Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 142 din 30 decembrie 1994  pentru ratificarea Acordului de imprumut nerambursabil din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - actionind in calitate de administrator al Fondului Nerambursabil Global pentru Mediu - privind proiectul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 142 din 30 decembrie 1994 pentru ratificarea Acordului de imprumut nerambursabil din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - actionind in calitate de administrator al Fondului Nerambursabil Global pentru Mediu - privind proiectul "Conservarea biodiversitatii in Delta Dunarii"

EMITENT: PARLAMENTUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 30 decembrie 1994

Parlamentul României adopta prezenta lege.


ART. 1
Se ratifica Acordul de împrumut nerambursabil din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare - actionind în calitate de administrator al Fondului Nerambursabil Global pentru Mediu - privind proiectul "Conservarea biodiversitatii în Delta Dunãrii", în valoare de 3,1 milioane D.S.T., semnat la Washington la 31 august 1994.
ART. 2
Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, sa introducã, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, amendamente la Acordul de împrumut nerambursabil din Fondul Global Nerambursabil pentru Mediu privind proiectul "Conservarea biodiversitatii în Delta Dunãrii", care privesc detaliile acestuia şi nu sînt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.


Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 7 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


p. PREŞEDINTELE SENATULUI
ION SOLCANU


Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE



ÎMPRUMUT NERAMBURSABIL GET
NR. TF028660 RO

ACORD DE ÎMPRUMUT NERAMBURSABIL
din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu
Acordul, datat la 31 august 1994, dintre România (Beneficiarul) şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare actionind în calitate de administrator (Administratorul) al fondurilor nerambursabile furnizate de participanţi la Facilitatea globalã de mediu din cadrul Fondului Nerambursabil Global pentru Mediu (GET),
avînd în vedere ca: (A) Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), în conformitate cu Rezoluţia nr. 91-5 din 14 martie 1991 a directorilor executivi ai Bãncii (rezoluţia), a creat Facilitatea globalã de mediu cuprinzînd GET, convenţiile de cofinantare cu GET şi Fondul nerambursabil pentru proiecte privind stratul de ozon, cu scopul de a asista protecţia globalã a mediului şi a promova prin aceasta o dezvoltare economicã durabila într-un mediu sanatos,
avînd în vedere ca: (B) anumiti membri al Bãncii (participanţii) au participat cu resurse sub forma de donaţii la GET şi ca participanţii au solicitat, iar Banca a agreat sa administreze astfel de fonduri gratuite ca administrator, pentru scopul şi în conformitate cu prevederile rezoluţiei,
avînd în vedere ca: (C) Beneficiarul, convins de fezabilitatea şi prioritatea proiectului descris în anexa nr. 2 la prezentul acord, a solicitat asistenta sub forma de resurse GET pentru finanţarea acestui proiect şi ca Administratorul a hotãrît ca o astfel de asistenta va fi în conformitate cu prevederile rezoluţiei, şi
avînd în vedere ca Administratorul a convenit, inter alia, pe baza celor de mai sus, sa acorde împrumutul nerambursabil GET Beneficiarului, în termenii şi în condiţiile stabilite în prezentul acord,
pãrţile de fata convin, prin prezentul, dupã cum urmeazã:
ART. 1
Condiţii generale; definiţii
Secţiunea 1.01. - a) Urmãtoarele prevederi ale condiţiilor (1) generale aplicabile acordurilor de împrumut şi garanţie ale Bãncii, datate 1 ianuarie 1985, cu modificãrile prevãzute în paragraful b) al prezentei secţiuni (Condiţiile generale), constituie parte integrantã la acest acord,
(i) articolul I;
(ii) secţiunile 2.01 (1), (2), (3), (4), (6), (8), (9), (10), (11), (15), (18) şi (20), 2.02 şi 2.03;
(iii) secţiunea 3.01;
(iv) secţiunea 4.0 şi prima fraza din secţiunea 4.09;
(v) art. V;
(vi) secţiunile 6.01, 6.02 a), c), d), e), f), i) şi k), 6.03, 6.04 şi 6.06;
(vii) secţiunea 8.01 b);
(viii) secţiunile 9.01 a) şi c), 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 şi 9.09;
(ix) secţiunile 10.01, 10.03 şi 10.04; şi
(x) art. XI şi XII.
b) Condiţiile generale vor fi modificate dupã cum urmeazã:
