Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 16 din 2 aprilie 1996  a Arhivelor Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 16 din 2 aprilie 1996 a Arhivelor Nationale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 71 din 9 aprilie 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Constituie izvoare istorice şi alcãtuiesc Fondul Arhivistic Naţional al României documentele create de-a lungul timpului de cãtre organele de stat, organizaţiile publice sau private economice, sociale, culturale, militare şi religioase, precum şi de cãtre persoanele fizice. Acestor documente statul le asigura protecţie specialã, în condiţiile prezentei legi.
ART. 2
Prin documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, în sensul prezentei legi, se înţelege: acte oficiale şi particulare, diplomatice şi consulare, memorii, manuscrise, proclamatii, chemãri, afişe, planuri, schite, harti, pelicule cinematografice şi alte asemenea mãrturii, matrice sigilare, precum şi înregistrãri foto, video, audio şi informatice, cu valoare istorica, realizate în ţara sau de cãtre creatori romani în strãinãtate.
ART. 3
Administrarea, supravegherea şi protecţia specialã a Fondului Arhivistic Naţional al României se realizeazã de cãtre Arhivele Naţionale, unitate bugetarã în cadrul Ministerului de Interne.
Arhivele Naţionale îşi exercita atribuţiile prin compartimentele sale specializate şi prin direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale.
Protecţia specialã a Fondului Arhivistic Naţional al României se realizeazã în condiţii de pace, potrivit prevederilor prezentei legi, iar în caz de rãzboi sau de calamitati naturale, de cãtre creatori şi deţinãtori, cu sprijinul organelor desemnate cu atribuţii speciale în asemenea situaţii şi cu asistenta de specialitate a Arhivelor Naţionale.
ART. 4
Persoanele fizice şi persoanele juridice, creatoare şi deţinãtoare de documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, denumite în continuare creatori şi deţinãtori de documente, rãspund de evidenta, inventarierea, selecţionarea, pãstrarea şi folosirea documentelor în condiţiile prevederilor prezentei legi.

CAP. 2
Atribuţiile Arhivelor Naţionale în administrarea şi protecţia specialã a Fondului Arhivistic Naţional al României
ART. 5
Arhivele Naţionale acorda asistenta de specialitate şi asigura desfãşurarea unitarã a operaţiunilor arhivistice la nivelul tuturor creatorilor şi deţinãtorilor de documente, indeplinind urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, în conformitate cu prevederile prezentei legi, norme şi metodologii de lucru pentru organizarea şi desfãşurarea întregii activitãţi arhivistice, inclusiv pentru clasificarea şi includerea în Fondul Arhivistic Naţional al României a documentelor prevãzute la art. 2, care se dau publicitãţii, dupã caz;
b) controleazã aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare pe linia muncii de arhiva şi stabileşte mãsurile ce se impun potrivit legii;
c) preia de la creatorii şi deţinãtorii de arhiva documentele care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, în condiţiile şi la termenele prevãzute în prezenta lege;
d) asigura evidenta, inventarierea, selecţionarea, pãstrarea şi folosirea documentelor pe care le deţine;
e) asigura documentele pe baza de microfilme şi alte forme de reproducere adecvate;
f) constituie şi dezvolta banca de date a Arhivelor Naţionale şi reţeaua automatizata de informare şi documentare arhivistica, stabileşte mãsuri pentru corelarea tehnica şi metodologicã şi pentru colaborarea serviciilor de informare şi documentare arhivistica şi a compartimentelor similare din cadrul Sistemului naţional de informare şi documentare;
g) elaboreazã şi editeazã "Revista Arhivelor" şi alte publicaţii de specialitate, destinate informãrii şi sprijinirii cercetãrii ştiinţifice, precum şi punerii în valoare a documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României;
h) asigura, prin Facultatea de Arhivistica şi Şcoala Nationala de Perfecţionare Arhivistica, pregãtirea şi specializarea personalului necesar desfãşurãrii activitãţilor arhivistice;
i) la cerere sau din oficiu atesta dacã un document face sau nu face parte din Fondul Arhivistic Naţional al României;
j) autorizeaza scoaterea temporarã peste granita a documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, în scopul expunerii sau documentãrii cu ocazia unor manifestãri ştiinţifice sau culturale internaţionale;
k) întreţine şi dezvolta relaţii cu organele şi instituţiile similare din strãinãtate, în vederea informãrii reciproce în domeniul arhivistic şi al schimbului de documente şi de reproduceri de pe acestea; asigura aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale privind domeniul arhivistic şi participa la congrese, conferinţe, reuniuni şi consfatuiri arhivistice internaţionale;
l) asigura aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare în realizarea protecţiei documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, respectiv în apãrarea secretului de stat, paza şi conservarea acestor documente, atît în timp de pace, cît şi la mobilizare sau rãzboi.
ART. 6
În cadrul Arhivelor Naţionale funcţioneazã un consiliu ştiinţific, format din specialişti ai Arhivelor Naţionale, cercetãtori, cadre didactice universitare şi specialişti din ministerele interesate, care analizeazã, dezbate şi face propuneri în probleme privind normele şi metodologiile specifice de lucru, publicaţiile de specialitate, precum şi dezvoltarea întregii activitãţi arhivistice.
Modul de organizare şi funcţionare, precum şi componenta consiliului ştiinţific se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de directorul general al Arhivelor Naţionale.

