Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 169 din 14 iulie 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 85/2006  privind procedura insolventei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 169 din 14 iulie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 21 iulie 2010
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3 punctul 1, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) insolvenţa este prezumatã ca fiind vãditã atunci când debitorul, dupã 90 de zile de la scadenţã, nu a plãtit datoria sa faţã de creditor; prezumţia este relativã;".
2. La articolul 3, punctele 6, 12, 25 şi 26 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"6. prin creditor îndreptãţit sã solicite deschiderea procedurii insolvenţei se înţelege creditorul a cãrui creanţã împotriva patrimoniului debitorului este certã, lichidã şi exigibilã de mai mult de 90 de zile. Creditorii, inclusiv cei bugetari, vor putea solicita deschiderea procedurii insolvenţei doar în cazul în care, dupã compensarea datoriilor reciproce, de orice naturã, suma datoratã acestora va depãşi suma prevãzutã la pct. 12;
.........................................................................................
12. valoare-prag reprezintã cuantumul minim al creanţei, pentru a putea fi introdusã cererea creditorului. Acesta este de 45.000 lei, iar pentru salariaţi, de 6 salarii medii brute pe economie/pe salariat;
.........................................................................................
25. procedura simplificatã reprezintã procedura prevãzutã de prezenta lege, prin care debitorul care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (2) intrã direct în procedura falimentului, fie odatã cu deschiderea procedurii insolvenţei, fie dupã o perioadã de observaţie de maximum 50 de zile, perioadã în care vor fi analizate elementele prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. c) şi d);
26. administratorul special este reprezentantul desemnat de adunarea generalã a acţionarilor/asociaţilor debitorului, persoanã juridicã, împuternicit sã efectueze în numele şi pe contul acestuia actele de administrare necesare în perioadele de procedurã când debitorului i se permite sã îşi administreze activitatea şi sã le reprezinte interesele în procedurã pe perioada în care debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare. Adunarea generalã a acţionarilor, asociaţilor sau membrilor persoanei juridice va fi convocatã de administratorul judiciar ori de lichidator pentru desemnarea administratorului special, în termen de maximum 10 zile de la deschiderea procedurii sau, dupã caz, de la ridicarea dreptului debitorului de a-şi administra averea. Adunarea generalã va fi prezidatã de administratorul judiciar sau de lichidator, dupã caz. Dacã adunarea asociaţilor/acţionarilor convocatã conform prezentului punct nu desemneazã un administrator special, debitorului i se va ridica dreptul de administrare, dacã acesta nu a fost ridicat, iar debitorul, respectiv asociaţii/acţionarii sunt decãzuţi din drepturile recunoscute de procedurã şi care sunt exercitate prin administrator special. Dacã un administrator special nu a fost desemnat, pentru soluţionarea acţiunilor prevãzute la art. 46 şi a celor reglementate de art. 79 şi 80, debitorul va fi reprezentat de un curator special desemnat dintre organele de conducere statutare aflate în exerciţiul funcţiunii la data deschiderii procedurii. Desemnarea se va face de cãtre judecãtorul-sindic în camera de consiliu şi fãrã citarea pãrţilor. În cazul în care ulterior adunarea asociaţilor/acţionarilor alege un administrator special, acesta va prelua procedura în stadiul în care se gãseşte la data desemnãrii;".
3. La articolul 4, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În lipsa disponibilitãţilor în contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, plãţile urmând a fi fãcute în conformitate cu prevederile <>art. 37 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitãţilor practicienilor în insolvenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 254/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza unui buget previzionat."
4. La articolul 4, alineatul (5) se abrogã.
5. La articolul 4 alineatul (6), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) aplicarea unui procent de 50% la taxele care se achitã la oficiul registrului comerţului pentru autorizare constituire persoane supuse înregistrãrii în registrul comerţului, cu modificãrile actelor, faptelor şi menţiunilor acestora, şi efectuarea tuturor înregistrãrilor în registrul comerţului, autorizare funcţionare şi eliberare documente specifice, verificare şi/sau rezervare, transmitere/obţinere/eliberare documente şi/sau informaţii prevãzute de lege;".
6. La articolul 4 alineatul (6), litera b) se abrogã.
7. La articolul 6, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Toate procedurile prevãzute de prezenta lege, cu excepţia recursului prevãzut la art. 8, sunt de competenţa tribunalului sau, dacã este cazul, a tribunalului comercial, în a cãrui circumscripţie îşi are sediul debitorul. Dacã în cadrul tribunalului sau al tribunalului comercial a fost creatã o secţie specialã de insolvenţã, acesteia îi aparţine competenţa pentru derularea procedurilor prevãzute de prezenta lege."
