Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 230 din 30 noiembrie 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 230 din 30 noiembrie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 812 din 6 decembrie 2010

    Parlamentul României adoptã prezenta lege.

    ART. I
    <>Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2 punctul 2, literele c) şi d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "c) obligarea la practicarea prostituţiei, cerşetoriei, la reprezentãri pornografice în vederea producerii şi difuzãrii de materiale pornografice sau alte forme de exploatare sexualã;
    d) prelevarea de organe, ţesuturi sau celule de origine umanã, cu încãlcarea dispoziţiilor legale;".
    2. La articolul 2, dupã punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmãtorul cuprins:
    "3. prin victimã a traficului de persoane se înţelege persoana fizicã, subiect pasiv al faptelor prevãzute la art. 12, 13, 15, 17 şi 18, indiferent dacã participã sau nu în procesul penal în calitate de parte vãtãmatã."
    3. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul General al Poliţiei Române, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Justiţiei, autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi alte organisme guvernamentale cu atribuţii în domeniul traficului de persoane iau mãsurile necesare pentru aplicarea, în domeniile lor de activitate, a Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane şi a Planului naţional de acţiune pentru implementarea acesteia."
    4. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Administraţiei şi Internelor adoptã mãsurile necesare, în baza legislaţiei care reglementeazã regimul strãinilor în România, pentru a împiedica accesul pe teritoriul României al cetãţenilor strãini în legãturã cu care existã indicii temeinice cã ar fi implicaţi în traficul de persoane, în sensul prezentei legi."
    5. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 7. - Inspectoratul General al Poliţiei Române realizeazã şi difuzeazã materiale documentare privind riscurile la care pot fi expuse persoanele, potenţiale victime ale traficului de persoane."
    6. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 8. - Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului realizeazã, individual ori în parteneriat cu celelalte ministere implicate şi/sau cu organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniu, programe educative în vederea prevenirii traficului de persoane, dupã cum urmeazã:
    a) activitãţi educative în zona educaţiei formale şi nonformale destinate elevilor din învãţãmântul preuniversitar şi studenţilor din învãţãmântul universitar;
    b) activitãţi de informare şi consiliere a pãrinţilor şi elevilor asupra consecinţelor traficului de persoane;
    c) seminare de informare a cadrelor didactice în domeniul drepturilor copiilor şi al traficului de persoane."
    7. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu sprijinul altor instituţii şi organizaţii cu atribuţii în domeniu, realizeazã şi actualizeazã baza de date privind fenomenul traficului de persoane, monitorizeazã şi evalueazã periodic acest fenomen, luând în considerare atât fãptuitorii, cât şi victimele traficului de persoane, precum şi persoanele juridice implicate în sãvârşirea infracţiunii de trafic de persoane.
    (2) Constituirea şi actualizarea bazei de date privind fenomenul traficului de persoane se realizeazã prin grija fiecãrei instituţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor prevãzute la alin. (1), pe domeniul specific de activitate.
    (3) Publicarea semestrialã a informaţiilor statistice şi publicarea anualã a raportului privind fenomenul traficului de persoane se fac de cãtre Inspectoratul General al Poliţiei Române."
    8. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu sprijinul altor instituţii şi organizaţii cu atribuţii în domeniu, efectueazã studii periodice în scopul identificãrii cauzelor care determinã şi a condiţiilor ce favorizeazã traficul de persoane."
    9. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 11. - Pentru prevenirea traficului de persoane, Inspectoratul General al Poliţiei Române, în cooperare cu instituţiile interesate, precum şi cu organizaţii neguvernamentale, organizaţii internaţionale şi reprezentanţi ai societãţii civile angajaţi în prevenirea traficului de persoane, în protecţia şi asistarea victimelor acestuia, organizeazã campanii de informare privind fenomenul traficului de persoane şi riscurile la care sunt supuse victimele acestuia."
