Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 13 din 17 martie 1994  privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea si modernizarea drumurilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 13 din 17 martie 1994 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea si modernizarea drumurilor publice

EMITENT: PARLAMENTUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 18 martie 1994
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
În completarea surselor de finanţare a lucrãrilor de dezvoltare şi modernizare a drumurilor naţionale şi locale se constituie Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice.
ART. 2
Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se formeazã, pe seama încasãrilor realizate de producãtori şi importatori, din vînzarea carburantilor auto livrati la intern indiferent de forma de plata.
ART. 3
Veniturile Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se calculeazã prin aplicarea cotei de 5% asupra:
a) preţului cu ridicatã negociat, exclusiv accizele, pentru cantitãţile de carburanţi auto livrati de producãtorii din ţara şi destinaţi consumului intern;
b) valorii în vama, stabilitã, potrivit legii, pentru carburanţii auto importati.
Obligaţia calculãrii şi varsarii acestei cote în contul Ministerului Transporturilor revine producãtorilor, indiferent de forma de organizare şi de titularul dreptului de proprietate, pentru produsele destinate consumului intern şi importatorilor pentru produsele importate.
ART. 4
Din Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice 60% se va folosi pentru finanţarea drumurilor naţionale, iar 40% pentru finanţarea drumurilor locale.
Din Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se vor putea efectua urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) lucrãri de investiţii reprezentind tronsoane noi de drumuri naţionale sau locale ale judeţelor şi ale municipiului Bucureşti, precum şi lucrãri de reparaţii şi modernizãri;
b) studii şi lucrãri de proiectare privind extinderea şi modernizarea reţelei de drumuri.
ART. 5
Gestionarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se efectueazã de cãtre Ministerul Transporturilor prin Administraţia Nationala a Drumurilor din România, în condiţiile <>Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice.
ART. 6
Ministerul Transporturilor, prin Administraţia Nationala a Drumurilor din România, va stabili, de comun acord cu consiliile judeţene, al municipiului Bucureşti sau consiliile locale, tronsoanele de drumuri locale, care se vor finanta pe seama cotei de 40% din veniturile fondului special.
Lucrãrile finanţate din fondul special pot fi executate de unitãţile de specialitate ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România sau de cele din coordonarea consiliilor judeţene, al municipiului Bucureşti şi a consiliilor locale, dupã caz, precum şi de agenţi economici specializaţi, pe baza de contracte de prestãri de servicii licitate în condiţiile legii.
ART. 7
Bugetul Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se aproba anual ca anexa la legea bugetului de stat.
ART. 8
Ministerul Transporturilor împreunã cu Ministerul Finanţelor, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, vor emite instrucţiuni cu privire la modul de încasare a veniturilor şi de alocare a sumelor pentru finanţarea cheltuielilor aprobate prin bugetul Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice, de evidentiere şi de raportare a acestui fond.
ART. 9
Plata sumei datorate la Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice se face de cãtre agenţii economici, lunar, pînã la data de 25 a lunii urmãtoare.
Neplata la termenul stabilit atrage o majorare de 0,3% pentru fiecare zi de intirziere.
Controlul asupra calculului sumei datorate se face de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 24 februarie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 februarie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016