Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 202 din 22 mai 2006 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 202 din 22 mai 2006 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca*)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 294 din 6 mai 2009
____________
*) Republicatã în temeiul dispoziţiilor <>art. II din Legea nr. 271/2007 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea <>Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare instituţionalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 4 octombrie 2007, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Legea nr. 202/2006 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 25 mai 2006, a fost rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 580 din 5 iulie 2006 şi a mai fost modificatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 84/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 15 noiembrie 2006, aprobatã prin <>Legea nr. 41/2007 , şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea <>Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare instituţionalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 27 aprilie 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 271/2007 .

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, denumitã în continuare Agenţia Naţionalã, este instituţie publicã, cu personalitate juridicã, sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(2) Agenţia Naţionalã este organizatã şi funcţioneazã în temeiul principiului tripartitismului.
(3) Agenţia Naţionalã are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Agenţia Naţionalã asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii unitãţilor din subordine, în scopul aplicãrii unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al realizãrii atribuţiilor ce le revin acestora, potrivit legii.
ART. 3
Agenţia Naţionalã aplicã politicile şi strategiile privind ocuparea forţei de muncã şi formarea profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã, elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, având urmãtoarele obiective principale:
a) stimularea ocupãrii forţei de muncã şi creşterea gradului de ocupare a forţei de muncã;
b) prevenirea şomajului;
c) participarea persoanelor aflate în cãutarea unui loc de muncã la serviciile de formare profesionalã;
d) asigurarea egalitãţii de şanse pe piaţa internã a forţei de muncã şi combaterea oricãror forme de discriminare pe piaţa muncii;
e) creşterea incluziunii sociale;
f) protecţia persoanelor în cadrul sistemului asigurãrilor pentru şomaj;
g) facilitarea liberei circulaţii a lucrãtorilor în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European, precum şi în alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenţii şi înţelegeri;
h) sprijinirea cetãţenilor români în vederea încadrãrii în muncã în statele cu care România nu are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forţei de muncã.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale

ART. 4
(1) Agenţia Naţionalã este organizatã şi funcţioneazã potrivit prevederilor prezentei legi şi ale statutului propriu, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi se stabilesc prin statutul propriu.
ART. 5
(1) Agenţia Naţionalã are în subordine urmãtoarele unitãţi cu personalitate juridicã:
a) agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, denumite în continuare agenţii teritoriale;
b) centrele regionale de formare profesionalã a adulţilor, denumite în continuare centre regionale;
c) Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu.
(2) Agenţia Naţionalã are în subordine unitãţi fãrã personalitate juridicã de implementare a programelor pentru dezvoltarea resurselor umane, finanţate din fonduri ale Uniunii Europene, organizate la nivel regional.
(3) Organizarea şi funcţionarea unitãţilor prevãzute la alin. (2) se stabilesc prin statutul Agenţiei Naţionale.
(4) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, unitãţile prevãzute la alin. (2) se transformã în organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, trec în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi se finanţeazã din bugetul de stat, prin diminuarea corespunzãtoare a numãrului de posturi de la bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi suplimentarea numãrului de posturi la bugetul de stat.
ART. 6
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale, Agenţia Naţionalã are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã implementarea politicilor de ocupare a forţei de muncã elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru alinierea la Strategia europeanã de ocupare a forţei de muncã;
b) asigurã implementarea programelor destinate dezvoltãrii resurselor umane, finanţate din fonduri ale Uniunii Europene;
c) asigurã implementarea programelor având ca obiectiv stimularea ocupãrii forţei de muncã, finanţate din alte fonduri;
d) urmãreşte şi asigurã aplicarea unitarã a legislaţiei din domeniul sãu de competenţã;
e) organizeazã, furnizeazã şi finanţeazã servicii de prevenire a şomajului şi de stimulare a ocupãrii forţei de muncã, în concordanţã cu strategiile şi politicile de ocupare a forţei de muncã şi cu tendinţele care se manifestã pe piaţa internã a forţei de muncã;
f) organizeazã şi presteazã, gratuit sau contra cost, servicii de formare profesionalã pentru persoanele neîncadrate în muncã şi pentru alte categorii de beneficiari prevãzute de lege;
g) consiliazã şi orienteazã persoanele în cãutarea unui loc de muncã şi mediazã între acestea şi angajatori;
h) elaboreazã, implementeazã şi cofinanţeazã programe de activitate proprii privind ocuparea şi formarea profesionalã a forţei de muncã, precum şi acţiuni specifice domeniului sãu de activitate, pe baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
i) fundamenteazã şi propune Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale proiectul bugetului asigurãrilor pentru şomaj;
j) administreazã bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi prezintã Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale raportul sãu de execuţie bugetarã;
k) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale proiecte de acte normative în domeniul ocupãrii, formãrii profesionale şi al protecţiei sociale a persoanelor neîncadrate în muncã;
l) organizeazã şi asigurã servicii de stabilire, platã şi evidenţã a drepturilor bãneşti ce se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
m) acrediteazã furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã;
n) elaboreazã, finanţeazã şi/sau coordoneazã studii, rapoarte şi analize, bilanţul de ocupare pentru evaluarea efectelor mãsurilor privind forţa de muncã şi fundamentarea politicilor şi programelor în domeniul sãu de activitate;
o) calculeazã şi face publici indicatorii statistici privind piaţa forţei de muncã, conform prevederilor legale;
p) administreazã încasarea veniturilor şi realizeazã executarea silitã a creanţelor aflate în administrarea sa, potrivit legii;
q) editeazã materiale informative în domeniul sãu de activitate;
r) promoveazã, în colaborare cu celelalte instituţii competente, mãsuri de asigurare şi protejare a drepturilor şi libertãţilor cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate;
s) asigurã servicii de informare şi consiliere a persoanelor care doresc sã presteze muncã în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European, precum şi în alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenţii şi înţelegeri;
t) asigurã acordarea prestaţiilor de şomaj stabilite în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European;
u) colaboreazã cu serviciile publice de ocupare din cadrul reţelei Serviciilor Europene de Ocupare a Forţei de Muncã (EURES);
v) colaboreazã cu celelalte instituţii competente, în vederea asigurãrii posibilitãţii cetãţenilor strãini de a se încadra în muncã în România, în condiţiile legii.
(2) Agenţia Naţionalã îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 7
(1) În vederea realizãrii indicatorilor cantitativi şi calitativi rezultaţi din cuantificarea mãsurilor cuprinse în Strategia guvernamentalã în domeniul ocupãrii forţei de muncã, denumiţi în continuare indicatori de performanţã managerialã, între ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale şi preşedintele Agenţiei Naţionale se încheie un contract anual de performanţã managerialã, valabil atât pentru Agenţia Naţionalã, cât şi pentru agenţiile teritoriale.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale exercitã controlul asupra modului în care sunt implementate strategiile şi politicile elaborate în domeniul ocupãrii forţei de muncã, precum şi asupra realizãrii indicatorilor de performanţã managerialã.
(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale prezintã trimestrial rapoarte cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevãzuţi în contractul de performanţã managerialã.
(4) Raportul anual privind îndeplinirea indicatorilor de performanţã managerialã se prezintã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, pentru aprobare.
ART. 8
(1) Personalul Agenţiei Naţionale şi al unitãţilor din subordine este format din funcţionari publici şi salariaţi încadraţi pe bazã de contract individual de muncã.
(2) Personalul prevãzut la alin. (1) este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar.
ART. 9
(1) Patrimoniul Agenţiei Naţionale este constituit din bunuri mobile şi imobile aflate în proprietate publicã sau deţinute în proprietatea privatã a acesteia.
(2) Bunurile mobile şi imobile aflate în proprietate publicã sunt date în administrarea Agenţiei Naţionale, pentru îndeplinirea funcţiilor sale, în condiţiile legii.
(3) Bunurile mobile şi imobile deţinute în proprietatea privatã a Agenţiei Naţionale se constituie din surse proprii, donaţii sau din alte surse, potrivit legii.
ART. 10
Pentru dezvoltarea activitãţilor Agenţiei Naţionale, respectiv ale unitãţilor din subordine, autoritãţile publice centrale şi locale atribuie, în condiţiile prevãzute de lege, terenuri, clãdiri şi spaţii.
ART. 11
(1) Cheltuielile privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale şi a unitãţilor din subordine se asigurã integral din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în limita sumelor aprobate cu aceastã destinaţie.
(2) Cheltuielile privind organizarea şi funcţionarea centrelor regionale se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile legii.

