Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 231 din 1 iunie 2004  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 231 din 1 iunie 2004 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 116 din 27 august 1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, emisã în temeiul <>art. 1 pct. 12 lit. f) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 326 din 29 august 1998, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:

"ORDONANŢĂ
privind dezvoltarea şi modernizarea parcului de nave
sub pavilion român destinate transportului public"

2. Titlul capitolului I se abrogã.
3. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţã are drept scop acordarea unor facilitãţi şi a unui sprijin financiar pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave sub pavilion român, pentru creşterea prestigiului pavilionului român pe piaţa internaţionalã a transportului naval, atragerea de noi venituri la bugetul de stat şi asigurarea liberei circulaţii a forţei de muncã angajate în transportul naval.
(2) În sensul prezentei ordonanţe, prin navã sub pavilion român se înţelege o navã destinatã transportului public, care arboreazã pavilion român şi este operatã de cãtre o persoanã juridicã românã, autorizatã conform legii, denumitã în continuare operator."
4. Articolul 2 se abrogã.
5. Titlul capitolului II se abrogã.
6. Articolele 3 şi 4 se abrogã.
7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 1, operatorii beneficiazã de facilitãţi fiscale, precum şi de sprijinul financiar al statului.
(2) În conformitate cu prevederile alin. (1), se pot acorda urmãtoarele facilitãţi:
a) scutirea de impozit pe profit pentru un numãr limitat de ani, cu condiţia ca acest profit sã fie reinvestit în achiziţia de nave noi sau în modernizarea celor existente;
b) aplicarea amortizãrii accelerate la navele noi;
c) scutirea de la plata taxelor vamale pentru achiziţia de nave noi, precum şi pentru echipamente şi piese de schimb destinate reparãrii, modernizãrii şi construcţiei navelor;
d) acordarea regimului de mãrfuri de export pentru livrãrile de combustibil, lubrifianţi şi alte materiale consumabile utilizate de nave în voiaje internaţionale.
(3) Facilitãţile prevãzute la alin. (2) se acordã în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Sprijinul financiar din partea statului se poate acorda pentru modernizarea navelor şi pentru construcţii noi."
8. Articolele 6, 8, 9 şi 10 se abrogã.
9. Capitolul III, respectiv articolele 11 şi 12, se abrogã.
10. Titlul capitolului IV se abrogã.
11. Articolul 13 se abrogã.
12. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Pentru ca un operator sã poatã beneficia de facilitãţile prevãzute la art. 5 alin. (2), trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele criterii:
a) sã aibã navele în proprietate sau închiriate în bareboat pe o perioadã de cel puţin un an sau în contract de leasing cu clauzã de cumpãrare;
b) navele prevãzute la lit. a) sã arboreze pavilionul român;
c) navele sã deţinã certificat de conformitate cu normele tehnice de construcţie obligatorii eliberat de Autoritatea Navalã Românã sau certificatul de clasã eliberat de o societate de clasificare agreatã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
d) sã deţinã certificatele emise de Autoritatea Navalã Românã sau de cãtre o organizaţie cu care Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a încheiat convenţii de lucru în acest sens, care atestã conformitatea cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(2) Facilitãţile prevãzute la art. 5 alin. (2) se acordã numai pentru urmãtoarele categorii de nave:
a) nave maritime cu un tonaj brut mai mare de 500 tone, calculat conform Convenţiei internaţionale din 1969 asupra mãsurãrii tonajului navelor;
b) nave de navigaţie interioarã cu o capacitate de încãrcare pentru transport marfã de minimum 900 tone;
c) remorchere şi împingãtoare de navigaţie interioarã cu o putere a motoarelor de propulsie de minimum 368 kW;
d) nave de pasageri de navigaţie interioarã cu o capacitate de transport de cel puţin 20 de persoane;
e) nave de navigaţie interioarã autopropulsate cu o capacitate de încãrcare de minimum 900 tone şi puterea motoarelor de propulsie de cel puţin 368 kW."
13. Articolele 15-18 se abrogã.
14. Capitolul V, respectiv articolele 19, 20, 21, 22 şi 23, se abrogã.
15. Titlul capitolului VI se abrogã.
16. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Statul acordã sprijin financiar pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave care arboreazã pavilion român, pe baza unor programe de modernizare şi dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi aprobate de Guvern."
17. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Sprijinul financiar al statului pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave sub pavilion român se acordã în limita a 25% din preţul de achiziţie a navelor noi, respectiv din valoarea lucrãrilor de modernizare, în urmãtoarele cazuri:
a) construcţii de nave noi în şantierele navale româneşti;
b) modernizarea navelor existente, pentru aducerea acestora la standardele tehnice ale Uniunii Europene privind siguranţa navigaţiei şi prevenirea poluãrii."
18. Articolul 26 se abrogã.
19. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Programele de modernizare şi dezvoltare a parcului de nave sub pavilion român, denumite în continuare programe, vor fi elaborate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi vor fi aprobate de Guvern pânã la data de 1 august a fiecãrui an, pentru finanţare în anul urmãtor, în funcţie de resursele financiare.
(2) Resursele pentru acordarea sprijinului financiar se asigurã din:
a) fonduri bugetare;
