Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 158 din 20 octombrie 1999  privind constituirea si functionarea Consiliului National pentru Mediu si Dezvoltare Durabila    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 158 din 20 octombrie 1999 privind constituirea si functionarea Consiliului National pentru Mediu si Dezvoltare Durabila

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 513 din 22 octombrie 1999


Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se constituie Consiliul Naţional pentru Mediu şi Dezvoltare Durabila, organism autonom de interes public, cu personalitate juridicã, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Scopul şi funcţia principala ale Consiliului Naţional pentru Mediu şi Dezvoltare Durabila, denumit în continuare Consiliul naţional, sunt de a oferi un cadru institutional organizat de consultare şi dialog între reprezentanţii autoritãţilor publice ale statului şi cei ai societãţii civile, asupra problemelor fundamentale ce privesc politicile, programele şi planurile de acţiuni actuale şi de perspectiva pentru implementarea obiectivelor dezvoltãrii durabile în sectoarele economice şi sociale, la nivel naţional şi local.
ART. 2
În activitatea sa Consiliul naţional va avea în vedere punerea în aplicare a obiectivelor şi recomandãrilor Agendei 21, adoptatã de Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Mediu şi Dezvoltare de la Rio de Janeiro din anul 1992, în conformitate cu deciziile şi rezoluţiile Adunãrii Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite referitoare la implementarea Agendei 21.

CAP. 2
Componenta Consiliului naţional

ART. 3
(1) Consiliul naţional are în componenta reprezentanţi ai:
a) ministerelor şi celorlalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, cu atribuţii în elaborarea şi punerea în aplicare a Strategiei naţionale pentru mediu şi dezvoltare durabila;
b) forurilor academice;
c) Consiliului Economic şi Social;
d) Asociaţiei Bãncilor din România;
e) asociaţiilor şi organizaţiilor, precum şi personalitãţi ştiinţifice, al cãror profil de activitate are legatura cu obiectivele Consiliului naţional.
(2) Desemnarea reprezentanţilor se face de cãtre conducãtorii autoritãţilor publice şi ai forurilor academice, în baza prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional.
ART. 4
Calitatea de membru în Consiliul naţional se obţine pe baza de voluntariat, prin scrisoare de aderare.
ART. 5
Consiliul naţional se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor prezentei legi, precum şi ale regulamentului sau de organizare şi funcţionare.

CAP. 3
Atribuţiile Consiliului naţional

ART. 6
(1) Atribuţiile principale ale Consiliului naţional sunt:
a) acţioneazã pentru implementarea obiectivelor dezvoltãrii durabile a tarii în toate sectoarele economice şi sociale, prin realizarea unui consens social între societatea civilã şi autoritãţile publice, bazat pe dialog, transparenta şi responsabilitate în procesul de elaborare şi de aplicare a deciziilor privind politica şi strategia dezvoltãrii economicosociale;
b) contribuie la promovarea recomandãrilor şi la realizarea obiectivelor Agendei 21 naţionale pentru dezvoltare durabila; sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în vederea elaborãrii şi aplicãrii în profil teritorial a agendelor 21 locale;
c) contribuie la consolidarea cadrului institutional pentru facilitarea participãrii sectoarelor neguvernamentale şi a reprezentanţilor societãţii civile la procesul de elaborare a deciziilor privind strategia dezvoltãrii economico-sociale a tarii;
d) acţioneazã ca instrument al cooperãrii şi integrãrii pe plan european şi mondial, prin dezvoltarea şi aprofundarea legãturilor cu instituţiile similare.
(2) Consiliul naţional va îndeplini şi alte atribuţii prevãzute în acte normative.
(3) Consiliul naţional se poate afilia la organizaţii internaţionale similare.
ART. 7
(1) În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 6 Consiliul naţional:
a) analizeazã obiectivele şi recomandãrile Agendei 21 şi, pe aceasta baza, face propuneri şi recomandãri pentru implementarea acestora în strategiile, politicile, programele şi planurile de acţiuni sectoriale, precum şi în Strategia nationala şi în Planul naţional de acţiuni pentru mediu şi dezvoltare durabila, potrivit cerinţelor interesului naţional şi în acord cu politicile, strategiile, programele şi planurile de acţiuni pentru mediu şi dezvoltare durabila puse în aplicare la nivel regional, european şi mondial;
b) face analiza periodicã a obiectivelor Strategiei naţionale şi ale Planului naţional de acţiuni pentru mediu şi dezvoltare durabila şi, pe aceasta baza, face propuneri şi recomandãri pentru integrarea acestora în strategiile, programele şi planurile de acţiuni sectoriale şi locale;
c) solicita şi dezbate rapoartele privind starea mediului şi a diverselor sectoare social-economice, elaborate conform legii, şi, pe aceasta baza, face propuneri şi recomandãri pentru stimularea acţiunii concertate a autoritãţilor publice şi a societãţii civile în direcţia îndeplinirii obiectivelor dezvoltãrii durabile la nivel local şi naţional.
(2) Rapoartele prevãzute la alin. (1) lit. c) se elaboreazã de ministere şi de alte instituţii şi organizaţii guvernamentale, care au responsabilitãţi şi competente de coordonare a diverselor sectoare de activitate şi concura la realizarea obiectivelor de dezvoltare durabila a tarii.
(3) Consiliul naţional are dreptul sa solicite de la orice persoana juridicã de drept public sau privat datele şi informaţiile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, iar aceste persoane au obligaţia sa le transmitã, cu respectarea normelor legale în vigoare.
(4) Pãstrarea şi folosirea datelor şi informaţiilor prezentate Consiliului naţional, potrivit prevederilor alin. (2) şi (3), se vor face cu respectarea gradului de confidenţialitate precizat de emitent.