CAP. III
Conducerea Agenţiei Naţionale

SECŢIUNEA 1
Consiliul de administraţie

ART. 12
(1) Agenţia Naţionalã este condusã de un consiliu de administraţie, format din reprezentanţi ai Guvernului, precum şi ai confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, alcãtuit din 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) 5 membri, reprezentanţi ai Guvernului, numiţi prin decizie a primului-ministru;
b) 5 membri numiţi prin consens de confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
c) 5 membri numiţi prin consens de confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional.
(2) Sunt reprezentative la nivel naţional confederaţiile sindicale şi patronale care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege.
ART. 13
(1) În consiliul de administraţie poate fi desemnatã persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are capacitate deplinã de exerciţiu;
b) are cetãţenie românã şi domiciliul în România;
c) nu a suferit condamnãri penale.
(2) Prevederile alin. (1) lit. b) nu se aplicã cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, precum şi cetãţenilor statelor semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European.
ART. 14
(1) Mandatul membrilor consiliului de administraţie este de 4 ani, putând fi reînnoit.
(2) În timpul mandatului lor, membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi de cei care i-au numit.
(3) În cazul vacantãrii locurilor în consiliul de administraţie, ca urmare a demisiei, revocãrii mandatului sau a decesului, în termen de 30 de zile lucrãtoare vor fi numite alte persoane pentru durata rãmasã a mandatului.
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar, în şedinţe ordinare, la iniţiativa preşedintelui.
(2) Consiliul de administraţie se poate întruni ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare, la iniţiativa preşedintelui sau a cel puţin 7 din numãrul membrilor sãi, cu condiţia ca fiecare parte sã fie reprezentatã.
(3) Convocarea consiliului de administraţie se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei stabilite, aducându-se la cunoştinţã membrilor ordinea de zi a întrunirii.
(4) Proiectele materialelor de pe ordinea de zi a şedinţei consiliului de administraţie sunt puse la dispoziţia membrilor sãi cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea şedinţei.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea numai în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, cu condiţia ca fiecare parte sã fie reprezentatã.
(2) La şedinţele consiliului de administraţie, preşedintele poate invita persoane ce deţin funcţii de conducere în cadrul Agenţiei Naţionale, precum şi specialişti.
(3) În cazul în care nu poate participa la şedinţele consiliului de administraţie, preşedintele poate desemna un membru al acestuia pentru a exercita funcţia de preşedinte de şedinţã.
(4) Hotãrârile consiliului de administraţie se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor, respectiv cu întrunirea numãrului de jumãtate plus unu din totalul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte sã fie reprezentatã.
(5) Membrii consiliului de administraţie, care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude pânã la gradul al doilea inclusiv, au un interes patrimonial în problema supusã dezbaterii consiliului de administraţie, nu pot participa la dezbateri şi nici la adoptarea hotãrârilor.
ART. 17
(1) Membrii consiliului de administraţie, cu excepţia preşedintelui, beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţã de 10% din indemnizaţia preşedintelui Agenţiei Naţionale.
(2) Cuantumul sumelor cuvenite lunar unui membru al consiliului de administraţie pentru participarea la şedinţe este de maximum 20% din indemnizaţia preşedintelui Agenţiei Naţionale.
ART. 18
(1) În exercitarea actului de conducere, consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea Agenţiei Naţionale;
b) aprobã programele naţionale anuale privind ocuparea şi formarea profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã;
c) aprobã programele anuale de formare profesionalã a personalului propriu al Agenţiei Naţionale şi al unitãţilor din subordine;
d) aprobã propunerile pentru fundamentarea proiectului de buget al asigurãrilor pentru şomaj;
e) aprobã defalcarea bugetului asigurãrilor pentru şomaj pe unitãţile din subordinea Agenţiei Naţionale în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii;
f) aprobã situaţia financiarã anualã, contul de execuţie bugetarã şi raportul anual de activitate;
g) aprobã programul anual de investiţii şi urmãreşte realizarea acestuia, cu respectarea prevederilor legale;
h) stabileşte mãsuri privind îmbunãtãţirea activitãţii Agenţiei Naţionale;
i) analizeazã activitatea unitãţilor din subordinea Agenţiei Naţionale şi propune mãsuri în vederea îmbunãtãţirii acesteia;
j) aprobã organizarea compartimentelor funcţionale ale Agenţiei Naţionale în cadrul structurii organizatorice aprobate;
k) aprobã statul de funcţii al Agenţiei Naţionale;
l) aprobã înfiinţarea de centre regionale, în limita numãrului de posturi aprobate, precum şi judeţele arondate acestora;
m) aprobã înfiinţarea de agenţii locale pentru ocuparea forţei de muncã, de centre proprii de formare profesionalã, precum şi de puncte de lucru, în limita numãrului de posturi aprobate;
n) aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale;
o) aprobã structurile organizatorice ale unitãţilor aflate în subordine, precum şi regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al acestora;
p) aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
q) aprobã indicatorii specifici domeniului de activitate pe baza cãrora se încheie contractele de performanţã managerialã cu unitãţile din subordine.
(2) Alte atribuţii ale consiliului de administraţie pot fi stabilite prin statutul Agenţiei Naţionale.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, consiliul de administraţie adoptã hotãrâri.
(4) Membrii consiliului de administraţie rãspund pentru prejudiciile cauzate prin hotãrârile adoptate în exercitarea mandatului, în funcţie de votul exprimat, în condiţiile stabilite de regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.