CAP. 3
Obligaţiile creatorilor şi deţinãtorilor de documente
Secţiunea I
Evidenta documentelor
ART. 7
Creatorii şi deţinãtorii de documente sînt obligaţi sa înregistreze şi sa ţinã evidenta tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum şi a celor ieşite, potrivit legii.
ART. 8
Anual, documentele se grupeazã în unitãţi arhivistice, potrivit problematicii şi termenelor de pãstrare stabilite în nomenclatorul documentelor de arhiva, care se întocmeşte de cãtre fiecare creator pentru documentele proprii.
Nomenclatoarele întocmite de creatori la nivel central se aproba de cãtre Arhivele Naţionale, iar cele ale celorlalţi creatori, de cãtre direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, potrivit anexei nr. 1.
ART. 9
Documentele se depun la depozitul arhivei creatorilor de documente în al doilea an de la constituire, pe baza de inventar şi proces-verbal de predare-primire, întocmite potrivit anexelor nr. 2 şi 3.
Evidenta tuturor intrãrilor şi iesirilor de unitãţi arhivistice din depozit se tine pe baza unui registru, potrivit anexei nr. 4.
Scoaterea documentelor din evidenta arhivei se face numai cu aprobarea conducerii creatorilor sau deţinãtorilor de documente şi cu avizul Arhivelor Naţionale sau al direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, dupã caz, în funcţie de creatorii la nivel central sau local, în urma selectionarii, transferului în alt depozit de arhiva sau ca urmare a distrugerii provocate de calamitati naturale ori de un eveniment exterior imprevizibil şi de neînlãturat.

Secţiunea a II-a
Selecţionarea documentelor
ART. 10
În cadrul Arhivelor Naţionale funcţioneazã comisia centrala de selecţionare a documentelor, care coordoneazã activitatea de selecţionare a documentelor întocmite şi deţinute de creatorii la nivel central, iar în cadrul direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale funcţioneazã cîte o comisie de selecţionare a documentelor, care coordoneazã activitatea de selecţionare a documentelor întocmite şi deţinute de ceilalţi creatori.
Modul de organizare şi atribuţiile comisiilor prevãzute la alin. 1 se stabilesc prin norme privind activitatea arhivistica, aprobate de directorul general al Arhivelor Naţionale.
ART. 11
În cadrul fiecãrei unitãţi creatoare şi deţinãtoare de documente funcţioneazã cîte o comisie de selecţionare, numita prin decizia sau ordinul conducatorului unitãţii respective, fiind compusa din: un preşedinte, un secretar şi un numãr impar de membri numiţi din rindul specialiştilor proprii. Aceasta comisie se întruneşte anual sau ori de cîte ori este necesar, pentru a analiza fiecare unitate arhivistica în parte, stabilindu-i valoarea practica sau istorica; hotãrîrea luatã se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit potrivit anexei nr. 5.
Procesul-verbal de selecţionare, însoţit de inventarele documentelor propuse spre eliminare ca fiind lipsite de valoare, precum şi de inventarele documentelor ce se pãstreazã permanent, se înainteazã spre aprobare Comisiei centrale de selecţionare, în cazul creatorilor şi deţinãtorilor de documente la nivel central, sau comisiilor din cadrul direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, în cazul celorlalţi creatori şi deţinãtori de documente.
Documentele se scot din evidentele arhivelor şi se pot elimina numai în baza proceselor-verbale ale comisiilor prevãzute la alin. 2.
În cazul administratorului unic, acesta poarta rãspunderea pentru selecţionarea documentelor ce urmeazã a fi arhivate.

