Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 177 din 16 mai 2006  pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Uniunea Latina privind infiintarea unui birou al Uniunii Latine la Bucuresti si privilegiile si imunitatile Biroului Uniunii Latine pe teritoriul Romaniei, semnat la Bucuresti la 14 octombrie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 177 din 16 mai 2006 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Uniunea Latina privind infiintarea unui birou al Uniunii Latine la Bucuresti si privilegiile si imunitatile Biroului Uniunii Latine pe teritoriul Romaniei, semnat la Bucuresti la 14 octombrie 2005

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 444 din 23 mai 2006

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratificã Acordul dintre Guvernul României şi Uniunea Latinã privind înfiinţarea unui birou al Uniunii Latine la Bucureşti şi privilegiile şi imunitãţile Biroului Uniunii Latine pe teritoriul României, semnat la Bucureşti la 14 octombrie 2005.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 16 mai 2006.
Nr. 177.


ACORD
între Guvernul României şi Uniunea Latinã privind
înfiinţarea unui birou al Uniunii Latine la Bucureşti
şi privilegiile şi imunitãţile Biroului Uniunii Latine pe teritoriul României

Guvernul României şi Uniunea Latinã, denumite în continuare pãrţi,
în baza Convenţiei de creare a Uniunii Latine, adoptatã la Madrid la 15 mai 1954, la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 421 din 5 decembrie 1979 ,
luând în considerare faptul cã pãrţile au convenit, prin rezoluţia celui de-al VIII-lea Congres al Uniunii Latine, desfãşurat la Paris în anul 1986, înfiinţarea în România a unui birou al Uniunii Latine,
au convenit asupra celor ce urmeazã:

I. Statutul, privilegiile şi imunitãţile Uniunii Latine

ART. 1
Biroul Uniunii Latine din Bucureşti
1.1. Uniunea Latinã îşi va desfãşura activitatea pe teritoriul României, prin intermediul unui birou situat în Bucureşti, denumit în continuare Birou.
1.2. Biroul va fi condus de un director.
1.3. Activitãţile Biroului se vor desfãşura în conformitate cu prevederile prezentului acord şi cu respectarea legislaţiei române în vigoare.
ART. 2
Personalitate juridicã
2.1. Uniunea Latinã se bucurã pe teritoriul României de personalitatea juridicã necesarã pentru exercitarea deplinã a funcţiilor sale, aşa cum a fost stabilitã prin art. II din Convenţia de creare a Uniunii Latine, adoptatã la Madrid la 15 mai 1954.
2.2. Uniunea Latinã are capacitatea de a încheia contracte, de a dobândi şi de a dispune de bunuri imobile şi mobile şi de a sta în justiţie.
ART. 3
Imunitate de jurisdicţie şi de execuţie
3.1. Uniunea Latinã beneficiazã de imunitate de jurisdicţie, cu urmãtoarele excepţii:
a) dacã a renunţat la aceasta, în mod expres, într-un caz special;
b) în cazul unei acţiuni civile intentate de un terţ cu privire la un prejudiciu rezultând dintr-un accident cauzat de un autovehicul aparţinând Uniunii Latine sau utilizat în numele sãu ori privitor la o infracţiune la regulile de circulaţie rutierã în care a fost implicat un asemenea autovehicul;
c) în cazul executãrii sentinţei arbitrale date în aplicarea art. 12;
d) în caz de poprire, instituitã prin hotãrâre judecãtoreascã, asupra retribuţiilor, salariilor şi indemnizaţiilor pe care le datoreazã Uniunea Latinã unui membru al personalului sãu.
3.2. Sub rezerva excepţiilor de imunitate prevãzute mai sus, bunurile puse la dispoziţia Biroului de cãtre Uniunea Latinã pentru îndeplinirea misiunii sale oficiale, oricare ar fi locul unde se aflã şi persoana care le deţine, nu vor putea face obiectul percheziţiei, confiscãrii, rechiziţiei, exproprierii sau oricãrei alte mãsuri de constrângere administrativã ori judiciarã.
ART. 4
Inviolabilitatea imobilelor, bunurilor şi arhivelor
4.1. Imobilele al cãror proprietar sau locatar este Uniunea Latinã şi pe care le ocupã ori urmeazã sã le ocupe pentru îndeplinirea misiunii sale oficiale, cu excepţia imobilelor locuite de membrii personalului sãu, sunt inviolabile.
4.2. Reprezentanţii sau funcţionarii autoritãţilor române nu pot pãtrunde în imobilele Biroului pentru a-şi exercita atribuţiile oficiale decât la cererea sau cu consimţãmântul secretarului general sau al directorului Biroului, în special pentru a restabili ordinea şi pentru a îndepãrta orice persoanã a cãrei prezenţã este consideratã indezirabilã de cãtre secretarul general sau directorul Biroului. Existenţa consimţãmântului poate fi prezumatã în caz de sinistru grav ce necesitã mãsuri de protecţie imediatã.
4.3. Uniunea Latinã nu va permite ca imobilele Biroului sã serveascã drept refugiu unei persoane urmãrite pentru o infracţiune sau care face obiectul unui mandat judecãtoresc, al unei condamnãri penale sau al unui ordin de expulzare, emis de autoritãţile române competente.
4.4. Arhivele Biroului sunt inviolabile oriunde s-ar afla. Arhivele Biroului sunt formate, la modul general, din toate documentele care aparţin Biroului sau pe care le deţine acesta.
ART. 5
Libera dispunere de fonduri
Fãrã a fi constrânsã de vreun control, vreo reglementare sau vreun moratoriu financiar, Uniunea Latinã poate:
a) sã deţinã fonduri sau valutã de orice fel şi sã aibã conturi în orice monedã;
b) sã transfere liber fondurile sale sau valuta sa dintr-un stat în altul ori pe teritoriul României şi sã schimbe liber valuta pe care o deţine în altã monedã.
ART. 6
Privilegii fiscale
6.1. Bunurile puse la dispoziţia Biroului pentru îndeplinirea misiunii sale oficiale sunt scutite de impozite directe conform legislaţiei române în vigoare; totuşi, scutirea nu se referã la taxele percepute pentru plata serviciilor prestate, în afara celor prevãzute la paragraful 6.2.
6.2. Achiziţionarea sau închirierea de cãtre Uniunea Latinã a imobilelor necesare misiunii oficiale a Biroului este scutitã de taxele de înregistrare, taxa de publicitate imobiliarã, taxa de închiriere şi de orice alte taxe similare.
6.3. Uniunea Latinã beneficiazã de scutirea cu drept de deducere a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea sa. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se va realiza conform procedurii prevãzute de legislaţia românã pentru organizaţiile internaţionale interguvernamentale acreditate în România.
ART. 7
Privilegii vamale
7.1. Bunurile necesare funcţionãrii administrative a Biroului, precum şi publicaţiile, filmele cinematografice, documentele fotografice, înregistrãrile video, producţiile multimedia necesare misiunii sale oficiale, toate produsele destinate expoziţiilor temporare cu caracter cultural (cataloage de artã, picturi, sculpturi, gravuri, desene, fotografii) sau destinate donaţiilor pentru instituţii ori asociaţii româneşti cu scop cultural, ştiinţific şi tehnic vor fi scutite de orice drepturi şi taxe vamale, în conformitate cu reglementãrile române în vigoare.
Bunurile importate în acest fel nu vor putea face pe teritoriul României obiectul unei cesiuni cu titlu gratuit sau oneros decât în condiţiile prealabil aprobate de autoritãţile române competente.
7.2. Biroul poate importa, cu scutire de taxe vamale, un autovehicul, pentru îndeplinirea misiunii sale oficiale, în conformitate cu reglementãrile în vigoare pe teritoriul României.
ART. 8
Facilitãţi de comunicare
8.1. Corespondenţa oficialã a Biroului se bucurã de inviolabilitate pe teritoriul României.
Totodatã, corespondenţa oficialã a Biroului se va bucura de un tratament nu mai puţin favorabil decât cel acordat corespondenţei altor organizaţii internaţionale în materie de prioritãţi, tarife şi taxe poştale pe curier, telegrame, transmisiuni prin fax, convorbiri telefonice şi alte comunicaţii. De acelaşi regim se bucurã comunicatele Biroului în ceea ce priveşte tarifele de presã pentru informaţii difuzate prin presã şi radio.
8.2. Corespondenţa oficialã şi alte comunicãri oficiale ale Biroului nu vor putea fi cenzurate.
8.3. Biroul va avea dreptul de a expedia şi de a primi corespondenţa sa prin curieri speciali ai Uniunii Latine sau prin valize sigilate, care vor beneficia de aceleaşi privilegii şi imunitãţi ca şi curierii şi valizele diplomatice.

