Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 224 din 23 aprilie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 224 din 23 aprilie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 13 mai 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30 ianuarie 2000 privind implementarea standardelor internaţionale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii şi asigurarea condiţiilor de munca şi viata la bordul navelor maritime care utilizeazã porturile româneşti sau care navigheaza în apele naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 31 ianuarie 2000, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANTA
privind implementarea standardelor internaţionale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii şi asigurarea condiţiilor de munca şi viata la bordul navelor maritime sub pavilion strãin care utilizeazã porturile sau instalaţiile româneşti din largul marii, care opereazã pe sau deasupra platoului continental romanesc"
2. La articolul 1, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) implementarea standardelor internaţionale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii şi asigurarea condiţiilor de munca şi viata la bordul navelor maritime sub pavilion strãin care utilizeazã porturile româneşti sau instalaţiile româneşti din largul marii, care opereazã pe sau deasupra platoului continental romanesc în scopul reducerii cazurilor de operare a navelor maritime substandard;"
3. Dupã articolul 1 se introduce articolul 1^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - Activitatea de control al statului portului - PSC constituie o obligaţie a Guvernului României, care deriva din Convenţia internationala Solas 74 şi se organizeazã în cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei."
4. La articolul 2, punctele 2, 3, 6 şi 8-14 vor avea urmãtorul cuprins:
"2. autoritate competenta - Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice centrale şi având rol de autoritate de stat în domeniul transporturilor maritime;
3. certificate statutare - certificate prevãzute de convenţiile aplicabile, eliberate de autoritatea competenta a statului de pavilion sau de societatea de clasificare imputernicita în acest sens de autoritatea competenta, care conţin date concrete şi corecte, îndeplinesc prevederile convenţiilor şi cãrora le corespund particularitãţile navei, echipajul şi echipamentele acesteia;
.........................................................................
6. inspecţie - verificarea la bordul unei nave a valabilitãţii certificatelor statutare a documentelor necesare, a stãrii navei, a echipamentelor sale şi a echipajului acesteia, precum şi a condiţiilor de viata şi de munca ale echipajului;
..........................................................................
8. inspector PSC - persoana fizica autorizata de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sa efectueze inspecţii în cadrul controlului statului portului - PSC şi care îşi angajeazã rãspunderea în fata autoritãţii competente;
9. instalaţii româneşti din largul marii - instalaţii fixe sau mobile care opereazã pe sau deasupra platoului continental romanesc;
10. nava - orice nava maritima cãreia i se aplica una sau mai multe convenţii aplicabile şi care arboreaza pavilionul unei tari strãine;
11. nava substandard - nava ale carei corp, maşini, echipamente sau siguranta operationala sunt în mod substanţial sub standardele cerute prin convenţiile aplicabile sau al carei echipaj nu este în conformitate cu documentul privind echipajul minim de siguranta la bord;
12. societate de clasificare - o societate imputernicita de autoritatea competenta a statului de pavilion sa elibereze certificatele statutare, prevãzute de convenţiile aplicabile, navelor care arboreaza pavilionul sau;
13. reţinere - mãsura luatã de autoritatea competenta atunci când starea navei sau a echipajului acesteia nu corespunde în mod substanţial prevederilor convenţiilor aplicabile, indiferent dacã aceasta mãsura afecteazã sau nu programul normal al navei;
14. stoparea operaţiunilor - interdicţia pentru o nava de a opera datoritã deficienţelor constatate care, în parte sau în totalitate, ar imprima un caracter de periculozitate pentru nava, pentru porturi sau pentru instalaţiile româneşti din largul marii."
5. La articolul 2, partea introductivã a punctului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"4. convenţii aplicabile: "
6. La articolul 3 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) face escala într-un port romanesc sau la instalaţii româneşti din largul marii;
b) ancoreaza într-un port romanesc sau la instalaţii româneşti din largul marii."
