Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 194 din 28 iunie 2007  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 194 din 28 iunie 2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 4 iulie 2007

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 august 2004, cu modificarile şi completarile ulterioare, se modifica şi se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Activitatea de legiferare reprezinta principala modalitate de implementare a politicilor publice, asigurând instrumentele necesare pentru punerea în aplicare a soluţiilor de dezvoltare economica şi sociala, precum şi pentru exercitarea autoritaţii publice."
2. La articolul 6, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Actele normative cu impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare sunt elaborate pe baza unor documente de politici publice aprobate de Parlament sau de Guvern. Guvernul defineşte tipurile şi structura documentelor de politica publica."
3. Dupa articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu urmatorul cuprins:
"Evaluarea preliminara a impactului noilor reglementari
Art. 6^1. - (1) Evaluarea preliminara a impactului proiectelor de lege, a propunerilor legislative şi a celorlalte proiecte de acte normative reprezinta un set de activitaţi şi proceduri realizate cu scopul de a asigura o fundamentare adecvata a iniţiativelor legislative. Evaluarea preliminara a impactului presupune identificarea şi analizarea efectelor economice, sociale, de mediu, legislative şi bugetare pe care le produc reglementarile propuse.
(2) Evaluarea preliminara a impactului proiectelor de acte normative este considerata a fi modalitatea de fundamentare pentru soluţiile legislative propuse şi trebuie realizata înainte de adoptarea actelor normative.
(3) Fundamentarea noii reglementari trebuie sa aiba în vedere atât evaluarea impactului legislaţiei specifice în vigoare la momentul elaborarii proiectului de act normativ, cât şi evaluarea impactului politicilor publice pe care proiectul de act normativ le implementeaza.
(4) Evaluarea preliminara a impactului este realizata de iniţiatorul proiectului de act normativ. În cazul unor proiecte de acte normative complexe, evaluarea impactului poate fi realizata, pe baza unui contract de prestari de servicii, de catre institute de cercetare ştiinţifica, universitaţi societaţi comerciale sau organizaţii neguvernamentale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la achiziţiile publice.
(5) În vederea elaborarii evaluarii preliminare a impactului propunerilor legislative iniţiate de deputaţi şi senatori, precum şi în cazul celor bazate pe iniţiativa cetaţenilor, membrii Parlamentului pot solicita Guvernului asigurarea accesului la datele şi informaţiile necesare realizarii acesteia.
(6) Aplicarea dispoziţiilor alin. (1)-(5) nu este obligatorie în cazul iniţiativelor legislative ale deputaţilor şi senatorilor, precum şi al celor bazate pe iniţiativa cetaţenilor.
(7) În cazul elaborarii evaluarii preliminare a impactului propunerilor legislative iniţiate de deputaţi şi senatori, precum şi în cazul celor bazate pe iniţiativa cetaţenilor, membrii Parlamentului pot solicita Guvernului asigurarea accesului la datele şi informaţiile necesare realizarii acesteia."
4. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10. - (1) În vederea intrarii lor în vigoare, legile şi celelalte acte normative adoptate de Parlament, hotarârile şi ordonanţele Guvernului, deciziile primului-ministru, actele normative ale autoritaţilor administrative autonome, precum şi ordinele, instrucţiunile şi alte acte normative emise de conducatorii organelor administraţiei publice centrale de specialitate se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I."
5. La articolul 10, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Nu sunt supuse regimului de publicare în Monitorul Oficial al României:
a) deciziile primului-ministru clasificate, potrivit legii;
b) actele normative clasificate, potrivit legii, precum şi cele cu caracter individual, emise de autoritaţile administrative autonome şi de organele administraţiei publice centrale de specialitate."
6. La articolul 19, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Rezultatele studiilor de cercetare şi referirile la sursele de informaţii suplimentare relevante pentru dezbaterea proiectelor de acte normative trebuie sa fie incluse în instrumentul de prezentare şi motivare a proiectului de act normativ."
7. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Cuprinsul motivarii
Art. 30. - (1) Instrumentul de prezentare şi motivare include conţinutul evaluarii impactului actelor normative, cuprinzând urmatoarele secţiuni:
a) motivul emiterii actului normativ-cerinţele care reclama intervenţia normativa, cu referire speciala la insuficienţele şi neconcordanţele reglementarilor în vigoare; principiile de baza şi finalitatea reglementarilor propuse, cu evidenţierea elementelor noi; concluziile studiilor, lucrarilor de cercetare, evaluarilor statistice; referirile la documente de politici publice sau la actul normativ pentru a caror implementare este elaborat respectivul proiect. Pentru ordonanţele de urgenţa vor fi prezentate distinct elementele obiective ale situaţiei extraordinare care impune reglementarea imediata, nefiind suficienta utilizarea procedurii parlamentare de urgenţa, precum şi eventualele consecinţe care s-ar produce în lipsa luarii masurilor legislative propuse;
b) impactul socioeconomic-efectele asupra mediului macroeconomic, de afaceri, social şi asupra mediului înconjurator, inclusiv evaluarea costurilor si beneficiilor;
c) impactul financiar asupra bugetului general consolidat atât pe termen scurt, pentru anul curent, cât şi pe termen lung (pe 5 ani), inclusiv informaţii cu privire la cheltuieli şi venituri;
d) impactul asupra sistemului juridic-implicaţiile pe care noua reglementare le are asupra legislaţiei în vigoare; compatibilitatea cu reglementarile comunitare în materie, determinarea exacta a acestora şi, daca este cazul, masurile viitoare de armonizare care se impun; deciziile Curţii de Justiţie a Comunitaţilor Europene şi alte documente relevante pentru transpunerea sau implementarea prevederilor legale respective; implicaţiile asupra legislaţiei interne, în cazul ratificarii sau aprobarii unor tratate ori acorduri internaţionale, precum şi masurile de adaptare necesare; preocuparile în materie de armonizare legislativa;
e) consultarile derulate în vederea elaborarii proiectului de act normativ, organizaţiile şi specialiştii consultaţi, esenţa recomandarilor primite;
f) activitaţile de informare publica privind elaborarea şi implementarea proiectului de act normativ;
g) masurile de implementare-modificarile instituţionale şi funcţionale la nivelul administraţiei publice centrale şi locale.
(2) În situaţia în care reglementarea propusa se elaboreaza în executarea unui act normativ, motivarea trebuie sa cuprinda referiri la actul pe baza şi în executarea caruia se emite.
(3) Forma finala a intrumentelor de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative trebuie sa cuprinda referiri la avizul Consiliului Legislativ şi, dupa caz, al Consiliului Suprem de Aparare a Ţarii, Curţii de Conturi sau Consiliului Economic şi Social.
(4) Guvernul stabileşte strutura şi conţinutul detaliat al instrumentelor de prezentare şi motivare pentru actele normative iniţiate de Guvern."
ART. II
<>Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 august 2004, cu modificarile şi completarile ulterioare, precum şi cu modificarile şi completarile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicata.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 28 iunie 2007.
Nr. 194.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016