Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 146 din 17 mai 2005  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 146 din 17 mai 2005 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 425 din 19 mai 2005

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 10 din 21 ianuarie 2005 privind reglementarea unor mãsuri financiare, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. I.2 din Legea nr. 602/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La capitolul I secţiunea a 4-a, dupã articolul 5 se introduce articolul 5^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^1. - Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa garanteze rambursarea împrumuturilor interne şi dobânzile, comisioanele şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate de autoritãţile administraţiei publice locale, necesare desfãşurãrii Mãsurii 2.1 «Dezvoltarea şi îmbunãtãţirea infrastructurii rurale» a Programului SAPARD, în structura şi în limitele aprobate pana la intrarea în vigoare a <>Legii datoriei publice nr. 313/2004 , fãrã avizul Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale."
2. La capitolul I secţiunea a 6-a articolul 12 alineatul (2), literele b) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) proiect cultural - ansamblul de acţiuni culturale structurate organic, care se desfãşoarã pe o perioada de timp determinata, de regula mai mica decât cea a unui program cultural, şi care urmãreşte satisfacerea unor nevoi culturale exprimate la nivel local, zonal, regional, naţional sau internaţional;
...........................................................................
d) operator cultural - persoana fizica sau persoana juridicã de drept public ori de drept privat, care, potrivit actelor sale constitutive, desfãşoarã activitãţi culturale;".
3. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sediul Administraţiei se stabileşte prin hotãrârea de organizare şi funcţionare emisã de Guvernul României, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe."
4. La capitolul I secţiunea a 6-a, litera c) a articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"c) susţinerea relaţiilor culturale internaţionale ale României."
5. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Organizarea şi funcţionarea Administraţiei se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, emisã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor secţiunii a 6-a din prezenta ordonanta."
6. La capitolul I secţiunea a 6-a, articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Directorul Administraţiei este ajutat de un consiliu, format din 11 membri cu drept de vot, constituit astfel:
a) un membru - Ministerul Culturii şi Cultelor;
b) un membru - Ministerul Finanţelor Publice;
c) un membru - Institutul Cultural Roman;
d) un membru - Consiliul Minoritãţilor Naţionale;
e) 7 membri - numiţi de ministrul culturii şi cultelor pe baza propunerilor formulate de operatorii culturali, astfel încât sa se asigure o reprezentare proporţionalã a tuturor domeniilor culturii.
(2) Consiliul Administraţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte strategia şi prioritãţile de finanţare ale Fondului Cultural Naţional;
b) desemneazã membrii comisiilor de evaluare şi selecţie a ofertelor.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, consiliul Administraţiei se consulta periodic cu operatorii culturali.
(4) Membrii consiliului Administraţiei vor fi numiţi pe o perioada de 2 ani, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(5) Directorul Administraţiei participa la lucrãrile consiliului, fãrã drept de vot."
7. La capitolul I secţiunea a 6-a articolul 17, literele a) şi
d) ale alineatului (1) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) o cota de 5% din încasãrile realizate de agenţii economici din vânzarea reproducerilor, copiilor sau mulajelor realizate, în condiţiile legii, dupã bunuri culturale mobile aflate în proprietate publica ori dupã monumente sau componente ale monumentelor istorice aflate în proprietate publica;
...........................................................................
d) o cota de 40% din încasãrile realizate de agenţii economici din comercializarea publicaţiilor interzise spre vânzare minorilor;".
8. La capitolul I secţiunea a 6-a articolul 17 alineatul (1), dupã litera d) se introduce litera d^1) cu urmãtorul cuprins:
"d^1) o cota de 20% din încasãrile obţinute din vânzarea sau închirierea fonogramelor sau videogramelor a cãror vizionare nu este recomandatã minorilor, potrivit legii;".
9. La capitolul I secţiunea a 6-a articolul 17, literele h) şi k) ale alineatului (1) vor avea urmãtorul cuprins:
"h) o cota de 2% din veniturile realizate de agenţii economici care isi desfãşoarã integral activitatea respectiva în incinta sau pe domeniul public aflat în spaţiul de protecţie al monumentelor istorice proprietate publica;
...........................................................................
k) o cota de 10% din încasãrile realizate prin furnizarea serviciilor vocale cu conţinut erotic de cãtre agenţii economici din sistemul de telefonie care oferã servicii cu valoare adãugatã;".
10. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cotele prevãzute la alin. (1) lit. a)-k) se aplica asupra încasãrilor totale realizate din activitãţile respective, din care s-a dedus T.V.A. aferentã, şi se adauga la sumele care fac obiectul bazei de calcul."
11. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sumele reprezentând cota prevãzutã la art. 17 alin. (1) lit. k) se reţin şi se vãrsa de cãtre operatorii reţelelor de comunicaţii electronice prin intermediul cãrora au fost furnizate serviciile respective, sumele reprezentând cota prevãzutã la art. 17 alin. (1) lit. l) se calculeazã şi se vãrsa de cãtre Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România, iar sumele reprezentând cota prevãzutã la art. 17 alin. (1) lit. m) se calculeazã şi se vãrsa de cãtre Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei în care acestea s-au încasat de la beneficiar."
12. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Finantarile nerambursabile se acorda numai în condiţiile existenţei unor surse de finanţare proprii sau atrase ale operatorilor culturali, altele decât cele primite potrivit prezentei secţiuni."
13. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Ministerul Culturii şi Cultelor încredinţeazã Administraţiei, pe baza de contract, utilizarea sumelor prevãzute în bugetul ministerului pentru finanţarea de programe, proiecte şi acţiuni culturale, altele decât cele prevãzute la alin. (2), precum şi a sumelor destinate finanţãrii editãrii de carte, reviste şi alte publicaţii prin comanda de stat."
14. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Finantarile nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta se acorda prin atribuire directa de cãtre directorul Administraţiei, conform criteriilor stabilite prin normele metodologice."
15. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Finanţarea nerambursabila a proiectelor culturale se aproba pentru intreaga perioada de derulare a acestora şi poate sprijini una sau mai multe componente ale acestora."
16. La capitolul I secţiunea a 6-a, litera d) a articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"d) existenta unor surse de finanţare proprii sau atrase ale operatorilor culturali;".
17. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Finantarile nerambursabile se acorda pe baza de contracte civile încheiate cu operatorii culturali, beneficiari ai finantarilor, în condiţiile legii."
18. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatele (1) şi (2) ale articolului 29 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Finantarile nerambursabile se acorda în transe, conform contractelor civile încheiate, prima transa reprezentând avansul care nu poate depãşi 30% din totalul finanţãrii aprobate. Tranşele de finanţare ulterioare avansului se acorda în baza documentelor justificative privind transa anterioarã, prezentate de beneficiarul finanţãrii nerambursabile.
(2) În cazul în care din finantarile nerambursabile acordate urmeazã a se satisface drepturile bãneşti ale titularilor de drepturi de autor sau drepturi conexe, aceasta se face prin încheierea de contracte negociate în condiţiile <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, titularii de drepturi putând beneficia de avansuri bãneşti de cel mult 50% din valoarea negociata a contractelor încheiate."
19. La capitolul I secţiunea a 6-a, alineatele (2) şi (3) ale articolului 30 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Din finantarile nerambursabile acordate potrivit prezentei secţiuni se pot acoperi cheltuieli de natura cheltuielilor de cazare, transport şi masa ale participanţilor, cheltuieli functionale aferente programului, proiectului sau acţiunii culturale, precum şi alte cheltuieli specifice acestor manifestãri, cum ar fi: realizarea de studii şi cercetãri, organizarea de intalniri preliminarii, seminarii, conferinţe, ateliere de lucru etc., stagii de formare, achizitionare de dotãri necesare derulãrii programului, proiectului sau acţiunii culturale, închirieri de spaţii şi aparatura, acţiuni promotionale şi de publicitate, tiparituri, remuneraţii, onorarii, salarii, acordare de premii, burse, granturi individuale şi altele asemenea.
(3) Finantarile nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru cheltuieli salariale ale instituţiilor publice, pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor de finanţare ori pentru efectuarea de plati care nu sunt aferente realizãrii programului, proiectului sau acţiunii culturale, cãtre instituţii publice şi regii autonome, companii naţionale ori societãţi comerciale care au ca asociat sau ca acţionar statul, o autoritate a administraţiei publice ori o instituţie publica."
20. La capitolul I secţiunea a 6-a, articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Normele metodologice emise în aplicarea prezentei secţiuni se elaboreazã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor prezentei secţiuni şi sunt aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I."
21. La capitolul I secţiunea a 6-a, articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - Prevederile prezentei secţiuni intra în vigoare la data de 1 iunie 2005."
22. La capitolul II secţiunea 1 articolul I punctul 3, litera b) a articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"b) atragerea de depozite pe termen scurt de la bãnci sau alte instituţii financiare, la nivelul cel mai avantajos al ratei dobânzii pentru trezorerie, stabilit în condiţiile cererii şi ofertei pieţei monetare;".

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAfiILOR,
DANIELA POPA

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 17 mai 2005.
Nr. 146.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016