SECŢIUNEA a 2-a
Preşedintele

ART. 19
(1) Preşedintele Agenţiei Naţionale este şi preşedinte al consiliului de administraţie, fiind numit prin decizie a primului-ministru, din rândul reprezentanţilor Guvernului în consiliul de administraţie, la propunerea ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Preşedintele exercitã o funcţie asimilatã funcţiilor de demnitate publicã.
(3) Preşedintele are rang de secretar de stat şi beneficiazã de drepturile salariale, precum şi de celelalte drepturi prevãzute de lege pentru funcţia de secretar de stat.
(4) În cadrul aparatului central al Agenţiei Naţionale se organizeazã şi funcţioneazã, în condiţiile legii, cabinetul preşedintelui Agenţiei Naţionale.
ART. 20
(1) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor pentru şomaj preşedintelui Agenţiei Naţionale.
(2) În situaţiile prevãzute la art. 21 alin. (2) şi în situaţia în care preşedintele Agenţiei Naţionale se aflã în imposibilitatea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1), acestea se deleagã de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale secretarului general sau înlocuitorului acestuia.
ART. 21
(1) Mandatul preşedintelui este de 4 ani, putând fi reînnoit.
(2) Mandatul preşedintelui înceteazã prin demisie, prin revocare la propunerea ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, sau prin deces.
ART. 22
(1) În exercitarea actului de conducere, preşedintele are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) conduce activitatea curentã a Agenţiei Naţionale;
b) reprezintã Agenţia Naţionalã în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate;
c) asigurã punerea în aplicare a hotãrârilor consiliului de administraţie;
d) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
e) aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare ale unitãţilor aflate în subordinea Agenţiei Naţionale;
f) dispune controale asupra activitãţii compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei Naţionale şi al unitãţilor subordonate;
g) dezvoltã relaţii de colaborare cu instituţii similare din alte ţãri, în limita competenţelor prevãzute de lege;
h) asigurã promovarea imaginii Agenţiei Naţionale;
i) îndeplineşte atribuţiile ce revin, potrivit legii, ordonatorului principal de credite;
j) aprobã numirea, promovarea, modificarea şi încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului din subordine, în condiţiile legii;
k) coordoneazã activitatea de elaborare a indicatorilor de performanţã specifici, pe baza cãrora se încheie contractele de performanţã managerialã cu conducãtorii unitãţilor din subordine.
(2) Alte atribuţii ale preşedintelui pot fi stabilite prin statutul Agenţiei Naţionale.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, precum şi în vederea îndeplinirii hotãrârilor consiliului de administraţie, preşedintele emite ordine.