Secţiunea a III-a
Pãstrarea documentelor
ART. 12
Creatorii şi deţinãtorii de documente sînt obligaţi sa pãstreze documentele create sau deţinute în condiţii corespunzãtoare, asigurindu-le impotriva distrugerii, degradãrii, sustragerii ori comercializãrii în alte condiţii decît cele prevãzute de lege.
Persoanele juridice creatoare şi deţinãtoare de documente sînt obligate sa le pãstreze în spaţii special amenajate pentru arhiva. Noile construcţii ale creatorilor şi deţinãtorilor de arhiva vor fi avizate de cãtre Arhivele Naţionale sau direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, dupã caz, numai dacã au spaţii prevãzute pentru pãstrarea documentelor.
Arhivele Naţionale şi direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale pot prelungi termenul de pãstrare a documentelor la deţinãtori pînã la asigurarea spaţiilor necesare preluãrii lor.
Depozitele de arhiva vor fi dotate, în funcţie de formatul şi de suportul documentelor, cu mijloace adecvate de pãstrare şi de protejare a acestora, precum şi cu mijloace, instalaţii şi sisteme de prevenire şi stingere a incendiilor.

Secţiunea a IV-a
Depunerea documentelor la Arhivele Naţionale
ART. 13
Persoanele juridice creatoare şi deţinãtoare de documente depun spre pãstrare permanenta la Arhivele Naţionale şi la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, dupã cum urmeazã:
a) documentele fotografice, precum şi peliculele cinematografice, dupã 20 de ani de la crearea lor;
b) documentele scrise, cu excepţia actelor de stare civilã şi a documentelor tehnice, dupã 30 de ani de la crearea lor;
c) documentele tehnice, dupã 50 de ani de la crearea lor;
d) actele de stare civilã, dupã 100 de ani de la întocmirea lor;
e) matricele sigilare confectionate din metal, avînd înscrise toate însemnele legale şi denumirea completa a unitãţii, dupã scoaterea lor din uz.
ART. 14
Creatorii şi deţinãtorii de arhiva pot deţine documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României şi dupã expirarea termenului de depunere, dacã sînt necesare în desfãşurarea activitãţii lor, pe baza aprobãrii directorului general al Arhivelor Naţionale, în cazul creatorilor şi deţinãtorilor la nivel central, şi a directorilor direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, pentru ceilalţi creatori şi deţinãtori, în condiţiile respectãrii prevederilor prezentei legi.
Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Afacerilor Externe, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Paza, alte organe cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, precum şi Academia Romana îşi pãstreazã documentele proprii în condiţiile prezentei legi şi dupã expirarea termenelor prevãzute la art. 13.
ART. 15
Organizaţiile particulare şi persoanele fizice care deţin documente din Fondul Arhivistic Naţional al României le pot depune la Arhivele Naţionale sub forma de custodie sau donaţie, scutite de taxe şi impozite.
Deţinãtorul care doreşte sa vinda documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României este obligat sa comunice aceasta Arhivelor Naţionale sau, dupã caz, direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, care au prioritate la cumpãrarea oricãror documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României şi care trebuie sa se pronunţe în termen de 60 de zile de la data înregistrãrii comunicãrii.
ART. 16
Documentele cu valoare practica, în baza cãrora se elibereazã copii, certificate şi extrase privind drepturile individuale ale cetãţenilor, vor fi pãstrate de cãtre creatorii şi deţinãtorii de documente.
ART. 17
Creatorii şi deţinãtorii de documente, prevãzuţi la art. 14 şi 15, sînt obligaţi sa depunã la Arhivele Naţionale sau la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, dupã caz, cîte un exemplar al inventarelor documentelor permanente pe care le deţin, la expirarea termenelor de depunere a acestora.
ART. 18
În cazul desfiinţãrii, în condiţiile legii, a unui creator de documente, persoana juridicã, fãrã ca activitatea acestuia sa fie continuatã de un altul, documentele cu valoare istorica, în sensul art. 2 din prezenta lege, vor fi preluate de cãtre Arhivele Naţionale sau de direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, iar cele cu valoare practica, în baza cãrora se elibereazã copii certificate şi extrase privind drepturile individuale ale cetãţenilor vor fi depuse la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale sau la direcţiile judeţene ale acestuia.
ART. 19
Documentele care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României o data intrate, potrivit legii, în depozitele Arhivelor Naţionale şi/sau ale direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, nu mai pot fi retrase din administrarea acestora, cu excepţia celor predate în custodie.

