Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 239 din 15 iulie 2005  privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul comunicatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 239 din 15 iulie 2005 privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul comunicatiilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 663 din 26 iulie 2005
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. I
Articolul 51 din <>Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , se abroga.
ART. II
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 3 se abroga.
2. La articolul 4, dupã alineatul (6) se introduce un alineat nou, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Persoanele care intenţioneazã sa furnizeze exclusiv pentru nevoi proprii reţele sau servicii de comunicaţii electronice nu au obligaţia transmiterii notificãrii. Drepturile şi obligaţiile prevãzute în autorizaţia generalã li se aplica în mod corespunzãtor."
3. La articolul 41, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ANRC se asigura integral din urmãtoarele surse:
a) tariful de monitorizare datorat, în conformitate cu prevederile cap. VIII^1, pentru activitatea de supraveghere şi control în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, desfasurata de ANRC;
b) tariful de utilizare a resurselor de numerotatie, datorat în condiţiile prevederilor art. 19 alin. (2);
c) alte venituri ce se pot realiza de ANRC, conform prevederilor actelor normative în vigoare."
4. Articolele 47 şi 48 se abroga.
5. Dupã capitolul VIII se introduce un capitol nou, capitolul VIII^1, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VIII^1
Tariful de monitorizare
Art. 48^1. - (1) Persoanele care, la data de 31 decembrie a unui anumit an, au calitatea de furnizor de reţele publice de comunicaţii electronice, furnizor de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau furnizor de servicii poştale sunt obligate la plata cãtre ANRC a unui tarif de monitorizare anual pentru anul urmãtor, calculat ca un procent din cifra de afaceri a fiecãrui furnizor.
(2) Procentul prevãzut la alin. (1) se determina anual, fãrã a depãşi 0,5%, ca raport între:
a) cheltuielile estimate pe anul în curs, prevãzute în bugetul aprobat potrivit art. 42, din care se scad veniturile estimate a se realiza din alte surse, prevãzute în bugetul aprobat; şi
b) cifra de afaceri cumulatã a persoanelor prevãzute la alin. (1).
(3) Cifra de afaceri este cea prevãzutã în situaţiile financiare anuale întocmite pentru anul anterior celui pentru care se datoreazã tariful de monitorizare estimativ.
(4) Pentru persoanele care nu furnizeazã reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori servicii poştale de-a lungul unui an calendaristic întreg, cifra de afaceri se calculeazã proporţional cu numãrul de zile în care au beneficiat de dreptul de a furniza reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori servicii poştale.
Art. 48^2. - (1) Cuantumul tarifului de monitorizare datorat pentru un an se determina estimativ la data de 15 iulie a anului respectiv, în raport cu cifrele de afaceri pe anul anterior.
(2) Odatã cu determinarea tarifului de monitorizare estimativ pentru anul în curs, ANRC va regulariza sumele datorate cu titlu de tarif de monitorizare pentru anul încheiat, stabilind tariful de monitorizare definitiv, în raport cu cifrele de afaceri realizate în cursul anului încheiat de persoanele obligate la plata tarifului de monitorizare pentru acel an, prevãzute la art. 48^1 alin. (1). Pentru persoanele care nu au transmis ANRC situaţiile financiare anuale conţinând cifrele de afaceri necesare pentru determinarea tarifului de monitorizare definitiv, acesta se va calcula în funcţie de cifrele de afaceri aferente anului anterior celui pentru care se datoreazã tariful de monitorizare.
Art. 48^3. - (1) Obligaţia de plata a tarifului de monitorizare se stabileşte prin decizie a preşedintelui ANRC, care se comunica fiecãrui furnizor.
(2) Tariful de monitorizare estimativ se achitã în doua transe egale, prima în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei, iar cea de-a doua pana la data de 31 decembrie a anului respectiv.
(3) Diferenţa dintre tariful de monitorizare definitiv şi tariful de monitorizare estimativ se achitã sau se restituie, dupã caz, conform procedurii prevãzute la art. 48^5.
(4) Tariful de monitorizare şi tariful de utilizare a resurselor de numerotatie constituie creanţe bugetare, aplicându-li-se în mod corespunzãtor dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Art. 48^4. - (1) Persoanele prevãzute la art. 48^1 alin. (1) au obligaţia de a transmite ANRC situaţiile financiare anuale, conţinând cifrele de afaceri necesare pentru determinarea tarifului de monitorizare estimativ sau definitiv, dupã caz, în termen de 5 zile de la expirarea termenului de depunere a acestora la unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Persoanele prevãzute la art. 48^1 alin. (1) pot solicita, în vederea aplicãrii prevederilor art. 48^1 alin. (1) şi alin. (2) lit. b), luarea în consideraţie a veniturilor rezultate din furnizarea de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori din furnizarea de servicii poştale, în locul cifrei de afaceri prevãzute la art. 48^1 alin. (3).
