Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 146 din 1 aprilie 2002  privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 146 din 1 aprilie 2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 250 din 15 aprilie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta lege are ca obiect stabilirea regimului juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti şi al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, precum şi regimul juridic al patrimoniului care a aparţinut fostei Uniuni a Tineretului Comunist - U.T.C.
ART. 2
În sensul prezentei legi, fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt persoane juridice de drept privat şi de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, nepolitice şi fãrã scop lucrativ, constituite în baza prevederilor <>Decretului-lege nr. 150/1990 privind înfiinţarea fundaţiilor pentru tineret, unice la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti.
ART. 3
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti au ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice şi instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democraţiei şi aspiratiilor societãţii româneşti.
(2) Pentru realizarea scopului prevãzut la alin. (1) fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti administreazã patrimoniul propriu şi resursele de care dispun, în condiţiile legii, în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate din unitatea administrativ-teritorialã respectiva.
(3) Sediile fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti se afla în resedintele de judeţ şi, respectiv, în municipiul Bucureşti.
ART. 4
(1) Fundaţia Nationala pentru Tineret este persoana juridicã de drept privat şi de utilitate publica, autonomã, neguvernamentala, nepolitica şi fãrã scop lucrativ, care are ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice la nivel naţional pentru instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democraţiei şi aspiratiilor societãţii româneşti.
(2) Pentru realizarea scopului prevãzut la alin. (1) Fundaţia Nationala pentru Tineret administreazã patrimoniul propriu şi resursele de care dispune, în condiţiile legii, în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate.
(3) Sediul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret se afla în municipiul Bucureşti.

CAP. 2
Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti

SECŢIUNEA 1
Organizarea şi funcţionarea fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti

ART. 5
Organele de conducere şi control ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt:
a) adunarea generalã;
b) consiliul de conducere;
c) comisia de cenzori.
ART. 6
(1) Adunarea generalã este forul suprem de conducere al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, din care fac parte, în baza liberului consimţãmânt, reprezentanţi delegaţi din partea fiecãrei structuri de tineret de tip asociativ, cu personalitate juridicã, care are sediul în unitatea administrativ-teritorialã respectiva, îşi exprima adeziunea la scopurile fundaţiei şi îndeplineşte criteriile de admitere prevãzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi.
(2) Organizaţiile de tineret aparţinând partidelor şi formatiunilor politice nu pot delega reprezentanţi în cadrul adunãrii generale a fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti.
(3) Structurile de tineret de tip asociativ prevãzute la alin. (1), indiferent de numãrul filialelor, au dreptul de a desemna câte un singur reprezentant delegat cu drept de vot în adunarea generalã.
(4) La adunarea generalã pot participa, fãrã drept de vot, câte un reprezentant delegat de direcţia pentru tineret şi sport judeteana, respectiv de Direcţia pentru tineret şi sport a municipiului Bucureşti, precum şi de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
ART. 7
Adunarea generalã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) alege şi revoca membrii consiliului de conducere pe funcţii;
b) alege şi revoca membrii comisiei de cenzori pe funcţii;
c) aproba şi modifica propriul regulament intern de organizare şi funcţionare, în limitele legii;
d) aproba planul strategic privind programele şi activitãţile fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
e) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
f) aproba raportul anual de activitate al consiliului de conducere şi bilanţul contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
g) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
h) aproba investiţiile propuse de consiliul de conducere;
i) stabileşte, dupã caz, indemnizaţii pentru membrii consiliului de conducere şi ai comisiei de cenzori ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
j) exercita orice alte atribuţii prevãzute în lege sau în regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 8
(1) Adunarea generalã se întruneşte o data pe an sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea consiliului de conducere sau la cererea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor adunãrii generale.
(2) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, convocãrile adunãrilor generale se vor face cu cel puţin 15 zile înaintea desfãşurãrii acestora şi vor fi însoţite de doua anunţuri în presa localã.
(3) Adunarea generalã se considera legal întrunitã, la prima convocare, numai în prezenta a cel puţin doua treimi din totalul membrilor sãi. În situaţia în care nu se întruneşte cvorumul necesar, se va face o noua convocare în termen de maximum 7 zile. În acest caz adunarea generalã se considera legal întrunitã, indiferent de numãrul reprezentanţilor delegaţi prezenţi.
(4) Alte reguli privind organizarea şi funcţionarea adunãrii generale se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 9
(1) Hotãrârile adunãrii generale se adopta cu majoritatea simpla a reprezentanţilor delegaţi cu drept de vot prezenţi.
(2) Hotãrârile adoptate de adunarea generalã în limitele legii şi ale regulamentului intern de organizare şi funcţionare sunt obligatorii pentru toţi membrii sãi.
(3) Hotãrârile adunãrii generale contrare legii sau dispoziţiilor din regulamentul intern de organizare şi funcţionare pot fi atacate în justiţie de oricare dintre structurile de tineret de tip asociativ cu reprezentanţi delegaţi în adunarea generalã, în termen de maximum 30 de zile de la data adoptãrii lor.
(4) Reprezentanţii delegaţi ai structurilor de tineret în cadrul adunãrii generale sunt rãspunzãtori, potrivit legii, pentru hotãrârile care contravin actelor normative în vigoare.
ART. 10
(1) Adunarea generalã alege prin vot secret consiliul de conducere format din:
a) preşedinte;
b) vicepreşedinte;
c) secretar;
d) membri, dupã caz.
(2) În funcţie de necesitãţile consiliului de conducere pot fi aleşi şi unul pana la 10 membri.
(3) Mandatul consiliului de conducere este de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii.
ART. 11
(1) Consiliul de conducere are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura conducerea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti între întrunirile adunãrii generale;
b) urmãreşte şi pune în aplicare hotãrârile adunãrii generale;
c) propune adunãrii generale, spre aprobare, planul strategic privind programele şi activitãţile fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
d) asigura buna administrare şi integritatea patrimoniului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
e) organizeazã şi asigura conducerea contabilitãţii valorilor şi a operaţiunilor financiar-patrimoniale ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, potrivit normelor legale;
f) prezintã adunãrii generale, spre aprobare, raportul anual propriu de activitate şi bilanţul contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
g) propune adunãrii generale, spre aprobare, bugetul de venituri şi cheltuieli al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
h) stabileşte sumele alocate de fundaţia judeteana pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pentru susţinerea programelor proprii sau pentru sprijinirea structurilor de tineret, în realizarea programelor acestora;
i) hotãrãşte asupra organigramei şi statului de funcţiuni ale personalului salarizat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