8. La articolul 6, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Sediul debitorului este cel cu care figureazã acesta în registrul comerţului, respectiv în registrul societãţilor agricole sau în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor."
9. La articolul 6, alineatul (2) se abrogã.
10. La articolul 6, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Tribunalul sau, dupã caz, tribunalul comercial, în a cãrui circumscripţie teritorialã îşi are sediul debitorul la data sesizãrii instanţei cu o cerere de deschidere a procedurii insolvenţei, rãmâne competent sã soluţioneze cauza indiferent de schimbãrile ulterioare de sediu ale debitorului."
11. La articolul 7, alineatul (3^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), prima citare şi comunicarea actelor de procedurã cãtre persoanele împotriva cãrora se introduce o acţiune, în temeiul dispoziţiilor prezentei legi, ulterior deschiderii procedurii insolvenţei, se vor realiza, conform Codului de procedurã civilã, şi prin Buletinul procedurilor de insolvenţã. Instanţele judecãtoreşti vor transmite actele de procedurã în cauzã, din oficiu, pentru publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţã."
12. La articolul 8, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Termenul de recurs este de 7 zile de la comunicarea hotãrârii, dacã legea nu prevede altfel.
(3) Recursul va fi judecat de complete specializate, în termen de 10 zile de la înregistrarea dosarului la curtea de apel. Citarea pãrţilor în recurs şi comunicarea deciziilor pronunţate se fac potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã civilã. Instanţele judecãtoreşti vor transmite actele de procedurã în cauzã, din oficiu, pentru publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţã. În vederea soluţionãrii recursului, se trimit la curtea de apel, în copie certificatã de grefierul-şef al tribunalului, numai actele care intereseazã soluţionarea cãii de atac, selectate de judecãtorulsindic. În cazul în care instanţa de recurs considerã necesare şi alte acte din dosarul de fond, va pune în vedere pãrţilor interesate sã le depunã în copie certificatã."
13. La articolul 11 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) confirmarea, prin încheiere, a administratorului judiciar sau a lichidatorului desemnat de adunarea creditorilor sau de creditorul care deţine mai mult de 50% din valoarea creanţelor, precum şi a onorariului negociat. Dacã nu existã contestaţii împotriva hotãrârii adunãrii creditorilor sau a deciziei creditorului care deţine mai mult de 50% din valoarea creanţelor, confirmarea se face în camera de consiliu, fãrã citarea pãrţilor, în termen de 3 zile de la publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţã a hotãrârii adunãrii creditorilor sau, dupã caz, a deciziei creditorului majoritar."
14. La articolul 12, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Hotãrârile pronunţate de judecãtorul-sindic vor fi motivate de acesta în termen de 10 zile de la data pronunţãrii hotãrârii."
15. La articolul 16, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În cadrul primei şedinţe a adunãrii creditorilor, aceştia vor putea alege un comitet format din 3 sau 5 creditori dintre cei cu creanţe garantate, bugetari şi cei chirografari, dintre primii 20 de creditori în ordinea valorii, care se oferã voluntar; comitetul astfel desemnat va înlocui comitetul desemnat anterior de judecãtorul-sindic."
16. La articolul 20 alineatul (1), literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) examinarea situaţiei economice a debitorului şi a documentelor depuse conform prevederilor art. 28 şi 35 şi întocmirea unui raport prin care sã propunã fie intrarea în procedura simplificatã, fie continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale şi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãşi 20 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;
b) examinarea activitãţii debitorului şi întocmirea unui raport amãnunţit asupra cauzelor şi împrejurãrilor care au dus la apariţia stãrii de insolvenţã, cu menţionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã, şi asupra existenţei premiselor angajãrii rãspunderii acestora, în condiţiile art. 138, precum şi asupra posibilitãţii reale de reorganizare efectivã a activitãţii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea şi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãşi 40 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;".
17. La articolul 21, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contestaţia trebuie sã fie înregistratã în termen de 3 zile de la depunerea raportului prevãzut la alin. (1).
(4) Judecãtorul-sindic va soluţiona contestaţia, în termen de 5 zile de la înregistrarea ei, în camera de consiliu, cu citarea contestatorului, a administratorului judiciar şi a comitetului creditorilor, putând, la cererea contestatorului, sã suspende executarea mãsurii contestate."