CAP. 4
Folosirea documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României
ART. 20
Documentele care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României pot fi folosite pentru: cercetare ştiinţificã, rezolvarea unor lucrãri administrative, informãri, acţiuni educative, elaborarea de publicaţii şi eliberarea de copii, extrase şi certificate.
Documentele care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României pot fi consultate, la cerere, de cãtre cetãţeni romani şi strãini, dupã 30 de ani de la crearea lor. Pentru documentele la care nu s-a împlinit acest termen, cercetarea se poate face numai cu aprobarea conducerii unitãţii creatoare sau deţinãtoare.
Documentele de valoare deosebita nu se expun public, în original, ci sub forma de reproduceri.
ART. 21
Creatorii şi deţinãtorii de documente sînt obligaţi sa elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creeazã şi le deţin, inclusiv de pe cele pentru care nu s-a împlinit termenul prevãzut la art. 13, dacã acestea se referã la drepturi care îl privesc pe solicitant.
Serviciile prestate de cãtre Arhivele Naţionale pentru rezolvarea solicitãrilor persoanelor fizice şi ale persoanelor juridice se efectueazã, contra cost, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 22
Documentele a cãror cercetare poate afecta interesele naţionale, drepturile şi libertãţile cetãţenilor, prin datele şi informaţiile pe care le conţin, sau cele a cãror integritate fizica este în pericol nu se dau în cercetare.
Fac parte din aceasta categorie documentele care:
a) privesc siguranta, integritatea teritorialã şi independenta statului roman, potrivit prevederilor constituţionale şi ale legislaţiei în vigoare;
b) pot leza drepturile şi libertãţile individuale ale cetãţeanului;
c) sînt într-o stare necorespunzãtoare de conservare, situaţie stabilitã de comisia de specialitate şi consemnatã într-un proces-verbal;
d) nu sînt prelucrate arhivistic.
Stabilirea documentelor respective se face de cãtre deţinãtorul legal al acestora, potrivit anexei nr. 6.

CAP. 5
Personalul arhivelor
ART. 23
Creatorii şi deţinãtorii de documente, prevãzuţi la art. 2, persoane juridice, au obligaţia de a infiinta compartimente de arhiva sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhiva, în funcţie de valoarea şi cantitatea acestora.
Desemnarea personalului însãrcinat cu activitatea de arhiva, structura şi competenta acestor compartimente de arhiva vor fi stabilite de cãtre conducerea unitãţii creatoare şi deţinãtoare de documente, cu avizul Arhivelor Naţionale sau, dupã caz, al direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale.
ART. 24
Formarea, atestarea şi perfecţionarea personalului de specialitate din Arhivele Naţionale, cît şi din celelalte unitãţi creatoare şi deţinãtoare de documente de arhiva se realizeazã prin Facultatea de Arhivistica şi prin Şcoala Nationala de Perfecţionare Arhivistica.
ART. 25
Personalul de specialitate din cadrul Arhivelor Naţionale va fi dimensionat în funcţie de calitatea şi specificul materialului documentar aflat în administrare şi face parte din categoria funcţionarilor publici.

