Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 141 din 23 iulie 1999  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 141 din 23 iulie 1999 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 355 din 27 iulie 1999
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 96 din 27 august 1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, emisã în temeiul <>art. 1 pct. 3 lit. a) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 28 august 1998, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Indiferent de forma de proprietate, strategia de punere în valoare economicã, socialã şi ecologica a pãdurilor este un atribut al statului. În condiţiile respectãrii dreptului de proprietate, pãdurile din România sunt administrate şi gospodãrite într-un sistem unitar, vizând valorificarea continua, în folosul generaţiilor actuale şi viitoare, a funcţiilor lor ecologice şi social-economice."
2. La articolul 4, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Drumurile forestiere şi cãile ferate forestiere, existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, indiferent de forma de proprietate a fondului forestier pe care acestea îl strabat, aparţin statului."
3. La articolul 4, litera b) a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"b) drumurile şi cãile ferate forestiere, construite pe terenuri din fondul forestier proprietate privatã şi finanţate din resursele financiare ale proprietarilor de pãduri, vor fi proprietate privatã."
4. La articolul 8, litera b) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"b) sa asigure paza pãdurilor, în vederea prevenirii taierilor ilegale, distrugerii sau degradãrii vegetatiei forestiere, pasunatului abuziv, braconajului şi a altor fapte infractionale sau contravenţionale. Proprietarii de pãduri mentionati la art. 12 alin. (1), care nu au personal angajat pentru asigurarea pazei, rãspund contraventional;"
5. La articolul 8, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţiile în care gospodãrirea pãdurilor, proprietate privatã, aparţinând persoanelor fizice sau juridice, este asigurata pe baze contractuale de cãtre Regia Nationala a Pãdurilor sau de unitãţi specializate, obligaţiile menţionate la alin. (1) se vor regasi ca atare în contractele încheiate."
6. La articolul 10, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Materialul lemnos, cu excepţia celui fasonat în metri-steri, care se transporta din padure, având ca document de însoţire bonul de vânzare sau foaia de însoţire, se marcheaza cu marca dreptunghiulara specifica agentului economic care administreazã padurea sau care exploateazã masa lemnoasã, dupã caz."
7. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pãdurile proprietate publica, aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, precum şi cele proprietate privatã indivizã, aparţinând foştilor composesori, moşneni şi rãzeşi sau moştenitorilor acestora, se administreazã de cãtre proprietari prin structuri silvice proprii, similare cu cele ale statului. Pentru gestionarea pãdurilor deţinãtorii mentionati mai sus angajeazã personal de specialitate, autorizat în condiţiile prezentei ordonanţe.
(2) Pentru realizarea prevederilor menţionate la alin. (1) persoanele fizice, fosti composesori, moşneni şi rãzeşi sau moştenitorii acestora, se vor constitui, în prealabil, în mod obligatoriu, în asociaţii cu personalitate juridicã, potrivit legii."
8. La articolul 13, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia existenţei mai multor cantoane se vor constitui districte sau brigazi silvice, conduse de ingineri silvici sau de tehnicieni silvici. Suprafata acestora este de maximum 1.500 hectare în zona de campie, 2.500 hectare în zona de coline şi 5.000 hectare în zona de munte.
(3) În cazul mai multor brigazi sau districte se vor constitui ocoale silvice, a cãror suprafata este de maximum 8.000 hectare în zona de campie, 12.000 hectare în zona de coline şi 20.000 hectare în zona de munte."
9. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) În situaţia în care proprietarii de pãduri care fac obiectul prezentei secţiuni nu pot îndeplini condiţiile menţionate la art. 12, aceştia vor gospodari pãdurile ce le aparţin, pe baza contractualã, prin Regia Nationala a Pãdurilor sau prin unitãţi specializate, autorizate de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura.
(2) Prin contractul încheiat între pãrţi se stabilesc drepturile şi obligaţiile proprietarilor de pãduri şi ale Regiei Naţionale a Pãdurilor. În mod obligatoriu se vor stipula:
a) drepturile materiale ale proprietarilor de pãduri, în natura sau în bani, care rezulta din valorificarea resurselor lemnoase şi nelemnoase ale pãdurilor preluate în gestiune;
b) obligaţiile Regiei Naţionale a Pãdurilor sau ale unitãţilor specializate, autorizate de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, de a asigura paza pãdurilor şi de a executa lucrãrile tehnice silvice de îngrijire, combatere a dãunãtorilor, punere în valoare a masei lemnoase, exploatare a resurselor şi de regenerare a arboreturilor, în conformitate cu regimul silvic;
c) modalitãţile financiare de a suporta costul lucrãrilor de întocmire a amenajamentelor silvice, de administrare, paza, îngrijire, protecţie contra dãunãtorilor, exploatare şi regenerare."