18. La articolul 25, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) examinarea activitãţii debitorului asupra cãruia se iniţiazã procedura simplificatã în raport cu situaţia de fapt şi întocmirea unui raport amãnunţit asupra cauzelor şi împrejurãrilor care au dus la insolvenţã, cu menţionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã şi a existenţei premiselor angajãrii rãspunderii acestora în condiţiile art. 138, şi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãşi 40 de zile de la desemnarea lichidatorului, dacã un raport cu acest obiect nu fusese întocmit anterior de administratorul judiciar;".
19. La articolul 27, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Dacã la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1) debitorul este angrenat, cu bunã-credinţã, în negocieri extrajudiciare pentru restructurarea datoriilor sale, acesta are obligaţia de a adresa tribunalului o cerere pentru a fi supus dispoziţiilor prezentei legi, în termen de 5 zile de la eşuarea negocierilor.
(1^2) Dacã în cursul negocierilor derulate în cadrul unei proceduri de mandat ad-hoc sau de concordat preventiv debitorul ajunge în stare de insolvenţã, dar existã indicii serioase cã rezultatele negocierilor ar putea fi valorificate în termen scurt prin încheierea unui acord extrajudiciar, debitorul, de bunã-credinţã, trebuie sã introducã cererea de deschidere a procedurii în condiţiile şi termenul prevãzute la alin. (1^1). În caz contrar, debitorul trebuie sã introducã cererea de deschidere a procedurii insolvenţei în termen de 30 de zile de la apariţia stãrii de insolvenţã."
20. La articolul 27, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Cererea debitorului se va judeca de urgenţã în termen de 5 zile în camera de consiliu, fãrã citarea pãrţilor."
21. La articolul 32, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prin încheierea de deschidere a procedurii judecãtorul-sindic va dispune administratorului judiciar sau, dupã caz, lichidatorului sã efectueze notificãrile prevãzute la art. 61. În cazul în care, în termen de 10 zile de la primirea notificãrii, creditorii se opun deschiderii procedurii, judecãtorul-sindic va ţine, în termen de 5 zile, o şedinţã la care vor fi citaţi administratorul judiciar, debitorul şi creditorii care se opun deschiderii procedurii, în urma cãreia va soluţiona deodatã, printr-o sentinţã, toate opoziţiile. Admiţând opoziţia, judecãtorul-sindic va revoca încheierea de deschidere a procedurii. Deschiderea ulterioarã a procedurii, la cererea debitorului sau a creditorilor, nu va putea modifica data apariţiei stãrii de insolvenţã."
22. La articolul 33, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) La cererea debitorului, judecãtorul-sindic îi poate obliga pe creditorii care au introdus cererea sã consemneze, în termen de 5 zile, la o bancã, o cauţiune de cel mult 10% din valoarea creanţelor. Cauţiunea va fi restituitã creditorilor, dacã cererea lor va fi admisã. Dacã cererea va fi respinsã, cauţiunea va fi folositã pentru a acoperi pagubele suferite de debitori. Dacã nu este consemnatã în termen cauţiunea, cererea introductivã va fi respinsã."
23. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - În termen de 10 zile de la deschiderea procedurii, potrivit prevederilor art. 33 alin. (4) sau, dupã caz, ale art. 33 alin. (6), debitorul este obligat sã depunã la dosarul cauzei actele şi informaţiile prevãzute la art. 28 alin. (1)."
24. Articolul 36 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - De la data deschiderii procedurii se suspendã de drept toate acţiunile judiciare, extrajudiciare sau mãsurile de executare silitã pentru realizarea creanţelor asupra debitorului sau bunurilor sale."
25. La articolul 41, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), creanţele garantate se înscriu în tabelul definitiv pânã la valoarea garanţiei stabilitã prin evaluare, dispusã de administratorul judiciar sau de lichidator. În cazul în care valorificarea activelor asupra cãrora poartã garanţia se va face la un preţ mai mare decât suma înscrisã în tabelul definitiv sau definitiv consolidat, diferenţa favorabilã va reveni tot creditorului garantat, chiar dacã o parte din creanţa sa fusese înscrisã drept creanţã chirografarã, pânã la acoperirea creanţei principale şi a accesoriilor ce se vor calcula."
26. Articolul 53 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Bunurile înstrãinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale prevãzute de prezenta lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori mãsuri asigurãtorii, inclusiv mãsurile asigurãtorii instituite în cursul procesului penal."