II. Privilegii şi imunitãţi acordate membrilor personalului Biroului

ART. 9
Vize de intrare şi şedere
9.1. Autoritãţile române vor elibera, la cererea directorului Biroului, fãrã taxe şi fãrã întârzieri nejustificate, cu excepţia cazului în care s-ar pune în pericol ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, vize de intrare şi şedere în România, pentru perioada exercitãrii funcţiilor sau a misiunii lor pe lângã Birou, în beneficiul:
a) membrilor personalului Biroului şi membrilor familiilor acestora;
b) membrilor personalului Uniunii Latine care au reşedinţa în strãinãtate şi care sunt trimişi în misiune pe lângã Birou.
9.2. Directorul Biroului va comunica regulat Ministerului Afacerilor Externe al României lista membrilor personalului numit permanent la acest birou.
ART. 10
Privilegii şi imunitãţi
10.1. Directorul şi membrii personalului Biroului:
a) beneficiazã, în timpul exercitãrii funcţiilor lor şi dupã încetarea acestora, de imunitate de jurisdicţie în privinţa faptelor îndeplinite de ei în exercitarea funcţiilor lor oficiale (inclusiv cuvintele lor rostite sau scrise). Imunitatea de jurisdicţie nu acoperã cazurile de încãlcare a regulilor de circulaţie rutierã comise de cãtre beneficiarul imunitãţii sau de prejudicii pricinuite de un autovehicul care aparţine ori este condus de cãtre acesta;
b) nici ei, nici soţiile şi membrii de familie care sunt în îngrijirea lor nu vor fi supuşi mãsurilor restrictive privind imigraţia;
c) în ceea ce priveşte facilitãţile de schimb şi transfer al activelor lor în România şi în strãinãtate, vor beneficia de aceleaşi privilegii ca şi membrii misiunilor diplomatice acreditate în România, de rang comparabil;
d) se vor bucura, împreunã cu soţiile şi membrii familiei aflaţi în grija lor, în perioada de crizã internaţionalã, de aceleaşi facilitãţi de repatriere ca şi membrii misiunilor diplomatice acreditate în România, de rang comparabil;
e) vor beneficia de dreptul de a importa, cu scutire de taxe vamale, mobilierul şi bunurile lor personale cu ocazia primei luãri în primire a postului în România;
f) vor fi scutiţi de impozitul român pe venit ce ar afecta retribuţiile, salariile şi indemnizaţiile plãtite de Birou, în conformitate cu legislaţia românã în vigoare;
g) vor fi scutiţi, pe durata exercitãrii funcţiilor lor în cadrul Biroului, de orice obligaţie cu privire la serviciul militar.
10.2. Guvernul României nu are obligaţia sã acorde membrilor personalului de cetãţenie românã sau rezidenţilor permanenţi în România privilegiile şi imunitãţile prevãzute la paragraful 10.1.
ART. 11
Obiectul privilegiilor şi imunitãţilor
11.1. Privilegiile şi imunitãţile sunt acordate beneficiarilor numai în interesul bunei funcţionãri a Biroului şi nu în beneficiu personal. Uniunea Latinã va ridica imunitatea acordatã unui membru al personalului sãu în orice situaţie în care, în opinia sa, aceastã imunitate ar împiedica cursul justiţiei şi în care imunitatea poate fi ridicatã fãrã a prejudicia interesele Uniunii Latine.
11.2. Biroul va colabora permanent cu autoritãţile române în vederea facilitãrii bunei aplicãri a justiţiei, asigurãrii respectãrii legislaţiei române în vigoare şi evitãrii oricãrui abuz la care ar putea da loc privilegiile, imunitãţile şi facilitãţile prevãzute de prezentul acord.

III. Dispoziţii finale

ART. 12
Soluţionarea diferendelor
Orice diferend care poate sã aparã între Guvernul României şi Uniunea Latinã cu privire la interpretarea sau aplicarea prezentului acord, ce nu a putut fi soluţionat prin negocieri, în afarã de cazul în care pãrţile nu convin altfel, va fi supus, la cererea uneia dintre ele, unui tribunal arbitral, compus din 3 membri, dintre care unul desemnat de Uniunea Latinã, altul desemnat de Guvernul României şi al treilea, care va prezida tribunalul, desemnat de comun acord de cãtre cele douã pãrţi.
Cheltuielile legate de funcţionarea tribunalului arbitral sunt în sarcina celor douã pãrţi, în afarã de cazul în care nu convin altfel.
Hotãrârile tribunalului arbitral sunt executorii de plin drept şi nu pot face obiectul vreunui recurs.
ART. 13
Revizuirea
Prezentul acord poate fi revizuit la cererea uneia dintre pãrţi. Modificãrile convenite de cãtre cele douã pãrţi vor intra în vigoare în conformitate cu dispoziţiile art. 15.
ART. 14
Denunţarea
Orice parte poate denunţa prezentul acord printr-o notificare scrisã adresatã celeilalte pãrţi pe cale diplomaticã.
Denunţarea îşi produce efectele la expirarea unui termen de un an de la data primirii notificãrii de cãtre cealaltã parte.
Retragerea României din Convenţia de creare a Uniunii Latine, în conformitate cu art. XXVII din aceasta, atrage ieşirea din vigoare a prezentului acord începând cu aceeaşi datã.
ART. 15
Intrarea în vigoare
Prezentul acord va intra în vigoare la data primirii de cãtre Uniunea Latinã a notificãrii scrise, transmisã de cãtre partea românã, cu privire la îndeplinirea procedurilor interne necesare intrãrii sale în vigoare.
Semnat la Bucureşti la 14 octombrie 2005, în douã exemplare originale, fiecare în limba românã şi în limba francezã, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Valentin Naumescu,
secretar de stat,

Ministerul Afacerilor Externe
Pentru Uniunea Latinã,
Bernardino Osio,
secretar general,
Uniunea Latinã

-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016