    10. La articolul 12, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Constituie infracţiunea de trafic de persoane recrutarea, transportarea, transferarea, cazarea ori primirea unei persoane, prin ameninţare, violenţã sau prin alte forme de constrângere, prin rãpire, fraudã ori înşelãciune, abuz de autoritate sau profitând de imposibilitatea acelei persoane de a se apãra sau de a-şi exprima voinţa ori prin oferirea, darea, acceptarea sau primirea de bani ori de alte foloase pentru obţinerea consimţãmântului persoanei care are autoritate asupra altei persoane, în scopul exploatãrii acestei persoane, şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 ani la 10 ani şi interzicerea unor drepturi."
    11. La articolul 13, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Dacã faptele prevãzute la alin. (1) şi (2) sunt sãvârşite în condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (2) sau de cãtre un membru de familie, pedeapsa este închisoare de la 7 ani la 18 ani şi interzicerea unor drepturi, în cazul prevãzut la alin. (1), şi închisoare de la 10 ani la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi, în cazul prevãzut la alin. (2)."
    12. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 14^1. - Fapta de a utiliza serviciile prevãzute la art. 2 pct. 2, prestate de o persoanã despre care beneficiarul ştie cã este victimã a traficului de persoane ori a traficului de minori, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendã, dacã fapta nu constituie o infracţiune mai gravã."
    13. La articolul 17, alineatul (2) se abrogã.
    14. Dupã articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 18^1. - Dacã una dintre faptele prevãzute la art. 12, 13, 15, 17 şi 18 a fost sãvârşitã de o persoanã juridicã, pe lângã pedeapsa amenzii se aplicã şi pedeapsa complementarã a dizolvãrii persoanei juridice sau a suspendãrii activitãţii ori a uneia dintre activitãţile persoanei juridice, dupã caz."
    15. La articolul 20, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - (1) Persoana supusã traficului de persoane, care a sãvârşit, ca urmare a exploatãrii sale, infracţiunea de prostituţie, de cerşetorie, trecere frauduloasã a frontierei unui stat ori donare de organe sau ţesuturi ori celule de origine umanã, în condiţiile prevãzute la <>art. 157 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu se pedepseşte pentru aceste infracţiuni."
    16. La articolul 24, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) La desfãşurarea judecãţii în condiţiile alin. (1) pot asista pãrţile, reprezentanţii acestora, apãrãtorii, reprezentanţi ai Inspectoratului General al Poliţiei Române specializaţi în prevenirea traficului de persoane, precum şi alte persoane a cãror prezenţã este consideratã necesarã de instanţã.
    (3) În cauzele privind infracţiunile prevãzute în prezenta lege, ascultarea minorului care nu a împlinit vârsta de 14 ani se face în prezenţa a cel puţin unuia dintre pãrinţi sau a altui reprezentant legal, fiind totodatã obligatorie şi citarea unui psiholog, respectiv a unui reprezentant al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului."
    17. Articolul 26 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 26. - (1) Persoanelor vãtãmate prin infracţiunile prevãzute în prezenta lege, precum şi altor victime ale acestor infracţiuni li se acordã în mod special protecţie şi asistenţã fizicã, psihologicã, medicalã, juridicã şi socialã.
    (2) Victimele traficului de persoane, în condiţiile în care furnizeazã organelor de urmãrire penalã sau instanţei de judecatã date şi informaţii cu caracter determinant pentru identificarea şi tragerea la rãspundere penalã a autorilor, pot fi incluse în Programul de protecţie a martorilor, potrivit legii.
    (3) Viaţa privatã şi identitatea victimelor traficului de persoane sunt ocrotite potrivit prezentei legi.
    (4) Victimele infracţiunilor prevãzute în prezenta lege au dreptul la recuperarea lor fizicã, psihologicã şi socialã.
    (5) Minorilor, victime ale infracţiunilor prevãzute în prezenta lege, li se acordã protecţie şi asistenţã specialã, în raport cu vârsta lor.