j) decide asupra constituirii consiliului de administraţie şi adopta, cu majoritatea absolutã a membrilor sãi, regulamentul de funcţionare al acestuia;
k) aproba grila de salarizare pentru personalul angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
l) hotãrãşte cu privire la stabilirea de raporturi ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti cu organele de stat sau serviciile descentralizate ale acestora;
m) are drept de control, conform legii şi regulamentului intern de organizare şi funcţionare, în toate compartimentele de activitate ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
n) exercita alte atribuţii care îi sunt delegate de cãtre adunarea generalã, prevãzute în lege sau în regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
(2) Membrii consiliului de conducere primesc atribuţii specifice, stabilite de cãtre adunarea generalã şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 12
(1) În vederea alegerii membrilor consiliului de conducere fiecare structura de tineret de tip asociativ, cu drept de reprezentare în adunarea generalã, poate depune pentru fiecare funcţie o singura candidatura, fãrã a putea însã cumula mai multe funcţii.
(2) Procedurile de alegere, respectiv de revocare, a membrilor consiliului de conducere sunt prevãzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi.
(3) Membrii consiliului de conducere participa fãrã drept de vot la adunarea generalã. Structurile de tineret ai cãror reprezentanţi delegaţi au fost aleşi în consiliul de conducere desemneazã în locul acestora alţi reprezentanţi delegaţi cu drept de vot în adunarea generalã.
(4) Membrii consiliului de conducere sunt rãspunzãtori, potrivit legii, pentru adoptarea hotãrârilor ce contravin actelor normative în vigoare.
(5) În cazul încãlcãrii regulamentului intern de organizare şi funcţionare sau al aducerii de prejudicii morale ori materiale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, membrii consiliului de conducere pot fi revocaţi individual sau în bloc, dupã caz, de cãtre adunarea generalã.
(6) Procedurile de convocare şi atribuţiile specifice ale membrilor, precum şi alte reguli privind organizarea şi funcţionarea consiliului de conducere se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 13
(1) Preşedintele fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã fundaţia în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din ţara şi din strãinãtate;
b) informeazã adunarea generalã referitor la activitatea consiliului de conducere;
c) conduce lucrãrile adunãrii generale şi ale consiliului de conducere;
d) semneazã hotãrârile adunãrii generale şi ale consiliului de conducere;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii care reies din lege sau din regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
(2) În cazul imposibilitãţii exercitãrii atribuţiilor de cãtre preşedintele fundaţiei, consiliul de conducere deleagã atribuţiile acestuia vicepreşedintelui sau, în situaţii excepţionale, unui alt membru al consiliului de conducere.
ART. 14
(1) Organele de conducere ale fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu au dreptul ca prin deciziile şi hotãrârile lor sa se implice în activitatea interna a structurilor de tineret de tip asociativ, reprezentate în cadrul adunãrii generale, cu excepţia cazului în care se aduce atingere, direct sau indirect, îndeplinirii scopului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti.
(2) Structura de tineret de tip asociativ reprezentatã în cadrul adunãrii generale poate fi exclusa, cu posibilitatea reprimirii dupã cel puţin 2 ani de la data excluderii, în cazul în care aduce prejudicii morale sau materiale, în mod direct ori indirect, fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti.
(3) Delegatul structurii de tineret de tip asociativ, reprezentatã în cadrul adunãrii generale, poate pierde dreptul de reprezentare în cazul şi în condiţiile alin. (2). În aceasta situaţie structura de tineret respectiva, la solicitarea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, poate sa îşi delege un alt reprezentant.
ART. 15
(1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, supravegheazã şi controleazã activitãţile contabile şi verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în condiţiile legii.
(2) Comisia de cenzori este alcãtuitã din 3 membri aleşi de cãtre adunarea generalã, între care, în mod obligatoriu, un expert contabil.
(3) Reprezentanţii delegaţi cu drept de vot în adunarea generalã, precum şi membrii consiliului de conducere nu pot fi şi membri ai comisiei de cenzori.
ART. 16
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verifica modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
b) întocmeşte rapoarte şi le prezintã consiliului de conducere, la solicitarea acestuia şi/sau a adunãrii generale, dupã caz;
c) întocmeşte şi propune adunãrii generale, spre aprobare, raportul anual propriu cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
d) participa la şedinţele adunãrii generale fãrã drept de vot;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, de regulamentul intern de organizare şi funcţionare sau stabilite de cãtre adunarea generalã.
ART. 17
Normele de alegere, procedurile de convocare şi atribuţiile specifice ale membrilor, precum şi alte reguli privind organizarea şi funcţionarea comisiei de cenzori se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 18
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti colaboreazã între ele, cu Fundaţia Nationala pentru Tineret, cu alte structuri de tineret de tip asociativ, cu direcţia pentru tineret şi sport judeteana respectiva sau a municipiului Bucureşti, cu Ministerul Tineretului şi Sportului şi cu instituţii specializate în domeniu.
(2) Între Fundaţia Nationala pentru Tineret şi fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu exista raporturi de subordonare.