10. La articolul 15, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Pãdurile proprietate privatã aparţinând persoanelor fizice sunt supuse regimului silvic. Proprietarii acestor pãduri au obligaţia sa execute, prin mijloace proprii sau prin unitãţi specializate, lucrãrile necesare impuse de regimul silvic.
........................................................................
(3) În vederea respectãrii obligaţiei prevãzute la alin. (1), proprietarii pãdurilor private, individuali sau constituiţi în asociaţii, pot solicita unitãţilor teritoriale ale Regiei Naţionale a Pãdurilor sau unitãţilor specializate, autorizate de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, sa administreze pãdurile ce le aparţin, pe baza de contracte."
11. La articolul 16, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Administrarea pãdurilor proprietate privatã aparţinând parohiilor, schiturilor, mãnãstirilor, unitãţilor de învãţãmânt sau altor persoane juridice se face de cãtre acestea sau angajand personal silvic specializat, în vederea respectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 8 alin. (1).
.......................................................................
(3) Proprietarii de pãduri care fac obiectul prezentei secţiuni pot solicita ca pãdurile ce le aparţin sa fie administrate pe baza contractualã de cãtre Regia Nationala a Pãdurilor sau de unitãţi specializate, autorizate de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, în condiţiile prevãzute la art. 14, completate cu alte prevederi specifice, convenite de pãrţile contractante."
12. La articolul 17, alineatele (1), (2), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Contractele de administrare a fondului forestier, menţionate la secţiunile 2-4 din prezentul capitol, se încheie pe o durata minima, egala cu perioada de aplicare a amenajamentului silvic, conform prevederilor <>art. 18 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic.
(2) Contractele prevãzute la alin. (1) se încheie în forma autenticã la birourile notariale, taxele şi comisioanele suportandu-se de cãtre Regia Nationala a Pãdurilor sau de unitãţile specializate, autorizate de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura. Aceste contracte se înregistreazã la inspectoratele silvice teritoriale, instituţii definite conform art. 19 şi 21 din prezenta ordonanta, în raza cãrora se afla fondul forestier.
.........................................................................
(4) Activitatea personalului silvic angajat din structuri proprii şi a celui din unitãţile specializate, care executa pe baza de contract paza şi gospodãrirea pãdurilor proprietate publica aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale şi proprietate privatã, este controlatã, sub raportul regimului silvic, de personalul tehnic al autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi al inspectoratelor silvice teritoriale, prevãzute la cap. IV din prezenta ordonanta.
(5) Personalul silvic angajat pentru paza pãdurilor va fi dotat cu armament de serviciu, în condiţiile legii, şi cu uniforma de serviciu."
13. La articolul 19, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Controlul respectãrii regimului silvic pentru întregul fond forestier naţional se exercita de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, precum şi prin inspectoratele silvice teritoriale aflate în subordinea acesteia."
14. La articolul 20, literele a), e) şi j) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) controleazã modul de respectare de cãtre proprietarii şi deţinãtorii cu orice titlu de pãduri a dispoziţiilor legale în domeniul silviculturii, precum şi a normelor specifice regimului silvic;
.......................................................................
e) controleazã activitatea de reparare şi întreţinere a drumurilor forestiere, în conformitate cu legislaţia şi normele specifice în vigoare;
......................................................................
j) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege."
15. La articolul 20, litera i) se abroga.
16. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Inspectoratele silvice teritoriale se constituie în profil teritorial, prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Personalul tehnic de specialitate din inspectoratele silvice teritoriale se va dimensiona în raport cu suprafata pãdurilor şi cu numãrul de proprietari, astfel încât pentru o suprafata medie de 20.000 hectare sa existe un inspector-inginer silvic.
(3) Pentru lucrãrile tehnice de teren şi pentru executarea controalelor de fond se va asigura un inginer silvic sau un tehnician silvic pentru o suprafata medie de 10.000 hectare."
17. Articolele 23 şi 24 se abroga.
18. Titlul capitolului V va avea urmãtorul cuprins:
"Scoaterea definitiva sau temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional"
19. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Reducerea suprafeţei pãdurilor din fondul forestier naţional este interzisã, cu excepţia urmãtoarelor situaţii:
a) pentru construcţii cu destinaţie militarã, pentru cai ferate, drumuri europene, naţionale şi judeţene, autostrazi, linii electrice de inalta tensiune, mine, forari, sonde şi echipamente aferente, conducte magistrale de transport gaze sau petrol, lucrãri de îmbunãtãţiri funciare, de gospodãrire a apelor sau de realizare a unor noi surse de apa. Ocuparea definitiva de terenuri din fondul forestier, proprietate privatã, cu sau fãrã defrişarea pãdurii, se aproba cu acordul prealabil al proprietarilor terenurilor, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe. În cazurile în care proprietarii de terenuri nu sunt de acord, ocuparea terenurilor se poate face în condiţiile stabilite potrivit reglementãrilor legale privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica;
b) pentru construirea de obiective turistice, cu acordul proprietarului şi cu aprobarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura;
c) în scopul executãrii de lucrãri, instalaţii şi construcţii necesare pentru gospodãrirea fondului forestier sau de interes propriu, la cererea proprietarilor şi cu aprobarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura;
d) orice alte investiţii cu caracter social, cultural, sportiv, medical şi de cult, cu avizul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura.
