aibã în plus un gong ale cãrui sunet şi timbru sã nu se poatã confunda cu acelea ale unui clopot. Fluierul, clopotul şi gongul trebuie sã corespundã specificaţiei din anexa III la acest regulament. Clopotul sau gongul ori amândouã pot fi înlocuite cu un alt echipament având aceleaşi caracteristici sonore, cu condiţia sã fie posibilã întotdeauna acţionarea manualã pentru producerea semnalelor prescrise."
7. La regula 35 se adaugã un nou paragraf, i), dupã cum urmeazã, iar paragrafele care urmeazã se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
"i) O navã cu lungimea de 12 metri sau mai mare, dar mai micã de 20 metri, nu trebuie sã fie obligatã sã emitã semnalele de clopot prevãzute la paragrafele g) şi h) din prezenta regulã. Totuşi, dacã nu face acest lucru, ea trebuie sã emitã un alt semnal sonor eficient la intervale nu mai mari de 2 minute."
8. La anexa I, secţiunea 13 se amendeazã astfel:
"13. Nave de mare vitezã
a) Lumina de catarg a navelor de mare vitezã poate fi amplasatã la o înãlţime care, în raport cu lãţimea navei, este mai micã decât cea prevãzutã la paragraful 2 a) i) din prezenta anexã, cu condiţia ca unghiul de la baza triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri şi lumina catargului, vãzute în proiecţie frontalã, sã nu fie mai mic de 27°.
b) La navele de mare vitezã cu lungimea de 50 metri sau mai mare, distanţa verticalã de 4,5 metri dintre lumina de catarg prova şi lumina de catarg principal, cerutã de paragraful 2 a) ii) din prezenta anexã, poate fi modificatã cu condiţia ca valoarea sa sã nu fie mai micã decât valoarea determinatã prin aplicarea formulei empirice:

(a + 17 'a5 ) C + 2,
ã = -------------------
1.000

unde:
ã este înãlţimea luminii de catarg principal deasupra luminii de catarg din prova, în metri;
a este înãlţimea luminii de catarg prova deasupra suprafeţei apei, în condiţii de exploatare, în metri;
'a5 este înclinarea longitudinalã a navei (asieta) în condiţii de exploatare, în grade;
C este distanţa orizontalã care separã luminile din vârful catargelor, în metri."
9. La anexa III:
- La secţiunea 1 - Fluiere:
● Paragraful a) se amendeazã astfel:
"a) Frecvenţele şi bãtaia sonorã
Frecvenţa fundamentalã a semnalului trebuie sã fie cuprinsã între 70 şi 700 Hz. Bãtaia sonorã a semnalului unui fluier trebuie determinatã de acele frecvenţe care pot cuprinde frecvenţa fundamentalã şi/sau una ori mai multe frecvenţe mai înalte, situate între 180 şi 700 Hz (±1%) pentru o navã cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori între 180 şi 2.100 Hz (±1%) pentru o navã cu lungimea mai micã de 20 metri, şi care asigurã nivelurile de presiune acusticã specificate în paragraful 1 c) de mai jos."
● Paragraful c) se amendeazã astfel:
"c) Intensitatea semnalului sonor şi bãtaia sonorã
Un fluier instalat la bordul unei nave trebuie sã asigure în direcţia intensitãţii sale maxime, la o distanţã de 1 metru de el şi cel puţin într-o bandã de o treime de octavã situatã în gama de frecvenţe între 180 şi 700 Hz (±1%) pentru o navã cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori între 180 şi 2.100 Hz (±1%) pentru o navã cu lungimea mai micã de 20 metri, un nivel de presiune acusticã cel puţin egal cu valoarea corespunzãtoare din tabelul de mai jos.
Nivelul de presiune


┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Lungimea navei │ Nivelul de presiune │ Bãtaia sonorã, │
│ în metri │ acusticã intr-o bandã │ în mile marine │
│ │ de 1/3 de octavã, la │ │
│ │ distanţa de ã metru, în │ │
│ │ dB raportat la 2 x 10^-5│ │
│ │ N/mp │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 200 şi mai mult │ 143 │ 2 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 75, dar mai puţin de │ 138 │ 1,5 │
│ 200 │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 20, dar mai puţin de 75 │ 130 │ 1 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 120*1) │ │
│ mai puţin de 20 │ 115*2) │ 0,5 │
│ │ 111*3) │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
*1) Dacã frecvenţele mãsurate se situeazã în domeniul 180-450 Hz.
*2) Dacã frecvenţele mãsurate se situeazã în domeniul 450-800 Hz.
*3) Dacã frecvenţele mãsurate se situeazã în domeniul 800-2.100 Hz."



- La secţiunea 2 - Clopot sau gong, paragraful b) se amendeazã astfel:
"b) Construcţie
Clopotele şi gongurile trebuie fabricate dintr-un material rezistent la coroziune şi concepute astfel încât sã redea un sunet clar. Diametrul deschiderii clopotului nu trebuie sã fie mai mic de 300 milimetri la navele cu lungimea mai mare sau egalã cu 20 metri. Atunci când este posibil, se recomandã instalarea unei limbi de clopot cu comandã mecanicã, care sã asigure o forţã de impact constantã, însã trebuie sã fie posibilã şi o acţionare manualã. Masa limbii clopotului nu trebuie sã fie mai micã de 3% din masa clopotului."

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016