SECŢIUNEA a 3-a
Secretarul general

ART. 23
(1) Activitatea executivã a Agenţiei Naţionale este coordonatã de un secretar general.
(2) Secretarul general al Agenţiei Naţionale face parte din categoria înalţilor funcţionari publici şi este numit în condiţiile legii.
ART. 24
(1) În exercitarea actului de conducere, secretarul general are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei Naţionale, potrivit statutului acesteia;
b) coordoneazã activitatea unitãţilor aflate în subordinea Agenţiei Naţionale;
c) asigurã implementarea de cãtre Agenţia Naţionalã şi unitãţile din subordine a politicilor de ocupare a forţei de muncã elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
d) urmãreşte realizarea programelor de ocupare şi de formare profesionalã la nivel naţional şi teritorial;
e) coordoneazã elaborarea propunerilor efectuate de Agenţia Naţionalã pentru fundamentarea proiectului bugetului asigurãrilor pentru şomaj;
f) asigurã coordonarea studiilor, rapoartelor, analizelor şi bilanţurilor de ocupare elaborate de Agenţia Naţionalã în vederea evaluãrii mãsurilor privind ocuparea forţei de muncã;
g) coordoneazã activitatea privind reprezentarea în instanţã a Agenţiei Naţionale şi a unitãţilor din subordine.
(2) Alte atribuţii ale secretarului general pot fi stabilite prin statutul Agenţiei Naţionale şi se prevãd în fişa postului.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, secretarul general emite decizii cu caracter nenormativ.
(4) Înlocuitorul de drept al secretarului general se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale.
ART. 25
(1) Secretarul general poate delega o parte din atribuţiile sale înlocuitorului de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
(2) Prin actul de delegare se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.

CAP. IV
Unitãţile din subordinea Agenţiei Naţionale

SECŢIUNEA 1
Agenţiile teritoriale

ART. 26
(1) Agenţiile teritoriale asigurã implementarea la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti a mãsurilor de prevenire a şomajului, protecţia socialã a persoanelor neîncadrate în muncã, organizeazã şi coordoneazã activitatea de ocupare şi de formare profesionalã a forţei de muncã.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, agenţiile teritoriale coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile guvernamentale, cu societatea civilã, cu furnizorii de ocupare din domeniul privat, precum şi cu partenerii sociali.
ART. 27
(1) În vederea realizãrii sarcinilor ce le revin, cu aprobarea consiliului de administraţie, în subordinea agenţiilor teritoriale se pot înfiinţa agenţii locale pentru ocuparea forţei de muncã, denumite în continuare agenţii locale, centre proprii de formare profesionalã, precum şi puncte de lucru, unitãţi fãrã personalitate juridicã.
(2) Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã se pot constitui la nivelul municipiilor reşedinţã de judeţ, la nivelul principalelor localitãţi din cadrul fiecãrui judeţ, precum şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.
(3) Centrele proprii de formare profesionalã se pot constitui la nivelul agenţiilor teritoriale şi la nivelul agenţiilor locale.
(4) Punctele de lucru se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea agenţiilor locale.
ART. 28
(1) Conducerea agenţiilor teritoriale se exercitã de directori executivi şi directori executivi adjuncţi.
(2) Conducerea agenţiilor locale constituite la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti se exercitã de directori executivi adjuncţi.
ART. 29
(1) Ocuparea posturilor de directori executivi şi directori executivi adjuncţi ai agenţiilor teritoriale, precum şi ai agenţiilor locale constituite la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti se face pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii.
(2) Directorii executivi şi directorii executivi adjuncţi au statut de funcţionari publici şi sunt numiţi de preşedintele Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
ART. 30
Atribuţiile directorilor executivi şi ale directorilor executivi adjuncţi prevãzuţi la art. 28, precum şi înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor teritoriale şi se prevãd în fişa postului.
ART. 31
(1) Directorii executivi ai agenţiilor teritoriale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
(2) Directorii executivi pot delega aceastã calitate, precum şi o parte din atribuţii înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop.
(3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
ART. 32
În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin potrivit legii, directorii executivi ai agenţiilor teritoriale sunt sprijiniţi de consilii consultative tripartite.
ART. 33
Consiliile consultative ale agenţiilor teritoriale sunt alcãtuite din câte 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) 5 membri, reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale şi ai serviciilor deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativteritoriale, numiţi de prefect, cu consultarea agenţiilor teritoriale. Entitãţile de mai sus pot desemna câte o singurã persoanã în componenţa consiliului consultativ;
b) 5 membri numiţi prin consens de confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
c) 5 membri numiţi prin consens de confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional.
ART. 34
Membrii consiliilor consultative ale agenţiilor teritoriale reprezentând sindicatele şi patronatele vor fi stabiliţi prin negocieri între confederaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional.
ART. 35
Dispoziţiile art. 13, 14 şi art. 16 alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi membrilor consiliilor consultative ale agenţiilor teritoriale.
ART. 36
(1) Consiliile consultative ale agenţiilor teritoriale se întrunesc lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea directorilor executivi sau a unei treimi din numãrul membrilor acestora.
(2) Convocarea consiliului consultativ se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei stabilite, aducându-se la cunoştinţã membrilor ordinea de zi a întrunirii.
ART. 37
(1) Pentru participarea la şedinţele consiliilor consultative ale agenţiilor teritoriale, membrii acestora beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţã de 10% din salariul de bazã al directorului executiv al agenţiei teritoriale.
(2) În timpul mandatului lor, membrii consiliilor consultative pot fi revocaţi de cei care i-au numit. Revocarea poate fi efectuatã şi la propunerea agenţiilor teritoriale, în situaţia înregistrãrii unui numãr de 3 absenţe succesive la întrunirile desfãşurate.
(3) Cuantumul sumelor cuvenite lunar unui membru al consiliului consultativ pentru participarea la şedinţe nu poate depãşi 20% din salariul de bazã al directorului executiv al agenţiei teritoriale.
ART. 38
(1) Consiliile consultative ale agenţiilor teritoriale au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
A. consiliazã directorii executivi în adoptarea deciziilor cu privire la:
a) mãsurile de realizare a sarcinilor ce le revin potrivit programelor elaborate în domeniul ocupãrii forţei de muncã şi indicatorilor specifici domeniului de activitate, prevãzuţi în contractele de performanţã managerialã;
b) repartizarea între subunitãţi a sarcinilor ce le revin potrivit contractelor de performanţã managerialã;
B. analizeazã:
a) execuţia bugetarã lunarã şi situaţia financiarã trimestrialã;
b) raportul anual de activitate, situaţia financiarã anualã şi execuţia bugetarã;
C. fac propuneri cu privire la:
a) programele de activitate ale subunitãţilor din subordinea agenţiilor teritoriale;
b) proiectele programelor de ocupare a forţei de muncã şi de formare profesionalã la nivelul judeţului;
c) proiectul de buget;
d) înfiinţarea şi dezvoltarea punctelor de lucru.
(2) Alte atribuţii ale consiliilor consultative ale agenţiilor teritoriale pot fi stabilite prin statutul Agenţiei Naţionale.