    (6) Femeilor, victime ale infracţiunilor prevãzute în prezenta lege, precum şi celor care sunt supuse unui risc ridicat de a deveni victime ale acestor infracţiuni li se acordã o protecţie şi o asistenţã socialã specifice."
    18. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) La cererea organelor judiciare, Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã protecţia fizicã pentru victimele traficului de persoane, precum şi pentru membrii grupurilor, fundaţiilor, asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi de asistenţã a acestora, în condiţiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.
    (2) Inspectoratul General al Poliţiei Române, în cooperare cu instituţiile interesate, precum şi cu organizaţii neguvernamentale, organizaţii internaţionale şi reprezentanţi ai societãţii civile angajaţi în protecţia şi asistarea victimelor traficului de persoane, asigurã acestora suportul psihologic şi asistenţa necesare integrãrii sociale.
    (3) Inspectoratul General al Poliţiei Române monitorizeazã asistenţa acordatã victimei traficului de persoane şi susţine participarea acesteia la activitatea de urmãrire penalã şi judecatã, desfãşurând activitãţi destinate facilitãrii actului de justiţie."
    19. Dupã articolul 27 se introduc douã noi articole, articolele 27^1 şi 27^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 27^1. - Asistenţa medicalã pentru victimele traficului de persoane se asigurã în conformitate cu actele normative care reglementeazã materia asigurãrilor sociale de sãnãtate.
    Art. 27^2. - (1) În vederea îmbunãtãţirii accesului victimelor traficului de persoane la serviciile de asistenţã şi protecţie, instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în domeniu coopereazã în vederea aplicãrii Mecanismului naţional de identificare şi referire a victimelor traficului de persoane.
    (2) Mecanismul prevãzut la alin. (1) se aprobã prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor, al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, al ministrului sãnãtãţii, al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, al ministrului afacerilor externe, al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al ministrului justiţiei şi are ca obiect stabilirea modalitãţilor de identificare a victimelor traficului de persoane şi a procedurii de încredinţare a acestora cãtre furnizorii de servicii de protecţie şi asistenţã.
    (3) Monitorizarea funcţionãrii Mecanismului naţional de identificare şi referire a victimelor traficului de persoane este asiguratã de cãtre Inspectoratul General al Poliţiei Române."
    20. La articolul 28 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) În vederea repatrierii cetãţenilor români victime ale traficului de persoane, Ministerul Afacerilor Externe asigurã transportul acestora."
    21. La articolul 30, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în strãinãtate publicã, prin mijloace electronice proprii, informaţii referitoare la legislaţia naţionalã şi a statului strãin în domeniu, datele de contact ale Inspectoratului General al Poliţiei Române, precum şi ale unitãţilor teritoriale subordonate acestuia."
    22. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - (1) Victimele traficului de persoane pot fi cazate, la cerere, temporar, în centre de asistenţã şi protecţie a victimelor traficului de persoane, denumite în continuare centre, sau în locuinţe protejate pentru victimele traficului de persoane, înfiinţate prin prezenta lege, denumite în continuare locuinţe protejate.
    (2) Centrele funcţioneazã în subordinea consiliilor judeţene Arad, Botoşani, Galaţi, Giurgiu, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Satu Mare şi Timiş.
    (3) Locuinţa protejatã reprezintã aşezãmântul social, fãrã personalitate juridicã, dezvoltat pentru a asigura victimelor traficului de persoane gãzduire de tip familial în sistem protejat şi asistenţã, în vederea reintegrãrii sociale a acestora.
    (4) Locuinţele protejate sunt organizate şi funcţioneazã în subordinea direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
    (5) Durata cazãrii în centre, respectiv în locuinţele protejate este stabilitã prin hotãrâre a consiliului judeţean, pentru cel mult 90 de zile.
    (6) Durata cazãrii în centre sau în locuinţele protejate poate fi prelungitã, prin hotãrâre a consiliului judeţean, la solicitarea organelor judiciare, cu cel mult 6 luni sau, dupã caz, pânã la finalizarea procesului penal.