(2) Ocuparea definitiva a terenurilor din fondul forestier, prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b), se face cu plata de cãtre persoanele fizice şi juridice solicitante a urmãtoarelor taxe şi despãgubiri:
a) taxa pentru ocuparea definitiva de terenuri forestiere, care se vãrsa în Fondul de ameliorare a fondului funciar, potrivit prevederilor <>art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, fond aflat la dispoziţia autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura;
b) contravaloarea terenului şi a masei lemnoase, care se achitã proprietarului terenului forestier;
c) contravaloarea pierderii de creştere, determinata de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii, dacã terenul este acoperit cu padure, despãgubire care revine proprietarului terenului.
(3) Persoanele fizice şi juridice pot solicita ocuparea definitiva a unor suprafeţe din fondul forestier şi dupã achitarea unei taxe egale cu contravaloarea pierderii de creştere, determinata de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii, dacã beneficiarul compenseazã cu o suprafata echivalenta de teren, limitrofa fondului forestier, pe care o impadureste şi dacã întreţine plantatia pana la încheierea stãrii de masiv pe cheltuiala proprie, cu avizul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura."
20. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Pentru folosirea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, cu sau fãrã defrişare, în condiţiile prevãzute la art. 25 alin. (1) lit. a), persoanele fizice sau juridice care beneficiazã de folosirea terenurilor au obligaţia sa achite:
a) chiria pentru ocuparea terenului pe durata aprobatã, care se încaseazã de proprietarul terenului;
b) contravaloarea pierderii de creştere, ca urmare a tãierii masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii stabilitã în amenajamentele silvice;
c) o garanţie în suma egala cu cheltuielile necesare pentru reinstalarea vegetatiei forestiere pe terenul folosit temporar şi pentru întreţinerea acesteia pana la realizarea stãrii de masiv;
d) suma prevãzutã la lit. c) se depune într-un cont special, purtãtor de dobanda, la Fondul de ameliorare a fondului funciar, aflat la dispoziţia autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, prevãzut în <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã;
(2) În situaţia în care folosirea temporarã a terenului nu implica defrişarea, beneficiarul plãteşte proprietarului chiria."
21. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Metodologia de finanţare şi de executare a lucrãrilor de reinstalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, prevãzutã la art. 26 lit. c), se elaboreazã de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe."
22. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Ocuparea definitiva sau folosirea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, potrivit prevederilor art. 25 şi 26, se face numai cu acordul proprietarilor şi se aproba dupã cum urmeazã:
a) pentru suprafata de pana la un hectar, de cãtre inspectoratul silvic teritorial, la cererea persoanei fizice sau juridice beneficiare;
b) pentru suprafata de peste un hectar, dar nu mai mare de 50 hectare, de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, la cererea persoanei fizice sau juridice beneficiare, cu avizul inspectoratului silvic teritorial;
c) pentru suprafata de peste 50 hectare, prin hotãrâre a Guvernului, la cererea persoanelor juridice beneficiare şi la propunerea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura."
23. Articolul 29 se abroga.
24. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Finanţarea activitãţilor de administrare a fondului forestier naţional se face din:
a) venituri proprii;
b) bugetul de stat;
c) alte surse."
25. La articolul 31, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) În vederea sprijinirii proprietarilor de pãduri, indiferent de forma de proprietate, în efectuarea unor lucrãri de gospodãrire, în scopul asigurãrii integritãţii fondului forestier naţional şi gestionãrii durabile a acestuia, statul va aloca anual de la buget fondurile necesare pentru:
a) refacerea pãdurilor afectate de calamitati naturale sau de incendii a cãror cauza este necunoscutã;
b) refacerea unor cai forestiere de transport distruse în urma calamitatii naturale;
c) combaterea bolilor şi dãunãtorilor pãdurilor proprietate privatã;
d) amenajarea pãdurilor proprietate privatã a persoanelor fizice;
e) finanţarea unor studii complexe de fundamentare a soluţiilor de gospodãrire a pãdurilor proprietate privatã a persoanelor fizice şi juridice;
f) punerea la dispoziţie proprietarilor de pãduri a normelor tehnice silvice şi juridice care reglementeazã regimul silvic şi a materialelor de propaganda şi educaţie forestierã privind ocrotirea şi conservarea pãdurilor;
g) sprijinirea proprietarilor de pãduri cu funcţii speciale de protecţie, persoane fizice, prin acordarea unor compensaţii reprezentând contravaloarea bunurilor pe care nu le recolteaza datoritã restrictiilor impuse prin amenajamentele silvice în pãdurile cu funcţii speciale de protecţie."
