Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 211 din 2 iulie 2007  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspectia Sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 211 din 2 iulie 2007 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspectia Sociala

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 9 iulie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 130 din 21 decembrie 2006 privind Inspecţia Socialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.056 din 30 decembrie 2006, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"<>Art. 1. - (1) Inspecţia Socialã este înfiinţatã potrivit Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţã socialã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse, cu sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Inspecţia Socialã are în subordine 8 inspectorate sociale regionale, denumite în continuare inspectorate regionale, cu personalitate juridicã."
2. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) În cadrul fiecãrei inspecţii regionale se organizeazã compartimente judeţene de inspecţie socialã, fãrã personalitate juridicã, care se înfiinţeazã la nivelul fiecãrui judeţ din regiunea respectivã."
3. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Cheltuielile de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Sociale, atât pentru nivelul central, cât şi pentru inspecţiile regionale, sunt asigurate din fondurile alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse."
4. La articolul 3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Inspecţia Sociala are ca scop inspectarea activitaţilor din domeniul asistenţei sociale, realizata de autoritaţile administraţiei publice centrale şi locale şi persoanele fizice şi juridice, privind prevenirea, limitarea sau înlaturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera marginalizarea sau excluziunea sociala a persoanei, familiei, grupurilor ori comunitaţilor."
5. La articolul 3 alineatul (2), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii inspectoratelor regionale;".
6. La articolul 3, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În îndeplinirea scopului sãu, Inspecţia Socialã are şi urmãtoarele funcţii specifice:
a) de control, prin care se realizeazã verificarea respectãrii drepturilor sociale ale cetãţenilor şi a prevederilor legale în domeniu, a modului de asigurare, administrare şi gestionare a prestaţiilor şi serviciilor sociale şi a fondurilor destinate asistenţei sociale, precum şi a performanţei furnizorilor şi a calitãţii serviciilor sociale;
b) de evaluare, prin care se analizeazã impactul politicilor şi procedurilor publice implementate în domeniul prestaţiilor şi serviciilor sociale, în vederea stabilirii de diagnostice şi elaborãrii de propuneri şi recomandãri de îmbunãtãţire a cadrului legal şi instituţional, precum şi de eficientizare a alocãrilor bugetare necesare dezvoltãrii sistemului naţional de asistenţã socialã;
c) de consiliere, prin care se acordã autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale şi persoanelor fizice şi juridice publice sau private cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale îndrumãri şi recomandãri în vederea derulãrii în bune condiţii a activitãţii şi a perfecţionãrii acestora şi prevenirii faptelor de încãlcare a prevederilor legale."
7. La articolul 4, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Activitãţile de inspecţie, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, cuprind misiunile de control, evaluare şi consiliere realizate în domeniul asistenţei sociale."
8. La articolul 6, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) constatã sãvârşirea faptelor care încalcã prevederile legale din domeniul asistenţei sociale şi propune instituţiilor competente aplicarea mãsurilor legale pentru stabilirea rãspunderii juridice a persoanelor vinovate şi, dupã caz, sesizeazã organele de urmãrire penalã competente în situaţia în care faptele respective întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni;".
9. La articolul 6, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
"d^1) asigurã în instanţa de contencios administrativ şi în instanţa de judecatã apãrarea şi reprezentarea intereselor proprii în cazul contestaţiilor formulate împotriva mãsurilor de sancţionare dispuse sau în cazul intentãrii unor acţiuni pe cale judecãtoreascã;".
10. La articolul 6, literele f), g) şi m) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"f) realizeazã inspecţii tematice pentru evaluarea specificã a unor aspecte ale politicilor sociale, ale mãsurilor incluse în strategiile naţionale în domeniul asistenţei sociale;
g) exercitã controlul operativ şi inopinat în vederea prevenirii, descoperirii şi combaterii oricãror acte şi fapte din domeniul asistenţei sociale care au condus la încãlcarea drepturilor sociale ale cetãţeanului;
........................................................................................
m) elaboreazã propuneri de îmbunataţire a cadrului legislativ din domeniile supuse inspecţiei şi le înainteazã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse pentru promovare, precum şi altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale pentru informare;".