27. La articolul 54, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - (1) Administratorul judiciar va întocmi şi va supune judecãtorului-sindic, în termenul stabilit de acesta, care nu va putea depãşi 20 de zile de la desemnarea sa, un raport prin care sã propunã fie intrarea în procedura simplificatã, fie continuarea perioadei de observaţie din procedura generalã.
.........................................................................................
(3) Judecãtorul-sindic va supune propunerea prevãzutã la alin. (2), privind intrarea în faliment a debitorului în procedura simplificatã, dezbaterii pãrţilor într-o şedinţã publicã, care va avea loc în maximum 15 zile de la primirea raportului administratorului judiciar."
28. La articolului 59, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - (1) Administratorul judiciar sau, dupã caz, lichidatorul, în cazul procedurii simplificate, va întocmi şi va supune judecãtorului-sindic, în termenul stabilit de judecãtorul-sindic, dar care nu va putea depãşi 40 de zile de la data desemnãrii lichidatorului, un raport asupra cauzelor şi împrejurãrilor care au dus la apariţia insolvenţei debitorului, cu menţionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã."
29. La articolul 62 alineatul (1), literele b) - d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) termenul-limitã pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, care va fi de maximum 45 de zile de la deschiderea procedurii, precum şi cerinţele pentru ca o creanţã înregistratã sã fie consideratã valabilã;
c) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire, afişare şi comunicare a tabelului preliminar de creanţe, care nu va depãşi 20 de zile pentru procedura generalã sau, respectiv, 10 zile, în cazul procedurii simplificate, de la expirarea termenului prevãzut la lit. b);
d) termenul de definitivare a tabelului creanţelor, care nu va depãşi 15 zile în cazul procedurii generale şi al celei simplificate, de la expirarea termenului corespunzãtor fiecãrei proceduri, prevãzut la lit. c);".
30. La articolul 64, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Titularii creanţelor sub condiţie suspensivã la data deschiderii procedurii, inclusiv creanţele a cãror valorificare este condiţionatã de executarea în prealabil a debitorului principal, vor fi îndreptãţiţi sã voteze şi sã participe la distribuiri numai dupã îndeplinirea condiţiei respective."
31. La articolul 73, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contestaţiile trebuie depuse la tribunal în termen de 5 zile de la publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţã a tabelului preliminar, atât în procedura generalã, cât şi în procedura simplificatã."
32. La articolul 74, alineatul (3) se abrogã.
33. La articolul 77, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Operaţiunile de publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţã a actelor de procedurã emise de instanţele judecãtoreşti şi de administratorul judiciar/lichidator în cadrul derulãrii procedurii de insolvenţã se efectueazã cu titlu gratuit."
34. La articolul 77, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Actele de procedurã emise de administratorul judiciar şi de lichidator care, potrivit prezentei legi, sunt supuse şi formalitãţii de publicitate prin registrul comerţului, alãturi de publicitatea prin Buletinul procedurilor de insolvenţã, se depun la Buletinul procedurilor de insolvenţã, iar înregistrarea în registrul comerţului se va opera din oficiu, cu titlu gratuit."
35. La articolul 80, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Prevederile alin. (1) lit. d) - f) nu sunt aplicabile actelor încheiate, cu bunã-credinţã, în executarea unui acord cu creditorii, încheiat ca urmare a unor negocieri extrajudiciare pentru restructurarea datoriilor debitorului, sub rezerva ca acordul sã fi fost de naturã a conduce, în mod rezonabil, la redresarea financiarã a debitorului şi sã nu aibã ca scop prejudicierea şi/sau discriminarea unor creditori. Prevederile de mai sus se aplicã şi actelor juridice încheiate în cadrul procedurii prevãzute de <>Legea nr. 381/2009 privind introducerea concordatului preventiv şi mandatului ad-hoc."
36. La articolul 81, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 81. - (1) Acţiunea pentru anularea actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna creditorilor, precum şi pentru anularea constituirilor sau transferurilor de drepturi patrimoniale, la care se referã art. 79 şi 80, poate fi introdusã de administratorul judiciar/lichidator în termen de un an de la data expirãrii termenului stabilit pentru întocmirea raportului prevãzut la art. 20 alin. (1) lit. b), dar nu mai târziu de 16 luni de la data deschiderii procedurii."
