Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 18 din 4 aprilie 1996  privind paza obiectivelor, bunurilor si valorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 18 din 4 aprilie 1996 privind paza obiectivelor, bunurilor si valorilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 75 din 11 aprilie 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, regiile autonome, societãţile comerciale, instituţiile publice sau alte organizaţii care deţin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unitãţi, sînt obligate sa asigure paza acestora.
ART. 2
În funcţie de importanta, specificul şi valoarea bunurilor pe care le deţin, conducãtorii unitãţilor prevãzute la art. 1, cu concursul de specialitate al poliţiei sau al jandarmeriei, stabilesc modalitãţile concrete de organizare şi de executare a pazei, dupã caz, cu efective de jandarmi, paza cu gardieni publici, paza proprie sau paza prin societãţi specializate.
Unitãţile grupate pe un anumit spaţiu, cu avizul poliţiei, pot organiza paza în comun cu gardieni publici, paza proprie sau prin societãţi specializate de paza. Conducãtorii acestor unitãţi stabilesc forma de paza, obligaţiile şi rãspunderile fiecãrui beneficiar, inclusiv cele privind întocmirea planului de paza.
La celelalte unitãţi, unde nu se poate realiza un sistem de paza organizat, conducãtorii acestora sînt obligaţi sa execute împrejmuiri, grile, obloane, încuietori sigure, iluminat de securitate, sisteme de alarma sau alte asemenea mijloace necesare asigurãrii pazei şi integritãţii bunurilor.
ART. 3
Rãspunderea pentru luarea mãsurilor de asigurare a pazei bunurilor şi valorilor deţinute cu orice titlu revine conducãtorilor unitãţilor prevãzute la art. 1 şi 2.
ART. 4
Conducãtorii unitãţilor prevãzute la art. 1 sînt obligaţi ca, în cadrul mãsurilor de paza, sa introducã şi sisteme de alarma impotriva efractiei, corespunzãtoare importantei şi specificului obiectivelor şi bunurilor ce trebuie pazite.
ART. 5
Paza se organizeazã şi se efectueazã potrivit planului de paza întocmit de unitatea ale carei bunuri sau valori se pazesc, cu avizul de specialitate al poliţiei, care este obligatoriu şi pentru modificarea planului. Acest aviz nu este necesar în cazul unitãţilor la care paza se asigura cu efective de jandarmi.
Prin planul de paza se stabilesc, în principal: numãrul de posturi şi amplasarea acestora, efectivul de personal de paza, amenajãrile, instalaţiile şi mijloacele tehnice de paza şi de alarma, mãsurile necesare pentru asigurarea transportului valorilor importante, consemnul posturilor, legatura şi cooperarea cu alte organe cu atribuţii de paza a obiectivelor, bunurilor şi valorilor. De asemenea, vor fi prevãzute şi regulile de acces, potrivit dispoziţiilor conducatorului unitãţii.

CAP. 2
Formele de paza
Secţiunea 1
Paza cu efective de jandarmi
ART. 6
Paza obiectivelor de importanta deosebita pentru apãrarea tarii, activitatea statului, economie, ştiinţa, cultura şi arta, a localurilor misiunilor diplomatice sau ale unor agenţii şi reprezentante economice strãine, precum şi a valorilor deosebite se asigura cu efective de jandarmi.
Paza cu efective de jandarmi se poate asigura şi la sediile unor organisme internaţionale care desfãşoarã activitãţi pe teritoriul tarii, la cererea expresã a acestora, adresatã Guvernului României.
Obiectivele şi valorile prevãzute la alin. 1 şi 2, precum şi personalul, mijloacele materiale şi financiare necesare asigurãrii pazei cu efective de jandarmi se stabilesc prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 7
Unitãţile care beneficiazã de paza militarã încheie contracte de prestãri de servicii cu unitãţile de jandarmi, la nivelul esalonului care are organ financiar propriu.
Serviciul de paza cu efective de jandarmi, se efectueazã contra cost, conform tarifelor legale. Unitãţile bugetare beneficiare de paza cu efective de jandarmi, exceptate de la plata se stabilesc prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 8
Paza cu efective de jandarmi se organizeazã şi se executa potrivit planului de paza întocmit de comandantul unitãţii militare şi de conducãtorul unitãţii beneficiare, cu respectarea prevederilor art. 5.
ART. 9
În unitãţile unde funcţioneazã concomitent paza cu efective de jandarmi, paza cu gardieni publici, paza proprie sau paza prin societãţi specializate de paza, acestea se integreaza în sistemul de paza militarã.

