Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 176 din 1 septembrie 2010  privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 176 din 1 septembrie 2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 2 septembrie 2010

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

PARTEA I
TITLUL I
Obligaţii de integritate şi transparenţã în exercitarea funcţiilor şi demnitãţilor publice

CAP. I
Declararea averii şi a intereselor

ART. 1
(1) Dispoziţiile prezentei legi se aplicã urmãtoarelor categorii de persoane, care au obligaţia declarãrii averii şi a intereselor:
1. Preşedintele României;
2. consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat;
3. preşedinţii Camerelor Parlamentului, deputaţii şi senatorii;
4. membrii din România în Parlamentul European şi membrii în Comisia Europeanã din partea României;
5. primul-ministru, membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat, asimilaţii acestora, precum şi consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru;
6. membrii Consiliului Superior al Magistraturii;
7. judecãtorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, asimilaţii acestora, precum şi asistenţii judiciari;
8. personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
9. judecãtorii Curţii Constituţionale;
10. membrii Curţii de Conturi şi personalul cu funcţii de conducere şi de control din cadrul acesteia;
11. preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţie;
12. Avocatul Poporului şi adjuncţii sãi;
13. preşedintele şi vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal;
14. membrii Consiliului Concurenţei;
15. membrii Colegiului Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii;
16. membrii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare;
17. membrii Consiliului Economic şi Social;
18. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor;
19. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
20. membrii Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminãrii;
21. membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului;
22. membrii consiliilor de administraţie şi ai comitetelor directoare ale Societãţii Române de Radiodifuziune şi ale Societãţii Române de Televiziune;
23. preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi membrii Consiliului Naţional de Integritate;
24. directorul general şi membrii consiliului director al Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES;
25. directorul Serviciului Român de Informaţii, prim-adjunctul şi adjuncţii sãi;
26. directorul Serviciului de Informaţii Externe şi adjuncţii sãi;
27. personalul diplomatic şi consular;
28. directorul Serviciului de Protecţie şi Pazã, prim-adjunctul şi adjunctul sãu;
29. directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prim-adjunctul şi adjuncţii sãi;
30. aleşii locali;
31. persoanele cu funcţii de conducere şi de control, precum şi funcţionarii publici, inclusiv cei cu statut special, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul tuturor autoritãţilor publice centrale ori locale sau, dupã caz, în cadrul tuturor instituţiilor publice;
32. persoanele cu funcţii de conducere şi de control din cadrul unitãţilor sistemului de învãţãmânt de stat şi unitãţilor de stat din sistemul de sãnãtate publicã;
33. personalul încadrat la cabinetul demnitarului în administraţia publicã centralã, precum şi personalul încadrat la cancelaria prefectului;
34. membrii consiliilor de administraţie, ai consiliilor de conducere sau ai consiliilor de supraveghere, precum şi persoanele care deţin funcţii de conducere în cadrul regiilor autonome de interes naţional sau local, companiilor şi societãţilor naţionale sau, dupã caz, societãţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar sau semnificativ;
35. guvernatorul, prim-viceguvernatorul, viceguvernatorii, membrii consiliului de administraţie, angajaţii cu funcţii de conducere ai Bãncii Naţionale a României, precum şi personalul din conducerea bãncilor la care statul este acţionar majoritar sau semnificativ;
36. personalul instituţiilor publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncã, implicat în realizarea procesului de privatizare, precum şi personalul instituţiilor şi autoritãţilor publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncã, care administreazã sau implementeazã programe ori proiecte finanţate din fonduri externe sau din fonduri bugetare;
37. preşedinţii, vicepreşedinţii, secretarii şi trezorierii federaţiilor şi confederaţiilor sindicale;
38. prefecţii şi subprefecţii;
39. candidaţii pentru funcţiile de Preşedinte al României, deputat, senator, consilier judeţean, consilier local, preşedinte al consiliului judeţean sau primar.
(2) Obligaţia privind declararea averii şi a intereselor revine, în condiţiile prezentei legi, şi celorlalte categorii de persoane, care sunt numite în funcţie de Preşedintele României, de Parlament, de Guvern sau de primul-ministru, cu excepţia celor care ocupã funcţii aparţinând cultelor religioase.
(3) Activitatea de evaluare a declaraţiilor de avere, a datelor, a informaţiilor şi a modificãrilor patrimoniale intervenite, a intereselor şi a incompatibilitãţilor pentru persoanele prevãzute la alin. (1) şi (2) se desfãşoarã în cadrul Agenţiei Naţionale de Integritate, înfiinţatã prin <>Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicatã, denumitã în continuare Agenţia. Pentru preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei, precum şi pentru personalul acesteia, activitatea de evaluare a averii, a intereselor şi a incompatibilitãţilor se desfãşoarã în cadrul Consiliului Naţional de Integritate.
ART. 2
Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se completeazã potrivit anexelor nr. 1 şi 2 şi se trimit Agenţiei copii certificate, împreunã cu codul numeric personal al declarantului.
ART. 3
(1) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese reprezintã acte personale, putând fi rectificate numai în condiţiile prevãzute de prezenta lege.
(2) Declaraţiile de avere se fac în scris, pe propria rãspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere, potrivit anexei nr. 1.
(3) Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria rãspundere, şi cuprind funcţiile şi activitãţile prevãzute în anexa nr. 2, potrivit prevederilor <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Persoanele care candideazã pentru funcţiile de Preşedinte al României, deputat, senator, membru din România în Parlamentul European, consilier judeţean, consilier local, preşedinte al consiliului judeţean sau primar sunt obligate sã îşi declare averea şi interesele.
(5) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese ale persoanelor prevãzute la alin. (4) se depun la Biroul Electoral Central sau, dupã caz, la biroul electoral de circumscripţie, odatã cu declaraţia de acceptare a candidaturii, în douã exemplare. Biroul Electoral Central şi biroul electoral de circumscripţie transmit un exemplar al declaraţiilor de avere şi al declaraţiilor de interese la Agenţie, în termen de cel mult 48 de ore de la depunere.
(6) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese ale candidaţilor pentru funcţia de Preşedinte al României, întocmite potrivit anexelor nr. 1 şi 2, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de 10 zile de la data depunerii sau a primirii, dupã caz, şi se menţin publicate pe aceastã paginã.
(7) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese ale candidaţilor pentru funcţia de deputat, senator, consilier judeţean, consilier local, preşedinte al consiliului judeţean sau primar, întocmite potrivit anexelor nr. 1 şi 2, se afişeazã pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de 10 zile de la data primirii.
ART. 4
(1) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se depun în termen de 30 de zile de la data numirii sau a alegerii în funcţie ori de la data începerii activitãţii.
(2) Persoanele prevãzute de prezenta lege au obligaţia sã depunã sau sã actualizeze declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie. Declaraţiile de avere se întocmesc dupã cum urmeazã: pentru anul fiscal anterior încheiat la 31 decembrie, în cazul veniturilor, respectiv situaţia la data declarãrii pentru celelalte capitole din declaraţie, potrivit anexei nr. 1. Persoanele suspendate din exerciţiul funcţiei sau al demnitãţii publice pentru o perioadã ce acoperã integral un an fiscal vor actualiza declaraţiile în termen de 30 de zile de la data încetãrii suspendãrii.
(3) În termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii mandatului sau a încetãrii activitãţii, persoanele prevãzute de prezenta lege au obligaţia sã depunã noi declaraţii de avere şi declaraţii de interese.
(4) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, persoanele care nu aveau obligaţia de a depune declaraţia de avere şi declaraţia de interese, şi pentru care prezenta lege stabileşte aceastã obligaţie, trebuie sã depunã aceste declaraţii, potrivit legii.