37. La articolul 95, alineatul (3) şi litera E a alineatului (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Executarea planului de reorganizare nu va putea depãşi 3 ani, socotiţi de la data confirmãrii. Termenele de platã stabilite prin contracte - inclusiv de credit sau de leasing - pot fi menţinute prin plan, chiar dacã depãşesc perioada de 3 ani. Aceste termene pot fi şi prelungite, cu acordul expres al creditorilor, dacã iniţial erau mai scurte de 3 ani. Dupã realizarea tuturor obligaţiilor din plan şi închiderea procedurii de reorganizare, aceste plãţi vor continua conform contractelor din care rezultã.
.........................................................................................
E. lichidarea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului, separat ori în bloc, libere de orice sarcini, sau darea în platã a acestora cãtre creditorii debitorului, în contul creanţelor pe care aceştia le au faţã de averea debitorului. Darea în platã a bunurilor debitorului cãtre creditorii sãi va putea fi efectuatã doar cu condiţia prealabilã a acordului scris al acestora cu privire la aceastã modalitate de stingere a creanţei lor;".
38. La articolul 96, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Lista furnizorilor menţionaţi la alin. (1), precum şi creanţele curente ale acestora va fi depusã de debitor împreunã cu celelalte documente prevãzute la art. 28."
39. La articolul 98, alineatele (2) şi (3) se abrogã.
40. La articolul 99, alineatul (1) se abrogã.
41. La articolul 99, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Administratorul judiciar va publica în termen de 5 zile de la depunerea planului un anunţ referitor la acesta în Buletinul procedurilor de insolvenţã, cu indicarea celui care l-a propus, a datei când se va vota cu privire la plan în adunarea creditorilor, precum şi a faptului cã este admisibilã votarea prin corespondenţã."
42. La articolul 99, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Şedinţa adunãrii creditorilor în care se va exprima votul asupra planului de reorganizare se va ţine în termen de 20-30 de zile de la publicarea anunţului. Planul de reorganizare, inclusiv anexele, se va comunica în format electronic, scanat, prin grija administratorului judiciar, prin e-mail sau prin postare pe site-ul acestuia."
43. La articolul 100, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Creditorii care, direct sau indirect, controleazã, sunt controlaţi sau se aflã sub control comun cu debitorul, în sensul legislaţiei pieţei de capital, pot participa la şedinţã, dar pot vota cu privire la plan doar în cazul în care acesta le acordã mai puţin decât ar primi în cazul falimentului."
44. La articolul 101 alineatul (1), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 101. - (1) Judecãtorul-sindic va stabili termenul pentru confirmarea planului în termen de 15 zile de la depunerea la tribunal de cãtre administratorul judiciar a procesului-verbal al adunãrii creditorilor prin care acesta a fost aprobat. Judecãtorul-sindic poate sã cearã unui practician în insolvenţã sã îşi exprime o opinie privind posibilitatea de realizare a planului, înainte de confirmarea lui. Planul va fi confirmat dacã vor fi îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:".
45. La articolul 101 alineatul (1), litera D se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"D. vor fi considerate creanţe nedefavorizate şi vor fi considerate cã au acceptat planul creanţele ce se vor achita integral în termen de 30 de zile de la confirmarea planului ori în conformitate cu contractele de credit sau leasing din care rezultã;".
46. La articolul 101 alineatul (1), dupã litera D se introduce o nouã literã, litera E, cu urmãtorul cuprins:
"E. planul respectã prevederile art. 95."
47. La articolul 101, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Modificarea planului de reorganizare se poate face oricând pe parcursul procedurii, cu respectarea condiţiilor de vot şi de confirmare prevãzute de prezenta lege. Dacã modificarea planului este propusã de debitor, ea va trebui sã fie aprobatã de adunarea generalã a acţionarilor/asociaţilor."
48. La articolul 107 alineatul (2), litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) întocmirea de cãtre administratorul judiciar şi predarea cãtre lichidator, în termen de maximum 5 zile de la intrarea în faliment, în cadrul procedurii generale, a unei liste cuprinzând numele şi adresele creditorilor şi toate creanţele acestora la data intrãrii în faliment, cu indicarea celor nãscute dupã deschiderea procedurii;".
49. La articolul 116, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Lichidarea va începe îndatã dupã finalizarea de cãtre lichidator a inventarierii şi depunerea raportului de evaluare. Bunurile vor putea fi vândute în bloc - ca ansamblu în stare de funcţionare - sau individual. Metoda de vânzare a bunurilor, respectiv licitaţie publicã, negociere directã sau o combinaţie a celor douã, va fi aprobatã de adunarea creditorilor, pe baza propunerii lichidatorului. Lichidatorul prezintã adunãrii generale a creditorilor şi regulamentul de vânzare corespunzãtor modalitãţii de vânzare pentru care opteazã."