CAP. 6
Raspunderi şi sancţiuni
ART. 26
Nerespectarea dispoziţiilor prezentei legi atrage, dupã caz, rãspunderea contravenţionalã, civilã sau penalã.
ART. 27
Sustragerea, distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României constituie infracţiune şi se pedepseşte conform prevederilor Codului penal.
ART. 28
Scoaterea peste granita a documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României sau înstrãinarea acestora cãtre persoane fizice sau persoane juridice strãine, fãrã autorizarea Arhivelor Naţionale, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 7 ani, dacã fapta nu constituie o infracţiune mai grava.
Tentativa se pedepseşte.
ART. 29
Constituie contravenţii la prevederile prezentei legi urmãtoarele fapte, dacã nu sînt sãvîrşite în astfel de condiţii încît, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni:
a) neinventarierea documentelor sau neintocmirea de cãtre creatorii acestora, persoane juridice, a nomenclatoarelor arhivistice pentru documentele proprii, potrivit art. 8 alin. 2;
b) nepredarea de cãtre compartimentele unitãţii creatoare, la arhiva proprie, a documentelor cu termen de pãstrare permanent, pe baza de inventar şi proces-verbal de predare-primire, conform prevederilor art. 9;
c) neselectionarea documentelor create şi deţinute de cãtre persoane juridice, la termenele prevãzute în nomenclatorul propriu, de cãtre comisia de selecţionare a documentelor, în condiţiile prevãzute la art. 11;
d) neasigurarea condiţiilor corespunzãtoare de pãstrare şi protejare a documentelor create şi deţinute de cãtre creatorii şi deţinãtorii de arhiva, persoane juridice sau persoane fizice, potrivit art. 12;
e) nepredarea, la Arhivele Naţionale şi, dupã caz, la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, a documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României de cãtre creatorii şi deţinãtorii de documente de arhiva, la expirarea termenelor prevãzute la art. 13;
f) oferta de vînzare sau vînzarea documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României de cãtre persoane fizice sau persoane juridice, fãrã respectarea prioritatii Arhivelor Naţionale de a le cumpara, potrivit prevederilor art. 15 alin. 2;
g) nedepunerea la Arhivele Naţionale sau la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, dupã caz, de cãtre creatorii şi deţinãtorii de documente de arhiva, a inventarelor pe care le deţin la expirarea termenelor de depunere, în condiţiile prevãzute la art. 17.
ART. 30
Contravenţiile prevãzute la art. 29 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei, cele prevãzute la lit. a), d) şi f);
b) cu amenda de la 250.000 lei la 1.000.000 lei, cele prevãzute la lit. b), c), e) şi g).
Amenda se aplica şi persoanei juridice.
În cazul contravenţiilor prevãzute la art. 29 lit. f), Arhivele Naţionale pot solicita instanţei judecãtoreşti anularea actului de vînzare, chiar şi dupã expirarea termenului de prescripţie a rãspunderii contravenţionale, în condiţiile legii civile.
ART. 31
Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 29 şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre împuterniciţii Arhivelor Naţionale şi, dupã caz, ai direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale.
ART. 32
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecãtoria în a carei raza teritorialã a fost sãvîrşitã contravenţia.
ART. 33
Contravenţiilor prevãzute în prezenta lege le sînt aplicabile dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

CAP. 7
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 34
Creatorii şi deţinãtorii de documente sînt obligaţi sa comunice în scris, în termen de 30 de zile, Arhivelor Naţionale sau, dupã caz, direcţiilor judeţene ale Arhivelor Naţionale, documentele care le atesta înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea, în condiţiile legii.
ART. 35
Denumirile Direcţia Generalã a Arhivelor Statului şi Arhivele Statului, folosite în actele normative în vigoare, se înlocuiesc cu denumirea Arhivele Naţionale.
ART. 36
Dispoziţiile din prezenta lege referitoare la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale se aplica, în mod corespunzãtor, şi Direcţiei Municipiului Bucureşti a Arhivelor Naţionale.
ART. 37
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 38
<>Decretul nr. 472/1971 privind Fondul Arhivistic Naţional al Republicii Socialiste România, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare prevederilor prezentei legi se abroga.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 4 martie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 12 martie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE

ANEXA 1

Aprob
Preşedintele Consiliului de administraţie
(director)

Se confirma
Directorul general al Arhivelor
Naţionale (Directorul Direcţiei
Judeţene ........... a Arhivelor
Naţionale)


NOMENCLATORUL ARHIVISTIC NAŢIONAL
aprobat prin Ordinul (Decizia) nr. ............ din ....................