26. Dupã articolul 32 se introduc articolele 32^1 - 32^3 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 32^1. - (1) Încãlcarea prevederii art. 9 lit. a) constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani şi cu confiscarea materialului lemnos rezultat sau, dacã materialul a fost valorificat anterior constatãrii, cu plata contravalorii acestuia.
(2) Aceleaşi pedepse se aplica şi celor care favorizeazã încãlcarea prevederilor alin. (1).
Art. 32^2. - (1) Taierea sau scoaterea din rãdãcini, fãrã drept, din pãduri, indiferent de forma de proprietate, de arbori şi lastari, de cãtre proprietari, deţinãtori sau de oricare alta persoana, dacã volumul masei lemnoase astfel extrase este de peste 5 mc sau dacã volumul acesteia este sub aceasta limita, iar fapta a fost sãvârşitã de cel puţin doua ori în interval de 2 ani, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amenda.
(2) Dacã fapta a avut ca urmare extragerea unui volum de peste 20 mc, pedeapsa este închisoarea de la 1 la 5 ani.
(3) Când fapta a avut ca urmare extragerea unui volum de peste 50 mc, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
(4) Maximul pedepselor prevãzute la alin. (1)-(3) se majoreazã cu 3 ani, în cazul în care faptele au fost sãvârşite în urmãtoarele împrejurãri:
a) de doua sau mai multe persoane împreunã;
b) de o persoana având asupra sa o arma sau substanţe chimice periculoase;
c) în timpul nopţii;
d) în arii forestiere protejate.
(5) Tentativa se pedepseşte.
Art. 32^3. - (1) Distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare a unor suprafeţe de pãduri de cãtre proprietari, deţinãtori sau de oricare alta persoana, precum şi incendierea acestora constituie infracţiunea de distrugere şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 4 ani."
27. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni, şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) refuzul proprietarilor sau al altor deţinãtori de pãduri de a întocmi amenajamente silvice, conform obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. a), cu amenda de la 200.000 lei la 1.000.000 lei pentru persoane fizice şi de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei pentru persoane juridice;
b) neasigurarea pazei pãdurilor, potrivit obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b), cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei pentru persoane fizice şi de la 2.500.000 lei la 5.000.000 lei pentru persoane juridice;
c) refuzul proprietarilor sau al altor deţinãtori de pãduri de a executa lucrãrile de prevenire şi combatere a dãunãtorilor şi bolilor pãdurilor, conform dispoziţiei art. 8 alin. (1) lit. c), sau de a executa lucrãrile de îngrijire a arboreturilor, prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. g), cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei.
(2) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27.
(3) Cuantumul amenzilor contravenţionale se reactualizeazã periodic prin hotãrâre a Guvernului."
28. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - Constatarea infracţiunilor prevãzute la art. 32^1 - 32^3 şi a contravenţiilor prevãzute la art. 33 din prezenta ordonanta se face de cãtre personalul silvic prevãzut la <>art. 105 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic şi de personalul silvic din structurile silvice nou-înfiinţate, potrivit prezentei ordonanţe."
29. Dupã articolul 38 se introduc articolele 38^1 şi 38^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 38^1. - Marcarea şi evaluarea arborilor destinaţi tãierii, pentru proprietarii de pãduri, persoane fizice, care îşi administreazã singuri pãdurile, se fac la cerere, de cãtre personalul silvic autorizat din cadrul ocoalelor silvice ale Regiei Naţionale a Pãdurilor şi de personalul din unitãţile silvice înfiinţate conform prevederilor art. 13. O data cu plata acestor prestaţii proprietarii vor primi documentele legale pentru exploatarea şi transportul materialului lemnos respectiv.
Art. 38^2. - Prevederile referitoare la infracţiunile din prezenta ordonanta se completeazã cu cele cuprinse în titlul VI "Raspunderi şi sancţiuni" din <>Legea nr. 26/1996 - Codul silvic."
30. Articolul 39 se abroga
ART. 2
În termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura va revizui şi va completa cu prevederi specifice pãdurilor, proprietate publica şi privatã, regulamentele şi instrucţiunile din domeniul silviculturii.
ART. 3
Prezenta lege intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 4
<>Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, astfel cum a fost modificatã prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comuna din 1 iulie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI
DEPUTAŢILOR
ION DIACONESCU

PREŞEDINTELE SENATULUI
PETRE ROMAN

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016