    (7) Centrele şi locuinţele protejate sunt amenajate şi dotate astfel încât sã ofere condiţii civilizate de cazare şi igienã personalã, hranã, asistenţã psihologicã şi medicalã.
    (8) În cadrul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului se înfiinţeazã servicii de asistenţã pentru victimele adulte ale traficului de persoane.
    (9) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital pentru centrele prevãzute la alin. (2), precum şi pentru locuinţele protejate prevãzute la alin. (4) se realizeazã de la bugetele locale ale judeţelor pe a cãror razã administrativ-teritorialã funcţioneazã.
    (10) Costurile referitoare la cazarea, asistenţa şi protecţia victimelor traficului de persoane, precum şi la transportul acestora între unitãţile administrativ-teritoriale unde au fost identificate şi cele în care se aflã centrul sau locuinţa protejatã unde urmeazã sã fie cazate/asistate se suportã de la bugetul local al judeţului pe a cãrui razã administrativ-teritorialã funcţioneazã centrul sau locuinţa protejatã.
    (11) În funcţie de evoluţia fenomenului traficului de persoane în România, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile judeţene, altele decât cele prevãzute la alin. (2), pot înfiinţa centre în condiţiile alin. (7), (9) şi (10)."
    23. La articolul 34, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) Regulamentele de organizare şi funcţionare ale centrelor şi locuinţelor protejate, precum şi structura organizatoricã a acestora se aprobã de consiliul judeţean sau, dupã caz, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu consultarea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române."
    24. La articolul 34, alineatul (3) se abrogã.
    25. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 35. - (1) Agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncã organizeazã gratuit, în condiţiile legii, programe speciale de scurtã duratã pentru formarea profesionalã a victimelor cazate.
    (2) De asemenea, agenţiile prevãzute la alin. (1) asigurã gratuit, cu prioritate, victimelor traficului de persoane servicii de consiliere şi mediere a muncii, în vederea identificãrii unui loc de muncã.
    (3) Persoanele cu risc ridicat de a fi traficate şi victimele traficului de persoane, care au dreptul de a munci în România, beneficiazã gratuit, cu prioritate, de serviciile oferite de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit normelor legale privind sistemul asigurãrilor de şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã."
    26. Articolul 38 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 38. - (1) Strãinii victime ale traficului de persoane pot fi cazaţi în centrele special amenajate potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã, cu completãrile ulterioare, fãrã a mai fi necesarã luarea în custodie publicã a acestora. În acest scop, administraţia centrelor amenajeazã spaţii speciale, separate de cele destinate cazãrii strãinilor luaţi în custodie publicã.
    (2) Strãinii victime ale traficului de persoane, solicitanţi ai unei forme de protecţie în România, pot fi cazaţi în centrele special amenajate potrivit <>Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Cazarea persoanelor prevãzute la alin. (1) se aprobã de directorul general al Oficiului Român pentru Imigrãri, la solicitarea scrisã a autoritãţilor competente.
    (4) Strãinii victime ale traficului de persoane sunt informaţi în locurile de cazare, într-o limbã pe care o înţeleg, cu privire la procedurile judiciare şi administrative aplicate şi pot beneficia de consiliere psihologicã, de asistenţã medicalã şi socialã, precum şi de medicamente şi hranã în aceleaşi condiţii ca şi victimele cetãţeni români."
    27. Dupã articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 38^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 38^1. - Prevederile referitoare la victimele traficului de persoane cetãţeni români se aplicã şi victimelor traficului de persoane cetãţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European."
    28. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 39. - În cazul în care strãinii, victime ale traficului de persoane, nu posedã niciun document de identitate sau acesta a fost pierdut, furat ori distrus, Ministerul Administraţiei şi Internelor poate solicita ambasadelor acreditate în România eliberarea unui nou paşaport sau titlu de cãlãtorie, dupã caz, pentru aceştia, cu excepţia cazului solicitanţilor de azil ori al beneficiarilor de protecţie în România."
