Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 181 din 12 iunie 2007  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 181 din 12 iunie 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 20 iunie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã a Zonei Montane, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, finanţatã integral de la bugetul de stat.
(2) Agenţia Naţionalã a Zonei Montane are sediul central în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Agenţia Naţionalã a Zonei Montane are ca scop aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul dezvoltãrii şi protecţiei zonelor montane din România, zone marcate de specificitate, fragile ecologic şi defavorizate economico-social din cauze naturale, care necesitã o gestiune specificã.
ART. 3
Agenţia Naţionalã a Zonei Montane are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi propune spre aprobare mãsuri tehnico-operative privind aplicarea în teritoriu a strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul dezvoltãrii şi protecţiei mediului montan în vederea creşterii calitãţii vieţii populaţiei montane;
b) îndrumã şi participã la aplicarea strategiilor şi politicilor naţionale şi sectoriale pentru zona montanã de cãtre organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, organismele neguvernamentale şi operatorii economici din teritoriul montan;
c) elaboreazã şi propune spre iniţiere Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi, dupã caz, avizeazã proiectele de acte normative al cãror obiect se referã la dezvoltarea şi protecţia zonei montane, valorificarea superioarã a resurselor naturale şi umane din zona montanã, urmãrind aplicarea acestora cu respectarea limitelor de autoritate, a principiilor autonomiei operatorilor economici şi a autonomiei locale;
d) identificã teritoriile administrative pânã la nivel de comunã, inclusiv satele aparţinãtoare, pe baza criteriilor de apartenenţã a unor terenuri şi localitãţi la zona montanã, în vederea implementãrii strategiei de dezvoltare durabilã a zonei montane;
e) colaboreazã cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu academii, universitãţi, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţii neguvernamentale şi operatori economici, cu alte persoane cu drept public şi privat din România şi din strãinãtate, în scopul creãrii unui cadru favorabil dezvoltãrii durabile a zonei montane;
f) acordã consultanţã tehnicã la constituirea organizaţiilor neguvernamentale, asociaţiilor, fundaţiilor şi altor forme de asociere ce au ca scop susţinerea activitãţilor şi deservirea intereselor populaţiei din zona montanã, cu prioritate a celor privind dezvoltarea agriculturii, industriilor mici şi mijlocii, a meşteşugurilor tradiţionale, a turismului rural şi a agroturismului, a altor activitãţi creatoare de locuri de muncã, un obiectiv principal fiind reprezentat de sprijinirea organizaţiilor profesionale ale agricultorilor din zonele montane;
g) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale în realizarea obiectivelor propuse;
h) propune Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale iniţierea de acte normative cu privire la criteriile şi modul de acordare, în cazurile şi în condiţiile prevãzute de lege, a facilitãţilor şi avantajelor pentru locuitorii şi comunitãţile zonei montane, urmãrind modul de aplicare a acestora;
i) elaboreazã criterii de selecţionare a unor microzone montane prioritare care sã beneficieze de programe speciale; efectueazã analiza, sinteza şi prognoza fenomenelor social-economice din zona montanã; stabileşte prioritãţile şi prezintã periodic informãri Guvernului în legãturã cu evoluţia acţiunilor ce se întreprind; atenţioneazã şi face propuneri privind prevenirea oricãror acţiuni defavorabile zonei montane;
j) organizeazã banca de date a zonei montane şi ţine evidenţa efectelor aplicãrii mãsurilor prevãzute de lege pentru sprijinirea agricultorilor şi a operatorilor economici din zona ruralã montanã;
k) avizeazã programele şi proiectele de dezvoltare ruralã sectoriale şi integrate din zona montanã, în funcţie de prioritãţi şi în conformitate cu obiectivele stabilite prin strategia dezvoltãrii zonei montane şi a programelor guvernamentale aprobate;
l) analizeazã modul de acţiune a operatorilor economici în zona montanã, urmãrind armonizarea activitãţilor acestora cu obiectivele prevãzute în strategia de dezvoltare a zonei montane şi cu politicile regionale şi locale destinate acestui scop, luând mãsuri de prevenire, corectare sau de sesizare a organelor abilitate, în vederea aplicãrii prevederilor legale;
m) propune elaborarea de norme metodologice unitare privind acordarea de consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul sãu de activitate, care se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale;
n) colaboreazã cu Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", cu Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Montanologie Cristian - Sibiu, cu alte instituţii interesate în dezvoltarea şi protecţia zonelor montane, participând la elaborarea programelor de cercetare-dezvoltare destinate zonei montane şi urmãrind rezultatele obţinute, modalitãţile de aplicare şi difuzarea acestora în teritoriul montan;
o) coopereazã cu Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului în vederea ecologizãrii fermelor agrozootehnice şi a localitãţilor;
