Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 134 din 29 iunie 1998  pentru ratificarea Acordului privind cooperarea in domeniul militar dintre Ministerul Apararii Nationale al Romaniei si Ministerul Apararii al Republicii Italiene, semnat la Roma la 26 februarie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 134 din 29 iunie 1998 pentru ratificarea Acordului privind cooperarea in domeniul militar dintre Ministerul Apararii Nationale al Romaniei si Ministerul Apararii al Republicii Italiene, semnat la Roma la 26 februarie 1997

EMITENT: PARLAMENT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 7 iulie 1998

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratifica Acordul privind cooperarea în domeniul militar dintre Ministerul Apãrãrii Naţionale al României şi Ministerul Apãrãrii al Republicii Italiene, semnat la Roma la 26 februarie 1997.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 9 aprilie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
CRISTIAN SORIN DUMITRESCU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 9 iunie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
PAULA MARIA IVANESCU


ACORD
privind cooperarea în domeniul militar între Ministerul Apãrãrii Naţionale al României şi Ministerul Apãrãrii al Republicii Italiene

Ministerul Apãrãrii Naţionale al României şi Ministerul Apãrãrii al Republicii Italiene, denumite în continuare pãrţi,
reafirmand atasamentul lor fata de obiectivele şi principiile Cartei Naţiunilor Unite,
reamintind ca obiectivele şi principiile Cartei de la Paris pentru o noua Europa, precum şi semnarea de cãtre statele europene a Tratatului asupra Forţelor Armate Convenţionale în Europa oferã o noua dimensiune relaţiilor dintre ele,
ţinând seama de angajamentele asumate în cadrul Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa de a promova o mai mare deschidere şi transparenta în activitãţile lor militare şi de a întãri securitatea prin mãsuri de creştere a încrederii şi securitãţii,
ţinând seama de Documentul de la Viena asupra negocierilor privind mãsurile de creştere a încrederii şi securitãţii reciproce, adoptat în 1992,
având la baza prevederilor Tratatului de prietenie şi colaborare dintre România şi Republica Italiana, semnat la Bucureşti la 23 iulie 1991,
subliniind intenţia de a promova, în cadrul Parteneriatului pentru Pace, relaţiile existente între ele pe baza prieteniei şi colaborãrii, inclusiv de a amplifica acordurile lor bilaterale cu alte mãsuri de intarire a încrederii şi securitãţii reciproce,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Scopul acordului
Pãrţile semnatare vor acţiona concertat şi cu respectarea reglementãrilor juridice în vigoare în scopul dezvoltãrii cooperãrii militare în spiritul prieteniei şi înţelegerii reciproce.
ART. 2
Domeniile cooperãrii militare
Cooperarea militarã dintre cele doua pãrţi se va realiza în urmãtoarele domenii:
- politica militarã şi de securitate;
- aspecte militare ale controlului armamentelor şi dezarmarii;
- organizarea, dotarea, activitatea şi gestionarea forţelor armate ale instituţiei militare;
- selecţionarea, formarea şi perfecţionarea pregãtirii personalului militar şi civil;
- sistemul financiar şi de contabilitate din armata (obţinerea fondurilor bugetare);
- logistica, mai ales în ceea ce priveşte sistemele şi procedurile de aprovizionare, şi medicina militarã;
