Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 166 din 15 mai 2006  privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 129/2005 pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 166 din 15 mai 2006 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 129/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 19 mai 2006
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129 din 15 septembrie 2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 4 octombrie 2005, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:

1. La articolul unic, înaintea punctului 1 se introduc şase noi puncte, punctele 1-6, cu urmãtorul cuprins:
"1. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
«ARTICOLUL 42
Soluţia fiscalã individualã anticipata şi acordul de preţ în avans
(1) Soluţia fiscalã individualã anticipata este actul administrativ emis de Ministerul Finanţelor Publice şi aprobat prin hotãrâre a Guvernului, în vederea soluţionãrii unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situaţii fiscale de fapt viitoare.
(2) Acordul de preţ în avans este actul administrativ emis de Ministerul Finanţelor Publice şi aprobat prin hotãrâre a Guvernului, în vederea soluţionãrii unei cereri a contribuabilului referitoare la stabilirea condiţiilor şi modalitãţilor în care urmeazã a fi determinate, pe parcursul unei perioade fixe de timp, preţurile de transfer, în cazul tranzacţiilor efectuate între persoane afiliate, astfel cum sunt definite în <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Soluţia fiscalã individualã anticipata sau acordul de preţ în avans se comunica numai contribuabilului cãruia îi sunt destinate.
(4) Soluţia fiscalã individualã anticipata şi acordul de preţ în avans sunt opozabile şi obligatorii fata de organele fiscale, numai dacã termenii şi condiţiile acestora au fost respectate de cãtre contribuabil.
(5) Soluţia fiscalã individualã anticipata şi acordul de preţ în avans nu mai sunt valabile dacã prevederile legale de drept material fiscal în baza cãrora a fost luatã decizia se modifica. Încetarea valabilitãţii se constata prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Ordinul se comunica contribuabilului şi se poate contesta la instanta judecãtoreascã de contencios administrativ competenta.
(6) Procedura referitoare la emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate şi a acordului de preţ în avans va fi aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.»
2. Dupã articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu urmãtorul cuprins:
«ARTICOLUL 52^1
Furnizarea periodicã de informaţii
(1) Contribuabilii sunt obligaţi sa furnizeze periodic organelor fiscale informaţii referitoare la activitatea desfasurata.
(2) Furnizarea informaţiilor prevãzute la alin. (1) se face prin completarea unei declaraţii pe proprie rãspundere.
(3) Natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aproba prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.»
3. Articolul 95 va avea urmãtorul cuprins:
«ARTICOLUL 95
Proceduri şi metode de control fiscal
(1) În realizarea atribuţiilor, inspecţia fiscalã poate aplica urmãtoarele proceduri de control:
a) controlul inopinat, care consta în activitatea de verificare faptica şi documentara, în principal, ca urmare a unei sesizãri cu privire la existenta unor fapte de încãlcare a legislaţiei fiscale, fãrã anunţarea în prealabil a contribuabilului;
b) controlul incrucisat, care consta în verificarea documentelor şi operaţiunilor impozabile ale contribuabilului, în corelatie cu cele deţinute de alte persoane; controlul incrucisat poate fi şi inopinat.
(2) La finalizarea controlului inopinat sau incrucisat se încheie proces-verbal.
(3) În realizarea atribuţiilor, inspecţia fiscalã poate aplica urmãtoarele metode de control:
a) controlul prin sondaj, care consta în activitatea de verificare selectiva a documentelor şi operaţiunilor semnificative, în care sunt reflectate modul de calcul, de evidentiere şi de plata a obligaţiilor fiscale datorate bugetului general consolidat;
b) controlul electronic, care consta în activitatea de verificare a contabilitãţii şi a surselor acesteia, prelucrate în mediu electronic, utilizând metode de analiza, evaluare şi testare asistate de instrumente informatice specializate.»
4. La articolul 100 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
«c) în cazul controlului inopinat şi al controlului incrucisat.»
5. Articolul 107 va avea urmãtorul cuprins:
«ARTICOLUL 107
Raportul privind rezultatul inspecţiei fiscale
(1) Rezultatul inspecţiei fiscale va fi consemnat într-un raport scris, în care se vor prezenta constatãrile inspecţiei din punct de vedere faptic şi legal.
(2) Dacã, ca urmare a inspecţiei, se modifica baza de impunere, raportul întocmit va sta la baza emiterii deciziei de impunere. În cazul în care baza de impunere nu se modifica, acest fapt va fi comunicat în scris contribuabilului.»
6. La articolul 112, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
«(3) Compensarea se face de organul fiscal competent la cererea debitorului sau înainte de restituirea ori rambursarea sumelor cuvenite acestuia, dupã caz. Dispoziţiile art. 111 privind ordinea stingerii datoriilor sunt aplicabile în mod corespunzãtor.»"

2. La articolul unic, punctul 1 devine punctul 7.

3. La articolul unic punctul 1, devenit punctul 7, alineatul (3) al articolului 133 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Creanţele bugetare care se încaseazã, se administreazã, se contabilizeaza şi se utilizeazã de instituţiile publice, provenite din venituri proprii şi cele rezultate din raporturi juridice contractuale, precum şi creanţele care se încaseazã, se administreazã, se contabilizeaza şi se utilizeazã de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., provenite din fondurile alocate de la bugetul de stat, se executa prin organe proprii, acestea fiind abilitate sa ducã la îndeplinire mãsurile asiguratorii şi sa efectueze procedura de executare silitã, potrivit prevederilor prezentului cod."

4. La articolul unic, dupã punctul 1, devenit punctul 7, se introduc patru noi puncte, punctele 8-11, cu urmãtorul cuprins:
"8. Dupã articolul 135 se introduce un nou articol, articolul 135^1, cu urmãtorul cuprins:
«ARTICOLUL 135^1
Executarea silitã impotriva veniturilor bugetului general consolidat
Impozitele, taxele, contribuţiile şi orice alte venituri ale bugetului general consolidat nu pot fi urmãrite de nici un creditor pentru nici o categorie de creanţe în cadrul procedurii de executare silitã.»
9. La articolul 179, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
«(4) Contestaţiile formulate impotriva actelor administrative fiscale emise de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi de alte autoritãţi publice care, potrivit legii, administreazã creanţe fiscale se soluţioneazã de cãtre aceste autoritãţi.»
10. La articolul 189, dupã litera e) a alineatului (1) se introduce o noua litera, litera e^1), cu urmãtorul cuprins:
«e^1) nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 52^1;».
11. La articolul 189 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
«c) cu amenda de la 500 lei (RON) la 1.500 lei (RON), pentru persoanele fizice, şi cu amenda de la 2.500 lei (RON) la 5.000 lei (RON), pentru persoanele juridice, în cazul sãvârşirii faptei prevãzute la alin. (1) lit. e) şi e 1 );»."

5. La articolul unic, punctul 2 devine punctul 12.

6. La articolul unic, punctul 3 devine punctul 13.

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 15 mai 2006.
Nr. 166.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016