CAP. II
Implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese

ART. 5
(1) În cadrul entitãţilor în care persoanele au obligaţia de a depune declaraţii de avere şi declaraţii de interese, în conformitate cu prevederile legale, se desemneazã persoane responsabile care asigurã implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese.
(2) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se depun dupã cum urmeazã:
a) Preşedintele României, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat - la persoana desemnatã de şeful Cancelariei Administraţiei Prezidenţiale;
b) preşedinţii Camerelor Parlamentului, deputaţii şi senatorii - la persoana desemnatã de secretarul general al Camerei din care aceştia fac parte;
c) membrii din România în Parlamentul European şi membrii în Comisia Europeanã din partea României - la Autoritatea Electoralã Permanentã;
d) primul-ministru, membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat şi asimilaţii acestora, precum şi consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru - la persoana desemnatã de secretarul general al Guvernului;
e) membrii Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtorii, procurorii, asistenţii judiciari şi magistraţii-asistenţi - la persoana desemnatã de secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii;
f) membrii Consiliului Naţional de Integritate, precum şi preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei - la persoana desemnatã de secretarul general al Senatului;
g) consilierii judeţeni şi consilierii locali, primarii, precum şi preşedinţii de consiliu judeţean - la persoana desemnatã de secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale respective;
h) prefecţii şi subprefecţii - la persoana desemnatã de secretarul cancelariei prefectului;
i) alte categorii de persoane prevãzute de lege - la persoana desemnatã de şeful compartimentului de resurse umane sau, dupã caz, de şeful secretariatului din cadrul autoritãţilor publice, instituţiilor publice sau unitãţilor din care fac parte.
(3) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de prezenta lege, persoanele desemnate potrivit prevederilor alin. (2) sunt subordonate direct conducãtorului instituţiei respective, care rãspunde pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii acestora.
(4) În perioada detaşãrii sau delegãrii, persoanele care sunt obligate sã depunã declaraţii de avere şi declaraţii de interese le depun la instituţia de la care au fost delegate sau detaşate.
ART. 6
(1) Persoanele responsabile cu implementarea prevederilor referitoare la declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) primesc, înregistreazã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese şi elibereazã la depunere o dovadã de primire;
b) la cerere, pun la dispoziţia personalului formularele declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese;
c) oferã consultanţã pentru completarea corectã a rubricilor din declaraţii şi pentru depunerea în termen a acestora;
d) evidenţiazã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în registre speciale cu caracter public, denumite Registrul declaraţiilor de avere şi Registrul declaraţiilor de interese, ale cãror modele se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei;
e) asigurã afişarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, pe pagina de internet a instituţiei, dacã aceasta existã, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localitãţii unde sunt situate, adresei instituţiei care administreazã activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnãturii. Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se pãstreazã pe pagina de internet a instituţiei şi a Agenţiei pe toatã durata exercitãrii funcţiei sau mandatului şi 3 ani dupã încetarea acestora şi se arhiveazã potrivit legii;
f) trimit Agenţiei, în vederea îndeplinirii atribuţiilor de evaluare, copii certificate ale declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese depuse şi câte o copie certificatã a registrelor speciale prevãzute la lit. d), în termen de cel mult 10 zile de la primirea acestora;
g) întocmesc, dupã expirarea termenului de depunere, o listã cu persoanele care nu au depus declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în acest termen şi informeazã de îndatã aceste persoane, solicitându-le un punct de vedere în termen de 10 zile lucrãtoare;
h) acordã consultanţã referitor la conţinutul şi aplicarea prevederilor legale privind declararea şi evaluarea averii, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor şi întocmesc note de opinie în acest sens, la solicitarea persoanelor care au obligaţia depunerii declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese.
(2) Lista definitivã cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, însoţitã de punctele de vedere primite, se transmite Agenţiei pânã la data de 1 august a aceluiaşi an.
ART. 7
(1) Dacã, în termen de 10 zile de la primirea declaraţiei de avere şi a declaraţiei de interese, persoanele responsabile potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) sesizeazã deficienţe în completarea acestora, vor recomanda, în scris, pe bazã de semnãturã sau scrisoare recomandatã, persoanei în cauzã rectificarea declaraţiei de avere şi/sau a declaraţiei de interese, în termen de cel mult 30 de zile de la transmiterea recomandãrii. Rectificarea declaraţiei poate fi iniţiatã şi de cãtre persoanele prevãzute la art. 1, în termen de 40 de zile de la depunerea iniţialã. Declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese rectificatã pot/poate fi însoţite/însoţitã de documente justificative.
(2) Declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese depuse/depusã, împreunã cu documentele justificative, se trimit/se trimite de îndatã Agenţiei, în copie certificatã.
(3) Pânã la expirarea termenului de depunere a declaraţiei de avere şi/sau a declaraţiei de interese rectificate, Agenţia nu poate declanşa procedurile prevãzute de prezenta lege, în condiţiile în care sunt depuse în termenul legal.

TITLUL II
Proceduri de asigurare a integritãţii şi transparenţei în exercitarea funcţiilor şi demnitãţilor publice

