Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 157 din 8 mai 2009  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 157 din 8 mai 2009 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 323 din 14 mai 2009

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 39 din 22 august 2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 266/2007 privind abilitatea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 27 august 2007, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatul (2) şi litera b) a alineatului (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prezenta ordonanţã se aplicã sistemelor electronice de tarifare, care privesc doar colectarea tuturor tipurilor de tarife pentru utilizarea infrastructurii pe întreaga reţea de drumuri publice, inclusiv cele urbane, precum şi sistemelor electronice implementate pentru tarifarea utilizãrii unor secţiuni de infrastructurã, respectiv tunelurile, podurile, infrastructurile de acces la feribot şi trecãtorile de munte.
...........................................................................
b) sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere care nu necesitã instalarea unor echipamente la bordul vehiculelor;".
2. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) sistem electronic de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, denumit în continuare sistem electronic de tarifare - sistem de colectare a sumelor aferente tarifelor pentru utilizarea infrastructurii rutiere, care presupune instalarea la bordul vehiculelor a unor echipamente de bord ce permit identificarea automatã a vehiculelor şi determinarea modului în care acestea utilizeazã infrastructura rutierã, pentru a se asigura o tarifare corectã, în condiţii de siguranţã rutierã şi de fluenţã a traficului;
b) operator al sistemului electronic de tarifare - operator economic persoanã juridicã, cu scop patrimonial, sau orice organism de autoritate care are personalitate juridicã ori care depinde de o autoritate ce are aceastã personalitate, care este autorizatã sã opereze sisteme electronice de tarifare;
c) utilizator - persoana fizicã sau juridicã care utilizeazã infrastructura rutierã pentru a cãrei utilizare s-a stabilit un tarif;
d) echipament de bord - dispozitiv electronic care se instaleazã la bordul unui vehicul şi care permite identificarea automatã a acestuia şi determinarea modului în care vehiculul utilizeazã infrastructura rutierã;
e) serviciu electronic de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, denumit în continuare serviciu electronic de tarifare - serviciu pus la dispoziţia utilizatorilor de cãtre operatorii sistemelor electronice de tarifare."
3. La articolul 3, alineatele (1)-(3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Toate sistemele electronice de tarifare ce vor fi date în exploatare dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe vor utiliza, în scopul efectuãrii tranzacţiilor electronice de colectare a tarifelor, una sau mai multe dintre urmãtoarele tehnologii:
a) tehnologie de localizare prin satelit;
b) tehnologie de comunicaţii mobile în conformitate cu standardul GSM - GPRS (standard de referinţã GSM TS 03.06/23.060);
c) tehnologie cu microunde cu frecvenţa de 5,8 GHz.
(2) Operatorii sistemelor electronice de tarifare sunt obligaţi sã punã la dispoziţia utilizatorilor echipamente de bord care sã fie adecvate utilizãrii pe toate tipurile de vehicule şi cu toate sistemele electronice de tarifare care utilizeazã tehnologiile prevãzute la alin. (1), conform calendarului prevãzut la art. 4 alin. (4). Aceste echipamente de bord trebuie sã asigure cantitativ cererea utilizatorilor interesaţi.
(3) Suplimentar faţã de tehnologiile prevãzute la alin. (1), echipamentele de bord pot fi adaptate şi la alte tehnologii, cu condiţia ca aceasta sã nu creeze dificultãţi utilizatorilor sau sã nu creeze discriminãri între aceştia. Echipamentele de bord pot fi conectate şi la tahograful digital al vehiculului."
4. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Serviciul european de tarifare electronicã este un serviciu complementar serviciului electronic naţional de tarifare.
(2) Serviciul european de tarifare electronicã este definit de Comisia Europeanã conform prevederilor art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind interoperabilitatea sistemelor de taxare rutierã electronicã în cadrul Comunitãţii (Directiva 2004/52/CE) şi acoperã întreaga reţea rutierã comunitarã pentru care tarifele pentru utilizarea infrastructurii rutiere sunt încasate electronic.
(3) Serviciul european de tarifare electronicã este definit de un ansamblu de reguli contractuale, care permite tuturor operatorilor sã furnizeze serviciul în cauzã, de un ansamblu de standarde şi cerinţe tehnice şi de un contract de abonament unic între utilizator şi operatorul care oferã serviciul. Acest contract asigurã accesul la serviciu pe întreaga reţea şi abonamentul se poate face la un operator de pe oricare secţiune a reţelei.
(4) În cazul în care administratorii infrastructurii rutiere implementeazã sisteme electronice de tarifare pe teritoriului României, aceştia trebuie sã se asigure cã operatorii furnizeazã Serviciul european de tarifare electronicã utilizatorilor lor în conformitate cu urmãtorul calendar:
a) pentru toate vehiculele de peste 3,5 tone şi pentru toate vehiculele cu o capacitate mai mare de 9 locuri, inclusiv cel al conducãtorului auto, în termen de cel mult 3 ani de la adoptarea de cãtre Comisia Europeanã a deciziilor privind definirea Serviciului european de tarifare electronicã menţionate la art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE;
b) pentru toate celelalte tipuri de vehicule, în termen de cel mult 5 ani de la adoptarea de cãtre Comisia Europeanã a deciziilor privind definirea Serviciului european de tarifare electronicã prevãzute la art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE."
5. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Deciziile adoptate de administratorii infrastructurii rutiere în ceea ce priveşte introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii pentru anumite tipuri de vehicule, nivelul acestor tarife şi scopul lor sunt independente de Serviciul european de tarifare electronicã. Serviciul european de tarifare electronicã privind doar metoda de încasare a tarifelor pentru utilizarea infrastructurii rutiere permite încheierea de contracte indiferent de locul de înmatriculare a vehiculului, de naţionalitatea pãrţilor contractante sau de zona ori punctul din reţeaua rutierã pentru care se percep tarifele."
6. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Echipamentele de bord care asigurã accesul la Serviciul european de tarifare electronicã trebuie sã respecte prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio şi echipamentele terminale de telecomunicaţii şi recunoaşterea mutualã a conformitãţii acestora, republicatã, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 497/2003 *) privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţã şi de funcţionare a aparatelor electrice şi electronice din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
-------
*) <>Hotãrârea Guvernului nr. 497/2003 a fost abrogatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 982/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 21 septembrie 2007.

7. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilã:
a) operatorilor sistemelor electronice de tarifare şi colectare, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (2);
b) administratorilor infrastructurii rutiere, pentru nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (4)."
8. Dupã articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 9 luni de la adoptarea deciziei Comisiei Europene, prevãzutã la art. 4 alin. (4) din Directiva 2004/52/CE, privind definiţia Serviciului european de tarifare electronicã şi a elementelor sale tehnice."
ART. II
<>Ordonanţa Guvernului nr. 39 din 22 august 2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 27 august 2007, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ

Bucureşti, 8 mai 2009.
Nr. 157.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016