Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 200 din 16 mai 2003  privind aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 39/2000 pentru stabilirea si sanctionarea unor fapte contraventionale in operatiunile de transport feroviar si cu metroul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 200 din 16 mai 2003 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 39/2000 pentru stabilirea si sanctionarea unor fapte contraventionale in operatiunile de transport feroviar si cu metroul

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 357 din 26 mai 2003
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 39 din 30 ianuarie 2000 pentru stabilirea şi sancţionarea unor fapte contravenţionale în operaţiunile de transport feroviar şi cu metroul, adoptatã în temeiul <>art. 1 lit. E pct. 3 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite <>ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000 , cu urmãtoarele modificãri şi completãri:

1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În sensul prezentei ordonanţe, prin transport pe cãile ferate romane şi pe reţeaua de metrou se înţelege orice deplasare de persoane sau bunuri realizatã cu vehicule feroviare de cãtre operatori de transport pe infrastructura feroviara. Transportul feroviar şi cu metroul, precum şi serviciile conexe acestuia sunt considerate activitãţi de transport feroviar."

2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Constituie contravenţii, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni, urmãtoarele fapte ale persoanelor fizice şi juridice care, în desfãşurarea activitãţilor de transport feroviar, incalca normele privind siguranta circulaţiei, securitatea transporturilor, calitatea produselor şi a serviciilor, precum şi protecţia mediului:
1. neasigurarea în staţiile afectate transportului feroviar public din staţiile de cale feratã şi de metrou a cerinţelor tehnice şi de întreţinere impuse instalaţiilor de iluminat, încãlzit, informare şi avizare a publicului cãlãtor, ventilaţie, distribuţie a apei potabile şi evacuare a apelor uzate, precum şi neintretinerea şi neasigurarea functionarii grupurilor sanitare;
2. punerea în circulaţie a trenurilor de cãlãtori sau de metrou fãrã sa fie asigurata în vagoane funcţionarea instalaţiilor sanitare, de încãlzire, iluminat şi ventilaţie sau, dupã caz, fãrã a fi salubrizate şi dotate cu materiale igienico-sanitare;
3. efectuarea serviciului de cãtre personalul cu responsabilitãţi în siguranta circulaţiei fãrã respectarea prevederilor din fişa postului cu privire la: organizarea şi conducerea circulaţiei trenurilor, autorizarea şi efectuarea manevrelor, inclusiv a mijloacelor de intervenţie, conducerea vehiculelor feroviare motoare, manipularea instalaţiilor de control al circulaţiei sau a echipamentelor de siguranta, efectuarea programelor de control stabilite;
4. nerespectarea normelor admise la linii, schimbatoare de cale şi poduri, tuneluri, viaducte şi podeţe;
5. nesemnalizarea trenurilor şi, respectiv, a zonelor unde se efectueazã lucrãri la liniile de cale feratã;
6. neasigurarea contra fugirii a materialului rulant aflat în stationare pe liniile de cale feratã;
7. executarea de lucrãri la linie pe calea feratã fãrã joante în perioada termperaturilor ridicate, fãrã efectuarea verificãrilor temperaturii din sina sau neoprirea acestora la temperatura maxima admisã de lucru;
8. transportul mãrfurilor în mijloace de transport, fãrã ca acestea sa fie fixate şi asigurate;
9. conducerea trenurilor de cãtre mecanicul de locomotiva fãrã respectarea înscrisurilor din livretele de mers;
10. neefectuarea probelor de frana sau efectuarea acestora de cãtre personal neautorizat;
11. neînscrierea în ordinul de circulaţie a condiţiilor privind efectuarea circulaţiei şi a manevrei;
12. nerespectarea condiţiilor înscrise în ordinul de circulaţie;
13. stationarea mijloacelor de transport în care sunt încãrcate mãrfuri periculoase în alte locuri decât cele stabilite prin planul tehnic de exploatare a statiei;
14. nesupravegherea activitãţilor privind circulaţia trenurilor şi efectuarea manevrelor, precum şi neintocmirea dosarelor de cercetare privind trenurile de cãlãtori şi marfa care au fost indrumate sau au circulat fãrã a respecta mersul de tren stabilit;
15. punerea la dispoziţia clienţilor, pentru încãrcarea mãrfurilor, a unor mijloace de transport care nu pot asigura integritatea şi pãstrarea calitãţii mãrfurilor în timpul derulãrii contractului de transport;
16. luarea în primire a vagoanelor cu lipsuri, defectiuni şi degradari care nu sunt notificate;
17. solicitarea sau ieşirea cu întârziere a mijloacelor de intervenţie în cazul inzapezirilor, precum şi nerespectarea programului de lucru stabilit;
18. neavizarea sau avizarea cu întârziere a accidentelor sau a evenimentelor de cale feratã;
19. neintocmirea sau întocmirea fãrã respectarea instrucţiunilor legale în vigoare a dosarelor de cercetare a accidentelor şi a evenimentelor de cale feratã;
20. încadrarea eronatã a accidentelor sau a evenimentelor de cale feratã sau neefectuarea şi nerespectarea mãsurilor şi termenelor stabilite în dosarele de cercetare;
21. efectuarea de cãtre agenţii economici de activitãţi privind operaţiuni de manevra, transpunere, transbordare sau intermediere a transporturilor feroviare prin case de expediţie, fãrã a deţine licenta;
22. neaplicarea mãsurilor stabilite pentru remedierea deficienţelor constatate ca urmare a controalelor sau inspectiilor de stat efectuate de cãtre personalul autorizat;
23. refuzul personalului de a da relaţii sau de a rãmâne la dispoziţia comisiilor de cercetare a accidentelor sau a evenimentelor de cale feratã şi de metrou;
24. refuzul accesului organelor competente, potrivit legii, în incinta unitãţilor agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi de transport feroviar;
25. refuzul personalului agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi de transport feroviar de a prezenta organelor competente, potrivit legii, datele, informaţiile şi documentele solicitate sau netransmiterea acestora;
26. neactualizarea planului tematic de exploatare a statiei de cale feratã;
27. efectuarea de activitãţi de transport feroviar în staţiile de cale feratã fãrã respectarea prevederilor din planul tehnic de exploatare a statiei;
28. neefectuarea reviziilor tehnice şi a reparaţiilor planificate la materialul rulant de cale feratã şi de metrou la termenele prevãzute în reglementãrile specifice în vigoare;
29. neefectuarea la termen a lucrãrilor de revizie sau întreţinere la infrastructura feroviara, inclusiv la instalaţiile de semnalizare, de control al circulaţiei şi alimentare cu energie electrica aferente caii ferate, precum şi a lucrãrilor de reparaţii prevãzute în programele aprobate;
30. neefectuarea verificãrii stãrii tehnice la materialul rulant motor ori tractat sau la elementele infrastructurii feroviare, conform reglementãrilor specifice în vigoare;
31. introducerea în compunerea trenurilor şi punerea în circulaţie a materialului rulant care nu îndeplineşte condiţiile tehnice de funcţionare;
32. menţinerea în exploatare a materialului rulant şi a elementelor infrastructurii feroviare la care nu s-au efectuat reviziile şi reparaţiile planificate la termenele scadente, precum şi a materialului rulant cu durata normata de funcţionare depãşitã;
33. neîndeplinirea condiţiilor tehnice de funcţionare a statiilor de cale feratã şi de metrou;
34. instruirea profesionalã şi autorizarea personalului cu responsabilitãţi în siguranta circulaţiei în centre neautorizate;
35. punerea în exploatare a elementelor infrastructurii feroviare, inclusiv a componentelor instalaţiilor de semnalizare, de control al circulaţiei şi de alimentare cu energie electrica aferente caii ferate, fãrã efectuarea recepţiei tehnice sau fãrã ca acestea sa fie autorizate din punct de vedere tehnic cu ocazia construirii, modernizãrii sau repararii acestora;
36. utilizarea de personal cu responsabilitãţi în siguranta circulaţiei care nu este apt medical, apt psihologic, calificat sau autorizat, dupã caz, pentru funcţia pe care o îndeplineşte sau activitatea pe care o desfãşoarã la întreţinerea, repararea şi exploatarea infrastructurii feroviare şi a materialului rulant;
37. utilizarea în cadrul desfãşurãrii activitãţilor de transport feroviar a materialului rulant care nu este înmatriculat, inscripţionat sau autorizat, conform reglementãrilor în vigoare;
38. permiterea accesului pe infrastructura feroviara publica a operatorilor de transport feroviar care nu deţin, cumulativ, licenta de transport şi certificat de siguranta;
39. furnizarea de produse sau servicii fãrã respectarea reglementãrilor specifice obligatorii pentru furnizorii feroviari cu privire la autorizarea, omologarea sau agrementarea tehnica;
40. achiziţionarea sau utilizarea în activitãţile de construcţie, modernizare, reparare, întreţinere şi exploatare a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare a produselor sau a serviciilor fãrã respectarea reglementãrilor specifice obligatorii cu privire la certificarea de conformitate, omologarea, atestarea sau agrementarea acestora;
41. utilizarea de laboratoare, standuri şi dispozitive speciale pentru încercarea şi verificarea caracteristicilor determinante pentru siguranta circulaţiei ale produselor feroviare, fãrã ca acestea sa fie autorizate, atestate sau recunoscute, dupã caz, de cãtre Autoritatea Feroviara Romana - AFER;
42. nerespectarea condiţiilor care au stat la baza eliberãrii licenţelor, autorizaţiilor, certificatelor, atestatelor sau agrementelor emise de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sau de cãtre Autoritatea Feroviara Romana - AFER;
43. executarea de lucrãri neautorizate în zona de siguranta şi de protecţie a caii ferate, fãrã autorizaţie eliberata de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sau nerespectarea condiţiilor impuse prin autorizaţie."