50. La articolul 121 alineatul (1), dupã punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"1^1. creanţele creditorilor garantaţi nãscute în timpul procedurii de insolvenţã dupã confirmarea planului de reorganizare, ca parte componentã a acestui plan. Aceste creanţe cuprind capitalul, dobânzile, majorãrile şi penalitãţile de orice fel;".
51. La articolul 121 alineatul (1), punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. creanţele creditorilor garantaţi, cuprinzând tot capitalul, dobânzile, majorãrile şi penalitãţile de orice fel, precum şi cheltuielile, pentru creanţele nãscute înainte de deschiderea procedurii."
52. La articolul 123, punctul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3. creanţele reprezentând creditele, cu dobânzile şi cheltuielile aferente, acordate dupã deschiderea procedurii, precum şi creanţele rezultând din continuarea activitãţii debitorului dupã deschiderea procedurii;".
53. La articolul 138, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În cazul plãţilor prevãzute la alin. (1) lit. g), rãspunderea reprezentantului legal al persoanei juridice nu va putea fi angajatã dacã acestea au fost efectuate, cu bunã-credinţã, în executarea unui acord cu creditorii, încheiat ca urmare a unor negocieri extrajudiciare pentru restructurarea datoriilor sale, sub rezerva ca acordul sã fi fost de naturã a conduce, în mod rezonabil, la redresarea financiarã a debitorului şi sã nu fi avut ca scop prejudicierea şi/sau discriminarea unor creditori. În raportul întocmit în conformitate cu dispoziţiile art. 59 alin. (1), administratorul judiciar/lichidatorul va preciza dacã plãţile prevãzute la alin. (1) lit. g) au fost efectuate în executarea unui astfel de acord. Prevederile mai sus menţionate se vor aplica şi în cazul în care acordul se realizeazã în cadrul procedurii prevãzute de <>Legea nr. 381/2009 ."
54. La articolul 138, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã administratorul judiciar ori, dupã caz, lichidatorul nu a indicat persoanele culpabile de starea de insolvenţã a debitorului şi/sau a hotãrât cã nu este cazul sã introducã acţiunea prevãzutã la alin. (1), aceasta poate fi introdusã de preşedintele comitetului creditorilor în urma hotãrârii adunãrii creditorilor ori, dacã nu s-a constituit comitetul creditorilor, de un creditor desemnat de adunarea creditorilor. De asemenea, poate introduce aceastã acţiune, în aceleaşi condiţii, creditorul care deţine mai mult de 50% din valoarea creanţelor înscrise la masa credalã."
55. La articolul 138, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Cererea introdusã în temeiul alin. (1) sau, dupã caz, alin. (3) se va judeca separat, formându-se un dosar care va purta acelaşi numãr cu dosarul de fond şi cãruia i se va adãuga cuvântul "bis".
(6) În cazul în care s-a pronunţat o hotãrâre de respingere a acţiunii introduse în temeiul alin. (1) sau, dupã caz, alin. (3), administratorul judiciar/lichidatorul care nu intenţioneazã sã formuleze recurs împotriva acesteia va notifica creditorii asupra intenţiei sale. În cazul în care adunarea generalã sau creditorul care deţine mai mult de jumãtate din valoarea tuturor creanţelor decide cã se impune introducerea recursului, administratorul judiciar trebuie sã formuleze calea de atac, potrivit legii."
56. Articolul 139 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 139. - Acţiunea prevãzutã la art. 138 se prescrie în termen de 3 ani. Prescripţia începe sã curgã de la data la care a fost cunoscutã sau trebuia cunoscutã persoana care a cauzat apariţia stãrii de insolvenţã, dar nu mai târziu de 2 ani de la data pronunţãrii deschiderii procedurii."
57. Articolul 140 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 140. - Sumele depuse potrivit dispoziţiilor art. 138 alin. (1) vor intra în averea debitorului şi vor fi destinate, în caz de reorganizare, plãţii creanţelor potrivit programului de plãţi, completãrii fondurilor necesare continuãrii activitãţii debitorului, iar în caz de faliment, acoperirii pasivului."
58. Articolul 154^1 se abrogã.
ART. II
<>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ


Bucureşti, 14 iulie 2010.
Nr. 169.
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016