Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 246 din 18 iulie 2005  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 246 din 18 iulie 2005 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 25 iulie 2005
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, adoptatã în temeiul <>art. 1 lit. S pct. 2 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Persoanele fizice şi persoanele juridice care urmãresc desfãşurarea unor activitãţi de interes general sau în interesul unor colectivitãţi ori, dupã caz, în interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociaţii ori fundaţii în condiţiile prezentei ordonanţe."
2. La articolul 2, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) urmãrirea realizãrii unui interes general, local sau de grup;".
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Asociaţia este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei înţelegeri, pun în comun şi fãrã drept de restituire contribuţia materialã, cunoştinţele sau aportul lor în muncã pentru realizarea unor activitãţi în interes general, al unor colectivitãţi sau, dupã caz, în interesul lor personal nepatrimonial."
4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) În vederea dobândirii personalitãţii juridice, membrii asociaţi încheie actul constitutiv şi statutul asociaţiei, în formã autenticã sau atestatã de avocat.
(2) Actul constitutiv cuprinde, sub sancţiunea nulitãţii absolute:
a) datele de identificare a membrilor asociaţi: numele sau denumirea şi, dupã caz, domiciliul sau sediul acestora;
b) exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus;
c) denumirea asociaţiei;
d) sediul asociaţiei;
e) durata de funcţionare a asociaţiei - pe termen determinat, cu indicarea expresã a termenului, sau, dupã caz, pe termen nedeterminat;
f) patrimoniul iniţial al asociaţiei; activul patrimonial, în valoare de cel puţin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociaţiei, este alcãtuit din aportul în naturã şi/sau în bani al asociaţilor. În cazul aportului în naturã, forma autenticã a actului constitutiv şi a statutului este obligatorie;
g) componenţa nominalã a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control ale asociaţiei;
h) persoana sau, dupã caz, persoanele împuternicite sã desfãşoare procedura de dobândire a personalitãţii juridice;
i) semnãturile membrilor asociaţi.
(3) Statutul cuprinde, sub sancţiunea nulitãţii absolute:
a) elementele prevãzute la alin. (2), cu excepţia celor precizate la lit. g) şi h);
b) precizarea scopului şi a obiectivelor asociaţiei;
c) modul de dobândire şi de pierdere a calitãţii de asociat;
d) drepturile şi obligaţiile asociaţilor;
e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei;
f) atribuţiile organelor de conducere, administrare şi control ale asociaţiei;
g) destinaţia bunurilor, în cazul dizolvãrii asociaţiei, cu respectarea dispoziţiilor art. 60."
5. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Oricare dintre membrii asociaţi, pe baza împuternicirii date în condiţiile art. 6 alin. (2) lit. h), poate formula o cerere de înscriere a asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã urmeazã sã-şi aibã sediul.
(2) Cererea de înscriere va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv;
b) statutul asociaţiei;
c) actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial;
d) dovada disponibilitãţii denumirii eliberatã de Ministerul Justiţiei sau, dupã caz, refuzul motivat al eliberãrii acesteia.
(3) Este interzisã utilizarea în denumirea asociaţiei a denumirilor specifice autoritãţilor şi instituţiilor publice.
(4) În cazul nerespectãrii dispoziţiilor alin. (3), Ministerul Justiţiei va refuza motivat eliberarea dovezii disponibilitãţii denumirii."
6. La articolul 8, dupã alineatul (2) se introduce un alineat nou, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) În cadrul procedurii de verificare a legalitãţii cererii de înscriere şi a documentelor prevãzute la art. 7 alin. (2), judecãtorul desemnat de preşedintele instanţei verificã respectarea dispoziţiilor art. 7 alin. (3) şi poate dispune, prin încheiere motivatã, înscrierea asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, chiar dacã existã un refuz motivat al Ministerului Justiţiei de a elibera dovada disponibilitãţii denumirii, pe care îl apreciazã ca neîntemeiat."