7. La articolul 3, alineatele (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) La efectuarea inspecţiei unei nave care arboreaza pavilionul unui stat care nu este membru al uneia dintre convenţiile aplicabile autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca tratamentul aplicat unei astfel de nave şi echipamentului sau nu este mai favorabil decât cel aplicat unei nave care arboreaza pavilionul unui stat membru la acea convenţie aplicabilã.
(4) Navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele construite din lemn, navele guvernamentale exploatate în scopuri necomerciale, precum şi navele de agrement care nu sunt angajate în comerţ nu fac obiectul prevederilor acestei ordonanţe."
8. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Dotãrile necesare desfãşurãrii activitãţii de control al statului portului - PSC se vor finanta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei."
9. La articolul 6, alineatele (1)-(3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Inspectorii PSC vor efectua inspecţii care vor consta într-o vizita la bordul navei în vederea verificãrii validitãţii certificatelor statutare şi a altor documente care trebuie sa existe la bordul navei în original, în conformitate cu prevederile convenţiilor aplicabile, a stãrii navei, a echipamentului şi echipajului sau, precum şi a condiţiilor de viata şi de munca ale echipajului.
(2) Dacã certificatele statutare şi documentele prevãzute la alin. (1) sunt valabile şi inspectorul PSC este satisfãcut de starea generalã a navei, inclusiv de cea a compartimentului maşinilor şi de condiţiile de munca şi viata ale echipajului şi pasagerilor, inspecţia se va limita la deficientele raportate sau observate, în cazul existenţei acestora.
(3) Atunci când inspectorul PSC are motive întemeiate de a crede, în baza observaţiilor fãcute la bord, ca starea navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia nu îndeplineşte în mod substanţial cerinţele unei convenţii aplicabile, va fi efectuatã o inspecţie detaliatã."
10. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca toate deficientele confirmate sau descoperite în timpul inspecţiei sunt remediate în conformitate cu prevederile convenţiilor aplicabile.
(2) În cazul unor deficiente care pun în pericol, în mod obiectiv, siguranta, sãnãtatea sau mediul, autoritatea competenta, prin nota scrisã, va lua mãsura reţinerii navei sau a stoparii operaţiunilor. Nota scrisã privind reţinerea navei sau stoparea operaţiunilor va fi comunicatã imediat comandantului navei şi reprezentantului proprietarului ori, dupã caz, operatorului navei în România. Nota scrisã privind reţinerea navei sau stoparea operaţiunilor va fi retrasã numai atunci când pericolul este înlãturat ori atunci când autoritatea competenta hotãrãşte ca nava poate pleca sau ca operaţiunile pot fi terminate fãrã nici un risc pentru siguranta şi sãnãtatea pasagerilor ori a echipajului, fãrã a prezenta un pericol pentru alte nave sau un pericol de poluare a mediului marin.
(3) În circumstanţe excepţionale, atunci când starea generalã a unei nave este în mod evident substandard, autoritatea competenta poate suspenda inspecţia acesteia pana când comandantul, proprietarul sau operatorul navei ori reprezentanţii acestora au luat mãsurile necesare în vederea conformarii cu prevederile corespunzãtoare ale convenţiilor aplicabile.
(4) În cazul în care autoritatea competenta a luat mãsura reţinerii navei, aceasta va informa imediat, prin nota scrisã, administraţia statului de pavilion şi consulul sau, în absenta acestuia, urmãtorul reprezentant diplomatic al statului de pavilion despre toate circumstanţele în care a fost emisã nota de reţinere a navei. Acolo unde este necesar va fi informatã şi societatea de clasificare responsabilã de eliberarea certificatelor statutare ale navei.
(5) Prevederile prezentei ordonanţe nu vor aduce atingere nici unor prevederi adiţionale ale convenţiilor aplicabile cu privire la procedurile de notificare şi de raportare referitoare la controlul statului portului - PSC.
(6) În exercitarea controlului statului portului - PSC, conform prevederilor prezentei ordonanţe, autoritatea competenta va face tot posibilul pentru a evita reţinerea sau întârzierea nejustificatã a unei nave. Dacã o nava este reţinutã sau intarziata în mod nejustificat, proprietarul ori operatorul acesteia are dreptul la despãgubire pentru orice pierdere sau prejudiciu suferit. În toate aceste cazuri proba reţinerii sau întârzierii nejustificate a navei este în sarcina reclamantului.