CAP. I
Proceduri în faţa Agenţiei Naţionale de Integritate

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 8
(1) Scopul Agenţiei este asigurarea integritãţii în exercitarea demnitãţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, prin exercitarea de responsabilitãţi în evaluarea declaraţiilor de avere, a datelor şi informaţiilor privind averea, precum şi a modificãrilor patrimoniale intervenite, a incompatibilitãţilor şi a conflictelor de interese potenţiale în care se pot afla persoanele prevãzute la art. 1, pe perioada îndeplinirii funcţiilor şi demnitãţilor publice. În îndeplinirea acestui scop, Agenţia poate dezvolta relaţii de colaborare prin încheierea de protocoale cu entitãţi din ţarã sau din strãinãtate.
(2) Activitatea de evaluare efectuatã de inspectorii de integritate din cadrul Agenţiei se desfãşoarã cu privire la situaţia averii existente pe durata exercitãrii demnitãţilor şi funcţiilor publice, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor persoanelor care fac obiectul prezentei legi, conform prevederilor acesteia, care se completeazã cu dispoziţiile actelor normative în vigoare.
(3) Principiile dupã care se desfãşoarã activitatea de evaluare sunt legalitatea, confidenţialitatea, imparţialitatea, independenţa operaţionalã, celeritatea, buna administrare, dreptul la apãrare, precum şi prezumţia dobândirii licite a averii.
ART. 9
(1) În vederea desfãşurãrii activitãţii în condiţii de profesionalism, cu respectarea principiilor prevãzute la art. 8 alin. (3), repartizarea lucrãrilor se face în mod aleatoriu, de cãtre conducerea inspectorilor de integritate, prin sistem electronic.
(2) Redistribuirea lucrãrilor repartizate inspectorilor de integritate se poate face numai în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitate de exercitare a atribuţiilor timp de cel puţin 20 de zile;
b) solicitare motivatã a inspectorului de integritate cãruia i-a fost repartizatã lucrarea;
c) suspendare din activitate, în condiţiile legii;
d) incompatibilitate;
e) conflict de interese;
f) existã diferenţe semnificative în sensul prevederilor art. 18 între modificãrile intervenite în averea inspectorului de integritate pe durata exercitãrii funcţiei publice şi veniturile obţinute în aceastã perioadã;
g) lãsarea în nelucrare, din motive imputabile inspectorului de integritate, pe o duratã mai mare de 30 de zile lucrãtoare.
ART. 10
Inspectorii de integritate desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) primesc, colecteazã, centralizeazã şi proceseazã date şi informaţii cu privire la situaţia averii existente pe durata exercitãrii demnitãţilor şi funcţiilor publice, a incompatibilitãţilor şi a conflictelor de interese privind persoanele care ocupã funcţii sau demnitãţi publice;
b) evalueazã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese;
c) efectueazã controlul depunerii la termen a declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese de cãtre persoanele prevãzute de prezenta lege;
d) evalueazã, în condiţiile prezentului capitol, diferenţele semnificative, în sensul prevederilor art. 18, dintre modificãrile intervenite în avere pe durata exercitãrii demnitãţilor şi funcţiilor publice şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã;
e) evalueazã conflicte de interese sau incompatibilitãţi ale persoanelor care ocupã demnitãţi sau funcţii publice;
f) întocmesc rapoarte de evaluare în cazul în care, în urma evaluãrii, identificã elemente de încãlcare a legislaţiei privind regimul declarãrii averii, al conflictelor de interese, respectiv al incompatibilitãţilor, precum şi, dupã caz, a legislaţiei disciplinare, contravenţionale sau penale;
g) întocmesc rapoarte de evaluare în cazul în care, în urma evaluãrii, nu identificã elemente de încãlcare a legislaţiei privind regimul declarãrii averii, al conflictelor de interese, respectiv al incompatibilitãţilor;
h) aplicã sancţiunile şi iau mãsurile prevãzute de lege în competenţa acestora.
ART. 11
(1) Activitatea de evaluare a declaraţiei de avere, a datelor şi a informaţiilor privind averea existentã, precum şi a modificãrilor patrimoniale intervenite existente în perioada exercitãrii funcţiilor ori demnitãţilor publice, precum şi cea de evaluare a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor se efectueazã atât pe durata exercitãrii funcţiilor ori demnitãţilor publice, cât şi în decursul a 3 ani dupã încetarea acestora.
(2) Activitatea ce se efectueazã pe durata prevãzutã la alin. (1) constã în evaluarea declaraţiei de avere, a datelor şi a informaţiilor privind averea existentã, precum şi a modificãrilor patrimoniale intervenite, a conflictelor de interese sau a incompatibilitãţilor, exclusiv pentru perioada exercitãrii funcţiilor sau demnitãţilor publice.
ART. 12
(1) Agenţia îndeplineşte activitatea de evaluare prevãzutã la art. 8 din oficiu sau la sesizarea oricãrei persoane fizice sau juridice, cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 .
(2) Sesizarea din oficiu se face într-una din urmãtoarele modalitãţi:
a) pe baza unui raport de sesizare, întocmit de preşedintele Agenţiei;
b) pe baza unei note întocmite de inspectorul de integritate, aprobatã de conducerea inspectorilor de integritate; în cazul în care aceasta respinge propunerea de sesizare din oficiu, refuzul motivat se transmite preşedintelui Agenţiei, pentru a dispune fie începerea verificãrilor, fie menţinerea propunerii.
(3) Sesizarea fãcutã cu rea-credinţã atrage dupã sine rãspunderea juridicã a celui care a fãcut sesizarea.
(4) Repartizarea lucrãrii iniţiate la sesizarea atât a oricãrei persoane fizice sau juridice, cât şi a celei din oficiu, prevãzutã la alin. (2), se face în mod aleatoriu, potrivit art. 9 alin. (1).
(5) Agenţia poate formula acţiune în regres în cel mult un an de la data rãmânerii definitive a hotãrârii prin care a fost obligatã la platã împotriva persoanei vinovate.
(6) Agenţia asigurã afişarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localitãţii unde sunt situate, a adresei instituţiei care administreazã activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnãturii. Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se menţin pe pagina de internet a Agenţiei pe toatã durata exercitãrii funcţiei sau mandatului şi 3 ani dupã încetarea acestuia şi se arhiveazã potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea averii

ART. 13
(1) Dupã repartizarea aleatorie a lucrãrii, inspectorul de integritate procedeazã la activitatea de evaluare a declaraţiilor de avere, a datelor, a informaţiilor şi a modificãrilor patrimoniale existente, în sensul prezentei legi, dupã cum urmeazã:
a) pânã la informarea persoanei care face obiectul evaluãrii şi invitarea acesteia pentru a prezenta un punct de vedere, desfãşoarã proceduri administrative, prin raportare exclusivã la informaţii publice;
b) dupã informarea persoanei care face obiectul evaluãrii şi invitarea acesteia pentru a prezenta un punct de vedere, solicitã persoanelor fizice sau juridice şi date ori informaţii care nu sunt publice.
(2) Actele întocmite de inspectorul de integritate pe baza datelor sau informaţiilor care nu sunt publice, solicitate persoanelor fizice sau juridice, dupã începerea activitãţii de evaluare, fãrã ca persoana sã fie invitatã şi informatã potrivit dispoziţiilor art. 14, sunt lovite de nulitate absolutã.
ART. 14
(1) Dacã din activitatea de evaluare rezultã cã existã diferenţe semnificative, în sensul prevederilor art. 18, inspectorul de integritate informeazã despre aceasta persoana în cauzã şi are obligaţia de a o invita pentru a prezenta un punct de vedere.
(2) Persoana informatã şi invitatã potrivit alin. (1) poate sã prezinte inspectorului de integritate date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.
(3) Informarea şi invitarea se fac prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
(4) Persoana care face obiectul evaluãrii are dreptul de a fi asistatã sau reprezentatã de avocat şi are dreptul de a prezenta orice probe, date ori informaţii pe care le considerã necesare.
(5) Dacã persoana a cãrei avere este evaluatã este cãsãtoritã ori dacã are copii în întreţinere, în sensul Codului familiei, evaluarea se va extinde şi asupra averii soţului/soţiei şi, dupã caz, asupra averii copiilor aflaţi în întreţinere.
ART. 15
(1) Pe parcursul desfãşurãrii evaluãrii, inspectorul de integritate poate solicita tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice, altor persoane juridice de drept public sau privat, precum şi persoanelor fizice, documentele şi informaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii de evaluare, cu obligaţia pãstrãrii confidenţialitãţii.
(2) La solicitarea motivatã a inspectorului de integritate, persoanele fizice şi juridice, conducãtorii autoritãţilor, ai instituţiilor sau ai societãţilor publice ori private, precum şi cei ai regiilor autonome sunt obligaţi sã comunice acestuia, în termen de cel mult 30 de zile, datele, informaţiile, înscrisurile şi documentele solicitate potrivit prevederilor alin. (1), indiferent de suportul acestora, precum şi date, informaţii sau documente pe care le deţin, care ar putea conduce la soluţionarea lucrãrii.
ART. 16
(1) Pentru lãmurirea tuturor aspectelor privind diferenţele semnificative, în sensul prevederilor art. 18, poate fi efectuatã o expertizã extrajudiciarã, potrivit legii, cu acordul persoanei a cãrei avere este supusã evaluãrii.
(2) Persoana a cãrei avere este supusã evaluãrii are dreptul sã-şi aleagã un expert asistent, pe cheltuialã proprie, în condiţiile prevederilor alin. (1).
(3) În cazul în care persoana a cãrei avere este supusã evaluãrii nu îşi dã acordul pentru efectuarea expertizei, inspectorul de integritate poate solicita judecãtoriei în a cãrei circumscripţie îşi are domiciliul persoana cercetatã admiterea efectuãrii unei expertize extrajudiciare, pe cheltuiala Agenţiei.
ART. 17
(1) Dacã, dupã exprimarea punctului de vedere al persoanei invitate, verbal sau în scris, ori, în lipsa acestuia, dupã expirarea unui termen de 15 zile de la confirmarea de primire a informãrii de cãtre persoana care face obiectul evaluãrii, sunt identificate în continuare, pe baza datelor şi informaţiilor existente la dispoziţia inspectorului de integritate, diferenţe semnificative în sensul prevederilor art. 18, inspectorul de integritate întocmeşte un raport de evaluare.
(2) În lipsa confirmãrii prevãzute la alin. (1), inspectorul de integritate poate întocmi raportul de evaluare dupã îndeplinirea unei noi proceduri de comunicare.
(3) Raportul de evaluare va avea urmãtorul cuprins:
a) partea descriptivã a situaţiei de fapt;
b) punctul de vedere al persoanei supuse evaluãrii, dacã acesta a fost exprimat;
c) evaluarea eventualelor diferenţe semnificative, în sensul prevederilor art. 18;
d) concluzii.
(4) Raportul de evaluare se comunicã în termen de 5 zile de la finalizare persoanei care a fãcut obiectul activitãţii de evaluare şi, dupã caz, organelor fiscale, celor de urmãrire penalã şi celor disciplinare, precum şi comisiei de cercetare a averilor prevãzute în <>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege. În cadrul organelor fiscale şi de urmãrire penalã se desemneazã persoane responsabile pentru relaţia cu Agenţia, care asigurã declanşarea de urgenţã şi cu precãdere a procedurilor specifice în cadrul acestora.
(5) În cazul în care inspectorul de integritate considerã cã nu sunt întrunite condiţiile prevãzute la alin. (1), întocmeşte un raport de evaluare în acest sens, pe care îl transmite persoanei care a fãcut obiectul procedurii. Acest raport poate cuprinde, dacã este cazul, menţiuni privind erorile constatate în ceea ce priveşte întocmirea necorespunzãtoare a declaraţiilor de avere şi sugestii de îndreptare.
(6) Persoana a cãrei declaraţie de avere a fost supusã evaluãrii, fiind identificate diferenţe semnificative, în sensul prevederilor art. 18, este consideratã incompatibilã.
(7) Dispoziţiile art. 22 alin. (1) şi (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 18
Prin diferenţe semnificative, în sensul prezentei legi, se înţelege diferenţa mai mare de 10.000 de euro sau echivalentul în lei al acestei sume între modificãrile intervenite în avere pe durata exercitãrii demnitãţilor şi funcţiilor publice şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã.
ART. 19
(1) Rapoartele de evaluare, transmise organelor fiscale, organelor de urmãrire penalã, comisiei de cercetare a averilor prevãzute în <>Legea nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu cele aduse prin prezenta lege, precum şi instituţiilor prevãzute la art. 26, vor fi obligatoriu evaluate de aceste instituţii, inclusiv sub aspectul propunerilor, şi se vor lua, de urgenţã şi cu precãdere, mãsurile care se impun, potrivit competenţelor legale.
(2) Organele fiscale şi organele de urmãrire penalã vor informa trimestrial Agenţia asupra mãsurilor luate în dosarele transmise potrivit prevederilor alin. (1).