Secţiunea a 2-a
Paza cu gardieni publici
ART. 10
Paza bunurilor şi valorilor deţinute de persoanele juridice sau fizice se poate asigura şi prin Corpul gardienilor publici.
ART. 11
Paza cu efective de gardieni publici se face conform <>Legii nr. 26/1993 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Corpului gardienilor publici.

Secţiunea a 3-a
Paza proprie
ART. 12
Obiectivele, bunurile şi valorile, altele decît cele prevãzute la art. 6, care necesita a fi pazite în mod permanent, se pot asigura prin paza proprie cu personal anume angajat.
ART. 13
Paza proprie se organizeazã în raport cu natura obiectivelor, a bunurilor şi a valorilor ce urmeazã a fi pazite, cu amplasarea, întinderea şi vulnerabilitatea pe care le prezintã unele unitãţi şi locuri din incinta acestora, cu numãrul de schimburi în care se desfãşoarã activitatea, punctele de acces şi alte criterii specifice.
ART. 14
Conducãtorii unitãţilor care deţin, cu orice titlu, terenuri agricole sînt obligaţi sa organizeze paza proprie pe cimp.
Paznicii de cimp sînt obligaţi sa asigure paza tuturor bunurilor de pe terenurile agricole, date în consemn, şi sa sesizeze, la timp, organele competente despre producerea de calamitati, apariţia unor daunatori şi alte evenimente de natura sa producã pagube agriculturii sau care produc poluarea mediului din zona.
ART. 15
Paza cãilor ferate, a pãdurilor, a terenurilor forestiere, a fondurilor de vinatoare şi de pescuit, a conductelor pentru transportul hidrocarburilor, a sistemelor de irigaţii, a reţelelor telefonice şi de transport al energiei electrice se asigura de cãtre conducãtorii unitãţilor centrale de profil prin corpuri specializate de paza.
Corpurile specializate de paza se organizeazã şi funcţioneazã în baza unui regulament aprobat prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 16
Primãrii sînt obligaţi sa ia mãsuri ca în comune şi sate sa se asigure paza bunurilor publice şi ale cetãţenilor de cãtre locuitorii acestora, prin rotaţie, de cãtre gardieni publici, paznici salariaţi sau prin societãţile specializate de paza, conform hotãrîrilor consiliilor locale, dupã consultarea prealabilã a locuitorilor.
Persoanele care executa paza prin rotaţie trebuie sa îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 19 lit. a)-d).
Plata serviciului de paza se va asigura din fondurile bugetare locale.
ART. 17
În funcţie de numãrul personalului de paza propriu, format din paznici, portari şi controlori de acces, necesar fiecãrei unitãţi, se constituie formaţii de paza conduse de un şef de paza, cu urmãtoarea structura: categoria I, cu peste 100 de posturi personal de paza; categoria a II-a, cu posturi de personal de paza între 51-100; categoria a III-a cu posturi de personal de paza între 20-50. În unitãţile în care numãrul personalului de paza este sub 20, conducãtorii acestora vor numi un salariat care sa îndeplineascã atribuţiile şefului de paza.
ART. 18
Personalul din paza proprie se doteaza cu uniforma, echipament de protecţie şi însemne distinctive, pe care le poarta în timpul executãrii serviciului. Condiţiile de acordare a uniformei, echipamentului de protecţie, descrierea, baremul, precum şi însemnele distinctive se stabilesc prin hotãrîre a Guvernului.
Cu avizul poliţiei, personalul din paza proprie a unitãţilor poate fi dotat cu arme de foc, arme albe, bastoane din cauciuc, sprayuri lacrimogene şi alte mijloace de apãrare individuale, în raport cu importanta obiectivelor, bunurilor şi valorilor pazite.
ART. 19
Persoana care urmeazã a fi incadrata ca paznic trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie cetãţean roman şi sa fi împlinit virsta de 21 de ani;
b) sa aibã aptitudini fizice şi profesionale adecvate funcţiei;
c) sa fie cunoscutã ca persoana corecta, cu o buna conduita cetateneasca şi sa nu aibã antecedente penale pentru infracţiuni comise cu intenţie;
d) sa aibã serviciul militar satisfãcut;
e) sa fie absolvent al şcolii generale.
Pot fi încadrate în funcţia de paznic şi femei care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. 1, cu excepţia celei de la lit. d).
ART. 20
Personalul din paza proprie se încadreazã în munca numai cu avizul organului de poliţie. În cazul retragerii avizului, cel în cauza nu mai poate fi menţinut în serviciul de paza.