(i) un paragraf nou va fi adãugat la sfîrşitul secţiunii 2.01 şi se va citi dupã cum urmeazã "termenul drepturi speciale de tragere şi simbolul D.S.T. semnifica drepturile speciale de tragere asa cum sînt evaluate de cãtre Fondul Monetar Internaţional în conformitate cu statutul sau";
(ii) termenul Banca, oriunde este utilizat în Condiţiile generale, în afarã de secţiunile 2.01 (8) şi 6.02 f) şi de ultima sa utilizare din secţiunea 5.01, semnifica Administratorul, cu excepţia secţiunii 6.02, în care termenul Banca va include, de asemenea, şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare actionind în calitatea sa proprie;
(iii) termenul Împrumutat, oriunde este utilizat în Condiţiile generale, semnifica Beneficiarul;
(iv) termenul acord de împrumut, oriunde este utilizat în Condiţiile generale, înseamnã prezentul acord;
(v) termenul împrumut, oriunde este utilizat în Condiţiile generale, semnifica împrumutul nerambursabil GET;
(vi) termenul contul împrumutului, oriunde este utilizat în Condiţiile generale, semnifica contul împrumutului nerambursabil GET; şi
(vii) un subparagraf nou va fi adãugat dupã subparagraful j) din secţiunea 6.02 a Condiţiilor generale, dupã cum urmeazã: "apariţia unei situaţii extraordinare, în care tragerea ulterioara din cadrul împrumutului nerambursabil ar depãşi resursele GET disponibile pentru tragere".
Secţiunea 1.02. - Oriunde sînt utilizaţi în acest acord, cu excepţia cazului în care contextul cere altfel, termenii definiţi în Condiţiile generale şi în preambulurile la prezentul acord au semnificatia expusã în acestea, iar urmãtorii termeni suplimentari au urmãtoarea semnificatie:
a) M.A.P.P.M. semnifica Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului al Beneficiarului sau orice succesor al acestuia;
b) A.R.B.D.D. semnifica Administraţia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii" aparţinînd M.A.P.P.M.;
c) I.D.D. semnifica Institutul "Delta Dunãrii" aparţinînd M.A.P.P.M.; şi
d) contul special semnifica contul la care se face referire în secţiunea 2.02 b) a prezentului acord.
ART. 2
Împrumutul nerambursabil GET
Secţiunea 2.01. - Administratorul convine sa disponibilizeze Beneficiarului, în termenii şi în condiţiile stabilite sau la care se face referire în prezentul acord, împrumutul nerambursabil GET într-o suma în diferite valute, echivalenta cu trei milioane una suta mii drepturi speciale de tragere (3,1 milioane D.S.T.).
Secţiunea 2.02. - a) Suma împrumutului nerambursabil GET poate fi trasa din contul împrumutului nerambursabil GET în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord pentru cheltuielile efectuate (sau, dacã Administratorul va conveni astfel, care urmeazã sa fie efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea proiectului şi pentru a fi finanţate din sumele împrumutului nerambursabil GET;
b) Beneficiarul, pentru scopurile acestui proiect, va deschide şi va menţine un cont special de depozit, în dolari, la o banca acceptabilã pentru Administrator, în termeni şi în condiţii satisfãcãtoare pentru Administrator, vizind şi o protecţie adecvatã impotriva compensãrii, confiscãrii sau sechestrãrii. Depunerile în şi plãţile din contul special vor fi efectuate în conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la prezentul acord.
Secţiunea 2.03. - Data finala de tragere va fi 30 iunie 2000 sau orice alta data ulterioara pe care Administratorul o va stabili. Administratorul va notifica prompt Beneficiarului aceasta data ulterioara.
Secţiunea 2.04. - Administratorul nu va fi obligat sa procedeze la efectuarea nici unei plati în baza prezentului acord decît în limita fondurilor primite în scopul acestui proiect.
ART. 3
Realizarea proiectului
Secţiunea 3.01. - a) Beneficiarul îşi declara angajamentul de a realiza obiectivele proiectului asa cum sînt enunţate în anexa nr. 2 la prezentul acord şi, în acest scop, va realiza proiectul cu diligenta şi eficienta necesare şi în conformitate cu practicile administrative, financiare şi tehnice specifice şi acordind atenţia cuvenitã factorilor ecologici şi de mediu şi va asigura, cît de prompt va fi necesar, fondurile, facilitãţile, serviciile şi alte resurse necesare pentru proiect.
b) Fãrã limitarea la prevederile paragrafului a) al prezentei secţiuni şi cu excepţia cazului în care Beneficiarul şi Administratorul convin altfel, Beneficiarul va executa proiectul conform Programului de implementare expus în anexa nr. 4 la prezentul acord.