p) îndrumã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea Centrului de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi în vederea elaborãrii şi aplicãrii programelor de formare în problematica zonei montane, prin care se determinã o dezvoltare durabilã în localitãţile montane;
q) iniţiazã şi colaboreazã la organizarea manifestãrilor ştiinţifice, culturale, a târgurilor şi expoziţiilor, a altor activitãţi cu caracter promoţional şi educativ destinate zonei montane pe plan intern şi participã la acţiuni similare pe plan internaţional;
r) îndrumã şi organizeazã circulaţia informaţiei şi promovarea unor programe educative privitoare la zona montanã prin mass-media; contribuie la formarea unei culturi montane în România;
s) încheie convenţii de colaborare cu instituţii specializate din ţarã şi din strãinãtate, având ca obiect schimbul de informaţii, experienţã şi asistenţã reciprocã în domeniul promovãrii politicii de dezvoltare în zona montanã, asigurând relaţii de colaborare cu organisme internaţionale pentru integrarea în politica montanã europeanã şi aplicarea pe teritoriul ţãrii a prevederilor din convenţiile şi acordurile internaţionale în materie, care au fost ratificate de România;
ş) practicã schimbul de informaţii în domeniul activitãţii proprii şi foloseşte experţi, operatori economici şi alte persoane juridice care pot contribui la elaborarea programelor şi studiilor de specialitate; editeazã materiale informativ-educative promoţionale, independent sau în colaborare cu alte instituţii naţionale ori internaţionale;
t) organizeazã activitatea de instruire cu specific agromontan a personalului propriu şi a celui de la nivelul teritoriului;
ţ) organizeazã activitatea de perfecţionare şi reconversie a şomerilor şi a disponibilizaţilor din zona montanã;
u) acţioneazã pentru atragerea de sprijin extern şi participã la derularea programelor de asistenţã externã şi dotare tehnicã în domeniul sãu de activitate, la activitãţile de pregãtire profesionalã, de cercetare ştiinţificã şi de organizare a unor schimburi de experienţã, simpozioane, seminarii şi alte manifestãri utile procesului dezvoltãrii în zona montanã.
ART. 4
(1) În judeţele cu zonã montanã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege, se înfiinţeazã compartimente judeţene ale zonei montane în cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, monitorizate şi coordonate din punct de vedere tehnic şi metodologic de Agenţia Naţionalã a Zonei Montane.
(2) Directorul compartimentului judeţean al zonei montane este numit conform legii prin ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale; el este direct subordonat directorului executiv al direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã şi rãspunde de întreaga activitate.
(3) Directorii compartimentelor judeţene ale zonei montane colaboreazã cu celelalte direcţii şi servicii din cadrul şi din subordinea direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã din judeţele cu zonã montanã, cu direcţiile silvice, precum şi cu alte instituţii cu activitãţi în zona montanã.
ART. 5
Structura organizatoricã a aparatului propriu, atribuţiile şi responsabilitãţile, statul de funcţii şi numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale a Zonei Montane şi ale compartimentelor judeţene ale zonei montane se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
ART. 6
(1) Compartimentele judeţene ale zonei montane vor colabora cu prefecturile şi consiliile judeţene, cu consiliile locale din zona montanã, cu direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, cu oficiile pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie, cu direcţiile silvice şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, cu inspectoratele şcolare, cu unitãţile de cercetare şi de învãţãmânt superior, cu alte organisme guvernamentale şi neguvernamentale interesate care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul judeţelor cu zonã montanã, un obiectiv important fiind reprezentat de sprijinirea constituirii şi funcţionãrii organizaţiilor profesionale ale agricultorilor din zona montanã.
(2) Compartimentele judeţene ale zonei montane vor organiza în cadrul districtelor agricole montane, în colaborare cu direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã şi cu consiliile locale, centre de instruire pentru agricultorii din zona montanã.
ART. 7
(1) Personalul şi posturile aferente, preluate de la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi din unitãţile subordonate, se considerã transferate în interes de serviciu.
(2) Încadrarea personalului pe funcţii de conducere şi de execuţie din cadrul compartimentelor judeţene ale zonelor montane, ale districtelor agricole montane şi ale centrelor agricole montane se efectueazã în condiţiile legii, pe bazã de concurs sau examen, cu respectarea specialitãţilor precizate în schemele-cadru aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(3) Încadrarea de specialişti de alt profil decât cel agroalimentar se va face în cadrul numãrului maxim de posturi ce se va aproba prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale pentru anul 2008, prin angajãri în condiţiile legii.
ART. 8
Specialiştii din cadrul centrelor agricole montane şi al Agenţiei Naţionale a Zonei Montane vor urma cursuri speciale de pregãtire pentru specificul agriculturii, economiei şi mediului montan, organizate prin Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi.