7. La articolul 8, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Odatã cu efectuarea înscrierii, încheierea prin care s-a dispus înscrierea se comunicã din oficiu, pentru evidenţa fiscalã, organului financiar local în a cãrui razã teritorialã se aflã sediul asociaţiei, cu menţionarea numãrului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor."
8. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã neregularitãţile constatate privesc dispoziţiile art. 40 alin. (2) din Constituţie, pentru termenul fixat va fi citat şi parchetul de pe lângã instanţa sesizatã, cãruia i se vor comunica, în copie, cererea de înscriere, împreunã cu actul constitutiv şi statutul asociaţiei. În acest caz punerea concluziilor de cãtre procuror este obligatorie."
9. La articolul 13, alineatele (2)-(4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Filialele sunt entitãţi cu personalitate juridicã, putând încheia, în nume propriu, acte juridice în condiţiile stabilite de asociaţie prin actul constitutiv al filialei. Ele pot încheia acte juridice de dispoziţie, în numele şi pe seama asociaţiei, numai pe baza hotãrârii prealabile a consiliului director al asociaţiei.
(3) Filiala se constituie prin hotãrârea adunãrii generale a asociaţiei. Personalitatea juridicã se dobândeşte de la data înscrierii filialei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
(4) În vederea înscrierii filialei, reprezentantul asociaţiei va depune cererea de înscriere, împreunã cu hotãrârea de constituire a filialei, statutul, actul constitutiv, actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale acesteia, la judecãtoria în a cãrei circumscripţie teritorialã urmeazã sã-şi aibã sediul filiala. Dispoziţiile art. 6 şi ale art. 9-12 sunt aplicabile în mod corespunzãtor."
10. Dupã articolul 13 se introduce un articol nou, articolul 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) Asociaţia îşi poate constitui sucursale, ca structuri teritoriale fãrã personalitate juridicã.
(2) Sucursalele se constituie prin hotãrâre a adunãrii generale.
(3) Sucursalele desfãşoarã activitãţile date în competenţa lor de cãtre asociaţie."
11. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Fundaţia este subiectul de drept înfiinţat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic între vii ori pentru cauzã de moarte, constituie un patrimoniu afectat, în mod permanent şi irevocabil, realizãrii unui scop de interes general sau, dupã caz, al unor colectivitãţi."
12. La articolul 17 alineatul (2), dupã litera c) se introduce o literã nouã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) dovada disponibilitãţii denumirii eliberatã de Ministerul Justiţiei sau, dupã caz, refuzul motivat al eliberãrii acesteia."
13. La articolul 17, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dispoziţiile art. 17 alin. (1) şi alin. (2) lit. d), ale art. 8-12 şi ale art. 14 se aplicã în mod corespunzãtor."
14. La articolul 18, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Fundaţia îşi poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, pe baza hotãrârii consiliului director, prin care le este alocat patrimoniul."
15. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã fundaţia dobândeşte personalitate juridicã dupã decesul fondatorului, efectele liberalitãţilor fãcute în favoarea fundaţiei anterior constituirii ei se vor produce de la data actului constitutiv, pentru fundaţiile înfiinţate prin acte între vii, iar pentru fundaţiile înfiinţate prin testament, de la data morţii testatorului."
16. La articolul 23, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Hotãrârile luate de adunarea generalã în limitele legii, ale actului constitutiv şi ale statutului sunt obligatorii chiar şi pentru membrii asociaţi care nu au luat parte la adunarea generalã sau au votat împotrivã.
(2) Hotãrârile adunãrii generale, contrare legii, actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în statut, pot fi atacate în justiţie de cãtre oricare dintre membrii asociaţi care nu au luat parte la adunarea generalã sau care au votat împotrivã şi au cerut sã se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţã, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoştinţã despre hotãrâre sau de la data când a avut loc şedinţa, dupã caz."
17. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Actul constitutiv poate prevedea numirea unui cenzor sau a unei comisii de cenzori.
(2) Dacã numãrul asociaţilor este mai mare de 15, numirea unui cenzor este obligatorie. Acesta poate fi o persoanã din afara asociaţiei.
(3) În cazul în care asociaţia nu are obligaţia numirii unui cenzor, fiecare dintre asociaţi care nu este membru al consiliului director poate exercita dreptul de control."