- activitatea serviciilor de topogeodezie şi hidrografie;
- istoria militarã, publicaţiile şi muzeele militare;
- realizarea şi inzestrarea cu sisteme şi mijloace moderne de apãrare;
achiziţionarea de materiale destinate apãrãrii;
- asistenta tehnica militarã;
- cooperare industriala între societãţi producãtoare ale industriei de apãrare;
- serviciile de asigurare a calitãţii produselor livrate de cãtre cele doua ministere ale apãrãrii;
- activitãţi culturale şi sportive în armata;
- justiţia militarã şi probleme de legislaţie militarã.
Activitãţile menţionate în prezentul acord pot fi extinse sau limitate printr-o înţelegere reciprocã între cele doua pãrţi.
În vederea punerii în aplicare a cooperãrii în unele dintre domeniile menţionate mai sus, se pot încheia înţelegeri suplimentare sau protocoale de aplicare, conţinând detaliile referitoare la problemele în cauza.
ART. 3
Formele de realizare a cooperãrii
Cooperarea dintre cele doua pãrţi va fi realizatã prin urmãtoarele forme principale:
- vizite oficiale şi de lucru ale delegatiilor conduse de reprezentanţi de rang înalt;
- schimburi de experienta ale specialiştilor din diferite domenii de activitate;
- contacte între instituţii militare cu profil similar;
- schimburi de conferenţiari şi de cursanţi între instituţiile militare de învãţãmânt, precum şi de materiale didactice;
- participarea la cursuri, seminarii şi simpozioane;
- vizite reciproce de nave;
- schimb de materiale informative şi studii;
- activitãţi culturale şi sportive;
- acordarea reciprocã de asistenta tehnica pentru definirea caracteristicilor tactico-tehnice ale sistemelor şi mijloacelor, necesare nevoilor de apãrare, la care pãrţile convin sa colaboreze;
- stabilirea de programe de colaborare pentru realizarea şi dotarea armatelor pãrţilor cu tipuri noi de sisteme şi cu mijloace tehnice de apãrare, precum şi pentru modernizarea celor existente;
- achiziţionarea, directa şi/sau prin înţelegeri cu societãţile producãtoare, de produse militare, echipamente şi materiale pentru nevoile de apãrare, ce se vor stabili de comun acord între pãrţi;
- sprijinirea iniţiativelor menite sa promoveze cooperarea industriala dintre societãţile producãtoare de sisteme şi mijloace tehnice de apãrare;
- organizarea periodicã a unor exercitii aeronavale în Marea Neagra şi/sau în Marea Mediterana.
ART. 4
Obligaţiile pãrţilor privind protecţia informaţiilor
a) Fiecare parte va garanta tratarea materialelor secrete, a proiectelor, desenelor, datelor tehnice şi a oricãror informaţii cu caracter secret, primite pe baza prezentului acord, la un nivel de clasificare cel puţin egal cu cel al propriilor materiale, documente şi informaţii, corespunzãtor celui stabilit de cãtre partea care le-a emis, şi va lua toate mãsurile necesare ca aceasta clasificare sa fie menţinutã atâta timp cat partea care le-a emis nu dispune altfel.
b) Prin informaţii, documente şi/sau materiale secrete se înţelege acele suporturi care conţin informaţii protejate prin clasificarea ca secrete şi orice comunicãri fãcute în orice împrejurãri sau modalitãţi, care conţin asemenea informaţii.
c) Corespondenta între treptele de clasificare pentru protecţie ale pãrţilor este urmãtoarea:

ROMÂNIA REPUBLICA ITALIANA
---------- ---------------------
SECRET SECRETO/SECRET
SECRET RISERVATISSIMO/CONFIDENŢIAL
SECRET DE SERVICIU RISERVATO/RESTRICTED