(7) Autoritatea care a luat mãsura reţinerii navei sau stoparea operaţiunilor este direct rãspunzãtoare dacã aceasta mãsura se dovedeşte ca a fost luatã în mod nejustificat.
(8) În cazul în care comandantul, proprietarul sau agentul unei nave notifica autoritãţii competente, înainte sau imediat dupã intrarea navei în port, orice deficiente ale navei care intra sub incindenta convenţiilor aplicabile, a cãror remediere urmeazã sa fie facuta înainte de plecarea navei din port, reţinerea acesteia va fi hotãrâtã numai dacã deficientele care o justifica au fost descoperite dupã ce comandantul a anuntat ca nava este pregatita pentru inspecţie. Aceeaşi procedura va fi aplicatã atunci când autoritatea competenta primeşte notificarea ca nava este programata în vederea efectuãrii inspectiilor de clasa sau a celor conforme prevederilor legislaţiei statului pavilionului."
11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Proprietarul sau operatorul unei nave ori reprezentanţii acestora în România au dreptul de a contesta nota de reţinere a navei data de autoritatea competenta. Contestaţia nu determina suspendarea mãsurii de reţinere.
(2) Contestarea notei de reţinere se face în conformitate cu prevederile <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) O data cu emiterea notei de reţinere autoritatea competenta va informa comandantul navei despre dreptul sau de a face contestaţie."
12. La articolul 10 alineatul (3), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) care refuza sa se conformeze cerinţelor convenţiilor aplicabile, neindreptandu-se spre şantierul de reparaţii indicat, li se va refuza accesul în toate porturile româneşti pana când proprietarul sau operatorul nu va furniza autoritãţii competente proba îndeplinirii în totalitate a cerinţelor convenţiilor aplicabile. În aceste circumstanţe autoritatea competenta va informa imediat toate autoritãţile competente ale celorlalte state membre ale acordului."
13. La articolul 11, alineatele (1), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Inspectiile vor fi efectuate de inspectori PSC, autorizaţi în acest sens de autoritatea competenta.
...........................................................................
(4) Fiecare inspector PSC va deţine în timpul exercitãrii atribuţiilor sale o legitimatie specialã, eliberata de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, care atesta faptul ca inspectorul PSC este autorizat sa efectueze inspecţii în cadrul controlului statului portului - PSC.
(5) Inspectorii PSC vor urma cursuri de pregãtire specialã pentru a aprofunda cunoştinţele necesare privind prevederile convenţiilor aplicabile şi efectuarea inspectiilor. De asemenea, inspectorii PSC vor participa la seminarii periodice pentru actualizarea cunoştinţelor."
14. La articolul 14 alineatul (2), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) societatea de clasificare, imputernicita în acest sens de autoritatea competenta care a eliberat navei certificatele statutare, în conformitate cu prevederile convenţiilor aplicabile, în numele statului de pavilion;"
15. La articolul 15, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Dacã în urma efectuãrii inspectiilor prevãzute la art. 6 alin. (1) şi (3) se confirma sau se descoperã deficiente care reclama reţinerea navei, în conformitate cu prevederile uneia dintre convenţiile aplicabile, contravaloarea prestaţiilor legate de efectuarea inspectiilor pentru anularea mãsurii de reţinere a navei va fi suportatã de proprietarul sau de operatorul navei ori de reprezentantul acestuia în portul în care s-a fãcut inspecţia.
(2) Contravaloarea prestaţiilor legate de efectuarea inspectiilor prevãzute la art. 10 alin. (4) va fi suportatã de proprietarul sau de operatorul navei."
16. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va elabora regulamentul de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe, care va fi aprobat prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei asigura direct sau prin delegare de competenta, prin instituţii publice subordonate, aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 38/2000 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 2 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016