18. Dupã articolul 27 se introduc douã articole noi, articolele 27^1 şi 27^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 27^1. - (1) Pentru asociaţiile cu mai mult de 100 de membri înscrişi pânã la data întrunirii ultimei adunãri generale, controlul financiar intern se exercitã de cãtre o comisie de cenzori.
(2) Comisia de cenzori este alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori.
(3) Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sã fie contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile legii.
(4) Regulile generale de organizare şi funcţionare a comisiei de cenzori se aprobã de adunarea generalã. Comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare.
Art. 27^2. - În realizarea competenţei sale cenzorul sau, dupã caz, comisia de cenzori:
a) verificã modul în care este administrat patrimoniul asociaţiei;
b) întocmeşte rapoarte şi le prezintã adunãrii generale;
c) poate participa la şedinţele consiliului director, fãrã drept de vot;
d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în statut sau stabilite de adunarea generalã."
19. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Modificarea actului constitutiv sau a statutului asociaţiei se face prin înscrierea modificãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi are sediul asociaţia, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 8-12.
(2) Cererea de înscriere a modificãrii va fi însoţitã de hotãrârea adunãrii generale, iar în cazul modificãrii sediului, de hotãrârea consiliului director.
(3) Despre schimbarea sediului se va face menţiune, dacã este cazul, atât în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei vechiului sediu, cât şi în cel aflat la grefa judecãtoriei noului sediu. În acest scop, o copie a încheierii prin care s-a dispus schimbarea sediului va fi comunicatã din oficiu judecãtoriei în circumscripţia cãreia asociaţia urmeazã sã-şi aibã noul sediu."
20. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Dispoziţiile art. 33 se aplicã în mod corespunzãtor în cazul modificãrii actului constitutiv sau a statutului fundaţiei."
21. Dupã articolul 34 se introduc trei articole noi, articolele 34^1 -34^3 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 34^1. - (1) Fuziunea se face prin absorbţia unei asociaţii de cãtre o altã asociaţie sau prin contopirea a douã ori mai multe asociaţii pentru a alcãtui o asociaţie nouã.
(2) Divizarea se face prin împãrţirea întregului patrimoniu al unei asociaţii care îşi înceteazã existenţa între douã sau mai multe asociaţii existente ori care iau astfel fiinţã.
(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã şi în cazul fuziunii sau divizãrii unei fundaţii.
Art. 34^2. - (1) În cazul asociaţiilor, decizia de fuziune sau de divizare se ia prin hotãrârea a cel puţin douã treimi din numãrul total al membrilor organului de conducere.
(2) În cazul fundaţiilor, dispoziţiile art. 29 alin. (5) se aplicã în mod corespunzãtor.
Art. 34^3. - Dispoziţiile <>art. 39-44 din Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice se aplicã în mod corespunzãtor."
22. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) În cazul dizolvãrii federaţiilor, dacã nu se prevede altfel în lege sau în statut, bunurile rãmase în urma lichidãrii se transmit, în cote egale, cãtre persoanele juridice constituente.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã prin asemãnare şi în cazul retragerii din federaţie a unei asociaţii sau fundaţii.
(3) Retragerea din federaţie se poate face numai în urma aprobãrii de cãtre cenzori sau experţi independenţi a unui raport cu privire la exerciţiul financiar."
23. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL VI
Asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publicã"

24. La articolul 38, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) O asociaţie sau o fundaţie poate fi recunoscutã de Guvernul României ca fiind de utilitate publicã dacã sunt întrunite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) activitatea acesteia se desfãşoarã în interes general sau al unor colectivitãţi, dupã caz;
b) funcţioneazã de cel puţin 3 ani;
c) prezintã un raport de activitate din care sã rezulte desfãşurarea unei activitãţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sãu, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publicã;
d) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori în parte este cel puţin egalã cu valoarea patrimoniului iniţial."
25. Dupã articolul 38 se introduce un articol nou, articolul 38^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 38^1. - În sensul prezentei ordonanţe, prin utilitate publicã se înţelege orice activitate care se desfãşoarã în domenii de interes public general sau al unor colectivitãţi."