3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 2, dacã sunt sãvârşite de persoane fizice, se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 800.000 lei la 5.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 1-16;
b) cu amenda de la 2.000.000 lei la 15.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 17-24;
c) cu amenda de la 4.000.000 lei la 25.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 25-43.
(2) Contravenţiile prevãzute la art. 2, dacã sunt sãvârşite de persoane juridice, se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 1.600.000 lei la 10.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 1-16;
b) cu amenda de la 4.000.000 lei la 30.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 17-24;
c) cu amenda de la 8.000.000 lei la 50.000.000 lei, faptele prevãzute la pct. 25-43."

4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Cuantumul amenzilor prevãzute la art. 3 se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului, în funcţie de rata inflaţiei."

5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Constatarea contravenţiilor, încadrarea acestora şi aplicarea amenzilor, în condiţiile stabilite de prezenta ordonanta, se fac de personalul Autoritãţii Feroviare Romane - AFER, precum şi de personalul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, posesori ai legitimatiei speciale emise de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
(2) Forma, modelul şi conţinutul legitimatiei speciale, precum şi personalul prevãzut la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei."

6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Dispoziţiile prezentei ordonanţe se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare."

7. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va elabora şi va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, ordinul prevãzut la art. 6 alin. (2)."

ART. 2
Prezenta lege intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 39/2000 pentru stabilirea şi sancţionarea unor fapte contravenţionale în operaţiunile de transport feroviar şi cu metroul, cu modificãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 3 aprilie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 15 aprilie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 16 mai 2003.
Nr. 200.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016