Secţiunea a 4-a
Paza prin societãţi specializate
ART. 21
Societãţile specializate de paza se înfiinţeazã şi funcţioneazã conform legii, cu autorizarea Inspectoratului General al Poliţiei.
Conducãtorii societãţilor specializate de paza trebuie sa obţinã avizul Inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã îşi au sediul societãţile respective.
Organul de poliţie competent poate acorda avizul persoanelor care au cetãţenia romana şi domiciliul în ţara, au împlinit virsta de 21 de ani, poseda pregãtire corespunzãtoare atribuţiilor ce le revin, sînt cunoscute cu o buna conduita cetateneasca şi nu au antecedente penale.
ART. 22
Conducãtorii societãţilor specializate de paza sînt obligaţi sa asigure respectarea prevederilor legale şi a regulamentelor proprii în organizarea şi funcţionarea acestei forme de paza, în angajarea, pregãtirea şi controlul personalului, portul uniformei şi al însemnelor distinctive, precum şi în dotarea cu mijloace de intervenţie şi apãrare individualã, corespunzãtor art. 18-20 din prezenta lege.
Plata serviciilor de paza prestate de cãtre societãţile specializate de paza se face pe baza contractelor încheiate cu beneficiarii.
Societãţile specializate de paza nu pot adopta însemne, uniforme, accesorii de echipament sau denumiri asemãnãtoare cu cele ale autoritãţilor publice de natura sa conducã la confuzii între societãţile specializate de paza şi autoritãţile publice.

CAP. 3
Paza transportului unor valori importante
ART. 23
Transportul valorilor importante, constind în sume de bani, titluri de credit, cecuri ori alte înscrisuri de valoare, metale şi pietre preţioase, valori ştiinţifice, tehnice, de cultura şi arta, precum şi transportul armelor, muniţiilor, materialelor explozive, stupefiantelor, al substanţelor toxice sau radioactive ori al altor materii sau substanţe periculoase, se efectueazã cu mijloace de transport anume destinate, asigurate, dupã caz, cu jandarmi, gardieni publici, paznici proprii sau ai societãţilor specializate de paza, inarmati cu arme de foc, în condiţiile legii.
Cuantumul sumelor de bani, al valorilor şi al bunurilor ce urmeazã a fi pazite şi transportate potrivit alin. 1 se stabilesc de conducãtorul unitãţii deţinãtoare şi se consemneazã în planul de paza sau în contractul pentru prestarea serviciilor de paza.
ART. 24
Mijloacele destinate pentru transportul valorilor şi al bunurilor prevãzute la art. 23 alin. 1 se amenajeaza în mod corespunzãtor şi se doteaza cu dispozitive tehnice de paza şi de alarma care sa asigure securitatea deplina a acestora.
În cazul în care transportul sumelor de bani şi al altor valori nu se face cu mijloace anume destinate, conducãtorul unitãţii ia mãsuri ca persoana care efectueazã astfel de transporturi sa fie însoţitã de una sau de mai multe persoane desemnate din cadrul unitãţii sau, cînd situaţia impune, de paznici.
Persoana anume desemnatã sau paznicul, prevãzuţi la alin. 2, pot fi inarmati cu arme de foc, în condiţiile legii.
ART. 25
Conducãtorii unitãţilor sînt obligaţi sa asigure paza şi sistemele de alarma impotriva efractiei în locurile de pãstrare, depozitare şi manipulare a bunurilor prevãzute la art. 23, a informaţiilor, documentelor, datelor şi obiectele cu caracter secret, precum şi în locurile unde se desfãşoarã activitãţi care au un asemenea caracter.
Proiectele de instalare a sistemelor de alarma impotriva efractiei se avizeazã de cãtre organul de poliţie competent.