CAP. 4
Organizarea, funcţionarea şi conducerea Consiliului naţional

ART. 8
(1) Consiliul naţional îşi desfãşoarã activitatea în cadrul:
a) conferinţelor ordinare şi extraordinare;
b) reuniunilor secţiunilor de lucru;
c) sesiunilor grupelor de lucru.
(2) Conferinţele ordinare se organizeazã din 2 în 2 ani.
Conferinţele extraordinare se organizeazã ori de câte ori este necesar.
(3) Reuniunile secţiunilor de lucru au loc cel puţin o data pe an.
(4) Grupele de lucru îşi desfãşoarã activitatea potrivit programului stabilit de conferinţele Consiliului naţional şi/sau de secţiunile de lucru.
(5) Procedura de convocare, organizare şi desfãşurare a conferinţelor ordinare şi extraordinare, a reuniunilor secţiunilor de lucru şi a sesiunilor grupelor de lucru, precum şi competentele de analiza ale acestora se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional.
(6) În îndeplinirea atribuţiilor şi competentelor pe care le au potrivit dispoziţiilor prezentei legi şi prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional:
a) conferinţele Consiliului naţional adopta hotãrâri şi rezoluţii cu caracter de recomandare, în atenţia autoritãţilor publice şi a societãţii civile;
b) reuniunile secţiunilor de lucru elaboreazã recomandãri pe care le supun dezbaterii în conferinţele Consiliului naţional;
c) grupele de lucru elaboreazã şi adopta recomandãri pe care le supun dezbaterii reuniunilor secţiunilor de lucru.
ART. 9
(1) În intervalul dintre conferinţele ordinare, coordonarea activitãţii Consiliului naţional se asigura de cãtre Comitetul executiv, care se constituie potrivit prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional.
(2) Comitetul executiv îşi alege un preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi un raportor.
(3) Secţiunile de lucru ale Consiliului naţional se stabilesc prin regulamentul sau de organizare şi funcţionare.
(4) Vicepreşedinţii Comitetului executiv coordoneazã activitatea secţiunilor de lucru ale Consiliului naţional.
(5) Atribuţiile Comitetului executiv şi ale secretariatului se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional.
ART. 10
(1) Consiliul naţional are buget propriu, care se constituie din urmãtoarele surse:
a) credite alocate de la bugetul de stat prin legile bugetare anuale;
b) cotizatii, contribuţii şi donaţii ale instituţiilor şi organizaţiilor neguvernamentale reprezentate în Consiliul naţional;
c) donaţii şi contribuţii ale altor persoane fizice şi juridice, inclusiv din partea unor organizaţii internaţionale.
(2) Ministerul Finanţelor va elabora, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, norme metodologice pentru evidentierea în contabilitate a fondurilor extrabugetare.
(3) De la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (1) lit. a), se aloca fonduri pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de întreţinere şi funcţionare şi cheltuielile de capital, care se vor stabili anual;
b) indemnizaţiile pentru preşedinte, vicepreşedinţi şi raportorul Comitetului executiv.
ART. 11
(1) Pentru activitatea depusa preşedintele, vicepreşedinţii şi raportorul Comitetului executiv primesc o indemnizaţie lunarã. Cuantumul indemnizaţiei se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional.
(2) Din fondurile constituite în cadrul bugetului Consiliului naţional, din sursele prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. b) şi c), se pot aloca sumele necesare urmãtoarelor categorii de cheltuieli:
a) acoperirea integrala a cheltuielilor prevãzute la art. 10 alin. (3), dacã fondurile alocate în acest scop prin creditele bugetare nu sunt suficiente;
b) indemnizaţiile pentru responsabilii şi membrii grupelor de lucru, pentru perioada lucrata în serviciul Consiliului naţional;
c) alte cheltuieli ale Consiliului naţional, pentru buna organizare şi funcţionare a activitãţii sale.

CAP. 5
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 12
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi se va constitui o comisie pregãtitoare a primei conferinţe ordinare a Consiliului naţional.
(2) Comisia pregãtitoare va fi compusa din 15 persoane desemnate oficial din cadrul autoritãţilor, asociaţiilor şi organizaţiilor prevãzute la art. 3 alin. (1). Coordonatorul comisiei va fi ales la prima sa întrunire, dupã o procedura stabilitã de autoritatea centrala pentru protecţia mediului.
(3) Comisia pregãtitoare are urmãtoarele atribuţii:
a) face demersurile oficiale necesare constituirii Consiliului naţional, potrivit prevederilor art. 3 şi 4;
b) face înregistrarea oficialã a instituţiilor, asociaţiilor şi organizaţiilor în Consiliul naţional;
c) elaboreazã proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional;
d) organizeazã şi convoacã prima conferinţa ordinarã a Consiliului naţional.
(4) Comisia pregãtitoare îşi înceteazã activitatea dupã prima conferinţa a Consiliului naţional, care va fi convocatã într-un interval de cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
ART. 13
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional se dezbate şi se adopta de Conferinţa Consiliului naţional, în prima sa reuniune.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional, componenta Consiliului naţional, a Comitetului executiv, precum şi rezoluţiile şi documentele cu caracter de recomandare, adoptate în cadrul Consiliului naţional, se dau publicitãţii.
ART. 14
Guvernul va întreprinde demersurile necesare în scopul atribuirii unui spaţiu corespunzãtor pentru sediul Consiliului naţional.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 20 septembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 21 septembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE
CAMEREI DEPUTAŢILOR,
ACSINTE GASPAR

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016