SECŢIUNEA a 2-a
Centrele regionale

ART. 39
Centrele regionale organizeazã şi realizeazã, la nivelul judeţelor arondate prin hotãrâri ale consiliului de administraţie, activitatea de formare profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã.
ART. 40
Conducerea centrelor regionale se exercitã de directori şi directori adjuncţi.
ART. 41
(1) Ocuparea posturilor de directori şi directori adjuncţi ai centrelor regionale se face pe bazã de concurs sau examen, organizat în condiţiile legii.
(2) Directorii şi directorii adjuncţi sunt numiţi de preşedintele Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
ART. 42
Atribuţiile directorilor centrelor regionale, precum şi înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare ale centrelor regionale şi se prevãd în fişa postului.
ART. 43
(1) Directorii centrelor regionale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
(2) Directorii pot delega aceastã calitate, precum şi o parte din atribuţii înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop.
(3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
ART. 44
În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin potrivit legii, directorii centrelor regionale sunt sprijiniţi de consilii consultative tripartite.
ART. 45
Consiliile consultative ale centrelor regionale sunt alcãtuite dupã cum urmeazã:
a) câte un membru, reprezentant al fiecãrei agenţii teritoriale, numit de directorul executiv al agenţiei, agenţie care este arondatã centrului regional;
b) un membru reprezentant al agenţiei pentru dezvoltare regionalã din regiunea aferentã localitãţii în care îşi are sediul centrul regional, numit de conducãtorul acesteia;
c) un membru stabilit prin negocieri la nivel teritorial între confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
d) un membru stabilit prin negocieri la nivel teritorial între confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional.
ART. 46
(1) Consiliile consultative ale centrelor regionale se întrunesc trimestrial sau, în mod excepţional, la cererea directorilor.
(2) Convocarea consiliilor consultative se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei stabilite, aducându-se la cunoştinţã membrilor ordinea de zi a întrunirii.
ART. 47
Dispoziţiile art. 13, 14 şi art. 16 alin. (1), precum şi ale art. 37 se aplicã în mod corespunzãtor şi membrilor consiliilor consultative ale centrelor regionale.
ART. 48
(1) Consiliile consultative ale centrelor regionale au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
A. consiliazã directorii în adoptarea deciziilor cu privire la:
a) elaborarea strategiei regionale de formare profesionalã a adulţilor, corelatã cu cerinţele pieţei muncii din regiunea pe care o deservesc;
b) adoptarea mãsurilor adecvate în scopul realizãrii sarcinilor ce le revin potrivit planurilor, programelor de formare profesionalã şi indicatorilor specifici domeniului de activitate, prevãzuţi în contractele de performanţã;
B. analizeazã:
a) execuţia bugetarã lunarã şi situaţia financiarã trimestrialã;
b) raportul anual de activitate, situaţia financiarã anualã şi execuţia bugetarã;
C. fac propuneri cu privire la:
a) proiectul planului anual de formare profesionalã;
b) fundamentarea bugetului;
D. promoveazã realizarea dialogului social la nivelul centrelor regionale, în domeniul formãrii profesionale a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã.
(2) Alte atribuţii ale consiliilor consultative ale centrelor regionale pot fi stabilite prin statutul Agenţiei Naţionale.