Secţiunea 3.02. - Cu excepţia cazului în care Administratorul convine altfel, achiziţia de bunuri, lucrãri şi servicii de consultanţa cerute în cadrul proiectului şi care urmeazã a fi finanţate din împrumutul nerambursabil GET vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 3 din prezentul acord.
ART. 4
Clauze financiare
Secţiunea 4.01. - a) Beneficiarul va menţine sau va determina menţinerea adecvatã, în concordanta cu practicile contabile solide, a înregistrãrilor şi conturilor, astfel încît sa reflecte operaţiunile, resursele şi cheltuielile aferente proiectului, ale departamentelor şi agentiilor Beneficiarului, responsabile de realizarea proiectului sau a oricãrei pãrţi a acestuia.
b) Beneficiarul:
(i) va tine înregistrãrile şi conturile la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv ale celor privind contul special, pentru fiecare an fiscal expertizat, potrivit principiilor specifice de control financiar şi expertiza contabila, riguros aplicate de cãtre experţi contabili independenţi acceptabili pentru Administrator;
(ii) va furniza Administratorului, cît de curînd posibil, dar în orice caz nu mai tirziu de 6 luni dupã sfîrşitul fiecãrui asemenea an, raportul unui astfel de control financiar realizat de astfel de experţi contabili, atît de amplu şi detaliat pe cît va solicita, în mod rezonabil, Administratorul; şi
(iii) va furniza Administratorului, periodic, orice altfel de informaţii privind astfel de înregistrãri şi conturi şi expertizarea acestora dupã cum Administratorul poate solicita în mod rezonabil.
c) Pentru toate cheltuielile în legatura cu care, pe baza declaraţiilor de cheltuieli, au fost fãcute trageri din contul împrumutului nerambursabil GET, Beneficiarul:
(i) va menţine, în conformitate cu paragraful a) al acestei secţiuni, înregistrãri şi conturi reflectind astfel de cheltuieli;
(ii) va pãstra, cel puţin un an dupã ce Administratorul a primit raportul de expertiza pentru anul fiscal în care a fost facuta ultima tragere din contul împrumutului nerambursabil GET, toate înregistrãrile (contracte, comenzi, facturi, ordine de plata, chitanţe şi alte documente) evidentiind asemenea cheltuieli;
(iii) va autoriza reprezentanţii Administratorului sa examineze astfel de înregistrãri; şi
(iv) se va asigura ca astfel de înregistrãri şi conturi sînt cuprinse în expertiza financiar-contabila anuala la care se face referire în paragraful b) al acestei secţiuni şi ca raportul unei astfel de expertize financiar-contabile include un punct de vedere separat din partea experţilor-contabili despre mãsura în care declaraţiile de cheltuieli înaintate pe parcursul unui astfel de an fiscal, împreunã cu procedurile şi controalele interne intervenite în întocmirea lor, pot fi considerate satisfãcãtoare în a justifica tragerile respective.
ART. 5
Data efectivã; încheiere
Secţiunea 5.01. - Termenul de nouãzeci (90) de zile de la data prezentului acord este specificat aici pentru scopurile secţiunii 12.04 din Condiţiile generale.
Secţiunea 5.02. - Prezentul acord va rãmîne în vigoare pînã cînd împrumutul nerambursabil GET va fi tras în întregime şi pãrţile la prezentul acord îşi vor fi îndeplinit toate obligaţiile ce le revin în cadrul acestuia.
ART. 6
Reprezentantul Beneficiarului: adrese
Secţiunea 6.01. - Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului al Beneficiarului este desemnat ca reprezentant al Beneficiarului pentru scopurile secţiunii 11.03 din Condiţiile generale.
Secţiunea 6.02. - Urmãtoarele adrese sînt menţionate în scopurile secţiunii 11.01 din Condiţiile generale:
Pentru Beneficiar: Pentru Administrator:
Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Banca Internationala pentru
Protecţie Mediului Reconstrucţie şi Dezvoltare
Bdul Libertãţii nr. 12 1818 H Street, N.W.
Bucureşti, 5 Washington, D.C. 20433
România Statele Unite ale Americii
Telex: 11248 Adresa telegrafica: Telex:
INTBAFRAD 197.688 (TRT),
Washington 248.423 (RCA),
64.145 (WUI)
sau 82.987 (FTCC)
Drept pentru care, pãrţile de fata, actionind prin împuterniciţii lor legal autorizaţi, au determinat ca prezentul acord sa fie semnat în numele lor în Districtul Columbia, Washington, în ziua şi anul înscrise mai sus.
ROMÂNIA BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCŢIE
Prin ŞI DEZVOLTARE CA ADMINISTRATOR AL FONDULUI
Eugen Tarhon, NERAMBURSABIL GLOBAL PENTRU MEDIU.
guvernatorul R.B.D.D., Prin
subsecretar de stat la M.A.P.P.M., Wilfried Thalwitz,
reprezentant autorizat vicepreşedinte regional
Europa şi Asia Centrala