CAP. 4
Obligaţiile şi drepturile personalului de paza
ART. 26
Personalul de paza este obligat sa cunoascã şi sa respecte îndatoririle ce-i revin, fiind direct rãspunzãtor pentru paza şi integritatea obiectivelor, bunurilor şi valorilor încredinţate.
În timpul serviciului, personalul de paza este obligat:
a) sa cunoascã locurile şi punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului, pentru a preveni producerea oricãror fapte de natura sa aducã prejudicii unitãţilor pazite;
b) sa pazeasca obiectivul, bunurile şi valorile primite în paza şi sa asigure integritatea acestora;
c) sa permitã accesul în obiectiv numai în conformitate cu reglementãrile legale şi cu dispoziţiile interne; sa efectueze controlul la intrarea şi la ieşirea din incinta unitãţii a persoanelor, mijloacelor de transport, materialelor, documentelor şi altor bunuri;
d) sa nu permitã accesul în obiectivele pazite persoanelor aflate în stare de ebrietate;
e) sa opreascã şi sa legitimeze persoanele despre care exista date sau indicii ca au savirsit infracţiuni sau alte fapte ilicite în obiectivul pazit, pe cele care incalca normele interne stabilite prin regulamente proprii, iar în cazul infracţiunilor flagrante, sa opreascã şi sa predea poliţiei pe fãptuitor, bunurile sau valorile care fac obiectul infracţiunii sau al altor fapte ilicite, luind mãsuri pentru conservarea ori paza lor, întocmind totodatã un proces-verbal despre luarea acestor mãsuri;
f) sa încunoştiinţeze, de îndatã, conducerea unitãţii şi pe şeful ierarhic despre producerea oricãrui eveniment în timpul executãrii serviciului şi despre mãsurile luate;
g) în caz de avarii produse la instalaţii, conducte sau rezervoare de apa, de combustibili ori de substanţe chimice, la reţelele electrice sau telefonice şi în orice alte împrejurãri care sînt de natura sa producã pagube, sa aducã de îndatã la cunostinta celor în drept asemenea evenimente şi sa ia primele mãsuri imediat dupã constatare;
h) în caz de incendii, sa ia imediat mãsuri de stingere şi de salvare a persoanelor, a bunurilor şi a valorilor, sa sesizeze pe pompieri şi sa anunţe conducerea unitãţii şi poliţia;
i) sa ia mãsuri pentru salvarea persoanelor, a bunurilor şi a valorilor în caz de calamitati;
j) sa sesizeze poliţia în legatura cu orice fapta de natura a prejudicia patrimoniul unitãţii şi sa dea concursul pentru îndeplinirea misiunilor ce-i revin poliţiei pentru prinderea infractorilor;
k) sa pãstreze secretul de stat şi cel de serviciu, dacã, prin natura atribuţiilor, are acces la asemenea date şi informaţii;
l) sa poarte în timpul serviciului armamentul cu care este dotat şi sa facã uz de arma numai în cazurile şi condiţiile prevãzute de lege;
m) sa poarte uniforma şi însemnele distinctive numai în timpul serviciului;
n) sa nu se prezinte la serviciu sub influenta bãuturilor alcoolice şi nici sa nu consume astfel de bãuturi în timpul serviciului; sa nu absenteze fãrã motive temeinice şi fãrã sa anunţe, în prealabil, conducerea unitãţii despre aceasta;
o) sa execute întocmai dispoziţiile sefilor ierarhici şi sa fie respectuos în raporturile de serviciu;
p) sa execute, în raport cu specificul obiectivului, bunurilor sau valorilor pazite, orice alte sarcini care i-au fost fost încredinţate potrivit planului de paza.
ART. 27
Şeful formatiei de paza, pe lîngã obligaţiile prevãzute la art. 26, are şi urmãtoarele atribuţii:
a) sa organizeze, sa conducã şi sa controleze activitatea de paza, precum şi modul de executare a serviciului de cãtre personalul din subordine;
b) sa informeze, de îndatã, conducerea unitãţii şi poliţia despre evenimentele privind activitatea de paza şi sa ţinã evidenta acestora;
c) sa propunã conducerii unitãţii mãsuri pentru perfecţionarea activitãţii de paza;
d) sa ţinã evidenta armamentului şi a muniţiei din dotarea personalului de paza, sa asigure pãstrarea, întreţinerea, depozitarea şi folosirea acestora, potrivit legii;
e) sa execute programul de pregãtire profesionalã specifica a personalului de paza din subordine.
ART. 28
Personalul de paza este asimilat, pe timpul executãrii serviciului, persoanelor care îndeplinesc o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii publice.