(3) În vederea aplicãrii prevederilor alin. (2), persoanele prevãzute la art. 48^1 alin. (1) sunt obligate sa ţinã contabilitatea în mod distinct în ceea ce priveşte veniturile obţinute din activitãţile de furnizare de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori, dupã caz, de furnizare de servicii poştale, în acelaşi mod în care acest lucru s-ar realiza dacã aceste activitãţi ar fi desfãşurate de entitãţi cu personalitate juridicã distinctã. Certificarea veniturilor se va realiza în condiţiile stabilite de ANRC, de cãtre un auditor independent autorizat conform legii.
(4) Prevederile art. 48^1 alin. (4) se aplica în mod corespunzãtor veniturilor din activitãţi de furnizare de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori de furnizare de servicii poştale, determinate potrivit alin. (2) şi (3).
Art. 48^5. - Procedura de aplicare a prevederilor art. 48^1-48^4 se stabileşte prin decizie a preşedintelui ANRC."
6. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) ANRC şi MCTI au dreptul sa solicite furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori furnizorilor de servicii poştale informaţiile necesare în vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta sau de legislaţia specialã din domeniul comunicaţiilor electronice ori al serviciilor poştale.
(2) Informaţiile prevãzute la alin. (1) pot fi solicitate de ANRC şi MCTI, în special în urmãtoarele scopuri:
a) verificarea respectãrii obligaţiilor prevãzute de dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenta sau ale legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice ori al serviciilor poştale sau impuse de ANRC şi MCTI în conformitate cu aceste dispoziţii;
b) stabilirea tarifului de monitorizare anual, în conformitate cu prevederile cap. VIII^1;
c) stabilirea contribuţiilor pentru finanţarea serviciilor din sfera serviciului universal;
d) desemnarea furnizorilor de serviciu universal şi impunerea în sarcina acestora a obligaţiilor prevãzute în legislaţia specialã din domeniul comunicaţiilor electronice sau al serviciilor poştale;
e) identificarea pieţelor relevante din sectorul comunicaţiilor electronice, realizarea analizelor de piata şi identificarea furnizorilor cu putere semnificativã, în conformitate cu prevederile cap. V;
f) impunerea în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piata a obligaţiilor prevãzute de legislaţia specialã din domeniul comunicaţiilor electronice;
g) acordarea licenţelor de utilizare a resurselor de numerotatie şi verificarea respectãrii obligaţiilor prevãzute în acestea;
h) soluţionarea litigiilor dintre furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice, dintre furnizorii de servicii poştale, dintre utilizatori şi furnizorii de servicii poştale, precum şi dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice;
i) realizarea de statistici clar definite, necesare exercitãrii atribuţiilor ANRC şi MCTI, acordand în acest sens un termen de minimum 30 de zile pentru colectarea datelor;
j) elaborarea de rapoarte, studii, analize şi altele asemenea, în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, pentru evaluarea necesitãţii şi oportunitãţii emiterii de noi reglementãri şi pentru evaluarea şi controlul implementarii reglementãrilor în vigoare;
k) publicarea unor situaţii comparative privind calitatea şi tarifele serviciilor, în vederea maximizarii beneficiilor utilizatorilor finali.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, IGCTI are dreptul sa solicite furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice informaţiile necesare în vederea verificãrii respectãrii obligaţiilor prevãzute de dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenta sau ale legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice ori impuse de IGCTI în conformitate cu aceste dispoziţii.
(4) Informaţiile prevãzute la alin. (1) şi (3) vor fi solicitate în scris şi motivat, iar cantitatea şi natura acestora trebuie sa fie proporţionale cu scopul pentru care au fost solicitate.
(5) Furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale au obligaţia de a pune la dispoziţie informaţiile, altele decât cele solicitate la alin. (2) lit. i), în termenul şi în condiţiile indicate de ANRC şi MCTI sau IGCTI, dupã caz."
7. La articolul 55 alineatul (1), dupã litera h) se introduce o litera noua, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
"h^1) nedepunerea situaţiilor financiare anuale la ANRC, în termenul prevãzut la art. 48^4 alin. (1);".
8. La articolul 56 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa furnizeze în mod complet şi corect informaţiile care le-au fost cerute conform prevederilor art. 51 ori ale art. 54 alin. (1);".
9. La articolul 58, alineatele (1) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 55 alin. (1) lit. a), b), d) şi f)-h^1) se face de cãtre personalul de control prevãzut la art. 53 alin. (1).
.....................................................................
(4) Sancţiunile pentru faptele prevãzute la art. 55 alin. (1) lit. a), b), d) şi f)-h^1) se aplica, prin rezoluţie scrisã, de cãtre preşedintele ANRC."
ART. III
Prezenta lege intra în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor art. I, ale art. II pct. 3, 4, 7 şi 9, precum şi ale art. II pct. 5, referitoare la introducerea <>art. 48^1-48^4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 , care intra în vigoare la data de 31 decembrie 2005.
ART. IV
<>Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , şi <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
DAN RADU RUSANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 15 iulie 2005.
Nr. 239.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016