ANEXA 1

TRAGEREA SUMELOR DIN ÎMPRUMUTUL NERAMBURSABIL GET

1. Tabelul de mai jos prezintã categoriile de elemente ce vor fi finanţate din sumele împrumutului nerambursabil GET, alocarea sumelor împrumutului nerambursabil GET pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pe elemente de finanţat astfel în cadrul fiecãrei categorii:
------------------------------------------------------------------------------
Valoarea alocata
împrumutului
nerambursabil GET % din cheltuielile
Categoria (exprimatã în de finanţat
echivalent D.S.T.)
------------------------------------------------------------------------------
(1) Bunuri 1.240.000 100% cheltuieli în valuta,
100% cheltuieli în moneda
localã (cost franco-uzina)
şi 90% din cheltuielile
în moneda localã aferente
altor bunuri achiziţionate
pe plan local
(2) Lucrãri de construcţii-montaj 622.000 90%
(3) Servicii de consultanţa şi
pregãtire 760.000 100%
(4) Costuri de funcţionare 277.000 80%
(5) Nealocate 201.000
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 3.100.000
------------------------------------------------------------------------------
2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli în valuta externa înseamnã cheltuieli în valuta oricãrei tari, alta decît cea a Beneficiarului, pentru bunurile şi serviciile furnizate de pe teritoriul oricãrei tari, alta decît cea a Beneficiarului;
b) termenul cheltuieli în moneda localã înseamnã cheltuielile în moneda Beneficiarului sau pentru bunuri şi servicii furnizate de pe teritoriul Beneficiarului; şi
c) termenul costuri de funcţionare înseamnã costuri de funcţionare şi întreţinere aferente echipamentului achiziţionat în baza proiectului şi energia electrica pentru funcţionarea crescatoriei de sturioni.
3. Independent de prevederile paragrafului 1 de mai sus, nu se vor efectua trageri în contul plãţilor pentru cheltuielile fãcute înainte de data prezentului acord.
4. Dacã Administratorul va constata în orice moment ca orice plata efectuatã din contul împrumutului nerambursabil GET a avut ca destinaţie cheltuieli neeligibile conform prevederilor prezentului acord, Beneficiarul, pe baza notificãrii Administratorului, va rambursa prompt Administratorului, pentru depunere în contul împrumutului nerambursabil GET, o suma egala cu suma astfel utilizata sau cu o parte a acesteia, dupã cum va fi specificat de cãtre Administrator.