SECŢIUNEA a 2-a
Patrimoniul fundaţiilor judenete pentru tineret sau a municipiului Bucureşti

ART. 19
(1) Patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti este constituit din:
a) totalitatea imobilelor - construcţii şi terenuri -, fonduri bãneşti şi alte active care au aparţinut fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţul respectiv sau din municipiul Bucureşti;
b) imobile, precum şi fonduri materiale şi financiare dobândite în timpul functionarii fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti.
(2) Patrimoniul prevãzut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate, cu excepţia celor prevãzute la art. 6 alin. (2).
(3) În cazul în care din motive obiective bunurile menţionate la alin. (1) nu pot fi folosite sau nu exista, organele administraţiei locale sunt obligate sa asigure gratuit, în termen de 120 de zile de la data publicãrii prezentei legi, un sediu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii fundaţiilor judeţene pentru tineret din judeţe şi din municipiul Bucureşti, în oraşele de resedinta ale unitãţilor administrativ-terioriale.
ART. 20
(1) Bunurile care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţe şi din municipiul Bucureşti, preluate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, vizate de prezenta lege, rãmân în proprietatea acestora, iar în cazul în care ulterior au cãpãtat o alta destinaţie, se reintegreazã, necondiţionat şi fãrã plata, în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, ce se constituie ca succesoare de drept.
(2) În acelaşi timp se reintegreazã necondiţionat şi fãrã plata şi bunurile precizate la alin. (1), care nu au fost preluate conform prevederilor <>Decretului-lege nr. 150/1990 şi care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice.
(3) Reintegrarea bunurilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se face pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(4) Consiliile locale sunt responsabile pentru preluarea de cãtre fundaţiile judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti a acestor bunuri, în bune condiţii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.
(5) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti vor acţiona în justiţie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor.
(6) Deţinãtorii bunurilor prevãzute la alin. (1) şi (2), ce urmeazã sa fie reintegrate în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, sunt obligaţi sa punã la dispoziţie imputernicitilor fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti toate documentele referitoare la aceste bunuri.
(7) Înscrierea dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile primite în administrare sau dobândite de cãtre fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se face în cãrţile funciare sau în cãrţile de publicitate funciarã, cu scutirea de plata a taxelor prevãzute de lege.
(8) Acţiunile în justiţie formulate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti pentru aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) sunt scutite de taxa de timbru.
(9) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot greva sau instraina bunurile mobile ori imobile finanţate total sau parţial din fonduri publice, prin programe derulate dupã anul 1989, cu acordul ordonatorului de credite al programului respectiv. Vânzarea se va face prin licitaţie publica, conform legislaţiei în vigoare.
(10) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti nu pot instraina patrimoniul imobiliar - construcţii şi terenuri - care a aparţinut fostei organizaţii judeţene a Uniunii Tineretului Comunist. Aceasta prevedere nu vizeazã şi patrimoniul imobiliar dobândit de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi care nu face obiectul prezentei legi.

SECŢIUNEA a 3-a
Finanţarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti

ART. 21
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Buucresti, în condiţiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale numai pentru finanţarea de programe de utilitate publica pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi organele administraţiei publice centrale ori locale, dupã caz.
(2) Contractul va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul şi volumul activitãţilor specifice, parametrii de realizat, suma stabilitã pentru finanţarea programelor, defalcata pe obiective, activitãţi şi naturi de cheltuieli, obligaţiile şi responsabilitãţile pãrţilor. Prevederile contractului au putere deplina pentru cele doua pãrţi, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ.
ART. 22
Sursele de finanţare ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti provin din:
a) donaţii, legate şi sponsorizãri;
b) sume destinate finanţãrii programelor proprii sau, dupã caz, a programelor realizate în colaborare cu direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv cu alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale şi alţi ordonatori de credite;
c) sume rãmase din exerciţiul financiar precedent;
d) venituri obţinute din activitãţi economice realizate în legatura cu scopul şi obiectul de activitate ale acestora;
e) alte venituri realizate în condiţiile legii.
ART. 23
(1) Veniturile, indiferent de sursa, şi cheltuielile de orice natura ale fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt cuprinse într-un buget anual propriu.
(2) Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli se face astfel:
a) potrivit competentelor stabilite în regulamentul intern de organizare şi funcţionare a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, pentru veniturile proprii, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
b) potrivit condiţiilor stabilite prin contractele încheiate între pãrţi, pentru sumele acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea programelor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti.
(3) Bugetul anual, la partea de venituri, cuprinde, dupã caz:
a) venituri proprii, precum şi sume destinate finanţãrii unor programe de utilitate publica pentru tineret;
b) sume acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea pe baza de programe a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti.
(4) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot încheia contracte de împrumut şi pot elibera titluri de credit, cu condiţia ca aceste acte juridice sa fie încheiate pentru realizarea obiectului de activitate.
ART. 24
Veniturile fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu sunt impozabile şi includ:
a) donaţiile şi sumele sau bunurile primite prin sponsorizare;
b) dobânzile şi dividendele obţinute din plasarea disponibilitãţilor realizate din asemenea venituri, în condiţiile legii;
c) veniturile realizate din spectacole;
d) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
e) veniturile obţinute din administrarea sau, dupã caz, din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora;
f) dividendele societãţilor comerciale înfiinţate de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în care acestea sunt asociaţi, în condiţiile art. 26 alin. (1), dacã sunt folosite pentru îndeplinirea scopului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti;
g) alte venituri realizate în condiţiile legii.
ART. 25
Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizeazã cel puţin 80% din veniturile obţinute din orice sursa, în scopul realizãrii obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investiţii şi dotãri, precum şi pentru cheltuieli de funcţionare.
ART. 26
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu se pot transforma în societãţi comerciale. Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot infiinta societãţi comerciale, fãrã implicarea patrimoniului iniţial menţionat la art. 19 alin. (1) lit. a). Dividendele obţinute din activitãţile acestor societãţi comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului fundaţiei.
(2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot desfasura orice activitãţi economice dacã acestea au caracter accesoriu şi sunt în legatura cu scopul fundaţiei.
(3) Fondurile rezultate din desfãşurarea unor activitãţi economice, civile sau comerciale vor fi folosite exclusiv pentru realizarea scopurilor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti.
ART. 27
Structura organizatoricã şi numãrul personalului angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti vor fi astfel dimensionate încât salarizarea sa se facã numai din veniturile fundaţiei.
ART. 28
(1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu fundaţia judeteana pentru tineret respectiva sau a municipiului Bucureşti.
(2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se supun verificãrilor financiare potrivit legii şi regulamentelor interne de organizare şi funcţionare.
ART. 29
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului, precum şi direcţiile pentru tineret şi sport judeţene exercita, potrivit legii, supravegherea şi controlul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret şi ale fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti.
(2) Actele şi faptele de încãlcare a legii, a ordinii publice şi a bunelor moravuri sunt sesizate de autoritãţile prevãzute la alin. (1) instanţelor judecãtoreşti sau organelor de urmãrire penalã, dupã caz, dobândind calitatea de reclamant, respectiv de parte civilã.
(3) Organele administraţiei publice locale colaboreazã cu fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti în vederea derulãrii unor programe comune pentru tineret.