ART. 9
(1) Conducerea Agenţiei Naţionale a Zonei Montane se exercitã de cãtre un preşedinte, asimilat funcţiei de secretar de stat, subordonat direct ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale. Preşedintele este ajutat de un vicepreşedinte cu rang de director executiv adjunct, numit în condiţiile legii, pe bazã de concurs sau examen, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(2) Pe lângã preşedinte funcţioneazã ca organ consultativ un colegiu ale cãrui numãr de membri şi componenţã se propun de cãtre acesta şi se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(3) Preşedintele conduce întreaga activitate a Agenţiei Naţionale a Zonei Montane şi poate participa, ca invitat, la şedinţele Guvernului; el reprezintã agenţia în raporturile cu ministerele şi cu celelalte organizaţii din ţarã şi din strãinãtate, precum şi cu orice persoanã fizicã sau juridicã.
(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale a Zonei Montane emite decizii şi instrucţiuni.
(5) Preşedintele Agenţiei Naţionale a Zonei Montane are calitatea de ordonator secundar de credite.
ART. 10
Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi trece în coordonarea şi monitorizarea Agenţiei Naţionale a Zonei Montane.
ART. 11
(1) Fondurile necesare desfãşurãrii activitãţilor Agenţiei Naţionale a Zonei Montane se pot completa prin sponsorizãri şi donaţii, în condiţiile legii, precum şi prin asistenţa tehnicã financiarã a organismelor internaţionale.
(2) Agenţia Naţionalã a Zonei Montane va asigura preluarea, implementarea şi monitorizarea unor programe destinate în mod distinct dezvoltãrii agriculturii şi dezvoltãrii rurale în zona montanã.
ART. 12
(1) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene cu zonã montanã vor lua mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea spaţiilor necesare funcţionãrii compartimentelor judeţene ale zonei montane.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale din municipiile, oraşele şi comunele din zona montanã vor lua mãsuri pentru asigurarea bunei funcţionãri a districtelor agricole montane, respectiv a centrelor agricole montane, prin punerea la dispoziţie a spaţiilor corespunzãtoare.
(3) Fondurile necesare organizãrii şi funcţionãrii compartimentelor judeţene ale zonei montane, precum şi ale centrelor agricole montane se asigurã din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 13
(1) Agenţia Naţionalã a Zonei Montane utilizeazã 3 autoturisme pentru parcul comun şi un microbuz pentru activitãţile specifice aparatului propriu.
(2) Pentru desfãşurarea activitãţilor specifice compartimentelor judeţene ale zonei montane, acoperirea necesarului de autoturisme se va face prin redistribuirea autoturismelor deţinute în prezent de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, precum şi de alte unitãţi subordonate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale din judeţele cu zonã montanã şi, în completare, prin achiziţii publice.
ART. 14
Pânã la definitivarea sediului Agenţiei Naţionale a Zonei Montane şi realizarea încadrãrii cu personalul minim necesar funcţionãrii, spaţiile pentru birouri, utilizarea mijloacelor de comunicaţie, biroticã şi altele asemenea, inclusiv plata salariilor şi cheltuielilor de deplasare, se vor asigura de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 15
Prezenta lege intrã în vigoare la 1 ianuarie 2008.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 12 iunie 2007.
Nr. 181.

ANEXĂ

LISTA
judeţelor cu zonã montanã


┌────┬────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Judeţul │
├────┼────────────────────────┤
│1. │Alba │
├────┼────────────────────────┤
│2. │Arad │
├────┼────────────────────────┤
│3. │Argeş │
├────┼────────────────────────┤
│4. │Bacãu │
├────┼────────────────────────┤
│5. │Bihor │
├────┼────────────────────────┤
│6. │Bistriţa-Nãsãud │
├────┼────────────────────────┤
│7. │Braşov │
├────┼────────────────────────┤
│8. │Buzãu │
├────┼────────────────────────┤
│9. │Caraş-Severin │
├────┼────────────────────────┤
│10. │Cluj │
├────┼────────────────────────┤
│11. │Covasna │
├────┼────────────────────────┤
│12. │Dâmboviţa │
├────┼────────────────────────┤
│13. │Gorj │
├────┼────────────────────────┤
│14. │Harghita │
├────┼────────────────────────┤
│15. │Hunedoara │
├────┼────────────────────────┤
│16. │Maramureş │
├────┼────────────────────────┤
│17. │Mehedinţi │
├────┼────────────────────────┤
│18. │Mureş │
├────┼────────────────────────┤
│19. │Neamţ │
├────┼────────────────────────┤
│20. │Prahova │
├────┼────────────────────────┤
│21. │Satu Mare │
├────┼────────────────────────┤
│22. │Sãlaj │
├────┼────────────────────────┤
│23. │Sibiu │
├────┼────────────────────────┤
│24. │Suceava │
├────┼────────────────────────┤
│25. │Timiş │
├────┼────────────────────────┤
│26. │Tulcea │
├────┼────────────────────────┤
│27. │Vâlcea │
├────┼────────────────────────┤
│28. │Vrancea │
└────┴────────────────────────┘


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016