ANEXA 2

DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivul proiectului este acela de a proteja şi întãri ecosistemele şi biodiversitatea Deltei Dunãrii din România.
Proiectul, supus oricãror modificãri pe care Beneficiarul şi Administratorul le pot conveni periodic, pentru atingerea obiectivului propus, este alcãtuit din urmãtoarele pãrţi:
Partea A
Întãrirea capacitãţilor instituţionale şi operationale ale Corpului de inspecţie şi paza din cadrul A.R.B.D.D. pentru îmbunãtãţirea activitãţii în domeniul protecţiei naturii, al supravegherii şi cercetãrii interpretative a naturii şi constientizarii publicului, inclusiv asigurarea pentru aceasta de asistenta tehnica, pregãtire de personal, asigurarea de locuinţe pentru personal, facilitãţi de birou, elemente de infrastructura, cai, uniforme, echipament, vehicule, ambarcatiuni şi un centru plutitor pentru pregãtire.
Partea B
Elaborarea şi realizarea unui program de monitorizare prin îmbunãtãţirea metodelor de inventariere a speciilor, supravegherea ecosistemelor, monitoring hidrologic şi crearea unei baze de date integrate, folosind sistemul geografic informaţional care sa asigure fundamentul elaborãrii de planuri de administrare a resurselor, inclusiv asigurarea în acest scop de asistenta tehnica, pregãtirea personalului, vehicule, ambarcatiuni şi echipament.
Partea C
Executarea unui program-pilot de refacere a polderelor, pînã la 60.000 ha, şi a unui program de cercetare aplicatã pentru restaurarea zonelor umede acoperite cu stuf, inclusiv asigurarea în acest scop de asistenta tehnica, pregãtire, lucrãri de construcţii-montaj şi echipament.
Partea D
Realizarea unui program de restaurare a ecosistemelor vizind: (1) reducerea eutrofizarii în lacuri, plantarea de salcii, protecţia-pilot a puietului piscicol, impadurirea unor terenuri pentru asigurarea lemnelor de foc, refacerea peisagistica şi realizarea de studii, urmate, dacã va fi considerat necesar, de implementarea unui program de reproducere a sturionilor, inclusiv realizarea pentru aceasta de lucrãri de construcţii-montaj, pregãtirea personalului, asistenta tehnica şi bunuri; şi (2) constituirea şi funcţionarea unui mic fond de cercetare nerambursabil pentru finanţarea cercetãrii aplicate, în vederea îmbunãtãţirii managementului ecosistemelor şi a teritoriului.
Partea E
Punerea în aplicare a unui program de stimulare a constientizarii publicului şi a implicarii comunitãţii locale şi a organizaţiilor locale neguvernamentale în activitãţi de protecţie ecologica, inclusiv asigurarea în acest scop de asistenta tehnica, pregãtire personal, echipament şi materiale, a unui centru de vizitare, centre de expoziţii districtuale şi posturi de observatie în teren.
Partea F
Elaborarea şi implementarea de mãsuri pentru: (1) o cooperare şi un schimb de experienta permanent cu autoritãţile ucrainene implicate în protecţia şi întãrirea ecosistemelor şi biodiversitatii Deltei Dunãrii; (2) participarea la iniţiative regionale, grupuri consultative şi grupuri de lucru pentru protecţia şi întãrirea ecosistemelor şi biodiversitatii Marii Negre şi (3) întãrirea capacitãţii A.R.B.D.D. şi I.D.D. în ceea ce priveşte derularea activitãţilor de achiziţii, administrare financiarã şi coordonare programe.
Se preconizeaza finalizarea proiectului pînã la data de 31 decembrie 1999.