SECŢIUNEA a 3-a
Evaluarea conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor

ART. 20
(1) Dacã, în urma evaluãrii declaraţiei de interese, precum şi a altor date şi informaţii, inspectorul de integritate identificã elemente în sensul existenţei unui conflict de interese sau a unei incompatibilitãţi, informeazã despre aceasta persoana în cauzã şi are obligaţia de a o invita pentru a prezenta un punct de vedere.
(2) Persoana informatã potrivit prevederilor alin. (1) este invitatã sã prezinte inspectorului de integritate date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.
(3) Informarea şi invitarea se vor face prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
(4) Persoana care face obiectul evaluãrii are dreptul de a fi asistatã sau reprezentatã de avocat şi are dreptul de a prezenta orice date ori informaţii pe care le considerã necesare.
(5) Prevederile art. 13 şi 15 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 21
(1) Dacã, dupã exprimarea punctului de vedere al persoanei invitate, verbal sau în scris, ori, în lipsa acestuia, dupã expirarea unui termen de 15 zile de la confirmarea de primire a informãrii de cãtre persoana care face obiectul evaluãrii, inspectorul de integritate considerã în continuare cã sunt elemente în sensul existenţei unui conflict de interese sau a unei incompatibilitãţi, întocmeşte un raport de evaluare.
(2) În lipsa confirmãrii prevãzute la alin. (1), inspectorul de integritate poate întocmi raportul de evaluare dupã îndeplinirea unei noi proceduri de comunicare.
(3) Raportul de evaluare va avea urmãtorul cuprins:
a) partea descriptivã a situaţiei de fapt;
b) punctul de vedere al persoanei supuse evaluãrii, dacã acesta a fost exprimat;
c) evaluarea elementelor de conflict de interese sau de incompatibilitate;
d) concluzii.
(4) Raportul de evaluare se comunicã în termen de 5 zile de la finalizare persoanei care a fãcut obiectul activitãţii de evaluare şi, dupã caz, organelor de urmãrire penalã şi celor disciplinare.
ART. 22
(1) Persoana care face obiectul evaluãrii poate contesta raportul de evaluare a conflictului de interese sau a incompatibilitãţii în termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanţa de contencios administrativ.
(2) Dacã raportul de evaluare a conflictului de interese nu a fost contestat în termenul prevãzut la alin. (1) la instanţa de contencios administrativ, Agenţia sesizeazã, în termen de 6 luni, organele competente pentru declanşarea procedurii disciplinare, precum şi, dacã este cazul, instanţa de contencios administrativ, în vederea anulãrii actelor emise, adoptate sau întocmite cu încãlcarea prevederilor legale privind conflictul de interese.
(3) Dacã raportul de evaluare a incompatibilitãţii nu a fost contestat în termenul prevãzut la alin. (1) la instanţa de contencios administrativ, Agenţia sesizeazã în termen de 15 zile organele competente pentru declanşarea procedurii disciplinare; dacã este cazul, Agenţia sesizeazã în termen de 6 luni instanţa de contencios administrativ, în vederea anulãrii actelor emise, adoptate sau întocmite cu încãlcarea prevederilor legale privind incompatibilitãţile.
(4) Dacã în urma evaluãrii declaraţiei de interese, precum şi a altor date şi informaţii, inspectorul de integritate constatã inexistenţa unei stãri de incompatibilitate sau a unui conflict de interese, întocmeşte un raport în acest sens, pe care îl transmite persoanei care a fãcut obiectul evaluãrii, în condiţiile art. 17 alin. (5) teza a doua.
ART. 23
(1) În cazul unui conflict de interese, dacã au legãturã cu situaţia de conflict de interese, toate actele juridice sau administrative încheiate direct sau prin persoane interpuse, cu încãlcarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese, sunt lovite de nulitate absolutã.
(2) Acţiunea în constatarea nulitãţii absolute a actelor juridice sau administrative încheiate cu încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese poate fi introdusã de Agenţie chiar dacã persoana în cauzã nu mai deţine acea funcţie.
(3) Instanţa va putea dispune motivat, pe lângã constatarea nulitãţii absolute, şi repunerea pãrţilor în situaţia anterioarã.
ART. 24
(1) Acţiunile introduse la instanţele de contencios administrativ urmeazã regulile de competenţã prevãzute în <>Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Procedura de judecatã este cea prevãzutã în <>Legea nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se aplicã în mod corespunzãtor, în mãsura în care nu existã în prezenta lege prevederi derogatorii de la aceasta.
ART. 25
(1) Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat cã a emis un act administrativ, a încheiat un act juridic, a luat o decizie sau a participat la luarea unei decizii cu încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective, în mãsura în care prevederile prezentei legi nu derogã de la aceasta şi dacã fapta nu întruneşte elementele constitutive ale unei infracţiuni.
(2) Persoana eliberatã sau destituitã din funcţie potrivit prevederilor alin. (1) sau faţã de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã ce face obiectul prevederilor prezentei legi, cu excepţia celor electorale, pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcţia ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcţie eligibilã, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului. În cazul în care persoana nu mai ocupã o funcţie sau o demnitate publicã la data constatãrii stãrii de incompatibilitate ori a conflictului de interese, interdicţia de 3 ani opereazã potrivit legii, de la data rãmânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv a rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti de confirmare a existenţei unui conflict de interese sau a unei stãri de incompatibilitate.
(3) Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat starea de incompatibilitate sau de conflict de interese constituie temei pentru eliberarea din funcţie ori, dupã caz, constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective.
(4) Prin derogare de la dispoziţiile legilor speciale care reglementeazã rãspunderea disciplinarã, sancţiunile disciplinare care pot fi aplicate ca urmare a sãvârşirii unor abateri dintre cele cuprinse în prezenta lege nu pot consta în mustrare sau avertisment.
ART. 26
(1) Agenţia va comunica raportul de evaluare, dupã cum urmeazã:
a) pentru Preşedintele României şi pentru primul-ministru - Parlamentului;
b) pentru ceilalţi membri ai Guvernului - primului-ministru, care propune Preşedintelui României eliberarea din funcţie, potrivit prevederilor Constituţiei României, republicatã, şi ale <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) pentru secretarii de stat, subsecretarii de stat, precum şi pentru asimilaţii acestora - primului-ministru, care poate dispune eliberarea din funcţie;
d) pentru senatori şi deputaţi - Camerei din care face parte parlamentarul, care va aplica sancţiunile disciplinare potrivit legii şi regulamentului Camerei respective;
e) pentru judecãtori, procurori, membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi magistraţi-asistenţi - Consiliului Superior al Magistraturii, care va aplica o sancţiune disciplinarã;
f) pentru judecãtorii Curţii Constituţionale - Curţii Constituţionale, care va aplica o sancţiune disciplinarã;
g) pentru membrii Curţii de Conturi, Avocatul Poporului şi adjuncţii sãi - Parlamentului;
h) pentru aleşii locali, cu excepţia primarilor şi preşedinţilor consiliilor judeţene - consiliului local sau, dupã caz, consiliului judeţean, care va aplica o sancţiune disciplinarã, potrivit legii;
i) pentru primari şi preşedinţii consiliilor judeţene - instituţiei prefectului;
j) pentru funcţionarii publici - comisiei de disciplinã sau consiliului de disciplinã, care propune autoritãţii prevãzute de lege aplicarea unei sancţiuni, potrivit legii;
k) pentru celelalte persoane prevãzute de prezenta lege - comisiilor de disciplinã, autoritãţii ori instituţiei competente, care vor aplica o sancţiune disciplinarã, potrivit legii.
(2) Sancţiunea disciplinarã se dispune şi în cazul în care raportul de evaluare al Agenţiei a fost comunicat şi organelor de urmãrire penalã, potrivit prevederilor art. 21 alin. (4).
(3) Prin derogare de la dispoziţiile legilor speciale care reglementeazã rãspunderea disciplinarã, sancţiunea poate fi aplicatã în termen de cel mult 6 luni de la data rãmânerii definitive a raportului de evaluare, potrivit prevederilor legale. În cazul în care cauza de incompatibilitate a încetat înainte de sesizarea Agenţiei, sancţiunea disciplinarã poate fi aplicatã în termen de 3 ani de la încetarea cauzei de incompatibilitate, dacã legea nu dispune altfel.