26. La articolul 39, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Recunoaşterea unei asociaţii sau fundaţii de utilitate publicã se face prin hotãrâre a Guvernului. În acest scop, asociaţia sau fundaţia interesatã adreseazã o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o înainteazã, în termen de 15 zile, ministerului sau organului de specialitate al administraţiei publice centrale în a cãrui sferã de competenţã îşi desfãşoarã activitatea."
27. La articolul 39, dupã alineatul (1) se introduce un alineat nou, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã, pe lângã dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 38 alin. (1), de urmãtoarele documente:
a) copii de pe actul constitutiv şi de pe statutul asociaţiei sau fundaţiei;
b) copie de pe dovada dobândirii personalitãţii juridice;
c) dovada privind bonitatea asociaţiei sau fundaţiei, emisã de banca la care are deschis contul;
d) copie de pe dovada privind situaţia juridicã a sediului asociaţiei sau fundaţiei;
e) numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice, cu care asociaţia sau fundaţia colaboreazã în mod frecvent în vederea realizãrii obiectului sãu de activitate pentru care aceasta solicitã recunoaşterea statutului de utilitate publicã."
28. La articolul 39, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În vederea stabilirii autoritãţii prevãzute la alin. (1), persoanele interesate sunt obligate sã punã la dispoziţie Secretariatului General al Guvernului toate informaţiile necesare rezolvãrii cererii."
29. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Autoritatea administrativã competentã este obligatã ca, în termen de 60 de zile, sã examineze cererea şi îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege. În cazul în care constatã îndeplinirea acestor condiţii, autoritatea administrativã competentã va propune Guvernului României recunoaşterea. În caz contrar aceasta va transmite persoanelor juridice solicitante un rãspuns motivat, în termen de 30 de zile de la data luãrii deciziei.
(2) În cel mult 90 de zile de la data depunerii cererii prevãzute la alin. (1), precum şi a tuturor documentelor necesare luãrii deciziei, Guvernul României decide asupra propunerii de recunoaştere. Dacã propunerea se respinge, soluţia va fi comunicatã asociaţiei sau fundaţiei de cãtre autoritatea administrativã la care s-a înregistrat cererea de recunoaştere, în termen de 120 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor necesare luãrii deciziei."
30. La articolul 41, literele a), e) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) dreptul de a i se atribui în folosinţã gratuitã bunurile proprietate publicã;
.........................................................................
e) obligaţia de a comunica autoritãţii administrative competente orice modificãri ale actului constitutiv şi ale statutului, precum şi rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale; autoritatea administrativã are obligaţia sã asigure consultarea acestor documente de cãtre orice persoanã interesatã;
f) obligaţia de a publica, în extras, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial. Modelul extrasului situaţiilor financiare se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice."
31. La articolul 41, litera b) se abrogã.
32. La articolul 42, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Împrejurãrile prevãzute la alin. (2) şi (3) pot fi sesizate autoritãţii administrative competente, Ministerului Justiţiei sau Guvernului de cãtre orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã interesatã."
33. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - (1) În evidenţele contabile ale asociaţiei sau fundaţiei se vor înregistra separat bunurile achiziţionate sau edificate din bani publici. În cazul dizolvãrii asociaţiei sau fundaţiei recunoscute ca fiind de utilitate publicã, bunurile provenite din resurse bugetare şi rãmase în urma lichidãrii se vor repartiza, prin hotãrâre a Guvernului, cãtre alte asociaţii ori fundaţii cu scop similar sau cãtre instituţii publice cu acelaşi obiect de activitate.
(2) În cazul dizolvãrii, celelalte bunuri rãmase în patrimoniul asociaţiei sau fundaţiei vor fi repartizate conform dispoziţiilor art. 60."
34. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Litigiile referitoare la recunoaşterea utilitãţii publice a asociaţiilor şi fundaţiilor se soluţioneazã potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 ."
35. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - (1) Dispoziţiile prezentului capitol referitoare la condiţiile recunoaşterii statutului de utilitate publicã, precum şi la drepturile şi obligaţiile asociaţiilor sau fundaţiilor recunoscute ca fiind de utilitate publicã se aplicã în mod corespunzãtor şi federaţiilor.
(2) O federaţie poate fi recunoscutã de Guvernul României ca fiind de utilitate publicã dacã cel puţin douã treimi din numãrul asociaţiilor şi fundaţiilor care o alcãtuiesc sunt recunoscute ca fiind de utilitate publicã."
36. La articolul 46 alineatul (1), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) resurse obţinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;".
37. Articolul 47 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - Asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile pot înfiinţa societãţi comerciale. Dividendele obţinute de asociaţii, fundaţii şi federaţii din activitãţile acestor societãţi comerciale, dacã nu se reinvestesc în aceleaşi societãţi comerciale, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei."
38. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile pot desfãşura orice alte activitãţi economice directe dacã acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsã legãturã cu scopul principal al persoanei juridice."
39. La articolul 49, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autoritãţile administraţiei publice locale întocmesc liste de prioritate pentru atribuirea imobilelor prevãzute la alin. (1). Listele de prioritate se realizeazã pe baza unor proceduri de evaluare cuprinzând în mod explicit criteriile folosite. Autoritãţile au obligaţia de a face publice aceste proceduri înainte de utilizarea lor."
40. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) În cadrul Camerelor Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, aparatului de lucru al Guvernului, instituţiei Avocatul Poporului, autoritãţilor administrative autonome, ministerelor, al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi autoritãţilor administraţiei publice locale funcţioneazã structuri pentru relaţia cu mediul asociativ. Acolo unde asemenea structuri lipsesc, ele se vor constitui.
(2) Autoritãţile publice menţionate la alin. (1) se vor consulta cu reprezentanţii asociaţiilor şi fundaţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în sfera lor de competenţã, în vederea stabilirii unor programe sau activitãţi comune."
41. Articolul 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Litigiile nãscute în legãturã cu aplicarea dispoziţiilor prezentului capitol se soluţioneazã în conformitate cu <>Legea nr. 554/2004 ."
42. La articolul 55 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) imposibilitatea constituirii adunãrii generale sau a consiliului director în conformitate cu statutul asociaţiei, dacã aceastã situaţie dureazã mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, adunarea generalã sau, dupã caz, consiliul director trebuia sã se constituie;".
43. La articolul 56, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Instanţa competentã sã hotãrascã dizolvarea este judecãtoria în circumscripţia cãreia asociaţia îşi are sediul."
44. Articolul 57 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - Asociaţia se poate dizolva şi prin hotãrârea adunãrii generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, hotãrârea adunãrii generale se depune la judecãtoria în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi are sediul, pentru a fi înscrisã în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor."
45. La articolul 61, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice, autorizate în condiţiile legii."
46. La articolul 71, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Asociaţia sau fundaţia înceteazã a fiinţa la data radierii din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor."
47. La articolul 74, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Asociaţiile şi fundaţiile recunoscute ca fiind de utilitate publicã sunt obligate sã comunice Ministerului Justiţiei, în extras, copii de pe rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale, însoţite de dovada eliberatã de Regia Autonomã «Monitorul Oficial» cã s-a solicitat publicarea acestora şi în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a."
48. Titlul capitolului XI va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL XI
Dispoziţii privind persoanele juridice strãine fãrã scop patrimonial"
49. La articolul 79, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) va stabili forma şi conţinutul certificatelor de înscriere prevãzute la art. 12 alin. (1) şi la art. 17 alin. (3), precum şi condiţiile de eliberare a dovezii menţionate la art. 7 alin. (2) lit. d)."
ART. II
Asociaţiile, fundaţiile, uniunile, federaţiile şi grupãrile de persoane juridice care nu posedã certificatul prevãzut la <>art. 12 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 vor solicita eliberarea acestuia în termen de un an de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
ART. III
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 1 februarie 2003.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NĂSTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 18 iulie 2005.
Nr. 246.
_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016