d) Pãrţile garanteazã ca documentele, materiale şi tehnologiile schimbate vor fi folosite exclusiv în scopurile stabilite, potrivit înţelegerii dintre ele, conform obiectivelor prezentului acord.
e) Transferul cãtre terţi al informaţiilor, documentelor, datelor tehnice şi materialelor militare, secrete sau nesecrete, potrivit prevederilor prezentului acord, va fi supus aprobãrii prealabile, scrise, atât a Guvernului, cat şi a organelor şi societãţilor care le-au pus la dispoziţie, dacã nu s-a dispus altfel prin acorduri între pãrţi.
f) Vizite
Vizitele cetãţenilor unei pãrţi la organe sau firme care lucreazã în domeniul apãrãrii, aflate sub jurisdicţia celeilalte pãrţi, vor fi cerute prin canale oficiale, cu 40 de zile înaintea începerii lor, şi vor fi supuse autorizãrii de cãtre organele competente ale tarii ce va fi vizitata.
Cererile vor trebui sa cuprindã datele de identitate complete ale vizitatorilor, organul sau firma de apartenenţa, categoriile de secrete pe care delegaţii sau specialiştii sunt abilitaţi sa le cunoascã, obiectul, scopul şi durata vizitei.
Dacã vizitele au drept scop accesul la informaţii secrete, este necesarã existenta unui certificat care sa ateste în mod favorabil identitatea vizitatorilor, conform procedurii de abilitare şi regulilor de pãstrare a secretului.
g) În situaţia în care, în sensul prezentului acord, informaţiile secrete constituie obiectul schimbului în domeniul industriei şi/sau între firme ale pãrţilor, este necesar sa se încheie acorduri separate între autoritãţile competente ale celor doua pãrţi.
În sensul prevederilor acestor acorduri, valabilitatea clauzelor privind clasificarea, cuprinse în prezentul acord, se va extinde şi asupra informaţiilor clasificate din cadrul tratativelor contractuale.
ART. 5
Obligaţii ale pãrţilor în conformitate cu alte acorduri internaţionale
Formele de cooperare ce vor fi convenite între cele doua pãrţi, în condiţiile prezentului acord, vor fi în concordanta cu legile naţionale ale pãrţilor, nu vor afecta obligaţiile ce rezulta pentru fiecare parte din alte acorduri internaţionale semnate de acestea şi vor fi conforme cu orientãrile politice internaţionale ale pãrţilor.
ART. 6
Comisia mixtã
În scopul îndeplinirii obiectivelor şi aplicãrii prevederilor prezentului acord, pãrţile înfiinţeazã Comisia militarã mixtã romano-italiana, denumita în continuare comisie.
Comisia va avea urmãtoarea componenta: un preşedinte, un secretar şi membri pentru fiecare parte.
Pe lângã aceştia, la desfãşurarea reuniunilor comisiei va participa un numãr de experţi, considerat necesar.
Din partea României, copresedintia va fi asigurata de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru politica de apãrare şi relaţii internaţionale, sau de delegatul sau.
Din partea Republicii Italiene, copresedintia va fi asigurata de şeful Oficiului general de politica militarã sau de delegatul sau.
Ca secretar al comisiei, din partea României va fi desemnat ofiţerul responsabil cu relaţiile romano-italiene în domeniul militar din cadrul Sectiei relaţii militare internaţionale a Direcţiei analiza politico-militarã şi relaţii internaţionale.
Ca secretar al comisiei, din partea Republicii italiene va fi desemnat un ofiţer responsabil cu relaţiile internaţionale din cadru Oficiului general de politica militarã al Statului Major al Apãrãrii.
Comisia se va întruni, de regula, o data pe an, alternativ, în România şi în Republica Italiana, în perioade ce vor fi convenite. Sesiunile comisiei vor fi conduse de cãtre şeful delegaţiei partii gazda.
În calitatea lor de membri ai comisiei, atasatii militari vor fi angajaţi în pregãtirea şi desfãşurarea activitãţilor care urmeazã sa se execute în conformitate cu prevederile prezentului acord.
ART. 7
Comitetul tehnic mixt romano-italian