SECŢIUNEA a 3-a
Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu

ART. 49
Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu asigurã, pe baza strategiilor şi programelor anuale de formare a personalului aprobate de consiliul de administraţie, formarea şi perfecţionarea personalului Agenţiei Naţionale, precum şi ale personalului din unitãţile aflate în subordine.
ART. 50
(1) Conducerea Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu se exercitã de un director executiv.
(2) Conducerea activitãţii financiar-contabile este asiguratã de un director executiv adjunct.
ART. 51
Dispoziţiile art. 29 se aplicã în mod corespunzãtor şi directorului executiv şi, respectiv, directorului executiv adjunct ai Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu.
ART. 52
Atribuţiile directorului executiv şi, respectiv, directorului executiv adjunct ai Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu, precum şi înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu şi se prevãd în fişa postului.
ART. 53
(1) Directorul executiv al Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu are calitatea de ordonator terţiar de credite.
(2) Directorul executiv poate delega o parte din atribuţii înlocuitorului de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop.
(3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 54
(1) Prezenta lege intrã în vigoare la 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I*).
__________
*) <>Legea nr. 202/2006 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 25 mai 2006.

(2) Agenţia Naţionalã va elabora statutul propriu**) şi îl va supune spre aprobare Guvernului, în termenul prevãzut la alin. (1).
________
**) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 noiembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

ART. 55
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã:
a) <>Legea nr. 145/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 13 iulie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia art. 1 alin. (1);
b) orice alte dispoziţii contrare.
NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederi care nu sunt încorporate în forma republicatã a <>Legii nr. 202/2006 şi care se aplicã, în continuare, ca dispoziţii proprii ale actelor modificatoare:
- <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 84/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã:
"Art. II. - Se autorizeazã ordonatorul principal de credite sã introducã, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, modificãrile ce decurg din prezenta ordonanţã de urgenţã în structura bugetului asigurãrilor pentru şomaj aprobat pe anul 2006, precum şi în anexele la acesta, cu încadrarea în cheltuielile de personal şi în numãrul maxim de posturi.";
- <>art. II şi III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea <>Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare instituţionalã:
"Art. II. - (1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, personalul încadrat la Direcţia protecţia drepturilor cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate şi la Direcţia evidenţã şi monitorizare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse***) se preia de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã, instituţie publicã cu personalitate juridicã aflatã în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse***), trece în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã.
(3) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã şi cele douã direcţii preluate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse***) se reorganizeazã.
(4) Pânã la reorganizarea structurilor preluate, personalul prevãzut la alin. (1) şi (2) îşi menţine drepturile salariale.
(5) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã va modifica în mod corespunzãtor statutul propriu şi îl va supune spre aprobare Guvernului.
__________
***) Conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 24 decembrie 2008, denumirea "Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse" s-a înlocuit cu denumirea "Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale", iar denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor" cu denumirea "Ministerul Economiei", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea de economie, şi cu denumirea "Ministerul Finanţelor Publice", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea de finanţe.
Art. III. - Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor***) sã introducã, la solicitarea ordonatorului principal de credite, modificãrile care se impun în volumul şi în structura bugetului de stat, a bugetului asigurãrilor pentru şomaj, a bugetului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse***), precum şi în anexele la acesta."
_________
***) Conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 24 decembrie 2008, denumirea "Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse" s-a înlocuit cu denumirea "Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale", iar denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor" cu denumirea "Ministerul Economiei", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea de economie, şi cu denumirea "Ministerul Finanţelor Publice", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea de finanţe.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016