ANEXA 3

ACHIZIŢII ŞI SERVICII DE CONSULTANŢA

Secţiunea I - Achiziţii de bunuri şi lucrãri
Partea A - Licitaţie internationala competitivã
1. Cu excepţia celor prevãzute în partea C din prezenta anexa, bunurile vor fi achiziţionate pe baza de contracte adjudecate, cu respectarea procedurilor compatibile cu cele cuprinse în secţiunile I şi a II-a ale Ghidului de achiziţie în cadrul creditelor B.I.R.D. şi I.D.A., publicate de Banca în mai 1992 (ghidul).
a) Pentru contractele la preţ fix, invitaţia la licitaţie, la care se face referire în paragraful 2.13. din ghid, trebuie sa includã prevederea ca, atunci cînd adjudecarea contractului este intirziata dincolo de perioada de validitate a ofertei, preţul de oferta al licitatorului cîştigãtor va fi ajustat, în sensul creşterii, pentru fiecare saptamina de intirziere, cu doi factori de corectie prestabiliti, acceptabili pentru Banca, unul pentru a fi aplicat tuturor componentelor în valuta şi altul pentru a fi aplicat componentei în moneda localã a preţului de oferta. O astfel de creştere nu va fi luatã în considerare la evaluarea ofertei.
b) În achiziţia de bunuri în conformitate cu aceasta parte A, Beneficiarul va utiliza documentele standard de licitaţie relevante emise de cãtre Banca, cu acele modificãri pe care Banca le va considera necesare pentru scopurile acestui proiect. Acolo unde nu au fost emise de cãtre Banca documente standard de licitaţie relevante, Beneficiarul va utiliza documente de licitaţie bazate pe alte forme internaţionale standard recunoscute de cãtre Banca.
2. În limita practicabila, contractele pentru bunuri vor fi grupate în pachete de oferte cu o valoare estimatã, fiecare, de 100.000 U.S. $ echivalent sau mai mult.
Partea B - Preferinta pentru producãtorii interni
În achiziţia de bunuri realizatã în conformitate cu procedurile descrise în partea A pct. 1 din prezenta, pentru bunurile fabricate în România, poate fi acordatã o marja de preferinta în concordanta cu, şi condiţionatã de prevederile paragrafelor 2.55 şi 2.56 ale ghidului şi, respectiv, ale paragrafelor 1-4 ale anexei nr. 2 la acesta.
Partea C - Alte proceduri de achiziţie
1. Bunurile, incluzind echipament, vehicule şi ambarcatiuni, într-o valoare estimatã, fiecare, de 20.000 U.S. $ echivalent sau mai mult, pînã la o suma cumulatã care sa nu depãşeascã echivalentul a 1.000.000 U.S. $, pot fi achiziţionate în cadrul unor contracte adjudecate pe baza comparãrii ofertelor de preţ, provenind de la cel puţin trei furnizori, din cel puţin trei tari eligibile conform ghidului, în conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
2. Bunurile, incluzind vehicule şi ambarcatiuni avînd o valoare estimatã, fiecare, sub 20.000 U.S. $ echivalent pînã la o suma cumulatã care sa nu depãşeascã echivalentul a 700.000 U.S. $, pot fi procurate pe baza comparãrii ofertelor a cel puţin trei furnizori eligibili conform ghidului, în conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
3. Contractele pentru bunurile acceptate de cãtre Banca ca fiind de natura specialã, într-o valoare estimatã care sa nu depãşeascã per total echivalentul a 300.000 U.S. $, pot fi adjudecate în urma negocierilor directe cu furnizorii, cu respectarea procedurilor acceptabile pentru Administrator.
4. Lucrãrile de construcţii-montaj, estimate a costa echivalentul a 100.000 U.S. $ sau mai mult per contract pînã într-o suma cumulatã care sa nu depãşeascã echivalentul a 600.000 U.S. $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza de licitaţie competitivã, cu publicitate pe plan local, în conformitate cu proceduri satisfãcãtoare pentru Administrator.
5. Lucrãrile de construcţii-montaj, estimate a costa mai puţin decît echivalentul a 100.000 U.S. $/contract, pînã la un nivel cumulat care sa nu depãşeascã echivalentul a 340.000 U.S. $, pot fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate prin compararea ofertelor de preţ obţinute dintr-o lista de cel puţin trei furnizori eligibili conform ghidului, în conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
6. Lucrãrile de construcţii-montaj vizind plantarea de salcii şi protecţia puietului piscicol, estimate a costa pînã la o suma cumulatã care sa nu depãşeascã echivalentul a 160.000 U.S. $, pot fi achiziţionate în regie proprie sau prin negocieri directe cu antreprenorii, în conformitate cu procedurile acceptabile pentru Administrator.
Partea D - Examinarea deciziilor de achiziţie de cãtre Administrator
1. Examinarea invitaţiilor de participare la licitaţie, a propunerilor de adjudecare şi a contractelor finale.
a) În legatura cu fiecare contract pentru bunuri şi lucrãri de construcţii-montaj estimate sa coste echivalentul a 100.000 U.S. $ sau mai mult, se vor aplica procedurile prezentate în paragrafele 2 şi 4 din anexa nr. 1 la ghid. Dacã plãţile pentru un astfel de contract urmeazã a se efectua din contul special, procedurile respective vor fi astfel modificate încît sa se asigure ca cele doua copii conforme ale contractului, necesar a fi furnizate cãtre Administrator în conformitate cu mentionatul paragraf 2 d), vor fi înaintate Administratorului înainte de efectuarea primei plati din contul special în legatura cu respectivul contract.
b) În legatura cu fiecare contract neguvernat de precedentul paragraf, se vor aplica procedurile prevãzute în paragrafele 3 şi 4 din anexa nr. 1 la ghid. Dacã plãţile pentru un astfel de contract urmeazã a fi efectuate din contul special, procedurile menţionate vor fi modificate astfel încît sa se asigure ca cele doua copii conforme ale contractului împreunã cu alte informaţii necesare vor fi remise Administratorului ca parte a documentaţiei ce va fi transmisã conform paragrafului 4 din anexa nr. 5 la prezentul acord.
c) Prevederile precedentului subparagraf b) nu se vor aplica contractelor în contul cãrora tragerile din contul împrumutului nerambursabil GET se vor face pe baza declaraţiilor de cheltuieli.
2. Procentul de 15% este specificat aici pentru scopurile paragrafului 4 din anexa nr. 1 la ghid.
Secţiunea a II-a - Angajarea consultantilor
1. Serviciile de consultanţa vor fi angajate pe baza de contracte, adjudecate acelor consultanţi ale cãror calificãri, experienta, termeni şi condiţii de angajare vor fi considerate satisfãcãtoare pentru Administrator. Aceşti consultanţi vor fi selectaţi în conformitate cu principii şi proceduri satisfãcãtoare pentru Administrator pe baza Ghidului pentru angajarea consultantilor de cãtre imprumutatii Bãncii Mondiale şi de cãtre Banca Mondialã ca Agenţie de execuţie, publicat de cãtre Administrator în august 1981 (ghidul pentru consultanţi). Beneficiarul va angaja consultanţi pentru lucrãri complexe şi pe termen limitat, folosind forma de contract standard pentru servicii de consultanţa, emisã de Administrator, cu acele modificãri care au fost agreate de cãtre Administrator. În cazul în care nu au fost emise documente de contractare standard relevante de cãtre Administrator, Beneficiarul va utiliza alte forme standard agreate împreunã cu Administratorul.
2. Fãrã a se incalca prevederile paragrafului 1 al acestei secţiuni, prevederile ghidului pentru consultanţi, vizind examinarea sau aprobarea anticipata de cãtre Administrator a bugetelor, a listelor-scurte, a procedurilor de selecţie, invitaţiilor la licitaţie, ofertelor, rapoartelor de evaluare şi a contractelor, nu se vor aplica contractelor într-o suma estimatã, fiecare, mai mica de 100.000 U.S. $ echivalent. Totuşi aceasta excepţie de la examinarea anticipata a Administratorului nu se va aplica termenilor de referinta aferenţi unor astfel de contracte şi nici angajãrii de consultanţi individuali, selectãrii dintr-o singura sursa a firmelor, lucrãrilor de natura critica determinata în mod rezonabil de cãtre Administrator sau amendamentelor la contracte care maresc valoarea contractului la 100.000 U.S. $ echivalent sau mai mult.

