Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 18 din 16 decembrie 1971  privind unele masuri pentru imbunatatirea utilizarii fondului de salarii planificat pentru unitatile socialiste de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 18 din 16 decembrie 1971 privind unele masuri pentru imbunatatirea utilizarii fondului de salarii planificat pentru unitatile socialiste de stat

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 153 din 16 decembrie 1971

EXPUNERE DE MOTIVE

În vederea folosirii cît mai rationale a fondului de salarii au fost luate în ultimii ani o serie de mãsuri, printre care şi aceea ca economiile la fondul de salarii al personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ sa fie mobilizate la buget şi incluse în rezerva de fond de salarii prevãzutã în planul de stat.
Aceasta mãsura a fost reglementatã prin Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 618/1970 , iar prin aplicarea ei a fost atrasa la buget suma de peste 300 milioane lei în anul 1970 şi suma de 260 milioane lei în perioada ianuarie-septembrie 1971.
Avînd în vedere deosebita importanta a gospodãririi fondului de salarii, s-a considerat necesar ca problema economiilor la fondul de salarii al personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ sa fie reglementatã prin lege.

LEGE
privind unele mãsuri pentru îmbunãtãţirea utilizãrii
fondului de salarii planificat pentru unitãţile
socialiste de stat

Pentru îmbunãtãţirea gospodãririi fondului de salarii şi întãrirea disciplinei în respectarea reglementãrilor legale în acest domeniu,

Marea Adunare Nationala a Republicii Socialiste România adopta prezenta lege.