Pentru aplicarea prevederilor prezentului acord în domeniul realizãrii de sisteme şi mijloace tehnice necesare nevoilor proprii de apãrare, pãrţile vor constitui un comitet tehnic mixt romano-italian, denumit în continuare comitet tehnic mixt.
Comitetul tehnic mixt va avea urmãtoarea componenta: un preşedinte, un secretar şi membri ai fiecãrei pãrţi. Dacã şi când va fi necesar, comitetul tehnic mixt va include şi alţi experţi.
Din partea României, copresedintia va fi asigurata de secretarul de stat, şef al Departamentului inzestrarii şi logisticii armatei, sau de delegatul sau.
Din partea Republicii Italiene, copresedintia va fi asigurata de secretarul general al apãrãrii, director naţional pentru armamente, sau de delegatul sau.
Ca secretar al comitetului tehnic mixt, din partea României va fi desemnat ofiţerul responsabil cu relaţiile romano-italiene în domeniul realizãrii de sisteme şi mijloace tehnice necesare nevoilor proprii de apãrare din Departamentul inzestrarii şi logisticii armatei din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale al României.
Ca secretar al comitetului tehnic mixt, din partea Republicii Italiene va fi desemnat ofiţerul responsabil cu relaţiile italiano-romane în domeniul realizãrii de sisteme şi mijloace tehnice necesare nevoilor proprii de apãrare din Secţia a III-a - Politica pentru armament a Oficiului secretarului general al apãrãrii al Republicii Italiene.
Comitetul tehnic mixt se va întruni, de regula, o data pe an, alternativ, în România şi în Republica Italiana, în perioade ce vor fi convenite, iar sesiunile acestuia vor fi conduse de cãtre şeful delegaţiei partii gazda.
Vor fi membri permanenţi ai comitetului tehnic mixt ofiţeri şi/sau specialişti ai compartimentelor direct interesate în realizarea prevederilor prezentului acord.
Comitetul tehnic mixt va îndeplini urmãtoarele funcţii:
1. identificarea şi stabilirea sectoarelor posibile de colaborare şi sprijinire a studiilor, în vederea determinãrii caracteristicilor sistemelor şi mijloacelor tehnice necesare nevoilor de apãrare;
2. favorizarea şi promovarea cooperãrii industriale, inclusiv a activitãţilor de producţie, pentru realizarea sistemelor şi mijloacelor tehnice necesare nevoilor de apãrare.
3. facilitarea activitãţilor, relaţiilor şi tranzacţiilor directe între societãţile producãtoare de sisteme şi materiale tehnice necesare nevoilor de apãrare, precum şi între acestea şi organismele guvernamentale din cele doua tari;
4. sprijinirea asistenţei tehnice şi de pregãtire, necesarã dezvoltãrii programelor de colaborare;
5. supunerea spre examinare autoritãţilor naţionale a propunerilor şi recomandãrilor pentru realizarea în cele mai bune condiţii a obiectivelor prezentului acord.
Pentru studiul şi aprofundarea unor probleme specifice, comitetul tehnic mixt va putea propune, dacã va fi necesar, constituirea unor grupe de lucru, compuse din ofiţeri ai celor doua pãrţi şi/sau specialişti din alte departamente, organe guvernamentale sau industrie.
Aceste grupe de lucru se vor subordona comitetului tehnic mixt.
Şefii grupelor de lucru vor fi desemnaţi, de comun acord, de autoritãţile corespunzãtoare ale pãrţilor.
Pãrţile desemneazã Secţia colaborãri tehnice externe din Departamentul inzestrarii şi logisticii armatei al Ministerului Apãrãrii Naţionale al României şi, respectiv, Secţia a III-a Politica pentru armament a Oficiului secretarului general al apãrãrii al Republicii Italiene, ca organe specializate şi puncte de contact pentru coordonarea activitãţilor referitoare la colaborarea în domeniul realizãrii de sisteme şi mijloace de apãrare.
Fiecare parte va interveni cu propriile bune oficii pentru ca societãţile sa onoreze angajamentele contractuale asumate în cadrul colaborãrii prevãzute în prezentul acord.
ART. 8
Planificarea cooperãrii
În baza prevederilor prezentului acord, pãrţile vor pregati programe anuale de colaborare.