TITLUL III
Sancţiuni

ART. 27
(1) Nerespectarea obligaţiei de a rãspunde solicitãrilor Agenţiei, prevãzute de prezenta lege, se sancţioneazã cu amendã civilã de 200 lei pentru fiecare zi de întârziere. Sesizarea instanţei se face de cãtre inspectorul de integritate din cadrul Agenţiei.
(2) Instanţa competentã sã decidã aplicarea amenzii prevãzute la alin. (1) este judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã sediul persoanei juridice sancţionate sau domiciliul persoanei fizice sancţionate. Judecata se face de urgenţã şi cu precãdere, cu citarea pãrţilor.
(3) Hotãrârea instanţei prin care se aplicã amenda este supusã recursului, în termen de 10 zile de la pronunţare, pentru cei prezenţi, şi de la comunicare, pentru cei absenţi.
ART. 28
Fapta persoanelor care, cu intenţie, depun declaraţii de avere sau declaraţii de interese care nu corespund adevãrului constituie infracţiunea de fals în declaraţii şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
ART. 29
(1) Nedepunerea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese în termenele prevãzute de prezenta lege, precum şi nedeclararea, în declaraţia întocmitã potrivit anexei nr. 1, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50 lei la 2.000 lei. Agenţia poate declanşa din oficiu procedura de evaluare.
(2) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 6 de cãtre persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei legi constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50 lei la 2.000 lei. Aceeaşi sancţiune se aplicã şi conducãtorului entitãţii respective, dacã acesta nu îndeplineşte obligaţiile prevãzute de prezenta lege.
(3) Neaplicarea sancţiunii disciplinare sau neconstatarea încetãrii funcţiei publice, dupã caz, atunci când actul de constatare a rãmas definitiv, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50 lei la 2.000 lei, dacã fapta nu constituie infracţiune.
ART. 30
Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevãzute de prezenta lege se fac de cãtre persoanele împuternicite din cadrul Agenţiei, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 31
(1) Sesizarea fãcutã cu rea-credinţã, dacã prin aceasta a cauzat persoanei denunţate un prejudiciu moral sau material, constituie infracţiunea de denunţare calomnioasã.
(2) Nerespectarea principiilor prevãzute la art. 8 alin. (3) angajeazã rãspunderea civilã, penalã sau administrativã a Agenţiei şi, dupã caz, a membrilor acesteia.
ART. 32
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã cu cele ale <>Legii nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, ale <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Codului de procedurã civilã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu dispoziţiile altor acte normative, inclusiv ale celor care reglementeazã alte incompatibilitãţi sau conflicte de interese, dacã acestea nu sunt contrare prezentei legi şi <>Legii nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PARTEA a II-a
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 33
<>Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535 din 3 august 2009, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolele 1-12 se abrogã.
2. La articolul 13, alineatul (3) se abrogã.
3. Articolul 14 se abrogã.
4. La articolul 15, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Agenţia este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi de Senat, pe bazã de concurs, organizat de Consiliul Naţional de Integritate. Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedintelui se menţin pânã la sfârşitul perioadei de exercitare a acestora.
(3) Potrivit principiului independenţei operaţionale, preşedintele, vicepreşedintele şi inspectorii de integritate nu vor solicita sau primi dispoziţii referitoare la evaluãrile privind averea persoanelor, conflictele de interese şi incompatibilitãţile de la nicio autoritate publicã, instituţie sau persoanã."
5. La articolul 16, alineatele (2) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite. În cazul în care funcţia de preşedinte al Agenţiei este vacantã, precum şi în orice alte cazuri în care preşedintele se aflã în imposibilitate de a-şi exercita funcţia, calitatea de ordonator principal de credite este exercitatã de vicepreşedintele Agenţiei sau de secretarul general al Agenţiei.
..........................................................................
(4) Structura organizatoricã a Agenţiei, atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al acesteia se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
6. Articolul 17 se abrogã.
7. La articolul 26, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Constatarea situaţiei prevãzute la art. 25 lit. b) se face de o comisie alcãtuitã din 5 membri desemnaţi de Consiliu, la propunerea preşedintelui Consiliului care, pe baza raportului de audit extern independent prevãzut la alin. (3), asigurã evaluarea capacitãţii manageriale a funcţiilor Agenţiei. Concluziile comisiei de evaluare se prezintã Consiliului şi se înainteazã Senatului de cãtre preşedintele Consiliului."
8. La articolul 28 alineatul (1), litera h) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"h) asigurã întocmirea strategiei privind procedurile de evaluare a averii, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor de cãtre Agenţie, ţinând seama şi de recomandãrile Consiliului; strategia se întocmeşte anual şi se prezintã pentru aprobare Consiliului;".
9. La articolul 28, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul general al Agenţiei nu îndeplinesc atribuţii operative referitoare la evaluãrile privind averea persoanelor, conflictele de interese şi incompatibilitãţile."
10. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Salarizarea şi celelalte drepturi ale personalului Agenţiei se stabilesc ţinându-se seama de importanţa, rãspunderea, complexitatea şi specificul activitãţii desfãşurate, de interdicţiile şi incompatibilitãţile prevãzute de lege, urmãrindu-se garantarea independenţei şi a autonomiei acestuia, potrivit legii.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei sunt salarizaţi potrivit anexei nr. XI la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice şi beneficiazã de alte sporuri, premii şi drepturi salariale prevãzute de lege pentru inspectorii de integritate.
(3) Nivelul salariilor de bazã pentru funcţiile de inspector de integritate sunt cele din anexa nr. XI la <>Legea-cadru nr. 330/2009 .
(4) Agenţia suportã, pentru membrii Consiliului, cheltuielile de deplasare de la domiciliu, în cazul în care domiciliul acestora se aflã în altã localitate decât municipiul Bucureşti, precum şi celelalte cheltuieli necesare efectuãrii deplasãrilor în ţarã şi în strãinãtate, în interesul realizãrii obiectivelor prezentei legi, în limitele bugetului aprobat.
(5) Membrii Consiliului au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã, conform dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 27/2010 privind modificarea <>art. II din Legea nr. 203/2009 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2008 privind mãsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobatã prin <>Legea nr. 148/2010 , respectiv 1% din venitul salarial brut al preşedintelui Agenţiei. Aceste drepturi se impoziteazã în condiţiile legii."
11. La articolul 31, alineatele (1) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Arestarea preventivã a preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a unui inspector de integritate al Agenţiei atrage suspendarea de drept din funcţia pe care acesta o deţine.
.........................................................................
(5) Dacã se dispune revocarea mãsurii arestãrii preventive, suspendarea înceteazã, iar persoana respectivã va fi reintegratã în funcţia deţinutã anterior şi îi vor fi achitate drepturile salariale aferente perioadei de suspendare."
12. Dupã articolul 35 se introduce un nou articol, articolul 35^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 35^1. - (1) Poate fi numitã în funcţia de membru al Consiliului Naţional de Integritate persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este cetãţean român;
b) are capacitate deplinã de exerciţiu;
c) are studii superioare atestate în condiţiile legii;
d) nu a fost agent sau colaborator al serviciilor de informaţii înainte de anul 1990, nu a fost şi nu este lucrãtor operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii;
e) nu s-a constatat în mod definitiv cã s-a aflat într-o stare de incompatibilitate, în conflict de interese sau cã ar fi existat diferenţe semnificative mai mari de 10.000 de euro;