ANEXA 4

PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

1. Beneficiarul va duce la îndeplinire proiectul cu ajutorul A.R.B.D.D. şi I.D.D. în cadrul coordonãrii şi orientarii strategice a M.A.P.P.M., în conformitate cu înţelegerile convenite cu Administratorul, inclusiv cele la care se face referire în aceasta anexa.
2. Beneficiarul: a) va angaja consultanţi, ale cãror calificãri şi termeni de referinta vor fi satisfacatori pentru Administrator, în scopul de a sprijini realizarea proiectului; b) va continua recrutarea suplimentarã a cel puţin 20 agenţi ecologi pe an pentru A.R.B.D.D. şi va angaja, pînã la 31 martie 1995, un specialist în pregãtirea personalului, un specialist în evaluarea resurselor naturale şi un specialist în constientizarea publicului ca membri ai personalului A.R.B.D.D.; c) va menţine o unitate de implementare compusa din reprezentanţi ai M.A.P.P.M., A.R.B.D.D. şi I.D.D. pe baza unor termeni de referinta satisfacatori pentru Administrator, care sa rãspundã de executarea proiectului; d) va menţine un comitet de cercetare, cu un numãr de membri, personal şi termeni de referinta satisfãcãtor pentru Administrator, care sa examineze şi sa aprobe, în conformitate cu orientãrile convenite cu Administratorul, propuneri de cercetare pentru a fi finanţate conform partii D pct. (2) a acestui proiect; şi e) va menţine un comitet consultativ, compus din experţi ai A.R.B.D.D. şi I.D.D., un expert al M.A.P.P.M., specialişti în administrarea zonelor protejate din cadrul M.A.P.P.M., specialişti calificaţi în administrarea zonelor protejate şi un expert în administrarea zonelor umede, asigurat cu personal şi termeni de referinta acceptabili pentru Administrator, care sa se intilneasca şi sa analizeze cel puţin la fiecare 6 luni stadiul realizãrii proiectului şi sa recomande mãsuri de consolidare şi continuare a progresului realizat.
3. Beneficiarul va realiza programul de pregãtire a personalului în baza proiectului, în concordanta cu termeni de referinta şi grafice satisfãcãtoare pentru Administrator.