SECŢIUNEA a 4-a
Durata de funcţionare şi dizolvarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti

ART. 30
Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt constituite pe durata nedeterminatã.
ART. 31
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se pot dizolva prin hotãrâre judecãtoreascã, dacã:
a) adunarea generalã se afla în imposibilitatea de a se întruni şi aceasta situaţie dureazã mai mult de 6 luni de la data la care, potrivit legii, adunarea generalã trebuia întrunitã;
b) activitatea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti a devenit ilicitã sau contrarã ordinii publice ori bunelor moravuri;
c) realizarea scopului este urmãritã prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri;
d) fundaţia judeteana pentru tineret sau a municipiului Bucureşti urmãreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit.
(2) Acţiunea în justiţie se poate introduce de cãtre autoritãţile prevãzute la art. 29 alin. (1), de Ministerul Public, precum şi de orice persoana interesatã.
ART. 32
(1) Pentru orice acţiune în justiţie, indiferent de subiectul prevãzut de prezenta lege, în vederea soluţionãrii cererilor de constituire, precum şi a oricãror litigii ce decurg din aplicarea prezentei legi, competenta aparţine tribunalului judeţean sau al municipiului Bucureşti în a cãrui raza teritorialã se afla fundaţia respectiva.
(2) Pentru litigiile Fundaţiei Naţionale pentru Tineret competenta aparţine Tribunalului Bucureşti.
(3) Hotãrârile pronunţate în prima instanta pot fi atacate numai cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicare, de cãtre pãrţi ori de autoritãţile publice prevãzute la art. 29 alin. (1) sau, dupã caz, de cãtre structurile asociative de tineret, cu personalitate juridicã, care justifica un interes public legitim, la Curtea de apel.
ART. 33
Dupã dizolvarea unei fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti bunurile acesteia intra în conservare la Ministerul Tineretului şi Sportului pana la înfiinţarea unei alte fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei legi.

CAP. 3
Fundaţia Nationala pentru Tineret

SECŢIUNEA 1
Organizarea şi funcţionarea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret

ART. 34
Organele de conducere şi control ale Fundaţiei Naţionale pentru Tineret sunt:
a) adunarea generalã;
b) consiliul de conducere;
c) comisia de cenzori.
ART. 35
Adunarea generalã este forul suprem de conducere al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret din care fac parte, în baza liberului consimţãmânt, reprezentanţi delegaţi din partea fiecãrei structuri de tineret de tip asociativ, de nivel naţional, cu personalitate juridicã, cu excepţia celor prevãzute la art. 6 alin. (2), care îşi exprima adeziunea la scopurile Fundaţiei Naţionale pentru Tineret şi îndeplinesc criteriile de admitere prevãzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi.
ART. 36
(1) Structurile de tineret de tip asociativ prevãzute la art. 35 au dreptul de a desemna un numãr de reprezentanţi delegaţi cu drept de vot în adunarea generalã, în funcţie de criteriile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.
(2) O structura de tineret de tip asociativ, federativ sau confederativ, legal constituitã, nu poate fi reprezentatã în adunarea generalã în cazul în care cel puţin una dintre structurile sale componente este deja reprezentatã cu delegat în adunarea generalã.
(3) La adunarea generalã poate participa fãrã drept de vot un reprezentant delegat din partea Ministerului Tineretului şi Sportului.
ART. 37
Adunarea generalã a Fundaţiei Naţionale pentru Tineret are urmãtoarele atribuţii principale:
a) alege şi revoca membrii consiliului de conducere pe funcţii;
b) alege şi revoca membrii comisiei de cenzori pe funcţii;
c) aproba şi modifica regulamentul intern de organizare şi funcţionare, în limitele legii;
d) aproba planul strategic privind programele şi activitãţile Fundaţiei Naţionale pentru Tineret;
e) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret;
f) aproba raportul anual de activitate al consiliului de conducere şi bilanţul contabil al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret;
g) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret;
h) aproba investiţiile propuse de consiliul de conducere;
i) stabileşte, dupã caz, indemnizaţii pentru membrii consiliului de conducere şi ai comisiei de cenzori;
j) exercita orice alte atribuţii prevãzute de lege sau de regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 38
(1) Adunarea generalã se întruneşte o data pe an sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea consiliului de conducere ori la cererea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor adunãrii generale.
(2) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, convocãrile adunãrii generale se vor face cu cel puţin 30 de zile înaintea desfãşurãrii acesteia şi vor fi însoţite de doua anunţuri în presa centrala.
(3) Adunarea generalã se considera legal întrunitã, la prima convocare, numai în prezenta a cel puţin doua treimi din totalul membrilor sãi. În situaţia în care nu se întruneşte cvorumul necesar, se va face o noua convocare, în termen de maximum 15 zile. În acest caz adunarea generalã se considera legal întrunitã, indiferent de numãrul reprezentanţilor delegaţi prezenţi.
(4) Alte reguli privind organizarea şi funcţionarea adunãrii generale se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
ART. 39
(1) Hotãrârile adunãrii generale se adopta cu majoritatea simpla a reprezentanţilor delegaţi cu drept de vot prezenţi.
(2) Dispoziţiile art. 9 alin. (2), (3) şi (4) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 40
(1) Adunarea generalã alege, prin vot secret, consiliul de conducere, alcãtuit din:
a) preşedinte;
b) vicepreşedinte;
c) secretar;
d) 2-10 membri.
(2) Mandatul consiliului de conducere este de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii.
(3) Atribuţiile consiliului de conducere sunt cele prevãzute la art. 11.
ART. 41
(1) În vederea alegerii membrilor consiliului de conducere fiecare structura de tineret cu drept de reprezentare în adunarea generalã poate depune pentru fiecare funcţie o singura candidatura, fãrã a putea cumula mai multe funcţii.
(2) Dispoziţiile art. 12 alin. (2)-(6) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 42
(1) Preşedintele Fundaţiei Naţionale pentru Tineret este ales de adunarea generalã, cu respectarea dispoziţiilor regulamentului de aplicare a prezentei legi.
(2) Atribuţiile preşedintelui sunt cele prevãzute la art. 13.
(3) În cazul imposibilitãţii exercitãrii atribuţiilor de cãtre preşedinte, consiliul de conducere deleagã atribuţiile acestuia vicepreşedintelui sau, în cazuri excepţionale, unui alt membru al consiliului de conducere.
ART. 43
(1) Organele de conducere ale Fundaţiei Naţionale pentru Tineret nu au dreptul ca prin deciziile şi hotãrârile lor sa se implice în activitatea interna a structurilor de tineret de tip asociativ reprezentate în cadrul adunãrii generale.
(2) Structura de tineret de tip asociativ reprezentatã în cadrul adunãrii generale poate fi exclusa, cu posibilitatea reprimirii dupã cel puţin 2 ani de la data excluderii, în cazul în care aduce prejudicii morale ori materiale, în mod direct sau indirect, Fundaţiei Naţionale pentru Tineret.
(3) Delegatul structurii de tineret de tip asociativ reprezentate în cadrul adunãrii generale poate pierde dreptul de reprezentare în cazul şi în condiţiile alin. (2). În aceasta situaţie structura de tineret respectiva, la solicitarea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, poate sa îşi delege un alt reprezentant.
ART. 44
(1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, supravegheazã şi controleazã activitãţile contabile şi verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în condiţiile legii.
(2) Dispoziţiile art. 15 alin. (2) şi (3) se aplica în mod corespunzãtor.
(3) Atribuţiile comisiei de cenzori sunt cele prevãzute la art. 16.
(4) Dispoziţiile art. 17 se aplica în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 2-a
Patrimoniul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret

ART. 45
(1) Patrimoniul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret cuprinde, la data constituirii, totalitatea imobilelor construcţii şi terenuri -, fonduri bãneşti şi alte active care au aparţinut structurilor centrale ale fostei Uniuni a Tineretului Comunist, cu excepţia fostului Birou de Turism pentru Tineret (B.T.T.). Patrimoniul este intregit cu imobile şi fonduri materiale şi financiare dobândite în timpul functionarii acesteia.
(2) Bunurile care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist la nivel central se integreaza în patrimoniul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, ce se constituie ca succesor în drepturi, conform prezentei legi. Secretariatul General al Guvernului este responsabil pentru preluarea de cãtre Fundaţia Nationala pentru Tineret a acestor bunuri, în bune condiţii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.
(3) Patrimoniul prevãzut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret de nivel naţional interesate, cu excepţia organizaţiilor de tineret ce aparţin partidelor şi formatiunilor politice.
(4) În cazul în care, din motive obiective, bunurile menţionate la alin. (1) nu pot fi folosite, Secretariatul General al Guvernului este obligat sa asigure gratuit, în termen de 120 de zile de la data publicãrii prezentei legi, un sediu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii Fundaţiei Naţionale pentru Tineret.
(5) Bunurile precizate la alin. (1) care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice, indiferent de natura acestora, se integreaza necondiţionat şi fãrã plata în patrimoniul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(6) Fundaţia Nationala pentru Tineret va acţiona în justiţie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor.
(7) Deţinãtorii bunurilor prevãzute la alin. (1), ce urmeazã sa fie integrate în patrimoniul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, sunt obligaţi sa punã la dispoziţie imputernicitilor acesteia toate documentele referitoare la aceste bunuri.
(8) Dispoziţiile art. 20 alin. (7)-(10) se aplica în mod corespunzãtor şi Fundaţiei Naţionale pentru Tineret.

SECŢIUNEA a 3-a
Finanţarea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret

ART. 46
(1) Fundaţia Nationala pentru Tineret, în condiţiile prezentei legi, poate beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale numai pentru finanţarea de programe de utilitate publica pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între Fundaţia Nationala pentru Tineret şi organele administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz.
(2) Dispoziţiile art. 21 alin. (2) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 47
Sursele de finanţare ale Fundaţiei Naţionale pentru Tineret provin din:
a) donaţii, legate şi sponsorizãri;
b) sume destinate finanţãrii programelor proprii sau, dupã caz, a programelor realizate în colaborare cu Ministerul Tineretului şi Sportului, cu alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale şi cu alţi ordonatori de credite, dupã caz;
c) sume rãmase din exerciţiul financiar precedent;
d) venituri obţinute din activitãţi economice realizate în legatura cu scopul şi obiectul de activitate ale acesteia;
e) alte venituri realizate în condiţiile legii.
ART. 48
(1) Veniturile, indiferent de sursa, şi cheltuielile de orice natura ale Fundaţiei Naţionale pentru Tineret sunt cuprinse într-un buget anual propriu.
(2) Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli se face conform dispoziţiilor prevãzute la art. 23 alin. (2).
(3) Dispoziţiile art. 23 alin. (3) şi (4) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 49
Veniturile Fundaţiei Naţionale pentru Tineret nu sunt impozabile şi includ:
a) donaţiile şi sumele sau bunurile primite prin sponsorizare;
b) dobânzile şi dividendele obţinute din plasarea disponibilitãţilor realizate din asemenea venituri, în condiţiile legii;
c) veniturile realizate din spectacole;
d) resursele obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
e) veniturile obţinute din administrarea sau valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acesteia;
f) dividendele societãţilor comerciale înfiinţate de Fundaţia Nationala pentru Tineret în care aceasta este asociat, în condiţiile art. 51, dacã sunt folosite pentru îndeplinirea scopului Fundaţiei Naţionale pentru Tineret;
g) alte venituri realizate în condiţiile legii.
ART. 50
Fundaţia Nationala pentru Tineret este scutitã de impozitul pe profit atunci când utilizeazã cel puţin 80% din veniturile obţinute din orice sursa, în scopul realizãrii obiectivelor pentru care a fost autorizata, inclusiv pentru cheltuieli de investiţii şi dotãri, precum şi pentru cheltuieli de funcţionare.
ART. 51
Fundaţia Nationala pentru Tineret nu se poate transforma în societate comercialã. Fundaţia Nationala pentru Tineret poate infiinta societãţi comerciale fãrã implicarea patrimoniului iniţial menţionat la art. 45 alin. (2). Dispoziţiile prevãzute la art. 26 alin. (1)-(3) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 52
Structura organizatoricã şi numãrul personalului angajat al Fundaţiei Naţionale pentru Tineret vor fi astfel dimensionate încât salarizarea sa se facã numai din veniturile fundaţiei.
ART. 53
(1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu Fundaţia Nationala pentru Tineret.
(2) Fundaţia Nationala pentru Tineret se supune verificãrilor financiare potrivit legii şi regulamentului intern de organizare şi funcţionare.
ART. 54
Dispoziţiile art. 18 se aplica în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 4-a
Durata de funcţionare şi dizolvarea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret

ART. 55
Fundaţia Nationala pentru Tineret se constituie pe durata nedeterminatã.
ART. 56
(1) Fundaţia Nationala pentru Tineret se poate dizolva prin hotãrâre judecãtoreascã, dacã:
a) adunarea generalã se afla în imposibilitatea de a se întruni şi aceasta situaţie dureazã mai mult de 6 luni de la data la care, potrivit legii, adunarea generalã trebuia întrunitã;
b) activitatea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret a devenit ilicitã sau contrarã ordinii publice ori bunelor moravuri;
c) realizarea scopului este urmãritã prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri;
d) Fundaţia Nationala pentru Tineret urmãreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit.
(2) Dispoziţiile art. 31 alin. (2) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 57
Dupã dizvolvarea Fundaţiei Naţionale pentru Tineret bunurile acesteia intra în conservare la Ministerul Tineretului şi Sportului pana la reinfiintarea unei alte Fundaţii Naţionale pentru Tineret, în condiţiile prezentei legi.

CAP. 4
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 58
(1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a muncipiului Bucureşti, constituite pana la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, în condiţiile <>Decretului-lege nr. 150/1990 , îşi pãstreazã personalitatea juridicã legal dobandita.
(2) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a acestei legi fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se vor organiza sau reorganiza, dupã caz, potrivit prevederilor prezentei legi.
(3) Termenul prevãzut la alin. (2) se aplica în mod corespunzãtor şi pentru Fundaţia Nationala pentru Tineret.
(4) Ministerul Tineretului şi Sportului tine evidenta fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a muncipiului Bucureşti, care au obligaţia de a comunica de îndatã orice modificãri survenite în organizarea, funcţionarea şi activitatea lor. În aplicarea prevederilor prezentei legi Ministerul Tineretului şi Sportului poate adopta un regulament.
ART. 59
(1) Bunurile care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist vor fi inventariate, stabilite şi predate Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) imobilele care au dobândit o utilitate publica dupã data de 22 decembrie 1989 şi care vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Bazele pentru activitatea sportiva şi de agrement care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist şi care la data intrãrii în vigoare a prezentei legi nu sunt în posesia fundaţiilor de tineret se reintegreazã în proprietatea publica a statului, urmând sa fie administrate de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului.
(4) Reintegrarea se face pe baza de protocol încheiat de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului şi actualii deţinãtori, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
ART. 60
În termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei legi Ministerul Tineretului şi Sportului va elabora regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi.
ART. 61
Dispoziţiile <>Decretului nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice se aplica în mod corespunzãtor şi fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, precum şi Fundaţiei Naţionale pentru Tineret, cu excepţia acelor prevederi care sunt contrare reglementãrilor stabilite prin prezenta lege.
ART. 62
Prezenta lege intra în vigoare la 120 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pe aceeaşi data se abroga orice alta dispoziţie contrarã.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 25 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.


p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU


────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016