f) nu a fost condamnat pentru infracţiuni sãvârşite cu intenţie, pentru care nu a intervenit reabilitarea, şi nu are cazier fiscal;
g) este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei.
(2) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1) lit. d) se face pe baza declaraţiei pe propria rãspundere, autentificatã de un notar public."
13. La articolul 37, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Mandatul membrilor Consiliului este de 4 ani.
..........................................................................
(3) Mandatul de membru înceteazã, înainte de termen, prin revocare de cãtre Senat, pentru neîndeplinirea atribuţiilor legale, prin demisie ori în caz de deces. Reprezintã neîndeplinirea atribuţiilor legale şi cazul în care un membru al Consiliului absenteazã nemotivat la 3 şedinţe consecutive sau la oricare 6 şedinţe ale Consiliului în cursul unui an."
14. La articolul 38 alineatul (2), literele c) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) aprobã prin hotãrâre regulamentele de organizare şi funcţionare ale Consiliului şi comisiilor Consiliului, precum şi norme interne de conduitã;
...........................................................................
f) formuleazã recomandãri referitoare la strategia şi activitatea Agenţiei de evaluare a averilor, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor;".
15. Dupã articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 38^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 38^1. - Activitatea de evaluare a averii, a intereselor şi a incompatibilitãţilor pentru preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei, precum şi pentru personalul acesteia se face, în condiţiile prezentei legi, de cãtre o comisie de evaluare din cadrul Consiliului Naţional de Integritate, alcãtuitã din 5 membri desemnaţi de Consiliu, la propunerea preşedintelui Consiliului."
16. Articolele 41-57 se abrogã.
ART. 34
(1) Verificãrile aflate în curs de desfãşurare la Agenţie la data intrãrii în vigoare a prezentei legi continuã potrivit procedurii prevãzute de aceasta.
(2) Actele şi lucrãrile efectuate în cadrul Agenţiei, rãmase definitive pânã la publicarea <>Deciziei Curţii Constituţionale nr. 415 din 14 aprilie 2010 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 5 mai 2010, rãmân valabile.
(3) Probele administrate şi actele procesuale efectuate la instanţe şi organe de urmãrire penalã înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi se menţin.
(4) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese depuse pânã la intrarea în vigoare a prezentei legi rãmân valabile şi vor putea fi valorificate de cãtre Agenţie în cadrul procedurilor sale pentru exercitarea atribuţiilor specifice prevãzute de lege.
ART. 35
<>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 28 octombrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 se abrogã.
2. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Pe lângã fiecare curte de apel va funcţiona o comisie de cercetare a averilor, denumitã în continuare comisie de cercetare, formatã din:
a) 2 judecãtori de la curtea de apel, desemnaţi de preşedintele acesteia, dintre care unul în calitate de preşedinte;
b) un procuror de la parchetul care funcţioneazã pe lângã curtea de apel, desemnat de prim-procurorul acestui parchet.
(2) Preşedintele şi membrii comisiei de cercetare sunt desemnaţi pe o perioadã de 3 ani. Pe aceeaşi perioadã şi de cãtre aceleaşi persoane vor fi desemnaţi şi 3 supleanţi, care îi vor înlocui pe titulari în cazul în care aceştia, din motive legale, nu vor putea lua parte la lucrãrile comisiei de cercetare.
(3) Comisia de cercetare are un secretar, desemnat de preşedintele curţii de apel dintre grefierii acestei instanţe."
3. Dupã articolul 10 se introduc patru noi articole, articolele 10^1-10^4, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - Comisia de cercetare va începe acţiunea de control de îndatã ce este sesizatã de Agenţia Naţionalã de Integritate cu raportul de evaluare.
Art. 10^2. - (1) Actele şi lucrãrile comisiei de cercetare nu sunt publice. Persoana în cauzã poate lua cunoştinţã de actele şi lucrãrile dosarului şi poate fi asistatã de avocat.
(2) Preşedintele dispune citarea de urgenţã, în faţa comisiei de cercetare, a reprezentantului Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi a persoanei a cãrei avere este supusã controlului şi a soţului sau soţiei, dupã caz, pentru a fi ascultaţi. Comisia de cercetare poate cita orice persoanã care ar putea da relaţii utile pentru lãmurirea provenienţei bunurilor persoanei controlate şi poate solicita autoritãţilor publice sau oricãrei alte persoane juridice informaţii necesare pentru soluţionarea cauzei. Cei care, în perioada supusã controlului, au dobândit bunuri de la persoana în cauzã vor fi ascultaţi în mod obligatoriu.
(3) Comisia de cercetare poate efectua cercetãri locale sau poate dispune efectuarea unei expertize pentru lãmurirea cauzei.
(4) Cercetãrile efectuate de alte persoane decât membrii comisiei de cercetare sunt nule.
Art. 10^3. - Cei citaţi în faţa comisiei de cercetare vor fi ascultaţi pe rând şi vor prezenta dovezile care au stat la baza raportului de evaluare. Persoana a cãrei avere este supusã controlului va putea produce în faţa comisiei de cercetare probe în apãrare sau va putea solicita administrarea acestora de cãtre comisia de cercetare şi, dacã considerã necesar, poate depune o declaraţie în care va arãta veniturile realizate şi modul de dobândire a averii.
Art. 10^4. - (1) Comisia de cercetare hotãrãşte cu majoritate de voturi, în cel mult 3 luni de la data sesizãrii, pronunţând o ordonanţã motivatã, prin care poate dispune:
a) trimiterea cauzei spre soluţionare curţii de apel în raza cãreia domiciliazã persoana a cãrei avere este supusã controlului, dacã se constatã, pe baza probelor administrate, cã dobândirea unei cote-pãrţi din aceasta sau a anumitor bunuri determinate nu are caracter justificat;
b) clasarea cauzei, când constatã cã provenienţa bunurilor este justificatã;
c) suspendarea controlului şi trimiterea cauzei parchetului competent, dacã în legãturã cu bunurile a cãror provenienţã este nejustificatã rezultã sãvârşirea unei infracţiuni.
(2) Ordonanţa de clasare se comunicã pãrţilor şi parchetului de pe lângã curtea de apel în raza cãreia funcţioneazã comisia de cercetare sau, dupã caz, parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori organelor fiscale.
(3) Controlul se reia de cãtre comisia de cercetare, dacã:
a) dupã clasarea cauzei apar elemente noi care pot conduce la o soluţie contrarã;
b) organul de urmãrire penalã, dupã efectuarea cercetãrilor, în situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. c), nu sesizeazã instanţa penalã."
4. La articolul 14, alineatul (2) se abrogã.
5. Articolul 24 se abrogã.
6. La articolul 26, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Hotãrârea judecãtoreascã rãmasã irevocabilã, prin care se constatã cã dobândirea unei cote-pãrţi din avere sau a anumitor bunuri determinate nu are caracter justificat, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi se comunicã Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi organului de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice de la domiciliul persoanei a cãrei avere a fost cercetatã, în vederea executãrii. Cheltuielile de publicare se suportã din bugetul Ministerului Justiţiei."
7. La articolul 28, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Cererea de cercetare a averii unei persoane, care a deţinut o demnitate sau o funcţie publicã dintre cele prevãzute în prezenta lege, poate fi fãcutã în termen de cel mult 3 ani de la data încheierii mandatului ori a eliberãrii din funcţie."
ART. 36
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2005 privind modificarea formularelor pentru declaraţia de avere şi pentru declaraţia de interese, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 martie 2005, aprobatã prin <>Legea nr. 158/2005 .
ART. 37
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, persoanele care au obligaţia depunerii declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese vor completa şi vor depune noi declaraţii, potrivit anexelor nr. 1 şi 2.
ART. 38
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta lege.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, în condiţiile art. 77 alin. (2) din Constituţia României, republicatã, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ

Bucureşti, 1 septembrie 2010.
Nr. 176.


ANEXA 1

DECLARATIE DE AVERE
Subsemnatul/Subsemnata, .........., având funcţia de .............. la ........, CNP ..........., domiciliul ............., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã împreunã cu familia*1) deţin urmãtoarele:

I. Bunuri imobile
1. Terenuri

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv cele aflate în alte ţãri.



┌───────────────┬───────────┬──────────┬─────────┬─────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ Anul │ │Cota-│ Modul │ │
│Adresa sau zona│Categoria*)│dobândirii│Suprafaţa│parte│ de │Titularul*2)│
│ │ │ │ │ │dobândire│ │
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
└───────────────┴───────────┴──────────┴─────────┴─────┴─────────┴────────────┘


------------
*) Categoriile indicate sunt: (1) agricol; (2) forestier; (3) intravilan; (4) luciu de apã; (5) alte categorii de terenuri extravilane, dacã se aflã în circuitul civil.

2. Clãdiri
NOTĂ:
Se vor declara inclusiv cele aflate în alte ţãri.



┌───────────────┬───────────┬──────────┬─────────┬─────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ Anul │ │Cota-│ Modul │ │
│Adresa sau zona│Categoria*)│dobândirii│Suprafaţa│parte│ de │Titularul*2)│
│ │ │ │ │ │dobândire│ │
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
├───────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────┼─────────┼────────────┤
└───────────────┴───────────┴──────────┴─────────┴─────┴─────────┴────────────┘


-------------
* Categoriile indicate sunt: (1) apartament; (2) casã de locuit; (3) casã de vacanţã; (4) spaţii comerciale/de producţie.
*1) Prin familie se înţelege soţul/soţia şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora.
*2) La "Titular" se menţioneazã, în cazul bunurilor proprii, numele proprietarului (titularul, soţul/soţia, copilul), iar în cazul bunurilor în coproprietate, cota-parte şi numele coproprietarilor.

II. Bunuri mobile
1. Autovehicule/autoturisme, tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi şi alte mijloace de transport care sunt supuse înmatriculãrii, potrivit legii



┌──────────┬─────────┬────────────┬────────────────────┬───────────────────────┐
│ Natura │ Marca │ Nr. bucãţi │ Anul de fabricaţie │ Modul de dobândire │
├──────────┼─────────┼────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├──────────┼─────────┼────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├──────────┼─────────┼────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├──────────┼─────────┼────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
└──────────┴─────────┴────────────┴────────────────────┴───────────────────────┘



2. Bunuri sub formã de metale preţioase, bijuterii, obiecte de artã şi de cult, colecţii de artã si numismaticã, obiecte care fac parte din patrimoniul cultural naţional sau universal, a cãror valoare însumatã depãşeşte 5.000 Euro

NOTĂ:
Se vor menţiona toate bunurile aflate în proprietate, indiferent dacã ele se aflã sau nu pe teritoriul României la momentul declarãrii.



┌─────────────────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────┐
│ Descriere sumarã │ Anul dobândirii │ Valoarea estimatã │
├─────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
└─────────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────┘



III. Bunuri mobile, a cãror valoare depãşeşte 3.000 de euro fiecare, şi bunuri imobile înstrãinate în ultimele 12 luni



┌──────────────┬──────────────┬────────────────────────┬────────────┬──────────┐
│Natura bunului│ Data │Persoana cãtre care s-a │ Forma │ Valoarea │
│ înstrãinat │ înstrãinãrii │ înstrãinat │înstrãinãrii│ │
├──────────────┼──────────────┼────────────────────────┼────────────┼──────────┤
├──────────────┼──────────────┼────────────────────────┼────────────┼──────────┤
├──────────────┼──────────────┼────────────────────────┼────────────┼──────────┤
└──────────────┴──────────────┴────────────────────────┴────────────┴──────────┘



IV. Active financiare
1. Conturi şi depozite bancare, fonduri de investiţii, forme echivalente de economisire şi investite, inclusiv carduri de credit, dacã valoarea însumatã a tuturor acestora depãşeşte 5.000 de euro

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv cele aflate în banci sau instituţii financiare din strãinãtate.



┌─────────────────────────────┬───────┬──────┬────────────┬────────────────────┐
│Instituţia care administreazã│Tipul*)│Valuta│ Deschis în │ Sold/valoare la zi │
│ şi adresa acesteia │ │ │ anul │ │
├─────────────────────────────┼───────┼──────┼────────────┼────────────────────┤
├─────────────────────────────┼───────┼──────┼────────────┼────────────────────┤
├─────────────────────────────┼───────┼──────┼────────────┼────────────────────┤
├─────────────────────────────┼───────┼──────┼────────────┼────────────────────┤
├─────────────────────────────┼───────┼──────┼────────────┼────────────────────┤
└─────────────────────────────┴───────┴──────┴────────────┴────────────────────┘


-------------
*) Categoriile indicate sunt: (1) Cont curent sau echivalente (inclusiv card); (2) Depozit bancar sau echivalente; (3) Fonduri de investiţii sau echivalente, inclusiv fonduri private de pensii sau alte sisteme cu acumulare (se vor declara cele aferente anului fiscal anterior).

2. Plasamente, investiţii directe şi împrumuturi acordate, dacã valoarea de piaţã însumatã a tuturor acestora depãşeşte 5.000 Euro

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv investiţiile şi participãrile în strãinãtate.