11. La articolul 8, alineatul (5) se abrogã.
12. La articolul 8, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Inspectorii generali adjuncţi sunt numiţi, în urma unui concurs organizat în condiţiile legii, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, la propunerea inspectorului general de stat."
13. La articolul 9 alineatul (1), literele c), f) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
c) stabileşte şi propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse planul anual de control, evaluare şi consiliere;
........................................................................................
f) avizeazã raportul anual de activitate al Inspecţiei Sociale, pe care îl înainteazã ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, pentru aprobare, precum şi Comisiei pentru muncã, familie şi protecţie socialã a Senatului şi Comisiei pentru muncã şi protecţie socialã din Camera Deputaţilor;
g) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, în condiţiile legii, bugetul necesar organizãrii şi funcţionãrii Inspecţiei Sociale şi inspectoratelor regionale;".
14. La articolul 10, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Inspectoratele regionale sunt conduse de cãtre inspectori sociali-şefi, funcţionari publici de conducere, salarizaţi la nivelul directorilor executivi din structurile deconcentrate ale ministerelor.
........................................................................................
(4) Inspectorii sociali-şefi au responsabilitatea coordonãrii activitãţii curente a inspectoratelor regionale şi a îndeplinirii programului anual de activitate stabilit de inspectorul general de stat."
15. La articolul 11, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Sunt inspectori sociali şi inspectorul general de stat, inspectorii generali adjuncţi, precum şi persoanele cu funcţii de conducere de specialitate din aparatul central al Inspecţiei Sociale, având toate drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru aceastã categorie de funcţionari publici."
16. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Drepturile, îndatoririle şi incompatibilitãţile specifice ale personalului Inspecţiei Sociale se stabilesc prin statut special, care se aprobã prin lege.
(2) Pânã la adoptarea unei legi proprii de salarizare, personalul Inspecţiei Sociale va fi salarizat conform dispoziţiilor legale privind drepturile salariale şi alte drepturi ale funcţionarilor publici."
17. La articolul 16, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În baza ordinului de misiune, inspectorii sociali îşi pot desfãşura activitatea de inspecţie pe întreg teritoriul ţãrii, indiferent de inspecţia regionalã în care îşi desfãşoarã activitatea în mod curent.
(3) În cazul faptelor grave care pun în pericol viaţa şi siguranţa beneficiarilor de servicii sociale, inspectorul social propune autoritãţilor competente sau organismelor abilitate prin lege mãsuri de sancţionare a persoanelor vinovate, conform legii, chiar dacã faptele respective sunt constatate de acesta în afara misiunilor stabilite prin ordin scris."
18. La articolul 22, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În termenul prevãzut la alin. (1), Inspecţia Socialã preia atribuţiile şi responsabilitãţile în domeniul inspecţiei ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse, precum şi ale structurilor sale deconcentrate, stabilite de lege.
(3) Personalul cu atribuţii şi responsabilitãţi în domeniul inspecţiei, care în prezent este încadrat în structura Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, a Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse şi a structurilor sale deconcentrate, va fi preluat prin transfer la Inspecţia Socialã, în cadrul termenului prevãzut la alin. (1)."
19. La articolul 23, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
20. Articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Pentru dezvoltarea activitãţilor proprii, autoritãţile publice centrale sau locale vor atribui Inspecţiei Sociale, cu prioritate, în condiţiile prevãzute de lege, clãdiri şi alte spaţii necesare exercitãrii misiunilor."
21. La articolul 25, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) În primul an de la înfiinţare, Inspecţia Socialã funcţioneazã cu un numãr total de 350 de posturi, suplimentându-se cu 300 numãrul maxim de posturi finanţat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse."
22. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse va elabora proiectul de lege privind Statutul inspectorului social, la propunerea Inspecţiei Sociale."
23. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de şanse va elabora, la propunerea Inspecţiei Sociale, regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 2 iulie 2007.
Nr. 211.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016