CAP. 5
Obligaţiile conducãtorilor de unitãţi
ART. 29
Conducãtorii unitãţilor prevãzute la art. 1, în care funcţioneazã sisteme de paza, au urmãtoarele obligaţii:
a) rãspund de organizarea şi funcţionarea pazei unitãţilor, bunurilor şi valorilor pe care le deţin, cu orice titlu, aceste unitãţi;
b) analizeazã temeinic nevoile stricte de paza şi stabilesc efectivele necesare, în raport cu importanta, mãrimea şi vulnerabilitatea unitãţilor respective, specificul producţiei şi locul de dispunere a acestora;
c) asigura, pentru executarea serviciului de paza, selecţionarea persoanelor cu profil moral corespunzãtor, cu aptitudini fizice şi profesionale necesare acestei activitãţi;
d) iau mãsuri de instruire specifica a personalului de paza şi controleazã modul cum acesta îşi executa atribuţiile de serviciu;
e) asigura executarea amenajãrilor şi a instalaţiilor necesare desfãşurãrii serviciului de paza, precum şi introducerea, întreţinerea şi menţinerea în stare de funcţionare a sistemelor tehnice de legatura, de paza şi de alarma impotriva efractiei;
f) asigura echiparea personalului de paza cu uniforma şi însemnele distinctive, în condiţiile legii;
g) asigura spaţiile şi amenajãrile necesare pãstrãrii în deplina siguranta a armamentului şi a muniţiei destinate serviciului de paza;
h) stabilesc reguli privind accesul şi circulaţia în interiorul obiectivului pazit;
i) stabilesc responsabilitãţi pentru şefii compartimentelor de munca, în ceea ce priveşte paza şi siguranta utilajelor şi instalaţiilor.
Îndeplinirea acestor sarcini se realizeazã cu sprijinul de specialitate al poliţiei.

CAP. 6
Atribuţiile organelor Ministerului de Interne
ART. 30
În vederea asigurãrii pazei şi siguranţei obiectivelor, bunurilor şi valorilor, organele Ministerului de Interne au urmãtoarele atribuţii:
a) asigura paza cu efective de jandarmi a obiectivelor şi a bunurilor stabilite prin hotãrîre a Guvernului;
b) acorda sprijin de specialitate la organizarea pazei în unitãţi şi urmãresc executarea întocmai a mãsurilor stabilite prin planurile de paza;
c) avizeazã încadrarea personalului de paza şi a celui care executa proiectul de instalare, instaleaza sau asigura întreţinerea mijloacelor de alarma şi de paza şi retrag avizul cînd el nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege;
d) acorda asistenta în activitatea de instruire a personalului de paza; asigura, în mod gratuit, autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi agenţilor economici cu capital de stat, armamentul necesar dotãrii personalului de paza; asigura, pe baza de contract de închiriere, dotarea cu armament a personalului de paza din celelalte unitãţi; conduc şedinţele de tragere cu personalul de paza, incasind de la beneficiari contravaloarea muniţiei folosite;
e) controleazã modul în care se respecta dispoziţiile legale cu privire la paza unitãţilor, a bunurilor şi a valorilor; stabilesc mãsurile ce urmeazã a fi luate, cît şi termenele în care acestea trebuie îndeplinite de cãtre conducãtorul unitãţii.