ART. 1
Miniştrii, conducãtorii celorlalte organe centrale de stat, preşedinţii comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, conducãtorii tuturor unitãţilor socialiste de stat poarta rãspunderea pentru gospodãrirea raţionalã a fondului de salarii, a tuturor fondurilor destinate pentru remunerarea muncii.
În acest scop vor lua toate mãsurile ce se impun pentru dimensionarea judicioasã a fondurilor destinate remunerãrii muncii, corespunzãtor sarcinilor cantitative şi calitative prevãzute în plan, precum şi pentru utilizarea economicoasa şi eficienta a acestor fonduri.
Totodatã, miniştrii, conducãtorii celorlalte organe centrale de stat, preşedinţii comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, conducãtorii tuturor unitãţilor socialiste de stat vor lua mãsuri pentru efectuarea exigenta a controlului preventiv, astfel încît sa se evite efectuarea de plati nelegale din fondul de salarii şi celelalte fonduri destinate remunerãrii muncii, precum şi pentru organizarea unui control permanent asupra modului cum s-au utilizat aceste fonduri.
În cazul constatãrii de abateri de la dispoziţiile legale în vigoare vor lua mãsuri pentru tragerea la rãspundere, potrivit legii, a celor vinovaţi şi pentru intrarea în legalitate.
ART. 2
Sumele rãmase neconsumate din fondul de salarii planificat pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ se preiau la bugetul de stat şi la rezerva de fond salarii prevãzutã în planul de stat, în condiţiile art. 5 din prezenta lege.
Se încadreazã în prevederile alineatului precedent sumele rãmase neconsumate datoritã:
a) concediilor pentru incapacitate temporarã de munca şi de maternitate;
b) concediilor fãrã plata;
c) detasarilor;
d) absentelor motivate sau nemotivate;
e) posturilor vacante;
f) diminuarilor definitive de salarii, aplicate potrivit legii ca urmare a nerealizarii sarcinilor;
g) diferenţelor de salarii, spor de vechime şi indemnizaţii de conducere, rezultate ca urmare a înlocuirii unor angajaţi care au beneficiat de aceste drepturi la un nivel superior.
ART. 3
Sumele prevãzute la art. 2 se preiau la bugetul de stat şi rezerva de fond salarii prevãzutã în planul de stat, dupã acoperirea unor drepturi ce nu pot fi iniţial determinate pentru perioada respectiva şi anume:
a) diferenţele de spor de vechime şi de salarii determinate de modificãrile intervenite în structura personalului sau ca urmare a prezentãrii unor acte pentru dovedirea vechimii;
b) orele suplimentare efectuate în condiţiile legii pentru realizarea unor sarcini noi, intervenite în perioada de plan;
c) diferenţele de salarii cuvenite personalului remunerat în acord sau proporţional cu gradul de realizare a sarcinilor de plan;
d) drepturile de salarii ce se acorda, în condiţiile legii, pentru înlocuiri temporare;
e) premiile acordate în condiţiile legii, pentru economii de materiale şi forta de munca;
f) drepturile de preaviz şi alte drepturi, care potrivit unor acte normative se plãtesc din economiile la fondul de salarii planificat.
ART. 4
Este interzisã folosirea economiilor realizate la fondul de salarii planificat, prevãzute la art. 2, pentru promovari în funcţii şi gradatii a personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ sau pentru acordarea şi majorarea indemnizaţiilor de conducere.
ART. 5
Unitãţile economice de stat, precum şi unitãţile finanţate din mijloace extrabugetare, vãrsa trimestrial la bugetul de stat, în termen de 30 zile de la încheierea trimestrului, sumele neconsumate din fondul de salarii, determinate potrivit art. 2 şi 3 din prezenta lege. La unitãţile economice sumele respective se fac venit la buget, direct din contul de rezultate.
Prevederile alineatului precedent nu se aplica cantinelor de salariaţi şi gospodariilor de locuinţe ale întreprinderilor.
Pentru instituţiile bugetare şi pentru cele care primesc subvenţii de la bugetul de stat, ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor comunica trimestrial Ministerului Finanţelor, în termen de 30 zile de la expirarea trimestrelor I, II şi III ale fiecãrui an, creditele bugetare devenite disponibile prin aplicarea prevederilor prezentei legi, în vederea trecerii lor la fondul de rezerva bugetarã la dispoziţia Consiliului de Miniştri.
Ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor comunica Comitetului de Stat al Planificarii, în termen de 45 zile de la expirarea fiecãrui trimestru, sumele disponibile din fondul de salarii mobilizate la buget potrivit prevederilor prezentei legi, în vederea includerii acestora în rezerva de fond salarii prevãzutã în planul de stat.
ART. 6
Rezerva de fond salarii aferentã fondului de salarii planificat pentru muncitori, constituitã în condiţiile legii la dispoziţia ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi la dispoziţia centralelor industriale şi a unitãţilor asimilate acestora, nu poate fi utilizata pentru majorarea fondului de salarii al personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ.
Rezerva de fond de salarii constituitã la dispoziţia organelor prevãzute la alineatul precedent nu poate fi utilizata pentru majorarea fondului de salarii al aparatului central al ministerelor şi celorlalte organe centrale şi aparatului propriu al comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
ART. 7
Încãlcarea prevederilor prezentei legi de cãtre angajaţii organizaţiilor socialiste de stat atrage rãspunderea disciplinarã, administrativã sau penalã, dupã caz, precum şi rãspunderea civilã sau materialã.
ART. 8
Unitãţile bancare şi Ministerul Finanţelor vor lua mãsuri pentru întãrirea controlului utilizãrii fondului de salarii şi vor verifica aplicarea prevederilor prezentei legi, tragind la rãspundere pe cei vinovaţi, potrivit normelor în vigoare, în cazul constatãrii unor abateri.
ART. 9
Se recomanda organizaţiilor cooperatiste, celorlalte organizaţii obşteşti şi de masa sa aplice în mod corespunzãtor prevederile prezentei legi.
ART. 10
Prevederile prezentei legi se aplica cu începere de la data de 1 ianuarie 1972. Dispoziţiile contrare se abroga pe aceeaşi data, fãrã a aduce vreo atingere dispoziţiilor actelor normative prevãzute la art. 3 lit. f).

Aceasta lege a fost votatã de Marea Adunare Nationala în şedinţa din 16 decembrie 1971, intrunind din cele 424 voturi exprimate, 419 voturi pentru şi 5 voturi impotriva.

Preşedintele Marii Adunãri Naţionale,
ŞTEFAN VOITEC


În conformitate cu art. 57 din Constituţia Republicii Socialiste România, semnam aceasta lege.

Preşedintele Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU


Bucureşti, 16 decembrie 1971.
Nr. 18.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016