ANEXA 5

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul categorii eligibile înseamnã categoriile (1)-(5) cuprinse în tabelul de la paragraful 1 din anexa nr. 1 la prezentul acord;
b) termenul cheltuieli eligibile înseamnã cheltuieli în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare pentru proiect şi care urmeazã sa fie finanţate din capitalul împrumutului nerambursabil GET alocat periodic pentru categoriile eligibile în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord;
şi
c) termenul alocatie autorizata semnifica o suma echivalenta cu 200.000 U.S. $ ce urmeazã a fi trasa din contul împrumutului nerambursabil GET şi depusa în contul special conform paragrafului 3 a) al prezentei anexe.
2. Plãţile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile în conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupã primirea de cãtre Administrator a unor dovezi satisfãcãtoare cu privire la deschiderea contului special în mod corespunzãtor, tragerile din alocaţia autorizata şi tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupã cum urmeazã:
a) Pentru tragerile din alocaţia autorizata, Beneficiarul va remite Administratorului o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care sa nu depãşeascã suma cumulatã a alocaţiei autorizate. Pe baza unei astfel de cereri, Administratorul, în numele Beneficiarului, va trage din contul de împrumut nerambursabil GET şi va depune în contul special o astfel de suma sau sume dupã cum a solicitat Beneficiarul.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Beneficiarul va remite Administratorului cereri pentru depuneri în contul special la acele intervale pe care le va specifica Administratorul.
ii) Înainte de sau la momentul fiecãrei astfel de cereri, Beneficiarul va furniza Administratorului documente şi alte asemenea evidente necesare, conform paragrafului 4 din prezenta anexa, pentru plata sau plãţile în legatura cu care este solicitatã realimentarea. Pe baza fiecãrei asemenea cereri, Administratorul, în numele Beneficiarului, va trage din contul împrumutului nerambursabil GET şi va depune în contul special o astfel de suma care a fost cerutã de Beneficiar şi a fost certificatã prin documentele sus-menţionate sau alte asemenea evidente, pentru a fi plãtitã din contul special pentru cheltuielile eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de cãtre Administrator din contul împrumutului nerambursabil GET pentru categoriile eligibile respective şi în sumele echivalente aferente, astfel certificate prin documentele sus-menţionate sau alte asemenea evidente.
4. Pentru fiecare plata facuta de Beneficiar din contul special, Beneficiarul, în momentul în care Administratorul o va solicita în mod rezonabil, va furniza Administratorului documente şi alte asemenea evidente care sa demonstreze ca o astfel de plata a fost facuta exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fãrã ca aceasta sa constituie o încãlcare a prevederilor paragrafului 3 al prezentei anexe, Administratorului nu i se va putea cere sa facã depuneri suplimentare în contul special:
a) dacã, în orice moment, Administratorul va constata ca toate tragerile viitoare vor fi fãcute de cãtre Beneficiar direct din contul împrumutului nerambursabil GET în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale şi ale paragrafului a) al secţiunii 2.02. din prezentul acord; sau
b) o data ce intreaga suma netrasa din împrumutul nerambursabil GET alocata categoriilor eligibile, mai puţin suma oricãrui angajament special restant încheiat de cãtre Administrator conform secţiunii 5.02. din Condiţiile generale, în legatura cu proiectul, va egala echivalentul a de doua ori suma alocaţiei autorizate.
Dupã aceea, tragerea din contul împrumutului nerambursabil GET a sumei rãmase netrase din împrumutul nerambursabil GET alocata categoriilor eligibile va urma procedurile specificate de Administrator în notificarea cãtre Beneficiar.
Astfel de trageri ulterioare vor fi fãcute numai dupã şi în mãsura în care Administratorul va fi convins de faptul ca toate aceste sume rãmase ca depozit în contul special la data unei astfel de notificãri vor fi utilizate în efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Dacã Administratorul va considera, în orice moment, ca orice plata din contul special: (i) a fost efectuatã pentru o cheltuiala sau într-o suma neeligibila conform paragrafului 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a fost justificatã prin evidentele furnizate Administratorului, Beneficiarul, imediat dupã notificarea Administratorului: (A) va remite Administratorului evidente suplimentare, dupã cum poate solicita Administratorul; sau (B) va depune în contul special (sau, dacã Administratorul o va cere, va rambursa cãtre Administrator) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau pãrţi din aceasta neeligibile sau nejustificate. Exceptind cazul în care Administratorul convine altfel, nici o depunere ulterioara a Administratorului în contul special nu va fi efectuatã pînã cînd Beneficiarul nu a furnizat astfel de evidente sau a efectuat o astfel de depunere sau rambursare, dupã cum va fi cazul.
b) Dacã Administratorul va fi constatat în orice moment ca o suma restanta în contul special nu va fi necesarã pentru a acoperi plati ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Beneficiarul va rambursa, în mod prompt, în urma notificãrii de cãtre Administrator, acestuia din urma, o astfel de suma restanta.
c) Beneficiarul, în urma notificãrii din partea Administratorului, poate rambursa Administratorului în contul special toate fondurile din depozit sau orice parte a acestora.
d) Rambursarile cãtre Administrator efectuate în conformitate cu paragraful 6 a), b) şi c) al prezentei anexe vor fi creditate în contul împrumutului nerambursabil GET pentru tragere ulterioara sau pentru anulare, în concordanta cu prevederile relevante ale prezentului acord, inclusiv ale Condiţiilor generale.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016