-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea dosarului
(conţinutul pe scurt Termenul de Obser-
Direcţia Serviciile al problemelor la pãstrare vatii
care se referã)
-------------------------------------------------------------------------------
Direcţia A. Serviciul 1. ................ Permanent
secretariat secretariat 2. ................ 10 ani
şi administra- 3. ................ 5 ani
tiva
B. Serviciul 1. ................ Permanent
administrativ 2. ................ 10 ani
3. ................ 5 ani
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

.............................. INVENTARUL PE ANUL ......
(denumirea creatorului) pentru documentele care se pãstreazã
.............................. permanent sau temporar
(denumirea compartimentului)

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indicativul dosarului Conţinutul pe scurt Datele Numãrul Obser-
crt. dupã nomenclator al dosarului, externe filelor vatii
registrului etc.
-------------------------------------------------------------------------------




-------------------------------------------------------------------------------

Prezentul inventar format din ........... file conţine ............ dosare, registre, condici, cartoteci etc.
Numerele ............... au fost lãsate la ...................., nefiind încheiate.
La preluare au lipsit dosarele de la nr. ...............
Astãzi .................... s-au preluat ........... dosare.

Am predat, Am primit,

Format A4

ANEXA 3

Instituţia ......................
(regie autonomã, societate comercialã)

PROCES-VERBAL
de predare-primire a documentelor

Astãzi, .........., subsemnaţii .........................................., delegaţi ai compartimentului ........................., şi ..................., arhivarul instituţiei .........................., am procedat primul la predarea şi al doilea la preluarea documentelor create în perioada ................ de cãtre serviciul menţionat, în cantitate de .......... dosare.

Predarea-primirea s-a fãcut pe baza inventarelor anexate, cuprinzînd ............. pagini dactilografiate, conform dispoziţiilor legale.

Am predat, Am primit,

ANEXA 4

REGISTRU DE EVIDENTA
a intrãrilor-iesirilor unitãţilor arhivistice

-------------------------------------------------------------------------------
Numãrul de dosare Iesiri din
Nr. Preluãri Denumirea Datele extreme -------------------- arhiva
crt. Data comparti- ale documen- Dupã Primite
mentului telor inventar efectiv
-------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 5

..........................
(denumirea creatorului)
..........................
..........................
(sediul)

PROCES-VERBAL Nr. ............

Comisia de selecţionare, numita prin Ordinul nr. ...... din ........., selectionind în şedinţele din ........ documentele din anii*) .................. avizeazã ca dosarele din inventarele anexate sa fie inlaturate ca nefolositoare, expirindu-le termenele de pãstrare prevãzute în nomenclatorul unitãţii.

Preşedinte, Membri, Secretar,
.................... .................... ....................
(numele şi prenumele) (numele şi prenumele) (numele şi prenumele)
Semnatura Semnatura Semnatura
..................... ..................... .....................
..................... ..................... .....................
.....................
.....................

---------------
*) Anii extremi.

Format A5

ANEXA 6

LISTA
termenelor dupã care pot fi date în cercetare documentele privind interesele naţionale, drepturile şi libertãţile cetãţenilor

- documentele medicale, dupã 100 de ani de la crearea lor;
- registrele de stare civilã, dupã 100 de ani de la crearea lor;
- dosarele personale, dupã 75 de ani de la crearea lor;
- documentele privind viata privatã a unei persoane, dupã 40 de ani de la moartea acesteia;
- documentele referitoare la siguranta şi integritatea nationala, dupã 100 de ani de la crearea lor;
- documentele privind afacerile criminale, dupã 90 de ani de la crearea lor;
- documentele privind politica externa, dupã 50 de ani de la crearea lor;
- documente ale societãţilor comerciale cu capital privat, dupã 50 de ani de la crearea lor;
- documentele fiscale, dupã 50 de ani de la creare;
- documentele notariale şi judiciare, dupã 90 de ani de la crearea lor.
---------------------




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016