    29. La articolul 39^1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 39^1. - (1) Strãinii cu privire la care existã motive serioase sã se considere cã sunt victime ale traficului de persoane beneficiazã de o perioadã de recuperare şi reflecţie de pânã la 90 de zile, pentru a se reface, a ieşi de sub influenţa fãptuitorilor şi a lua o decizie în cunoştinţã de cauzã privind cooperarea cu autoritãţile competente, timp în care li se acordã de cãtre Oficiul Român pentru Imigrãri, la solicitarea procurorului sau a instanţei, tolerarea rãmânerii pe teritoriul României. În perioada de recuperare şi reflecţie, strãinii beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 38."
    30. La articolul 39^1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Perioada de reflecţie înceteazã în oricare dintre urmãtoarele cazuri:
    a) se constatã cã victimele traficului de persoane restabilesc, din proprie iniţiativã, contactul cu infractorii;
    b) existã un pericol pentru ordinea publicã şi securitatea naţionalã;
    c) statutul de victimã a fost invocat în mod nejustificat."
    31. Dupã articolul 39^1 se introduce un nou articol, articolul 39^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 39^2. - (1) Cetãţenii români cu privire la care existã motive temeinice sã se considere cã sunt victime ale traficului de persoane beneficiazã de o perioadã de recuperare şi reflecţie de pânã la 90 de zile, fie pentru a li se permite sã se recupereze, fie pentru a evita influenţa traficanţilor, fie pentru a lua o decizie în cunoştinţã de cauzã privind cooperarea cu autoritãţile competente.
    (2) În perioada de recuperare şi reflecţie, cetãţenii români beneficiazã de consiliere psihologicã, de asistenţã medicalã şi socialã, de medicamente şi hranã, precum şi de cazare, la cerere, în centrele sau locuinţele protejate şi sunt informaţi cu privire la procedurile judiciare şi administrative aplicabile.
    (3) Perioada de reflecţie înceteazã în oricare dintre urmãtoarele cazuri:
    a) se constatã cã victimele traficului de persoane restabilesc, din proprie iniţiativã, contactul cu infractorii;
    b) existã un pericol pentru ordinea publicã şi securitatea naţionalã;
    c) statutul de victimã a fost invocat în mod nejustificat."
    32. Articolul 41 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 41. - Minorilor cetãţeni strãini care însoţesc victimele traficului de persoane sau care sunt ei înşişi victime li se aplicã, în mod corespunzãtor, prevederile referitoare la regimul strãinilor în România."
    33. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 43. - Victimele infracţiunilor prevãzute în prezenta lege sunt informate cu privire la procedurile judiciare şi administrative aplicabile."
    34. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 44. - (1) Persoanelor prevãzute la art. 43 li se asigurã asistenţã juridicã obligatorie pentru a putea sã îşi exercite drepturile în cadrul procedurilor penale prevãzute de lege, în toate fazele procesului penal, şi sã îşi susţinã cererile şi pretenţiile civile faţã de persoanele care au sãvârşit infracţiunile prevãzute de prezenta lege, în care ele sunt implicate.
    (2) Prevederile <>cap. IV din Legea nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la asistenţa juridicã gratuitã a victimelor unor infracţiuni se aplicã în mod corespunzãtor şi victimelor traficului de persoane."
    ART. II
    Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã suplimenteze bugetele locale ale judeţelor cu sumele necesare aplicãrii prezentei legi, la solicitarea ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
    ART. III
    <>Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

    Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, în condiţiile <>art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor <>art. 75 şi ale <>art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.


             PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                   ROBERTA ALMA ANASTASE

                 PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA-DAN GEOANÃ


    Bucureşti, 30 noiembrie 2010.
    Nr. 230.
                     _________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016