Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 246 din 12 iulie 2007  privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului de Drept Public si Stiinte Administrative al Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 246 din 12 iulie 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului de Drept Public si Stiinte Administrative al Romaniei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 19 iulie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul de Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României, denumit în continuare Institut, for naţional ştiinţific, cu personalitate juridicã, de drept public, sub control parlamentar.
(2) Institutul este continuatorul tradiţiei ştiinţifice a Institutului de Ştiinţe Administrative înfiinţat în anul 1925, tradiţie reluatã şi promovatã prin Asociaţia Institutul de Ştiinţe Administrative "Paul Negulescu".
(3) Institutul reuneşte personalitãţi reprezentative din domeniul dreptului şi al ştiinţelor administrative, de înaltã competenţã profesionalã, cu titlul ştiinţific de doctor şi doctoranzi, cu experienţã în activitatea de cercetare ştiinţificã ori în învãţãmântul juridic superior sau care ocupã funcţii în administraţia publicã sau în autoritatea judecãtoreascã.
(4) Sediul Institutului este în municipiul Sibiu, Calea Dumbrãvii nr. 28-32, judeţul Sibiu.
(5) Institutul editeazã Revista de drept public. Redacţia revistei are sediul în Bucureşti, bd. Mihail Kogãlniceanu nr. 64, sectorul 5.
ART. 2
(1) Institutul are ca scop fundamentarea ştiinţificã a soluţiilor de perfecţionare a organizãrii şi funcţionãrii autoritãţilor publice centrale şi locale, prezentând rapoarte ştiinţifice anuale Parlamentului şi, dupã caz, Guvernului şi Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Rapoartele ştiinţifice anuale ale Institutului vor cuprinde şi propunerile de perfecţionare a legislaţiei şi de armonizare a dreptului public intern cu dreptul public comunitar.
ART. 3
(1) Pentru desfãşurarea de cursuri postuniversitare, Institutul se poate asocia cu instituţii de învãţãmânt superior sau cu instituţii de profil din ţarã, acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din strãinãtate, în condiţiile legii, şi poate organiza cursuri de specializare şi de perfecţionare.
(2) Institutul realizeazã studii, proiecte şi publicaţii în domeniul dreptului public şi al ştiinţelor administrative şi dezvoltã relaţii de colaborare cu autoritãţi, instituţii şi organizaţii neguvernamentale de profil din ţarã sau din strãinãtate.
ART. 4
(1) Finanţarea Institutului se realizeazã de la bugetul de stat şi din alte surse, în condiţiile legii.
(2) Institutul poate dobândi bunuri prin sponsorizãri, legate, donaţii sau alte mijloace legale, pe baza aprobãrii consiliului ştiinţific.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Institutului

ART. 5
Institutul se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prezentei legi şi regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 6
Conducerea Institutului se asigurã de:
a) adunarea generalã;
b) consiliul ştiinţific;
c) preşedinte.
ART. 7
(1) Adunarea generalã este forul suprem de conducere, alcãtuit din totalitatea membrilor Institutului.
(2) Adunarea generalã alege consiliul ştiinţific, preşedintele şi vicepreşedintele Institutului, în condiţiile prevãzute de regulament.
ART. 8
(1) Consiliul ştiinţific este organul care asigurã conducerea curentã a Institutului între şedinţele adunãrii generale şi se compune din membri de onoare şi membri activi, persoane fizice române sau strãine. Numãrul de membri în consiliul ştiinţific se stabileşte prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare a Institutului.
(2) Alegerea consiliului ştiinţific, a preşedintelui şi a vicepreşedintelui este validatã de Senat, iar rapoartele anuale de activitate a Institutului se analizeazã de cãtre comisiile parlamentare de specialitate, care informeazã plenul fiecãrei Camere a Parlamentului.
ART. 9
(1) Preşedintele Institutului este ales pentru un mandat de 3 ani şi poate fi reales. Preşedintele asigurã conducerea operativã a Institutului şi are calitatea de ordonator principal de credite.
(2) Preşedintele Institutului este preşedintele consiliului ştiinţific şi conduce lucrãrile adunãrii generale la care participã.
(3) Preşedintele reprezintã Institutul în raporturile cu terţe persoane fizice sau juridice din ţarã ori din strãinãtate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine.
(5) În cazul în care preşedintele nu îşi poate exercita prerogativele pe o perioadã mai mare de 30 de zile, el va fi înlocuit de vicepreşedinte, delegat, dupã caz, de consiliul ştiinţific sau de preşedinte.
ART. 10
(1) Vicepreşedintele Institutului este ales pentru un mandat de 3 ani, poate fi reales şi îndeplineşte atribuţiile specifice coordonãrii direcţiilor pe domenii, precum şi atribuţiile stabilite de consiliul ştiinţific sau de preşedinte.
(2) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit de consiliul ştiinţific.
(3) Secretarul general asigurã, prin aparatul de lucru al Institutului, realizarea legãturilor funcţionale între direcţiile pe domenii şi celelalte structuri ale Institutului, precum şi cu terţe persoane, îndeplinind atribuţiile încredinţate de preşedinte, consiliul ştiinţific şi adunarea generalã.
ART. 11
Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedintelui înceteazã la expirarea duratei pentru care au fost aleşi sau prin hotãrârea consiliului ştiinţific, dacã aceştia sunt în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile sau îşi depun demisia.
ART. 12
Preşedintele, vicepreşedintele, secretarul general şi directorii de departamente nu pot face parte din partide politice.
ART. 13
(1) Desfãşurarea activitãţii Institutului este asiguratã prin aparatul propriu de lucru, constituit din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Are calitatea de funcţionar public, potrivit <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, numai personalul aparatului de lucru care nu îndeplineşte atribuţii de cercetare în cadrul departamentelor.
(3) Salarizarea personalului aparatului de lucru al Institutului, care are calitatea de funcţionar public, se face potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Personalul contractual din cadrul Institutului este salarizat potrivit anexei nr. Ib (cap. II/B) şi anexei nr. VI/2b la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile ulterioare.
(5) Statul de personal, structura posturilor pe compartimente şi fişa postului se aprobã prin decizie a consiliului ştiinţific.
(6) Numirea, modificarea, suspendarea şi/sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã ale personalului din aparatul de lucru al Institutului se aprobã prin ordin al preşedintelui.
(7) Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi din aparatul de lucru al Institutului se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, la propunerea consiliului ştiinţific al Institutului.
ART. 14
(1) În vederea realizãrii scopului şi atribuţiilor stabilite prin prezenta lege, imobilul proprietate publicã a statului, situat în municipiul Sibiu, Calea Dumbrãvii nr. 28-32, judeţul Sibiu, identificat ca Pavilionul A din cazarma 562 Sibiu, se transmite din administrarea Ministerului Apãrãrii în administrarea Institutului.
(2) Predarea-preluarea imobilului prevãzut la alin. (1) se face pe bazã de protocol încheiat între Ministerul Apãrãrii şi Institut, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
(3) La data încheierii protocolului prevãzut la alin. (2), Institutul se subrogã Ministerului Apãrãrii în contractele încheiate referitoare la acest imobil.
ART. 15
(1) Prezenta lege intrã în vigoare la 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data publicãrii prezentei legi, Asociaţia Institutul de Ştiinţe Administrative "Paul Negulescu" se dizolvã dupã procedura prevãzutã de <>Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 246/2005 .
(3) În termen de 30 de zile de la publicarea prezentei legi, Institutul va prezenta Guvernului, spre aprobare, regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 12 iulie 2007.
Nr. 246.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016