b) fonduri atrase;
c) credite;
d) programe de finanţare externã."
20. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va cuprinde în proiectele programelor de modernizare şi dezvoltare solicitãrile operatorilor pentru acele nave pentru care a fost doveditã, printr-un studiu de fezabilitate, eficienţa economicã în exploatare pe o relaţie de transport intern sau internaţional de interes pentru România sau care valorificã potenţialul porturilor româneşti."
21. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - Operatorii care solicitã includerea în programele de modernizare şi dezvoltare vor depune la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului o cerere însoţitã de studiul de fezabilitate al navei, documentaţia tehnicã avizatã de Autoritatea Navalã Românã, precum şi dovada constituirii resurselor financiare proprii în cuantum de minimum 75%."
22. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are obligaţia ca în termen de 60 de zile de la data depunerii cererii sã rãspundã operatorilor în legãturã cu acceptarea includerii în programe sau, dupã caz, refuzul motivat."
23. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Dupã aprobarea de cãtre Guvern a programului de modernizare şi dezvoltare şi aprobarea finanţãrii acestuia prin legea anualã a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va comunica operatorilor, în termen de 10 zile, un document în care se menţioneazã cuantumul sprijinului financiar şi condiţiile de acordare a acestuia. Pentru alocaţia stabilitã, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va încheia un contract de finanţare cu operatorul beneficiar."
24. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Suma alocatã pentru fiecare navã prin programul anual de modernizare şi dezvoltare se considerã ca platã datoratã de cãtre operator şantierului naval constructor sau furnizorului de echipamente şi piese de schimb pentru modernizare şi se va elibera de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului o datã cu înmatricularea navei în registrul matricol al navelor şi emiterea certificatului de naţionalitate, în cazul navelor noi, sau cu semnarea procesului-verbal de terminare a lucrãrilor de modernizare, în cazul navelor deja înmatriculate.
(2) Aceastã sumã se va menţiona în registrul matricol în care este înmatriculatã nava şi în certificatul de naţionalitate al navei sub formã de gaj/ipotecã a statului exigibilã numai în interiorul unei perioade de 8 ani de la data înscrierii.
(3) La încheierea termenului de 8 ani, dacã nu a intervenit nici una dintre situaţiile prevãzute la art. 34, gajul/ipoteca aferentã sprijinului financiar acordat se considerã stinsã şi se radiazã."
25. Articolul 33 se abrogã.
26. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Operatorul care a beneficiat de sprijinul statului prin programele de modernizare şi dezvoltare are obligaţia sã pãstreze sub pavilion român, cel puţin 8 ani, navele pentru care a beneficiat de facilitãţile prevãzute în prezenta ordonanţã şi sã le asigure corespunzãtor valorii pentru corp şi maşini pentru toatã aceastã perioadã.
(2) Scoaterea de sub pavilionul român înainte de termenul de 8 ani a navelor prevãzute la alin. (1) se va putea efectua numai dupã rambursarea de cãtre operator la bugetul de stat a sumei primite.
(3) În cazul în care operatorul care a beneficiat de sprijinul statului se desfiinţeazã prin procedura falimentului, înainte de 8 ani de la înscrierea în registrul matricol şi în certificatul de naţionalitate a sumei alocate, statul este îndreptãţit sã recupereze sumele alocate întocmai ca o bancã finanţatoare, sumele respective fiind considerate obligaţii ale operatorilor faţã de bugetul de stat.
(4) În situaţia pierderii totale a navei în caz de forţã majorã, înainte de termenul de 8 ani, operatorul va vãrsa la bugetul de stat cota-parte din valoarea recuperatã de la asigurãtor, corespunzãtoare pãrţii din preţul navei acoperite de alocaţia primitã prin programul de modernizare şi dezvoltare.
(5) Operatorul poate gaja/ipoteca, în interiorul perioadei de 8 ani, navele pentru care a beneficiat de sprijinul financiar al statului, numai cu acordul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
27. Titlul capitolului VII se abrogã.
28. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va asigura punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Finanţelor Publice exercitã controlul asupra modului în care se aplicã prevederile prezentei ordonanţe."
29. Articolul 36 se abrogã.
30. Dupã articolul 38 se introduce articolul 39 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - În termen de 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a legii de aprobare a prezentei ordonanţe, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, Guvernul va emite hotãrârea de modificare şi completare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 302/1999 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, care se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I."
31. Anexa la <>Ordonanţa Guvernului nr. 116/1998 se abrogã.
ART. II
Prezenta lege intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
<>Ordonanţa Guvernului nr. 116/1998 , astfel cum a fost modificatã şi completatã prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor numerotarea corespunzãtoare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 17 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
GHEORGHE BUZATU

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 18 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
CONSTANTIN NIŢĂ

Bucureşti, 1 iunie 2004.
Nr. 231.
________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016