CAP. 7
Sisteme de alarma impotriva efractiei
ART. 31
În cadrul mãsurilor de paza a obiectivelor, bunurilor şi valorilor, conducãtorii de unitãţi sînt obligaţi sa asigure numai folosirea sistemelor de alarma impotriva efractiei, care sînt certificate.
Certificarea sistemelor de alarma impotriva efractiei sau a componentelor acestora, produse în ţara sau importate, se face de cãtre un laborator de încercãri pentru sistemele de alarma impotriva efractiei, autorizat şi acreditat potrivit legii.
ART. 32
În proiectele de execuţie a construcţiilor destinate producerii, pãstrãrii sau deţinerii unor bunuri ori valori importante sau a lucrãrilor de modernizare, modificare şi transformare a acestora trebuie sa se prevadã instalarea sistemelor tehnice de paza şi de alarma impotriva efractiilor.
ART. 33
Activitatea privind proiectarea, producerea, instalarea şi întreţinerea sistemelor de alarma impotriva efractiei sau a componentelor acestora se poate desfasura numai de persoanele fizice sau juridice autorizate de Inspectoratul General al Poliţiei.
ART. 34
Clasificarea sistemelor de alarma impotriva efractiei se face în raport cu importanta bunurilor şi valorilor ce urmeazã a fi aparate şi cu categoria de importanta a construcţiei, de cãtre societãţile de asigurare.

CAP. 8
Sancţiuni
ART. 35
Nerespectarea dispoziţiilor prezentei legi atrage, dupã caz, rãspunderea civilã, materialã, disciplinarã, contravenţionalã sau penalã.
ART. 36
Constituie contravenţii la prezenta lege urmãtoarele fapte, dacã nu sînt sãvîrşite în astfel de condiţii încît, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni:
a) neluarea mãsurilor de organizare şi funcţionare a pazei prevãzute la art. 3, 4, 14, 15 şi 16;
b) neluarea mãsurilor prevãzute la art. 23 alin. 1, art. 24 alin. 1 şi 2 şi art. 25;
c) neintocmirea planului de paza, conform art. 5, precum şi neîndeplinirea sarcinilor prevãzute în acesta ori a mãsurilor stabilite de poliţie;
d) încadrarea sau menţinerea în funcţie a personalului de paza, fãrã avizul poliţiei, prevãzut la art. 20;
e) încãlcarea de cãtre personalul de paza a obligaţiilor prevãzute la art. 26 şi 27;
f) neîndeplinirea obligaţiilor, de cãtre conducãtorii unitãţilor, prevãzute la art. 29;
g) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. 1 şi 2, art. 22, art. 33 şi art. 43;
h) instalarea de sisteme tehnice de alarma impotriva efractiei sau componente ale acestora, cu încãlcarea prevederilor art. 31 alin. 1 şi art. 33.
ART. 37
Contravenţiile prevãzute la art. 36 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 500.000 lei la 2.500.000 lei, contravenţiile prevãzute la lit. g) şi h);
b) cu amenda de la 100.000 lei la 500.000 lei, contravenţiile prevãzute la lit. a), b), c), d) şi f);
c) cu amenda de la 10.000 lei la 50.000 lei, contravenţia prevãzutã la lit. e).
ART. 38
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac prin proces-verbal încheiat de politisti, precum şi de primar şi de împuterniciţii acestuia.
ART. 39
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plîngere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecãtoria în a carei raza teritorialã s-a savirsit contravenţia.
ART. 40
Contravenţiilor prevãzute de prezenta lege le sînt aplicabile dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

CAP. 9
Dispoziţii finale
ART. 41
Paza obiectivelor, a bunurilor şi a valorilor aparţinînd componentelor sistemului naţional de apãrare se asigura în conformitate cu reglementãrile stabilite în cadrul acestor instituţii.
ART. 42
Corpul gardienilor publici şi societãţile specializate de paza pot infiinta dispecerate de zona care sa semnaleze patrunderile prin efracţie în unitãţile şi la persoanele fizice la care sînt instalate sisteme de alarma.
ART. 43
Societãţile specializate de paza, precum şi persoanele fizice şi juridice care desfãşoarã activitãţi de proiectare, producere, instalare şi întreţinere a sistemelor de alarma impotriva efractiei, înfiinţate pînã la apariţia prezentei legi, sînt obligate ca în termen de 3 luni de la publicarea acesteia sa obţinã autorizaţiile prevãzute la art. 21 şi, respectiv, la art. 33.
ART. 44
Prezenta lege intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
Pe aceeaşi data <>Decretul nr. 477/1983 privind paza bunurilor, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei legi se abroga.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 11 martie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 11 martie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
DAN VASILIU
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016