┌──────────────────────────────────┬───────┬──────────────┬────────────────────┐
│ Emitent titlu/societatea în care │ │ Numãr de │ Valoarea totalã │
│ persoana este acţionar sau │Tipul*)│ titluri/Cota │ la zi │
│ asociat/beneficiar de împrumut │ │de participare│ │
├──────────────────────────────────┼───────┼──────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────┼──────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────┼──────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────┼──────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────┼──────────────┼────────────────────┤
└──────────────────────────────────┴───────┴──────────────┴────────────────────┘


-----------
*) Categoriile indicate sunt: (1) Hârtii de valoare deţinute (titluri de stat, certificate, obligaţiuni); (2) Acţiuni sau pãrţi sociale în societãţi comerciale; (3) împrumuturi acordate în nume personal.

3. Alte active producãtoare de venituri nete, care însumate depãşesc echivalentul a 5.000 de euro pe an:
.........................................................
.........................................................

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv cele aflate în strãinãtate.

V. Datorii
Debite, ipoteci, garanţii emise în beneficiul unui terţ, bunuri achiziţionate în sistem leasing şi alte asemenea bunuri, dacã valoarea însumatã a tuturor acestora depãşeşte 5.000 de euro.

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv pasivele financiare acumulate în strãinãtate.



┌────────────────────────────────┬────────────┬─────────┬──────────────────────┐
│ Creditor │ Contractat │ Scadent │ Valoare │
│ │ în anul │ la │ │
├────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────────────────┤
├────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────────────────┤
├────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────────────────┤
├────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────────────────┤
└────────────────────────────────┴────────────┴─────────┴──────────────────────┘



VI. Cadouri, servicii sau avantaje primite gratuit sau subvenţionate faţã de valoarea de piaţã din partea unor persoane, organizaţii, societãţi comerciale, regii autonome, companii/societãţi naţionale sau instituţii publice româneşti sau strãine, inclusiv burse, credite, garanţii, decontãri de cheltuieli, altele decât cele ale angajatorului, a cãror valoare individualã depãşeşte 500 de euro*



┌───────────────┬────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────┐
│Cine a realizat│Sursa venitului: │Serviciul prestat/Obiectul│Venitul anual│
│ venitul │ numele, adresa │ generator de venit │ încasat │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│1.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│1.2. Sot/soţie │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│1.3. Copii │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │
└───────────────┴────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────┘


-------------
*) Se excepteazã de la declarare cadourile şi trataţiile uzuale primite din partea rudelor de gradul I şi al II-lea.

VII. Venituri ale declarantului şi ale membrilor sãi de familie, realizate în ultimul an fiscal încheiat (potrivit <>art. 41 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare)

NOTĂ:
Se vor declara inclusiv veniturile provenite din strãinãtate.



┌───────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────┐
│Cine a realizat│Sursa venitului: │Serviciul prestat/Obiectul│Venitul anual│
│ venitul │ numele, adresa │ generator de venit │ încasat │
├───────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────┤
│1. Venituri din salarii │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│1.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│1.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│1.3. Copii │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│2. Venituri din activitãţi independente │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│2.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│2.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│3. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│3.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│3.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│4. Venituri din investiţii │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│4.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│4.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│5. Venituri din pensii │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│5.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│5.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│6. Venituri activitãţi agricole │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│6.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│6.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│7. Venituri din premii şi din jocuri de noroc │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│7.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│7.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│7.3. Copii │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┤
│8. Venituri din alte surse │
├───────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│8.1. Titular │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│8.2. Soţ/soţie │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│8.3. Copii │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
└───────────────┴──────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┘



Prezenta declaraţie constituie act public şi rãspund potrivit legii penale pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data completãrii: Semnãtura:
..................... .............


ANEXA 2

DECLARAŢIE DE INTERESE

Subsemnatul/Subsemnata, .........., având funcţia de .............. la ........, CNP ..........., domiciliat în ............., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. Asociat sau acţionar la societãţi comerciale, companii/societãţi naţionale,│
│ instituţii de credit, grupuri de interes economic, precum şi membru în │
│ asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale: │
├───────────────────────────┬───────────┬──────────────┬───────────────────────┤
│ Unitatea │ Calitatea │ Nr. de pãrţi │ Valoarea totalã a │
│ -denumirea şi adresa- │ deţinutã │sociale sau de│ pãrţilor sociale │
│ │ │ acţiuni │ şi/sau a acţiunilor │
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│1.1. ... │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────┼───────────────────────┤
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────┼───────────────────────┤
├───────────────────────────┴───────────┴──────────────┴───────────────────────┤
│2. Calitatea de membru în organele de conducere, administrare şi control ale │
│ societãţilor comerciale, ale regiilor autonome, ale companiilor/societãţilor│
│ nationale, ale instituţiilor de credit, ale grupurilor de interes economic,│
│ ale asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale altor organizatii neguvernamentale: │
├───────────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Unitatea │ Calitatea │ Valoarea beneficiilor │
│ -denumirea şi adresa- │ deţinutã │ │
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────┤
│2.1. ... │ │ │
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────────────┤
│3. Calitatea de membru în cadrul asociaţiilor profesionale şi/sau sindicale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. ... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Calitatea de membru în organele de conducere, administrare şi control, │
│ retribuite sau neretribuite, deţinute în cadrul partidelor politice, │
│ funcţia deţinutã şi denumirea partidului politic │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. ... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Contracte, inclusiv cele de asistenţã juridicã, consultanţã şi civile, │
│obţinute sau aflate în derulare în timpul exercitãrii funcţiilor, mandatelor │
│sau demnitãţilor publice finanţate de la bugetul de stat, local şi din fonduri│
│externe ori încheiate cu societãţi comerciale cu capital de stat sau unde │
│statul este acţionar majoritar/minoritar: │
├────────────────────────┬──────────┬──────────┬────────┬───────┬───────┬──────┤
│ 5.1 Beneficiarul de │Instituţia│Procedura │Tipul │Data │Durata │Valoa-│
│ contract: numele, │contrac- │prin care │contrac-│înche- │contrac│rea │
│ prenumele/denumirea │ tantã: │ a fost │ tului │ierii │tului │totalã│
│ şi adresa │denumirea │încre- │ │contrac│ │a con-│
│ │şi adresa │dinţat │ │tului │ │trac- │
│ │ │contractul│ │ │ │tului │
├────────────────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼───────┼──────┤
│Titular .............. │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼───────┼──────┤
│Soţ/soţie ............. │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼───────┼──────┤
│Rude de gradul I*1) │ │ │ │ │ │ │
│ale titularului ...... │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼───────┼──────┤
│Societãţi comerciale/ │ │ │ │ │ │ │
│Persoanã fizicã autori- │ │ │ │ │ │ │
│zatã/Asociaţii familiale│ │ │ │ │ │ │
│/Cabinete individuale, │ │ │ │ │ │ │
│cabinete asociate, │ │ │ │ │ │ │
│societãţi civile profe- │ │ │ │ │ │ │
│sionale sau societãţi │ │ │ │ │ │ │
│civile profesionale cu │ │ │ │ │ │ │
│rãspundere limitatã │ │ │ │ │ │ │
│care desfãşoarã profesia│ │ │ │ │ │ │
│de avocat/Organizaţii │ │ │ │ │ │ │
│neguvernamentale/ │ │ │ │ │ │ │
│Fundaţii/Asociaţii*2) │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴──────────┴──────────┴────────┴───────┴───────┴──────┘


----------
*1) Prin rude de gradul I se înţelege pãrinţi pe linie ascendentã şi copii pe linie descendentã.
*2) Se vor declara numele, denumirea şi adresa beneficiarului de contract unde, prin calitatea deţinutã, titularul, soţul/soţia şi rudele de gradul I obţin contracte, aşa cum sunt definite la pct. 5.

Prezenta declaraţie constituie act public şi rãspund potrivit legii penale pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data completãrii
................ Semnãtura
...........

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016