Pregãtirea programelor menţionate va trebui încheiatã pana la data de 15 noiembrie a anului anterior derulãrii programelor, dupã consultãri între membrii comisiei şi, respectiv, ai comitetului tehnic mixt.
Aceste programe de colaborare vor fi semnate de cãtre copresedintii comisiei militare mixte şi ai comitetului tehnic mixt sau de alte persoane împuternicite ale celor doua pãrţi, nu mai târziu de data de 1 decembrie a anului anterior derulãrii programului.
Programele de colaborare vor include:
a) denumirea activitãţilor şi ţara în care se desfãşoarã;
b) durata şi perioada activitãţilor;
c) numãrul participanţilor şi organelor responsabile cu îndeplinirea acestora, precum şi alte date necesare.
Fiecare parte va informa organele/industriile interesate din propria ţara asupra conţinutului prezentului acord în pãrţile care le privesc şi va stabili de comun acord cu acestea reguli interne pentru a-i facilita aplicarea.
În conformitate cu legile şi cu actele normative naţionale, fiecare parte va asista cealaltã parte în orice activitate care tine de aplicarea prezentului acord.
ART. 9
Aspecte financiare
Toate drepturile financiare ale personalului participant la activitãţi în baza prevederilor prezentului acord şi a programului anual de colaborare vor fi realizate pe baza de reciprocitate, în special în cazul delegatiilor, astfel:
- partea care primeşte va suporta cheltuielile de hrana şi cazare în structurile militare, pe cele privind transportul pe teritoriul propriu, precum şi cheltuielile privind asigurarea asistenţei medicale şi stomatologice de urgenta;
- partea care trimite va asigura drepturile financiare şi cheltuielile pentru transportul internaţional al propriilor delegaţii, precum şi orice alte cheltuieli necesare, potrivit reglementãrilor proprii.
În cazul oricãrei alte activitãţi, în afarã celor ale unor delegaţii oficiale, modalitãţile de suportare a obligaţiilor financiare vor fi stabilite, de la caz la caz, pe baza de înţelegere.
Fiecare parte are obligaţia de a asigura compensaţie pentru orice prejudiciu adus proprietãţii personale sau de alta natura, cauzat de cãtre membrii delegatiilor militare în cursul aplicãrii prevederilor prezentului acord.
ART. 10
Soluţionarea diferendelor
Litigiile cu privire la interpretarea sau la aplicarea prevederilor prezentului acord vor fi soluţionate de cãtre pãrţi, cat mai curând posibil, prin consultãri în cadrul comisiei sau al comitetului tehnic mixt sau prin recurgerea, de comun acord, la orice alta procedura corespunzãtoare.
Ori de câte ori una dintre pãrţi nu are posibilitatea sa îndeplineascã sau considera ca cealaltã parte nu îndeplineşte unele dintre prevederile prezentului acord, pãrţile vor începe, cat mai curând posibil, consultãri pentru a rezolva problema în cadrul comisiei sau al comitetului tehnic mixt.
ART. 11
Amendamente şi modificãri
Fiecare parte poate propune oricând amendamente sau modificãri la prezentul acord. În acest caz, pãrţile vor începe consultãri pentru a conveni în legatura cu amendamentele sau cu modificãrile propuse. Amendamentele sau modificãrile convenite vor intra în vigoare în conformitate cu procedurile legale ale celor doua pãrţi.
ART. 12
Durata şi expirarea
Prezentul acord se încheie pe o perioada de 5 (cinci) ani şi se va prelungi automat pe o perioada de încã un an, dacã nici una dintre pãrţi nu va notifica celeilalte pãrţi, cu cel puţin 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate, intenţia sa de a-l denunta.
Prezentul acord va intra în vigoare la data ultimei notificãri privind îndeplinirea procedurilor legale ale fiecãrei pãrţi.
Încheiat la Roma, la 26 februarie 1997, în doua exemplare, în limbile romana şi italiana, ambele texte având valoare egala.

Ministrul apãrãrii naţionale al României,
Victor Babiuc

Ministrul apãrãrii al Republicii Italiene,
Beniamino Andreatta

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016